Το Namer αναπτύχθηκε από το Ισραήλ ως αντικαταστάτης των M-113. Πρόκειται για ένα βαρύ τεθωρακισμένο όχημα μεταφοράς προσωπικού, βασισμένο στο όχημα του άρματος μάχης Merkava Mk.4. Το Namer αναπτύχθηκε από το Σώμα Εφοδιασμού του Ισραηλινού Στρατού, με συμμετοχή και της IMI (Israel Military Industries) η οποία έχει απορροφηθεί από την Elbit Systems, και παράγεται από τα στρατιωτικά εργοστάσια του Ισραήλ. Η ανάπτυξη του ξεκίνησε, με αργούς ρυθμούς, τη δεκαετία του 1990, αλλά επιταχύνθηκε μετά τον Πόλεμο στη Γάζα το 2004. Τα πρώτα Namer εντάχθηκαν σε υπηρεσία στα τέλη του 2008, ενώ η παραγωγή του ακολουθεί αργούς ρυθμούς, λόγω έλλειψης κονδυλίων για παραγγελία/παραγωγή μεγαλύτερου αριθμού (σύμφωνα με τα ισχύοντα ο Ισραηλινός Στρατός θα παραλάβει 531 Namer μέχρι το 2027). Το Namer ενσωματώνει ισχυρότερη θωράκιση από το Merkava Mk.4 και θεωρείται το βαρύτερα θωρακισμένο όχημα στον κόσμο.
Τον Ιούλιο του 2017 παρουσιάστηκε η έκδοση τεθωρακισμένου οχήματος μάχης με πύργο Samson All-In-One της Rafael. Ο πύργος ενσωματώνει το ενεργητικό σύστημα αυτοπροστασίας Trophy (πλέον έχει ενσωματωθεί και στα Namer της έκδοσης μεταφοράς προσωπικού), πυροβόλο των 30 ή 40 χιλιοστών, συζυγές πολυβόλο των 7,62 χιλιοστών και διπλό εκτοξευτή αντιαρματικών βλημάτων Spike-LR1/LR2 (μέγιστου βεληνεκούς 4 και 5,5 χιλιομέτρων αντίστοιχα). Η ανάπτυξη του Namer συνδέεται με τον πάγιο στόχο του Ισραήλ για ελαχιστοποίηση των απωλειών. Από το 1948, το Ισραήλ, κράτος περικυκλωμένο από εχθρούς, με περιορισμένα οικονομικά μέσα και μικρό πληθυσμό, εκτιμά ως πολύτιμη την ασφάλεια και τη ζωή των πολιτών και των ενόπλων του. Γι’ αυτό και η επένδυση στην εγχώρια έρευνα, τεχνολογία και αμυντική βιομηχανία. Για την ανάπτυξη και παραγωγή τεχνολογικά προηγμένων συστημάτων, η χρήση των οποίων θα επιφέρει νίκη στο πεδίο, θα ελαχιστοποιήσει τις απώλειες και θα διασφαλίσει την ύπαρξη του Ισραήλ.
Στη δεκαετία του 1990 έγινε σαφές ότι τα M-113 δεν μπορούσαν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις ασφαλείας του Ισραήλ, ιδιαίτερα στη Δυτική Όχθη και τη Λωρίδα της Γάζας. Έτσι γεννήθηκε η ανάγκη για την ανάπτυξη του Namer. Η εμπειρία από την μετατροπή των αρμάτων μάχης Centurion σε βαρέα τεθωρακισμένα οχήματα μεταφοράς προσωπικού Nagmashot και Nagmachon, και των αρμάτων μάχης T-54/55 σε Achzarit, οδήγησε στην επιλογή του Merkava ως βάση ανάπτυξης του Namer (αρχικά του Merkava Mk.1 και τελικά του Merkava Mk.4). Ωστόσο, λόγω έλλειψης κονδυλίων η ανάπτυξη του Namer υπήρξε αργή, μέχρι τον Πόλεμο στη Γάζα το 2004, όπου έγινε σαφές ότι τα M-113 ήταν ευάλωτα και πλέον δεν ικανοποιούσαν το επίπεδο ασφαλείας που επιθυμούσε ο Ισραηλινός Στρατός. Το πρωτότυπο Namer αναπτύχθηκε με βάση το Merkava Mk.1 και οι πρώτες επιχειρησιακές δοκιμές έγιναν το Φεβρουάριο του 2005.
Οι δοκιμές συνεχίστηκαν μέχρι το 2006, αλλά μετά τη σύγκρουση στο Λίβανο αποφασίστηκε να υιοθετηθεί το όχημα του Merkava Mk.4, λόγω της ισχυρότερης θωράκισης. Το Merkava Mk.4 ενσωματώνει εύκολα προσθαφαιρούμενη θωράκιση, ολόπλευρα, στην οροφή και το δάπεδο. Η ανάπτυξη του Namer, επί του Merkava Mk.4, ξεκίνησε και ολοκληρώθηκε το 2008, ενώ το Σεπτέμβριο του ίδιου έτους παραδόθηκαν τα πρώτα 15 οχήματα. Ωστόσο, μέχρι σήμερα η παραγωγή του Namer συνεχίζεται μεν, αλλά με αργούς ρυθμούς. Τον Απρίλιο του 2016 παρουσιάστηκε η έκδοση μηχανικού του Namer (CEV : Combat Engineering Vehicle) σε τρείς (3) διαμορφώσεις: Μηχανικού, διάσπασης και ζεύξης κωλυμάτων και ρυμούλκησης. Και οι τρείς (3) διαμορφώσεις ενσωματώνουν Trophy και μπορούν να εφοδιαστούν με το σύστημα άρσης ναρκοπεδίου CARPET καθώς και με συμβατικούς κυλίνδρους ή άροτρα άρσης ναρκοπεδίου.
Πρώτη φορά σε μάχης τα Namer χρησιμοποιήθηκαν στη διάρκεια της Επιχείρησης «Προστατευτική Αιχμή» στη Γάζα (8 Ιουλίου-26 Αυγούστου 2014). Σύμφωνα με τον Ισραηλινό Στρατό τα Namer δέχθηκαν αντιαρματικά πυρά από RPG, αλλά και κατευθυνόμενα βλήματα Kornet, χωρίς να καταστραφούν ολοσχερώς, χωρίς να σημειωθεί διάτρηση της θωράκισης και χωρίς θανάτους προσωπικού. Ωστόσο, το 2016, κρίθηκε αναγκαία η εγκατάσταση Trophy, για την αύξηση της ασφάλειας του οχήματος. Σύμφωνα με δημοσίευμα της ισραηλινής εφημερίδας «Haaretz», του Φεβρουαρίου 2009, το κόστος ανά όχημα είναι της τάξεως των $ 3 εκατομμυρίων (προφανώς σε τιμές 2009), χωρίς να διευκρινίζει αν στο ποσό περιλαμβάνεται και η υποστήριξη τους. Το βάρος μάχης του Namer, με πλήρη φόρτο, είναι 60 τόνοι και μπορεί να μεταφέρει τριμελές πλήρωμα (αρχηγός, οδηγός, πολυβολητής) και Ομάδα Πεζικού εννέα (9) στρατιωτών.
Το υλικό θωράκισης του Namer δεν είναι γνωστό. Σίγουρα όμως πρόκειται για συνθετική θωράκιση (διάφορες ανοικτές πηγές αναφέρουν κράμα κεραμικού υλικού, χάλυβα και νικελίου). Σε κάθε περίπτωση όμως είναι βαριά και πολύ ισχυρή. Χαρακτηριστικό είναι το ότι το βάρος μάχης του Merkava Mk.4 είναι 65 τόνοι, ενώ του Namer, που δεν έχει πύργο μάχης, είναι 60 τόνοι. Ο οπλισμός του βασίζεται στον τηλεχειριζόμενο πύργο Samson με πολυβόλο M2 Browning των 12,7 χιλιοστών ή αυτόματο εκτοξευτή βομβίδων των 40 χιλιοστών. Επίσης ενσωματώνει πολυβόλο των 7,62 χιλιοστών (επί έστορα), εξωτερικά τοποθετημένο όλμο των 60 χιλιοστών και 12 εκτοξευτές καπνογόνων βομβίδων. Το Namer ενσωματώνει τον πετρελαιοκινητήρα AVDS-1790-9AR-V12 της Teledyne Continental μέγιστης ισχύος 1.200 ίππων, δηλαδή έχει λόγο ισχύος/βάρους 20 ίππους ανά τόνο). Επιτυγχάνει μέγιστη ταχύτητα 60 χιλιόμετρα την ώρα και εμβέλεια 500 χιλιόμετρα.
Στην οροφή το Namer έχει δύο (2) θυρίδες, για τον πυροβολητή και τον αρχηγό, ενώ το προσωπικό επιβιβάζεται/αποβιβάζεται από το όχημα μέσω οπίσθιας θυρίδας. Έμφαση έχει δοθεί στην εσωτερική εργονομία, αλλά και στη ανάγκη του προσωπικού να έχει επίγνωση της κατάστασης που επικρατεί πέριξ του οχήματος. Για το λόγο αυτό το όχημα ενσωματώνει ηλεκτροπτικά συστήματα όρασης και τέσσερις (4) τηλεχειριζόμενες κάμερες για περιφερειακή όραση. Το σύστημα διαχείρισης μάχης είναι ίδιο με αυτό του Merkava Mk.4. Φυσικά το όχημα ενσωματώνει σύστημα προστασίας από ραδιολογικές, βιολογικές και χημικές ουσίες και κλιματιστικό. Το μήκος του είναι 7,5 μέτρα, το πλάτος του 3,8 μέτρα και το ύψος του δύο (2) μέτρα. Μπορεί να κινηθεί σε ανηφόρα με κλίση 60% και σε οδό με πλευρική κλίση 40%. Μπορεί να υπερνικήσει κάθετο εμπόδιο ύψους ενός (1) μέτρου, να περάσει κώλυμα μήκους τριών (3) μέτρων και υδάτινο κώλυμα βάθους 1,4 μέτρων.