Όπως είναι γνωστό η Σαμοθράκη λόγω μηχανικής βλάβης των δύο πλοίων που εξυπηρετούν την γραμμή, έμεινε χωρίς πλοίο για οκτώ μέρες εν μέσω τουριστικής σεζόν. Το περιστατικό είναι ιδιαίτερα σοβαρό και τόσο το Αρχηγείο ΛΣ όσο και το Υπουργείο Ναυτιλίας φέρουν βαρύτατες ευθύνες αφού πραγματοποιήθηκε δυσφήμιση της χώρας μας, μέσα στη καρδιά της τουριστικής περιόδου. Όμως το φιάσκο δεν έγινε εκεί.
Το Αρχηγείο Λ.Σ και συγκεκριμένα η αρμόδια διεύθυνση θαλασσίων συγκοινωνιών έστειλε ακατάλληλο πλοίο στον λιμένα της Σαμοθράκης με ευθύνη ασφαλώς και της πλοιοκτήτριας εταιρείας. Ειδικότερα, τα στελέχη του ΛΣ επέλεξαν πλοίο με μεγάλο βύθισμα και μήκος (με τα ανάλογα ελικτικά στοιχεία) που αδυνατεί να πραγματοποιήσει ελιγμό (μανούβρες) μέσα στο λιμάνι της Σαμοθράκης. Το συγκεκριμένο λιμάνι αντιμετωπίζει πρόβλημα με αβαθή ενώ το μήκος του αρχικού πλοίου που επιλέχθηκε ήταν για μεγάλα λιμάνια. Αντί να στείλουν ένα πλοίο 80-85 μέτρων έστειλαν το Azores Express πλοίο 120 μέτρων ενώ στα παραπάνω προστίθεται και η απειρία του κυβερνήτη να δέσει στο λιμάνι της Σαμοθράκης. Μάλιστα το πλοίο έπαθε και βλάβη στη μια του μηχανή την οποία όμως δήλωσε και αργά. Σε κάθε περίπτωση το αρχικό λάθος από πλευράς σχεδιασμού ήταν η λάθος επιλογή πλοίου από τη Διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών του Αρχηγείου ΛΣ συγκριτικά με το λιμάνι της Καμαριώτισας στη Σαμοθράκη. Το πλοίο που επιλέχθηκε ήταν ελλιμενισμένο σε ακινησία στον Πειραιά. Τελικά στην Σαμοθράκη έδεσε το Andros jet τύπου καταμαράν, με μικρό βύθισμα και δυνατότητα ελιγμών. Αυτή ήταν και η ενδεδειγμένη επιλογή για την λιμενική υποδοχή του συγκεκριμένου λιμένα.
Τα παραπάνω φανερώνουν την έλλειψη ναυτικής παιδείας, κουλτούρας και νοοτροπίας που επικρατεί στο μεγαλύτερο μέρος των στελεχών του ΛΣ. Εννοείται ότι υπάρχουν άξια και ικανά στελέχη όμως είναι λιγοστά και δυστυχώς δεν αξιοποιούνται. Η πλειάδα διακατέχεται από νοοτροπία δημοσίου.
Επιβάλλεται το ΛΣ να αλλάξει άμεσα Υπουργείο και να ενταχθεί στο Υπουργείο Δημόσιας Τάξης ώστε να απαλλαγεί από το πάρεργο που υφίστανται σήμερα και το περιβάλλον ύποπτων συναλλαγών και συνδιαλλαγών με τη ναυτιλία. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η αξιοποίηση των εναερίων μέσων. Ελάχιστες είναι οι φωτεινές εξαιρέσεις με επιτυχίες και πλούσιο επιχειρησιακό έργο όπως η ΜΥΑ.
Αυτό που πραγματικά λείπει από το ΛΣ είναι να είναι μια πραγματική ακτοφυλακή με ανάλογο τρόπο επιλογής και εκπαίδευσης του προσωπικού, εκπαίδευσης, οργάνωσης, υλικοτεχνικής υποδομής και διαρκούς συνεργασίας με το ΠΝ σε θέματα εθνικής άμυνας (πχ επιτήρηση). Το ΛΣ έχει δύο διαστάσεις: η μια είναι η αστυνομική και επιβολής του νόμου και η δεύτερη εμπλοκής στην εθνική άμυνα και ασφάλεια. Αυτά είναι θέματα που η νέα κυβέρνηση πρέπει να δει σοβαρά και όχι να μην μπορούν να επιλέξουν το κατάλληλο πλοίο για το ανάλογο λιμάνι…