Οι γαλλικές τορπίλες F-21 όπως έχουμε αναφέρει και σε προηγούμενο μας άρθρο αποτελούν την ιδανική επιλογή για το Π.Ν. Στο παραπάνω συμπέρασμα κατέληξε η αρμόδια τεχνική επιτροπή του Π.Ν η οποία και αξιολόγησε τη γαλλική τορπίλη ως τη πλέον σύγχρονη και κατάλληλη. Το μοναδικό σημείο στο οποίο η γαλλική τορπίλη υστερούσε έναντι των υπόλοιπων ανταγωνιστών ήταν στο σκέλος της ολοκλήρωσης της με το τακτικό σύστημα μάχης των υποβρυχίων «214» και του εκσυγχρονισμένου «ΩΚΕΑΝΟΣ».

Σύμφωνα με νεότερες πληροφορίες οι δύο επισκέψεις των Γάλλων μηχανικών της Naval Group αποδείχθηκαν νευραλγικές για το πρόγραμμα της απόκτησης των νέων βαρέων τορπιλών. Ειδικότερα, οι Γάλλοι της κατασκευάστριας εταιρείας κατέφτασαν τόσο τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους όσο και προ τριών εβδομάδων και συγκεκριμένα το χρονικό διάστημα 27 με 29 Μαρτίου. Κατά τη διάρκεια των δύο επισκέψεων τους, στη Διοίκηση Υποβρυχίων του Αρχηγείου Στόλου κατάφεραν να γνωστοποιήσουν στο Π.Ν πως δεν τίθεται ζήτημα επιπρόσθετου κόστους πιστοποίησης της τορπίλης F-21.

Προηγήθηκε ενδελεχής τεχνική μελέτη και ανάλυση των συστημάτων μάχης των υποβρυχίων του Π.Ν. Απόρροια του συστήματος MIGAL η γαλλική τορπίλη μπορεί με απλό τρόπο να βληθεί από τα υφιστάμενα συστήματα μάχης των ελληνικών υποβρυχίων.

Το σύστημα ελέγχου βολής της F21 ονομάζεται MIGAL, το οποίο λειτουργεί ως σύστημα διασύνδεσης μεταξύ της τορπίλης και του κέντρου διοίκησης και ελέγχου του υποβρυχίου.

Η εξέλιξη αυτή ενισχύει ακόμα περισσότερο τη γαλλική υποψηφιότητα που προβάλει ως το φαβορί για το πρόγραμμα των νέων τορπιλών αφού τόσο η αμερικανική όσο και η γερμανική έχουν απορριφθεί από το Π.Ν. Η μεν πρώτη λόγω παλαιάς σχεδίασης ενώ η γερμανική λόγω του ότι υπηρετεί ήδη με τα τουρκικά υποβρύχια, συνεπώς δεν προσφέρει την απαραίτητη ποιοτική διαφοροποίηση. Κυρίαρχη αναδεικνύεται η γαλλική τορπίλη αφού είναι νεότερης σχεδίασης και ελαφρώς ικανότερη από πλευράς τεχνικών χαρακτηριστικών από την ιταλική Blackshark της Leonardo.

Η F21 έλκει την καταγωγή της από την Black Shark. Άρχισε να αναπτύσσεται το 2008, αποκλειστικά ως γαλλικό προϊόν, στο πλαίσιο γαλλικού προγράμματος προμήθειας 93 νέων τορπιλών βαρέως τύπου. Ενσωματώνει εξαιρετικά επιχειρησιακά χαρακτηριστικά, ενώ σχεδιάστηκε για να εξουδετερώνει πλοία και υποβρύχια. Έχει δυνατότητα ταχύτητας άνω των 50 κόμβων την ώρα (93 χιλιόμετρα την ώρα), με εμβέλεια άνω των 50 χιλιομέτρων και αυτονομία περίπου 1 ώρας. Επίσης μπορεί να επιχειρεί σε βαθιά νερά, αλλά κυρίως σε παράκτιες περιοχές με υψηλό επίπεδο θορύβου και πυκνής ναυτιλίας (χρήση σε βάθη από 10 έως 500 μέτρα). Η F21 ενσωματώνει πολεμική κεφαλή βάρους 250 κιλών, ενώ διαθέτει προηγμένο λογισμικό, το οποίο είναι ικανό να αναγνωρίσει τα «δεδομένα» του βυθού (κοιλότητες, εσοχές, ήχοι κ.ά.), ενώ αξιοποιεί το βάθος του υποβρυχίου με ικανότητα βολής από τα 400 μέτρα.

Κομβικής σημασίας είναι και η εμπλοκή της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας αφού η γαλλική πρόταση περιλαμβάνει ευρεία γκάμα συνεργασίας με δύο ελληνικές εταιρείες. Πρόκειται για τις Miltech Hellas SA και την SSA, η οποία παλαιότερα είχε εγκαταστήσει τα γυροσκόπια στα πρώτα υποβρύχια «209/1100».

Comments

  1. Αφού το συζητήσαμε ουκ ολίγα χρόνια και αφού επί τέλους καταλήξαμε στο τι θέλουμε, μήπως να κάναμε και καμιά παραγγελία, έτσι για αλλαγή?

    1. Προεκλογικα σε αυτη την χωρα τα παντα κολλανε (εκτος των παροχων στο ποπολο). Δεν βλεπω πως τωρα θα γινοταν καποια διαφορα.
      Θα εδινα μετρια πιθανοτητα υλοποιησης…. μετρια γιατι οι τορπιλλες ειναι χαμηλου σχετικα κόστους, οποτε ιιισως και να δουμε καποια υπογραφη, κραταω ομως μικρο καλαθι.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *