Το απόγευμα της Δευτέρας 12 Αυγούστου το πύρινο μέτωπο κατακαίει την Αττική. Το τεράστιο μέτωπο της φωτιάς δείχνει ασταμάτητο. Η πυρκαγιά η οποία ξέσπασε το μεσημέρι της Κυριακής 11 Αυγούστου στη περιοχή του Βαρνάβα Αττικής άφησε πίσω της μια νεκρό και κατέκαψε 100.000 στρέμματα. Χθες με επίσημη ανακοίνωση του Αρχηγείου του Πυροσβεστικού Σώματος αναφέρθηκαν από τα πλέον επίσημα χείλη, τα εναέρια μέσα που επιχείρησαν στο πύρινο μέτωπο της Αττικής. Το Γραφείο Τύπου του Πυροσβεστικού Σώματος παρουσιάζει τη δραστηριότητα των εναερίων μέσων το χρονικό διάστημα από τις 19:30 έως τις 21:00, της Δευτέρας 12 Αυγούστου 2024. Από τα επίσημα στοιχεία προκύπτει πως μόλις 3 Canadair ενεργούσαν στο μέτωπο της φωτιάς εκ των οποίων δυο Canadair CL-215 και ένα CL-415. Υπενθυμίζεται πως η Πολεμική Αεροπορία διαθέτει συνολικά 17 Canadair εκ των οποίων 10 παλαιάς τεχνολογίας CL-215 και 7 νέα CL-415. Ως εκ τούτων, εύλογα γεννάται το ερώτημα που ήταν τα άλλα 14; Επιχειρούσαν σε άλλα μέτωπα; Και εάν ναι σε ποιες φωτιές; Δεν το επέτρεπαν οι καιρικές συνθήκες και υπήρχε αδυναμία υδροληψίας; Γιατί δεν επιχείρησαν παραπάνω αεροσκάφη CL-415 αλλά μόνον 1 δεδομένης της κρισιμότητας της πυρκαγιάς; Θα είχε μεγάλο ενδιαφέρον το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας και το ΓΕΕΘΑ να δώσουν στη δημοσιότητα τα επίσημα στοιχεία για τις διαθεσιμότητες των αεροσκαφών, τις ώρες, τις περιοχές, τις εξόδους και τις ρίψεις που έκαναν ώστε να μην υπάρχουν εσφαλμένες εντυπώσεις. Οι πληροφορίες του DefenceReview.gr επιβεβαιώνουν πάντως πως οι διαθεσιμότητες των Canadair επιβεβαιώνουν τη γενικότερη ανησυχία για εξαιρετικά χαμηλές και μη αποδεκτές διαθεσιμότητες αεροσκαφών. Προς αποφυγή παρεξηγήσεων σε καμία περίπτωση δεν υποστηρίζουμε πως η αεροπυρόσβεση και τα  Canadair συνιστούν πανάκεια για τη κατάσβεση των δασικών πυρκαγιών, πλην όμως οφείλουμε να πάρουμε πειστικές απαντήσεις γιατί από τα 17 Canadair επιχείρησαν μόλις 3. Και το θέμα αυτό έχει σοβαρότερες προεκτάσεις στα θέματα υποστήριξης των εναερίων μέσων των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων. Ελπίζουμε τα ερωτήματα που θέσαμε καλόπιστα και καλοπροαίρετα να απαντηθούν προκειμένου να διαπιστωθεί και η καταλληλότητα και η αποτελεσματικότητα του κάθε εναερίου μέσου ώστε να εξαχθούν χρήσιμα επιχειρησιακά συμπεράσματα. Από τον παρακάτω πίνακα πάντως εξάγονται πολλά συμπεράσματα για τη δασοπυρόσβεση όπως ότι AIR TRACTOR πραγματοποίησαν εξαιρετικές λίγες ρίψεις και προσβολές της φωτιάς ενώ τις περισσότερες τις πραγματοποίησαν τα S-64.  

Eπίσημη ανακοίνωση αναφορικά με την επιχειρησιακή αξιοποίηση των εναερίων μέσων στις πυρκαγιές της Αττικής, εξέδωσε το Αρχηγείο του Πυροσβεστικού Σώματος. Το Γραφείο Τύπου του Πυροσβεστικού Σώματος παρουσιάζει τη δραστηριότητα των εναερίων μέσων το χρονικό διάστημα από τις 19:30 έως τις 21:00, της Δευτέρας 12 Αυγούστου 2024. Τα σχετικά στοιχεία παρατίθενται στον παρακάτω πίνακα. Από την επίσημη ανακοίνωση του Αρχηγείου του Πυροσβεστικού Σώματος ουδεμία αναφορά γίνεται στην επιχειρησιακή αξιοποίηση εναερίων μέσων από τις πρώτες πρωινές ώρες της Δευτέρας 12 Αυγούστου ως το απόγευμα και ώρα 19.30. Ούτε επίσης υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία με βάση τα όσα δημοσίευσε το Γραφείο Τύπου του Πυροσβεστικού Σώματος για τη Κυριακή 11 Αυγούστου από τις μεσημεριανές ώρες που εκδηλώθηκε η πυρκαγιά, μέχρι το τελευταίο φως. Για άγνωστο λόγο το Πυροσβεστικό Σώμα και το αρμόδιο Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας δεν έχουν ενημερώσει αναφορικά με τη επιχειρησιακή  αξιοποίηση των εναερίων μέσων συνολικά αλλά μόνον για τις απογευματινές ώρες της Δευτέρας 12 Αυγούστου. Επίσης, από την αναφορά του Πυροσβεστικού Σώματος τα επίσημα δεδομένα όπως παρουσιάζονται είναι τα εξής: επιχείρησαν μόλις δυο Canadair CL-215 και ένα CL-415. Θα είχε μεγάλο ενδιαφέρον το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας και το ΓΕΕΘΑ να εξέδιδαν ανακοίνωση τύπου από την οποία θα ενημερώνονταν το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας σχετικά με την κατανομή των Canadair και την επιχειρησιακή τους αξιοποίηση με σαφή στοιχεία (ώρες και σημεία που επιχείρησαν, ρίψεις ύδατος, συνολικός αριθμός εξόδων). Με βάση την ανακοίνωση του Πυροσβεστικού Σώματος τις περισσότερες ρίψεις καθώς και τη μεγαλύτερη διάρκεια επιχειρησιακής παραμονής πάνω από τις δασικές πυρκαγιές, πραγματοποίησαν τα ελικόπτερα Sikorsky S-64 Skycrane. Ακολουθούν τα BELL 214 ενώ τα AIR TRACTOR πραγματοποίησαν τις λιγότερες ρίψεις ύδατος και είχαν τον μικρότερο χρόνο παραμονής και επιχειρήσεων πάνω από το πύρινο μέτωπο. Από πλευράς Αεροπορίας Στρατού επιχείρησε ένα CH-47 CHINOOK πραγματοποιώντας 17 ρίψεις νερού με χρόνο παραμονής 2.28 λεπτά.
Την Αεροπορική Βάση Ελευσίνας, όπου εδρεύουν πυροσβεστικά αεροσκάφη της 383 Μοίρας Ειδικών Επιχειρήσεων και Αεροπυρόσβεσης και της 355 Μοίρας Τακτικών Μεταφορών, επισκέφθηκε, σύμφωνα με ενημέρωση από το Γραφείο Τύπου του Μεγάρου Μαξίμου, ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης. Ο κ. Μητσοτάκης, συνοδευόμενος από τον αρχηγό ΓΕΕΘΑ, στρατηγό Δημήτριο Χούπη και τον αρχηγό ΓΕΑ, αντιπτέραρχο Δημοσθένη Γρηγοριάδη, ενημερώθηκε για τις αποστολές των πυροσβεστικών αεροσκαφών Canadair CL-215 και CL-415 που συμβάλλουν στο απαιτητικό έργο κατάσβεσης των πυρκαγιών, ενώ επισκέφθηκε και τη Μοίρα Συντήρησης Αεροσκαφών, όπου συνομίλησε με τους τεχνικούς που συντηρούν τα αεροσκάφη καθ’ όλη τη διάρκεια του 24ωρου για να ανταποκρίνονται με αποτελεσματικότητα στις αποστολές τους. «Εμείς από πλευρά μας έχουμε κάνει ό,τι μπορούμε για να φέρουμε όσο το δυνατόν νωρίτερα τα καινούργια Canadair 515. Έχουμε υπογράψει τη σχετική σύμβαση. Πρωταγωνιστήσαμε στο να υπάρχει μία μεγάλη παραγγελία από πλευράς Ευρώπης, ώστε να μπει μπροστά η γραμμή παραγωγής. Γιατί όλοι όσοι παραπονιούνται ότι δεν τα έχουμε νωρίτερα, πολύ απλά δεν γνώριζαν ότι τα αεροπλάνα αυτά δεν παράγονται και πρέπει να υπάρχει μία μεγάλη παραγγελία για να μπορέσουν να μπουν μπροστά. Ξέρουμε, όμως, ότι για τα επόμενα χρόνια ακόμα -σίγουρα για τα επόμενα τρία χρόνια- θα πρέπει να αρκεστούμε σε αυτά τα οποία έχουμε. Και θέλω να γνωρίζετε πόσο όλη η κοινωνία εκτιμά αυτό το οποίο κάνετε σε εξαιρετικά δύσκολες και αντίξοες συνθήκες. «Το έχω πει πολλές φορές, προσπαθούμε πάντα να γίνουμε καλύτεροι. Δεν περιμένουμε η λύση να έρθει μόνο από τον αέρα. Χρειάζεται πολύ σημαντική δουλειά να γίνει στο κομμάτι της πρόληψης. Νομίζω ότι έχουμε βάλει κάποια πρώτα σημαντικά θεμέλια σε αυτήν την κατεύθυνση. Να αντιληφθούμε ότι αυτή είναι μία συνολική προσπάθεια σε μία εποχή μεγάλης κλιματικής κρίσης την οποία νομίζω τη βιώνουμε όλοι. Πρέπει διαρκώς να γινόμαστε καλύτεροι. Και από όποια αστοχία μας ή από όποια φωτιά ξεφεύγει, πάντα να κοιτάμε να μαθαίνουμε τι μπορούμε να κάνουμε καλύτερο», σημείωσε ο κ. Μητσοτάκης.