Η Γαλλία φέρεται να επιθυμεί μερίδιο 80% στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα νέου μαχητικού αεροσκάφους FCAS (Future Combat Air System), το οποίο αναπτύσσεται από τη Γαλλία, τη Γερμανία και την Ισπανία. Πρόκειται για ένα αίτημα, το οποίο θα μπορούσε να οδηγήσει σε νέες εντάσεις μεταξύ των συμμετεχουσών κρατών. Το αίτημα της Γαλλίας έχει διαβιβαστεί στη Γερμανία. Το έργο, στο οποίο συμμετέχουν οι Dassault (Γαλλία), η Airbus (Γερμανία) και η Indra (Ισπανία), αναμένεται να κοστίσει περί τα € 100 δισεκατομμύρια. Το πρόγραμμα έχει καθυστερήσει αρκετές φορές μέχρι σήμερα, λόγω διαφωνιών σχετικά με την κατανομή του έργου. Εάν η Γαλλία επιμείνει σε αυτό το αίτημα, αυτό θα μπορούσε να ανατρέψει τις συμφωνίες που έχουν επιτευχθεί και να οδηγήσει σε νέα καθυστέρηση, στο πέρασμα της επόμενης φάσης, η οποία έχει προγραμματιστεί να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους.

Ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν και η τότε Γερμανίδα καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ ξεκίνησαν το έργο FCAS το 2017, ως σύμβολο της ευρωπαϊκής αμυντικής ένωσης. Ωστόσο, το πρόγραμμα έχει γίνει πηγή έντασης μεταξύ των μερών. Ένας Γερμανός βουλευτής προειδοποίησε ότι η στάση της Γαλλίας θα μπορούσε να είναι «το τελευταίο καρφί στο φέρετρο» του προγράμματος. Αυτή τη στιγμή, στην Ευρώπη βρίσκονται σε εξέλιξη δύο διαφορετικά προγράμματα ανάπτυξης μαχητικών αεροσκαφών 6ης γενιάς. Και τα δύο, το FCAS και το GCAP (Global Combat Air Programme), έχουν ως στόχο να ενταχθούν σε υπηρεσία στα τέλη της δεκαετίας του 2030 ή τις αρχές της δεκαετίας του 2040. Το πρόγραμμα FCAS στοχεύει στην κατασκευή του πρώτου πρωτοτύπου το 2027 και σε ένταξη σε υπηρεσία το 2035-2040. Εκτός από το επανδρωμένο μαχητικό αεροσκάφος, το πρόγραμμα προβλέπει και την ανάπτυξη και συνοδού UCAV. Οι εξελίξεις αυτές έχουν αναζωπυρώσει εικασίες σχετικά με την πιθανότητα συγχώνευσης με το πρόγραμμα GCAP, στο οποίο συμμετέχουν η Μεγάλη Βρετανία, η Ιταλία και η Ιαπωνία.