Ιδιαίτερη υπήρξε η ομιλία του Διοικητής της 117 Πτέρυγας Μάχης, Σμήναρχου (Ι) Χρήστου Σπυρόπουλου στα πλαίσια της τελετής 50 χρόνων, από την έλευση των F-4 Phantom, στις τάξεις της Πολεμικής Αεροπορίας. Καταλυτικό σημείο της ομιλίας του, οι νέες δυνατότητες που προστέθηκαν από τα ίδια τα στελέχη της ΠΑ στα F-4E Phantom II της 338 Μοίρας. Στην ομιλία του ο Διοικητής της 117 Πτέρυγας Μάχης Σμήναρχος (Ι) Χρήστος Σπυρόπουλος σημείωσε: «Η πρόσφατη πιστοποίηση στο αεροσκάφος σύγχρονων οπλικών συστημάτων όπως ο πύραυλος ακριβείας AGM-65 Maverick, η κατευθυνόμενη βόμβα λέιζερ GBU-50 με την αξιοποίησή της από το ατρακτίδιο lightning, η ενσωμάτωση μικροσυσκευών ασφαλούς επικοινωνίας με τους φίλιους σταθμούς ραντάρ, η ολοκλήρωση ψηφιακών καταγραφικών DVR και οι συνεχείς προσπάθειες των ιπτάμενων της 338 μοίρας για καινοτόμες λύσεις συνδεσιμότητας και μεταφοράς δεδομένων, φανερώνουν ότι η νέα γενιά όχι μόνο συνεχίζει σε πείσμα της νομοτελειακής γήρανσης του αεροσκάφους να εργάζεται με όραμα και αφοσίωση, αλλά δηλώνει και την ετοιμότητα να αναλάβει οποιαδήποτε αποστολή της ζητηθεί εφόσον το επιβάλλουν οι καταστάσεις». Το πλέον ενδιαφέρον σημείο στην ομιλία του Διοικητή της 117 Πτέρυγας Μάχης είναι η ενσωμάτωση και ολοκλήρωση δυνατοτήτων (εν μέρει) δικτυοκεντρικών επιχειρήσεων στα μαχητικά F-4E Phantom II της Πολεμικής Αεροπορίας.

Από εκεί και πέρα το Phantom ήταν και παραμένει ένας μεγάλος ευδιάκριτος στόχος. Το ηλεκτρομαγνητικό του ίχνος (RCS-Radar Cross Section) είναι τεράστιο. Το ίδιο «τεράστιο» όμως είναι και το υπέρυθρο ίχνος του. Με τους κινητήρες J79 να λειτουργούν στο idle, η θερμοκρασία εξαγωγής καυσαερίων (EGT-Exhaust Gas Temperature) φτάνει τους 200 βαθμούς Κελσίου. Σε λειτουργία με πλήρη στοιχεία αλλά χωρίς μετάκαυση (mil power), η θερμοκρασία εξαγωγής καυσαερίων ανεβαίνει στους 580 βαθμούς Κελσίου. Τέλος, με τους μετακαυστήρες σε λειτουργία, το EGT εκτοξεύεται στους 1.670 βαθμούς, καθιστώντας το αεροπλάνο ιδανικό στόχο για όλους τους πυραύλους IR νέας γενιάς.

Από εκεί και πέρα το Phantom ήταν και παραμένει ένας μεγάλος ευδιάκριτος στόχος. Το ηλεκτρομαγνητικό του ίχνος (RCS-Radar Cross Section) είναι τεράστιο. Το ίδιο «τεράστιο» όμως είναι και το υπέρυθρο ίχνος του.

Μόνο στο Βιετνάμ οι Αμερικανοί είχαν χάσει 528 από αυτά τα “θρυλικά” μαχητικά. Από την αντιεροπορική άμυνα των Βιετκόνγκ στην πλειοψηφία τους. Εμείς συνεχίσαμε να τα διατηρούμε σε υπηρεσία ακόμα και μετά την κατάρριψη του τουρκικού RF-4E από την Συριακή αεράμυνα το καλοκαίρι του 2012… Έστω και σε μικρότερους (μειούμενους με την πάροδο του χρόνου) αριθμούς. Ένα ακόμη ζήτημα υποστήριξης των Phantom της ΠΑ είναι η κατανάλωση καυσίμου: Η κατανάλωση καυσίμου του Phantom είναι από μόνη της ένα σημαντικό θέμα. Με τις μανέτες σε θέση idle ανέρχεται σε 65 περίπου λίβρες (29,5 κιλά) ανά λεπτό για κάθε κινητήρα. Στον αέρα η μέση κατανάλωση φτάνει τις 100 λίβρες (45,35 κιλά) ανά λεπτό για κάθε κινητήρα χωριστά! Με τις μανέτες σε θέση Mil Power σε μέσα και μεγάλα ύψη, η κατανάλωση για κάθε κινητήρα κυμαίνεται μεταξύ 7.500 λιβρών και 9000 λιβρών. Δηλαδή μεταξύ 3.400 κιλών και 4.100 κιλών ανά ώρα ή μεταξύ 57 κιλών και 68 κιλών ανά λεπτό για κάθε κινητήρα! Σε επιχειρήσεις όπου το αεροσκάφος θα χρειαστεί να πετάξει χαμηλά, ακόμη και με μέγιστο φορτίο καυσίμου (7550 λίτρα ή 13.559 λίβρες ή 6.150 κιλά εσωτερικά και 5070 λίτρα ή 9.105 λίβρες ή 4.130 κιλά εξωτερικά), η αυτονομία του υπό προϋποθέσεις ξεπερνά τις 1,5 ώρες! Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο γράφαμε ότι η Μοίρα των Phantom AUP καταναλώνει καύσιμο όσο 2,5 Μοίρες F-16 σε μηνιαία βάση.