Με άρθρο του στη εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ», η οποία έχει αναρτηθεί και στην επίσημη ιστοσελίδα του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας (δείτε ΕΔΩ), ο Υφυπουργός Εθνικής Άμυνας (ΥΦΕΘΑ) Ιωάννη Κεφαλογιάννη αναφέρει ότι οι αλλαγές στη στρατιωτική εκπαίδευση θα κινηθούν σε τρεις κατευθύνσεις. Ακολουθεί το άρθρο του κ. Ιωάννη Κεφαλογιάννη:
«Ο Θουκυδίδης υποστήριζε πως «ἄνδρες γὰρ πόλις, καὶ οὐ τείχη οὐδὲ νῆες ἀνδρῶν κεναί»: Οι φράχτες και τα πλοία είναι άνευ αξίας αν δεν υπάρχουν ικανά στελέχη, που θα τα επανδρώσουν και θα τα χειριστούν. Η ρήση του μεγάλου ιστορικού και στρατηγού εμπεριέχει μια διαχρονική αλήθεια την οποία οφείλουν να λαμβάνουν σοβαρά υπόψη όσοι εμπλέκονται στη χάραξη της εκπαιδευτικής πολιτικής των Ενόπλων Δυνάμεων.
Σήμερα, οι επαγγελματικές προδιαγραφές των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων πρέπει να επανασχεδιάζονται διαρκώς και με τέτοιο τρόπο, ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στις σύγχρονες προκλήσεις ασφαλείας. Ο Έλληνας αξιωματικός απαιτείται σήμερα να είναι μαχητής, επιτελής, επιστήμονας και ηγέτης. Ταυτόχρονα, θα πρέπει να έχει δεξιότητες διπλωμάτη, ικανού να ασκεί αμυντική διπλωματία, αποκωδικοποιώντας τα μηνύματα του διεθνούς περιβάλλοντος και ενσωματώνοντάς τα στον επιχειρησιακό σχεδιασμό. Ως εκ τούτου, οι μεταρρυθμίσεις στην οργάνωση, λειτουργία και το πρόγραμμα σπουδών των Στρατιωτικών Σχολών υπαγορεύονται πρωτίστως από την ανάγκη κατανόησης των νέων απειλών ασφαλείας και την ενσωμάτωση του τρόπου αντιμετώπισής τους στην αμυντική στρατηγική.
Σε αυτό το πλαίσιο η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας προχωρά σε αλλαγές στη στρατιωτική εκπαίδευση σε τρεις κατευθύνσεις: Την εισαγωγή νέων αντικειμένων που σχετίζονται με τις σύγχρονες απειλές. Την ενσωμάτωση, σε επίπεδο εκπαίδευσης των συμπερασμάτων από τη μελέτη των πρόσφατων πολέμων. Την επανεξέταση και προσαρμογή της χρονικής διάρκειας των σπουδών στις νέες εκπαιδευτικές ανάγκες. Την ενθάρρυνση και διευκόλυνση της ακαδημαϊκής εξέλιξης των αξιωματικών και υπαξιωματικών.
Ειδικότερα, θεσπίζουμε τη δυνατότητα διοργάνωσης προγραμμάτων τρίτου κύκλου σπουδών στα Ανώτατα Στρατιωτικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, τα οποία θα οδηγούν στην απόκτηση διδακτορικού διπλώματος. Παράλληλα, διευκολύνουμε και απλοποιούμε τη διαδικασία ίδρυσης και λειτουργίας μεταπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών, τα οποία είναι πλέον δυνατόν να διοργανώνονται από κοινού με τα ΑΕΙ, σύμφωνα πάντα με τις προδιαγραφές της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης. Επιπλέον, ρυθμίζεται η ανάθεση εκπαιδευτικού έργου σε επισκέπτες καθηγητές και εξετάζεται η συμμετοχή των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων σε ερευνητικά προγράμματα, που θα διεξάγουν οι Στρατιωτικές Σχολές.
Με αυτή τη δέσμη μέτρων επιδιώκεται η ενίσχυση της εξωστρέφειας των Στρατιωτικών Σχολών και η υψηλού επιπέδου έρευνα σε αντικείμενα αιχμής. Η βαρύτητα θα δοθεί στην αξιοποίηση της τεχνογνωσίας των μονίμων στελεχών καθώς και στον εμπλουτισμό του εκπαιδευτικού προσωπικού με επισκέπτες καθηγητές, οι οποίοι θα καλούνται να μεταλαμπαδεύσουν τις γνώσεις και την εμπειρία τους στο στρατιωτικό προσωπικό της χώρας.
Ουσιαστική τομή στη στρατιωτική εκπαίδευση αποτελεί και η ενίσχυση της Στρατιωτικής Σχολής Αξιωματικών Σωμάτων με την ίδρυση νέου Τμήματος Πληροφορικής, το οποίο έχει τεθεί επί τάπητος. Η πληροφορική είναι ένας τεχνολογικός κλάδος που εξελίσσεται ταχύτατα και επηρεάζει ριζικά πληθώρα δραστηριοτήτων του πεδίου μάχης. Η κυβερνοάμυνα και οι πληροφοριακές επιχειρήσεις αποτελούν βασική προτεραιότητα για το ελληνικό στράτευμα και συνεπώς απαιτείται η επικέντρωση στην αρχική εκπαίδευση των αντίστοιχων αξιωματικών, με σκοπό την κατάλληλη προετοιμασία για την ανάληψη νευραλγικών θέσεων και καθηκόντων.
Εν κατακλείδι, η βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου σε συνδυασμό με την ανάγκη για θωράκιση της χώρας ενόψει των προκλήσεων της κυβερνοασφάλειας είναι οι άξονες της πολιτικής μας και σε αυτούς θα κινηθούμε με βήματα σταθερά και τολμηρά που θα καταστήσουν δυνατή ανά πάσα ώρα και στιγμή την υπεράσπιση της εθνικής ανεξαρτησίας και της εδαφικής ακεραιότητας της Πατρίδας μας».