Σύμφωνα με δημοσίευμα της ιστοσελίδας «Save the Royal Navy» η Μεγάλη Βρετανία και η BAE Systems κατέθεσε πρόταση στην Ουκρανία για τη ναυπήγηση οκτώ (8) Ταχέων Περιπολικών Κατευθυνόμενων Βλημάτων τύπου Vita, από τις οποίες προέρχονται και οι ελληνικές Super Vita, έναντι £ 1,2 δισεκατομμυρίων. Η πρόταση του Λονδίνου αφορά στην παροχή δανείου με χρόνο αποπληρωμής τα 10 έτη. Τα δύο (2) πρώτα πλοία θα ναυπηγηθούν στη Μεγάλη Βρετανία, ενώ τα άλλα έξι (6) στην Ουκρανία.

Comments

  1. 1,3δις για 8 ΤΠΚ Vita μια χαρά ακούγεται μήπως όμως δεν είναι;;
    Γιατί άλλο Vita k άλλο S.Vita.
    Το σχέδιο των Vita που αγόρασε το Π.Ν δεν προέβλεπε πολλά από αυτά που μπήκαν στις ελληνικές S.Vita κ αν δεν κάνω λαθος πρόβλεπε κ ένα λίγο μικρότερο σκαρί..
    Π.χ RAM δεν είχε όπως δεν προέβλεπε exocet MM40 Block 2-3-3C αλλά Harpoon Block 1.
    Όχι ότι δικαιολογώ τα λεφτά που πληρώσαμε για τις δικές μας αλλά αν δεν γνωρίζουμε τι ακριβώς πλοία θα είναι τα ποσά είναι σχετικά.

    1. Το πρόβλημα με τις δικές μας δεν είναι η τιμή τους, αλλά τα επιπλέον που απέσπασαν εκβιαστιμα τα ναυπηγεία από το κράτος και οι απαράδεκτοι χρόνοι παράδοσης. Ενώ ογιαβτις τελευταίες 2 που παραληφθηκαν η κατάσταση τους είναι ασχολίαστη.

    2. 1. Ίσως να έχεις δίκιο, αν και δυστυχώς δεν βρίσκω την είδηση για την Ουκρανία για να δούμε τι ακριβώς είναι αυτό που προσφέρουν για να δούμε αν όντως είναι υποδεέστερες, ή μήπως η τιμή δεν έχει όπλα (η δική μας έχει ή όχι ούτε αυτό ξέρω)

      2. Μην ξεχνάμε ότι οι δικές μας τιμές είναι τιμές που συμφωνήθηκαν το 2000 και το 2004 στο μεγαλύτερο μέρος, οπότε θεωρητικά δεν είναι συγκρίσιμες με τιμές 2020 (όπως και η τιμή αγοράς από εμάς των ΜΕΚΟ δεν είναι συγκρίσιμη με τις σημερινές τιμές των ΜΕΚΟ)

  2. Οι Vita του Κατάρ (Barzan class) είναι σαφώς μικρότερες από τις δικές μας Super Vita. Γι’ αυτό και οι κινητήρες τους είναι oi ίδιoι με των La Combattante – οι Super Vita μας παρεμπιπτόντως, έχουν ίδιας σειράς κινητήρες με αυτούς των σκαφών Fearless της Σιγκαπούρης που το αγαπητό Defencereview «προτείνει» να εξετασθούν για αγορά προς αντικατάσταση της «σαβούραν» των περιπολικών που αναγκαστικά διατηρεί ακόμη το ΠΝ.
    Υποθέτω πως η επιλογή της μικρότερης Vita από την Ουκρανία έχει να κάνει και με τις χαμηλότερες απαιτήσεις σε αυτονομία. Ενδεχομένως, η επανεκκίνηση της ναυπήγησης του τύπου να διευκόλυνε την ναυπήγηση μιας αναβαθμισμένης Super Vita με την εμπλοκή και των ναυπηγείων Ελευσίνας (να μην «στενοχωρηθούν» ο Άδωνις κι ο κος Πρέσβης);

    Κατά τα άλλα όμως ,ο οπλισμός και ο εξοπλισμός των Vita & Super Vita έχει πολύ μεγάλες ομοιότητες.
    Στο οπλισμό κι οι 2 έχουν Otomelara 76mm Super rapid, 2 X 4 Exocet, με διαφορά στο CIWS, Goalkeeper οι Vita αντί των RAM των δικών μας και πυραύλους Mistral/SADRAL αντί των πυροβόλων 30mm των δικών μας (όλα τα σκάφη του ΠΝ φέρουν και φορητούς εκτοξευτές Stinger).
    Στον εξοπλισμό κι οι 2 τύποι έχουν το ίδιο CMS (Tacticos FD), ραντάρ ελέγχου όπλων STING, ESM DR3000, αλλά έχουν διαφορετικό 3D ραντάρ, Thales ΜRR αντί του MW-08 των δικών μας. Οι Καταριανές όμως έχουν επιπλέον, σύστημα IRST και ECM, αμφότερα της Thales.

    Μια που ο λόγος για τις Vita, και καθώς το ΠΝ πρέπει να ενισχυθεί το συντομότερο δυνατό, θα έλεγα πως θα έπρεπε το ΠΝ να προσπαθήσει να αποκτήσει τις Vita και τις Combattante III του Κατάρ, αν και είναι γεγονός πως είναι πολύ δύσκολο γιατί μιλάμε για το Κατάρ. Παράλληλα, θα μπορούσε να προσπαθήσει να αποκτήσει τις Combattante III της Τυνησίας, με την προϋπόθεση πάντα πως είναι σε αξιοπρεπή κατάσταση. Όλα τα σκάφη που αναφέρω, θα πρόσφεραν μεγαλύτερη ομοιοτυπία ενώ φέρουν 8 Exocet αντί για τους 4 που φέρουν οι δικές μας Combattante III. Στη χειρότερη, ακόμη και για κανονιοφόροι να μην κάνουν, ας γίνουν ανταλλακτικά…

    1. Το Κατάρ είναι ένας από τους βασικούς χρηματοδότες των τρομοκρατικών περιπετειών της Τουρκίας σε Συρία και Λιβύη, και φυσικά της σε ύφεση τουρκικής οικονομίας. Το δε Αλ Τζαζίρα έχει ξεκινήσει εδώ και καιρό πόλεμο προπαγάνδας εναντίον της Ελλάδας. Όχι δύσκολ, μάλλον αδύνατο είναι να μας δώσουν πλοία ή οτιδήποτε άλλο

  3. αγαπητοι,φιλοι,θλιβομαι πραγματικα,οταν διαβαζω τετοιες ειδησεις.
    διαλυσαμαι τα ναυπηγεια μας και δεν εχουμε ,ποιοι εμεις,το εθνος με τη μεγαλυτερη ναυτοσυνη,ενα σχεδιο μιας πυραυλακατου,να παλεψουμαι κι εμεις για αυτη την παραγγελια.
    αντιθετα οι γιδοβοσκοι τουρκοι,ναυπηγουν τα παντα.
    μελλον θα εχουμε μονο οταν θα αποκτησουμε δικη μας παραγωγη.διαφορετικα να το κλεισουμε το μαγαζι,να ησυχασουμε ολοι μας…

    1. Και εμείς ναυπηγούσαμε και κατασκευάζαμε τα πάντα ενώ δεν ήταν και η καλύτερη ιδέα, και για αυτό φτιάχτηκε ένας τεράστιος κατάλογος από προβληματικές επιχειρήσεις που χρειάζονται κάθε χρόνο τεράστια ποσά να ζήσουν χωρίς να προσφέρουν (τουλάχιστον όχι όσα αναλώνουν).

      Η Τουρκία έχει πέσει ακριβώς στην ίδια παγίδα και για αυτό χρεωκοπεί. Η ίδια πορεία με 15-20 χρόνια διαφορά φάσης.

      Για να έχουμε δική μας και αποτελεσματική παραγωγή, θα πρέπει όλοι όσοι εμπλέκονται στους κλάδους αυτούς να σκέφτονται με μυαλά του 21ου αιώνα και όχι της δεκαετίας του 80, διοικήσεις, εργαζόμενοι, όλοι…

      Αντί να παρακαλάνε αναγνώστες με έμμεσα μηνύματα ας πληρώσουμε και κάτι καπέλο αρκεί να φτιαχτεί εδώ, θα έπρεπε να ίδια τα ναυπηγεία που βλέπουν ότι έχεται μεγάλη παραγγελία, να κάνουν κοινοπραξίες με τα ξένα ναυπηγεία (κάθε μεγάλο δικό μας κοινοπραξία με το ξένο) και να κατέβουν 4 μεγάλα ξένα ναυπηγεία με τον Έλληνα συνέταιρο και να καταθέσουν προσφορές, ή ακόμη πιο μεγάλη μαγκιά να αγοράσουν δικαιώματα σε σχέδια και να κατέβουν μόνοι τους.

      Έχετε δει εσείς κανένα ναυπηγείο να κάνει κάτι τέτοιο? Ούτε για ΤΠΚ, πρώτη η ONEX το έκανε με το Θεμιστοκλής και για μένα αν και δεν τρελλαίνομαι με το πλοίο, θεωρώ μαγκιά της και μπράβο της, ακριβώς έτσι κάνει ένα καλό και προκομένο ναυπηγείο. Γιατί να γλύφουμε εμείς σας παρακαλούμε δώστε και κάτι στα ναυπηγεία μας, και δεν λειτουργούν σαν επαγγελματίες του 21ου αιώνα τα υπόλοιπα ναυπηγεία μας που είναι και οι άμεσα ενδιαφερόμενοι και να προλάβουν και να είναι μπροστά από τις εξελίξεις αντί να τρέχουν πίσω από αυτές? Αλλά εκεί θέλεις και συνεννόηση με το προσωπικό και όλους, ότι θα βάλουν και αυτοί πλάτες και δεν θα εμφανιστούν φαινόμενα του παρελθόντος (όπως με τις δύο τελευταίες SV αλλά και τα παρατημένα υποβρύχια που θεωρώ δυσφήμισαν τον κλάδο στο έπακρο)

      1. «Για να έχουμε δική μας και αποτελεσματική παραγωγή, θα πρέπει όλοι όσοι εμπλέκονται στους κλάδους αυτούς να σκέφτονται με μυαλά του 21ου αιώνα και όχι της δεκαετίας του 80, διοικήσεις, εργαζόμενοι, όλοι…»

        Ακριβώς!

      2. @agnostosependytis
        Αγαπητέ φίλε,επίτρεψέ μου, να βάλουμε ορισμένα πράγματα στη θέση τους.
        Γράφεις ότι και εμείς ναυπηγουσαμε τα πάντα.λαθος μεγάλο.οι Τούρκοι μας έχουν ξεπεράσει σε ναυπήγησεις .ανατολου,δεν ναυπηγουσαμε,κορβέτας Άντα ποτέ,TF2000,όχι και το χειρότερο είναι ότι αυτοί βάζουν στα πλοία τους δικά τους ηλεκτρονικά, οπλα(π.χ. ατμακα)και τα κάνουν και εξαγωγή.εμεις πολεμικό που εξαγαμαι?
        Η ελληνική ναυπηγική βιομηχανία καταστράφηκε από την αλλοπρόσαλλη πολιτική της μεταπολίτευσης. Οι απεργίες χωρίς λόγο,τα πανωτόκια, ο διπλασιασμός των ημερομισθίων και ασφαλιστικών εισφορών, οι εργατοπατέρες συγκεκριμένου κόμματος που δρούσαν σαν κράτος εν κράτει και πολλά άλλα μας φτασαν εδώ.παραλληλα το δημοσιοϋπαλληλικο κράτος με την νοοτροπία του και την εχθρική στάση τους προς τον ιδιώτη επιχειρηματία,τα τιναξαν όλα στον αέρα.αυτα δεν υπάρχουν στην Τουρκία,ούτε στο κόσμο όλο.
        Άνθρωποι με μυαλό,όραμα, μεράκι για δουλειά παλεύουν στη Σύρο, κάναν τις Σκουριές και τα παλιοσίδερα του παρελθόντος ανθούσα επιχείρηση,επιχείρησητης και εργαζόμενος,ναζι,φωτισμενοι ανθρωποι!.τι κάνει όμως το κράτος για αυτούς τίποτε?Γιατί δεν τους δίνει μια παραγγελία για 3 πυραυλακατους ,να δοσουν σαρκα και οστα στο σχεδίο Αλς65?
        Τέλος θα πω κατι:Μην περιμένουμε τον από μηχανής θεό. Η Τουρκία ακόμη κι αν πτωχεύσει(Εγώ δεν το περιμενω),θα ασκεί την ίδια και χειρότερη επιθετική πολιτική εναντίων μας.αυτοι βαδίζουν βάσει σχεδίου.εμεις κοιμόμαστε τον ύπνο του διεθνούς δικαίου και κάποτε κάναμε και κουμπαριές μαζί τους.

    1. Μπράβο αγαπητε φιλε!οι 3 μη αναβαθμισμενες S.μυαλα υπάρχουν!τα υπόλοιπα,νιετ όπως λέμε και οι Ουκρανοί.
      Τώρα για τους Θεμιστοκλήδες, άστο καλύτερα.

  4. Σχέδια υπήρξαν από ελληνικά ναυπηγεία έλλειπε το επίσημο κράτος να τα στηρίξει με παραγγελίες και R & D. Είναι λυπηρό να υπάρχουν άνθρωποι που εξακολουθούν να πιστεύουν ότι ως χώρα δεν μπορούμε να παράγουμε τίποτα. Μακροχρόνιος προγραμματισμός χρειάζεται και χρηματοδότηση. Η Onex αμφιβάλλω εάν έχει βλέψεις πέραν του ΠΝ άσχετα του τι γράφεται. Οι Ισραηλινοί δεν είναι χαζοί και ούτε θα δώσουν τεχνογνωσία δωρεάν.
    Το ΠΝ πρέπει να αντικαταστήσει τα 50 ετών Nasty , Asheville , 148 τα 40+ ετών Combattante III & b . Δεν ξέρω αν η ηγεσία του ΠΝ έχει κάποια νηξη σε πολιτικούς αλλά με ένα πρόγραμμα ναυπήγησης 15 νέων περιπολικών/ΤΠΚ άνετα μπορεί να εμπλακεί η εγχώρια βιομηχανία. Επίσης πρέπει να αντικατασταθούν και βοηθητικά πλοία όπως ρυμουλκά, πετρελαιοφόρα στόλου, ΠΓΥ, υδρογραφικά που τα περισσότερα είναι ηλικίας 60+ ετών . Ας εκπονήσουν ένα μακρόπνοο πρόγραμμα αντικατάστασης τους που θα δώσει δουλειά σε ναυπηγεία και συναφή επαγγέλματα για 10-15 χρόνια γιατί σε λίγο θα έχουμε νέες φρεγάτες αλλά δεν θα έχουμε πλοία να τις υποστηρίξουν

    1. Τα Nasty, Asheville και ίσως τα 148 πρέπει να φύγουν
      Οι Combattante ΙΙΙ όμως μπορούν να προσφέρουν ως ταχέα περιπολικά για χρόνια ακόμη
      Χωρίς πυραυλους μεν, με σύγχρονα εμπορικά ηλεκτρονικά 2 76άρια και 2 30άρια, μικρότερο πλήρωμα υπερκαλύπτουν
      Με 4 νεες SV να παίρνουν τα απάρτια από τις εκσυγχρονισμένες C-III για να μείνει ο αριθμός των πυραυλάκατων στις 11
      Ολο αυτό είναι ένα αρκετά μεγάλο πρόγραμμα που μπορεί να προσφέρει δουλειά στα ναυπηγεία ενώ το κόστος είναι σχετικά μικρό μια και στις 4 νέες SV θα κοστίσουν μόνο τα σκάφη
      Τα υπόλοιπα το ΠΝ θα έπρεπε να τα καλύψει με εμπορικά μεταχειρισμένα και όπου χρειαστεί με καμιά μετασκευή Ας πουν τι θέλουν στην Ενωση Εφοπλιστών. Ξέρουν αυτοί
      Προέχει η ανανέωση του στόλου επιφανείας και εκεί πρέπει να πάνε τα χρήματα τα οποία δεν είναι άπειρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *