Την περασμένη Τρίτη, η σουηδική κυβέρνηση ανακοίνωσε το σχέδιο της για την ενίσχυση των στρατιωτικών ικανοτήτων της χώρας, το οποίο περιλαμβάνει και την ανάπτυξη ενός νέου μαχητικού αεροσκάφους για την αντικατάσταση των JAS-39 Grippen. Μέχρι την έλευση του νέου αεροσκάφους, η Σουηδία θα βασίζεται στα JAS-39C/D και στα νεότερα και ικανότερα JAS-39E/F.

Ο Σουηδικός Στρατός θα αναδιοργανωθεί και θα αποτελείται από τρείς (3) Μηχανοκίνητες Ταξιαρχίες, μία (1) Μηχανοποιημένη Ταξιαρχία και ένα (1) Μηχανοκίνητο Τάγμα, το οποίο θα σταθμεύει στο νησί Gotland. Έμφαση θα δοθεί στις μονάδες καταδρομών, συλλογής πληροφοριών, εσωτερικής ασφαλείας, πυροβολικού, μηχανικού, εφοδιασμού και αντιαεροπορικής άμυνας.

Στο Ναυτικό οι εν υπηρεσία κορβέτες θα αναβαθμιστούν με νέα αντιαεροπορικά συστήματα, ενώ μετά το 2025 έχει προγραμματιστεί η ναυπήγηση δύο (2) νέων κορβετών προς αντικατάσταση ισάριθμων παλαιότερων κλάσης «Goteborg». Επίσης, το τρίτο υποβρύχιο κλάσης «Gotland» θα υποστεί πρόγραμμα αναβάθμισης μέσης ζωής, ενώ ναυπηγούνται και δύο (2) νέα υποβρύχια A-26.

Comments

  1. Λεμε για Typhooh, FCAS κλπ
    Αν μπορουσαμε να θεσουμε ενα φορολογικο πλαισιο ικανο να φιλοξενησει τη SAAB στην Ελλαδα, και να μετεχουμε και εμεις σε οποιο προτζεκτ επιθυμουμε αυτο θα ηταν εξαιρετικο.

    Διοτι το να θεσω θεμα εξ αρχης συμμετοχης σε μια χωρα που ακομα σκεφτεται αν θα αγορασει τορπιλες βαρεος τυπου, οταν πηγαινει για πολεμο, ειναι ασκοπο.
    Αλλα το να δημιουργησουμε να εχουν συμφερων φορολογικο κατ αρχην να εγκατασταθουν μονιμα στη χωρα μας, πιστευω θα ειναι κερδος.
    Εκτος και αν νομιζουμε οτι δεν εχομε αναγκη τετοιες παρουσιες, διοτι μπορουμε μονοι μας καλυτερα.
    ———-

    1. Ενα οικονομικα προσιτο μαχητικο στη λογικη του gripen για καλυψη αριθμων και δευτερευσουσων αποστολων πιστευω πως θα ηταν πολυ χρησιμο. Το ποσο εφικτο ομως ειναι σαν σεναριο ειναι αλλο θεμα

  2. Αναρωτιεμαι, υπαρχει καποιος οιωνος στον οριζοντα κι βλεπουμε απο ΗΠΑ, Καναδα, Νοτια Ευρωπη Ιταλια Γαλλια ολοι τους να εχουν βαλει μπρος προγραμματα εκσυχρονισμου κι ανανεωσης του οπλικου υλικου των ΕΔ τους, ;;;; Χμμμμ;;;;

    Παντως η Ρωσσια κι εν μερη η Κινα εχουν ηδη αρχισει αυτη την κουρσα ανανεωσης εδω κι μιαμιση δεκαετια…….

    Α, ρε Ρωσσια, παλια καραβανα, επρεπε να παθεις για να μαθεις κι εσυ !

    Εμεις, αναρωτιεμαι, ποτε στο διαολο θα μαθουμε απο τα παθηματα μας, με ολα αυτα τα διεθνιστικα ελληνοφωνα που μας εχουν καβαλησει τον σβερκο ;;;;

    1. Στα 6 δισ, να προσθεσουμε τα 10-15 δις απο ρευστο που αποδημουν- αφαιρουνται απο την τοπικη κι κεντρικη οικονομια του κρατους μεσω των λαθρομετανστων οι οποιοι στελνουν ρευστο χρημα στους δικους τους, βλεπε, western union??????????

  3. Είμαι από αυτούς που υποστηρίζουν πως η χώρας πρέπει να μπει σε τέτοια προγράμματα ως εταίρος.

    Η Ελλάδα πάντα θα έχει αυξημένες ανάγκες για εξοπλισμούς αφού η απειλεί θα συνεχίσει να υπάρχει.
    Δεν έχουμε σύνορα ούτε με το Λουξεμβούργο ούτε με το Βέλγιο.
    Και αφού οι ανάγκες πάντα θα υπάρχουν ας πάψουμε να είμαστε πάντα μόνο πελάτες και να μπούμε σε τέτοια προγράμματα είτε νέων μαχητικών χαμηλού κόστους όπου οι προδιαγραφές θα καλύπτουν τα θέλω της Πολεμικής Αεροπορίας για ένα μαχητικό χαμηλού κόστους και χαμηλού κόστους αξιοποίησης για να συμπληρωθούν οι οροφές.
    Το να πιστεύουν κάποιοι ότι μπορούν να καλυφθούν οι οροφές με πανάκριβα μαχητικά τόσο στην αγορά όσο και στο κόστος κύκλου ζωής όπως τα F-35 ή Rafale κτλ είναι ουτοπία.
    Μπορεί φυσικά να υπάρχει ένας μικρός αριθμός δυο ή τριών μοιρών F-35 ή Rafale αλλά όπως και να έχει πάλι θα χρειαζόμαστε 200+ μαχητικά.
    Η φιλοσοφία του Gripen είναι γνωστή και θα συνεχίσει προφανώς έτσι και στο επόμενο νέο της μαχητικό η Σουηδία.
    Χαμηλού κόστους αγοράς,χαμηλού κόστους αξιοποίησης (κόστος ανά ώρα πτήσης κτλ.) ενώ αξιοποιεί όλα τα σύγχρονα όπλα τόσο του Ευρωπαικού οπλοστασίου (Meteor,Storm Shadow κτλ.) όπως και του Αμερικάνικου οπλοστασίου.
    Η Σουηδία είναι μια τίμια χώρα και ανοιχτή σε συνεργασίες.
    Ακόμα και το νέο της υποβρύχιο A26 θα ήταν μια καλή λύση μελλοντική και κυρίως να πάψουμε να είμαστε μόνο πελάτες αλλά και κατασκευαστές προκειμένου να απογειώσουμε την πολεμική μας βιομηχανία θέσεις εργασίας και να κερδίσουμε βιομηχανικά οφέλη και προστιθέμενη αξία.

    Το ίδιο θα έπρεπε να κάνουμε ήδη και με το πρόγραμμα των νέων φρεγατών όπου υπάρχουν πολλά Ευρωπαικά προγράμματα που μπορούμε να συμμετέχουμε είτε έτοιμα είτε που ξεκινάνε τώρα.

    Βέβαια όπως λέει και ο Παύλος λίγο παραπάνω όταν μια χώρα δεν εχει αποφασίσει μετά από 15 χρόνια αν θα πρέπει να αγοράσει νέες τορπίλες για να εξοπλίσει υποβρύχια που έχει πληρώσει κοντά στα δύο δις ευρώ όπως και με τον εκσυγχρονισμό των Meko που καθυστερεί αδικαιολόγητα όπως και με όλα τα εξοπλιστικά προγράμματα που όπου υπάρχει πλήρης αδιαφορία τότε τα παραπάνω προφανή είναι ουτοπία.

    Το πολιτικό προσωπικό δεν έχει πυξίδα δεν ξέρει τι να κάνει και πότε δεν έχει σχέδιο για το αύριο ούτε και ποτέ έχει κάνει ένα σχεδιασμό μακροπρόθεσμο.

    Όλα στην τύχη και τελευταία στιγμή όλα στο βλέποντας και κάνοντας.

    Οι ΕΔ είναι ένας ζωντανός οργανισμός που πάντα θα πρέπει να επενδύεις σε αυτόν με σχέδιο και καθημερινά γιατί σε διαφορετική περίπτωση απαξιώνονται μαζικά οπλικά συστήματα και τότε αναγκαστικά είτε θα πας σε μειωμένες οροφές παντού είτε θα πρέπει να βρεθούν πολλά δις ευρώ για να προχωρήσεις σε μαζικές αγορές που είναι δύσκολο ως ακατόρθωτο.

    Με την απαξίωση των οπλικών συστημάτων που γίνετε εδώ και πολλά χρόνια με σχέδιο και με τους γνωστούς νεοελληνικούς ρυθμούς είναι βέβαιο με μαθηματική ακρίβεια ότι οδηγούμαστε σε ριζική μείωση των οροφών σε όλους τους κλάδους και τη φιλανδοποίηση της χώρας με μειωμένη κυριαρχία.

    Πάντως δεν βλέπω να συγκινείται κανείς με όλη αυτή την κατάσταση και όλη είναι ανέμελη λες και πάνε εκδρομή.

    Η Ελλάδα διαθέτει υψηλό ανθρώπινο δυναμικό και μπορεί να απογειώσει την πολεμική βιομηχανία δεν υπάρχει όμως η πολιτική βούληση.
    Δεν είναι τυχαίο πως η πολεμική βιομηχανία (και όχι μόνο) έχει απαξιωθεί εντελώς.

    Όλα αυτά έχουνε γίνει με σχέδιο πολιτικό που εξυπηρετούν ξένα και ντόπια συμφέροντα.

    1. Η συμμετοχή σε προγράμματα που έχουν να μας προσφέρουν κάτι είναι γενικά χρήσιμη και πρέπει να επιδιώκεται.
      Αν θέλουμε να συμμετέχουμε όμως σε ένα νέο μεγάλο πρόγραμμα μαχητικού η αγορά του F-35 όπου θα είμασταν απλά πελάτες -ότι είμαστε και σήμερα δηλαδή- είναι πιστεύω ταμπού, αφού θα σήμαινε αναγκαστικά αποχή απο κάθε άλλο πρόγραμμα μελλοντικού νέου μαχητικού. Οι επαφές που έχουμε ήδη με ευρωπαϊκές εταιρίες σε ερευνητικά προγράμματα όπως το NEURON δεν πρέπει να μείνουν ανεκμετάλλευτες επειδή ολοκληρώθηκαν οι εργασίες για το πρόγραμμα ευρωπαϊκού UCAV με την Ντασσό. Πιστεύω επίσης ότι το F-35 δεν έχει να μας προσφέρει κάτι αξιόλογο στο έργο αποτροπής, ενώ θα μας επιβαρύνει ιδιαίτερα και οικονομικά.

      Μέχρι στιγμής πάντως θα ήταν καλό να ολοκληρώσουν πρώτα το Gripen E που δεν πρόλαβε να μπει και στον διαγωνισμό Ελβετίας για αξιολόγηση και μετά μιλάνε για το σύστημα που θα αντικαταστήσει το Gripen στο ακόμα μακρινό μέλλον.

      1. Πιστεύω πως κάποτε πρέπει να πάψουμε να είμαστε μόνο πελάτες και να μπούμε και εμείς δυναμικά σε συνεργασίες και νέα προγράμματα όπου και ανάγκες θα καλύψουμε και θέσεις εργασίας θα δημιουργήσουμε υψηλής τεχνολογίας και θα αναστηθεί η πολεμική μας βιομηχανία θα κερδίσουμε από πιθανές εξαγωγικές επιτυχίες ενώ και για αυτά που θα κατασκευάζουμε θα υπάρχει μεγάλη προστιθέμενη αξία.
        π.χ
        Αν είχαμε μπει και εμείς στο πρόγραμμα των FREMM (όπως μας είχαν προτείνει οι Γάλλοι) θα μπορούσαμε να διαπραγματευτούμε μια ειδική έκδοση για τις δικές μας ανάγκες και να έχουμε καλύψει τις ανάγκες μας για μια φρεγάτα γενικών καθηκόντων θα μπορούσαμε να συμμετέχουμε και στο πρόγραμμα Horizon.

        Στα μαχητικά θεωρώ χαμένη ευκαιρία τη μη συμμετοχή μας στο πρόγραμμα F-35 επειδή η εμπορική του επιτυχία είναι δεδομένη και ήδη αυτό φαίνεται ενώ πιστεύω πως τα όποια προβλήματα υπάρχουν θα λυθούν.
        Σήμερα αν είχαμε συμμετοχή στο πρόγραμμα (για 60 μαχητικά π,χ) πρώτον οι κυβερνήσεις θα ήταν δεσμευμένες θέλοντας και μη να προχωρήσουν στη προμήθεια του και δεύτερον πολλές αμυντικές μας βιομηχανίες θα είχαν συμμετοχή και κέρδη από ένα τόσο μεγάλο πρόγραμμα.
        Δεν νομίζω πως αν ήμασταν εταίροι στο πρόγραμμα του F-35 θα μας δέσμευε ώστε να πάμε σε σε επιλογή δεύτερου τύπου.
        Άλλωστε όλες οι χώρες που το έχουν ή θέλουν να προμηθευτούν το F-35 έχουν και άλλα μαχητικά για άλλους ρόλους όπως και η Αμερική.
        Και τελικά επειδή λογικά το F-35 θα το πάρουμε κάποια στιγμή έστω και ως απλοί πελάτες από εκεί και πέρα σίγουρα θα χρειαστούμε και ένα άλλο μαχητικό μελλοντικά για να συμπληρώσουν οι οροφές με άλλα χαρακτηριστικά από αυτά του F-35.
        Ιδανικό θα μπορούσε να είναι το Rafale για να έχουμε πρόσβαση σε Meteor,Scalp-eg κτλ αλλά δεν ξέρω κατά πόσο είναι εφικτό με τους σφικτούς ως ανύπαρκτους αμυντικούς προυπολογισμούς για την άμυνα.
        Εκεί ο αντικαταστάτης του Gripen ίσως να έδινε τη λύση εξάλλου δεν μιλάμε για ένα πρόγραμμα που θα ξεκινήσει αύριο το πρωί αλλά σε βάθος χρόνου και εκεί θα ήταν ιδανικά να πάμε σε έναν μακροχρόνιο σχεδιασμό και για να καλύψουμε μελλοντικές ανάγκες αλλά και να μπούμε επιτέλους σε ένα πρόγραμμα και εμείς.
        Βέβαια δεν είμαι αισιόδοξος με το υπάρχον πολιτικό προσωπικό που δεν βλέπει πέρα από τη μύτη του.
        Γενικά η Σουηδία έχει πολλά αξιόλογα οπλικά συστήματα και θεωρώ πως η διπλωματία εξοπλισμών που συνήθως κάνουν οι κυβερνήσεις κάνουν διπλό κακό και δεν προσφέρουν τα αναμενόμενα.
        Πρώτον γιατί καταδικάζουν συνεχώς τη χώρα να είναι μονίμως μόνο πελάτης χωρίς να ενισχύεται η εγχώρια πολεμική βιομηχανία (κρατική και ιδιωτική) και δεύτερον η διπλωματία των εξοπλισμών δεν έχει τις περισσότερες φορές αποτελέσματα ή έστω πολύ μικρά και παροδικά που σε καμία περίπτωση δεν δικαιολογούν τα δισεκατομμύρια που ξοδεύονται.
        Ένα παράδειγμα
        Δώσαμε πάρα πολλά προγράμματα στους Γερμανούς στο τέλος ήταν οι ποιο σκληρή σε σχέση με τα μνημόνια και την εφαρμογή τους ενώ και τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά παρέμεινα στο τέλος κλειστά και ουσιαστικά γίναμε όμηροι τους.

        1. Ακριβώς επειδή πρέπει να σταματήσουμε να είμαστε μόνο πελάτες σε μεγάλα προγράμματα μια απόκτηση του F-35 θα ήταν κατά την γνώμη μου λάθος, αφού η προοπτική να γίνουμε συνέταιρος στο πρόγραμμα είναι ανύπαρκτη και για οικονομικούς λόγους, όσο και αφού πορευόμαστε με μοντέλα χρηματοδότησης και αποπληρωμής σε βάθος χρόνου, για τα οποία κοκορεύονται και μερικοί που χαρακτηρίζουν και επιτυχία ενώ είναι ξεκάθαρη ένδειξη φτώχειας για την οποία θα έπρεπε να ντρέπονται.
          Αν συνεχίσουμε έτσι θα αφήσουμε χρέη για 100 χρόνια η και παραπάνω σε αυτούς που ακολουθούν, χωρίς να έχουμε πετύχει τίποτα απο αυτά που αναφέρεις για θέσεις εργασίας και ανάπτυξη της εγχώριας βιομηχανίας ώστε να εξάγουμε προϊόντα υψηλής τεχνολογίας σε αξιόλογες ποσότητες.
          Χαμένες ευκαιρίες υπήρξαν γενικά πολλές, και όχι μόνο στα αμυντικά θέματα, αφού δεν το έχουμε σαν χώρα με τις στοχευμένες επενδύσεις και τον στρατηγικό προγραματισμό.
          Στα μαχητικά η αποχή μας απο το πρόγραμμα F-35 δεν ήταν για εμένα η μεγάλη χαμένη ευκαιρία όσο ήταν π.χ. η χαμένη ευκαιρία για αναβάθμιση του συνόλου των M2000 EG στο επίπεδο -5 Μκ. 2 η μια συμμετοχή σε ένα πρόγραμμα για την ξηρά η το ναυτικό που μφανιζει σήμερα σοβαρότατες ελλείψεις, επειδή πιστεύω ότι τα F-35 έχουν περιορισμένο πεδίο εφαρμογής στην ελληνική περίπτωση σε σύγκριση με ένα Rafale η ένα Gripen, η και ένα μίγμα Hi-Lo των δυο αεροσκαφών αν δεν είχαμε αγοράσει έναν μεγάλο αριθμό F-16 που θεωρώ προβληματική εξέλιξη αφού και αυτό μας έβαλε σε καθεστώς ομηρίας στους αμερικανούς -που στο παρελθόν αποδείχθηκαν προβληματικοί στην συνεργασία όταν έσφιγγαν τα πράγματα με τους Τούρκους- επειδή τα αεροσκάφη αποτελούν σήμερα την ραχοκοκαλιά της ΠΑ.
          Ευτυχώς αυτό ισχύει και για τους Τούρκους, αλλά αύριο τα πράγματα μπορεί να είναι εντελώς διαφορετικά, αφού άρχισαν ήδη να απομακρύνονται απο την Αμερική με στόχο και την στρατιωτική ανεξαρτοποίηση που αυξάνεται σιγά σιγά αλλά σταθερά και με ένδειξη την πρόσφατη είδηση για επιπλέον S-400 απο την Ρωσία, ενώ εμείς είμαστε και σε αυτό το σημείο όμηροι των αμερικανών που είναι επίσης σημαντικό για την αποτροπή.
          Ένα άλλο είναι τα ελικόπτερα και μεταγωγικά αεροσκάφη που πετάνε ακόμα -αφού τα άλλα απο Ευρώπη τα άφησαν χωρίς ανταλλακτικά για να εξυπηρετούν αμερικάνικα συμφέροντα πληρώνοντας και τόκους για τα FMS που δεν είναι λίγα αν τα υπολογίσεις.
          Η συμμετοχή στο F-35 ακόμα και αν δεν μας δέσμευε πολιτικά -όπως δέσμευε την Τουρκία, αφού δεχόταν η δέχεται ακόμα απειλές , προειδοποιήσεις, τελεσίγραφα απανωτά και πιέσεις για το S-400 που αγόρασε- θα μας δέσμευε σίγουρα οικονομικά αφού τα χρήματα δεν φτάνουν για δυο παράλληλα ακριβά προγράμματα μαχητικών.
          Αν πάρουμε απο υποχρέωση μερικά θα είναι ακριβώς αυτό αλλά όχι μια στρατηγική επιλογή που θα στηρίζεται σε έναν σωστά μελετημένο και δομημένο προγραματισμό όπως τον είχε η Τουρκία που ήθελε να συμμετέχει στο πρόγραμμα.
          Απο τις χώρες που το πήραν είναι μόλις 2 που έχουν συμμετοχή σε ένα άλλο πρόγραμμα ανεξάρτητο απο Αμερική και την εταιρία ΛΜ, οι Άγγλοι και οι Ιταλοί. Οι υπόλοιποι σημερινοί και μελλοντικοί όπως Νορβηγία, Ολλανδία, Δανία, Βέλγιο, Πολωνία, Ιαπωνία και Ν.Κορέα είναι σε καθεστώς πλήρες εξάρτησης απο τους αμερικανούς.
          Ενώ η Τουρκία φαίνεται να ξέφυγε και μια νότια Κορέα να αναζητάει πλέον εγχώρια λύση για να ξεφύγει επίσης απο τα νύχια του αμερικανικού στρατιωτικού-βιομηχανικού συμπλέγματος που απαιτεί συνέχεια αγορές απο τους πελάτες.

          Η Σουηδία συμφωνούμε ότι έχει αρκετά αξιόλογα αμυντικά συστήματα και ένα επαναστατικό μοντέλο χρηματοδότησης μαχητικών αεροσκαφών για χώρες με περιορισμένους οικονομικούς πόρους, αλλά οι επιλογές μας του παρελθόντος μας έχουν δεσμεύσει για αρκετά χρόνια ακόμα στο θέμα μαχητικών αεροσκαφών και έτσι δεν υπάρχει το χρήμα για να επωφεληθούμε απο ένα σουηδικό πρόγραμμα, αφού δεν πρόκειται η είναι πολύ δύσκολο να αντικαταστήσουμε μαχητικά που θα αποσυρθούν σε λίγο με τα σουηδικά οικονομικότερα Gripen.
          Αισιόδοξος δεν είμαι ούτε εγώ, αφού βλέπω πολύ σύννεφο και μαυρίλα στον ορίζοντα.
          Όσον αφορά τους γερμανούς νομίζω ότι παρά την στάση του Σόιμπλε και των ομοϊδεατών του στην γερμανική πολιτική, έχουμε πάρει πολύ καλά συστήματα που αξίζουν τα χρήματα τους για αυτό είναι περιζήτητα στην αγορά, ειδικά όταν σκέφτομαι κάτι περιπτώσεις με άχρηστα αμερικάνικα ραντάρ TPQ-37 για το πυροβολικό που έφαγαν 130 εκατομμύρια $ για να προσφέρουν μηδέν αποτέλεσμα στην αποτροπή. Σε αρκετές περιπτώσεις τα γερμανικά όπλα είναι απλά ασυναγώνιστα και αυτό είναι που μας ενδιαφέρει για το έργο αποτροπής.
          Οι Γερμανοί και οι άλλοι ξένοι όπως είπες σε άλλη συζήτηση που είχαμε και ο ίδιος, δεν φταίνε που εμείς επιλέγουμε ως λαός διαχρονικά διεφθαρμένους και ακατάλληλους ανθρώπους ως πολιτικούς ηγέτες. Οπότε αν είμαστε σε ομηρία είμαστε σε ομηρία των επιλογών μας στο παρελθόν και στο σήμερα.
          Απο την άλλη δεν μπορείς σήμερα να αποφύγεις τους γερμανούς στα οπλικά συστήματα, ακόμα και αν αντικαταστήσεις τα Λεοπάρντ 2 με Άμπραμς θα έχεις το γερμανικό πυροβόλο που παράγουν με γερμανική άδεια οι αμερικάνοι, αν θέλεις RAM CIWS θα έχεις πάλι τους γερμανούς μπροστά υπάρχουν και πολλά άλλα, ενώ τα υποβρύχια είναι παρά τα προβλήματα που παρουσίασαν στην αρχή με το πρώτο πλοίο είναι εξαγωγική επιτυχία όπως και τα όπλα που φέρουν.
          Η περίπτωση πάντως που έβγαλε τα ναυπηγεία στο Σκαραμαγκά off για δυο χρόνια ήταν ελληνική κουτοπονηριά απο άλλο ελληνικό ναυπηγείο.

          1. Πράγματι ήταν μεγάλο λάθος ο μη εκσυγχρονισμός των απλών Mirage σε 2000-5.
            Οι Γερμανοί όντως έχουν πολύ καλά όπλα και γενικά δεν βγάζουν σκάρτο πράγμα.
            Υποβρύχια,άρματα,πυροβόλα,φρεγάτες κτλ.
            Δεν αμφισβητώ την ποιότητα των οπλικών τους συστημάτων αυτό που αμφισβητώ είναι η γενικότερη διπλωματία των εξοπλισμών που κάνουν οι κυβερνήσεις διαχρονικά και κατά πόσο προσφέρουν όφελος.
            Για το Σκαραμαγκά δεν γνωρίζω το παρασκήνιο οπότε δεν έχω λόγο να μην πιστέψω αυτό που υποστηρίζεις.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *