Η δήλωση του Α/ΓΕΝ Αντιναυάρχου Νικόλαου Τσούνη πως στο Αιγαίο καθημερινά γίνεται πόλεμος ούτε υπερβολική είναι ούτε ψευδής. Είναι η απόλυτη αλήθεια και ένα μήνυμα προς πάσα κατεύθυνση πως το Π.Ν είναι πάντα ταγμένο στη πρώτη γραμμή αντιμετώπισης της τουρκικής προκλητικότητας όμως είναι και ένα μήνυμα προς τον πολιτικό κόσμο. Το ζήτημα είναι με τι μέσα και για πόσο ακόμα; Δεν μπαίνουμε στη διαδικασία να κρίνουμε τον τρόπο αντιμετώπισης των τουρκικών απειλών και της προκλητικότητας δεδομένου πως το σύνδρομο του κατευνασμού και της υποχωρητικότητας αποτελεί την επίσημη εξωτερική πολιτική της χώρας για όλους τους γείτονες και από αυτή και από την επόμενη κυβέρνηση.

Όπως δήλωσε ο Α/ΓΕΝ, το 2009, οι μη αβλαβείς διελεύσεις τουρκικών πολεμικών πλοίων ήταν μόλις 90, το 2017 ανήλθαν σε 1998 και μέχρι φέτος τον Οκτώβριο τις 1249. Υπενθυμίζεται ότι το 2017 είχαν σημειωθεί 3.317 παραβιάσεις του εθνικού εναερίου χώρου από τουρκικά αεροσκάφη και φέτος μέχρι τον Οκτώβριο είχαν ανέλθει σε 3.147.

Η ουσία είναι πως ο Α/ΓΕΝ έστειλε το μήνυμα και ας ελπίσουμε οι κατάλληλοι δέκτες να το ερμηνεύσουν κατάλληλα. Γιατί εξ όσων είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε το Π.Ν έχει πολλάκις ενημερώσει τη πολιτική ηγεσία για τη κατάσταση που επικρατεί και τις δυσοίωνες προοπτικές. 

Πάμε στο επιχειρησιακό κομμάτι:

Το Π.Ν είναι κυριολεκτικά στα όρια του. Δύο κύριοι άξονες είναι αυτοί που πρέπει να μας απασχολούν: το προσωπικό και συγκεκριμένα η υποστελέχωση στα πλοία και τα εξοπλιστικά και γενικότερα η έλλειψη ναυπηγικού προγράμματος. Θεωρούμε και αποτελεί την αντικειμενική πραγματικότητα πως στο τομέα της εκπαίδευσης έχουν γίνει πραγματικά φιλότιμες και αξιόλογες προσπάθειες ώστε το επίπεδο ακόμα και σε καιρούς κρίσης να κρατιέται ψηλά. 

Προσωπικό: Με τους εισακτέους στις ΣΝΔ και ΣΜΥΝ σε λίγα χρόνια το Π.Ν θα επαναφέρει απόστρατους για να επανδρώσουν τα πλοία. Σε συνδιασμό με την μη πρόσληψη ΕΠ.ΟΠ στα πλοία η κατάσταση τα επόμενα χρόνια θα φτάσει στο απροχώρητο.

Εξοπλιστικά: Εκκρεμούν δύο φλέγοντα ζητήματα πρώτης προτεραιότητας. Τορπίλες και εκσυγχρονισμός φρεγατών ΜΕΚΟ 200ΗΝ. Και τα δύο προγράμματα έπρεπε να είχαν υλοποιηθεί χθες αν όχι προχθές. Και μετά ανοίγει το κεφάλαιο ναυπηγήσεων πλοίων: είναι μόνον οι φρεγάτες; Προφανώς και όχι. Στην εξίσωση πρέπει να προστεθούν νέα Υ/Β, νέες ΤΠΚ, νέα ΠΓΥ, νέα Ε/Π. Μα θα πει κάποιος σαν πολλά δεν μαζεύονται; Βέβαια πολλά μαζεύονται γιατί τα έχουμε εγκαταλείψει από το 2005. Ας υποστούμε τώρα τις συνέπειες. 

Και για να απαντήσουμε τέλος στο ερώτημα «με τι λεφτά» θα γίνουν όλα αυτά; Να ιεραρχήσει ανάγκες και προτεραιότητες η εκάστοτε πολιτική ηγεσία. Θα μπορούσε κάλλιστα ένα μέρος από τα αναδρομικά να δοθεί στη κάλυψη εξοπλιστικών αναγκών. Επ ουδενί δεν αμφισβητούμε την σπουδαιότητα επιστροφής των αναδρομικών καθώς είναι πρωτίστως ζήτημα δικαιοσύνης προς τους στρατιωτικούς. Όμως επειδή δεν θα πολεμήσουμε με αναδρομικά κάτι θα πρέπει να γίνει και με τα εξοπλιστικά. Αντίστοιχα θα μπορούσε να δοθεί ένα μέρος από το πρωτογενές πλεόνασμα του τακτικού προϋπολογισμού.

Η άποψη μας είναι πως λύσεις βρίσκονται. Όμως αυτό που δεν υπάρχει είναι η σύσσωμη πολιτική βούληση πως οι Ε.Δ και το Π.Ν εν προκειμένω έχει ανάγκες και μάλιστα μεγάλες. Όσο και να μοχθούν τα πληρώματα οι τεχνολογικές δυνατότητες από ένα σημείο και μετά είναι περιορισμένες. Μην οδηγούμαστε λοιπόν σε επικίνδυνες αυταρέσκειες. 

 

Comments

  1. Να κοπούν οι συντάξεις καθως και οι μισθοί στο δημόσιο τομέα για να βρεθούν τα χρήματα….οι στρατιωτικοί να μην πληρώνονται γιατί ο στρατός δεν είναι δουλειά αλλά λητουργημα…μπλα μπλα μπλα …
    .παχιά λόγια…. Βρέθηκαν ένα σκασμό κοιτάσματα και εμείς ψάχνουμε να κόψουμε από εδώ να κόψουμε από κει για να βρούμε χρήματα….είναι δύσκολο να απαιτήσεις σαν κράτος από τις χώρες που θα κάνουν εξόρυξη στο Αιγαίο να μας εξοπλίσουν με πολύ ευνοϊκούς όρους και σε βάθος 20 ετιας ? Σάφος και όχι άλλα για κάποιο λόγο οι πολιτικοί ηγέτες μας δεν το πράττουν.

    1. Δεν ειπε κανείς να μην πληρώνονται, μην κατεβάζετε πράγματα από το κεφάλι σας τα κατεβάζεται.
      Αλλά δεν αυτή την εποχή με τόσες ελλείψεις στο στράτευμα τα 700-800 εκ. αναδρομικά ειναι η επιτομή της παράνοιας.
      Στο ΠΝ έπρεπε με αυτά τα χρήματα να πάμε σε μια σοβαρή αναβάθμιση των ΜΕΚΟ και νέες τορπίλες.
      Στην ΠΑ να κλείσουν όλες οι FOS και μερικά όπλα ακόμα, και στο ΕΣ να κοιτάξουμε για μεταχειρισμένα συστήματα.

      ΥΓ. Τι κοιτάσματα βρέθηκαν στην χώρα, ακόμα δεν εχει γίνει ούτε διερευνητική γεώτρηση!

  2. Κυριε Νικητα,
    Κατ αρχην Πολεμικο Ναυτικό δεν ειναι μονο οι μοναδες του στολου μας. Υπαρχουν, εκτος του προσωπικου, και αλλες μοναδες οι οποιες αποτελουν πολλαπλασιαστές ισχύος και μπορουν αριστα να συνδραμουν το εργο του στολου την καταλληλη στιγμη.
    Καπως ετσι εγινε στο κοντινο παρελθον και ξαφνικά οι απεναντι δεν νομιζω να ειχαν την εικονα τακτικης καταστασης που θα ηθελαν.
    Η αποψη σας περι επαναφορας αποστρατων σε μοναδες του στολου ειναι, ας μου επιτρεψε την εκφραση, άτοπη για ευνοητους λογους.
    Παρ’ολα αυτά το αρθρο σας εκφραζει μια αγωνια-τροπον τινά- που μου ειναι απολυτως σεβαστη.
    Τα πλοία και οι ανθρωποι σε αυτά θα ειναι οπως πρεπει οταν ερθει η ωρα και να ειστε βεβαιος εσεις και ολοι οι Ελληνες οτι οι «απεναντι» θα βρεθουν προ εκπληξεως !

  3. Οι στρατιωτικοί πάντα ζητούν. Το θέμα είναι κύριοι, ότι την χρυσή εποχή των εξοπλισμών δεν έγιναν σωστές αγορές. Σπαταλήσαμε τεράστιο μέρος του προϋπολογισμού σε περιττές πολυτέλειες. Νέα άρματα μάχης, νέα υποβρύχια στο στάδιο του πρωτοτύπου, νέα Α/Κ πυροβόλα, αντί για εκσυγχρονισμό των υπαρχόντων, ΠΤΜ από το πουθενά, αντι για LPD, ΝΗ-90 αντί για τα διπλάσια τουλάχιστον UH-60L, C-27J που ακόμη και σήμερα δεν πρέπει να είναι πιστοποιημένα για να ρίχνουν αλεξιπτωτιστές, 45 Τ-6 αντί για τα μισά, εκσυγχρονισμός των F-4 αντί για επιπλέον F-16, καινούρια Μ2000-5 αντί για καθολικό εκσυγχρονισμό των EGM, εκσυγχρονισμός S αντί για εκσυγχρονισμό ΜΕΚΟ που από τότε είχαν απαρχαιωμένα ΚΠΜ και αισθητήρες, 2 τύποι SHORADS κτλ κτλ. ΟΛΑ τα παραπάνω έγιναν με την σύμφωνη γνώμη και την ανάμιξη σε αξιόποινες πράξεις στρατιωτικών. Το κακό είναι ότι βγαίνουν κατόπιν εορτής και λένε ότι είχαν αντιρρήσεις αντί να πατήσουν πόδι και να τιμήσουν την πατρίδα τους κάνοντας αυτό που πρέπει δλδ το σωστό. Επίσης έβαλαν εντελώς λάθος προτεραιότητες όπως το γεγονός ότι έβαλαν πρώτα τα υποβρύχια αντί για πλοία AAW που τώρα πληρώνουμε, κάτι που σημαίνει ότι πραγματικά δεν ήξεραν την δουλειά τους οι Άνθρωποι γιατί οι προτεραιότητες μπαίνουν με βάση τα συμφέροντα της Χόρας, όχι των πωλητών και των συντεχνιών μέσα στο στράτευμα.

    Οι επόμενοι που θα αναλάβουν, θα τα πάνε όλα πίσω για να μαζέψουν το χάος που θα αφήσουν οι παρόντες ή θα το κάνουν ακόμη μεγαλύτερο.

    1. Δεν νομίζω ότι πολλά από αυτά που περιγράφεται ήταν λάθος γενικότερο, οπως για παράδειγμα η αγορά αρμάτων, η αρχική αγορά 250 αρμάτων συν 250-300 από ενδιάμεση συμφωνία θα είχε λύσει για αρκετά χρόνια το πρόβλημα της ανανέωσης του αρματικού δυναμικού. Σε άλλα πάλι συμφωνούμε.
      Οι S πάλι δεν έπρεπε να εκσυγχρονιστούν, μιας και μετά από δύο χρόνια βγήκαν οι Μ στο σφυρί.

      1. Σε τι ακριβως δεν συμφωνητε?
        Στο οτι δεν ασκηθηκε η οπτιον για +10 blk52+adv που ηταν σε παρα πολυ ευνοικη τιμη?
        Στο οτι επιλεξαμε 2ο κινητηρα για τον στολο F16 μας?
        Οτι απαξιωσαμε 20 EGM για να μην ξερουμε αυτη τη στιγμη τι να τα κανουμε κ τα -5 να ειναι μονο μια ενισχυμενη μοιρα το οποιο παλι δημιουργει θεματα?
        Εχουν γινει εγκληματα.
        Δωσαμε τα δις για τα LEO κ καλα καναμε αλλα δεν φροντισαμε τα Α4 να μην πανε εστω στους Τουρκους. Που κανονικα επρεπε να τα παρουμε ολα σαν ΑΟ
        Τι λετε?
        Δεν εχει αγοραστει οπλικο συστημα χωρις να ειναι αμφισβητουμενη η επιχειρησιακη αξια του στις ενοπλες δυναμεις.
        Μην ξεκινησουμε για ΠΝ γιατι η λιστα θα ειναι ακομα μεγαλυτερη.
        Μονο τα ZUBR να δει καποιος θα τον πιασει απεπλισια.

        1. To οτι καποιοι δεν γνωριζουν τι θα πει »αεροστρωμνο» (ακομη και μεσα στο ΠΝ) δε σημαινει οτι τα Zubr δεν ηταν αξιοποιησημα…
          ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ μεσο το οποιο ακυρωθηκε εκ των εσω…..ακομη δε μαθαμε πως καψανε ενα απο αυτα μεσα στο ναυσταθμο…..
          Οντως….απελπισια….

        2. Είπα έγιναν πολλά λάθη έγιναν και πράγματα προς το θετικό. Παραπάνω ανέφερα κάποια, να κάτσω να αναλύσω όλο το ΕΜΠΑΕ θα πάει μακριά η βαλίτζα.

          Άλλωστε τα έχουν πει πολλοί φίλοι είναι πασιφανή τα λάθη, αποσπασματικές αγορές, έλλειψη ιεραρχίας, μη ορθή εκτίμηση κόστους/ισχύος.

      2. Δλδ αν είχαμε αγοράσει 500 Leo-2A4 από την αγορά και τα εκσυγχρονίζαμε ΟΛΑ στο επίπεδο Α5 ή Α6 & παράλληλα αγοράζαμε 500-600 Marder1A3 που πρόσφατα είχαν εκσυγχρονιστεί ή αντίστοιχο ή και μεγαλύτερο αριθμό Ολλανδικών και Βελγικών AIFV για την αντικατάσταση του μεγαλύτερου αριθμού των παλαιότερων και σαφώς υποδεέστερων Μ113/Α1 σε διάφορες αποστολές, ισοφαρίζοντας με τον πιο φθηνό τρόπο το τουρκικό πλεονέκτημα στα ΤΟΜΠ/Α, δεν θα ήταν καλύτερα από το 1,7 δισ € για μόλις 170 άρματα;

        Οι S έπρεπε να διατηρηθούν μέχρι να αρχίσουν να αντικαθίστανται από φρεγάτες τις 6 AAW που ήταν ο σχεδιασμός του ΠΝ. Δεν έπρεπε να δαπανηθούν χρήματα για επιπλέον μεταχειρισμένα πλοία με βάση τον σχεδιασμό του ΠΝ. Οι Μ ήταν διακαής πόθος κάποιων, όχι του ΠΝ.

        1. Φανταζομαι και εσεις προσωπικα το 2000 προγραμματιζατε τη ζωη σας κανονικα,πηγαινατε διακοπες και κανατε δωρα τα Χριστουγεννα μη μπορωντας να φανταστειτε τι θα επακολουθησει…

          1. Ο προγραμματισμός μου ήταν ανάλογος του τι τρέχει και τι θα έρθει. Μου ήταν εξαιρετικά δύσκολο να καταλάβω, πως τόσο μεγάλη μερίδα του κόσμου δεν έβλεπε τι έρχονταν. Όλοι όσοι ήξεραν, περίμεναν μπαμ στην οικονομία.

        2. Η ιδια λογική επικράτησε και στο ΠΝ που ονειρεύονταν πλοία 700+ εκατομμυρίων και χάθηκαν οι «Μ», τώρα λέμε πάλι καλά που εκσυγχρονίστηκαν και οι S τότε…
          Τα ίδια πάλι σήμερα με πλοία ενός δισεκατομμυρίου και ακόμα ψάχνουμε για τορπίλες στα υποβρύχια…

          Ο εκσυγχρονισμός των Α4 σε επίπεδο Α6, δεν θα ήταν καθόλου φθηνός, αλλά ούτε και θα σου αποδέσμευαν τόσο μεγάλο αριθμό οι Γερμανοί.

          Βεβαια εδώ δεν μπορώ να πω ότι την μεγάλη αντίφαση στα λεγόμενα σας, από την μία θέλετε μεταχειρισμένα με ακριβό εκσυγχρονισμό στο επίπεδο Α6 και από την άλλη νέα 6 πανάκριβα πλοία AAW δεν σας κάνουν οι ολλανδικές φρεγάτες M!!!

          6 πανάκριβα πλοία σε σύνολο στόλου 12-14 πλοίων, κόστους πάνω από 3 δισεκατομμύρια τότες, κάπου το χάσατε…
          Και παραπάνω καυτηριάζεται τις προτεραιότητες;;;

  4. Tα μισα απο αυτα που περιγραφεις ως λαθος ητανε σωστα(π.χ PZH2000,Leo2Hel, θα πω και Super Vita).
    Ας μην μηδενιζουμε….τα αλλα μισα ηταν οντως λαθος.
    Οι στρατιωτικοι ευθυνονται πρωτα και πανω απο ολους.Αυτοι (οφειλουν) να ξερουν και αν διαφωνουν
    αντι να γινονται συνυπευθυνοι απλα να αφηνουν την καρεκλα.
    Ναι θα ερθει ο επομενος,αλλα εαν κανει και αυτος το ιδιο τοτε θα σπασει το αποστημα….

    1. Όταν όλη η Ευρώπη αγόραζε μεταχειρισμένα Leo-2 από Ολλανδία και από Γερμανία και τα εκσυγχρόνιζε, εμείς με τα τεράστια οικονομικά προβλήματα ακόμη κι εκείνη την εποχή, πήγαμε και αγοράσαμε καινούρια, πυροβολήσαμε τα πόδια μας. Με αυτό το ποσό και με το ποσό για τα Pzh, μπορούσαμε να πάρουμε 500 μεταχειρισμένα Leo-2A4 και να τα πάμε στο επίπεδο A5 ή Α6 παράλληλα να αγοράσουμε μεταχειρισμένα Bradley ή AIFV ή Marder1Α3 που είχαν πρόσφατα εκσυγχρονιστεί και να αποκτήσουμε μεταχειρισμένα Μ109 από Ολλανδία, Βέλγιο, Γερμανία και να τα εκσυγχρονιστούμε μαζί με τα δικά μας με το πακέτο της Ελβετίας. Με 2-2,2 δισ. € ο ΕΣ θα είχε καθαρίσει σε όλα τα ανοιχτά μέτωπα με οχήματα, που μετά τον εκσυγχρονισμό του πρόσφεραν υπηρεσίες για 20 τουλάχιστον χρόνια χωρίς επόμενο σοβαρό εκσυγχρονισμό ή σκέψη αντικατάστασης.

      Σήμερα έχουμε μείνει μόνο με 164 μάχιμα Leo-2A6 και 183 ικανά Leo-2A4 Στον Έβρο υπάρχει κενό 200 αρμάτων με πυροβόλο 120mm και κάποιοι διακινούν το ενδεχόμενο να πουλήσουμε 40-60 Leo-2A4 για να εκσυγχρονίσουμε τα υπόλοιπα Leo-2A4 αλλά και κάποια Leo-1A5.

      Η Super Vita. Το ΠΝ δεν αποδέχτηκε το σκάφος που πρότειναν οι Άγγλοι και ουσιαστικά το επανασχέδιασαν με βάση τις απαιτήσεις μας αλλά και πάλι το σκάφος δεν κάλυπτε και δεν καλύπτει τις απαιτήσεις του ΠΝ, ενδεικτικά θα αναφέρω την ταχύτητα.

      Τα PZH2000 είναι μόλις 24. Δλδ τίποτα όταν οι απέναντι έχουν 150-200 Τ-155 κλώνο του Κ-9.

      Σωστές αγορές ήταν τα ΜΙΜ-104 αλλά με λάθος μείγμα πυραύλων, τα S-70B, τα CH-47SD, το ΠΓΥ.

  5. Eπειδη τα πραγματα δεν ειναι οπως θελουμε να τα »ισιωνουμε»….
    Η Ευρωπη τα αγοραζε την αμεσως μετα εποχη.Και υπηρχαν και Α5 και Α6…
    Το λαθος δεν ηταν οτι αγορασες νεα αρματα και δεν »κατεληξες» με ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ παλιας κατασκευης 20ετιας ως τα ανωτερα αρματα σου,με τα οποια θα πρεπει να πορευτεις για αλλα 30 χρονια(καταστασεις Μ-48).
    Το ΕΓΚΛΗΜΑ ηταν οτι ως ενδιαμεση λυση δεχτηκες ΚΑΙ Λεο1Α5 (στο ονομα της καταραμενης παθολογιας περι
    ομοιογενειας με καθε κοστος) αντι να ειναι ολα Λεο2α4 ΜΠΛΟΚΑΡΟΝΤΑΣ παραλληλα πιθανη αποκτηση των υπολοιπων Λεο2α4 απο τους απεναντι ως ΑΠΑΡΑΒΑΤΟΣ ορος για το συμβολαιο των 2HEL.
    Eπειδη το γραφεις και το ξαναγραφεις για τα PZh, καποια στιγμη θα πρεπει να δεις τα σχολια των ιδιων των Αμερικανων επιτελων για το ποσο ανωτερο ειναι εναντι ακομη και των τελευταιων εκδοσεων του Μ-109 (απο τα οποια ευτυχως φορτωσαμε εκατονταδες).Πρακτικα η αναλογια των PZH/M-109 ειναι 6/1 ως αξια-αποτελεσματικοτητα και τα PZH is the way to go για ενα στρατο με λειψανδρια οπως ειναι ο ΕΣ.
    Τα Marder ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΩΣ δεν αποκτηθηκαν οχι λογω κοστους,αλλα γιατι καποιοι ονειρευονταν BMP-3…
    422 Μαρντερ 1Α3HEL για 196 εκ. και αργοτερα σχεδον χαριζονταν…σε τιμες scrap…
    Το να αμφισβητει καποιος τα Super Vita επειδη υπολοιπονται 3-4 knots ειναι….αστειο….

    1. Η Ευρώπη αγόραζε μεταχειρισμένα από το 1994 Σουηδία 160 Α4 με ενοίκιο, 95 Ισπανία 1995 104 Α4 ενοίκιο, 97 Αυστρία 114 Α4NL αγορά 236 εκατ. $, 01 Νορβηγία 52 Α4NL αγορά 168 εκατ. $, 02 Πολωνία 128 Α4 Στρ. Βοήθεια, 03 Φιλανδία 124 Α4 αγορά 66 εκατ. $ κτλ. Το ίδιο κάναμε κι εμείς εκείνη την εποχή αλλά δεν πήραμε Leo-2A4 πήραμε 170 Leo-1A5 αντισταθμιστικά για τα F-4E PI 2000, αντί να ζητήσουμε Leo-2A4.

      Τα Marder δεν αποκτήθηκαν μετά το 2004 γιατί το χρήμα στέρεψε κι έγιναν οι απολύτως απαραίτητες αγορές (Leo-2A4/F-16), όχι γιατί κάποιοι ήθελαν ΒΜΡ-3. Η υπόθεση ΒΜΡ-3 ήταν μέρος της τότε διπλωματίας του αγοράζω όπλα για να με στηρίξεις διπλωματικά, που το έπαιξε η κυβέρνηση και με την Γαλλία με τις 6 FREMM.

      Στην Συμφωνία για τα 170 άρματα, δεν υπήρχε πρόβλεψη για ενδιάμεση συμφωνία που ήταν όρος του διαγωνισμού!!!! 123 άρματα αν θυμάσαι. Τα Leo-2A4 τα αγόρασε η επόμενη κυβέρνηση to 2005 προς 420 εκατ € παρακαλώ, δλδ 2,29 εκατ € ανά μεταχειρισμένο Leo-2A4, με τιμές εκκίνησης σύμφωνα με κάποιες πήγες τα 5 εκατ. € το κάθε μεταχειρισμένο Leo-2A4!!!! Τα 150 Leo-1A5 ήταν «δώρο» για την αγορά των Leo-2A6 αλλά και για την αγορά των μεταχειρισμένων Α4. Αυτό ήταν το καλύτερο που μπορούσαν να κάνουν εκείνη την εποχή για να μαζέψουν λίγο το 1,7 δισ € για 170 άρματα χωρίς τίποτα. Η επόμενη κυβέρνηση όπως γνωρίζεις έκανε πολύ λίγες κινήσεις, γιατί οικονομικά, το καράβι είχε ήδη τρυπήσει κι έβαζε νερά.

      Ας σταματήσουμε να κοιτούμε αυτά που θέλουν κάποιοι να δούμε και ας δούμε την πραγματικότητα που ήταν ότι το αλόγιστο χρήμα για την άμυνα τέλος από το 2004 και μετά.

      PZh2000 περίπου 10 εκατ $ το ένα τα αγοράσαμε το 2001. Έχω δει τα σχόλια των Νορβηγών, των Φιλανδών και των Δανών που το απέφυγαν. Ο Αμερικανικός Στρατός μπορεί να υποστηρίξει το κόστος του κάθε Pzh 2000, εμείς όχι. Το the way to go για έναν στρατό με λειψανδρία και καθόλου χρήματα είναι εκσυγχρονισμένα Μ109 και μονάδες όχι φαντάσματα.

      ΥΓ. Βλέπω 2 μέτρα και 2 σταθμά. Στα άρματα καινούρια και καλά κάναμε, στα ΤΟΜΑ βολευόμαστε με μεταχειρισμένα 35 ετίας. Στην Υπόλοιπη Ευρώπη πάλι γίνεται το αντίθετο. Καινούρια ΤΟΜΑ και μεταχειρισμένα Άρματα που τα εκσυγχρονίζουν.

    2. Παιδιά μην λέμε τα ίδια, όλα τα Α4 οι Γερμανοί δεν υπήρχε περίπτωση να μας τα δώσουν. Θα μπορούσαμε όμως να αποκτήσουμε παραπάνω.
      Η αρχική πρόταση για 250 (Α6HEL) + 250 (A4) ως ενδιάμεση συμφωνία (άντε και κάτι παραπάνω) ήταν σίγουρα εφικτή.
      Για τα Marder δεν ειμαι υπέρμαχος, θα προτιμούσα Μ2 έστω και ως ΤΟΜΠ, ξηλώνοντας τον πύργο, ίσως με κάποιο RWS.

    1. Σου απάντησα σε ότι με ρώτησες. Μπορεί να γεγονότα να μην ταιριάζουν με αυτά που θέλεις να πιστεύεις αλλά τι να κάνουμε, αυτά είναι τα γεγονότα.

      Σε ότι έχει να κάνει με το χάρισμα των 422 Μαρντερ 1Α3HEL τρομάρα μας, μόνο χάρισμα δεν ήταν.

      http://www.onalert.gr/stories/Agonas_epibioshs_gia_ta_EAS_germanikh_protash_gia_ELBO/1428

      Ήθελαν να πάρουν την ΕΛΒΟ με αντάλλαγμα να αγοράσει ο ΕΣ τα Marder 1Α3, με αν θυμάμαι μόνο βασικό εξοπλισμό, ληγμένα διατρητικά από τα γερμανικά αποθέματα και χωρίς την συλλογή διάβασης υδάτινων κωλυμάτων, που την χρέωναν έχτρα, αφού ήξεραν ότι την έχουμε ανάγκη για την περιοχή του Έβρου. Δλδ αντί να πάρουμε χρήματα για να τους δώσουμε την ΕΛΒΟ, ζητούσαν να αγοράσουμε μεταχειρισμένα ΤΟΜΑ για να την πάρουν!!!! Τρελό χάρισμα. Και ~200 εκατ € και δώρο η ΕΛΒΟ και φυσικά η συντήρηση του τροχαίου υλικού των ΕΔ. Ευκαιρία.

      Σε ότι έχει να κάνει με τις Super Vita, οι Γάλλοι πρόσφεραν τα πάντα από την αρχή και χαρακτηριστικά χαμηλής υπογραφής στα ραντάρ κάτι ιδιαιτέρως σημαντικό για κυνηγούς όπως είναι οι ΤΠΚ. Οι Super Vita το προσφέρουν αυτό; πόσο περισσότερο αυξήθηκε το κόστος ανά σκάφος από την ολική επανασχεδίαση των Vita σε Super Vita;

  6. Α. Δεν σε ρωτησα κατι.
    Β.Δε θυμασαι καλα και πουθενα δε γραφω για χαρισμα.Τελη του 09 η ΕΛΒΟ σε συνεργασια με τη Rheinmetal υπεβαλε προταση για ΠΩΛΗΣΗ αξιας 196 εκατ για 422 ΠΛΗΡΩΣ εργοστασιακα ανακατασκευασμενα 1Α3 HEL.
    Μαζι με 126000 διατρητικα των 20mm, περισκοπια νυχτερινης, 3 εκπαιδευτικα,νεα δικτυα παραλλαγης,συσκευες διαβασης βαθεως υδατινου κωληματος (το γιατι δεν ξερω αφου για τα Λεο2 HEL με τα οποια θα συνεπιχειρουσαν κριθηκε μαλλον »περιττο» αφου δεν αποκτηθηκε),εγκατασταση TRC9200 απο τα αποθεματα του ΕΣ , το WISPR στα 135 απο αυτα κα 12 μηνη εγγυηση το κοστος θα »ανεβαινε» στα 230 εκατ.
    Η αληθεια ειναι οτι με τα »παπακια»(Μ-113) εχεις μια ιδιαιτερη σχεση και προφανως θα θεωρεις οτι ειμαστε ΟΚ.
    Μη λεμε οτι θελουμε.

    Το ιδιο το ΠΝ »καμαρωνει» για το χαμηλο ιχνος των Super Vita.Θα πρεπει να ψαξουμε να βρουμε κατι αλλο
    για να τα »χωσουμε» για τις ΤΠΚ αφου με την ταχυτητα και το στελθ δεν………Για to RΑΜ παντως και για τα Εξοσσετ block III δε μας παιρνει…

    υ.γ.
    Την ΕΛΒΟ καθε μερα που περναει την πληρωνεις χρυση.Τη χαριζεις και δεν τη θελει κανεις…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *