Σε μια προσπάθεια να διατηρήσει το F/A-18E/-18F Super Hornet στην αιχμή της τεχνολογίας η Boeing ανακοίνωσε ότι κατά τη διάρκεια του προγραμματισμένου προγράμματος επέκτασης επιχειρησιακής ζωής των Super Hornet του Αμερικανικού Πολεμικού Ναυτικού, σχεδιάζει να προτείνει την ενσωμάτωση νέων επιχειρησιακών δυνατοτήτων στα αεροσκάφη.
Οι νέες δυνατότητες αφορούν στην προσθήκη χαρακτηριστικών απόκρυψης του ίχνους (stealth), βελτιωμένα ηλεκτρονικά συστήματα και συστήματα αποστολής. Στόχος είναι τα νέα αναβαθμισμένα αεροσκάφη να παραμείνουν σε υπηρεσία έως το 2040, αλλά και να ανταγωνιστούν με καλύτερους όρους τα νέα F-35C Lightning II.
Σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση της Boeing το πρόγραμμα SLM (Service Life Modification) αναμένεται να ξεκινήσει τον Απρίλιο του 2018 και το πρώτο αεροσκάφος θα αναμένεται να παραδοθεί τον Οκτώβριο του 2019. Το πρόγραμμα θα αυξήσει το χρόνο ζωής των αεροσκαφών κατά 3.000 ώρες (από τις 6.000 στις 9.000), ενώ οι όποιες επιπλέον προσθήκες θα έχουν ως στόχο να αναβαθμίσουν τα αεροσκάφη σ’ ένα επίπεδο κοντά στη διαμόρφωση Block.3 η οποία αφορά σε νέα υπό ανάπτυξη αεροσκάφη.
Η έκδοση Block.3 (Advanced Super Hornet) ξεκίνησε να αναπτύσσεται το 2008 και, μεταξύ άλλων, θα ενσωματώνει σύστημα IRST (Infrared Search & Track) μεγάλης εμβέλειας, το οποίο προσφέρεται και ως αναβάθμιση από το επίπεδο Block.1 στο επίπεδο Block.2. Το σύστημα IRST μπορεί να ανιχνεύσει το θερμικό ίχνος ενός αεροσκάφους.
Επιπλέον τα Super Hornet Block.3 θα ενσωματώνουν νέο πιλοτήριο και υπολογιστή αποστολής, καθώς και νέο ταχύτερο σύστημα ζεύξης δεδομένων, στο πλαίσιο του προγράμματος ανάπτυξης του συστήματος NIFC-CA (Naval Integrated Fire Control-Counter Air) του Αμερικανικού Ναυτικού, το οποίο έχει στόχο τη πλήρη διασύνδεση όλων των μέσων που διαθέτει το Αμερικανικό Πολεμικό Ναυτικό (υποβρύχια, πλοία και αεροσκάφη, επανδρωμένα και μη).
Μια εξίσου σημαντική προσθήκη του Block.3 θα είναι οι σύμμορφες δεξαμενές καυσίμου, οι οποίες θα αυξήσουν την εμβέλεια του αεροσκάφους κατά 160-320 χιλιόμετρα (από τα 725 χιλιόμετρα στα 885-1.045 χιλιόμετρα), ανάλογα με το φόρτο. Η προσθήκη των σύμμορφων δεξαμενών θα αφαιρέσει την ανάγκη μεταφοράς δύο εξωτερικών δεξαμενών καυσίμου, άρα θα απελευθερωθούν δύο σημεία ανάρτησης της ατράκτου για επιπλέον μεταφορά όπλων. Παράλληλα εξετάζεται και η πιθανότητα υιοθέτησης βελτιωμένων κινητήρων F-414 της General Electric με 20% αυξημένη ώση.