Δύο μήνες μετά την έναρξη ναυπήγησης της πρώτης φρεγάτας τύπου F-110 η Navantia ανακοίνωσε ότι ολοκλήρωσε με επιτυχία τη φάση Κρίσιμης Επιθεώρησης Σχεδίασης (CDR : Critical Design Review) του προγράμματος και πλέον οι φρεγάτες F-110 έχουν το «πράσινο φως» για παραγωγή πλήρους ρυθμού. Συνολικά η Ισπανία θα ναυπηγήσει πέντε F-110 (F-111 «Bonifaz», F-112 «Roger de Lauria», F-113 «Menendez de Aviles», F-114 «Luis de Cordova» και F-115 «Barcelo»), οι οποίες θα ενταχθούν σε υπηρεσία το 2026, το 2028, το 2029, το 2030 και το 2031. Το κόστος του προγράμματος ανέρχεται στα € 4,3 δισεκατομμύρια, δηλαδή € 860 εκατομμύρια ανά πλοίο. Οι F-110 είναι εξέλιξη των F-100 και σε υπηρεσία θα αντικαταστήσουν τις έξι φρεγάτες κλάσης «Santa Maria» («Oliver Hazard Perry»).
Οι F-110 έχουν εκτόπισμα 6.100 τόνους (με πλήρη φόρτο), ενώ οι διαστάσεις τους είναι (μήκος x πλάτος x βύθισμα) 145 μέτρα x 18 μέτρα x 5 μέτρα. Η μέγιστη ταχύτητα τους είναι 35 κόμβοι (65 χιλιόμετρα την ώρα) και οι απαιτήσεις επάνδρωσης 150 άτομα. Ο κύριος αισθητήρας των πλοίων είναι το ραντάρ AN/SPY-7(V)1 και το σύστημα διαχείρισης μάχης AEGIS. Ο οπλισμός τους αποτελείται από ένα πυροβόλο των 127/64 χιλιοστών της Leonardo, σύστημα Mk.41 VLS με 16 κελιά για αντιαεροπορικά βλήματα SM-2 και RIM-162 ESSM, δύο πυροβόλα των 30 χιλιοστών, ισάριθμα πολυβόλα των 12,7 χιλιοστών, δύο τετραπλούς εκτοξευτές βλημάτων κατά πλοίων RGM-84 Harpoon, δύο τορπιλοσωλήνες Mk.32 και υποδομή υποστήριξης ελικοπτέρου ναυτικής συνεργασίας επιπέδου S-70 Sea Hawk.