Όπως είναι γνωστό η Σαμοθράκη λόγω μηχανικής βλάβης των δύο πλοίων που εξυπηρετούν την γραμμή, έμεινε χωρίς πλοίο για οκτώ μέρες εν μέσω τουριστικής σεζόν. Το περιστατικό είναι ιδιαίτερα σοβαρό και τόσο το Αρχηγείο ΛΣ όσο και το Υπουργείο Ναυτιλίας φέρουν βαρύτατες ευθύνες αφού πραγματοποιήθηκε δυσφήμιση της χώρας μας, μέσα στη καρδιά της τουριστικής περιόδου. Όμως το φιάσκο δεν έγινε εκεί.

Το Αρχηγείο Λ.Σ και συγκεκριμένα η αρμόδια διεύθυνση θαλασσίων συγκοινωνιών έστειλε ακατάλληλο πλοίο στον λιμένα της Σαμοθράκης με ευθύνη ασφαλώς και της πλοιοκτήτριας εταιρείας. Ειδικότερα, τα στελέχη του ΛΣ επέλεξαν πλοίο με μεγάλο βύθισμα και μήκος (με τα ανάλογα ελικτικά στοιχεία) που αδυνατεί να πραγματοποιήσει ελιγμό (μανούβρες) μέσα στο λιμάνι της Σαμοθράκης. Το συγκεκριμένο λιμάνι αντιμετωπίζει πρόβλημα με αβαθή ενώ το μήκος του αρχικού πλοίου που επιλέχθηκε ήταν για μεγάλα λιμάνια. Αντί να στείλουν ένα πλοίο 80-85 μέτρων έστειλαν το Azores Express πλοίο 120 μέτρων ενώ στα παραπάνω προστίθεται και η απειρία του κυβερνήτη να δέσει στο λιμάνι της Σαμοθράκης. Μάλιστα το πλοίο έπαθε και βλάβη στη μια του μηχανή την οποία όμως δήλωσε και αργά. Σε κάθε περίπτωση το αρχικό λάθος από πλευράς σχεδιασμού ήταν η λάθος επιλογή πλοίου από τη Διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών του Αρχηγείου ΛΣ συγκριτικά με το λιμάνι της Καμαριώτισας στη Σαμοθράκη. Το πλοίο που επιλέχθηκε ήταν ελλιμενισμένο σε ακινησία στον Πειραιά. Τελικά στην Σαμοθράκη έδεσε το Andros jet τύπου καταμαράν, με μικρό βύθισμα και δυνατότητα ελιγμών. Αυτή ήταν και η ενδεδειγμένη επιλογή για την λιμενική υποδοχή του συγκεκριμένου λιμένα.

Τα παραπάνω φανερώνουν την έλλειψη ναυτικής παιδείας, κουλτούρας και νοοτροπίας που επικρατεί στο μεγαλύτερο μέρος των στελεχών του ΛΣ. Εννοείται ότι υπάρχουν άξια και ικανά στελέχη όμως είναι λιγοστά και δυστυχώς δεν αξιοποιούνται. Η πλειάδα διακατέχεται από νοοτροπία δημοσίου.

Επιβάλλεται το ΛΣ να αλλάξει άμεσα Υπουργείο και να ενταχθεί στο Υπουργείο Δημόσιας Τάξης ώστε να απαλλαγεί από το πάρεργο που υφίστανται σήμερα και το περιβάλλον ύποπτων συναλλαγών και συνδιαλλαγών με τη ναυτιλία. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η αξιοποίηση των εναερίων μέσων. Ελάχιστες είναι οι φωτεινές εξαιρέσεις με επιτυχίες και πλούσιο επιχειρησιακό έργο όπως η ΜΥΑ.

Αυτό που πραγματικά λείπει από το ΛΣ είναι να είναι μια πραγματική ακτοφυλακή με ανάλογο τρόπο επιλογής και εκπαίδευσης του προσωπικού, εκπαίδευσης, οργάνωσης, υλικοτεχνικής υποδομής και διαρκούς συνεργασίας με το ΠΝ σε θέματα εθνικής άμυνας (πχ επιτήρηση). Το ΛΣ έχει δύο διαστάσεις: η μια είναι η αστυνομική και επιβολής του νόμου και η δεύτερη εμπλοκής στην εθνική άμυνα και ασφάλεια. Αυτά είναι θέματα που η νέα κυβέρνηση πρέπει να δει σοβαρά και όχι να μην μπορούν να επιλέξουν το κατάλληλο πλοίο για το ανάλογο λιμάνι…

Comments

  1. Ακριβώς όπως τα λέει το άρθρο. Αποποίηση και αποφυγή ευθυνών. Η ειδικότητά τους. Οι πλέον τεμπέληδες κρατικοί ένστολοι . Φορτώνουν τη δουλειά τους στην Ελλ.Αστυνομία ακόμα κι αν είναι στον χώρο ευθύνης τους ή στην καλύτερη περίπτωση ζητούν τη συνδρομή της.
    Κατά τ’άλλα φωτογραφίζονται κ να δίνουν συνεντεύξεις για το πώς βοήθησαν τους ταλαίπωρους πρόσφυγες , και νααα τα κροκοδειλεια δάκρυα απ’τους ευαίσθητους ήρωες…
    ΕΞΑΙΡΟΥΝΤΑΙ οι κατά τόπους ΟΕΑ κ φυσικά η ΜΥΑ, η οποία είναι πολύ μπροστά σε σχέση κ με άλλες Ελληνικές μονάδες ΔΕΕ .

    1. Ειδικά οι ΟΕΑ προσφέρουν τεράστιο έργο χαχαχαχα χαχαχαχα χαχαχαχα χαχαχαχα χαχαχαχα γελάνε και οι πέτρες!!!
      Άμεση κατάργηση των ΟΕΑ και ύπαρξη μόνο της ΜΥΑ ως αντίστοιχη ομάδα της ΕΚΑΜ!!!
      Και οι ΟΕΑ στις υπόλοιπες Υπηρεσίες για σφυρίχτρα σκάφη και Ασφάλεια !!!
      Κατά τα λοιπά θα συμφωνήσω με το άρθρο!!!

    2. Εσάς τα ΟΕΑ και που υπάρχετε φύρα είστε. Σκοπιά ξέρουν να κάνουν όλοι και χωρίς παραλλαγή. Εύχομαι να σας καταργήσουν και να σας στείλουν σε κάνα γραφείο ή σε κάνα πλωτό περιπολικό μπας και δουλέψετε λίγο!

      1. Γιατί τέτοιο κόμπλεξ για τις ΟΕΑ; Εγώ μένω σε νησί ακριτικό, βλέπω και συγκρίνω. Χωρίς να τις εξυψωνω, δεν τις βάζω και στο ίδιο επίπεδο με τους απλούς λιμενικούς. Έτσι απλά. Τώρα αν κάποιος θίγεται ή είναι φυρα-λιμενοφυλακας ή άσχετος. Οι άνδρες των ΟΕΑ τουλάχιστον έχουν ανταλλάξει και πυροβολισμούς κατά καιρούς εν αντιθέσει με τους λοιπούς που βγάζουν καντήλες αν χρειαστεί να γράψουν μια δικογραφία… Προφανώς είσαι και άσχετος αν νομίζεις ότι οι ΟΕΑ δεν ανεβαίνουν σε πλωτό. Όσον αφορά τη σκοπιά, σίγουρα την κάνουν αν χρειαστεί καλύτερα από κάτι σουργελα σκοπούς λιμενοφύλακες που έχω δει χωρίς όπλο…
        Όσον αφορά τη ΜΥΑ κε highlander, την μειώνεις οταν τη βάζεις στο ίδιο επίπεδο με την ΕΚΑΜ…

  2. Δεν υπάρχει ακατάλληλο πλοίο. 140 μέτρα πλοίο έφευγε από το Λαύριο και πήγαινε Σαμοθράκη. Προσέχετε όταν γράφετε κάτι να το ψάχνετε καλά.

  3. Έχουμε αυτά τα χάλια που αξίζουμε. Ο καθένας από τον μικρό μέχρι το μεγάλο πρέπει να αλλάξει νοοτροπία. Πρέπει να ξεσκιστούμε στη δουλιά, να μπούμε σ’έναν επαγγελματισμό. Πρέπει υπεύθυνοι να τιμωρηθούν, να πέσουν πρόστιμα , απολύσεις, φυλακές.
    Αυτή η νοοτροπία της φραπεδιάς, καρέκλας και «δε βαριέσε» μας έφερε εδώ στο αμήν που ήμαστε. Και μετά λές έχουν άδικο οι ξένοι που μας λένε τεμπέληδες. Αν ακούνε και διαβάζουν αυτά τα ρεζιλίκια…

  4. Κατ’ αρχήν να σημειώσω οτι ο τίτλος του άρθρου σε σχέση με το περιεχόμενο, δείχνει σοβαρή έλλειψη γνώσεων ναυτικής ορολογίας και ίσως και Ελληνικής γλώσσας από τον συντάκτη του άρθρου. Ο όρος «ναυτοσύνη» και η όποια έλειψή της δεν έχει σχέση με το περιγραφόμενο, όντως φιάσκο.
    Οι αιτίες τις οποίες δεν γνωρίζουμε και δεν περιγράφονται στο άρθρο, θα μπορούσαν να είναι , η έλλειψη άλλου πλοίου, η λανθασμένη εκτίμηση από πλευράς πλοιοκτήτριας εταιρείας (η οποία έχει και την ευθύνη να εξασφαλίσει οτι το πλοίο της ¨χωράει¨στο λιμάνι προορισμού πρίν δεχθεί την ναύλωση), η ικανότητα του πλοιάρχου (πού πάλι αποτελεί ευθύνη της εταιρείας) , οι καιρικές συνθήκες και οι συνθήκες φωτισμού κλπ. Βεβαίως και οι αρμόδιοι του θαλάμου επιχειρήσεων του Λ.Σ. θα έπρεπε να ελέγξουν αρκετά απο τα ανωτέρω, και σίγουρα να προτιμήσουν πλοίο «εν ενεργεία» αν διετίθετο, αλλά όλα αυτά δεν δείχνουν έλειψη ναυτοσύνης. Ισως πολύ βιασύνη (υπήρχε βέβαια μεγάλη πίεση χρόνου αλλά οι θάλαμοι επιχειρήσεων είναι και για να δουλεύουν υπό πίεση), και κάποια επιπολαιότητα (που όμως ενδημεί στις δημόσιες υπηρεσίεσ μας γενικά). Νομίζω οτι ο τίτλος αν δεν μπήκε απο σκοπιμότητα ,ή λόγους εντυπωσιασμού, μπήκε από ασχετοσύνη τουλάχιστον όσον αφορά τα νοήματα και τις λέξεις.
    Τώρα τα περί υπαγωγής και λειτουργίας και αρμοδιοτήτων του Λ.Σ. και του Υπουργείου Ναυτιλίας , σίγουρα προκειται για ερμαφρόδιτες καταστάσεις , πού χρήζουν άμεσα σοβαρής μελέτης και φυσικά δεν υπάρχουν λύσεις που μάλλον εκ του πονηρού προτείνονται με περισσή προχειρότητα και παντογνωσία σε άρθρα εντυπωσιασμού.
    Επίσης να σημειωθεί οτι το συγκεκριμένο λιμάνι , δεν είναι και από τα ευκολότερα και οντως θα δυσκόλευε σοβαρά, οποιονδήποτε Καπετάνιο, που θα πήγαινε να δέσει εκεί για πρώτη φορά, με οριακού μήκους – βυθίσματος πλοίο, και με κακές συνθήκες διεύθυνσης και έντασης ανέμου και φωτισμού.

  5. Χρειάζεστε πλήρη εκπεδευση, άρτιο εξοπλισμό, ανεξαρτησία κινήσεων και μόνο από μια διεύθυνση που θα είναι υπεύθυνη για ότι καλο και κακό, καμία εμπλοκή άλλης υπηρεσίας ή υπουργείου. Ένας ο υπεύθυνος για όλες τις κινήσεις και ενέργειες. Συμφωνώ το λιμενικό να υπαχθείσα στο υπ Δημ τάξεως αλλά ειδική ανεξάρτητη υπηρεσία και όχι να αλλάζει ανάλογα με την κυβέρνηση.

  6. Εμένα μου προκαλεί εντύπωση η ανωνυμία του αρθρογράφου. Σε τέτοιες περιπτώσεις από πίσω κρύβονται σκοπιμότητες.Το άρθρο είναι αποπροσανατολιστικό.

  7. Aυτοί στο Λ.Σ είναι κακοί δημόσιοι υπάλληλοι.
    Το δε Λ.Σ είναι ένα άρρωστο Σώμα.
    Πέρισυ διάβασα το πρόγραμμα για τις Ημέρες Θάλασσας στον Πειραιά. Έγραφε ότι ένα περιπολικό ανοιχτής θαλάσσης του Λ.Σ θα ήταν επισκέψιμο τις χ ημέρες και ώρες. Πήγα στο λιμάνι του Πειραιά, στο κτήριο του υπουργείου ναυτιλίας – αρχηγείο Λ.Σ για να το δω. Ήταν απόγευμα μετά τις 5 η ώρα. Στην πύλη του υπουργείου ήταν τρία στελέχη του Λ.Σ. Οι δύο εντός του φυλακίου και ο άλλος έξω από αυτό. Ήταν εντελώς αδιάφοροι και φαίνονταν ότι η δουλειά που έκαναν πως τους ήταν αγγαρεία. Οι δύο μέσα στο φυλάκιο προσπαθούσαν να ξαπλώσουν στις καρέκλες. Κάνοντας το σώμα τους όσο πιο πίσω σε αυτές και έχοντας τα χέρια τους πίσω από το κεφάλι τους. (όπως κάνουν οι αιχμάλωτοι) Δεν μπορώ να το εξηγήσω πιο αναλυτικά..
    Βαριόντουσαν που ζούσαν.
    Το ,,κουφό,, ήταν πως ενώ μου απάντησαν πως δεν ξέρουν τίποτα είπαν ότι δεν μπορούν να μιλήσουν με το εσωτερικό του κτηρίου γιατί το τηλέφωνο του φυλακίου δεν λειτουργούσε.
    Ελλαδάρα…
    Πηγαίνοντας να δω στο πλάι του υπουργείου εκεί βγήκε από ένα υπερυψωμένο φυλάκιο κάποιο στέλεχος που με ρώτησε που πάω και ο άνθρωπος προς τιμή του κοίταξε να με εξυπηρετήσει. Μίλησε τηλεφωνικώς με μέσα στο κτήριο και μου απάντησε ότι ο κύριος τάδε του είπε ότι δεν υπάρχει κάποιο επισκέψιμο σκάφος του Λ.Σ.
    Κάθισα πάντως στο πλαινό και πίσω μέρος του υπουργείου – αρχηγείου και είδα ότι από το πλάι του άρχισε να μετακινείται ένα Π.Α.Θ κλάσης Saar για να πάει λίγο πιο πέρα, και συγκεκριμένα πίσω από το κτήριο του υπουργείου. Εκεί που ήταν το Saar εκείνη την ώρα το ,,χτυπούσε,, ο ήλιος. Πίσω από το κτήριο του υπουργείου είχε σκιά.
    Κατά την μετακίνηση του Saar για λίγες δεκάδες μέτρα σε όλη την διάρκεια της διαδικασίας το πλήρωμα στο κατάστρωμα του κοιτούσε ο ένας τον άλλο και γελούσαν αρκετά. Βλέποντας του αναρωτιόμουν ,,γιατί γελάνε ??,,
    Μήπως άραγε επειδή είχαν την φαινή ιδέα να μετακινήσουν το Saar εκεί που έχει σκιά για να μην τους χτυπάει ο ήλιος.
    Πέρα από αυτό κάθε φορά που πήγαινα στον Πειραιά έβλεπα τα 3 από τα 4 Π.Α.Θ του Λ.Σ να είναι δεμένα πλάι στο κτήριο του υπουργείου. (αυτό το είδα 50+ φορές) Σημείωση, για την ακρίβεια το Europatrol 250 ήταν _-παρατημένο και παροπλισμένο- στην απέναντι πλευρά του λιμανιού. Εκεί που είναι τα πυροσβεστικά σκάφη του Π.Σ. Αναρωτιόμουν πάντα τι σόι περιπολικά σκάφη ανοιχτής θαλάσσης είναι όταν είναι πάντα μέσα στο λιμάνι του Πειραιά.
    Φέτος τον 15Αύγουστο στην Τήνο. Στο πίσω μέρος της υπερκατασκευής του Π.Α.Φ Γαύδος είχαν βάλει ένα μεγάλο τραπέζι κήπου και γύρω του καρέκλες κήπου. Όλη ημέρα μέλη από το πλήρωμα κάθονταν εκεί κουβεντιάζοντας και απολαμβάνοντας τον ήλιο και την θάλασσα. Υπήρχε διάχυτη μία τουριστική νοοτροπία. Αντιθέτως στην πυραυλάκατο Μυκόνιος του Π.Ν έβλεπε κανείς τι θα πει επαγγελματισμός, οργάνωση, πειθαρχία, φοράω στολή κ.α. Στο Γαύδος η πλάκα είναι ότι σήκωσαν και μία κίτρινη σημαία που είχε ένα αετό με δύο μεγάλα φτερά. (πάντα ξεχνώ τι είναι αυτή η σημαία)
    Πάντως στην Ελλάδα είμαστε μόνο για παρελάσεις, επιδείξεις, φανφάρες, μεγάλα λόγια, για καταθέσεις στεφάνων και για να ψάλουμε τον εθνικό ύμνο. Οι τούρκοι αν μας κάνουν επίθεση θα μας καταλάβουν για πλάκα. Είμαστε πολύ της πλάκας και δεν θα μπορέσουμε να πράξουμε το αυτονόητο και να νικήσουμε τον οποιοδήποτε ενώ στα δύσκολα πάντα τα κάνουμε θάλασσα. Πέφτουν π.χ από Νοράτλας και ΑΒ-212 χωρίς ο εχθρός να προλάβει να μας ρίξει μία σφαίρα ενώ αμά λάχει σκοντώνονται και 5 στρατιώτες που πάνε να σηκώσουν τον ιστό μίας σημαίας. (φυλάκιο Μανίτσα) Ενώ ακόμη 2 σώθηκαν την τελευταία στιγμή, και έχει ξαναγίνει αυτό με άλλους 4 νεκρούς στρατιώτες. Και άλλα πολλά.
    Πόλεμο θα κάνουμε ? (οι χαμένοι και οι κατά-καμένοι !!!)

    1. Γιάννη 1 μην είσαι σίγουρος ότι φταίνε αυτοί οι τρείς που χαρακτήρισες κακούς δ υπάλληλους. Πιθανόν να μην ενημέρωσαν καθόλου τους σκοπούς στο φυλάκιο . Άλλωστε περιγράφεις και λανθασμένη πληροφόρηση στο κοινό σχετικά με το επισκέψιμο σκάφος.Εμενα μου μοιάζει αναπάρκεια των διευθυντών – διοικητών (έως τον υπουργό) που έχουν την ευθύνη οργάνωσης . Χρεοκόπησαν την χώρα ,στο λιμενικό θα σταματούσαν;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *