Όπως ανακοίνωσε η TAI (Turkish Aerospace Industries), η οποία αναπτύσσει το αεροσκάφος, το υπό ανάπτυξη εκπαιδευτικό-ελαφρύ μαχητικό αεροσκάφος Hürjet θα ενσωματώνει τελικά τον αμερικανικό κινητήρα F-404 της General Electric και όχι τον ευρωπαϊκό EJ-200. Ο EJ-200 εξοπλίζει τα Eurofighter, ενώ ο F-404 τα F/A-18 και το νοτιοκορεατικό T-50 Golden Eagle. Το πρόγραμμα Hürjet,το οποίο βρίσκεται σε φάση αναλυτικής σχεδίασης, έχει ως στόχο την αντικατάσταση των εκπαιδευτικών T-38M Talon, από το 2025 και μετά.

Comments

    1. Μένει να το δούμε αυτό αγαπητέ φίλε.νομιζω τελικά πιστεύω οτι θα τον δώσουν,γιατί για τα λεφτά ,τα κανουν ολα.
      Μου προκαλεί όμως έκπληξη ότι οι Τούρκοι, επιλέγουν αμερικάνικο κινητήρα, τα προβλήματα εξαγωγών που είχαν με τα αμερικανικά υποσυστήματα στο παρελθόν (Π.χ.Τ129),δεν τους γίναν μάθημα,η` ξέρουν κάτι περισσότερο από εμάς???

      1. Προφανώς υπολόγισαν ότι έχουν περισσότερες πιθανότητες να κυλήσει ομαλά το πρόγραμμα με Αμερικανικό κινητήρα αντί Ευρωπαϊκού, όπου τουλάχιστο Ελλάδα-Κύπρος-Γαλλία-Αυστρία μπορούν ως μέλη της ΕΕ να ασκήσουν πιέσεις.

      1. Αγαπητέ φίλε,τώρα που είπες s70,προ ημερών έγινε ερώτηση στη Βουλή στον υπεθα για μπλακ χοκ που αποσύρει η Κορέα,ξέρουμε μήπως ποσα?

        1. @c.p.

          103 συνολο!

          Κατ εμε ειναι ασυμφορο. Δωσαμε τοσα χρηματα για υποδομες των nh90. Εαν συμμετειχαμε στο κοινο συμβολαιο για υποστηριξη με τις αλλες χωρες θα ημασταν μια χαρα. Κανονικα θα επρεπε να παραλαμβαναμε τα υπολοιπα 6 με παραγγελια αλλων 16 (συνολο τα 36 που θελαμε αρχικα) μαζι ενα ελαφρυ ελικοπτερο τυπου Λακοτα, ωστε να μην στελνουμε ΑΣΔΕΝαρχες, υπουργους και λοιπους επισημους με Σινουκ.

          Εαν γινοταν κοινη παραγγελια οσων χρειαζονται ελαφρυ ελικοπτερο (αστυνομια, συνοριοφυλακες) με μερικη χρημστοδοτηση για συνοριοφυλακες απο την ΕΕ, θα συνεφερε.

          Σε μια σοβαρη χωρα, θα εκανε η airbus εργοστασιο εδω να παραγει απαρτια απο ελικοπτερα ως ΑΩ.

          Σεναρια επιστημονικης φαντασιας γραφω πρωι πρωι

          1. phormio τα αυτονόητα γράφετε πρωί πρώι. Για όλα αυτά και ειδικά για το κορυφαίο ΝΗ90 χρειάζεται σοβαρό κράτος από πίσω, που να σέβεται τα χρήματα των άγρια φορολογουμένων πολιτών του και να μη βαυκαλίζεται αγοράζοντας μόλις τέσσερα ελικόπτερα Romeo (SΗ-60) θυμούμενο ότι υπάρχει και η ανθυποβρυχιακή έκδοση του ΝΗ90, η Γερμανική Sea Tiger που κάνει και για στόχους επιφανείας.

  1. Ξεκαφαρα φαινετε οτι οι καλυτεροι συμμαχοι των τουρκων ειναι οι αμερικανοι και οχι οι ρωσοι οι κινεζοι η οι ευρωπαιοι γιατι αν ηταν αυτοι απο αυτους θα παιρναν κινητηρα.
    Εμεις φυσικα για να επιβραβευσουμε τη συμμαχια ηπα-τουρκιας θα δωσουμε 9 δις στη λοκχιντ, για 2 αμφιβολου λειτουργικοτητας οπλικα συστηματα (τενεκες35, αλουμινοτρατα).
    Αν τα διναμε ολα σε ευρωπαιους (μπελαρα, επιπλεον ραφαλ, επιπλεον υποβρυχια 214) θα καλυπταμε φυσικα πολυ περισσοτερες αναγκες.
    Οι ποινικες ευθηνες για την πολιτικη και στρατιωτικη ηγεσια αν τα δωσει ολα στους αμερικανους και τη λοκχιντ,
    (εστω τα μισα απο τα 9 δις να πανε ευρωπη)
    και αυτοι να ειναι καλυτεροι συμμαχοι των τουρκων απο οτι ειναι δικοι μας, ειναι δεδομενες και αν νομιζουν οτι σε βαθος χρονου θα τις γλυτωσουν ειναι πολυ γελασμενοι

    1. Συμφωνώ απόλυτα φίλε Romeo60. Άλλωστε η Τουρκία και οι ΗΠΑ έχουν τόσα κοινά άπλυτα από την εμπλοκή τους στην Συρία και την στήριξη του ISIS και άλλων ακραίων τζιχαντιστών που δύσκολα σπάει αυτή η σχέση.

    2. Romeo60
      👍
      Έτσι ακριβώς!

      Η ΛΜ πήρε ήδη 3 συμβόλαια και μας την έφερε και απο πάνω με τις πτέρυγες που δεν ταιριάζουν στα Ορίον του ναυτικού. Οπότε τα άχρηστα αποτυχημένα πλοία και προβληματικά αεροσκάφη να τα πουλήσουν σε εκείνους που έχουν το χρήμα για να λειτουργούν τα προβληματικά και πανάκριβα αυτά προϊόντα.

      1. Πώς είναι δυνατόν Ndgi να μη ταιριάζουν οι πτέρυγες σε ένα αεροσκάφος που το σχεδίασε και κατασκεύασε η ίδια η Lockheed Martin? Να πω παραγγέλθηκαν από τρίτο κατασκευααστή να το καταλάβω, η LM όμως έχει και τα πρωτότυπα σχέδια των πτερύγων και τα ακριβή μηχανήματα να τις κατασκευάσει, δεν έχει κόπιες ώστε να βγουν με μικρές ή μεγάλες ανοχές!

        1. Ακούγεται όντως λίγο παράξενο αγαπητέ Γιώργος αλλά το πρόβλημα είναι στις λεπτομεριες με τις οποίες δεν ασχολούμαστε εάν δεν προκύψει σχετικό θεμ η πρόβλημα.

          Σύμφωνα με σχετικές αναφορές το πρόβλημα προέκυψε απο τις ιδιαιτερότητες που υπάρχουν στις διάφορες εκδόσεις του αεροσκάφους, με συνέπεια να μην «κουμπώνουν» στα συγκεκριμένα σημεία οι πτέρυγες για την έκδοση C στην έκδοση B που έχει αποκτήσει η Ελλάδα.

          Η εταιρία αυτό προφανώς δεν το πρόσεξε η το έκανε εσκεμμένα για να ανεβάσει τον λογαριασμό, η επειδή οι άνθρωποι που συμμετείχαν στην παραγωγή του Orion έχουν φύγει πλέον απο την εταιρία και οι νέοι δεν το γνώριζαν η έκαναν μπακαλίστικες μελέτες χωρίς να προσέξουν αυτό το σημείο.

          Ένα ανάλογο πρόβλημα σε μερικά σημεία είχε προκύψει στο πρόγραμμα του A380 αν θυμάμαι σωστά, επειδή δεν χρησιμοποιούσαν όλα τα τμήματα την ίδια έκδοση του προγράμματος CAD «CATIA» της Ντασσό που χρησιμοποιούσαν για την σχεδίαση του αεροσκάφους.

          1. Σας ευχαριστώ Ndgi για την ενημέρωση. Άρα μας στείλανε σωστές πτέρυγες αλλά για πρακτικά άλλο αεροσκάφος. Σε αυτή την περίπτωση τι συνηθίζεται, παραγγέλνεται ξανά η πτέρυγα για το Ρ-3Β ή το προτιμάται αναβάθμιση σε Ρ-3C? Αν και δεν είμαι αεροναυπηγός υποθέτω και με δεδομένο ότι οι πτέρυγες έχουν ήδη έρθει στην Ελλάδα είναι πιο εύκολο να παραγγείλεις και το κιτ ώστε να ταιριάζουν οι νεότερης σχεδίασης πτέρυγες.

          2. Παρακαλώ.
            Οι πτέρυγες που έστειλαν είναι λάθος αφού η συμφωνία έγινε για την έκδοση του Orion που έχει το ΠΝ και όχι για την έκδοση που λειτουργούν άλλες χώρες.

            Απο αυτά που έχουν ανακοινωθεί για το ζήτημα θα χρειαστούν «εκτενείς δομικές παρεμβάσεις» στις πτέρυγες για να λυθεί το πρόβλημα, αλλά προσωπικά δεν είμαι αισιόδοξος ότι θα είναι η λύση για το πρόβλημα, αφού αφήνει και την εντύπωση ότι πρόκειται για «λαμαρινοδουλιές» ως συμβιβαστική λύση με άγνωστες συνέπειες, αφού μιλάμε αεροσκάφος που θα πετάει ώρες επάνω απο θάλασσα.

            Η σωστή -και για εμένα η μοναδική- λύση θα ήταν να ξεκινήσουν απο την αρχή και να παραδόσουν τις σωστές πτέρυγες με έξοδα τις εταιρίας που ανέλαβε το πρόγραμμα, αφού εκείνη φέρει την ευθύνη για αυτό το λάθος.
            Αν δεν γίνεται, πρέπει να επιστρέψουν τα χρήματα που πλήρωσε η Ελλάδα ως πελάτης, και με αυτά να ξεκινήσει άλλο πρόγραμμα η να υλοποιηθεί μια ενδιάμεση λύση με ένα διαθέσιμο σύστημα στην αγορά.

            Οι συμβιβασμοί με «ειδικές πατέντες» συνήθως δεν λύνουν το πρόβλημα.

  2. Ειμαστε στη χωρα που η προτεραιοτητες της Lockheed Martin θετουν το πλαισιο της εξοπλιστικης πολιτικης.

    Ειναι απλο το θεμα; εχουμε:
    – Α τυπο μεταφορικου αεροσκαφους στην ΑΣ, τελευταιας γενεάς
    – Β τυπο μεταφορικου αεροσκαφους στην ΠΑ, προηγουμενης γενεάς
    – Γ τυπο μεταφορικου αεροσκαφους στο ΠΝ, προηγουμενης γενεας

    Η λογικη, λεει συμβολαια υποστηριξης και αναβαθμισης για τη μη-απαξιωση των Β (super puma) και Γ (aegean hawk). Ομως οποιοδηποτε νεο μεταφορικο αεροακαφος αγοραζεται να ειναι αυτο που ειναι το πλεον συγχρονο, Α (ΝΗ90) ωστε σιγα σιγα να εχουμε πιο ομοιογενη στολο στις Ενοπλες Δυναμεις.

    Αντιθετα επιλεξαμε να παρουμε τη πλεον συγχρονη εκδοση του Γ, ωστε να εχουμε 2 διαφορετικους τυπους μεταφορικων τελευταιας γενεάς και 2 τύπους προηγουμενης γενεάς.

  3. Ρωτάω (είμαι άσχετος )
    Τι διάφορα έχει ένα πολεμικό Σκάφος του πολεμικού ναυτικού (δεν βάζω τα υποβρύχια) από ένα η δυο αεροσκάφη . Ποσά αεροσκάφη αγοράζουμε αντί ενός πλοίου;
    Δεν είναι ποιο γρήγορα και αποτελεσματικά τα αεροσκάφη;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *