Η Αμερικανική Αεροπορία ανακοίνωσε την εισαγωγή μιας νέας διαδικασίας ονομασίας αεροσκαφών, με την προσθήκη του γράμματος «e» σε αεροσκάφη, τα οποία έχουν σχεδιαστεί με ψηφιακή μέθοδο, διαδικασία και τεχνολογία. Τη σχετική ανακοίνωση έκανε η Γραμματέας Πολεμικής Αεροπορίας, Barbara Barrett, στο συνέδριο της AFA (Air Force Association. Πρώτο παράδειγμα το νέο εκπαιδευτικό αεροσκάφος T-7A Red Hawk, το οποίο μετονομάζεται σε eT-7A Red Hawk. Σύμφωνα με όσα δήλωσε η Barbara Barrett η χρήση ψηφιακών, τρισδιάστατων μοντέλων για το eT-7A Red Hawk, επέτρεψε την μείωση του χρόνου σχεδίασης κατά 80% και του χρόνου ανάπτυξης του συνοδού λογισμικού κατά 50%, με αποτέλεσμα το αεροσκάφος να πετάξει για πρώτη φορά μόλις 36 μήνες μετά την έναρξη σχεδίασης του.

Comments

  1. Η λογική φαίνεται να επιστρέφει στις ΗΠΑ. Οι νέες διαδικασίες «e» εξέλιξης και παραγωγής, όπως με το eT-7A Red Hawk, είναι όπως λέγεται μια ριζοσπαστική αλλαγή στην παραγωγή αεροσκαφών. Για το Τ-7Α Red Hawk, χρειάστηκαν μόλις 3 χρόνια από την σύλληψη μέχρι την πρώτη πτήση.

    Οι ίδιες «e» διαδικασίες απέδωσαν ήδη και το 6ης γενιάς NGAD (Next Generation Air Dominance) της USAF, το οποίο έσπασε κάθε ρεκόρ καθώς σχεδιάστηκε και έκανε πρόσφατα την πρώτη του πτήση ΜΕ συστήματα αποστολής μέσα σε ένα μόλις χρόνο(!). Στην ερώτηση πότε υπολογίζουν ότι μπορεί να καταστεί επιχειρησιακό η απάντηση ήταν «pretty fast».

    Το NGAD δεν πρέπει να συγχέεται με το άλλο 6ης γενιάς πρόγραμμα που ετοίμαζε η USAF με σκοπό να είναι έτοιμο μετά το 2030, γνωστό ως Penetrating Counter Air. To NGAD είναι μέρος του ριζοσπαστικού «e» δόγματος που αναφέρει το άρθρο με το όνομα «Digital Century Series» με σκοπό να αναβιώσει την ραγδαία εξέλιξη και εισαγωγή νέων τύπων που υπήρχε με τα Century Series αεροσκάφη της δεκαετίας του 50. Στόχος είναι να βγαίνουν στην παραγωγή νέα αεροσκάφη που θα ενσωματώνουν τις τελευταίες τεχνολογίες σε μόλις 5 χρόνια από την σχεδίασή τους!

    Στις συγκριτικές αναλύσεις του γραφείου Acquisition, Technology and Logistics της USAF, το F-35 αναφέρεται από τον γενικό γραμματέα Dr. Will Roper ως ….»legacy fighter» και το υπάρχον μοντέλο εξέλιξης ως «γηριατρικό»! Βαριές κουβέντες.

    Το μόνο που μένει είναι να εγκριθεί όλο το concept από το Κογκρέσο των ΗΠΑ. O Dr. Roper υποστηρίζει ότι όχι μόνο θα παράγει καλύτερα και ανταγωνιστικότερα μαχητικά, αλλά ότι μπορεί να προσφέρει και σημαντικές μειώσεις κόστους για τον αμυντικό προϋπολογισμό. Στην περίπτωση που εγκριθεί η νέα αυτή προσέγγιση, υπολογίζει πως τα υπάρχοντα προγράμματα όπως το F-15X και το F-35 θα βρεθούν σε κίνδυνο.

    Σε 5-7 χρόνια από τώρα λοιπόν μπορεί το 6ης γενιάς NGAD να είναι επιχειρησιακό, πριν καν δηλαδή το πρόγραμμα του F-35 βγάλει τα Block 4 που υπολογίζεται να είναι η πρώτη πλήρων δυνατοτήτων έκδοση του πολύπαθου μαχητικού, και που τότε θα κλείνει τουλάχιστο 25 χρόνια από την πρώτη πτήση του πρωτοτύπου του.

    Αναλυτικότερα:
    https://www.defensenews.com/breaking-news/2020/09/15/the-us-air-force-has-built-and-flown-a-mysterious-full-scale-prototype-of-its-future-fighter-jet/

    1. Καλησπέρα
      Ίσως να είναι τα έξοδα που έχουν ξεφύγει με τα προγράμματα των στέλθ, και όχι μόνο η λογική που τους προσγειώνει. Αν απειλούνται όμως θέσεις εργασίας απο το νέο πρόγραμμα υπάρχει περίπτωση να επιμείνουν προς το παρόν σε αυτά που είναι υπό εξέλιξη, παρά τα προβλήματα που εμφανίζουν. Αφού θα πρέπει να εξηγήσουν και την απογραφή μερικών εκατοντάδων δισεκατομμυρίων $ που δεν πρόκειται να επιστρέψουν στο υπουργείο οικονομικών, για τα οποία θα έπρεπε να αναλάβει και κάποιος η μερικοί την πολιτική ευθύνη. Αν έπρεπε να τα επιστρέψει αυτά η ΛΜ θα πρέπει οι υπεύθυνοι μάνατζερ να κρεμαστούν ανάποδα στο σχοινί για να μην μείνει ούτε σεντ στην τσέπες τους, πράγμα που δεν πρόκειται να συμβεί ποτέ στην πραγματικότητα.

      1. Καλημέρα φίλτατε Ndgi. Συμφωνώ. Η αναλογία κόστους/απόδοσης του προγράμματος F-35 πρέπει να είναι από τις χειρότερες στην ιστορία του Πενταγώνου. Ακόμα και τα τελευταία block παρουσιάζουν δομικά (structural) προβλήματα που δεν διορθώνονται χωρίς σοβαρές εργοστασιακού επιπέδου παρεμβάσεις/επανασχεδιασμό ή ριζική ανακατασκευή, ενώ η USAF έχει δηλώσει πως αν δεν περικοπούν κατά 38% (!) τα έξοδα υποστήριξης (sustainment) θα κόψει 600 μονάδες από τις παραγγελίες. Με αυτή την εικόνα πόσο πιθανό είναι επιτευχθεί τελικά μια «λύτρωση» για το πρόγραμμα; Γίνεται να διορθωθούν τόσες σημαντικές κατασκευαστικές και τεχνικές εκκρεμότητες παράλληλα με το κόστος υποστήριξης να κατεβαίνει κατά 38%; Εξαιρετικά απίθανο ως αδύνατο. Η USAF (κατά δήλωσή της) πραγματικά δεν ξέρει που πηγαίνουν τα χρήματα που πληρώνει. Το πιο stealth μέρος του F-35 είναι το κόστος.

        Οι θέσεις εργασίες διάσπαρτες σε όλες τις ΗΠΑ είναι ένας σοβαρός μοχλός πίεσης που δημιουργήθηκε εσκεμμένα από Lockheed, και είναι ένας από τους λόγους που η εταιρία αισθάνεται εμφανώς ότι είναι στο απυρόβλητο. Για πόσο ακόμα όμως; Η Αμερική όπως γνωρίζουμε στηρίζει σε μεγάλο βαθμό την εξωτερική της πολιτική στην προβολή στρατιωτικής ισχύος σε όλο τον πλανήτη, δεν είναι Ολλανδία ή Νορβηγία. Όταν η προβολή ισχύος των ΗΠΑ παύει να είναι πειστική και αξιόπιστη, τότε κινδυνεύει να ανατραπεί η παγκόσμια τάξη που έχει επιβάλει τις τελευταίες δεκαετίες. Και αυτό παρατηρούμε να συμβαίνει σε διάφορες περιοχές του κόσμου. Η Lockheed έχει καθοριστική συμβολή σε αυτή την δυσμενή για τις ΗΠΑ εξέλιξη με προγράμματα όπως τα LCS κ.α, κυρίως όμως με το F-35 που έχει αφήσει την USAF και το US Navy με ένα γερασμένο στόλο τον οποίο τώρα τρέχουν να αναβαθμίσουν και συμπληρώσουν με ότι έχουν διαθέσιμο, τα F-16, F-18 και F-15. Αμφιβάλω αν ακόμα και μια εταιρία στο μέγεθος της Lockheed μπορεί να ξεφύγει από τις επιπτώσεις του να θέτεις σε κίνδυνο την ανάγκη των ΗΠΑ για στρατιωτική υπεροχή. Όπως έλεγε και ο πρόεδρος Lincoln, μπορείς να ξεγελάς λίγους για πολύ ή πολλούς για λίγο, αλλά όχι όλους και για πάντα.

        Από την άλλη το νέο μοντέλο «Digital Century Series» έχει πολλά να προσφέρει στις ΗΠΑ, αφού αν υιοθετηθεί θα προκαλέσει έναν οργασμό καινοτομίας, νέων τεχνολογιών και νέων εταιριών «start-up» που μπορεί σύμφωνα με το Dr. Roper του γραφείου Acquisition, Technology and Logistics της USAF να αναβιώσει την πάλαι ποτέ κραταιά αεροδιαστημική βιομηχανία των ΗΠΑ που έχει βαλτώσει χωρίς νέες σχεδιάσεις και ανταγωνισμό εδώ και δύο δεκαετίες. Η ριζοσπαστική έκθεση του Dr. Roper που δημοσιεύτηκε πριν 2 μέρες με τον τολμηρό τίτλο «Take the Red Pill» ως είναι αναφορά στο Matrix (δίνω link παρακάτω) δίνει ένα εντυπωσιακό αλλά και ρεαλιστικό όραμα για το μέλλον, και νομίζω μπορεί να γίνει πολύ πειστική σε αυτιά που είναι ανοιχτά. Παραθέτω ενδεικτικά μόνο μια-δύο παραγράφους , όπου o Dr. Roper ως άλλος Morpheus από το Matrix προσφέρει το κόκκινο χάπι (red pill) η «κατανάλωσή» του οποίου κάνει κάποιον ξυπνήσει από ένα όνειρο σε έναν άλλο, πιο αληθινό κόσμο:

        «Τhis is indeed your last chance. Should you continue reading, your defense acquisition training -no matter what lifecycle facet, function or operational domain- becomes a dream from which to wake up… to something new. Digital Engineering and Management, combined with Agile Software and Open Architecture, truly is the «red pill» for traditional defense acquisition.

        But do not delay. This «digital trinity» – digital engineering and management, agile software and open architecture- is the true successor to stealth: The new big paradigm shift for military tech dominance. Rather than just building better systems, it builds systems better -opening doors to faster design, seamless assembly and easier upgrades- and not a moment too soon! With platform programs now decades apart -and defense industry merging into mega-primes to ferry the sparse competitions- the performance of our next system does not matter. We do not currently own the acquisition OODA loop. If this remains the status quo, we lose the competition with China and Russia».

        https://www.af.mil/Portals/1/documents/7/Take_the_Red_Pill-Digital_Acquisition.pdf

        Αυτό που εγώ προβλέπω εγώ για το F-35 είναι μην ξεπερνά συνολικά την παραγωγή των 800 μονάδων οι οποίες θα ενσωματωθούν από ανάγκη ως αυτό που είναι, δηλαδή ως εξαιρετικά ακριβά και ειδικού ρόλου stealth αεροσκάφη κρούσης για όσο ο προϋπολογισμός των ΗΠΑ, η νέες τεχνολογίες και ο ανταγωνισμός το επιτρέψουν (που μπορεί να είναι και πολύ λιγότερο απ’ ότι φανταζόμαστε). Σίγουρα πάντως όχι ως τα υπερμαχητικά που θα αντικαθιστούσαν σχεδόν τα πάντα αποτελώντας τον πυρήνα της USAF για τις επόμενες δεκαετίες.

        Συγνώμη προκαταβολικά για το εκτενές της απάντησης! 🙂

        1. Καλησπέρα αγαπητέ Spiral.
          Η αναλογία θα είναι νομίζω ίσως η χειρότερη στην ιστορία των αμερικανικών εξοπλισμών, αφού δεν θυμάμαι ένα προηγούμενο αυτού του μεγέθους όσον αφορά τα έξοδα, στις προηγούμενες περιπτώσεις που απέτυχαν προγράμματα.

          Μερικά προβλήματα με ελαττωματικό υλικό και λάθη στον σχεδιασμό δεν πρόκειται κάν να διορθωθούν όπως έχει διαπιστώσει μια ελβετική υπηρεσία που ζήτησε και πήρε απαντήσεις για το θέμα απο την εταιρία, η οποία είπε ότι ο φάκελος για τα συγκεκριμένα προβλήματα έκλεισε χωρίς αυτά να έχουν λυθεί επειδή είναι οικονομικά ασύμφορο, έτσι οι χρήστες θα πρέπει να συμβιβαστούν με περιορισμούς στον φάκελο πτήσης του αεροσκάφους.

          Οι αναφορές που παρέθεσες αφήνουν όντως την εντύπωση ότι το πρόγραμμα F-35 θα ξεπεραστεί απο τις εξελίξεις που περιγράφονται απο τους εμπλεκόμενους στο πρόγραμμα όπως ο Roper που φαίνεται να εξελίσσεται σε έναν νέο P. Sprey, με συνέπεια να αποδόσει πολύ λιγότερες μονάδες αεροσκαφών απο αυτές που προγραμματίζονταν εξαρχής για το πρόγραμμα, που θα είναι ανάλογο με την εξέλιξη στο πρόγραμμα για τα αποτυχημένα πλοία της ίδιας εταιρίας για τα οποία μειώθηκαν σημαντικά οι αριθμοί.
          Ίσως να έχουμε άλλο ένα ντεζαβού προηγούμενων περιπτώσεων όπως τα F-104, 111,105 και μερικά άλλα που δεν απέδωσαν επειδή αποδείχθηκαν ανεπαρκές για τις πραγματικές απαιτήσεις των πελατών είτε απο σχεδιαστικά λάθη είτε απο υπεραισιόδοξες προσδοκίες και υπερβολικές υποσχέσεις των ανθρώπων της ΛΜ για να πάρουν την έγκριση και χρηματοδότηση για το πρόγραμμα.

          Με την εμφάνιση των πρώτων ραντάρ που θα εντοπίζουν απο μακριά και τα στέλθ αεροσκάφη δεν έχει ούτως η άλλως μεγάλη σημασία αν θα έχεις σχέδιο στέλθ η συμβατικό, εκεί θα παίζουν πάλι οι παράγοντες ταχύτητα και ευελιξία ενώ θα αναβαθμιστεί ο ρόλος των μέσων ΗΠ και τα ενεργά αντίμετρα των αεροσκαφών, όπως και τα όπλα μακράς εμβέλειας για να μένουν οι φορείς εκτός εμβέλειας της εχθρικής αεράμυνας.

          1. Για εκείνους μην φοβασε απο τα όπλα, αφού σήμερα έχουν τους πόρους να σε εξαγοράσουν και να επωφεληθούν και οικονομικά απο αυτή την πράξη. 🙂

  2. Είναι κρίμα που τα σχόλια δεν καταχωρούνται με μορφή εγγεγραμμένων χρηστών.

    Αυτό το πολύ χρήσιμο και διαφωτιστικό σχόλιο θα χαθεί πολύ σύντομα με το πέρασμα του χρόνου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *