Με τέσσερις αναρτήσεις στο «Twitter» η Fincantieri Marine Group δημοσίευσε φωτογραφίες καλλιτεχνικής απεικόνισης των φρεγατών FFG(X) κλάσης «Constellation» του Αμερικανικού Ναυτικού. (το κείμενο συνεχίζεται μετά τις φωτογραφίες)
Όπως είναι γνωστό το Αμερικανικό Ναυτικό έχει αποφασίσει τη ναυπήγηση 20 νέων φρεγατών κλάσης «Constellation», στο πλαίσιο του προγράμματος FFG(X). Οι φρεγάτες κλάσης «Constellation» είναι ιταλικές FREMM τροποποιημένες έτσι ώστε να καλύπτουν τις επιχειρησιακές ανάγκες του Αμερικανικού Ναυτικού. Σύμφωνα με το ισχύον χρονοδιάγραμμα, το πρώτο πλοίο θα πρέπει να παραδοθεί τον Ιούλιο του 2026 (η έναρξη ναυπήγησης του αναμένεται το προσεχές καλοκαίρι), ενώ ο χρόνος ολοκλήρωσης της κατασκευής ενός πλοίου δεν θα πρέπει να ξεπερνά τους 48 μήνες. Το συμβόλαιο ναυπήγησης της δεύτερης φρεγάτας αναμένεται να υπογραφεί τον Απρίλιο του 2021 και το πλοίο θα παραδοθεί 66 μήνες μετά, δηλαδή τον Οκτώβριο του 2026.
Για τη ναυπήγηση της πρώτης φρεγάτας έχει προϋπολογιστεί στα $ 1.281.200.000, ενώ αυτό της δεύτερης φρεγάτας στα $ 1,05 δισεκατομμύρια. Το κόστος της τρίτης φρεγάτα, το συμβόλαιο ναυπήγησης της οποία αναμένεται να υπογραφεί το 2022, αναμένεται να είναι κάτω του $ 1 δισεκατομμυρίου. Συνολικά το κόστος ναυπήγησης και των 20 «Constellation» δεν θα πρέπει να ξεπεράσει τα $ 19,81 δισεκατομμύρια. Ωστόσο, τον Οκτώβριο του 2020, έκθεση αξιολόγησης του Γραφείου Προϋπολογισμού του Κογκρέσου (CBO : Congressional Budget Office), το συνολικό κόστος των 10 πρώτων φρεγατών μπορεί να εκτιναχτεί στα $ 12,3 δισεκατομμύρια, δηλαδή περίπου 40% πάνω από το προϋπολογισμένο κόστος, προσμετρώντας και τον πληθωρισμό.
Οι φρεγάτες κλάσης «Constellation» είναι ολοκληρωμένα πλοία εκτέλεσης αποστολών αντιαεροπορικής άμυνας περιοχής, ανθυποβρυχιακού πολέμου, πολέμου επιφανείας και ηλεκτρονικού πολέμου. Οι διαστάσεις τους θα είναι (μήκος x πλάτος x βύθισμα) 151,8 μέτρα x 19,7μέτρα x 5,5 μέτρα, ενώ θα ενσωματώνουν σύστημα πρόωσης τύπου CODLAG (Combined Diesel-Electric and Gas), με έναν στροβιλοκινητήρα, δύο ηλεκτροκινητήρες, τέσσερις γεννήτριες πετρελαίου και εφεδρικό σύστημα παροχής ενέργειας. Μέχρι την ταχύτητα πλεύσης, οι προπέλες των πλοίων θα κινούνται από τους ηλεκτροκινητήρες, στους οποίους παρέχουν ενέργεια οι γεννήτριες πετρελαίου. Για υψηλότερες ταχύτητες θα ενεργοποιείται ο στροβιλοκινητήρας.
Ο οπλισμός των φρεγατών αποτελείται από ένα πυροβόλο Mk.110 των 57 χιλιοστών, 16 βλήματα κατά πλοίων NSM (Naval Strike Missile), κάθετο σύστημα εκτόξευσης Mk.41 VLS (Vertical Launching System) των 32 θέσεων για ισάριθμα βλήματα SM-2 ή 128 βλήματα RIM-162 ESSM ή συνδυασμό αυτών και τέσσερις εκτοξευτές Mk.53 Mod.9 DLS (Decoy Launching Systems) αναλώσιμων. Επίσης, θα ενσωματώνουν και λέιζερ ισχύος 150 kW. Το ελικοδρόμιο τους μπορεί να υποστηρίξει ελικόπτερα τύπου MH-60R Seahawk και UAV τύπου MQ-8C Firescout. Οι απαιτήσεις επάνδρωσης είναι της τάξεως των 200 ατόμων. Επίσης θα ενσωματώνουν το σύστημα διαχείρισης μάχης COMBATSS-21, βασισμένο στο AEGIS, σύστημα ζεύξης δεδομένων CEC (Cooperative Engagement Capability) και ραντάρ έρευνας αέρος EASR (Enterprise Air Surveillance Radar), τεχνολογίας AESA.