Το απόγευμα της Δευτέρας 12 Αυγούστου το πύρινο μέτωπο κατακαίει την Αττική. Το τεράστιο μέτωπο της φωτιάς δείχνει ασταμάτητο. Η πυρκαγιά η οποία ξέσπασε το μεσημέρι της Κυριακής 11 Αυγούστου στη περιοχή του Βαρνάβα Αττικής άφησε πίσω της μια νεκρό και κατέκαψε 100.000 στρέμματα. Χθες με επίσημη ανακοίνωση του Αρχηγείου του Πυροσβεστικού Σώματος αναφέρθηκαν από τα πλέον επίσημα χείλη, τα εναέρια μέσα που επιχείρησαν στο πύρινο μέτωπο της Αττικής. Το Γραφείο Τύπου του Πυροσβεστικού Σώματος παρουσιάζει τη δραστηριότητα των εναερίων μέσων το χρονικό διάστημα από τις 19:30 έως τις 21:00, της Δευτέρας 12 Αυγούστου 2024. Από τα επίσημα στοιχεία προκύπτει πως μόλις 3 Canadair ενεργούσαν στο μέτωπο της φωτιάς εκ των οποίων δυο Canadair CL-215 και ένα CL-415. Υπενθυμίζεται πως η Πολεμική Αεροπορία διαθέτει συνολικά 17 Canadair εκ των οποίων 10 παλαιάς τεχνολογίας CL-215 και 7 νέα CL-415. Ως εκ τούτων, εύλογα γεννάται το ερώτημα που ήταν τα άλλα 14; Επιχειρούσαν σε άλλα μέτωπα; Και εάν ναι σε ποιες φωτιές; Δεν το επέτρεπαν οι καιρικές συνθήκες και υπήρχε αδυναμία υδροληψίας; Γιατί δεν επιχείρησαν παραπάνω αεροσκάφη CL-415 αλλά μόνον 1 δεδομένης της κρισιμότητας της πυρκαγιάς; Θα είχε μεγάλο ενδιαφέρον το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας και το ΓΕΕΘΑ να δώσουν στη δημοσιότητα τα επίσημα στοιχεία για τις διαθεσιμότητες των αεροσκαφών, τις ώρες, τις περιοχές, τις εξόδους και τις ρίψεις που έκαναν ώστε να μην υπάρχουν εσφαλμένες εντυπώσεις. Οι πληροφορίες του DefenceReview.gr επιβεβαιώνουν πάντως πως οι διαθεσιμότητες των Canadair επιβεβαιώνουν τη γενικότερη ανησυχία για εξαιρετικά χαμηλές και μη αποδεκτές διαθεσιμότητες αεροσκαφών. Προς αποφυγή παρεξηγήσεων σε καμία περίπτωση δεν υποστηρίζουμε πως η αεροπυρόσβεση και τα Canadair συνιστούν πανάκεια για τη κατάσβεση των δασικών πυρκαγιών, πλην όμως οφείλουμε να πάρουμε πειστικές απαντήσεις γιατί από τα 17 Canadair επιχείρησαν μόλις 3. Και το θέμα αυτό έχει σοβαρότερες προεκτάσεις στα θέματα υποστήριξης των εναερίων μέσων των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων. Ελπίζουμε τα ερωτήματα που θέσαμε καλόπιστα και καλοπροαίρετα να απαντηθούν προκειμένου να διαπιστωθεί και η καταλληλότητα και η αποτελεσματικότητα του κάθε εναερίου μέσου ώστε να εξαχθούν χρήσιμα επιχειρησιακά συμπεράσματα. Από τον παρακάτω πίνακα πάντως εξάγονται πολλά συμπεράσματα για τη δασοπυρόσβεση όπως ότι AIR TRACTOR πραγματοποίησαν εξαιρετικές λίγες ρίψεις και προσβολές της φωτιάς ενώ τις περισσότερες τις πραγματοποίησαν τα S-64.