Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες ειδήσεις κομίζουν οι πολεμικές επιχειρήσεις στην Ουκρανία. Τελευταία είδηση άξια αναφοράς με άμεσο ελληνικό ενδιαφέρον, είναι το πρόγραμμα που βρίσκεται σε εξέλιξη για την ολοκλήρωση των βλημάτων cruise Taurus KEPD 350 στα μαχητικά F-16 που θα παραλάβει το επόμενο χρονικό διάστημα η Ουκρανική Αεροπορία. Τη σχετική είδηση μεταδίδει το αμερικανικό Janes επικαλούμενο δηλώσεις του διευθύνοντος συμβούλου Thomas Gottschild της γερμανικής MBDA (Deutschland). Το απαιτούμενο χρονικό διάστημα σύμφωνα με τον διευθύνων σύμβουλο της MBDA κυμαίνεται από ένα έως ενάμιση έτος.

Το βλήμα cruise Taurus KEPD 350 επρόκειτο να διασυνδεθεί και να πιστοποιηθεί στο λογισμικό και στον υπολογιστή πτήσης των αμερικανικών μαχητικών F-16 τα οποία θα εντάξει στη δύναμη της, το επόμενο χρονικό διάστημα η Ουκρανική Αεροπορία.

Ήδη βλήματα Taurus KEPD 350 έχουν ολοκληρωθεί και είναι επιχειρησιακά διαθέσιμα για πλειάδα μαχητικών μεταξύ των οποίων τα ισπανικά EF-18, τα μαχητικά F-15K της Νοτίου Κορέας και τα γερμανικά Tornado.

Απώτερος επιχειρησιακός στόχος της Ουκρανικής Αεροπορίας είναι να υπάρξουν πολλαπλές πλατφόρμες εξαπόλυσης στρατηγικών όπλων cruise από ασφαλείς αποστάσεις με στόχο να προσβάλλονται μεγάλης αξίας στόχοι των Ρωσικών Ενόπλων Δυνάμεων. Ήδη η Ουκρανική Αεροπορία έχει καταφέρει να επιτύχει καίρια πλήγματα με τα γαλλικά SCALP EG κατά ρωσικών στόχων, γεγονότα που επιβεβαιώνουν τη στρατηγική αξία τέτοιων όπλων κρούσης. Αυτός είναι και ο λόγος, για τον οποίο η Ουκρανική Αεροπορία επιδιώκει να ολοκληρώσει ευρωπαϊκά και αμερικανικά όπλα σε σοβιετικής προέλευσης αεροσκάφη όπως πράττει με τα Su-24 τα οποία εξοπλίζει με SCALP EG και Taurus KEPD 350.

Η παραπάνω είδηση συγκεντρώνει άμεσο ελληνικό ενδιαφέρον για τη Πολεμική Αεροπορία δεδομένου πως ο στόλος των 155 ελληνικών F-16 στερείται σύγχρονων όπλων κρούσης κατηγορίας cruise. Θα αποτελούσε ως εκ τούτων, μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για τη Πολεμική Αεροπορία να αδράξει την ευκαιρία η οποία προβάλει και να αξιοποιήσει μέρος του στόλου των F-16 εξοπλίζοντας τα με βλήματα cruise.

To γερμανικό Taurus KEPD 350 που είναι μία εναλλακτική ανάλογων δυνατοτήτων με το SCALP-EG θα μπορούσε φυσικά να εξεταστεί ως λύση –και μάλιστα ιδανική- με μόνη ένσταση το κόστος και τα τεχνικά ρίσκα της πιστοποίησης. Aπό τη στιγμή όμως που θα γίνει για την Ουκρανική Αεροπορία θα είναι οικονομικά προσιτό και για την Ελληνική.

Δεδομένου όμως ότι το συγκεκριμένο όπλο έχει πιστοποιηθεί στο F-15K της Αεροπορίας της Νοτίου Κορέας, θεωρούμε ότι κάτι αντίστοιχο ως διαδικασία ή πρόγραμμα μπορεί να υλοποιηθεί και για τα ελληνικά F-16. Και όχι μόνο για τα F-16V…

Ο πύραυλος Taurus KEPD-350 ενσωματώνει πολεμική κεφαλή βάρους 500 κιλών και επιτυγχάνει μέγιστο βεληνεκές 500 χιλιομέτρων. Έχει την ικανότητα πτήσης σε χαμηλό ύψος έτσι ώστε να είναι δύσκολος ο εντοπισμός του από τα εχθρικά ραντάρ αεράμυνας και ενσωματώνει σύστημα καθοδήγησης GPS.