Με τέσσερις (4) αναρτήσεις στο «Twitter» η Fincantieri Marine Group δημοσίευσε φωτογραφίες καλλιτεχνικής απεικόνισης των φρεγατών FFG(X) κλάσης «Constellation» του Αμερικανικού Ναυτικού. (το κείμενο συνεχίζεται μετά τις φωτογραφίες)

Όπως είναι γνωστό το Αμερικανικό Ναυτικό έχει αποφασίσει τη ναυπήγηση 20 νέων φρεγατών κλάσης «Constellation», στο πλαίσιο του προγράμματος FFG(X). Οι φρεγάτες κλάσης «Constellation» είναι ιταλικές FREMM τροποποιημένες έτσι ώστε να καλύπτουν τις επιχειρησιακές ανάγκες του Αμερικανικού Ναυτικού. Σύμφωνα με το ισχύον χρονοδιάγραμμα, το πρώτο πλοίο θα πρέπει να παραδοθεί τον Ιούλιο του 2026 (η έναρξη ναυπήγησης του αναμένεται το προσεχές καλοκαίρι), ενώ ο χρόνος ολοκλήρωσης της κατασκευής ενός πλοίου δεν θα πρέπει να ξεπερνά τους 48 μήνες. Το συμβόλαιο ναυπήγησης της δεύτερης φρεγάτας αναμένεται να υπογραφεί τον Απρίλιο του 2021 και το πλοίο θα παραδοθεί 66 μήνες μετά, δηλαδή τον Οκτώβριο του 2026.

Για τη ναυπήγηση της πρώτης φρεγάτας έχει προϋπολογιστεί στα $ 1.281.200.000, ενώ αυτό της δεύτερης φρεγάτας στα $ 1,05 δισεκατομμύρια. Το κόστος της τρίτης φρεγάτα, το συμβόλαιο ναυπήγησης της οποία αναμένεται να υπογραφεί το 2022, αναμένεται να είναι κάτω του $ 1 δισεκατομμυρίου. Συνολικά το κόστος ναυπήγησης και των 20 «Constellation» δεν θα πρέπει να ξεπεράσει τα $ 19,81 δισεκατομμύρια. Ωστόσο, τον Οκτώβριο του 2020, έκθεση αξιολόγησης του Γραφείου Προϋπολογισμού του Κογκρέσου (CBO : Congressional Budget Office), το συνολικό κόστος των 10 πρώτων φρεγατών μπορεί να εκτιναχτεί στα $ 12,3 δισεκατομμύρια, δηλαδή περίπου 40% πάνω από το προϋπολογισμένο κόστος, προσμετρώντας και τον πληθωρισμό.

Οι φρεγάτες κλάσης «Constellation» είναι ολοκληρωμένα πλοία εκτέλεσης αποστολών αντιαεροπορικής άμυνας περιοχής, ανθυποβρυχιακού πολέμου, πολέμου επιφανείας και ηλεκτρονικού πολέμου. Οι διαστάσεις τους θα είναι (μήκος x πλάτος x βύθισμα) 151,8 μέτρα x 19,7μέτρα x 5,5 μέτρα, ενώ θα ενσωματώνουν σύστημα πρόωσης τύπου CODLAG (Combined Diesel-Electric and Gas), με έναν (1) στροβιλοκινητήρα, δύο (2) ηλεκτροκινητήρες, τέσσερις (4) γεννήτριες πετρελαίου και εφεδρικό σύστημα παροχής ενέργειας. Μέχρι την ταχύτητα πλεύσης, οι προπέλες των πλοίων θα κινούνται από τους ηλεκτροκινητήρες, στους οποίους παρέχουν ενέργεια οι γεννήτριες πετρελαίου. Για υψηλότερες ταχύτητες θα ενεργοποιείται ο στροβιλοκινητήρας.

Ο οπλισμός των φρεγατών αποτελείται από ένα πυροβόλο Mk.110 των 57 χιλιοστών, 16 βλήματα κατά πλοίων NSM (Naval Strike Missile), κάθετο σύστημα εκτόξευσης Mk.41 VLS (Vertical Launching System) των 32 θέσεων για ισάριθμα βλήματα SM-2 ή 128 βλήματα RIM-162 ESSM ή συνδυασμό αυτών και τέσσερις (4) εκτοξευτές Mk.53 Mod.9 DLS (Decoy Launching Systems) αναλώσιμων. Επίσης, θα ενσωματώνουν και λέιζερ ισχύος 150 kW. Το ελικοδρόμιο τους μπορεί να υποστηρίξει ελικόπτερα τύπου MH-60R Seahawk και UAV τύπου MQ-8C Firescout. Οι απαιτήσεις επάνδρωσης είναι της τάξεως των 200 ατόμων. Επίσης θα ενσωματώνουν το σύστημα διαχείρισης μάχης COMBATSS-21, βασισμένο στο AEGIS, σύστημα ζεύξης δεδομένων CEC (Cooperative Engagement Capability) και ραντάρ έρευνας αέρος EASR (Enterprise Air Surveillance Radar), τεχνολογίας AESA.

Comments

  1. Τι;:;;!!!1 δις η ναυπήγηση??????
    Πάτε με τα καλά τους οι άνθρωποι????. .
    Και μετά ονειρεύεστε να τα αποκτήσουμε και εμείς……????
    1 δις η ναυπήγηση ….???
    Φαρμακείο… φαρμακείο!!!!

      1. Μακάρι , αλλά φοβάμαι οτι θα γινει οπως και τις Lcs…. μακάρι να κοστίσει τόσο αλλά και παλι ερχετε παρα πολύ μακρια για εμας , αλλά επαναλαμβάνω ότι τα περισσότερα εξοπλιστικά τις Αμερικής ποτέ δεν κόστισαν οσω ελεγαν οι πρώτες εκτιμήσεις …..πάντα κοστίζει περισσότερα

          1. Σχετικο ειναι αυτο, μη ξεχνας πως μεγαλωνιυν το αρχικο σχεδιο, του ριχνουν μερικες εκατονταδες τονους χαλυβα εξτρα και θα του βαλουν νεους αμερικανικους κινητηρες που δεν εχουν δοκιμαστει σε αλλο σκαφος ποιο πριν.Αυτος ειναι και ο λογος που ζητησαν να γινουν πολλα εξτρα τεστ πριν τοποθετησουν τις μηχανες στα πλοια για να μην εχουν τα προβληματα που τους προεκηψαν στα lcs

          2. Το σύστημα πρόωσης δεν ειναι καινοτομία οπως ηταν ΠΧ οι 45 κομβοι στις LCS ..Το εχουν κατασκευάσει Αγγλοι ,Γαλλοι ,ιταλοι κτλπ.Οπότε, ότι πρόβλημα και βγει θα το λύσουν επιτόπου με τεχνικούς που έχουν ξανά κάνει την δουλειά .Είναι ελάχιστο το ρίσκο .

            Εκει ειναι το θεμα . η Fremm μπήκε στο σχεδιαστήριο μεγάλωσε και σε βαρος και στις λοιπες διαστάσεις …Αυτο ακριβως θελαμε για να μην αρχισουν τροποποιήσεις τυπου κελια καθετα στο υποστεγο οπως ελεγαν παλαιότερα για την FREMM HN .Λες και το έκοψαν και έραψαν με τις δικές μας απαιτήσεις οι Αμερικάνοι …

            16 κελια ακομα εκει που ειναι τα υπάρχον 32 ,2 Strales ,1 127αρη + τορπίλες και το πλοίο ειναι μακράν η καλύτερη επιχειρησιακά

          1. Έχουμε ακόμα καμια δεκαετία να σκεφτούμε κάποιο προσωνύμιο[email protected]!!
            Το πρόγραμμα έρχεται πολύ αργά για τις ανάγκες μας και η τιμούλα πάει πάνω από 1bill το πλοίο χωρίς όπλα υποδομές υποστήριξη FOS klpa
            Τέτοια πλοία τα θεωρώ εκτος δυνατοτήτων μας εκτος και εάν πάμε για Ναυτικό με 6-8 μεγάλες μονάδες επιφανειας μονο

    1. Το άρθρο χρησιμοποιεί ανακριβής αρακτηρισμούς και ανακατεύει ανακοίνωση της Fincantieri με άλλες άσχετες ανακοινώσεις και μαντιψιές του κακού καιρού και εντελώς ατεκμηρίωτες του γραφείου προυπολογισμού.

      Οι αλήθειες είναι:

      1) Η ναυπήγηση θα κοστίζει 550 εκατ δολάρια κατά μέσο όρο για 10 σκάφη (τα πρώτα θα βγουν πιο ακριβά και τα τελευταία πιο φτηνά από τον μέσο όρο). Αυτό ΔΕΝ είναι μαντεψιά, είναι υπογεγραμμένο συμβόλαιο. Δηλαδή σε ευρώ κατά μέσο όρο περίπου 440 εκατ. Στο πρώτο πλοίο το R&D θα είναι μεγάλο, στο δεύτερο θα πέσει στο μισό και μετά δεν θα υπάρχει επιπλέον κόστος

      2) Τα ΠΝ των ΗΠΑ έχει εκτιμήσει ότι τα ραντάρ, vLS κτλ, (το Government furnished equipment) θα κοστίσει κατά μέσο όρο 231 εκατ δολλάρια (χωρίς τους πυραύλους), με το πρώτο να κοστίζει περίπου 500 εκατ γιατί πρέπει να γίνουν οι μελέτες, ολοκληρώσεις συστημάτων κτλ, δηλαδή εξοπλισμός 231 εκατ και R&D 269 το οποίο σταδιακά θα μηδενίσει.

      Το κόστος θα είναι αμηλό, γιατί το project εξέτασε όλα τα άλλα projects, τι πήγε στραβά και αυξήθηκε το κόστος και στήθηκε με τρόπο που δεν θα ξαναγίνουν τα ίδια λάθη.

      Και μετά βγαίνει το γραφείο προυπολογισμού και λέει, ότι επειδή όλα τα παλιά ξέφυγαν 40% θα ξεφύγει και αυτό. Μα αυτό σχεδιάστηκε ακριβώς για να αποφύγει τα προβλήματα/λάθη που έγιναν παλιά και ξέφευγαν 40%. Για αυτό πήραν έτοιμο σκαρί (και δεν ξεκίνησαν από το μηδέν), για αυτό παίρνουν υφιστάμενα όπλα, ραντάρ, συστηματα μάχης κτλ. Οπότε άκυρο και το σχόλιο των άλλων.

      Μερικές για εμάς θα ήταν λουκούμι, αλλά εμείς θέλουμε τώρα και αυτές θα είναι έτοιμες σε 5-6 χρόνια

      1. Ουτε το φουγαρο δε θα κανει 440. Το ναυτικο τους υπολογιζε 8.7 δυς δολ για 10 σκαφη χωρις οπλα ,FOS κλπ, και το κονγρεσο ειπε πως με τους υπολογισμους τους θα παει 12.3 δυς δολ για τα 10.Πρωτη φορα ακουω για τιμες στα 500 για τα ffgx,εκτος κι αν εχει γινει μπλεξιμο με Fremm χωρις οπλα,fos.

        1. 440εκ € σκάφος +200εκ € αισθητήρες-συστήματα =~750 εκ€ για το κάθε πλοίο … που ειναι μια πολυ καλη τιμη για το μέγεθος και τους αισθητήρες που έχει .

          Σε ενα ελληνικο συμβολαιο πρεπει να προσθέσεις οπλα (πυραυλους-πυρομαχικα-αναλωσιμα) 200 εκ € για το καθενα σιγουρα και σε αυτα μετα πρεπει να προστεθει Fos .Του τεστιν και με μερικες προσθηκες το πλοιο θα βγει σε ενα ελληνικό συμβόλαιο 1,3δις€ κοπλε σε αμερικάνικα ναυπηγεία.

          Αυτο το πλοιο ουσιαστικα ειναι μια Bel XL που δεν μπουρουμε να αγορασουμε απο τους γαλλους γιατι δεν το έχουν σε μαζικη παραγωγη .

          Γενικα οι Αμερικανοι μπορουν να κατασκευαζουν ενα πλοιο επιπεδου Bel XL σε Τιμη μικροτερη απο μια BEL HN γιατι το εντασουν σε μεγαλους αριθμους και το πλοιο και τα ηλεκτρονικα και τα οπλα τους .

        2. Αυτό ήταν ο προυπολογισμός του project πριν ξεκινήσουν οι διαγωνισμοί και αρχίσουν να υπογράφονται συμβόλαια. Είναι σαν να λες κάνω διαγωνισμό για 10 φρεγάτες με μέγιστο κόστος 8,7 δις, και ξαφνικά από τον διαγωνισμό προκύπτει προσφορά 5,5 δις.

          Πλέον δεν έχει νόημα να μιλάς για προσυπολογισμένο κόστος 8,7, έχεις ήδη συμβατικό κότος 5,5 δις.

          Λυπάμαι, αλλά πραγματικά έτσι κάνουν σοβαρά κράτη και ναυτικά, εμείς ας πάμε να δώσουε 1,2 δις για πλοίο μου είναι μικρότερο κατά 50% και σε μέγεθος και σε όπλα.

          Και αυτό το παραμύθι με τις FOS μόνο οι Γάλλοι το παίζουν, σε ένα πλοίο δεν έχει κάποιο ιδιαίτερο κόστος σε FOS στα πρώτα 5-10 χρόνια, τι θα αλλάξεις, τις λαμαρίνες? Εδώ οι Γάλλοι μας πουλούσαν FOS ανά πλοίο σαν να είναι να πετάξουμε όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα και να παίρνουμε καινούργια κάθε 5 χρόνια, τι να λέμε τώρα…

          Θέλει λίγο κριτική σκέψη σε όσα μας λένε ότι χρεώνουν, και μετά θα φανεί ότι οι τιμές είναι αδιανότητες, και κάποια περίεργη εξήγηση έχει η διαφορά.

      2. Αυτα που λες τα πιστευεις;550 εκατ. η ναυπηγηση ….δεν το νομιζω στην καμια να κανει τοσο….ουτε στα ποιο τρελα τους ονειρα…..!!!!
        μακάρι να γινει…..αλλλα εχω την εντιπωση οτι θα πληρωθει κοντα στο 1 δις το σκαρι…..και φοβαμαι οτι θα ειναι χωρίς τους αισθητηρες…..
        ΑΛΛΑ ας εχουμε υπομονη ….ας ερθει το 2026 και θα δουμε τοτε τι θα γινει…..

        1. Τι εννοείς το πιστεύω?

          Υπογεγραμμένη σύμβαση είναι, απόρεια διαγωνσιμού.

          Και έχω πει ξεκάθαρα ότι δεν έχει το κόστος συστημάτων το 550, το κόστος συστημάτων θα ξεκινήσει από 270 εκατ συν R&D και θα πέσει στα 200 εκατ, με μέσο όρο τα 231 εκατ περίπου.

          Και πάνω σε αυτό μετά θα προστεθούν οι πύραυλοι που δεν είναι στην τιμή.

          Όπερ ο μέσος όρος, σε τιμές 2019 θα είναι 550+231+όπλα, και όλο αυτό σε δολάρια φυσικά.

  2. Δεν υπαρχει καμια δικαιολογια πλεον,αν ειναι να ψωνισουμε αμερικανικα τοτε το πλοιο που πρεπει να επιλεγει ειναι οι Constelation και οχι οι ανεπαρκεις MMSC..καποιοι λενε οτι τα πλοια θα αργησουν να παραδωθουν,απο που προκειπτει αυτο?οποιο πλοιο και να παραγειλουμε ο χρονος ναυπηγησης ειναι 4-5 χρονια..η τιμη τους ειναι ακρως ανταγωνιστικη αφου το καθε πλοιο-με το κλειδι στο χερι-δεν αναμενεται να ξεπερασει το ενα δις ευρω..με εξοπλισμο και οπλα state of the art οι Conselation ειναι πλοια που μπορουν να κανουν τη διαφορα σε Αιγαιο και Αν Μεσογειο..

    1. Όπως γραφει και ο Bill αποπάνω ο κανόνας είναι πως τέτοια και αργούν και κοστίζουν πολύ πιο ακριβά από ότι προβλεπόταν Εάν οι Αμερικανοι πάρουν το πρώτο πλοίο το 26 βάλε αλλα 2 χρονια να γίνει επιχειρησιακό ως πρώτο πλοίο καινούργιας κλάσης
      Για εμάς κοιτάμε μετά το 2030 εάν δεν καθυστερήσει το αμερικανικο
      Ίσως για την επόμεμνη δεκαετία πρέπει να τα δούμε

      1. Εδώ περιμένουμε 40 χρόνια για αεροεκτοξευόμενο Harpoon, τι είναι 10 χρονάκια για βαπόρι;

        Πάντως μπορούμε να πάρουμε τις MMSC και τις LCS και να μας χτυπήσει στην πλάτη ο κύριος Πρέσβης λέγοντάς μας οτι οι στρατηγικές σχέσεις αναβαθμίστηκαν κι άλλο και ότι αν συνεχίσουμε έτσι μπορεί στο μέλλον να μας αποδεσμεύσει και κανένα SM2.

    2. @ Νικος

      Οι Αμερικάνοι λένε ότι αν παραγγείλουμε τώρα τις MMSC, η πρώτη θα είναι έτοιμη το 2023. Δε νομίζω όμως ότι είναι εκεί το θέμα.
      Όπως και να έχει, μέσα στο Φεβρουάριο θα ξέρουν στο ΓΕΝ όλες τις προτάσεις, με τα κόστη και τους χρόνους παράδωσης και θα αρχίσουν την αξιολόγηση.
      Μακάρι να πάμε για FFG(X).

      1. Κοίτα πόσες χώρες χρησιμοποιούν σήμερα το RIM7P4 και πόσες το ESSM!!
        Υπάρχει περίπτωση να αφεθεί ο πύραυλος αυτός χωρίς υποστήριξη και εξέλιξη?
        Δεν νομίζω!!
        Μια χαρά μας κάνει !

          1. δεν πειραζει φιλαρακι. Θετικο κλιμα παντα, ανταλλαγη αποψεων μπας και αλλαξουμε τα μυαλα των υπευθυνων , οι οποιοι θα παρουν τις κρισιμες επιλογες, αφου τα κονδυλια δεν ειναι απεριοριστα και πρεπει να διατεθουν σωστα! Πολλα πλοια θελουμε, στην καταλληλη τιμη.

          2. @John
            Μπα!
            Μονοι μας τα γράφουμε μονοι μας τα διαβάζουμε!!
            Aντε να γεμίζουμε κάνα δυο λεωφορεία !!

          3. @Γ ΚΟΥΛΟΥΡΗΣ

            Είπαμε όχι συνωστισμούς!
            Κρατάμε τις αποστάσεις !
            δυο επιβάτες ανά σειρά καθισμάτων στις εξωτερικές θέσεις!!
            Μην φάμε κάνα πρόστιμο από τον Χαρδαλιά πως τον λένε

  3. Σιγα μην δεν γίνει υπέρβαση κοστους.
    Εδω οι Αμερικανοί περιπολικα πηγαν να φτιάξουν …ναι τις lcs εννοώ και τα πληρωσανε φρεγατες…
    Ενα δις το ένα θα καταλήξουν..και το λεω αυτο γιατι δεν είναι φρεγατες αυτα είναι αντιτορπιλικα καθαρά…
    Σαν την Γερμανία ναυπηγει πλοία 9000 τονους mks180
    Και τα λέει φρεγατες

    1. @Papajohn

      Oντως ετσι ειναι. Πλοια τετοιου εκτοπισματος ειναι στην ουσια αντιτορπιλλικά. (destroyers). Eπειδη ομως αυτο ακουγοταν καπως…..πολεμοχαρές, τα βαφτισανε «φρεγάτες» για εποκοινωνιακους λογους.

  4. Ετσι οπως ειναι αυτο το πλοιο μπροστά μπορει να μπει 1 76 Strales κατω απο την γεφυρα ακριβως + μια 16 κελια ακομα εκει που ειναι τα 32 συνολο 48 + 127 μπροστα .Πισω μπορει να μπει ακομα 1 Strales μαζι με το Ram και το Laser …To πλοιο ειναι μεγαλο και χωραει να παντα με μικρο προσθηκες .

    2 Strales +Ram +Laser +48 κελια (ESSM,SM2,SM3,Tomahok,ASROC) + ολα τα ανθυποβρυχιακά καλουδια +ολα τα ηλεκτρονικα αντίμετρα + το μεγαλο ρανταρ και τις συγχρονες μεθοδους καθοδηγησης .

  5. ενδιαφέρουσα περίπτωση και για μας, αλλά σίγουρα αργεί, εκτός αν η ενδιάμεση λύση που θα μας βρουν ή θα βρούμε μόνοι μας θα είναι ικανοποιητική και θα αντέξει μέχρι τον ερχομό τους. Σε καμία περίπτωση όμως δεν θα πρέπει να αποτελέσουν το τυράκι στη φάκα για να πάρουμε τα παράκτια πλοία που θέλουν να μας δώσουν. Αν θέλουν οι Αμερικανοί αξιοπρεπή συνεργατική σχέση να έρθουν στο ΠΝ όπως πρέπει, δηλαδή με Α/Β και Constellation και όχι με πλοία μειωμένων δυνατοτήτων για να ικανοποιήσουν την Τουρκία. Κρατώ μικρό καλάθι, έχουμε φάει πολλές απογοητεύσεις……

  6. Ετοιμαστείτε για 2 X FREMM ASW σαν ενδιάμεση και 4 X Belharra HN.
    και προσευχηθείτε να τα προσφέρει εν τέλη η ΠΑΡΛΙ .

    Το μόνο υλοποιήσιμο σοβαρό σενάριο με καινούρια ΜΤΧ πλοία και σοβαρά νέα.

    Είναι η μόνη λύση και αφού υπάρχει ενδιαφέρον για άλλα 22 αεροσκάφη, ας συνδεθούν οι αγορές ώστε να υπάρξει μεγαλύτερη πίεση προς την Γαλλία.

    Το συνολικό κονδύλι (40 RAFALE & 4 BELHARRA & 2 FREMM ASW) θα κοστίσουν συνολικά 10+ δις !!!
    Πολλά χρήματα για να πουν όχι οι Γάλλοι.

    1. Το πρόβλημα είναι ότι άλλοι θα πούνε όχι να δοθούν τόσα χρήματα στους Γάλλους!!
      Υπενθυμίζω πως οι 2 [email protected] HN απορρίφθηκαν λόγω κόστους πως θα πάμε για..4??
      (Τουλάχιστον αυτό διέρρευσαν )

      1. Γιατι αλλο να παίρνεις 3,2 δις και άλλο 10 δις … Το R&D χανετε μεσα στη συνολικη τιμη . Θα τους βαλει η παρλι να δουλεψουν και λιγο εχτρα για μερικες ολοκληρώσεις συστημάτων .Μη σου πω και οι ιδιοι θα το καταλαβουν οτι θα ειναι μλκς αν βγάλουν φυντάνια και κοστη ολοκλήρωσις από το πουθενά .

        ΥΓ αυτη η διαμόρφωση με αεροσκαφοι και πλοια ειναι γεματη στα SCALP και αεραμυνα μακράς ακτινας + πλήρως ανθυποβρυχιακή …Ειναι ακρος καλη προταση .Αν γινει , μαλλον οι αμερικανοι δεν θα έχουν αντιπρόταση ακομα και αν μας κατασκεύαζαν FFG εδω .

        1. Για να σας ξανά προσγειώσω από ότι ανέφερε το OPEN η προσφορα θα είναι για 4 fdi φρεγάτες όπως του Γαλλικού Ναυτικού(πολλαπλού ρόλου) και ως ενδιάμεση λύση πιθανόν 2 εksυχρονισμενες Lapapommes τους
          Τιμούλα 5 bill euros
          Αποδεκτό???

          1. Αυτη προταση σηκωνει ανταγωνισμο οποτε παιζει και να μην παρουν την δουλεια . Η προταση ομως για Fremm + Bel HN + ακομα 22 Rafale δεν εχει ανταγωνιστή .

          2. Ας κρατησουμε μια πισινή..τόσα μαργαριτάρια λένε τα κανάλια…εδώ δίνουν βήμα στον Βερύκιο…
            Τοσα χρόνια ο καψερος και δεν έχει ιδεα..τα f-16
            Viper
            Τα ονόμασαν viber

          3. @CK
            Συγγνωμη ρε @CK, αλλα ακριβως οπως του γαλλικου Ναυτικου; Διοτι αυτες δεν παιρνουν καν ελικοπτερο 10 τονων. Για τα αλλα η Φλοράνς μας χρυσωνει το χαπι («δεν θα εχει ολα οσα θα θελατε, αλλα θα υπαρχει προβλεψη ωστε να μπαινουν μετα») αλλα αυτο με το ελικοδρομιο ειναι παρα πολυ χοντρο.
            Σε καθε περιπτωση παντως οι Γαλλοι μαλλον κατεβαινουν με μια απλη τυπικη προταση για την τιμη των οπλων, αφου λογικα θα εχουν καταλαβει οτι η μεν τραπουλα ειναι σημαδεμενη, η δε ακεραιοτητα του Μονόχειρος αναλογη εκεινης των παπατζήδων στο Μοναδτηράκι.

          4. προφανως και δε μας κανει,οπως δε μας κανουν και οι mmcs.Αλλα αν ακουγαμε τι λενε τα καναλια καθε φορα…Το ενικος εχει κατοχυρωσει mmcs και ναυπηγια σε Onex εδω και μηνες.Και να μη ξεχναμε τα Θεμιστοκλης που εχει ανακοινωσει σε εφημεριδες απο μονος του ο αντιπροεδρος της Ονεξ.
            Αφου δεν υπαρχει ιχνος δημοσιογραφικης δεοντολογιας

      2. Είναι διαφορετικό να ζητάς μόνο 2 Belharra και διαφορετικό να τους δίνεις παραγγελία για 6-πλοια και άλλα 22 αεροσκάφη ενώ έχεις ήδη αγοράσει 18 Rafale.
        Με τετοια παραγγελία ξεκλειδώνει πολλές πόρτες και πολλές αναστολές .

        Όχι μόνο θα βάλουν όλα όσα θέλεις επάνω, αλλά θα τα δώσουν και σε καλύτερη τελική τιμή.

        Δεν υπάρχει άλλη εναλλακτική που να δίνει ταυτόχρονα κορυφαία πλοία, καινούρια πλοία άμεσα με αξιώσεις και κορυφαία μαχητικά, ενώ να ξεκλειδώνει και ένα πολύ ποιοτικό οπλοστάσιο.

        Πίεση χρειάζεται και σωστές τακτικές.
        Αν η κυβέρνηση καταφέρει να κλείσει την συμφωνία θα βγαίνει για άλλες 2 τετραετίες.

  7. @ sotbak

    Συμφωνώ μαζί σου

    Αν θέλουν οι Αμερικάνοι, ανεξαρτήτως της απόφασής μας , μπορούν να μας παραχωρήσουν δωρεάν
    τα παράκτια περιπολικά τους (MMSC), λόγω της ανανέωσης συμφωνίας των βάσεων.
    Εντάσσονται άμεσα στο Λιμενικό και περιπολούν, μαζί με ρυμουλκά, από Ίμια έως Μεγίστη και κόβονται
    άμεσα τα τσαλιμάκια της Ακτοφυλακής των απέναντι.
    Επίσης μας παραχωρούν άλλη μία βυθοκόρο η οποία αρχίζει άμεσα εκβάθυνση του λιμένος της
    Σούδας για να ελλιμενίζονται τα ΑΒ (όταν έρχονται για επίδειξη σημαίας)

  8. Συμφωνα με τον κυβερνητικό εκπρόσωπο, το lockdown στοιχίζει 3 δις ευρώ το μηνα. Στον προϋπολογισμό για το 2021 προβλέπονται 2,5 δισ εκ των οποίων τα 2 εχουν διανεμηθεί για Rafale κ υποστήριξη Mirage. Το 2022 κ 2023 επιπλέον 400 εκατ + 400 εκατ. για τα Rafale με τις ετήσιες δαπάνες για εξοπλισμούς δυσκολα να φθάνουν το 1 δις ετησίως. Μην ξεχνάμε οτι απο το 2022 και μετα προβλέπεται να εφαρμοστούν οι οροι του μνημονίου για πλεονάσματα 2% του ΑΕΠ . Δύσκολα η ΕΕ θα δωσει νεα αναβολή για την εφαρμογή των μνημονίων, οπότε δεν επιτρέπονται όνειρα για FFG ακόμη και με μακροπρόθεσμη χρηματοδότηση μέσω FMS.

    1. Να προσθέσω πως φέτος από τα 2.5 bill για αμυντικούς εξοπλισμούς το 1.5 bill θα πάει για τα RAFALE
      Μένει 1bill οποτε να δούμε που και ΕAΝ θα δοθεί
      Γράφω ΕAΝ διότι η ύφεση είναι μεγαλύτερη από ότι προβλεπόταν
      Μακροχρόνια αποπληρωμή via FMS δεν το έχουμε δει αφού τόσο τα P-3 όσο και τα F16 προπληρώθηκαν πριν πετάξει καν το πρότυπο

      κρατάτε μικρό καλαθάκι !

      1. Ο προϋπολογισμός πάει όπως σχεδιάστηκε .Στο κατω κατω η αποφαση για ραφαλε φρεγατες κτλπ βγηκαν μετα το πρωτο Lockdown και ενω ελεγαν οτι ερχετε και δευτερο . Τα 2,5 δις ισχύουν κανονικα μεχρι να αγοραστουν αυτα που σχεδιαζουν ή μεχρι να φυγει ο μητσοτακης ο παναγιωτοπουλος και ο στεφανης .

  9. Φυσικά το τέλειο σενάριο είναι 40 ραφαλ (+22), και στο ΠΝ 2 φρεμμ και 4 μπελαρα μέσα στη 10ετια που μόλις μπήκε, όπως γράφει και ο adpanos.
    Πολύ δύσκολο βέβαια αλλά η κυβέρνηση που θα το κάνει θα έχει 3 τετραετίες τεράστια αυτοδυναμία.
    10+ δις στους Γάλλους και η ελληνογαλλικη συμμαχία θα είναι σα γροθιά.
    Σε αυτούς που θα πουν γιατί να δώσουμε τόσα λεφτά στους Γάλλους γιατί υπάρχει πάντα το ρίσκο να μας πουλήσουν, να τους θυμίσω ότι οι καλοί μας σύμμαχοι Αμερικανοί πήραν πολυ πάνω από 10 δις ευρωτην τελευταία 20ετια (90 f16, εκσυχρονισμο βαιπερ και 50αριων, Παπα3, ρομεο, απατσι, σινουκ, aegean hawk, c130, MLRS, πατριοτ κτλ) και οι Γάλλοι δεν πήραν φράγκο την τελευταία 15ετια (μετά τα μιραζ) και όμως μας στηριξαν πλήρως.
    Και για τις βάσεις μας δωσαν μια βυθοκορο οι Αμερικανοί σαν ΑΩ και νιπτουν τας χείρας τους ανάμεσα σε εμάς και τους Τούρκους.
    Οι Γάλλοι μας στήριξαν χωρίς να πάρουν φράγκο (τον Ιούλιο δεν είχαμε υπογράψει ούτε για μπελαρα ούτε για ραφαλ) και οι Αμερικανοί πήραν το σύνολο των εξοπλισμών μας τα τελευταία 15 χρόνια και στάθηκαν ουδέτεροι.
    Ποιος ο λόγος να πάρουν ξανά έστω και ένα ευρώ από εμάς οι Αμερικανοί (για καινούργια εξοπλιστικά προγράμματα μιλάμε φυσικά όχι για συντηρήσεις και εκσυχρονισμους υπαρχόντων που σωστά γίνονται) όταν έχουν αυτή τη στάση, και κυρίως όταν τα όπλα που προσφέρουν είναι υποδεέστερα των γαλλικών.

    1. Μονο η αναλογια των πλοιων πρεπει να αλλαξει με εισαγωγη κορβετων στο κορεσμενο απο αντιαεροπορικα περιβαλλον του Αιγαιου. Περισσοτερα πλοια με εξυπνα οπλα. 3 νεες φρεγατες συν 4 ΜΕΚΟ ειναι καλη ποσοτητα. 3 GoWind με αλλες 3 Ευρωκορβετες παμε στα 13 πλοια συνολικα φρεγατες/κορβετες. Μαζι με τις 7 Ρουσσεν κατα πλοιων και τα υποβρυχια εχουμε 25 μαχιμες μοναδες πρωτης γραμμης στο Αιγαιο συν αναβαθμιση του οπλισμου.

    2. Καλά θα ήταν όλα αυτά, το μόνο πρόβλημα είναι ότι οι Belharra δεν κάνουν στο ΠΝ. Οι Γάλλοι έχουν άλλα, πολύ καλύτερα πράγματα να μας δώσουν. Τις Belharra ξεχάστε τις, πλοίο επιφανείας Γαλλικό δεν νομίζω ότι θα δούμε, τόσα χρόνια διαπραγματεύονται ΜΟΝΟΙ τους και αποτέλεσμα μηδέν. Νομίζω ότι τα νέα πλοία επιφανείας θα έχουν αμερικανικά όπλα επάνω, δεν θα είναι αναγκαστικά αμερικανικά, αλλά θα έχουν αμερικανικά όπλα και από ότι υποψιάζομαι, χωρίς φυσικά να γνωρίζω, αυτή είναι και η επιθυμία της ηγεσίας του ΠΝ.

  10. @Romeo60
    Στους Αμερικάνους λεφτά μόνο για όπλα υπέρ των F16, για την αναβάθμιση των Patriot και για την αναβάθμιση με προσθήκες των MLRS. Κατά τα λοιπά σέντ.Υ.Γ.Μακάρι να μην πεταχτούν χρήματα για Μ1117. Κάτι ψηθυρίζεται ότι γλιτώνουμε από αυτά.

  11. Αν και εφόσον μας ενδιαφέρουν ως νέες ναυπηγήσεις, ποιος ο λόγος να πάρουμε τις Γαλλο-Ιταλικές φρεγάτες FREMM (που υπηρετούν στην Ευρώπη από το 2008) από τους Αμερικάνους ως «FFG(X)» (και μετά από 5-6 χρόνια τουλάχιστο) και όχι π.χ με απευθείας συνομιλίες με Γαλλική DCNS ή την Ιταλική Fincantieri;

    1. Ορθή ερώτηση και απορία θέσατε(κατά την γνώμη μου) για προβληματισμό.
      Ίσως επειδή κάποιοι απαιτούν να αγοραστούν πλοία με στάμπα απο ΗΠΑ.

      1. με τα υπάρχοντα δεδομένα ακόμη και αν ο Μητσοτάκης θέλει να αγοράσει Αμερικανικά πλοια…

        στην ουσία οι Αμερικανοί παραδόξως στερούνται προϊόντος..

        Τα LCS έχουν ήδη απο το φθινόπωρο «βυθιστεί» απο τις καταδικαστικές εκθέσεις του ίδιου του Αμερικανικού Π.Ν.

        και οι δικοί μας ναυάρχοι δεν θέλουν να τα δουν ουτε ζωγραφιστα..

        ενώ και το μεγαλο κίνητρο να κάνουν τα στραβά μάτια στην φόλα που λεγεται MMCS δηλ. τα παντοδυναμα Α.Burke που θα ήταν και το ΚΥΡΙΩΣ ΠΙΑΤΟ αυτης της αγοράς δεν φαινονται πουθενα στον ορίζοντα..

        Δύσκολα λοιπόν θα πάρει καποιος πολιτικός το υψηλό ρίσκο να πορευθεί έτσι και άλλως μόνο με τα υπέρ αποτυχημένα LCS που ειναι και σχεδίαση 20 ετιας.

        Κοινώς οι Αμερικανοί αν δεν ξανα κατέβουν με πρόταση ναυπήγησης FFGX
        απο επιπολαιότητα και κακούς υπολογισμούς δεν έχουν αξιολογη πρόταση πλοίου..

        ανοίγοντας έτσι τον δρόμο για άλλες προτάσεις με τους Γάλλους αν το θελήσουν να ειναι πολυ μάχιμοι..

  12. Ίσως είμαι από τους λίγους που επιμένω ότι πλοία τύπου φρεγάτας 4000,5000 ή 6000 χιλιάδων τόνων είναι τελείως ακατάλληλα για μία κλειστή θάλασσα όπως είναι το Αιγαίο.
    Πλοία σαν και αυτά και μεγαλύτερα είναι για χώρες στυλ Αμερικής και Κίνας που προσπαθούν να προστατεύσουν θαλάσσιες διαδρομές εκατοντάδες μίλια μακριά από την ενδοχώρα.
    Δεν διαφωνώ ότι αυτά τα πλοία δεν είναι αξίζουν, αλλά σε μια θάλασσα τόσο κλειστή όσο είναι το Αιγαίο με τόσα νησιά αυτά τα πλοία όσο καλά οπλισμένα και να είναι δεν έχουν καμία τύχη απολύτως σε μια επίθεση κορεσμού από Τουρκικά F16 , UAV ή και ακόμα από επίθεσης ξηράς με Atamca ή Bora.
    Ο Μογγολος το ότι δημιουργεί Ναυτικό είναι μόνο και μόνο για να θρέψει την μεγαλομανία του και τίποτα άλλο.
    Προσωπική μου γνώμη είναι ότι εφόσον είμαστε διατεθειμένοι επιτέλους να ενισχύσουμε της Ένοπλες δυνάμεις, καλύτερα θα ήτανε να το κάναμε κατά κύριο λόγο για την Αεροπορία και μετά για τον στρατό.
    Με τα 5 δις ευρώ που έχουν σκοπό να δώσουμε στο ΠΝ, για τέσσερις φρεγάτες, χίλιες φορές να δώσουμε τα τρία δις στην αεροπορία και τα δύο δις στον στρατό.
    12 επιπλέον Rafale, αναβάθμιση και των επιπλέον (50 και 30) από την απαρτία που θα βγεί από τα Viper, και όπλα μαζί με τον ηλεκτρονικό εξοπλισμό που θα είναι ικανά να κάνουν την διαφορά. Άμα μπορέσουμε ειδικά να έχουμε τα F16 για ρόλους αεροπορικής υπεροχής, 30 Rafale για αποστολή κρούσης (Scalp) και τα mirage για ρόλο ναυτικής κρούσης (να πιστοποιηθεί ο excoset στα ΜΚ5) τότε πιστεύω ότι θα έχουμε μια αεροπορία που πραγματικά μπορεί να κάνει την διαφορά, έστω ναι και μόνη της.
    Πλοία τα οποία θα τα έχεις στην Σαλαμίνα, όπου πολύ εύκολα με μία δολιοφθορά στο στενό του Περάματος, θα σου μείνουν για πάντα εκεί, είναι πεταμένα χρήματα.
    Όσους SM2 ή aster πυραύλους και να έχεις όταν ο άλλος στην έχει πίσω από ένα νησί και περιμένει ή όταν ένα τουρκικό φ16 πετάει τόσο χαμηλά και εκμεταλλεύεται τα ανάγλυφα των νησιών, είσαι χαμένος από χέρι. Έστω και μια να φας, είσαι εκτός παιχνιδιού. Ναι καλή η SM2 και οι aster,αλλά για κάτι θάλασσες στυλ Ειρηνικού ή Ατλαντικού που δεν υπάρχουν νησιά γύρω γύρω και έτσι τα πλοία έχουν όλη την δυνατότητα να δουν την επερχόμενη απειλή από μίλια μακριά.
    Τρανταχτό παράδειγμα το Ισραήλ.
    Κορβετες και υποβρύχια έχει !!!
    Κάντε σύγκριση της Ισραηλινής αεροπορίας με το αντίστοιχο ισραηλινό πολεμικό ναυτικό. Ημέρα με την νύχτα. Άλλωστε όσες φορές το Ισραήλ αποφάσισε να χτυπήσει μακριά από το Ισραήλ το έκανε μόνο με την αεροπορία του και θα συνεχίσει να το κάνει για παρα πολύ καιρό ακόμα.
    Και κάτι τελευταίο.
    Άμα η Αργεντινή στον πόλεμο με την Αγγλία, δεν είχε 6 excoset αλλά είχε 40 με 50 ,μήπως τώρα τα νησιά δεν τα λέγαμε Foklands αλλά islas Malvinas!!

    1. +1
      Kανονικα θα επρεπε να παμε για 8 κορβετες 2500-3100 και +4 υποβρυχια λογο οικονομικων αλλα καποιοι βαλθηκαν να σπαταλησουν λεφτα. Ο στρατος εχει σημαντικες αναγκες πρεπει να χωνεψουν καποιοι ΟΛΟΙ οι κλαδοι δε μπορουν να ειναι ικανοποιημενοι.

      Στη τελικη οι ιδιοι πατωσαν τη χωρα οικονομικα και αντι να βαλουν μυαλο ξεκινανε μεγαλεπιβολα σχεδια και ανοητες επιλογες οπλι. συστηματων (βλ mmsc). Aντι να πανε με τη λογικη επακτιες συστοιχιες, τομα ή τομπ, αναβαθμισεις και αγορες τεθωρακισμενων πανε επι της ουσιας να σκορπισουν δις σε φρεγατες και χωρις καν να πιανουν τα βασικα στανταρ μιας φρεγατας. Ας πανε εστω σε ολλανδικες ουτως ή αλλως κατωτερος των περιπτωσεων ειναι ο μητσοτακης, απλα σωζεται γιατι ειναι το βλητο ο Τσιπρας και γενικα δεν υπαρχει καποιος αλλος να αναλαβει τα ηνια της χωρας. Ισως να ειναι και τιμωρια Θεου δεν εχουμε κανει λιγα σα χωρα και κοινωνια…

      1. 3 φρεγατες Σιγμα η Μπελαρα και 3 κορβετες GOWIND. 6 πλοια αντι για 4. Oι VL MICA NG πρεπει να μπουν στο ΠΝ πανω στις κορβετες. Και ποιοτητα και ποσοτητα. Βγαζουμε 9 S με 6 συγχρονα πλοια και μετα περιμενουμε μονο τις Ευρωκορβετες. Τα 5 δις δε φτανουν για 4 φρεγατες, γιατι εχουμε κι αλλες αναγκες για αναβαθμιση υπαρχοντος υλικου οπως εγινε ορυα στν ΠΑ.

    2. Οι Τούρκοι που πλέουν στην ίδια θάλασσα έχουν άλλη άποψη στο θέμα,χωρίς να ξεφεύγουν σε μεγάλο εκτόπισμα που ξεπερνάει (προς το παρόν) τους 5000 ακολουθούν την εξέλιξη για αύξηση του εκτοπίσματος σε νέες ναυπηγήσεις αυξάνοντας το κατά 1000+ τόνους σε σύγκριση με τις Barbaros-class και κατά 400 σε σύγκριση με τις Perry-Class που έχουν επίσης.

      https://www.stm.com.tr/uploads/docs/1581084961_tf4500-en.pdf?

      1. Τι βομβα ειναι αυτη? Μηπως παει για ακυρωση η TF2000 των 6500-7000 τονων και θα πανε για αυτη των 4500 τονων? Λεφτα (δεν) υπαρχουν? Η μηπως αλλαζουν και αυτοι δογμα και τα πολυ μεγαλα πλοια τους φαινονται ακριβα γι αυτα που προσφερουν?

        1. Για να είμαι ειλικρινής δεν γνωρίζω αν ακυρώθηκαν τα σχέδια για μεγαλύτερα πλοία, αλλά δεν το φαντάζομαι όσο οι πολιτικοί τους στόχοι παραμένουν οι ίδιοι. Νομίζω ότι αυτό ισχύει και για το ελικοπτεροφόρο που θέλουν να φτιάξουν με ισπανική υποστήριξη η με σχέδια που πήραν απο τους Ισπανούς.

          Υπόψην ότι φέτος αναλαμβάνουν και την ηγεσία στην VJTF στο ΝΑΤΟ, παρά την ρίξη στις αμερικανοτουρκικές σχέσεις.

          Turkey leads NATO spearhead in 2021

          https://esut.de/en/2021/01/meldungen/25043/tuerkei-fuehrt-nato-speerspitze-im-jahr-2021/

      2. 138 μετρα δεν τα λές και λιγα…τουλαχιστον αυτοι θα εχουν και πλοιο με 32 vls…..
        να δω ΕΣΥ δισμυραι που δεν θα εχεις φοβάμαι καθόλου πλοία με 32 vls τι θα κανεις!!!!!

        1. Ποιός είπε ότι είναι λίγα;
          Για αξιόλογα συμπεράσματα δεν φτάνει να συγκρίνουμε το μήκος ενός πλοίου, για την συμπεριφορά του στο νερό που είναι το πιο σημαντικό σημείο παίζουν ρόλο και άλλα πράγματα, όπως το βύθισμα η το ύψος των υπερκατασκευών και η αναλογία μήκους-πλάτους.
          Όταν υπάρχει σε αυτά ισορροπία, μπορούμε να προχωρήσουμε στα πυροβόλα, ραντάρ η στους αριθμούς VLS για πυραύλους.

  13. Πρεπει να μαθουμε περισσοτερα για την προταση των ολλανδων για να μπορουμε να συγκρινουμε.
    Λογικα δεν εχει SM-2 η aster30, αλλα αν ειναι μολις 600 εκρια Ευρω με οπλα και υποστηριξη ανα πλοιο, (αν πιστεψουμε την πτωση) τοτε ειναι απειρως καλυτερη της αλουμινοτρατας που εβγαινε στα 950 εκρια Ευρω το πλοιο με πολυ χειροτερο ρανταρ, φουλ στο αλουμινιο, με τεραστια προβληματα στο συστημα προωσης, xωρις σοναρ κητους και με λιγοτερο οπλισμο.
    Λογικα θα εχει ram21, strales , και 64? essm block2 για 4 πλοια των 4000 τονων που μπορουν και ΝΑ μεσογειο.
    2μιση δις ευρω συνολο?
    Επειδη η 2 Μ των ολλανδων αργουν να αποδεσμευτουν καλυτερη
    ενδιαμεση λυση 2 γκοβιντ 2700 (σαν των υαε) στο 1+ δις με οπλα (essm2 και Ram) και υποστηριξη (τοσα χρονια ταλαιπωρουμε την ναβαλ γκρουπ ας τις δωσουμε τουλαχιστον κατι) που θα χτιστουν σε μολις 2 χρονια.
    Μας περισσευει και σχεδον 1μιση δις (μεχρι τα 5 που θα διναμε) τοτε που μπορει να παει στα ραφαλ (αλλη μια μοιρα των 18 μαζι με οπλα, αφου τις υποδομες τις εχουμε πληρωσει ηδη) και η ελλειψη αεραμυνας περιοχης στα πλοια (SM-2 η aster30)
    να καλυφτει απο τα επιπλεον ραφαλ με τους μετεορ.

    Ας κανουν οτι τους φωτισει ο θεος αλλα οι αγγλοι ειναι οι καλυτεροι συνεργατες των τουρκων πλεον και για τους αμερικανους και τος γερμανους τα εχουμε πει οποτε η λυση ειναι ειτε γαλλικη ειτε ολλανδικη η συνδιασμος και των 2.

    1. Δεν είμαι σίγουρος πως υπάρχει πραγματικά πρόταση από ολλανδούς η άγγλους η απλά έχουν γίνει κάποιες επαφές παρουσιάσεις και έχουνε διαρρεύσει για να δείξουν ότι γίνετε κάποιος ανταγωνιστικός διαλογος η κάτι τέτοιο!
      Κατά το αγαπημένο σου site του ιστορικού περιοδικού η «αλουμινοτρατα» πάει στο 1bil με τα όπλα και το FOS
      Για την Ολλανδική πρόταση είναι πολλά που δεν ξέρουμε για αυτό αναρωτιέμαι εάν πράγματι υφίσταται πρόταση!
      Νομίζω πώως τα 600mil είναι τιμή χωρίς τα όπλα/FOS
      Το APAR2 υποστηρίζει ESSM και SM2 οποτε το θέμα είναι με τι VLS προσφέρεται το πλοίο
      Δεν ξέρουμε επίσης το προωστικό και με ποιο radar ερευνας προτείνουν να συνεργάζεται το APAR2

      1. Αν είναι το ραντάρ που αναφέρει η πτώση αυτό που έχω βάλει πιο πάνω στο γιουτιουμπ? τότε μιλάμε για ένα συνδιασμο apar2 για καθοδήγηση πυραύλων (x band) και seamaster400 για έντοπισμο στόχων σε μεγαλύτερες αποστάσεις (s band).
        Ενσωματωμένα και τα 2 σε έναν σταθερό ιστό, (του apar) χωρίς το 2o περιστρεφομενο ραντάρ smart L που έχουν οι γνήσιες, aaw γερμανικές και ολλανδικες φρεγάτες.
        Το μειονέκτημα αυτου του συνδιασμου αν καταλαβαίνω σωστά, είναι ότι το, seamaster 400 έχει 250 χιλρα εμβέλεια αντι για 400 χιλρα εμβέλειας του smart L.
        To μεγάλο πλεονέκτημα είναι ότι μπορεί να κατευθηνει με την ίδια ευκολια πολλούς πυραύλους ταυτόχρονα?
        Eνα άρθρο από το παρόν σαιτ θα μας διαφωτίζε.
        Το σύστημα προωσης τώρα θα είναι λογικά ότι εχουν έχουν και οι μικρότερες σίγμα, diesel and diesel (ντουγκου ντουγκου) στους 28 κόμβους.
        Οικονομικά και αξιόπιστα όπως οι μπελάρες.

        1. Πάλι αδιάβαστος??
          aντε πάλι φροντιστήριο!!Η επανάληψη βοηθάει τη μάθηση πως το λέγανε

          Δες εδώ:
          http://ykjnjx.com/wp-content/uploads/2016/10/CDR_-State-of-the-Art-Radar_Sanmina.pdf

          Δείχνει ένα ..IVH με SEA MASTER και APAR2 SE ENA ISTO
          Για το SEA MASTER δίνει 450km range

          Το αγαπημένο σου site δεν έδινε λεπτομέρειες για το ποια συστήματα radar περιλαμβάνονται στα 600mil price
          Ανάφερε πως το APAR2 στα MKS180 συνδυάζεται με το TRS4D από τις αγαπημένες σου αλουμινοτρατες
          Το APAR2 μπορεί να διαχειριστεί τόσους πυραυλους όσους μπορεί να εκτοξεύσει το πλοίο
          Συνεργάζεται με SM2 και ESSM οποτε ξεχνάμε γαλλικά όπλα

          Για αυτό γράφω:
          Ας πάρουμε από τους Aγγλους type 31 hull
          ας του βάλουμε τα VLS+superstructure από τις IVH και τους κοτσάρουμε τα APAR2/SEA MASTER 400 όπως δείχνει η απεικόνιση στο παραπάνω

          oI SIGMA είναι diesel-electric οποτε πλεονεκτούνε σε ASW
          https://www.navyrecognition.com/index.php/news/defence-news/2019/december/7825-mexican-sigma-class-frigate-arm-reformer-completes-sea-trials.html
          The two-shaft diesel-electric power plant (CODOE) includes two 9240 kW diesel engines, six 735 kW diesel generators and two electric motors. I

          Πάλι δεν δινόταν καμια πληροφορία για τh ολλανδική πρόταση @600mil
          εάν απλές CODAD τότε einai πιο φθηνές αλλα βεβαια όχι τόσο καλές για ASW
          oso oi CODOE

      2. δεν ισχυει κατι τετοιο….ολοι φεραν πρωταση ….ακομα και οι Ιταλοι και οι Ισπανοι….Μονο για τους Γερμανους ακουγετε οτι δεν μας εχουν πρωσφερει ακομα πρωταση…..ΑΝΤΕ ΜΗΝ ΔΙΑΒΑΖΩ ΤΕΤΟΙΑ ΠΡΩΙ….ΠΡΩΙ

        1. Aλλο πρόταση με συγκεκριμένα τέχνο οικονομικά στοιχεια και άλλο μερικές παρουσιάσεις στο A’μυνας!Όπως έγραψα για την ολανδικη φρεγάτα λείπουν πολλές πληροφορίες ώστε να θεωρήσουμε πως υπάρχει πράγματι πρόταση και όχι μια παρουσίαση κάπου
          Επιπλέον κοίτα από ποιον έρχονται οι πληροφορίες
          Δεν είναι από πληροφορίες που διαρρέονται εντός Ελλάδας
          Και εάν πας να διεκδικήσεις συμβόλαιο αξιας μερικών δισεκατομμυριων και είσαι σοβαρός παίκτης δεν θα έκανες μια διαφημιστική εκστρατεία ?
          Ποίες φρεγάτες διαφημίζονται επί χρονια??

  14. δεν ισχυει κατι τετοιο….ολοι φεραν πρωταση ….ακομα και οι Ιταλοι και οι Ισπανοι….Μονο για τους Γερμανους ακουγετε οτι δεν μας εχουν πρωσφερει ακομα πρωταση….

  15. ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΚΑΝΟΥΜΕ ΟΛΟΙ,ΑΣ ΕΛΘΟΥΝ ΟΙ ΓΑΛΛΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΜΕ ΤΙΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΜΙΛΑΜΕ….ΑΛΛΑ ΘΑ ΘΕΣΩ ΜΙΑ ΕΡΩΤΗΣΗ,ΓΙΑΤΙ FFG ΚΑΙ ΟΧΙ ΚΑΤΕΥΘΕΙΑΝ FREEM ΕΙΤΕ ΣΤΗΝ ΓΑΛΛΙΚΗ ΕΙΤΕ ΣΤΗΝ ΙΤΑΛΙΚΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΠΟΥ ΕΤΣΙ ΚΙΑΛΛΙΩΣ ΕΙΝΑΙ ΣΧΕΔΟΝ ΤΑ ΙΔΙΑ ΣΚΑΦΗ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΗΔΗ ΥΠΑΡΚΤΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΓΕΝΙΚΗ ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΚΟΡΥΦΑΙΑ ΣΚΑΦΗ?ΜΙΑ FREEM ME TO SEAFIRE 500 KAI ME EΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΙΑΝΕ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΠΟΥ ΘΑ ΠΙΑΣΕΙ ΜΙΑ FFG ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΝΑ ΤΑ ΕΠΙΑΝΕ ΘΑ ΗΤΑΝ ΠΙΟ ΓΡΗΓΟΡΑ ΔΙΑΘΕΣΙΜΗ

    1. γιατι οι αρμοδιοι ειναι σαν τα σχολιαροπαιδα με τις γκομενες. Οσο τους φτυνουν τοσο κολλανε. F35 δε, ναυπηγεια δε, AB πλοια δε, JASSM δε, SM2 δε, στηριξη για τις τουρκικες προκλησεις δε. ΚΑΙ ΜΕΙΣ ΕΚΕΙ ΝΑ ΠΑΜΕ ΠΑΛΙ ΣΤΟΥΣ ΑΜΕΡΙΚΛΑΝΟΥΣ.

  16. Καλημέρα.

    @ΒΑΣΙΛΗΣΚ
    Γιατί η FREMM με SEAFIRE (δεν υπάρχει πλεον Seafire «500», 300χμ είναι πλέον η εμβέλεια σύμφωνα με τη Thales) έμεινε μακέτο. Οι Γάλλοι ναυπηγούν την [email protected] κι όχι άλλες δοκιμασμένες FERMM. Τυχαίο; Δεν νομίζω. Τα πιθανά προβλήματα πλευστότητας που θα προέκυπταν από την νέα υπερκατασκευή που θα φιλοξενούσε το ραντάρ και η αύξηση του βάρους τους οδήγησε σε ένα τελείως καινούριο σχέδιο.

    @Romeo60
    Για τους ίδιους λόγους δεν νομίζω να μπορούν να μπούνε SEAMASTER400 μαζί με APAR-2 στην κορβέτο-φρεγάτα που μας προτείνουν οι Ολλανδοί. Αλλιώς ο συνδυασμός θα ήταν ιδιανικός.

    1. Οι FRENN βγήκαν πολύ ακριβές για τους Γάλλους οποτε συμπληρώνουν τους αριθμούς με τις [email protected]
      Με οπλισμό OPV προς αντικατάσταση τωνOPV Lapapommes που διαθέτουν

      Oi FREMM είναι πλοίο πάνω από 6000tn
      Δεν υπάρχει τέτοιο θέμα
      Μπορεί να σηκώσει πολύ πράγμα αλλα ο επανασχεδιασμός κοστίζει!

      Και για τις SIGMA δεν νομίζω να υπάρχει τέτοιο θέμα
      Στους 4000tn μονο κορβετο/ φρεγάτα δεν είναι!!

  17. ΦΙΛΕ Nikolaos ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΘΕΜΑ ΠΛΕΥΣΤΟΤΗΤΑΣ ΔΙΟΤΙ ΟΙ FREMM EINAI ΠΟΛΥ ΠΙΟ ΜΕΓΑΛΟ ΣΚΑΦΟΣ ΑΠΟ ΤΙΣ BEL ΚΑΙ ΜΕ ΠΙΟ ΚΑΛΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ ΑΔΟΚΙΜΑΣΤΕΣ BEL,ΑΝ ΚΑΙ ΣΕ ΑΥΤΑ ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΥ ΔΥΣΚΟΛΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΑΤΑΤΑ ΣΕ ΤΕΤΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ

  18. 500+εκατομμύρια/τεμ πληρώνουν οι αμερικανοί τα συστήματά ρανταρ, χώρια οι 2 τόνοι που ζυγίζει κάθε πάνελ και θέλουν ειδικά σχεδιασμένο πλοίο.
    Ενδιαφέρον έχει η τεχνική με τα Radar Modular Aray. Φτιάχνουν ένα ¨μικρο¨ PESA με έναν ενισχυτή για περίπου 100 t/r (περίπου τόσα υπολογίζω για τα 65×65 εκ. κάθε RMA) . Ενώνουν όσα θέλουν και κάνουν ένα μεγάλο AESA. Ο λόγος που το κάνουν είναι ότι 5000 ενισχυτές που θα είχε ένα πλήρες AESA εισάγουν τόσο θόρυβο που ακυρώνει τα πλεονεκτήματα τους.
    Το ενδιαφέρον για εμάς είναι ότι μπορούμε να αγοράζουμε το κάθε RMA ξεχωριστά και να κάνουμε ένα πολυχωρικό δίκτυο με δικό μας λογισμικό.

    1. Για δώσε κάνα reference/link gια το βάρος των fixed panels για αυτά τα AESA radar
      Ψάχνω και δεν βρίσκω στοιχεια για σύγκριση με περιστρεφόμενα
      Υπέθετα πως τα περιστρεφόμενα είναι βαρύτερα επειδή έχουν τους μηχανισμούς σταθεροποίησης της κεραίας κάτι που στα γίνετε ηλεκτρονικά

  19. Επειδή πολλοί θέτουν ως πρόβλημα ότι αν παραγγείλουμε FFGX θα αργήσουμε να τις πάρουμε γιατί έχουν να κατασκευάσουν αυτές των ΗΠΑ πρώτα, νομίζω ότι η καλύτερη ιδέα θα ήταν ως εξής:

    1) Η FFGX των ΗΠΑ θα κοστίσει χώρίς όπλα αλλά με όλα τα συστήματα 750 εκατ ευρώ. Καθώς οι Αμερικάνοι έχουν ακριβότερα μεροκάματα από τους ευρωπαίους, πιάνουμε την Fincantieri (που έτσι και αλλιώς κάνει τις Fremm πιο ακριβά) και τις λέμε ότι τις θέλουμε από αυτήν (και όχι την θυγατρική της στις ΗΠΑ) και τις θέλουμε αύριο

    2) Αφού οι Ιταλοί τις φτιάχνουν πιο φτηνά, τους λέμε ότι δεν θέλουμε κάποια έκπτωση αλλά αντί για αυτό να φτιάξουμε και 1-2 εδώ. Τους Αμερικανούς τους χρυσώνουμε το χάπι λέγοντας ότι έτσι και αλλιώς ποτέ δεν ήταν στο ΠΝ μας, ενώ έτσι τουλάχιστον θα παραγγείλουμε όλα τα συστήματα και όπλα από ΗΠΑ (αρκεί να τα αποδεσμεύσουν)

    3) Και ας μείνουν οι Γάλλοι ξεροί αφού μας τις πουλάνε σε τιμές αστρόπλοιου, και εμείς θα είμαστε με πλίο κάτω από δις, υπερμοντέρνο και θηρίο (και σε εξοπλισμό και σε τονάζ)

      1. Σωστό και αυτό, αν το σκεφτόμασταν 12 μήνες πριν, όχι ενδιάμεση λύση αλλά καρα΄λύση θα είχαμε βρει παίρνοντας και 2 Fremm με 1,2 δις (όπου αν παίρναμε αυτές ίσα που αγοράζαμε και καμιά λιγότερη FFGX Italiana)

        Τώρα, αν κάποιος πήγαινε προς Ιταλία μεριά, μάλλον η ενδιάμεση λύση θα ήταν να πάρει από αλλού πληρώνοντας (M, Type 23 ή ότι ναναι, αν και κανένα από αυτά δεν με ξετρελλαίνει).

        Το τέλειο σενάριο εξακολουθεί να είναι να μας έδιναν καμιά Freda οι Γάλλοι, τις Μπελάρα σε λογική τιμή και να μας έδιναν την πρώτη Μπελάρα που υποτίθεται θα έπεφτε στο νερό στο τέλος του 2021.

        Απλά οι Γάλλοι πολλές φορές έχουν ρίξει την καρδάρα με το γάλα και εκεί που είχαν την παραγγελία στο τσεπάκι έγινε θρίλερ, οπότε φοβάμαι μέχρι τελευταία στιγμή ότι θα κάνουν γκάφα.

    1. ΣΩΣΤΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ agnostosependytis,ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΜΕ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΙΤΑΛΟΥΣ ΝΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΑ ΡΡΑ ΕΙΤΕ ΩΣ ΕΝΔΙΑΜΕΣΗ ΛΥΣΗ ΕΙΤΕ ΩΣ ΒΑΣΙΚΗ,ΗΔΗ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ Paolo Thaon di Revel ΚΑΙ 4 ΑΚΟΜΑ ΣΕ ΣΤΑΔΙΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ,ΓΡΗΓΟΡΑ ΣΚΑΦΗ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΤΟΥΣ ΒΑΛΕΙΣ ΟΤΙ ΘΕΛΕΙΣ ΠΑΝΩ

  20. Τελείωσε.
    Σύμφωνα με το πάντα ενημερωμένο newpost πάμε για 1 fremm και 2 εξπρές εκσυχρονισμενες Lafayette, και φυσικά 4 belharra μετά.
    Ποιος άλλος θα προσφέρει 7 πλοία?
    Σωθήκαμε από την αλουμινοτρατα!

      1. Τίποτα δεν τελειωσε όλα στον αέρα !!
        Οι Γάλλοι προσφέρουν 4 δικες τους FDI#πολλαπλοί ρόλου# στα 3.5 BILL χωρίς όπλα και fos
        Για ενδιάμεση λύση πιθανά 2 εksυχρονισμενεςLapapommes

        Πλοίο με 16 aster χωρίςCIWS/[email protected] EUROS είναι ΑΠΑΡAΔΕΚΤΟ

        1. Το λες το ξαναλες για να δημιουργησεις εντυπωσεις οπως παντα.
          Θα δεχτει το ΠΝ καινούργια πλοια κυριες μοναδες στολου χωρις ciws?
          Σοβαρεψου.

          1. Όταν ακούω για τη γαλλική έκδοση ….βγάζω μεγάλα δοντια!!1

            Εδώ δεκτικανε τα P-3 και βγάλανε και έκθεση για να τα δικαιολογήσουν ως τη καλύτερη επιλογή!!!

    1. Πάντως αυτό το άρθρο της Newpost αναμάσημα άρθρων παλιών του αμυντικού τύπου μου θυμίζει για να μην πω αναμάσημα των σχολίων εδώ.

      Άρα για την ώρα κρατάω μικρό καλάθι, αν και το μίγμα θα μπορούσε να είναι ακριβώς αυτό που περιέγραψα ως ονειρικό,

      -μια Fremm, η FREDA που βγαίνει τώρα
      -δύο Lafa upgraded (ας πάρουμε αυτές που έχουν σχεδόν τελειώσει το upgrade)
      -4 Μπελάρα.

      Το μόνο που εξακολουθεί να είναι με τεράστιο ερωτηματικό είναι το κόστος. Αν όλα τα πάνω είναι 4 δις, είμαστε τζάμι και αν καποιος κλείσει τέτοια συμφωνία θα μείνει στην ιστορία. Αν πάλι κάνει 5-5,5 δις, εεε θα έχουμε πετάξει 1-1,5 δις τζάμπα που θα μπορούσε να έκανε και όλα τα άλλα αεροπλάνα Viper, θα μπορούσε να αγόραζε και άλλα Ραφάλ, θα μπορούσε να πάρει 2-3 υποβρύχια.

      Το άρθρο αυτό πάντως δεν το θεωρώ είδηση, είμαστε νομίζω στην ανμονή

      1. Τον Οκτώβριο του 020 ξεκίνησε ο εκσυχρονισμός του πρώτου Lapapommes
        Θα παραδοθεί προς το τέλος του 21
        Βάλε ένα χρόνο το πλοίο για τον εκσυχρονισμό
        Και τι αποδίδει?
        Πλοίο 3500tn με MISTRAL και χωρίς CIWS!!
        Είμαστε σοβαροί???

        Μην ξεχνάς πως τα κόστη είναι χωρίς τα όπλα και υποδομές και FOS
        Τα όπλα μονο για 4 BEL MN + FREMM πρέπει να είναι στο 1 billion!!

        Δεν μπορούμε να έχουμε Lapapomes FREMM και [email protected] και MEKO

        Πολυτυπία μη διατηρήσιμH

    2. η προσωπική μου άποψη είναι ότι από την στιγμή που πετάχτηκε η ιδέα ξαφνικά για Rafale η γαλλική λύση για το ναυτικό είχε τελειώσει και είχε προτιμηθεί η αμερικάνικη λύση για το ναυτικό, αν αυτή η λύση παρουσιάζει τεράστια προβλήματα από όλες τις απόψεις είναι κάτι που η κυβέρνηση θα κοιτάξει πως θα διαχειριστεί αλλά θα προχωρήσει προς αυτή την κατεύθυνση με τον ένα η τον άλλο τρόπο, από τη στιγμή κιόλας που η αγορά των F35 απομακρύνεται από τον ορίζοντα στο μακρινό μέλλον, είναι ο τρόπος που παίρνονται οι πολιτικές αποφάσεις όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και αλλού , πως βρέθηκαν τόσες χώρες να δεσμεύονται για ένα αεροπλάνο εννοώ το F35 που δεν είχε ούτε σχεδιαστεί ακόμη.
      αυτό που προτιμούν οι ναύαρχοι είναι αδιάφορο, καθώς για τη πολιτική ηγεσία ισχύει η επική φράση σιγά ναύαρχε μην γίνει πόλεμος.
      εγώ νομίζω ότι η καλύτερη λύση σήμερα είναι να αγοράσουμε την Αλσατία και την Λωραίνη, είναι εφικτή λύση είναι οι καλύτερες φρεγάτες που έχουν κατασκευαστεί μέχρι σήμερα, όλα τα συστήματα τους είναι κορυφαία εκτός του ραντάρ, αλλά φυσικά όπως έγραψα δεν υπάρχει καμμιά πιθανότητα και νομίζω και η Γάλλοι το έχουν καταλάβει γιατί είναι αντιμέτωποι συνεχώς και παντού με την αμερικανική αμυντική βιομηχανία και ξέρουν την επιρροή που ασκεί σε πολιτικό επίπεδο σε όλη την Ευρώπη, το γεγονός ότι πλην της Ελλάδος καμμιά ευρωπαική αεροπορία δεν έχει γαλλικό αεροπλάνο πως μπορεί να εξηγηθεί.

      1. Η αγορά των δυο FREDDA ήταν κίνηση mat από μέρους μας
        Αλλα δεν υπάρχει περίπτωση να δεχθεί το Γαλλικό Ναυτικό αφού χρειάζεται το ελάχιστο 4 AAW πλοία
        Και έχουν μείνει με τα 2 HORIZON
        Για να τα αντικαταστήσουν με νέα πλοία θα φάνε 4-5 χρονια για το πρώτο

  21. @agnostosependytis
    To σενάριο που από ότι κατάλαβα παίζει τώρα τελευταία, και πρωτοανέφερε εδώ ο Paradox, είναι:

    – 1 FREΜM-AAW που ολοκληρώνεται τώρα (Lorraine)
    – 2 La Fayette light upgraded (όχι αυτές που είναι υπό εκσυγχρονισμό για το Γαλλικό ΠΝ, τις άλλες που περισεύουν)
    – 1 ακόμα FREΜM-AAW, πιθανόν η Alsace όταν ολοκληρωθεί το MLU των δυο Horizon
    – 2 FDI

    Εφιαλτικό το λες κι όχι ονειρικό. Πιο τραβεστί πρόταση δεν υπάρχει! Μαζί με τις MEKO και τις S που θα μείνουν σε υπηρεσία μιλάμε για 5 τύπους φρεγατών!

    Το ΠΝ δεν θέλει υποεξοπλισμένες φρεγάτες χωρίς αυτοπροστασία (ECM/CIWS). Αν οι Γάλλοι κατεβoύν προτείνοντας τέτοιες λύσεις και σε περιεργους συνδυασμούς άνω των δύο τύπων, απλά θα χάσουν το συμβόλαιο ενώ αυτή την στιγμή έχουν γίνει πάλι το φαβορί.

    Σήμερα μάθαμε ότι υπάρχει και Γερμανική πρόταση για την οποία δεν έχει διαρεύσει απολύτως τίποτα μέχρι στιγμής. Υποθέτω αφορά MEKO A200. Στο χωριό μου λέμε τα σιγανά ποταμάκια να φοβάσαι… 😉

    1. H meko 200 είναι μια πρόταση τριών δεκαετιών πίσω που στόχευε τις αραβικές χώρες και την άπω ανατολή με την δυνατότητα για αβαθή αλλά αστόχησε και κατέληξε σε τρείς χώρες της Αφρικής , την νότια Αφρική ,την Αλγερία και τώρα την Αίγυπτο, οι Γερμανοί έχουν χάσει πλέον την ικανότητα να σχεδιάζουν πολεμικά πλοία με τις συνεχείς αναδιαρθρώσεις που έχουν γίνει στο ναυπηγικό τομέα, όπου πλέον έχει χαθεί η μπάλα. Η ιστορία θυμίζει τα τραμ, η μόνη χώρα που κατασκεύαζε τραμ στη δυτική Ευρώπη μετά το πόλεμο ήταν η δυτική Γερμανία , τη εταιρία αγόρασε η Siemens απέλυσε όλο το σχεδιαστικό τμήμα και προσέλαβε νέους και φθηνότερους, τα τραμ της siemens εμφάνισαν γρήγορα ρωγμές και ήρθε η καταστροφή στις πωλήσεις. την καταστροφή φέρνουν παντού οι managers που χωρίς να ξέρουν τίποτα θέλουν να παίρνουν αποφάσεις , άλλαξε τους managers με τους πολιτικούς και έχεις το ίδιο αποτέλεσμα και στίς φρεγάτες που είναι το θέμα μας.

    2. Καταλαβαίνω τις ενστάσεις για πολυμορφία, καθώς στην ουσία θα παίρναμε 2 Fremm AAW, 2 Belharra και 2 Lafayette, όμως ουσιαστικά οι Fremm AAW (FREDA) μοιάζει να είναι πραγματικά το καράβι που ονειρευόταν το ναυτικό μας, οι Μπελάρες θα ήταν καλές και οι Lafayette, OK, τι να κάνουμε ας το πιούμε το πικρό ποτήρι.

      Ίσως θα μπορούσαν κάπως να αντιμετωπίσουν την πολυμορφία αν τουλάχιστον είχαν κοινό σύστημα μάχης, και αρκετά ομοειδή (όχι ίδια) ηλεκτρονικά, ραντάρ κτλ, ενώ νομίζω ότι τις Lafauyette έτσι και αλλιώς θα τις παίρναμε για μερικά χρονάκια (μέχρι να ερχόταν οι αγαπημένες μου LCF), πχ 2027-2030.

      Ο στόλος το 2030 θα ήταν
      2 Freda
      2 Belharra
      4 LCF
      4 MEKO up (για τις οποίες πλέον θα έβαζα σαν στόχευση να αντικατασταθούν π.χ. το 2035 από Fremm στην οποία περίπτωση αφού θα είναι ομοειδής με τις Freda θα αυξηθεί η ομοιοτυπία αφού θα μείνουμε μόνο με Fremm Belharra LCF, στην οποία περιπτωση μόνο οι Μπελάρες θα μοιάζουν ξεκάρφωτες).

      Για να δούμε, νομίζω το όλο μίγμα εξαρτάται από την τιμή που θα κάνουν για τις Μπελάρες, αν έκαναν καλή τιμή και αν μας έδιναν την πρώτη Μπελάρα που κατασκευάζεται για αυτούς, το μίγμα μπορεί να μην είχε καθόλου Λαφαγιέτ, και να είχε αμέσως την Freda και την Μπελάρα σχεδόν άμεσα.

      ΥΓ Και αν μας δώσουν καμιά Horizon?

      1. Όταν έρθει η ώρα να σκεφτούν για απόσυρση και αντικατάσταση των Horizon μπορεί να τα πουλήσουν σε ενδιαφερόμενους αγοραστές.
        Αν παρακολουθούν τα σχόλια επι του θέματος σε ελληνικά φόρουμ Ολλανδοί και Γάλλοι αξιωματούχοι που είναι εξοικειωμένοι με το θέμα πρέπει να έχουν αίσθηση του χιούμορ,αλλιώς θα νομίζουν ότι διαβάζουν σχόλια εξωγήινων.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *