Με το τουρκικό ερευνητικό να έφτασε στα 8,5 ναυτικά μίλια εγγύς της Μεγίστης, η ελληνική πολιτική ηγεσία είναι απολύτως αναγκαίο ξεπερνώντας τα φοβικά σύνδρομα του παρελθόντος να προχωρήσει στην επέκταση ταυτοχρόνως των εθνικών χωρικών υδάτων στα 12 ναυτικά μίλια καθώς και του εναερίου χώρου.

Της επέκτασης της αιγιαλίτιδος ζώνης στα 12 ναυτικά μίλια απαιτείται ακολούθως η έκδοση NAVTEX από το ΠΝ για εκτέλεση πυρών μεταξύ των 6 και 12 ναυτικών μιλίων ώστε να σταλεί το μήνυμα της ετοιμότητας ανάληψης στρατιωτικής δράσης απέναντι στη Τουρκία. Μήνυμα σαφές και ξεκάθαρο στην Άγκυρα. Η νομική θωράκιση μεταξύ των 6 και 12 ναυτικών μιλίων θα νομιμοποιήσει την ελληνική στρατιωτική αντίδραση και θα καταστήσει σαφές πως η ελληνική πλευρά είναι αποφασισμένη να υπερασπιστεί την ελληνική κυριαρχία.

Η επέκταση των εθνικών χωρικών υδάτων είναι μονόδρομος ως έσχατη ανάσχεση στην άκρατη τουρκική επιθετικότητα και προκλητικότητα. Η κυβέρνηση πρέπει να διακηρύξει σε υψηλούς τόνους πως η χώρα είναι έτοιμη και αποφασισμένη να υπερασπιστεί τα εθνικά της δίκαια και κεκτημένα ώστε ο διεθνής παράγοντας να πιέσει καταλυτικά το καθεστώς Ερντογάν σε αναδίπλωση.

Η κυβέρνηση διέπραξε λάθος δεδομένου πως παραχώρησε τη πρωτοβουλία των κινήσεων στη Τουρκία. Έχοντας διαγνώσει εγκαίρως τις προθέσεις της Τουρκίας θα έπρεπε διαρκώς (κάθε μήνα) να δεσμεύει με NAVTEX τη περιοχή που καλύπτει η ελληνική υφαλοκρηπίδα και να εκτελεί πυρά με πλοία του ΠΝ και αεροσκάφη της ΠΑ ώστε να διασφαλίζει και να διαφυλάττει τη προοπτική οι Τούρκοι να αποστείλουν το Oruc Reis για έρευνες εντός ελληνικής υφαλοκρηπίδας.

Επιτακτική είναι ανάγκη το Υπουργείο Εξωτερικών να καταθέσει τα εξωτερικά όρια της ελληνικής υφαλοκρηπίδας (τις ακριβείς συντεταγμένες) με βάση την αρχή της μέσης γραμμής ώστε η Ελλάδα να υπερασπιστεί νομικώς την ελληνική υφαλοκρηπίδα η οποία υπάρχει ipso facto και ab initio. Το άλφα και το ωμέγα όλων είναι Αθήνα και Λευκωσία να υπογράψουν για οριοθέτηση Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης.  

Το ζητούμενο για την ελληνική πλευρά είναι να περνά μήνυμα αποφασιστικότητας και πυγμής τόσο απέναντι στη διεθνή κοινότητα όσο και στη Τουρκία η οποία αντιλαμβάνεται την ελληνική «ψυχραιμία» ως αδυναμία και υποχωρητικότητα. Εξάλλου, είναι βέβαιο πως ο διεθνές παράγοντας θα πιέσει σε αναδίπλωση αυτόν που εμφανίζεται ως διατιθέμενος σε υποχωρήσεις όχι αυτόν που εμφανίζεται αποφασισμένος να κλιμακώσει.

Ιστορικώς η Τουρκία όποτε έχει συναντήσει σθεναρή διπλωματική και στρατιωτική αντίδραση έχει υποχωρήσει. Αντίστοιχα, όσες φορές η Ελλάδα έχει εμφανιστεί με φοβικά σύνδρομα υποχωρητικού και κατευναστικού χαρακτήρα, η Τουρκία έχει κλιμακώσει και έχει διευρύνει τις προκλήσεις της.

Ακόμη, η κυβέρνηση οφείλει να προχωρήσει σε εθνική συσπείρωση με σύγκλιση συμβουλίου των πολιτικών αρχηγών με σκοπό να υπάρξει η αναγκαία διακομματική στήριξη και μια ξεκάθαρη εθνική γραμμή απ’ όλες τις πολιτικές παρατάξεις καθώς και να λάβει χώρα συνεδριάσει του ΚΥΣΕΑ όχι στο Μέγαρο Μαξίμου αλλά στο Πεντάγωνο καθώς και διάγγελμα του πρωθυπουργού ώστε να περάσει το μήνυμα που πρέπει με τη δέουσα σοβαρότητα.

Εύκολες ή ανώδυνες λύσεις δεν υπάρχουν. Το θηρίο που λέγεται Τουρκία εκτρέφεται από τα ελληνικά φοβικά σύνδρομα μιας διαχρονικής και διακομματικής εξωτερικής πολιτικής με γνώμονα τον κατευνασμό που δήθεν θα μείωνε την ένταση. Η Τουρκία μετρά και αξιολογεί τις ελληνικές αδυναμίες όπως το γεγονός πως η Ελλάδα δεν αντέδρασε στις τουρκικές υπερπτήσεις όταν ακόμα ξεκίνησαν από βράχους για να φτάσουν σήμερα σε μεγάλα νησιά. Συνεπώς, όσο η γείτονα χώρα διαπιστώνει πως δεν υπάρχει αντίδραση τόσο θα κλιμακώνει και θα διευρύνει την επεκτατική της και αναθεωρητική της εξωτερική πολιτική.

Θέλουμε να επισημαίνουμε καλοπροαίρετα και καλόπιστα στον ελληνικό πολιτικό κόσμο τη Συμφωνία του Μονάχου και τη χαρακτηριστική φράση του Τσόρτσιλ στις 3 Οκτωβρίου του 1938. «Η Αγγλία είχε να διαλέξει μεταξύ ατιμίας και πολέμου. Προτίμησε την ατιμία και θα έχει τον πόλεμο». Η συνέχεια μετά τη συμφωνία του Μονάχου είναι γνωστή.

Η φράση αυτή πρέπει να προβληματίσει πολύ σοβαρά τον ελληνικό πολιτικό και κομματικό κόσμο. Ζητείται εθνικό φρόνημα, ρεαλισμός και πατριωτική ανάταση. Πυγμή, βούληση, θέληση και αποφασιστικότητα για να υπερασπιστεί σύσσωμος ο ελληνισμός τα εθνικά του δίκαια.

Comments

  1. Δεν περιμένω τίποτα καλό από την ιστορία με την Τουρκία! Είμαι σχεδόν σίγουρος ότι ο ζ Κουλής έχει συμφωνήσει να δώσει πολλά ( ισως περισσότερα από αυτά που ο Τσιπρας θα συμφωνούσε να δώσει και έτσι θα κρατηθεί στην εξουσία η οποία και μόνο τους ενδιαφέρει για να κάνουν περισσότερα λεφτά Η Ελλάδα μάλλον έχει πεθάνει με τη νοοτροπια αυτή που έχουμε και απλά οι ευρωπαίοι εφαρμόζουν το αργό βράσιμο του βατράχου !!! Δεν έχει νόημα πια Όλα γίνονται με σχέδιο και όλα είναι στο τέλος συμφέροντα οικονομικά και μάλιστα όχι κρατών αλλά προσώπων

    1. Και αν έχει συμφωνήσει ρε πατριώτη γιατί φαίνεται όλη η ιστορία και δεν μοιράζει τα χρήματα στους συνταξιούχους αλλά στα Rafale για να περνά ή ώρα;

      1. Τα ραφάλ μόνα τους θα κάνουν την διαφορά? Ο στόχος της Ελλάδας πρέπει να είναι η απώθηση των Μογγόλων πίσω στις στέπες τους ενώ γίνεται ακριβώς το ανάποδο! Οπισθοχωρούμε με γελοίες δικαιολογίες και δεν προετοιμαζόμαστε για τον αναπόφευκτο πόλεμο!

        1. Τα Rafale με METEOR ναι κάνουν από μόνα τους την διαφορά στον αέρα.
          Τώρα αν πιστεύεις ότι θα πάνε οι Τουρκοι πίσω στις στέπες, εντάξει μάλλον είμαστε εκτός τόπου και χρόνου, τέτοιες απόψεις ούτε η ΧΑ δεν εχει εκφράσει.

          1. Αδελφέ 18 Μαχητικά ποτέ δεν κέρδισαν κάτι σε όποια μάχη.ασε που όλα θα έχουν κριθεί πριν προλάβουν να ερθουν.

          2. Δηλαδή όποιος πατριώτης ζητάει 1)την εξουδετέρωση της μόνιμης Τουρκικής απειλής, 2)σκληρή αντίδραση απέναντι στην βάρβαρη επιθετικότητα πρωτού να είναι αργά, 3)απελευθέρωση σκλαβωμένων αρχαιοελληνικών εδαφών, 4)επιπλέον ζωτικό χώρο για την μικρή του χώρα του σε απλή αντίδραση στον επιπλέον ζωτικό χώρο που διεκδικούν οι εισβολείς για την ήδη τεράστια σε μέγεθος χώρα τους, πρέπει αυτός να συγκρίνεται με ακραίους? H παθητικότητα και η δειλία προκαλούν μόνο οίκτο και αηδία ενώ ο δειλός στό τέλος πάντα χάνει.

          3. Όταν έρθουν τα Ραφάλ θα τελειώσει το πανηγύρι. Τέτοια πράγματα τα συμφωνούν στα μουλωχτά, στέλνεις 20 πιλότους στην Γαλλία εδώ και 6 μήνες να εκπαιδεύονται (πληρώνοντας και την εκπαίδευση) και τον Οκτώβριο με την προσγείωση των αεροπλάνων ανακοινώνεις την αγορά τους.

            Τώρα σε κανα 9-12 μήνες που θα γίνουν επιχειρησιακά… πιστεύει κάποιος ότι έχουμε τόσο μπροστά μας?

          4. Χαχα σωστά τα λες ΑΙΜ…. καποιοι έχουν φαντασιώσεις και επιθυμίες μη κοινής λογικής.
            Προφανώς τα Rafale κάνουν τη διαφορά με διαφορά …γιατί αλλάζουν τα δεδομένα υπέρ μας σημαντικά. Πολλοι ψάχνουν να υποτιμήσουν τη δουλειά των άλλων για να δείξουν ότι αυτοί ξέρουν κάτι άλλο παραπάνω …. αλλα παραμένουν υποτιμημένο μπροστά στον εαυτό τους

          5. Έχει προκύψει και ένα θέμα με τον METEΟR αυτό να δούμε αν ισχύει… από την εκπομπή στα παραπολιτικά FM, ότι ΗΠΑ και Γερμανία πιέζουν να μην παραλάβουμε τους πυραύλους. Αυτό βέβαια μπορεί να φρενάρει ακόμα και την αγορά των Rafale.

          6. @Έχει προκύψει και ένα θέμα με τον METEΟR αυτό να δούμε αν ισχύει… από την εκπομπή στα παραπολιτικά FM, ότι ΗΠΑ και Γερμανία πιέζουν να μην παραλάβουμε τους πυραύλους. Αυτό βέβαια μπορεί να φρενάρει ακόμα και την αγορά των Rafale.

            ΑΥΤΑ -αν ισχύουν- να τα βλέπει ο θίασος που παραχωρεί στρατηγικές υποδομές σε μπάρμπα Σάμηδες και τάζει συμβόλαια δισεκατομυρίων για σκουπιδόπλοια τριτοκοσμικής ακτοφυλακής.

          7. @AIM, KN

            Ενταξει, η πηγή για μπλοκάρισμα των ΜΕΤΕΟΡ, ειναι ο Καραμπελιας?

            Οι ΗΠΑ δεν ειναι καν στην κοινοπραξία του METEOR.

            Καλά κρασιά. Δεν πιστεύω ουτε τιποτα απο αυτά.

            Αυτος και ο Μαζης δρουν κυριολεκτικά σαν μεσάζοντες της Naval Group για τις Μπελχαρα.

            Αστειότητες και καφενειο.

      2. γιατί πολύ απλά όπως είπα υπάρχουν συμφέροντα και γι αυτούς που πουλάνε και γι αυτούς που αγοράζουν και γιατί έτσι του είπαν να κάνει Τι δεν καταλαβαίνεις ;;; Οι συνταξιούχοι δεν είναι τόσο σημαντικοί γι αυτόν όσο οι…άλλοι

      3. Για τους περισσότερους που παρακολουθούν τα πράγματα, η κλιμάκωση από την πλευρά των Τούρκων ήταν αναμενόμενη.
        Παρ’ όλα αυτά, ενώ είναι γνωστό πως η απραξία της τελευταίας δεκαετίας έχει πλήξει καίρια τις ΕΔ που θα βγάλουν στην τελική τα κάστανα από τη φωτιά, δεν έκανε τίποτα έναν χρόνο τώρα για τις άμεσες ανάγκες τους, αν και υπήρχαν ευκαιρίες να κάνει κινήσεις προς αυτή την κτεύθυνση(πχ απόκτηση Adelaide class φρεγατών με ελάχιστο κόστος, ούτε έτρεξε τις απαραίτητες FOS για τα μαχητικά και λοιπό εξοπλισμό για να είναι αξιόμαχα όταν χρειαστεί, ούτε αγοράστηκαν τορπίλες για τα υποβρύχια κλπ).
        Με αυτόν τον τρόπο θα μπορούσε να προλάβει κάποια πράγματα για να είμαστε σε καλύτερη θέση όταν ζορίσουν τα πράγματα (όπως τελικά συνέβη).

        Στην παρούσα κατάσταση λοιπόν, στο και 10′, βρισκόμαστε με την πλάτη στον τοίχο και ότι γίνει πιθανότατα θα δρομολογηθεί – αν δε λήξει – εντος λίγων μηνών, πριν την παραλαβή και – πόσω δε μάλλον – αξιοποίηση των Rafale και πριν ξεκινήσει η απαραίτητη ροή ανταλλακτικών για αξιοποίηση των υπόλοιπων συστημάτων μας.

        Μια πιθανότητα λοιπόν θα ήταν να το έκανε για να μην κατηγορηθεί προσωπικά για μια ενδεχόμενη στρατιωτική ήττα ή απεχθή συνθηκολόγηση το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, θα επικαλεστεί πως έκανε ότι περνούσε από το χέρι του, αλλά «δεν πρόκαμε» γιατί τα γεγονότα έτρεξαν πριν τα παραλάβουμε και πως δεν είχαμε την ισχύ τη δεδομένη στιγμή για κάτι διαφορετικό… για ξεκάρφωμα δηλαδή! «Θέλαμε να αντισταθούμε, αλλά δεν είχαμε εναλλακτική»!
        Δηλώσεις υπήρχαν από τις πρώτες μέρες στην κυβέρνηση …»αλλά από τηγανίτα τίποτα» για έναν περίπου χρόνο! Ακόμα και σήμερα, σε ποιό από όσα συζητάμε έχουν πέσει υπογραφές; Μόνο για τη FOS των Mirage και αυτή μόλις πρόσφατα! Τα Rafale και τα υπόλοιπα ΘΑ υπογραφούν!
        Οι μεγάλες καθυστερήσεις για την κάλυψη τόσο επιτακτικών αναγκών είναι τουλάχιστον αδικαιολόγητες αν όχι ύποπτες!

        Προφανώς δεν υποστηρίζω απαραίτητα πως συμβαίνει το παραπάνω, θα μπορούσε να είναι ένα ενδεχόμενο ή απλά θεωρία συνωμοσίας! Δεν είναι πάντως τίποτα προφανές στην πολιτική, ειδικά όταν αφορά τις καρέκλες τους…

        1. Δεν είναι της τελευταίας δεκαετίας αλλά δεκαπενταετίας ο μονομερής αφοπλισμός
          5 χρόνια πριν τα μνημόνια!
          Δεν είχε δει την Τουρκία και την πολιτική της ο πρωθυπουργός μέχρι το καλοκαίρι όπως δεν την είχαν δει και όλοι οι προηγούμενοι Εδώ ο Ερντογαν το είχε πει μέσα στο προεδρικό μέγαρο ότι θέλει να αλλάξει τις συνθήκες και όλοι κάνανε ότι δεν άκουγαν
          Οντως μπορεί να γίνει άλλοθι η αγορά των Rafale αλλά αν χάσεις συνήθως αυτά δεν χρησιμεύουν
          Πρέπει να απαντήσεις στο «Είσαι ο και λέγεσαι» αν γίνει η στραβή

      4. «Και αν έχει συμφωνήσει ρε πατριώτη γιατί φαίνεται όλη η ιστορία και δεν μοιράζει τα χρήματα στους συνταξιούχους αλλά στα Rafale για να περνά ή ώρα;»

        «Τα Rafale με METEOR ναι κάνουν από μόνα τους την διαφορά στον αέρα.»

        Γιατί αυτά είναι επικοινωνιακός σανός που έχει μεγάλη πέραση σε μπλε κομματόσκυλα σαν εσένα, τον ΚΝ, το Ενοχλητικό Κουνούπι, τον Koulis-Osfp.

        «Τώρα αν πιστεύεις ότι θα πάνε οι Τουρκοι πίσω στις στέπες, εντάξει μάλλον είμαστε εκτός τόπου και χρόνου, τέτοιες απόψεις ούτε η ΧΑ δεν εχει εκφράσει.»

        Αν η Τουρκία δεν διαλύσει και αν η Ελλάδα δεν μεγαλώσει ελληνικά πληθισμιακά, πολύ δύσκολα θα επιβιώσουμεως έθνος και φυλή σε αυτόν τον τόπο.

        Αλλά τέτοιοι είστε οι της δεξιάς… οπαδοί της «μικρής, φτωχής πλην τίμιας Ελλάς».
        Γιατί μόνο έτσι θα μπορεί να είναι το κόμμα πιο ισχυρό από την χώρα και το έθνος.

      1. Το ότι η κυβέρνηση της ΝΔ παραχωρεί με κατεβασμένα τα παντελόνια εθνικά κυριαρχικά δικαιώματα που είναι κατοχυρωμένα από το διεθνές δεν είναι συνωμοσιολογία.

        Συνωμοσιολογία είναι η απίστευτη ψευτιά ότι όταν έρθουν τα Ραφαλ, η οικογένεια Μητσοτάκη Θ Α ΘΑ Θ Α κάνει πόλεμο και Θ Α Θ Α Θ Α κατατροπώσει τους Τούρκους.

        1. Καλα οταν φθασουν οι Τουρκοι στο Πασαλιμανι βγειτε τοτε να κατηγορησετε.
          Μεχρι τοτε ολα ειναι τελεια .
          Πως θα σταματηθει η Τουρκια δεν εχετε ακομη βρει αλλα μαλλον δεν σας απασχολει.Η Τουρκια σου λεει η διαπραγματευσεις να μου τα δωσεις εσυ η θα στα παρω με πολεμο και εμεις τρεχουμε να κανουμε διερευνησεις με σκοπο φυσικά την διαπραγματευση και εσεις βλεπετε συνωμοσιες λες και βλεπουμε ανυπαρκτα πραγματα..

    2. Εσύ τι θα έκανες πατριώτη αν ήσουν στην θέση του πρωθυπουργού και τα επιτελεία σου έλεγαν ότι δεν υπάρχει περίπτωσηυ να βγούμε κερδισμένοι σε περίπτωση πολεμικής αναμέτρησης;

      Πριν απαντήσεις διάβασε και το παρακάτω.
      https://www.protagon.gr/apopseis/diavazontas-tous-sysxetismous-kai-tin-istoria-44342145741

      1. Θα φροντιζα να κερδισω χρονο εξοπλιζομενος οσο μπορω και κλεινοντας κρισιμα κενα .Το πολυ σε εναν χρονο θα ανακοινωνα τα 12νμ αν μου περιεγραφαν τραγικα κενα η αμεσα εαν αυτα ησαν διαχειρισιμα .Χωρις συνομιλιες και υποσχεσεις απλα θα προετοιμαζομουν με φρενηρεις ρυθμους.Αντι αυτου βλεπουμε ατοπες η ηττοπαθεις δηλωσεις συμβιβασμου με τον αρπαγα που φερνουν πιο κοντα την απειλη και ανυπαρκτη προετοιμασια πλην ελαχιστων πολυδιαφημισμενων αγορων και μαλιστα στα χαρτια ως προθεση .
        Αυτα οτι δεν θα βγουμε κερδισμενοι ειναι αποψεις γνωστων πρωταγωνιστων της ηττας και της παραχωρησης ..
        Η χωρα δεν ειναι Λουξεμβουργο ουτε αοπλη.
        Απλα τα ανθρωπακια καλλιεργουν κλιμα παραδοσης ανευ ορων και εσεις τσιμπατε.
        Αλλιως τοσα χρονια ενα αρθρο στις φυλλαδες τους υπερ των αναγκαιων εξοπλισμων ωστε να μην φθασουμε εδω δεν εγραψαν.

      2. Α, αυτό φοβάστε όλα τα μπλε κομματόσκυλα και υποστηρίζεται ΦΟΥΛ τον Κουλό σε ότι πει και κάνει;

        Ότι θα χάσουμε;

        Ωραίοι φοβικοί, φοβισμένοι Έλληνες είστε.

      3. Εγώ ξέρω για να κάνεις τσαμπουκά πρέπει να είσαι και προετοιμασμένος και βάση αυτού δεν νομίζω ότι ειναι η κατάλληλη ώρα και με Τραμπ και Μερκελ να κλείνουν προς Τουρκία.
        Θα μου πεις και πότε ήταν η κατάλληλη ώρα στην χώρα, ποτέ γιατί ποτέ δεν πήραμε σοβαρά το μέγεθος της απειλής και τους κινδύνους της γειτονιάς…
        Ασχολούνται με αύξηση στην σύνταξη, κανένα 20 άρι στο μισθό και πως θα τρουπώσει στο δημόσιο.

      4. Εάν τα επιτελεία μου μου έλεγαν το θέμα αυτό όταν γινόμουν πρωθυπουργός, μαζί με την προφανή εκτίμηση ότι οι Τούρκοι θα το πάνε για πόλεμο ή μεγάλη παραχώρηση από εμάς, και

        -ταυτόχρονα η ΕΕ έλεγε ότι για το 2020 δεν μας πειράζει ότι έλλειμα και να βγάλετε, και
        -βλέπαμε ότι η Τουρκία χρεωκοπεί οικονομικά, και
        -βλέπαμε ότι η Τουρκία έχει ανοίξει 6 μέτωπα, και
        -βλέπαμε ότι η Τουρκία συνεχίζει να συλλαμβάνει στρατιωτικούς και πιλότους

        αυτό που θα έκανα θα ήταν:

        Σε επίπεδο υλικού, στους 3-4 πρώτους μήνες θα
        -είχα υπογράψει FOS για τα Μιράζ
        -είχα υπογράψει συμβάσεις για τις τορπίλες και αναβάθμιση των υφιστάμενων
        -είχα παραλάβει τις Αδελαίδες
        -είχα στείλει τα Απάτσι στο Ισραήλ για αναβάθμιση
        -είχα πάρει από το Ισραήλ πυραύλους NLOS για τα ελικόπτερα και συστήματα Trophy για τα άρματα
        -είχα τελειώσει το απέραντο σήριαλ με τα drones
        -είχα πάει μπροστά την συμφωνία με τα Ραφάλ, και μάλιστα χωρίς να συζητηθεί ώστε να εκπαιδεύονται οι πιλότοι για κανα 6μηνο και σήμερα θα ανακοίνωνα ότι προσγειώθηκαν. Παράλληλα να ξεκινούσαν εκπαίδευση πως να βγάλουν εκτός τους S-400.

        Σε επίπεδο εκπαίδευσης θα είχα ζητήσει αφού οι Τούρκοι πολεμούν παντού, να σπουδάσουν οι δικοί μας αναλυτικά πως μάχονται οι Τούρκοι και τι αντίδοτα υπάρχουν. Αν το είχαν σπουδάσει σε Συρία και Λιβύη, να δίνανε τεχνικές συμβουλές στους Αρμένιους πως να τους αντιμετωπίσουν, όχι για να τους βοηθήσουμε, αλλά να δούμε αν πιάνουν οι τεχνικές μας.

        Σε επίπεδο διπλωματικό, όταν η θερμοκρασία είχε φτάσει στο απροχώρητο με την Αίγυπτο στην Λιβύη, θα υπέγραφα συμφωνία συμμαχίας και όχι απλές δηλώσεις, και σε επίπεδο ΕΕ θα ζητούσα μετ επιτάσεως χοντρές κυρώσεις. Με τους Γάλλους θα είχα κλείσει και τυχόν άλλες αμυντικές συμφωνίες και την αμυντική συνδρομή. Δεν κάνει σε κανέναν εντύπωση που εκεί πριν η Γαλλία ήταν εντελώς δίπλα μας και έτοιμη για σφαλιάρες με τους δίπλα, ενώ προφανώς βοήθησαν στο ότι έγινε στην βάση Αλ βατίγια, τώρα δεν τους βλέπουμε και πολύ ενεργούς?

        Θα άρχιζα να κάνω ανακηρυξεις 12 μιλίων σταδιακά από Ιόνιο σε Αιγαίο, και παράλληλα θα προσπαθούσα να κάνω όλα τα διεθνή μήντια να στραφούν εναντίον τους σε όλα τα επίπεδα, όχι μόνο σε γεωπολιτικά θέματα αλλά ακόμη και στο πως βλέπουν την Ευρώπη, πως τρέφουν τους φανατικούς μέχρι και για το αν είναι εμπλεκόμενοι σε περιπτώσεις όπως το Μπατακλάν.

        Και πλέον μέσα σε 16 μήνες θα είχα λύσει το πρόβλημα που μου ανέφεραν οι στρατιωτικοί. Και θα τους έλεγα πλέον είστε έτοιμοι και δεν θα έπρεπε να ανησυχείτε, κάντε την δουλειά σας.

        ΥΓ Δεν διαφωνώ στο ότι έχουν γίνει περισσότερα από προηγούμενους, αλλά αν όλοι οι άλλοι καθυστέρησαν πολλά χρόνια, τώρα λειτουργούμε με μικρότερες καθυστερήσεις, ωστόσο επειδή είναι σούπερ κρίσιμη περίοδος, χτυπάει χειρότερα

      5. Το λενε αυτο τα επιτελεια;;;;;;;;;

        και γιατί δεν εχει αποφασίσει από προχθές να βάλει καποια πανεπειγοντα θεματα για εξοπλιστικα να τρεξουν οσο το δυνατον γρηγορότερα

        Δηλ για τις τορπιλες των υποβρυχιων πχ, ποτε θα ερθουν, του αγιου που..υ;;;

        Μόνο μαλακιες ειναι να κανει, με τον κοροινο και να κανει εγκαινεια σε ξενοδοχεια;

        Εδω ο αλλος ο μαλακας καθεται και λεει οτι η επεκταση στα 12 μιλια ειναι εθνικισμος!!!!!!!!!!!!!

        Ολοι για τον τοιχο ειναι

        Χιλιες φορες καλιτερα ΧΑ!!!!! απο αυτα τα τσογλανια

  2. Οι απόψεις μου συμπίπτουν απολύτως με το άρθρο.

    Δυστυχώς πλήθος δρώντων συνυφασμένων με το δόγμα Σημίτη, που ανήγαγε τη γεωπολικώς χρήσιμη ηλιθιότητα σε επιστήμη, φαίνεται πως έχουν σοβαρές προσβάσεις και επηρεάζουν καταλυτικά την κυβέρνηση.
    Δεν είναι τυχαίο πως δημοσίως επιχειρείται κατά κόρον η υποβάθμιση της απειλής που συνιστά η Τουρκική επεκτατική στρατηγική για τον ελληνισμό, σε μιά απλή διένεξη για τον διαμοιρασμό πιθανών κοιτασμάτων υδρογονανθράκων.

    Η Τουρκία χρησιμοποιεί ΚΑΙ αυτή τη διαφορά ώς πρόφαση προκειμένου να προωθήσει τον ευρύτερο σχεδιασμό της για την περιοχή, που περιλαμβάνει τον σταδιακό έλεγχο και τελικώς την πλήρη απορρόφηση της Κύπρου και των νήσων του Αν. Αγαίου. Εξού και ο συστηματικός εποικισμός τόσο της Κύπρου όσο και ελληνικών νήσων, υπό την καθοδήγηση και εποπτεία τουρκικών κρατικών υπηρεσιών.
    Μια ματιά στο μέλλον σχετικά με τα ολέθρια αποτελέσματα του εποικισμού, είναι οι ψευδοεκλογές στο ψευδοκράτος των κατεχομένων. Το αποτέλεσμα κρίθηκε από τους εποίκους οι οποίοι επέβαλαν τη θέληση τους στους γηγενείς Τουρκοκυπρίους.

    Ο ΠΘ έπρεπε ήδη να έχει προβεί σε διάγγελμα, να έχει ήδη κηρύξει γενική επιστράτευση και να έχει ήδη θέσει το στράτευμα σε ύψιστο συναγερμό, αλλά η παρουσία φιλάθλων στα ποδοσφαιρικά γήπεδα είναι το φλέγον θέμα της περιόδου…..

    Δεν μπορεί να παραβιάζεται ελληνική κυριαρχία και η Ελλάς να μην αντιδρά πάση δυνάμει αναμένοντας κυρώσεις από την Ε.Ε.

    1. Βλέπεις ένα μάτσο απίθανων καρεκλοκένταυρων που έχουν μαζευτεί σε καίριες θέσεις, think tanks, πανεπιστημιακοί αλλά και υπηρεσιακοί παράγοντες και απορείς τι σκ@τά συμβαίνει με όλους αυτούς και έχουν τέτοιατΤρελή προβολή από όλα τα μέσα ενημέρωσης.

      Πρόσφατα βγήκε ένας από τους προαναφερόμενους και είπε πάνω-κάτω ότι τα περί Αιγαίου είναι βλακείες και ότι το σημαντικό είναι να κάνουμε μπίζνες!

      Βασικά, ο άνθρωπος είπε την αλήθεια. Αυτό είναι όλο κι όλο, να κάνουμε μπίζνες. Και μετά πάει η καθαρίστρια των 300€ και άνεργος και ψηφίζουν ΝΔ. για να κάνει ο Μητσοτάκης και η παρέα του δουλειές.

      Μπεεεεε: https://www.kathimerini.gr/opinion/561121756/o-pelkas-sti-fenermpachtse/

      1. Και αμοιβονται πλουσιοπαροχα πεντε και δεκα φορες τον βασικο μισθο των αφελων που τους ψηφιζουν..
        Εαν δεν κοπει ολη αυτη η κομματικη αντεθνικη Μαφια των απατριδων μαχαιρι απο το δημοσιο βιο και το κρατος δεν θα υπαρχει σε λιγο κρατος να απομυζουν.
        Τοσο ηλιθιοι και ανικανοι ειναι που ουτε το βασικο ενστικτο της αυτοσυντηρησης δεν διαθετουν νομιζοντας κατα το γνωστο οτι ταιζοντας τον κροκοδειλο θα φαγωθουν τελευταιοι .
        Οτι χειροτερο εχει εισελθει στον σκληρο πυρηνα του κρατους πολιτικα .

      2. https://www.kathimerini.gr/opinion/561121756/o-pelkas-sti-fenermpachtse/

        Τόσες μικρές και μεγάλες χώρες έχουμε κοντά μας όπου μπορούμε να συνεργαστούμε και να κάνουμε μπίζνες και ο Νενέκος μας προτείνει ως μόνη λύση να συνεργαστούμε με τους Τούρκους!

        Με αυτούς που θέλουν να μας αφανίσουν!

        1. Και που θέλουν να αναβιώσουν την Οθωμανική Αυτοκρατορία αλλά σε παγκόσμια εμβέλεια αυτή την φορά, ως προστάτεςτων απανταχού μουσουλμάνων.

        2. Κατι τετοια ατομα σαν αυτον τον παλιοπ…τη πρεπει να στηθουν στον τοιχο , γιατι αυτο που κανει ειναι εθνικη προδοσια

  3. @Γιάννης Νικήτας

    Αυτονόητα πράγματα. Και με την ευκαιρία σας συγχαίρω για το θάρρος αυτής της γνώμης που πολλοί συμμερίζονται αλλά για είναι politically correct δεν τη διατυπώνουν με σθένος, σε κάθε ευκαιρία. Υπάρχουν, ασφαλώς, και οι γνωστοί ασπόνδυλοι οργανισμοί δίπλα μας…

    1. Πραγματικά και από εμένα μπράβο στον αρθρογράφο για το ότι τόλμησε και είπε την γνώμη του. Είναι πολλοί που λένε μόνο κριτική κάνετε αλλά δεν τολμάτε να επίτε άποψη προτεινόμενης λύσης, ποντάροντας στο ότι ένας δημοσιογράφος δύσκολα θα αποφασίσει να εκτεθεί.

      Νομίζω λίγη σημασία έχει για μένα αν συμφωνεί ή διαφωνεί κάποιος με την άποψη τους άρθρου (λιγότερο ή περισσότερο), και μεγάλη σημασία που βγαίνει ένας αρθρογράφος και λέει την άποψή του. Έτσι και αλλιώς μιλάμε για άρθρο γνώμης, οπότε να και η γνώμη. Η δύναμη της γνώμης δεν είναι να είναι σωστή ή λάθος, αλλά να είναι εκφρασμένη με τρόπο που να προκαλεί και καταθέσουν και άλλοι γνώμες, από το να κάνουμε τους μουγκούς και να κουνάμε το κεφάλι,

  4. Κσνετε ενα πολυ σοβαρο ιστορικο λαθος κυριοι
    Ο Πρωθυπουργος Νεβιλ Τσαμπερλαιν ειναι ο ανθρωπος που τη δεκαετια του 1930 διεθεσε τα αναγκαια χρηματα για την οικοδομηση μιας πανίσχυρης Αεροπορίας.

    Τον Νοεμβριο του 1938 στο Μοναχο θελησε να δωσει μια ευκαιρια στην ειρηνη, ιδιως οταν απο την ενημετωση που του εκαναν οι επικεφαλης των βρεττανικων ενοπλων δυναμεων αντεληφθη οτι η χωρα ηταν στρατιωτικως ανετοιμη. Και καλα εκανε, αυτο θα επραττε καθε εντιμος φιλειρηνικος ανθρωπος. Στα πλαισια αυτα, παραχωρησε στη Γερμανια την γερμανοφωνη Σουδητία, που ανηκε ως τοτε στην Τσεχοσλοβακία. Παραχωρησε λογικα πραγματα. Ταυτοχρονως ομως ξεκινησε καλου κακου εντατικη στρατιωτικη προπαρασκευη.

    Οταν το Μαρτιο του 1939 ο Χίτλερ κατελαβε ολοκληρη την Τσεχοσλοβακία, καταπατώντας τις συμφωνιες του Μοναχου, ο Βρεττανός Πρωθυπουργος εγινε εξω φρενων , αντιληφθεις οτι εξαπατηθηκε, και αρχισε να ετοιμαζεται πλεον πυρετωδως για πολεμο.

    Το φθινοπωρο του 1938 η Βρεττανια διεθετε μολις 25 μοιρες μαχητικων, τα περισδοτερα απαρχαιωμενα διπλάνα. To Μάιο του 1940 οταν φευγει ο Τσάμπερλαιν, η Βρεττανία εχει 58 μοίρες, τα περισδοτερα Spitfire και Hurricane.
    To 1939 o Tσαμπερλαιν διεθεσε για επανεξοπλισμο το 21 % του ΑΕΠ (!!!)

    Εν αντιθέσει με τον αείμνηστο Βρεττανό Πρωθυπουργό, ο απερίγραπτος Κουλός αδιαφορησε ολοκληρωτικα για τις Ενοπλες Δυναμεις επι 14 μηνες, παρολου που οι τουρκικες προθεσεις ηταν ολοφάνερες. Και ακομα και τωρα, δεν βλεπω να εχει σοβαρευτει επαρκως. Αλλα αφου ψηφιζουμε σαμαροτσιπροκουλούς, θα υποστουμε τις συνεπειες των επιλογων μας.

    1. @NF

      Εύγε για τη πολυ σωστή αναλυση στον Chamberlain .

      Οι Βρετανοι ανωτατοι αξιωματικοι, ειχαν πει οτι δεν θα χρειαστει να ξαναπολεμησει ο Βρετανικος Στρατος στην ηπειρωτικη Ευρωπη, γι αυτο και μονο 2 ετοιμοπολεμες μεραρχιες ηταν αναγκαιες, με τις υπολοιπες των Regulars απροετοιμαστες και των Territorials να μην εχουν ουτε εξοπλισμο ουτε εκπαιδευση.

      Οι δε bomber barons με το δογμα του «the bomber will always get through» ειχαν φοβησει τον πρωθυπουργο με reports οπου η Luftwaffe παρουσιαζοταν ταξεις μεγεθους μεγαλυτερη.

      1. Χωρις hindsight, το μεγαλο λαθος του Chamberlain ηταν στη ρητορικη τυπου peace in our times Και οχι στην πολιτικη, βασει των δεδομενων που ειχε το 1938.

    2. Post Guilty Men σύνοψη του Τσαμπερλαιν που είναι και η τρέχουσα
      Ολοι ξεχνάνε ότι αυτός κύρηξε τον πόλεμο στη Ναζιστική Γερμανία και την πολέμησε για σχεδόν ένα χρόνο πριν αναλάβει το μπουλντόγκ
      Το Guilty Men ήταν το βιλίο που κατηγόρησε κάποιους πολιτικούς της δεκαετίας του 30 που με τις πράξεις τους και τις παραλήψεις τους επέτρεψαν την γιγάντωση του κινδύνου της ναζιστικής Γερμανίας και τελικά έφεραν τον πόλεμο ακριβώς όπως το είχε προβλέψει και στο χρόνο που το είχε προλέψει ο συγγραφέας Η. G. Wells αμέσως μετά τον Α ΠΠ
      Σε αυτό το βιβλίο αναφέρεται με μελανά χρώματα ο Τσαμπερλαιν και αυτή την αναφορά κάνουν όσοι θεωρούν ότι έκανε λάθος χωρίς να εξετάζουν όσα ήρθαν στο φως μετά το 1945 που γράφτηκε το βιβλίο
      Οσο για εμάς ήδη γράφω το «Οι Ενοχοι» για να είμαι έτοιμος για την έκδοση! 🙂

    3. Καλα συγκρίνεις τωρα τον Βρετανο με αυτο το νιανιαρο τον δικο μας.
      Ο κουλης ουτε για κλουν δεν κανει, ειναι απίστευτο τετοια άτομα να βγαίνουν πρωθυπουργοι

      Τι εξοπλιστικά εχει τρέξει απο περσυ. Αυτή η φαρσοκομωδια με τις μπελχαρες ειναι ανευ προηγουμένου

      Το μονο ατομο που περνει την θεση της Ελλαδας στην ΕΕ καθαρα και ξαστερα, τον Μακρον, τον εχει κανει περίγελο με τις απροσδόκητες αποφάσεις του.
      Εκανε το Λαθος ο μακρον να πονταρει σε ενα ψοφιμι Αλογο

      Ειναι εντελως ανικανος και αυτος και ολοι οι ταχατες συμβουλοι που εχει μαζεψει γυρω του

      Ενα πουτα..κι της Μερκελ ειναι και τιποτα παραπανω

  5. To φθινοπωρο του 1938, η Βρετρανία ειχε 6 μοιρες Spitfire και Hurricane. To Σεπτέμβριο του 1939 ειχε 26, και η παραγωγη αυξανοταν με επιταχυνομενους ρυθμους.
    Ο αειμνηστος Βρεττανός Πρωθυπουργός εκανε μαλλον καλα τη δουλεια του.
    Δεν μπορω να πω το ιδιο για τον Κουλό.

  6. @Νικήτας
    εξαιρετικό το άρθρο…
    ΑΛΛΑ….. έχει για μένα ένα μεγάλο ΑΛΛΑ..
    όταν οι φιλοι και εξαιρετικοί γείτονες άρχισαν το γαϊτανάκι, έπρεπε να ειπωθεί ότι…
    οκ..μπήκατε μεσα, καναμε συμφωνια με την Αίγυπτο και πολύ σωστά.. έγινε..
    αν κάνετε εκ νέου το ίδιο λάθος..τη δευτερη δλδ φορά, κάνουμε ΑΟΖ με την Κύπρο..και 12 ναυτικά μίλια ανατολικά και νότια της Κρήτης.
    αν δε το συνεχίσετε, όπως το κάνουν τώρα με το Oruc Reis με navtex μεταξυ των 6-12 μιλίων, τότε αυτόματα ανακοινώνουμε επέκταση σε Κάρπαθο Ροδο ΚΑΣΤΕΛΟΡΙΖΟ και αλλού 12 μίλια.
    Προϋπέθετε το παραπάνω όμως…
    \να μην έιχαν περάσει 15 χρόνια ανομβρίας και βλακείας στη δημιουργία αποτροπής όχι μόνο στο στρατευμα αλλά και στην κοινωνία..και το πολιτικό σύστημα.
    Αντί αυτών είχαμε δηλώσεις Ντορας, Γεραπετρίτη που γελοιοποίησαν την έννοια της αποτροπής και είχαμε το σημερινό εντός των 12 μιλίων.
    Εν προκειμένω, πολιτικό σύστημα και κοινωνία είναι εν πλήρη συγχίση και άστα να πάνε.
    Γενικώς σωστά τα λές…
    ΑΛΛΑ τα περισσότερα έπρεπε να χαν γινει ΠΡΟΧΘΕΣ.
    Με εκτίμηση

  7. Εγώ πάλι λέω το ανάποδο.

    Επέκταση σε 12νμ σε όλο το Ιόνιο, ηπειρωτική Ελλάδα, Κρήτη και Εύβοια, με παράλληλη δήλωση ότι προχωράνε οι εργασίες και για τα υπόλοιπα νησιά του Αιγαίου. Αυτό δημιουργεί ισχυρό τετελεσμένο, ξεφτιλίζει το casus beli της Τουρκίας και δεν δημιουργεί κανένα πρόβλημα με την ναυσιπλοΐα.

    Αν επεκτείνουμε τα χωρικά ύδατα στο σύμπλεγμα της Μεγίστης τι ακριβώς θα προσφέρει η κίνηση αυτή; Τότε είναι που το Οruc Reis θα κάνει γύρους τα νησιά στα 6νμ μέχρι τον Δεκέμβριο ξεφτιλίζοντας την ελληνική ενέργεια δια παντώς. Εκτός και αν κάποιοι ονειρεύονται ότι επειδή τα πήγαμε στα 12νμ οι Τούρκοι θα το σεβαστούν ή ότι αν δεν το σεβαστούν θα προχωρήσουμε σε στρατιωτικό πλήγμα με όλη την υφήλιο εναντίον μας.

    1. και για να χω μια καλή απάντηση..
      ΕΦΟΣΟΝ το Oruc Reis δικαιούτε να κάνει έρευνες σε Διεθνή Ύδατα, μπορεί να το κανει σε ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ διεθνή ύδατα είτε είναι στο Σαρωνικό, στην Κρήτη, στη Σκυρο, τη Χιο, Σάμο κλπ;;; Έξω δλδ απ τα 6 ν.μ?
      Και αν δικαιούτε να κάνει έρευνες το Oruc στα Διεθνή Ύδατα δίχως εμπόδια δίχως το όποιο κόστος στρατιωτικά είτε από λιμενικό κλπ, η Ελλάδα επίσης ΔΙΚΑΙΟΥΤΑΙ το ίδιο;;
      Ή εδώ εξαρτάται από τί θεωρεί η Τουρκία δική της υφαλοκρηπίδα ανατολικά του 25ου;
      Εγώ νομίζω αρκετοί σαν κοινωνια και πολιτικό σύστημα στο θέμα Τουρκία κρυβόμαστε πολύ απλά πίσω απ το δάκτυλό μας. Προς το παρόν κάποιοι μας έτειναν ήδη από απέναντι το μεσαίο δάκτυλο..και εμείς είπαμε..αφερίμ..

      1. Μπορείς κι εσύ να πας να κάνεις έρευνες σε διεθνή ύδατα. Οπουδήποτε. Αυτό που δεν μπορείς να κάνεις, είναι γεώτρυση σε βυθό επί του οποίου δεν έχεις κανένα δικαίωμα.
        Για να γίνει κατανοητό το θέμα με το ερευνητικό: Όταν πάμε στα διεθνή φόρα και μιλάμε για το θέμα, δεν διαμαρτυρόμαστε επειδή ένα ερευνητικό σκάφος κόβει βόλτες σε διεθνή ύδατα. Αυτό που κυρίως προβάλουμε είναι ότι μαζί του πάει και ένας στολισκός με πολεμικά πλοία που ΑΥΤΑ είναι που συνιστούν την απειλή κλπ κλπ κλπ.

        * Ο Ερντογάν ξέρει ότι σύμφωνα με τους διεθνείς νόμους μπορεί να κάνει έρευνες αλλά δεν μπορεί να τρυπήσει σε περιοχές που έστω διεκδικούνται από τρίτον (από εμάς εν προκειμένω). Από το αδιέξοδο θα βγει μόνο αν εμείς κάνουμε πρώτοι επιθετική ενέργεια. Γι αυτό και πιθανόν να φέρει και το Γιαβούζ να κόβει βόλτες έξω από τα 6 μίλια, χωρίς να κάνει γεώτρηση, ελπίζοντας όμως να αντιδράσει κάποιος δικό μας θερμοκέφαλος.

        1. Μπορείς κι εσύ να πας να κάνεις έρευνες σε διεθνή ύδατα.

          Μαλλιστα. Και τοτε γιατι η Κυβέρνηση εβγαλε ολον τον Στόλο εξω οταν το Oruc Reis αρμενιζε 100 μίλια μακρια απο το Καστελλόριζο; Γιατι υπεβαλλε τον Στόλο σε τετοια μικρόνοη εργασιοθεραπεια επι εβδομαδες ολοκληρες, αφου οι Τουρκοι ηταν καθ΄ολα «νομοτυποι» ;

          Πρωτα εσεις οι οπαδοι μας λεγατε οτι «αν ελθει, θα αντιδρασετε δυναμικα».

          Ηλθε.

          Μετα ειπατε, ή μαλλον βγαλατε τον άντρακλα τον Καιρίδη να πει «Οk ηλθε, αλλα θα αντιδρασουμε δυναμικα οταν κανει παραβιαση, και θα κανει παραβιαση οταν κανει ερευνες (λες και πηγε για κρουαζιερα), και αυτο θα συμβει οταν ποντισει καλωδια. »

          Ποντισε και καλωδια.

          Μετα ειπατε: Οk, ποντισε και καλωδια, αλλα ερευνες δεν μπορει να κανει, διοτι το παρεμποδιζει ο θορυβος των παρακειμενων πλοιων.

          Τωρα μας λετε. «Μπορει να ελθει, μπορει να ποντισει καλωδια, αλλα δεν μπορει να κανει γεωτρηση. »

          Οταν κανει και γεωτρηση, θα μας πειτε οτι «μπορει να κανει γεωτρηση, αρκει να μην κανει εξορυξη. »

          Και ουτω καθεξης.

          Καλυτερα λοιπον να μην μιλατε πολυ εσεις οι κουλικοί, διοτι ειστε μαλλον εκτεθειμενοι.

          1. Έρευνες για εκμετάλλευση μπορείς να κάνεις μόνο σε οριοθετημένη ΑΟΖ δική σου.
            Διαφέρουν από τις καθαρά επιστημονικές έρευνες. Αλλιώς θα είχαν πάει όλα τα μεγάλα κράτη και θα είχαν τρυπήσει όλο τον πλανήτη στα διεθνή ύδατα που το βάθος επιτρέπει έρευνες κα εκμετάλλευση.

          2. «Και τοτε γιατι η Κυβέρνηση εβγαλε ολον τον Στόλο εξω οταν το Oruc Reis αρμενιζε …»
            Επειδή εκτός από το Oruc Reis, είχε βγει έξω και όλος ο Τουρκικός στόλος. Το ξεχάσαμε κιόλας;

            «Πρωτα εσεις οι οπαδοι μας λεγατε οτι «αν ελθει, θα αντιδρασετε δυναμικα». «…βγαλατε τον άντρακλα τον Καιρίδη…»
            Μπερδεύεσε. Ούτε ήμουν ποτέ στους «μας λέγατε», ούτε ήμουν «εμείς οι οπαδοί», ούτε ήμουν μαζί με τους «βγάλατε τον Καιρίδη». Τα έχεις μπερδέψει καλέ μου άνθρωπε.

            «…Καλυτερα λοιπον να μην μιλατε πολυ εσεις οι κουλικοί, διοτι ειστε μαλλον εκτεθειμενοι».
            Κι εσύ καλύτερα να κρατάς τους χαρακτηρισμούς για τον καθρέπτη σου. Σας έχουν δώσει γραμμή να λέτε την μια αρλούμπα μετά την άλλη και όταν υπάρχει αντίλογος, να τους χαρακτηρίζεται όλους «κουλικούς» για να μην χρειαστεί να απαντάτε και φανεί η ξεχειλίζουσα ασχετοσύνη σας.

            Πες μας εσύ λοιπόν. Ποιά παρανομία διαπράττει το Οruc Reis όσο είναι εκτός των χωρικών υδάτων; Έχεις να πεις κάποιο επιχείρημα ή θα το γυρίσεις πάλι σε «κουλικούς» και άλλες ζεμπεκιές;

  8. Τότε είναι που το Οruc Reis θα κάνει γύρους τα νησιά στα 6νμ μέχρι τον Δεκέμβριο ξεφτιλίζοντας την ελληνική ενέργεια δια παντώς
    ———————————
    τί σε κάνει να πιστεύεις πως ούτως ή άλλως δε θα ανακοινωθεί άμεσα το παραπάνω που περιγράφεις;
    Επίσης, το τουρκολιβυκό μνημονιο έχει ως ΒΑΣΗ του το γεγονός ότι ΔΕΝ αναγνωρίζει στην Ελλάδα το ΜΟΝΟΜΕΡΕΣ δικαίωμα επέκτασης στα 12 ν.μ και επιπλέον ΘΕΩΡΕΙ ότι στα 6 ν.μ εκτός των νησιών ΜΑΣ έχει κυριαρχικά δικαιώματα έρευνας και διάσωσης, πολεμικά καραβακια στη θαλασσα να κανουν ασκησεις με πραγματικά πυρά, αεροπλανάκια να ίπτανται και ερευνητικά σκαφη σήμερα να κάνουν έρευνες και αύριο γεωτρήσεις.
    Μέχρι το Γενάρη θα δούμε παπάδες απ τους Τούρκους και μεις θα κάνουμε το ζαλισμένο κοτόπουλο, του στυλ…βαστα τουρκε να γιομίσω…και να ζητάμε αναστολές τελεωνειακής ένωσης σε ένα διμερές εμπόριο του 1 τρις σχεδόν την τελευταία δεκαετεία μεταξύ Ε.Ε κ Τουρκίας…όταν την ίδια ώρα σου έχουν αρνηθεί κατάφατσα και κατάμουτρα, τις soft κυρώσεις και το εμπάργκο όπλων που ψέλισσες ως χώρα, και..απεμπόλησες ως χώρα με την πρώτη πίεση μέσω Κυπρου το βέτο για Λευκορωσία..
    μηδεν από μηδεν.,…μηδεν.

  9. κ. Νικήτα μπράβο για την αυτονόητη τοποθέτησή σας αλλά είναι πατριωτική και ως εκ τούτου άκαιρη για το υπάρχον πολιτικό σύστημα.
    Είναι μια άποψη που θα βρει την συντριπτική πλειοψηφία των αναγνωστών σας να συμφωνεί αλλά μέχρις εκεί. Τι βλέπετε στο πολιτικό μας σύστημα που να σας κάνει να πιστεύετε ότι θα μπορούσε να ενεργήσει πατριωτικά; Αποτελείται από άτομα που ενδιαφέρονται πρώτα για την θέση και την τσέπη τους ,ύστερα για το κόμμα τους και απολύτως τίποτε άλλο.
    Η 5η φάλαγγα είναι δυστυχώς κράτος εν κράτει δεκαετίες τώρα και πολυκομματική. Η μόνη ελπίδα που έχουμε για επιβίωση (ως κράτος και όχι ως έθνος γιατί εκεί μάλλον το έχουμε χάσει ήδη το παιχνίδι) είναι η αμετροέπεια του ψευτοσουλτάνου και η αλλαγή στρατηγικών προτεραιοτήτων στην περιοχή που πιθανώς να κάνουν οι ΗΠΑ.
    Το υπάρχον ραγιάδικο και ανεπάγγελτο πολιτικό προσωπικό είναι άχρηστο, επικίνδυνο και ξεπουλημένο. Οι μόνες κόκκινες γραμμές που μπορεί να βάλει είναι αυτές που σας επισυνάπτω παρακάτω. Πάνω τα 6 μίλια και κάτω τα 12…
    http://prntscr.com/v35age

    1. @spy
      Πολύ σωστά. Το μόνο πιυ τους νοιάζει είναι πώς θα ψηφιστεί το «Πτωχευτικό»!!! Δεν τους νοιάζει, όμως, που πτωχεύει ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ η χώρα!

  10. Όταν μπορούσες,
    δεν το ήθελες.
    Τώρα που το θες,
    ίσως δεν το μπορείς.

    Πολύ βολική συγκυρία ο δεκαετής αφοπλισμός της χώρας…

    1. Εξίσου βολική με το «πέραν των 6νμ είναι διεθνή ύδατα».
      Τρομερές συμπτώσεις.
      Ώς να προόριζαν το Αιγαίο για παράδοση παραλαβή, με το κλειδί στο χέρι, αλλά τους προέκυψε υπερβολικά αγροίκος και άξεστος Τουρκοπόντιος απαιτών τα μέγιστα έως σημείου πολιτικής εξοντώσεως τους.
      Άτιμη ιστορία, ώ τί τους έλαχες. Ούτε ένα αππ στο αϊφώνι τους δεν πρόλαβαν να χαρούν.

      1. Ακριβως καθως το συνοικεσιο με τον επιδοξο μνηστηρα παει να καταληξει βιασμος και αντε μετα να το παρουσιασεις στους χαζους ιθαγενεις..

  11. Με την ευκαιρία, επειδή πολλά γράφονται για «φυτευτά» Greek Think Tanks ας δούμε λίγο πως λειτουργούν αυτά τα «μαγαζάκια».

    Ας ξεκινήσουμε από ένα συγκεκριμένο, του οποίου στέλεχος έγινε ουσιαστικά APNSA (aka National Security Advisor):

    Πηγή: https://www.eliamep.gr/about-us/funding/

    1. @Γ ΚΟΥΛΟΥΡΗΣ

      Ας μας που οι του ΕΛΙΑΜΕΠ πόσα «παντελόνιασαν» από τις πρεσβείες χορηγούς τους! Σήμερα. Να ξυπνήσει το πόπολο.

  12. Αυτη ειναι η πεμτουσια της ολης υποθεσης.
    Ολα τα υπολοιπα να χαμε να λεγαμε.
    Ποιος πολιτικος σχηματισμος ζητα αμεση συζητηση στη Βουλη για την επεκταση…?
    Ολοι βολευονται και κρυβονται πισω απ τα 6 ναυτικα μιλια, η μαλλον ολοι για να ακριβολογουμε.
    ΤΟ ερωτημα λοιπον ασχετα του λεμε εμεις, ειναι εαν εχουν τη δυναμη να υπερψηφισουν και να υπερασπιστουν αυτη την προταση.

  13. Τι να γράψω πια; Τι να πω και τι να αναφέρω; Να πω για την σχεδίαση οπλικών συστημάτων στην ελλάδα;
    Ποιος ενδιαφέρθηκε και πότε για να γίνει κάτι σε αυτήν την χώρα;
    Θυμάμαι ιστορίες παλιές και δεν της γράφω γιατί βγαίνω εκτός ευατού!
    Οι ισραηλινοί όμως τα κατάφεραν και οι τούρκοι εμείς όμως τι καταφέραμε;
    Που είναι η δική μας πολεμική βιομηχανία; Που είναι τα πρότζεκτ;
    Που είναι οι ειδικοί που πρέπει να υπάρχουν; Που είναι το κράτος; Που είναι οι στρατιωτικοί;
    Που είμαστε όλοι μας;

    Δεν υπήρχαν ευκαιρίες νομίζετε για να φτιάξουμε πολεμική βιομηχανία στην Ελλάδα;
    Αεροσκάφη: μας πρότειναν την αποκληστική γραμμή παραγωγής του F-20 στην Ελλάδα μετα την απόρριψη του
    F-18L! Εξαγωγές, βοήθεια, τεχνογνωσία κατασκευή του 60-80% που θα ανέβαινε ακόμα περισότερο στο 90%!!
    Εμείς επιλέξαμε τα F16 C/D και τα M-2000.

    Αεροασκάφη 2: το 1990-2 η Ισπανία και η Σουηδία ήθελαν συνεταίρο για την ανάπτυξη, σχεδιάση και κατασκευή
    ενός εκπαιδευτικού αεροσκάφους. Αυτό γιατί θα είχαν την γραμμή παραγωγής με περισσότερες από 120 παραγγελίες που ήταν το ελάχιστο όριο για να είναι βιώσιμη η γραμμή παραγγωγής.
    Ούτε η ΕΑΒ δεν ενδιαφέρθηκε ούτε το κράτος! Δεν ήξεραν μάλιστα ότι υπάρχει αυτό το πρόγραμμα της ΕΟΚ!!
    Τώρα πως γίνετε να το ξέρω εγώ ένας ιδιώτης και όχι αυτοί τα συμπεράσματα δικά σας!

    Δεν θα γράψω για στρατιωτικά προγράμματα δηλαδή χρήματα για έρευνα από ΝΑΤΟ και ΕΟΚ εγώ έψαχνα να βρώ ότι μπορούσα και αυτοί δεν ήθελαν να συνεργαστούν για να πάρουμε τα χρήματα.

    Άρματα μάχης και στρατιωτικά οχήματα: η μεγάλη ευκαιρία ήταν η υπέρ χρεωμένη Βραζιλιάνικη εταιρία EGNESA να την αγοράσουμε με 1 δολάριο και μέρους του χρέους και να παράγουμε στην Βραζιλία με χαμηλότερο κόστος.
    Αγοράσαμε τα 170 LEO 2 A6 με 11,5 εκατομμύρια ευρώ το ένα όταν το OSARIO έκανε 3 εκατομμύρια δολάρια το ένα! Θα είχαμε 750 καινούργια άρματα δικά μας κλπ

    Να γράψω και άλλα για να γελάσετε; Το κακόμοιρο το Κένταυρος της ΕΛΒΟ όλοι το κατηγορούμε γιατί ήταν αερομεταφερόμενο και λέμε πως η ΕΛΒΟ αποφάσισε να τοι φτιάξει έτσι!\
    Το ορθό είναι πως ρώτησε για της προδιαγραφές την διεύθυνση τεθωρακισμένων και της είπαν πως πρέπει να είναι αερομεταφερόμενο να μπαίνει μέσα σε C-130

    1. @μικρως ηρωας
      αδερφε εισαι μονιμως εκτος θεματος,γραφωντας σεντονια,οπου προτεινεις λυσεις επιστημονικης φαντασιας.αεροπλανα που δεν τα αγορασε κανενας,τωρα αρματα μαχης που δεν τα αγορασε παλι κανενας!
      το θεμα ειναι η επεκταση των χ.υ.στα 12ν.μ.,τι πρεπει να κανουμε τωρα οχι το 1985 με f20 & f18l,ελεος!!!
      μικρε ηρωα κοιταξε να ενηλικιωθεις

      1. Διάβασε να μάθεις και μετά κατηγορείς εμένα με αυτά που γράφω δεν είμαι εκτός θέματος δυστυχώς.
        Όσο για το F-20 η απάντηση της USAF γιατί δεν το επέλεξε στον διαγωνισμό για τα αεροπλάνα της Εθνοφρουράς, παρά το χαμηλότερο κόστος ήταν πως δεν υπήρχε γραμμή παραγωγής του αεροσκάφους!
        Τι θα κερδίζαμε αν το είχαμε κάνει γράφω τότε!
        Όσο για τα άρματα που γράφεις αγοράσαμε τα χάμερ σε τιμές θωρακισμένων 6Χ6 που είχε σε γραμμή παραγωγής η εν λόγο εταιρία.
        Τα γαλλικά θωρακισμένα τα πληρώσαμε και αυτά με διπλάσιο κόστος.
        Να γιατί δεν έχουμε επεκτείνει τα χωρικά μας ύδατα στα 12 μίλια, γιατί αυτοί που μας κυβέρνησαν δεν είχαν ενηλικιωθεί.

        1. @Μικρός ήρωας
          Είμαστε εκτός θέματος,αλλα:
          Για το θέμα των f20,αν το αγοράζαμε και μας έβγαζε προβλήματα όπως όλα τα νέα οπλικά συστήματα,οι λεγόμενες «παιδικές ασθένειες «,τι θα κάναμε?θα αλώνιζαν οι Τούρκοι με τα f16 ναι η`oχι?μη μου πεις βέβαια πως δεν θα είχε προβλήματα,γιατί για να το ισχυριστείς πρέπει να είσαι μέντιουμ,αλλά κι αν ήταν όπως λες αεροπλαναρα, γιατι κανείς δεν το επέλεξε Π.χ. οι ισραηλινοί ?για τα βραζιλιάνικη άρματα,γιατί δεν τα αγόρασαν ούτε οι ίδιοι οι Βραζιλιάνοι?Οι σαουδαραβες έχουν λεφτά για πέταμα κοίτα πόσα έδωσαν για να αγοράσουν τις αλουμινοτρατες,της Λ.Μ.
          Όσο για τα 12 μίλια, αν η Γ’ελληνικη δημοκρατία, το κάνει ποτέ ,θα ξαναβγάλω κι εγώ μαλλιά στο κεφάλι.

          1. Αν απαντήσω θα γράφουμε για ώρες αγαπητέ! Με το αν δεν μπορούμε να λέμε τίποτα
            απλώς για να μην καταπίνουμε την καραμέλα πως οι ξένοι φταίνε πως δεν φτιάξαμε πολεμική βιομηχανία.
            Όσο για το τρίτο αν ξαναβγάλεις μαλλιά πες μου και εμένα το μυστικό!

    2. Η θεση για την ΕΝGESA και το OSORIO με πυροβολο των 120 που μαλιστα κερδισε στον διαγωνισμο της Σαουδικης Αραβιας απεναντι σε LEO-2 και ABRAMS ειναι και δικη μου σκεψη απο παλια .Η εταιρεια κατασκευαζε πληθος αμυντικων προιοντων και ουσιαστικα χαριζονταν αλλα σιγα μην ενδιαφεροταν το κηφηναριο της εποχης ειδικα για μια χωρα εκτος κυκλωματος μιζων ..
      Με το ΠΑΣΟΚικο παρακρατος της εποχης ηταν αδυνατον να προχωρησει κατι αξιολογο .Ειδαμε και μετο ΑΡΤΕΜΙΣ και το κορυφαιο αντιαρματικο ARIS.IV τι εγινε.
      Οχι μονο θα εξαγοραζαμε δικαιωματα παραγωγης ΠΕΠ που παρηγαγε η εταιρεια και του αρματος που θα αγοραζε αναμφιβολα και η Κυπρος ,θα ειχαμε και τεχνογνωσια κατασκευης απο τοτε κατι που ελαχιστες χωρες κατεχουν αλλα και εξελιξη των μοντελων αυτων.Η παραγωγα τυπου βαρεων ΤΟΜΠ κλπ.Εννοειται οτι καποια μερη θα τα εισαγαγαμε αλλα και μονο η εγχωρια παραγωγη θα ηταν τεχνολογικο αλμα για την χωρα.
      Σημερα μειναμε με τους τενεκεδες της σειρας Μ και τα ξεπερασμενα LEO1..
      Ο φιλος παρακατω αγνοει την αξια του αρματος και οτι εχασε λογω πολιτικων πιεσεων η οτι η μητρικη ENGESA ηταν κορυφαια και οτι εκλεισε οχι λογω ελλειψης σοβαρης τεχνολογικης αξιας και αξιολογων προιοντων αλλα λογω ελλειψης παραγγελιων..Η Βραζιλια ειδικα τοτε ηταν σαν ειδικο πολιτικο βαρος ανυπαρκτη παγκοσμιως.

      1. Συμφωνώ με αυτά που λες αλλά την εταιρία την έκλεισαν με το ζόρι γιατί δανείστηκε για να φτιάξει τα δυο άρματα OSORIO με πυροβόλο των 105 και 120 χιλιοστών.
        Αγόρασε τεχνογνωσία σε θωρακίσεις που δεν ήταν μόνο μία. Αγόρασε και τον κινητήρα και τα συστήματα σκόπευσης και το πυροβόλο, εδώ εννοώ της αντιρρήσεις του κατασκευαστή για όλες της χώρες για να τα ενσωματώσει στο άρμα και για να μην υπάρχει εμπάργκο και προβλήματα.
        Ποιος ήθελε ένα ανταγωνιστεί στην διεθνή σκηνή; Κανείς!
        Το ίδιο έγινε στον Καναδά το 1959 με την εταιρία AVRO, στην Αγγλία που διέλυσαν την αεροπορική της βιομηχανία κλπ.
        Αγοράσαμε τα Γαλλικά θωρακισμένα 4Χ4 όσο πλήρωσε η Κύπρος για τα 6Χ6 με πυροβόλο των 90 χιλιοστών

    3. Απλα ειμαστε κρατος μπορδελο

      Σε τελικη αναλυση μονο εμεις φταιμε για την καταντια μας, ουτε καν οι Τουρκοι

      Αν ειμουν δικτατορας , η γκιλοτινα θα δουλευε μερα νυχτα, μεχρι να ξεβρωμισει ο τοπος

      Μπανανια του Γαλαξια μας καταντησαν

  14. Στην θεωρία πολλά πράγματα φαίνονται εύκολα.

    Με το προηγούμενο που έγινε στην συμφωνία με την Ιταλία, δεν φαίνεται να είναι πλέον εύκολο αυτό μεωτην επέκταση.
    Ως συνήθως το ζουμί είναι στις λεπτομέρειες, και οι Τούρκοι δεν κινούνται ξεκάρφωτα στα θέματα εξωτερικής πολιτικής.

    Συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας: Αναλυτικά τι προβλέπει για χωρικά ύδατα και ΑΟΖ

    «Τέλος, οι δύο χώρες ζητούν τη μελλοντική τροποποίηση του κανονισμού περί κοινής αλιευτικής πολιτικής ώστε, όταν η Ελλάδα αποφασίσει να επεκτείνει την αιγιαλίτιδα ζώνη (χωρικά ύδατα) έως τα 12 ναυτικά μίλια, να διατηρηθεί η υπάρχουσα αλιευτική δραστηριότητα των Ιταλών αλιέων στην περιοχή μεταξύ των 6 και 12 ναυτικών μιλίων, η οποία σήμερα αποτελεί διεθνή ύδατα.»

    https://infognomonpolitics.gr/2020/06/symfonia-elladas-italias-analytika-ti-provlepi-gia-chorika-ydata-ke-aoz/

    1. »Έχασαν » κάποια »δικαιώματα» οι ιταλοι απο τα 6-12 ή να το πουμε καλύτερα τους δόθηκαν κάποια συγκεκριμένα δικαίωμα σε περιόδους και τύπους αλιεύματος .Ερχονται εδω οι λιμενικοί τους μαζί με τους δικους μας και ελεγχουν την δραστηριοτητα τους … Δεν ειναι ξεφραγκο αμπελι ..Ασε που κάνουν και τα μπανακια τους το καλοκαίρι …

      1. Όπως θέλεις πέστο αγαπητέ, αλλά πρίν μιλήσουμε για σύνορα με Τουρκία -είτε για χερσαία είτε για θαλάσσια- πρέπει να πείσεις πρώτα όλους εκείνους τους συμπατριώτες που πηγαίνουν συχνά πυκνά για ψώνια στην Τουρκία και τους Έλληνες εμπόρους που αγοράζουν απο τη Τουρκία προϊόντα που τα πουλάνε στις ελληνικές λαϊκές αγορές και στα παζάρια στην Ελλάδα να το σταματήσουν, και σε εκείνους που ερωτεύονται και παντρεύονται Τουρκάλες απο την Αδριανούπολη η το Kas -απέναντι απο την Μεγίστη- να το σταματήσουν επίσης.

        Όταν το πετύχεις αυτό συζητάμε για τα πράγματα σε γεωπολιτικό επίπεδο που είναι πιο περίπλοκα, ειδικά όταν δίνονται πάσες σαν αυτή με την ελληνοϊταλική συμφωνία η οποία ήταν μάλλον αναπόφευκτη για υπάρξει η συμφωνία που η Τουρκία περιμένει να εκμεταλλευτεί.

        1. @Ndgi
          Ευγε αγαπητε φιλε!κανείς δεν πρέπει να αγοράζει πλέον ούτε βίδα τουρκική.

          Για να είμαι ειλικρινής, δεν είχα ξανακούσει ότι γίνονται γάμοι με τουρκαλες. Σοκαρίστηκα
          Εννοείς Έλληνες χριστιανοί, η` μουσουλμάνοι?

          1. C.p.

            Με μια χώρα που έχεις συνέχεια φασαρίες σε πολιτικό επίπεδο, λογικά θα έπρεπε έστω να μειωθούν σημαντικά οι εμπορικές συναλλαγές φίλε C.p, αλλά η πραγματικότητα είναι άλλη, ακόμα και μετά τα γεγονότα με την ανοιξιάτικη επιθετική προώθηση μεγάλου αριθμού λαθρομεταναστών και προσφύγουν πολέμου προς την Ελλάδα απο την Τουρκία, οι συναλλαγές συνεχίζονται και υπάρχουν προφανώς σοβαροί λόγοι για την συνέχεια που είναι οικονομικοί. Όλη αυτή η κατάσταση είναι σουρεαλιστική εάν ξεχάσεις για λίγο την οικονομική πραγματικότητα στην Ελλάδα.

            Σχετικά με τους γάμους υπάρχουν περιπτώσεις με Έλληνες χριστιανούς και Έλληνες μουσουλμάνους απο ότι θυμάμαι.

            Ενδεικτικό για αυτές τις περιπτώσεις είναι το παρακάτω άρθρο σχετικό με το θέμα, που είναι μεν παλιότερο αλλά παραμένει επίκαιρο στο θέμα.

            «Ελληνοτουρκικοί έρωτες

            Ο όρος «ελληνοτουρκικές σχέσεις» παραπέμπει στις χρόνιες εντάσεις των δύο χωρών, ωστόσο, σε διαπροσωπικό επίπεδο οι σχέσεις Ελλήνων και Τούρκων (και με τη βοήθεια του Διαδικτύου…) διανύουν περίοδο ανθηρή, σε κλίμακα που περιλαμβάνει φιλία, έρωτα, αλλά και το μυστήριο του γάμου.»

            «Οι συντροφικές και συζυγικές σχέσεις μεταξύ Ελλήνων και Τούρκων είναι πολύ πιο συχνές απ’ ό,τι εικάζεται.»

            https://www.kathimerini.gr/society/365638/ellinotoyrkikoi-erotes/

          2. Γαμος με τουρκαλα, καλα ενταξει, που πεφτει ο ερωτας δεν μπορουμε να το ελενξουμε

            Αλλα τουλαχιστον τοτε τα παιδια να ειναι Χριστιανοι

    1. gdmast σωστά. Αντιγράφω: Πρώτα κλείνονται οι κόλποι. Ύστερα χαράσσονται οι ευθείες γραμμές βάσης. Έπειτα επεκτείνεται η Αιγιαλίτιδα ζώνη. Όποιο κράτος ακολούθησε αντίστροφη σειρά έχασε κυριαρχία.

  15. Καποιοι αναφερουν τα Ραφαλ, σαν να απευθυνονται σε αυτιστικους. Οταν θα ερθουν δυστυχως οπως ολοι οι Πατριωτες αναλυτες(πλην Καιριδιδων,Ντοκων κλπ) επισημενουν με αγωνια το Μισο Αιγαιο και κατ» επεκταση τα Νησια θα χαθουν.
    Το πλοιο ειναι εντος των τοιχων(8νμ) το αλλο ειναι καποιους μηνες στην Κυπριακη ΑΟΖ στην Αμμοχωστο εχουμε εισβολη, την Αγια Σοφια την μαγαρισαν και εδω τι κανουμε μηπως παιζουμε κατι πχ ταβλι; Που ειναι τα 12 νμ και η ΑΟΖ Ελλαδος-Κυπρου;
    Οταν εχουμε 15 μηνες 70 Επιθετικα ελικοπτερα και ειναι ανικανοι να εκπαιδευσουν πιλοτους και περιμενουν τα νησια ξεβρακωτα περιμενουν καποιοι Ραφαλ; Αν οι εφιαλτες ειχαν βουληση θα γινονταν πολλα αλλα οταν ηταν ετοιμη η αγορα των πλοιων( και ενδιαμεσης λυσης) φροντισαν να την ακυρωσουν και να επινοησουν τα Ραφαλ για να εχουν τη δικαιολογια της υποταγης.
    Με αυτα που γινονται τι ηθικο θα παραταξουμε οταν χρειαστει οταν οι Μογγολοι εδω και μηνες εξαντλουν και ξεφτιλιζουν τις ροζ γραμμες που βαζουμε;

  16. Το άρθρο Κινείται σε λάθος κατεύθυνση και είναι ακριβώς αυτό που θέλουν οι τούρκοι να κάνουμε. Αν και πιστεύω ότι θα κερδίσουμε τον πόλεμο το ερώτημα είναι μας συμφέρει ένας πόλεμος;
    Πιο συγκεκριμένα :
    1ον οι τούρκοι έχουν επιλέξει το χρόνο και το χώρο που επιθυμούν να εμπλακούν σε πόλεμο. Γιατί να μην το καθορίσουμε εμεις …αυτό κάνουν οι σοβαροί Στρατηγοί.
    2ον Ειναι Προετοιμασμένοι με σχέδιο και δε θα αιφνιδιαστούν καθόλου…..οποτε μόνο χαζός Στρατηγός χάνει αυτό το πλεονέκτημα και πάει να πολεμήσει τον αντίπαλο σε κατάσταση φουλ προετοιμασίας.
    3ον Επιπλεον θελουν να βάλουν όλα να τα διαπραγματευτούμε και με ενα θερμό επεισόδιο θα το πετύχουν.
    4ον Εμεις εξοπλιζόμαστε και 4-5 χρονια θα ειμαστε με πολλά περισσοτερα πλεονεκτήματα στρατιωτικά απο καλυτερα ραντάρ επιτήρησης μεχρι Rafale, πλοία, πυραύλους, παραδόση F16V κτλ και φυσικά μια Τουρκία που είναι θέμα χρόνου να μπει σε εμπάργκο όπλων( ήδη ειναι απο ΗΠΑ, Ισραήλ, Αυστρία κτλ) απομωνομενη και πιο αδύναμη.
    Φυσικα ο Ερντογαν το ξέρει για αυτό προσπαθεί και χτυπάει όλα τα μέτωπα. Ξέρει επίσης ότι δεν έχει πολιτικό χρόνο για πολυ …αν δεν κάνει κάτι πολυ μεγαλο στα μάτια της κοινής του γνώμης. Η συμπλοκή με την Ελλαδα είτε χάσει είτε κερδίσει σε ένα επεισόδιο θα το παρουσιάσει ως νίκη …εξάλλου κέρδισε το 1974 στην Κύπρο, 1996 στα Ιμια, 2015 που μας έστειλε 1.000.000 κατατρεγμένους και πέρασαν τα σύνορα μας…. η ιστορικώς έδειξε ότι η Τουρκία επιλεγει απέναντι μας ποτε θα κινηθεί και δεν υποχωρεί αντίθετα με όσα λεει το άρθρο.
    Ειμαστε μια χώρα που στην περιοχή κερδίσαμε τη δυνατότητα ειρήνης πάνω απο 40 χρονια και εχουμε ακομα και στα χειρότερα μας ενα υψηλότατο επιπεδο που το ζηλεύουν σιγουρα οι Τουρκοι.
    Τέλος, να θυμόμαστε κατι ….ο πόλεμος ειναι μια άλλη άσκηση πολιτικής οταν όλα τα κανουμε ασχημα και πάντα η τελευταία επιλογή καθε σοβαρού κράτους.
    Ο πραγματικός και σπουδαίος Στρατηγός ….οπως λεει η Αρχη του Πολέμου ….ειναι αυτος που θα ζήσει άσημος και θα πεθάνει στην αφάνεια χωρις παράσημα γιατι θα φροντίσει όλα τα χρόνια να μη χρειαστεί να κάνει πόλεμο. Αν χρειαστεί να τον κανουμε αλλά οποτε θελουμε εμεις ….οχι τωρα που θέλουν να μας σύρουν με το ζόρι!

    1. @KN
      Δεν σου έμεινε πια χρόνος. Ανακοινώνεις 12 ν.μ. και αρχίζεις, απλά. Σε 4-5 έτη που γράφετε και ατομική βόμβα να έχουμε το μισό Αιγαίο και σχεδόν όλη η Αν. Μεσόγειος θα έχει χαθεί.

    2. Ας δούμε την πραγματοποίηση του σεναρίου:

      Με βάση το σενάριο περιμένουμε 4 χρόνια να εξοπλιστούμε και κάνουμε μόκο σε όλες τις προκλήσεις.

      11ος/2020: έστω η Ελλάδα παραγγέλνει φρεγάτες που θα έρθουν σε 4-5 χρόνια (να τα χρόνια που αναφέρεις). Ο Ερντογάν παρκάρει στα 6 μίλια σε Καστελόριζο, Ρόδο, Κρήτη. Εμείς τίποτα

      12ος/2020: Ο Ερτνογάν τρυπάει στα ανωτέρω μέρη. Εμείς καθότι χαζοί δεν είμαστε να του δώσουμε την πρωτο βουλία και την επιλογή χώρου και χρόνου, τίποτα.

      6ος /2021: Έχουν στήσει κανονική εξέδρα άντλησης πετρελαίου σε λίγο θα αντλεί και θα πουλάει. ΣΤα κάγκελα εμείς με διαβήματα κτλ, αλλά η Τουρκία θα λέει ότι νόμιμη είναι, είναι στα 7 μίλια, η Ελλάδα ποτέ δεν είπε ότι έχει κάτι έξω από τα 7 μίλια, ενώ η Τουρκία έχει καταθέσει συντεταγμένες και έχει δηλώσει τοις πάσοι ότι το θεωρεί δικό της. Άρα έχουμε έναν που λέει ότι είναι καράδικό του, και έναν άλλο που μαδάει την μαργαρίτα και έχει εφεύρει τον όρο δυνητική ΑΟΖ και υφαλοκρηπίδα.

      2021-2025: Η Τουρκία έχει περάσει σε όλο τον πλανήτη ότι βγάζει ένα σκασμό πετρέλαιο και φυσικό αέριο, κάνει έρευνα και διάσωση στο ΑΙγαίο, έχει ζητήσει να κάνει νηοψίες σε Ελληνικά πλοία που πάνε από Πειραιά σε Χίο, Σάμο, Ρόδο, Κω κτλ αφού είναι στα δηλωμένα ως δικά της νερά και που δεν έχει δηλώσει επίσημα κανείς ότι είναι δικά του. Η άποψή της παγιώνεται σε όλο τον πλανήτη ότι έχει δίκιο αφού το δεχόμαστε 5 χρόνια (και δεν νομίζω 5 χρόνια να έχουμε απίκο τον στόλο). Με τα λεφτά ξεφεύγει από την χρεωκοπία και αγοράζει και άλλα όπλα. Στο μεταξύ ίσα που ανακαλύπτει καταπιεσμένες μειονότητες (λαθρομετανάστες) σε νησιά που θα κάνουν σόου στην τηλεόραση σε πληρωμένα από την ίδια διεθνή ρεπορτάζ και θα λένε ότι είναι Τούρκοι και καταπιέζονται. Ίσα που κάνουν και ένα ακόμη Αττίλα στα Ελληνικά νησιά, και εμείς λέμε κείτονται μακριά, δεν θα διαλέξουν αυτοί τον τόπο και χρόνο, το 2025 θα τους έχουμε κτλ.

      Αν και οι προθέσεις του σεναρίου είναι καλές, δεν δουλεύει… Και μπορούμε να διαλέξουμε εμείς τον τόπο και χρόνο, και ακόμη καλύτερα μπορούμε να μην πάμε απευθείας σε πόλεμο, αλλά να χτίζουμε σταθερά και δυναμικά το πλασάρισμά μας για όταν γίνει το μπαμ.

      -ΑΟΖ με Κύπρο (που είναι χώρα της ΕΕ)
      -Επέκταση σε 12 μίλια με Ιταλία και ανακοίνωση ότι ανά εβδομάδα θα προχωράει η επέκταση για όπου έχει συμφωνηθεί η χάραξη και για όπου δεν έχει συμφωνηθεί, και δεν θα γίνει μόνο για εκεί όπου θα συμφωνηθεί παραπομπή σε νομικές ενέργειες στο δικαστήριο της θάλασσας στο Αμβούργο
      -Συνεχίζεται η επέκταση στα 12 μίλια με Αίγυπτο, ηπειρωτική Ελλάδα, νησιά δυτικού Αιγαίου, Κεντρικού Αιγαίου, Ανατολικού Αιγαίου με ταυτόχρονη δήλωση στα μήντια και διεθνής οργανισμούς ότι αποδεχόμεθα όποιος διαφωνεί να πάμε στο Δικαστήριο της θάλασσας
      -Εξοπλισμοί, εκπαίδευση, στρατηγική, ανελέητο κυνηγητό κυρώσεων (πραγματικών όπως με την τελωνειακή ένωση)
      -Ανελέητο κυνηγητό όλων των συμφερόντων τους παντού, να μας βρίσκουν ακόμη και στα πιο άσχετα απέναντί τους, αυτοί το κάνουν και απροκάληπτα, εμείς γιατί όχι?
      -Συμμαχία και σοβαρή συνεννόηση με όλους τους εχθρούς τους (και έχουν πάρα πολλούς).
      -Και πλέον να είμαστε έτοιμοι για το μπαμ.

      Η στρατηγική μάς δεν θα έπρεπε να ήταν να τελειώνουμε με τις συνοριακές εκρεμότητες και άλλες διεκδικήσεις, γιατί είναι βουλιμικοί, θα έρθουν κανά σε 10-20 χρόνια. Η στρατηγική θα έπρεπε να είναι να διαλυθούν στα συστατικά στοιχεία και εθνότητές τους, να απελευθερωθούν και οι ίδιοι, Οι Αλεβίτες να ενωθούν με Συρία, οι Κούρδοι να αποκτήσουν κράτος, οι Καυκάσιοι να ενωθούν με τις μητέρες πατρίδες τους κτλ

      1. @agnostosependytis
        Αυτό έπρεπε ΗΔΗ να έχει γίνει αλλά επειδή δεν έγινε και τώρα είναι αργά το μόνο που μένει είναι να στήσουμε την αφορμή σε άλλη περιοχή για το μπαμ.

    3. Το γνωστο παραμυθι της Ντορας και των λοιπων ομοιδεατων αποστολων της ηττας και της μικρης Ελλαδιτσας οτι ταχα μου πανε να μας πάγιδεψουν οι Τουρκοι και εμεις πρεπει να ειμαστε στρατηγικα ψυχραιμοι και στο τελος απλα θα ξεφουσκωσουν.
      Γνωστη κλικα που ρημαζει την χωρα μισον αιωνα και ατιμωρητα.
      Χρυσαφι τους δινεις σκ@τ@ το κανουν μετο αζημιωτο φυσικα για τα σογια τους και την μαφια των διορισμενων οπαδων τους .
      Οι Τουρκοι σπαταλουν δεκαδες δις σε εξοπλισμους και εγχωρια πολεμικη βιομηχανια αλλα στο τελος ο πανεξυπνος ελληναρας πολιτικος θα επικρατησει με αερισμους και την ψυχραιμια του αφου η Τουρκια θα απομονωθει και θα μετανοησει για τα αμαρτηματα της ..Μονο το δευτερο δεν ακουσαμε ακομη αλλα οπως παμε θα συμβει και αυτο.
      Την ιδια ωρα οι Τουρκοι περιγραφουν με καθε λεπτομερεια τις προθεσεις τους.
      Και οι εδω περι αλλων τυρβαζουν.
      Μιλαμε για παρανοια ..
      Οι Τουρκοι ειναι βλακες και εμεις εξυπνοι .
      Αρκει να δει καποιος τις εθνοδιαλυτικες θεσεις αυτων που υποστηριζουν αυτες τις αρλουμπες για να κατανοησει τι τυχη θα εχει μια τετοια πολιτικη .Τα λενε και τα πιστευουν και δυστυχως αρκετοι αλλοι.
      Ιστορικα χωρα υπο τετοια πιεση και απειλη δεν εσωσε κυριαρχια χωρις στρατιωτικη αντιδραση ..
      Ιστορικο παραδειγμα για το αντιθετο δεν υπαρχει αφου αντιβαινει και στην απλη λογικη..
      Τα υπολοιπα ειναι παραμυθακια να δικαιολογουμε τα αδικαιολογητα και να κραταμε την εξουσια ορισμενοι αφου εγκαταλειψαμε τις ΕΔ και την αξιοκρατια και τρεμουμε το αποτελεσμα μιας συγκρουσης η την προβολη μετα απο μια αναπαντεχη νικη των στράτιωτικων .
      Και αντε μετα να τους μαζεψεις.
      Η Ελλαδα ας χαθει θα κατηγορησουμε τις ΕΔ η θα δηλωσουμε στράτιωτικη αδυναμια γνωστο το κολπο ασχετα εαν την προκαλεσαμε εμεις .

      1. Απόλυτα σωστός! Μιλάς για μία εκ των ηγετικών προσώπων της γνωστής 5ης φάλαγγας που μας διοικεί δεκαετίες τώρα…
        Αλλά ας όψεται ο «σοφός» ελληνικός λαός…

    4. Καλά ειλικρινά πιστεύεις ότι είναι τόσο αφελής ο ψευτοσουλτάνος να μας αφήσει αβάτζο 4-5 χρόνια; Κοίτα μην γιορτάζουμε του χρόνου την 28η Οκτωβρίου για διπλό λόγο…

  17. Που να δείτε και κάτι πολύ «πατριώτες» προεκλογικά που τώρα ανεβάζουν στο ακκάου τους μόνο συνταγές και τούρκικα τραγούδια !!!
    Πέταξαν τώρα τη στολή του πατριώτη τώρα έχει μάσα μπούγκα.

  18. Αυτό που με τρελλαινει και με τρομάζει είναι ότι οι Τούρκοι πραγματικά φαίνονται ότι είναι ψυχροί και υπολογιστές σε όλα παίζοντας σκάκι βλέποντας 5 κινήσεις μπροστά, και εμείς είμαστε ότι ξημερώσει.

    Έτσι ο Τούρκος ετοιμαζόταν από 20 χρόνια πριν, έκανε ένα θερμό επεισόδιο και γκρίζαρε το Αιγαίο, μετά καλλιέργησε το γκριζάρισμα, μετά καλλιέργησε μια πολιτική μηδενικών προβλημάτων με γείτονες (με τους ηττημένους δεν έχεις προβλήματα μετά την ήττα τους), μετά άρχισε να μιλάει για τα σύνορα της καρδιάς τους και μετά πάνε να πάρουν αυτά τα σύνορα.

    Και το κάνουν στο τέλειο timing. Όταν έχει εκλογές στην Αμερική και όταν έχει η Γερμανία την προεδρία της ΕΕ. Διαγαλαξιακά, αυτό συμβαίνει μόνο σε 2 μήνες κάθε 15 χρόνια και αυτοί το πέτυχαν ακριβώς εκεί και με την Ελλάδα και την Λιβύη και το Αζερμπαιτζάν. Τυχαίο? δεν νομίζω, πλάνο 10ετίας, παίζει

    1. Ακριβως ετσι .
      Ο εδω θιασος ουτε καν εχει καταλαβει το διακυβευμα η ακομη χειροτερα το εχει καταλαβει αλλα δεν αντιδρα αφου σκοπευει να μοιρασει τα αμοιραστα.

  19. 14 μηνες στην κυβερνηση, ο Μητσοτακης δεν αγορασε ουτε σφαιρα. Νομιζε οτι η διπλωματια, τα διαβηματα, οι καλοι τροποι, το σαβουαρ βιβρ, με ντολμαδακια, με καμια κουμπαρια, με καμια ζεμπεκια δεν θα υπαρξει προβλημα με την Τουρκια, αρα γιατι να ξοδευομαστε σε εξοπλισμους και αμυντικες δαπανες.

    Οπως ειχε πει και ο μεγαλος διανοητης της αριστερας, ο Μπαλαφας, «θα το ρισκαρουμε με τους Τουρκους».

    Καπως ετσι φτασαμε σημερα με το Τουρκικο ερευνητικο στα 6 μιλια νοτιως του Καστελοριζου, και τις κοκκινες γραμμες να εχουν γινει ροζ. Ο σοφος ηγετης βλεπει μπροστα απο την εποχη του. Ο Κυριακος δυστυχως οχι.

    Οι Τουροι περυσι τον Οκτωβρη, δηλαδη πριν απο 1 ακριβως χρονο, ειχαν κανει το Τουρκο-Λιβυηκο συμφωνο και ειχαν εμφανισει χαρτη οπου ειχαν μοιρασει την Ελληνικη ΑΟΖ. Αυτο ΔΕΝ ηταν αρκετο για να αντιληφθει ο Μητσοτακης και το επιτελειο του , τους σχεδιασμους των Τουρκων?? Τωρα τρεχουμε για να κανουμε FOS και εξοπλισμους. Βαστα Τουρκε να γιομισω δηλαδη.

    Τραγικη κατασταση, αλλα δυστυχως ΔΕΝ εχουμε και καποιον καλυτερο, μονο χειροτερους. Εαν ειχαμε τους προηγουμενους θα ειχαμε σημερα 2-3 εκατομμυρια λαθρομεταναστες περισσοτερους στην Ελλαδα, και ισως και να παραδιναμε τα νησια στους Τουρκους. Ετσι και αλλιως το ΣΥΡΙΖΑ ηταν υπερ της ΜΗ υπαρξης συνορων σε στερια και θαλασσα, εδωσαν Μακεδονικη ονομασια, γλωσσα και ταυτοτητα στους Σκοπιανους κλεινοντας ζημιογονο συμφωνια απο το πουθενα.

    1. @Jason
      100% έτσι. Από ερυθρό τσίρκο σε γαλάζιο τσίρκο. Καμία σωτηρία. Και μην ακούσω για δήθεν μπλοκάρισμα λαθρο-εισβολέων στον Έβρο. Από Μακεδονία κατάγομαι και ξέρω πόσοι «επενδυτάς» καθημερινά σουλατσάρουν με την ΕΛ.ΑΣ. να παρακολουθεί αμήχανα – ενίοτε κάνοντας και τα «Φιλιππινεζάκια»…

    1. @Γ ΚΟΥΛΟΥΡΗΣ

      Αυτό πρέπει να το διαβάζει κανείς κάθε μέρα ΞΑΝΑ και ΞΑΝΑ! Να το θυμάται όταν πηγαίνει στις υπεραγορές και καταθέτει τον οβολόν του στους Γερμαναράδες «φίλους» μας.

  20. »Η παραπάνω ενέργεια ήταν η τελευταία από μια σειρά παράνομων και προκλητικών ενεργειών που ανέλαβε η Τουρκία τους τελευταίους μήνες, συμπεριλαμβανομένων των σχεδόν καθημερινών παραβιάσεων του ελληνικού εναέριου χώρου και των χωρικών υδάτων, της υπογραφής του Μνημονίου Συνεννόησης Τουρκίας-Λιβύης, της πρωτοφανούς εργαλειοποίησης των «μεταναστών» για την υποκίνηση της διέλευσης των ευρωπαϊκών συνόρων, της απόπειρας σφετερισμού των κυριαρχικών δικαιωμάτων των παράκτιων κρατών με την επίκληση ότι τα νησιά δεν δικαιούνται αποκλειστική οικονομική ζώνη και υφαλοκρηπίδα, την έκδοση μη εξουσιοδοτημένων Αναγγελιών NAVTEX, καθώς και τη συνέχιση των ερευνητικών δραστηριοτήτων στις υφαλοκρηπίδες άλλων χωρών. Θα ήθελα να τονίσω ότι η πρόσφατη αποστολή τουρκικού ερευνητικού/ερευνητικού σκάφους με σκοπό τη διεξαγωγή σεισμικών δραστηριοτήτων σε περιοχή που εμπίπτει στην ελληνική υφαλοκρηπίδα συνιστά από μόνη της σαφή παραβίαση των κυριαρχικών δικαιωμάτων της Ελλάδας επί της υφαλοκρηπίδας της, όπως κατοχυρώνεται στο άρθρο 77 της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για το Δίκαιο της Θάλασσας, που αντικατοπτρίζει το εθιμικό διεθνές δίκαιο.»
    Επιστολή Μαρίας ΘΕΟΦΙΛΗ Πρέσβεως Μόνιμης Αντιπροσώπου της Ελλάδας στον ΟΗΕ 12/08/2020.
    Είμαστε εντάξει?Εντάξει είμαστε.

    «Η δήλωση αυτή καλόν είναι να διορθωθεί. Προτιμότερο για τα ζητήματα να ομιλεί πρώτος ο κύριος Υπουργός Εξωτερικών. Καμιά ελληνική κυβέρνηση μετά το 1974 δεν ταύτισε δημόσια τις εθνικές κόκκινες γραμμές με τα 6 ναυτικά μίλια. Κρίμα»
    Ο πρέσβυς ε.τ. Αλέξανδρος Μαλλιάς είναι μια εμβληματική προσωπικότητα της ελληνικής διπλωματίας. Ως διπλωμάτης έχει υπηρετήσεις 11 κυβερνήσεις και 15 υπουργούς Εξωτερικών, ενώ πρέπει να σημειωθεί ότι προέρχεται από τον χώρο της Νέας Δημοκρατίας, όπου είναι και στέλεχος.
    Είμαστε εντάξει?Εντάξει είμαστε.
    Aκολουθεί απόσπασμα συνέντευξης κ.Πρωθυπουργού όπου με σαφήνεια τοποθετείται σχετικά.
    https://www.youtube.com/watch?v=YlTwnqgDfnc

  21. Κ.Νικήτα,πίστευα πως θα προσπερνάγατε τεχνηέντως την τρικλοποδιά που έθεταν μέχρι χθές τα 2-3 γνωστά τρολλάκια του σάιτ που αιτούνταν μετ’επιτάσεως την τοποθέτησή σας επί του θέματος.
    Με διαψεύσατε τοποθετούμενος κάθετα χωρίς κανέναν ενδοιασμό.
    Και μάγκας και παντελονάτος ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ!

  22. Χωρίς να διαφωνώ με το άρθρο και για χάρην της ενημέρωσης του διαδικτυακού κοινού του site θα ήθελα να ενημερώσω ότι υπάρχει ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο επί του θέματος στο slpress……μια άλλη άποψη για προβληματισμό.

  23. Κύριε Νικήτα, το άρθρο σας έχει μια ανακρίβεια.
    Η Ελλάδα δεν μπορεί να καθορίσει ΑΟΖ με την Κύπρο, χωρίς την σύμφωνη γνώμη της Αιγύπτου , μετά την »κακή» συμφωνία ΑΟΖ Ελλάδας-Αιγύπτου. Αν θα μπορούσε να γίνει συμφωνία με την Αίγυπτο? Θα μπορούσε, αλλά αν μπορεί να γίνει συμφωνία γιατί δεν έγινε και με την υπόλοιπη ΑΟΖ? παρά έγινε τμηματικά μέχρι το 28ο παράλληλο? Μόνο και μόνο για να ακυρωθεί, το »άκυρο» ΤούρκοΛυβικό σύμφωνο. Όλες οι παραβιάσεις γίνονται στην περιοχή της ΑΟΖ μας που δεν έχει οριστεί, επίσης η επήρεια των νησιών μας είναι μειωμένη σε αυτή την συμφωνία. Αλλά ακόμα και στην Ελληνό-Ιταλική συμφωνία, είχαμε μειωμένη επήρεια, αλλά και παραχώρηση αλιείας ακόμα και στα 6ν.μ., που είναι αδιαπραγμάτευτη εθνική κυριαρχία. Άρα αυτές οι συμφωνίες, άνοιξαν την όρεξη στους γείτονες παρά την έκοψαν, πιο πολλά προβλήματα δημιουργούσαν παρά έλυναν.
    Η κυβέρνηση Μητσοτάκη δυστυχώς, δεν είναι αφελής , αλλά κατ’ επιλογήν υποχωρητική και ανέτοιμη. Είναι τυχαίο ό,τι όλες αυτές οι προκλήσεις, έγιναν μετά τις εκλογές και την αλλαγή ηγεσίας? Γιατί δεν τους κυνηγάμε με κυρώσεις, εμπάργκο όπλων, και αναστολή της τελωνειακής ένωσης? Όχι στα λόγια, στην πράξη με προετοιμασία μηνών, να δουλεύουμε συνεχώς όπως κάνουν οι Τούρκοι, για τα συμφέροντα μας. Είναι ευκαιρία τώρα, που η Τουρκία παραπατάει, όχι να χάσουμε, αλλά να κερδίσουμε, γιατί δεν βάζουμε και εμείς θέματα δικά μας στη διαπραγμάτευση? Δεν έχουμε νόμιμες διεκδικήσεις, που έχουμε υποχωρήσει, Και προβλέπονται σε Συνθήκες?
    Ένα συνωμοσιολογικό είναι ότι μετά τα cyprus papers που αποκάλυψαν οι Καταριανοί (σύμμαχοι των Τούρκων), ίσως να έχουν στοιχεία και για την Ελλάδα, άρα κρατάνε την ηγεσία μας αιχμάλωτη, για αυτό ενδίδουμε. Ο εκβιασμός μπορεί να προέρχεται και από τους Γερμανούς ή τους Αμερικανούς, με αποτέλεσμα να ακυρωθεί η ΕλληνοΓαλλική συμμαχία, και οι Μπελάρα.
    Λύση υπάρχει? Επειδή αυτή η οικογένεια που κυβερνά δεν ενδιαφέρεται για την Χώρα και τους Έλληνες, και άρα δεν θα αφήσει την καρέκλα ακόμη και αν χάνεται Ελληνική επικράτεια, πριν να είναι αργά, να τους αναγκάσουμε να παραιτηθούν. Πως? με τεράστιες συγκεντρώσεις υπερκομματικές και σε όλη την επικράτεια. Κυβέρνηση εθνικής ενότητας με τεχνοκράτες, π.χ. στην Άμυνα και στην Εξωτερική πολιτική, στρατιωτικούς και διπλωμάτες καθολικής αποδοχής. Και όλα στο φως, όχι μυστικές διπλωματίες, και συμφωνίες που δεν είχαν γνώση ούτε οι αρμόδιοι υπουργοί.

    1. @Κρητικός
      Αγαπητέ φίλε, αυτή η καραμέλα πρέπει επιτέλους να τελειώσει. Ως πάλαι ποτέ ακρίτης (Β.Ελλάδα) το παραμυθάκι «μην αντιδράτε στις προκλήσεις» το ακούω βερεσέ και το ταυτίζω με φοβισμένα ανθρωπάκια. Αν έτσι ήταν οι πρόγονοί μας ακόμα θα ομιλούσαμε τουρκικές διαλέκτους. Έλεος με την καραμέλα των καρεκλοκενταύρων των Αθηνών. Έλεος δηλαδή!

  24. ALEX πραγματικά δεν μπορώ να κρίνω τι είναι σωστό και τι λάθος την παρουσα στιγμή.διαβαζω με προσοχή όλες τις απόψεις.μου κακοπάει παρα πολύ που γυροφέρνουν ανάμεσα στα 6 και 12 μίλια..και μου κακοπαει πολύ γιατί τους ψήφισα.σιγουρα περίμενα μια πιο δυναμική απάντηση χωρίς να ξέρω ξαναλέω αν αυτό είναι το σωστό η το λάθος.
    Οι Ελληνες είμαστε σε πολύ περίεργη φάση μετα από την μελετημένη αποχαύνωση τα τελευταία 40 χρόνια.αυτο με φοβίζει πιο πολύ από όλα.
    Σε περίπτωση σύρραξης τούτη τη στιγμή θα μπορέσουμε να ανταπεξέλθουμε?
    Το πιο υπουλο από όλα είναι γιατί τοσα χρόνια δεν ανακηρύξαμε τα νόμιμα δικαιώματα μας στη θάλασσα βάση του διεθνούς δικαίου της θάλασσας..
    Αυτή η προδοσία με ξεπερνάει ..δεν βρέθηκε ένας πατριώτης τώρα και 40 χρόνια?

  25. Αυτη η κυβερνηση κανει σοου και προπαγανδα ακομα και στο -1 απο ενδεχομενη συρραξη.

    Αλλο ενα «χαστουκι» εχθες απο την φιλη και συμμαχο Γερμανια στην φανφαρωνικη προσπαθεια να μπει εμπαργκο σε πωλησεις οπλων.Τα τρανταχτα γελια στο Βερολινο εφτασαν να ακουστουν μεχρι την Ουασινγκτον.

    Διπλωματικο επιθετικο μπαραζ εναντιων της Τουρκιας το βαφτιζαν μπαραζ απο χαστουκια μαζεψαν.

    Μονο οι βαμμενοι κομματικοι και τα κομματικα ΜΜΕ πια στηριζουν αυτην την κατασταση.Και αυτοι ομως με δυσκολια.Το κυβερνητικο μπαχαλο το εχει κανει εξαιρετικα δυσκολο να σταθει οποιασδηποτε μορφης στηριξη σε αυτην την πολιτικη.Τετοιες αποψεις αντιμετωπιζονται πια ως ανεκδοτο.Δικαιολογημενα γιατι ανεκδοτο ειναι και η κυβερνητικη σταση.

    Αληθεια.Οι Τουρκοι την δοκιμη την εκαναν στα πυραυλακια.Οι Αμερικανοι ακομα ψαχνουν να βρουν αν την εκαναν;

    Και κατι ακουγεται οτι οι Γερμανοι κανουν ναζακια σε οτι αφορα τα METEOR.

    Συντομα παντως θα παψουν και οι τελευταιες δικαιολογιες.

    1. Ναι τα άκουσα και εγώ για τα ναζάκια των φίλων μας
      Ελπίζω να μην έχεις ως πηγή σου το χθεσινό μου σχόλιο!
      Θα δείξει!
      Δεν θα εκπλαγώ εάν για να κρατήσουν χαμηλό το κόστος αφήσουν για ….αργότερα FOS και όπλα!!

      1. Παραμυθια τα περι Γερμανικων πιεσεων ..Τα ιδια λενε για καθε ακυρωση η αναβολη εξοπλιστικου πχ BEL..
        Ποτε για τις ΗΠΑ ποτε για την Γερμανια.
        ..Σου λεει να κατηγορησουμε τους συνηθεις υποπτους να βγουμε απο την δυσκολη θεση να λεμε γιατι ακυρωσαμε κατι.
        Τι σημαινει δηλαδη πιεσεις ωστε να δειτε ποσο αβασιμη ειναι η συγκεκριμενη δικαιολογια ..
        Πηρε η Μερκελ τον Μακρον και του ειπε μην τους πουλησεις;
        Παρασκηνιακα μηπως ζητηθηκε ατυπα κατι τετοιο .
        Και οι Γαλλοι το δεχθηκαν;
        Σοβαρα;
        Η εκαναν τα ιδια σε εμας ;
        Και εμεις ειπαμε ενταξει;
        Με ποιο σκεπτικο και για ποιον λογο;
        Πηγη ο ταδε που του το ειπε ο δεινα που το ακουσε απο εκει επειδη διερρευσε απο εδω.

        1. @ETS
          Θα δείξει!
          Υπάρχει προϊστορία με συστήματα που θα μπορούσαν να μας δώσουν το πλεονέκτημα
          Από τα πυρομαχικά των LEO 2 , τα stand off όπλα για τα f16
          ως και τις τορπίλες για τα 214!!

          Δεν θα εκπλαγώ εάν …#πειστούμε #για οικονομικούς λόγους να μην τα ζητήσουμε και να αφήσουμε το πακέτο για για αργότερα!!

          1. @CK

            Για τα πυρομαχικά των LEO2, υπαρχει μια εντελως διαφορετική ανάλυση από τον Σάββα Βλάση, οτι μπλοκαριστηκε επειδη κάποιοι τοτε ήθελαν να κάνουν δουλειές με την Ισραηλινη ΙΜΙ , και το όλο θέμα δεν προχώρησε.

            Δεν έχω λινκ, ψάξε λίγο στο Δουρειο.

    2. @Q

      Δηλαδη οι Γερμανοι ΔΕΝ θα βάλουν εμπαργκο στις εξαγωγές οπλων προς Τουρκια, αλλα σε εξαγωγές προς την Ελλαδα???

      Μου φαίνεται πολύ παραμυθι η ιστορία. Οι Γερμανοξ εχουν νομοθεσία για τετοια ζητήματα.

      Που το ειδες?

  26. Τα κάστρα και οι πόλεις πέφτουν εκ των έσω.

    Η τωρινή κυβέρνηση δεν έκανε τίποτα για την άμυνα και την αποτροπή της χώρας εδώ και ενάμιση χρόνο.

    Εδώ και ενάμιση χρόνο συνέχιζε να διορίζει κομματικούς γενίτσαρους να βολεύεις «δημοσιογράφους» ως συμβούλους σε υπουργικά γραφεία και στο γραφείο του πρωθυπουργού να λαδώνει τα κανάλια με εκατομμύρια (λίστα Πέτσα) για να παρουσιάζουν το μαύρο άσπρο.

    Αντίλογος δεν υπάρχει και στις αντίθετες φωνές πέφτει λογοκρισία.

    Και όλα αυτά στη χώρα όπου γεννήθηκε η δημοκρατία.

    Ζούμε μια νεοχουντική περίοδο με αυτήν την κυβέρνηση και όσοι δεν το βλέπουν είτε είναι πολύ κομμαόσκυλα είτε πολύ αφελείς.

    Εκατομμύρια μοιράζονται σε συμφέροντα σε ημέτερους σε κομματικούς γενίτσαρους αλλά για την άμυνα και την αποτροπή δεν περισσεύει ούτε ένα ευρώ!

    Αλήθεια μόνο ενάμιση χρόνο κυβερνάει αυτή η κυβέρνηση τον τόπο και που δεν έχει κάνει το παραμικρό για την άμυνα και την αποτροπή;

    Η κυβέρνηση του ψευτοπατριώτη Σαμαρά δύο χρόνια τι έκανε για την άμυνα και την αποτροπή της χώρας;

    Το απόλυτο τίποτα.

    Η κυβέρνηση του Καραμανλή 5,5-6 χρόνια τι ακριβώς έκανε για την άμυνα και την αποτροπή της χώρας;

    Το απόλυτο τίποτα.

    Που είναι αλήθεια κρυμμένοι όλοι αυτοί οι δήθεν πατριώτες;

    Λουφάζουν στα λαγούμια τους.

    Ο δε Μητσοτάκης στις παραπάνω κυβερνήσεις της ΝΔ ήταν ο ίδιος υπουργός.

    Άφησαν τη χώρα εσκεμμένα και με δόλο ανοχύρωτη με σκοπό να δηλώνουν τώρα δήθεν «αδυναμία» να προστατεύσουν τα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας.

    Οι δήθεν πατριώτες «δεξιοί» τώρα τη φουστανέλα την έβαλαν στην ντουλάπα.

    1. @Μιχαλης

      -10^1000000000000 ψηφους

      Ενδιαφερον που μιλάς για κομματοσκυλα, μάλλον κοιτάζεις στον καθρέφτη κύριε υπαλληλε του ΣΥΡΙΖΑ.

      ΔΕΝ αναφέρεις ΚΑΘΟΛΟΥ τον Τσιπρα, που άφησε τα μαχητικα χωρις FOS για μια 5ετια και εκανε την Πολεμικη Αεροπορία σκουπιδιαρηδες των λαθρομεταναστων.

      Που άφησε τα συνορα ανοιχτά το 2015 και γεμισε η Ελλαδα με 2 εκατομμυρια λαθρομεταναστες. Που έλεγε ότι «Δεν υπαρχουν συνορα στη θαλασσα», και έβαλε το Λιμενικο να κανει κρουαζιέρα στους λαθρομεταναστες.

      Που εβαλε τους λαθρομεταναστες σε ξενοδοχεια, ενω υπαρχουν οικογένειες Ελλήνων άστεγες.

      Που πούλησε τη Μακεδονία στους Σκοπιανούς δίνοντας ονομασία, Μακεδονικα γλώσσα και ταυτοτητα.

      Που συμφώνησε να εξοπλίσει τον Τουρκικο Στράτο με 80 τεθωρακισμενα οχηματα αναγνώρισης HIZIR, ενα απο τα οποια προσπάθησε να ριξει τον φρακτη στο Έβρο.

      ΣΥΡΙΖΑ και Τουρκοι απαιτούν να πέσει ο φρακτης στον Έβρο, ουτε συνέταιροι να ηταν.

      Υπαρχουν και όρια. Τολμάς να βγεις και να μιλησείς και για πατριωτισμό απο πάνω, τρολακα, υποκριτη, μέχρι χτες εσυ και το κόμμα σου φωναζατε για να πέσει ο φρακτης στον Έβρο και να ασκηθούν διώξεις στο Λιμενικο, κουνάς και το δακτυλο απο πάνω?

      Ο Μητσοτάκης μπορει να μην είναι τέλειος, αλλα ειναι 1000 φορές καλύτερος από όλους τους υπόλοιπους. Έχω κάνει κριτική εγώ ο ίδιος παραπάνω, αλλα δεν θα ανεχθώ τις καθημερινές ανοησιες που γράφουν τρολ σαν και εσένα που παριστάνουν και τους πατριωτες απο πάνω. Απύθμενο θράσος.

      Αντε πηγαινε σε κανενα συλλαλητήριο για να φωνάξεις να ανοίξουν τα συνορα και να δώσουν σπίτια στους λαθροταλιμπαν, οπως κανεις συνεχως, υποκριτη.

      1. @ Jason

        Κρίνεις εξ ιδίων για αυτό!

        Τρικυμία εν κρανίο κυριολεκτικά και μάλλον έχεις το ακαταλόγιστο ίσως λόγω ηλικίας και χαμηλού δείκτη νοημοσύνης!

        Πάμε στα υπόλοιπα

        Το σχόλιο μου αφορούσε στο ψεύτικο αφήγημα πως η ΝΔ κυβερνάει εδώ και ενάμιση χρόνο και άρα δεν είχε στη διάθεση της πολύ χρόνο, για αυτό και δεν ανέφερα τις υπόλοιπες κυβερνήσεις.

        Βέβαια για να καταλάβει κάποιος το σκεπτικό μου θα πρέπει να έχει και στοιχειώδη iq κάτι που εσύ δεν διαθέτεις.

        Στην πραγματικότητα η ΝΔ δεν κυβερνάει ενάμιση χρόνο (περίοδος Μητσοτάκη) αλλά υπήρξε η περίοδος του ψευτοπατριώτη Σαμαρά δύο χρόνια και η περίοδος Καραμάν-αλί 5,5-6 χρόνια.

        Και για την άμυνα και την αποτροπή δεν έκαναν το παραμικρό οι ψευτοπατριώτες «δεξιοί».

        Και σε αυτές τις κυβερνήσεις ο Μητσοτάκης ήταν υπουργός.

        Τα εγκληματικά λάθη στο χώρο της άμυνας και της αποτροπής τόσο για την κυβέρνηση ΓΑΠ όσο και για την κυβέρνηση Σύριζα-Ανελ θα έχω αναφέρει πάρα πολλές φορές και όσοι διαβάζουν τα σχόλια μου καταλαβαίνουν πολύ καλά τι εννοώ.

        Η κριτική εκ των πραγμάτων θα πάει σε αυτούς που κυβερνούν.

        Βέβαια όλοι εσείς οι «ψευτοδεξιοί» θέλετε εσείς να κυβερνάτε και κριτική να κάνουμε στους άλλους!

        Δεν πάει έτσι όμως.

        Εσείς κουτάλα, φαγοπότι και λεηλασία και τη μπάλα στην εξέδρα σε ότι έχει να κάνει με τις ευθύνες σας δεν γίνεται!

        Αρχίζω και σας λυπάμαι πραγματικά.

        Και επειδή δεν έχετε πλέον επιχειρήματα προσπαθείτε απεγνωσμένα να αλλάξετε το αφήγημα με μπάλα στην εξέδρα.

        Όπως μπορεί να μην είναι τόσο καλός ο Μητσοτάκης αλλά υπάρχει και ο μπαμπούλας Τσίπρας που ΑΝ κυβερνούσε ΘΑ ήταν χειρότερα και ΘΑ είχαμε περισσότερους λάθρο και ΘΑ είχε παραδώσει περισσότερα νησιά!

        Αυτά είναι τα επιχειρήματα σας;;

        Με τα ΘΑ και τα ΑΝ;;

        Καλά τι φαντάζεστε με το φτωχό μυαλό σας πως εσείς θα έχετε τα δάκτυλα στο μέλι και θα πετάτε τη μπάλα στην εξέδρα στο πόπολο;

        Πάμε παρακάτω

        Στο λαθρομεταναστευτικό τα έχετε κάνει σαλάτα και το μόνο που σας σώζει προς το παρόν είναι η προπαγάνδα σας.

        Η Ελλάδα έχει γίνει ένα απέραντο hot spot οι μπολιαστές (κατά Κυριάκο) συνεχίζουν να έρχονται κανονικά παρά τα ψέματα σας και παρότι προεκλογικά λέγατε πως θα επιστρέφουν στις χώρες όσοι δεν χαρακτηρίζονται πρόσφυγες συνεχίζουν κανονικά να είναι όλοι τους εδώ και να έρχονται και άλλοι!

        Πράγματι οι αριστεροί έχουν «ευαισθησίες» με τους λαθρομετανάστες και τα ανθρώπινα «δικαιώματα» αλλά και ο Μητσοτάκης δεν πάει πίσω.

        Προφανώς ακούγεται γλυκά στα αυτιά σου η δήλωση του Μητσοτάκη περί μπολιαστών και πως χαίρεται να βλέπει μια κοινωνία να μετατρέπεται σε πολυπολιτισμική!

        Καλή δήλωση σου άρεσε;

        Αυτά για να δούμε ποιοι είναι οι υποκριτές και ποιοι οι χειροκροτητές κομμάτων.

        Πάμε και στα ποιο σύνθετα

        Εδώ και ενάμιση χρόνο δεν έχει κάνει η κυβέρνηση το παραμικρό για την άμυνα και την αποτροπή και δεν έχει αγοράσει ούτε βίδα.

        Δεν έχει αλλάξει ούτε καν το νόμο Βενιζέλου.

        Δεν έχουν προχωρήσει ούτε οι FOS υπαρχόντων οπλικών συστημάτων (παρά τις τυμπανοκρουσίες τις κυβέρνησης) ούτε καν τα ώριμα προγράμματα δεν προχώρησαν όπως οι νέες τορπίλες και ο εκσυγχρονισμός των Meko.

        Το απόλυτο τίποτα.

        Κυβερνάτε με επικοινωνιακές στρακαστρούκες για να κερδίζετε λίγες βδομάδες και λίγους μήνες.

        Ουσία μηδέν.

        Τι να πρωτοθυμηθούμε τα δύο Arleigh Burke που έρχονται το Μάιο του 2020 σύμφωνα με αξιόπιστες και αποκλειστικές πληροφορίες από κυβερνητική πηγή της Πτήσης το φιάσκο με τις φρεγάτες Belharra τη δήθεν στρατηγική συμφωνία με τους Γάλλους με ρήτρα συνδρομής σε περίπτωση κρίσης σύμφωνα με τις τυμπανοκρουσίες και τα ψέματα της κυβέρνησης ή τη νέα συμφωνία με τους Αμερικάνους για Σούδα και βάσεις σε ολόκληρη την επικράτεια όπου σύμφωνα με τους κυβερνητικούς ψεύτες μας εξασφάλιζαν τα σύνορα;

        Να μιλήσουμε για την FOS των Mirage που τα παπαγαλάκια σας διέρρεαν πως για την καθυστέρηση έφταιγε το ελεγκτικό και στην πραγματικότητα ο φάκελος καθυστερούσε επίτηδες στο υπουργείο άμυνας;

        Να μιλήσουμε για τις νέες τορπίλες που της έχει ανακοινώσει δέκα φορές η κυβέρνηση και ουσία μηδέν;

        Για να βλέπουμε ποιοι είναι οι υποκριτές και οι φαρισαίοι.

        Και μετά το γνωστό φιάσκο της κυβέρνησης με τις φρεγάτες Belharra ετοιμάζεται να δώσει το πρόγραμμα των νέων φρεγατών στους Αμερικάνους με τα αλουμινόχαρτα MMSC για να τα έχει καλά μαζί τους!

        Θα δεχθεί δηλαδή ένα εντελώς ακατάλληλο πλοίο για το Πολεμικό Ναυτικό (με τυράκι ίσως Tico) μη βλέποντας τη φάκα που είναι τα ακατάλληλα πλοία!

        Αυτοί είστε.

        Το πράσινο φως στους Τούρκους να παραβιάζουν εδώ και μήνες την Ελληνική υφαλοκρηπίδα και την κυριαρχία της Ελλάδας την έδωσε ο ίδιος ο Μητσοτάκης και η κυβέρνηση του.

        Όταν το Τούρκικο ερευνητικό παραβίαζε την Κυπριακή ΑΟΖ η εδώ κυβέρνηση σφύριζε αδιάφορα.

        Όταν το Τουρκικό γεωτρύπανο τρυπούσε την Κυπριακή ΑΟΖ εδώ ο Δένδιας χαζογελούσε και έλεγε πως τζάμπα τρυπάνε στις λάσπες και δεν θα βρούνε τίποτα!

        Μήπως τα ξέχασες «πατριώτη» όλα αυτά;

        Τυχαίες ήταν οι δηλώσεις των λαγών Ντόκου, Καιρίδη κτλ. να τα βρούμε με την Τουρκία και να πάμε σε συνεκμετάλλευση σε Αιγαίο και Ανατολική Μεσόγειο;

        Πως σου φάνηκαν αυτές οι δηλώσεις «πατριώτη» καλές;;

        Όχι τίποτα άλλο αλλά να βλέπουμε ποιοι είναι οι υποκριτές και οι φαρισαίοι.

        Τον Ντόκο το αναβάθμισε ο Μητσοτάκης με το να τον διορίσει ειδικό σύμβουλο ασφαλείας του πρωθυπουργού, προφανώς του άρεσαν οι απόψεις του και συμφωνεί πλήρως μαζί του!

        Όχι τίποτα άλλο αλλά για να βλέπουμε τους υποκριτές και τους φαρισαίους.

        Η Ντόρα επίσης ως λαγός δήλωσε πως μπορεί να χαθεί η ΑΟΖ του Καστελόριζου αλλά θα κατοχυρώσουμε τα υπόλοιπα!

        Που σου φάνηκαν αυτές οι δηλώσεις ξεπουλήματος της κυριαρχίας μας «πατριώτη» καλές;

        Σε όλα αυτά κάνετε γαργάρες πάνω από όλα το κόμμα έτσι «πατριώτη»;

        Τυχαία έγιναν όλα αυτά τυχαία που δεν προχώρησε κανένα εξοπλιστικό τυχαίες και οι δηλώσεις των λαγών του Μητσοτάκη;

        Τίποτα δεν ήταν τυχαία.

        Ο ίδιος ο Μητσοτάκης έδωσε το πράσινο φως στους Τούρκους να παραβιάζουν και να πετσοκόβουν τα κυριαρχικά μας δικαιώματα.

        Πάμε και στο Μακεδονικό.

        Ο Μητσοτάκης σας ξεγέλασε προεκλογικά σας παραμύθιασε με τα εθνικά επιζήμια συμφωνία για τα ψηφαλάκια και μόλις άρπαξε την εξουσία δήλωσε πως θα σεβαστεί θα τιμήσει και θα εφαρμόσει μέχρι κεραίας τη συμφωνία!

        Μάλιστα τη χαρακτήρισε και ιστορική σε κείμενο κατά την επίσκεψη Πομπέο αλλά μόλις υπήρξαν αντιδράσεις αμέσως την έβγαλε τη λέξη «ιστορική» για να συνεχίσει να σου πουλάει σανό πρώτης ποιότητας!

        Σας δούλεψε ψιλό γαζί και δεν αναρωτιέμαι γιατί!

        Το iq είναι πολύ χαμηλό!

        Και κλείνοντας

        Ο Μητσοτάκης έβαλε πλάτη στον Τσίπρα να περάσει τη συμφωνία των Πρεσπών και ο Τσίπρας βάζει πλάτη στο Μητσοτάκη για να περάσει τη συμφωνία των Πρεσπών του Αιγαίου!

        Από που προκύπτει αυτό;

        Ο ποταμάκιας Θεοδωράκης σε πρόσφατη του συνέντευξη (που όλα τα κανάλια εξαφάνισαν γιατί άραγε;) δήλωσε πως λίγο πριν τη συμφωνία των Πρεσπών των πλησίασε ο Μητσοτάκης και του ζήτησε να στηρίξει τη συμφωνία των Πρεσπών για να μην αναγκαστεί να την περάσει ο ίδιος μετεκλογικά!

        Και αυτό που αποκάλυψε ο ποταμάκιας δεν διαψεύστηκε ποτέ από τον Μητσοτάκη και τη ΝΔ!!

        Τώρα ποιοι είναι τρολ και κομματόσκυλα φαίνεται μια χαρά μην ανησυχείς και μην κρίνεις εξ ιδίων.

  27. @ETS

    Ο METEOR δεν ειναι αποκλειστικα Γαλλικης επνευσης και κατασκευης πυραυλος.Συμμετεχουν και Γερμανικες εταιριες αναμεσα σε αλλες.Οποτε η Γερμανια κανει παιχνιδι.Και αλλοι.

    Η υποστηριξη σας στην Γερμανικη πλευρα ειναι γνωστη μεσω των σχολιων σας.Το να προσπαθειτε με δικαιολογιες τυπου «Πηρε η Μερκελ τον Μακρον και του ειπε μην τους πουλησεις;» το μονο που καταφερνετε ειναι να γινεστε δεκτης αρνητικων η χιουμοριστικων σχολιων απο τους γνωστες.
    Αντιθετως τετοιου ειδους δικαιολογιες ειναι πολυ επιτυχημενες σε μη γνωστες λογω του μπερδεματος που δημιουργουν.Μπερδεμα πολυ ευκολο να λυθει αν αυτοι οι μη γνωστες ψαξουν και ενημερωθουν.Οποτε εκ των πραγματων η χρησιμοτητα τους ειναι βραχυβια.

    Για να το τελειωσουμε λοιπον, Το «Πηρε η Μερκελ τον Μακρον και του ειπε μην τους πουλησεις;» δεν ισχυει σε αμιγως Γαλλικα οπλα οπως ο Mica.Σε οπλα οπως ο METEOR που υπαρχει σημαντικη Γερμανικη συμμετοχη η Μερκελ καλλιστα μπορει να παρει τον Μακρον και να του πει οτι δεν συμφωνει με την αποδεσμευση/πωληση του οπλου στην Ελλαδα.

    Αρα αν θελετε να σχολιαζετε να το κανετε με βαση την πραγματικοτητα οπως ειναι και οχι οπως εσεις η οι αντιληψεις σας θελουν να ειναι.

    @CK

    Η πηγη μου δεν ειναι το σχολιο σου αγαπητε φιλε.Βεβαια με το hindsight μαλλον θα επρεπε να το αποφυγω μιας και μας θεωρουν ενα και το αυτο.Πρεπει να μπει καποιο αρθρο για τις αλλουμινοτρατες που μαλλον μας επιβαλλονται ετσι ωστε να «ξεκατινιαστουμε».Μενουμε και λιγοι πολεμιοι τους πια.Οι περισσοτεροι φαινεται να εχουν παραδωθει στην μοιρα τους και να στηριζουν τον βιαστη τους.Μεχρι και ο Διγενης πρωην μεγας υποστηρικτης των Bel ενταχθηκε στο πληρωμα του σκαφους ακτοφυλακης τριτοκοσμικης χωρας μπανανιας.Κατι που ομολογουμενως ηταν εκπληξη μεγατονων.Και δειχνει πολλα για την χωρα αυτη.

    1. @Q

      Κατα την αποψη μου, αυτό που έγραψες για το ΜΕΤΕΟR ειναι πολυ μεγάλο ΠΑΡΑΜΥΘΙ, εφαμιλο με το παραμυθι οτι αγοράζουμε ανεμογεννητριες επειδη μας πιέζουν οι Γερμανοι.

      Ειδικα οταν δεν βάζεις και καμια πηγή.

      Με ποια δικαιολογία θα μπλοκάρουν τον πυρσυλο, θα πρεπει να επιβληθεί εμπαρκο σε συγκεκριμένα προϊόντα και να υπάρξει και αντίστοιχη νομοθεσία στη Γερμανία, το οποιο θα πλήξει τις σχέσεις των δυο κρατών.

      1. Για της ανεμογενήτριες κάνεις λάθος για αυτό έπεσαν οι επιδοτήσεις στο ρεύμα.
        Τώρα που βγάζουν και οι Κινέζοι επιδοτήσεις στο ρεύμα γιοκ!
        Οι Γερμανοί είπαν να πάρετε λίγους γιατί δεν έχετε χρήματα και χρωστάτε!

  28. Αργά πλέον για θεωρίες του τι έπρεπε ή τι πρέπει να γίνει. Η χώρα εάλω εκ των έσω επί μεταπολίτευσης. Ήρθαν κ οι λαθραίοι κ μπήκε η ταφόπλακα. Σαν λαός δεν έχουμε πλέον ικμάδα. Αυτήν την είχαν οι πρόγονοι που πολέμησαν όποτε χρειάστηκε χωρίς δεύτερη σκέψη. Εμείς, κοντά στα 40 Μ.Ο. ηλικίας, με διπλάσιους θανάτους από γεννήσεις, αποκομμένοι και το σημαντικότερο : ριζικά διαφοροποιημένοι από κάθε τι πατροπαράδοτο, πίστη και ήθος που μας χαρακτήριζε, να ελπίζουμε στα 12 μίλια; Δεν φυλάξαμε τα σπίτια μας τότε που έπρεπε, θα φυλάξουμε τα έξτρα θαλάσσια οικόπεδα; Εκ των οποίων το 90% απ’τις προσόδους να πάρουν αλλότρια συμφέροντα; Κατά παραγγελία τους θα κάνουμε την επέκταση; Γιατί δεν έγινε ως τώρα; Γιατί δεν εξοπλιζομαστε όπως πρεπει ως τώρα; Μετά τι; Πόλεμος υπό τις χειρότερες συνθήκες; Χωρίς προετοιμασία; Με προδιαγεγραμμένο αποτέλεσμα; Γιατί φαντασιωνόμαστε ότι έχουμε κράτος;
    Ο καλός Θεός της Ελλάδας θα δώσει εκεί που πρέπει αυτά που πρεπουν. Κι ας μην τα αξίζουμε. Εμείς ας αλλάξουμε μυαλά και βλέπουμε…

  29. Πιο πάνω εγραψα την αποψη μου για τον Μητσοτακη, οτι δεν έκανε τίποτα εδω και 14 μηνες στο θέμα των εξοπλισμών κτλ.

    Ναι μεν αλλά.

    Στη σημερινή περίπτωση ειναι ΕΝΤΕΛΩΣ λάθος η επέκταση των χωρικών υδάτων στα 12 ν.μ. Αυτες οι κινήσεις γίνονται οταν υπαρχει ουριος άνεμος, δηλαδη ευνοϊκές συνθήκες και ισχυρές ενοπλες δυναμεις. Η μαχη θα πρεπει να δοθεί σε χρονική στιγμή που βολεύει εμας, και όχι τους Τουρκους, εκτός και αν δεν έχουμε άλλη επιλογή φυσικά.

    Μετά από μια δεκαετία σχεδόν αφοπλισμου, πρεπει να κάνουμε εκτεταμενη προπαρασκευή, να κλείσουμε κενα και να ετοιμαστούμε για ενδεχόμενη αναμέτρηση. Επισης η χρονική συγκυρία δεν ειναι η κατάλληλη. Ο παγκόσμιος Σερίφης ειναι εντελως απών απο το παιχνίδι. Και όταν λείπει ο γατος, χορεύουν τα ποντίκια οπως η Τουρκια.

    Τι θα γίνει εαν παμε σε πολεμο και χάσουμε 1-2 μεγαλα νησια οπως ειμαστε σημερα εντελως απροετοιμαστοι?? Τι θα γίνει εαν η σύγκρουση διαρκέσει 3 μηνες? Τι θα γίνει εαν οι Τουρκοι κανουν χρήση χημικών όπλων, για τα οποια υπήρχαν αναλύσεις που ελεγαν ότι οι Τουρκοι εχουν κατασκευασει ??? Εαν υπαρχουν οι Αμερικανοί τουλαχιστον μπορούν να παρεμβουν και να επιστρέψουμε στο status quo, υπαρχει διαιτητής.

    Η σημερινή κυβέρνηση μπορεί να κάνει λάθη, οπως πχ με το λαθρομεταναστευτικο τους πρώτους 6 μηνες διακυβέρνησης, αλλα μαθαίνει και αντιδρά γρήγορα. Χρειαζομαστε να κερδίσουμε χρόνο. Σιγουρα ειμαστε σε καλυτερα χερια σε σχέση με το παρελθόν.

    Εαν ηταν ο Τσιπρας πρωθυπουργός, θα είχαμε 2 εκ. Λαθρομεταναστες περισσότερους και ίσως να είχαμε ήδη υπογράψει παράδοση ΟΛΩΝ των νησιων του Ανατολικου Αιγαιου στην Τουρκια.

    1. Ενδεχόμενα έχεις δίκιο ότι δεν είναι η καλύτερη λύση να πάμε σε πόλεμο για τα 12 μίλια. Ωστόσο θα έπρεπε να σκεφτόμαστε έχοντας στον νου τα εξής δύο θέματα:

      1) Ότι δεν μπορούμε να αναβάλλουμε τον πόλεμο κατά πολύ, γιατί κάθε μήνας που περνάει, χάνουμε θάλασσα και υποθαλάσσιο πλούτο.

      2) Αφού έρχεται που έρχεται, έπρεπε να προετοιμαζόμαστε με πυραυλικές ταχύτητες. Οι προηγούμενες κυβερνήσεις έκαναν τεράστια ζημιά επί πολλά χρόνια αφήνοντάς τα όλα τα ρημάζουν, και να περνάνε το μπαλάκι της επερχόμενης εθνικής ήττας στον επόμενο. Όμως τι να κάνουμε τώρα, το μπαλάκι πλέον είναι εδώ, και δεν αρκεί να το σπρώχνουμε παρακάτω χωρίς άλλες ενέργειες, απλά για να πάει παρακάτω. Αν το σπρώχνουμε παρακάτω με στρατηγική (πχ να πάει Χ μήνες παρακάτω όπου θα ωριμάσουν οι έστω 20 βελτιώσεις που να γίνονται στον στρατό) πάει καλά. Το πρόβλημα είναι ότι δεν γίνονται οι βελτιώσεις.

      Αν είχαμε τρέξει στους πρώτους μήνες να κάνουμε όσα ανέφερα σε παραπάνω σχόλιό μου, τότε ναι, να πηγαίναμε στα 12 μίλια και ότι γίνει. Η χρονική συγκυρία πριν 1-2 μήνες ήταν εξαιρετική, όλοι έβραζαν κατά της Τουρκίας, όλα τα μέτωπά της ήταν καυτά και Γάλλοι, Αιγύπτιοι, Ρώσοι και άλλοι ήταν πυρ και μανία με τους Τούρκους.

      Την συγκυρία αυτή αρχίζουμε να την χάνουμε. Ακούτε εσείς νέα από Λιβύη και Συρία που να δείχνουν ότι υπάρχει κάποιο καυτό μέτωπο εκεί? Ακούτε τις πολεμικές ιαχές των Αιγύπτιων, των Γάλλων κτλ? Πάει η ευκαιρία, σχεδόν πέρασε. Όπως είχα πει παλαιότερα, για εμάς η στρατηγική έπρεπε να ήταν πάνω στην ώρα που είναι όλα τα μέτωπα ανοιχτά, έπρεπε να ανοίξουμε και το δικό μας, εν΄η στρατηγική της Τουρκίας θα είναι να ανοίγει ένα ένα τα μέτωπα, να τα κερδίζει και να τα κλείνει, και όταν μείνει με όλα τα γύρω της μέτωπα κλειστά, θα στρέψει όλες τις δυνάμεις εναντίον μας.

      Η Τουρκία εφαρμόζει σταθερά την πολιτική μηδενικών προβλημάτων με όλους τους γείτονες. Αν εξοντώσει όλους τους γείτονες, ένας εξοντωμένος και εξουθενωμένος από το ξύλο γείτονας δεν σου δημιουργεί πρόβλημα. Έτσι πλάκωσε την Συρία (που καταστράφηκε), το Ιράκ, τους Κούρδους, την Κύπρο, την Λιβύη, την Αρμενία, και έμεινε ένας τελευταίος (εμείς). ε βάση όσα έκανε με τους άλλους, τι νομίζετε θα κάνει με εμάς?

      Επίσης τι νομίζετε, αν είναι 5 άτομα των 80 κιλών και ένας των 200 που κάνει bullying σε όλους, οι καλύτερη στρατηγική είναι:

      1) να τον αφήσουμε να πλακώσει στο ξύλο έναν έναν όλους τους άλλους (τέσσερις) και όλη η προσπάθειά μας να κερδίσουμε κάτι, είναι α) να μας αφήσει τελευταίους και β) να του δώσουμε ότι έχουμε πάνω μας, κινητά, πορτοφόλια κτλ για να μην μας δείρει πολύ.

      2) να συνεννοηθούμε άμεσα με όλους τους άλλους 4 και να τον τελειώνουμε όλοι μαζί μια και έξω (αυτό χάθηκε πλέον σαν ευκαιρία μάλλον)

      3) στον χρόνο που απομένει μέχρι ο μπούλης να τελειώσει με τους άλλους 4 (ήδη έχει τελειώσει με τους 3), εμείς να προσπαθήσουμε να αγοράσουμε ότι εξοπλισμό μπορούμε να έχουμε άμεσα (όχι σε 4-5 χρόνια), να κάνουμε γυμναστήριο και να πιάσουμε κολλητηλίκια με τους 3-4 αστυνόμους της περιοχής στους οποίους να εξηγούμε ΄πολύ πειστικά πόσο κακός είναι αυτός και πόσο συμφέρον έχουν να τον πιάσουν.

      Ασχέτως με τι από τα ανωτέρω είναι το καλύτερο, το δεύτερο το χάσαμε, και ήδη χάνουμε το 3ο, καθώς παραγγέλνουμε εξοπλισμό που θα έρθει μετά που θα φάμε το ξύλο (εκτός και αν ξυπνήσουμε γρήγορα ή έχουμε καμιά έκπληξη στο τσεπάκι που να αγνοούμε όλοι).

  30. @Jason

    Κανονικα δεν θα απαντουσα στο σχολιο σου επειδη κινειται στα τα πιο χαμηλα επιπεδα της λογικης.Αλλα καποιες φορες τετοια σχολια πρεπει να απαντωνται για να μην αφηνεται σε τρολ που υποστηριζουν με εμφαση το «Ο Μητσοτάκης μπορει να μην είναι τέλειος, αλλα ειναι 1000 φορές καλύτερος από όλους τους υπόλοιπους.» η δυνατοτητα να δημιουργουν κλιμα.

    -Στο θεμα τον πυραυλων την απαντηση την εδωσε το ιστολογιο.Δεν θα επεκταθω περισσοτερο.
    -Για τις ανεμογεννητριες.Για πες.Απο που τις αγοραζουμε; Που πανε τα χρηματα μας; Ποσες κατασκευαζονται εδω;
    -Εξηγησε μας τις «στρατηγικες» επενδυσεις σε ξενοδοχεια και καζινο και μετα εξηγησε μας την «στρατηγικη» αποεπενδυση της Πιτσος.
    -Τα χρηματα στα ΜΜΕ «στρατηγικη επενδυση»;
    -Για πες; Ποσους διαγωνισμους πρεπει να κανει ενα «επιτελικο κρατος» «αριστων» για να φτιαξει μασκες;
    -Εξηγησε μας αν μπορεις το πτωχευτικο νομοσχεδιο.Και κατι «κουρεματα» δανειων.
    -Ενημερωσε μας αληθεια ποσα χρηματα περνει η Ελλαδα απο το σκανδαλο Novartis.Κινηθηκε νομικα για να αποζημιωθει οπως εκαναν αλλες χωρες; Η μηπως εδω ο Μητσοτακης κοιταει να το κουκουλώσει;
    -Αληθεια εκεινος ο συνεργατης του που πηγαινε με αγορακια τι κανει;
    -Το σκανδαλο SIEMENS; Μην μπουμε εδω κανει τζιζ ετσι;
    -Θες πραγματικα να μπουμε σε μια αντιπαραθεση για το κατα ποσο ο Μητσοτακης ειναι «1000 φορές καλύτερος από όλους τους υπόλοιπους.»; Πραγματικα θελεις; Κατηγορεις για τρολ αλλους ενω ουσιαστικα τα σχολια σου ειναι πληρως κομματικα.
    -Δεν θα κρινω τα φαιδρα περι λαθους επεκτασης των ναυτικων μιλιων.Θα πω μονο οτι το εκανε η Κυπρος που ειναι ουσιαστικα αοπλη.Θα κρινω ομως αυτο το μαργαριταρι:
    «Εαν υπαρχουν οι Αμερικανοί τουλαχιστον μπορούν να παρεμβουν και να επιστρέψουμε στο status quo, υπαρχει διαιτητής.»
    Σημιτης και σια λοιπον.Αντε και σε νεα Ιμια.Ο Βαρναλης περιεγραψε αυτην την ομαδα των Ελληνων στην οποια ανοικεις γραφωντας:

    «Έτσι στη σκότεινη ταβέρνα
    πίνουμε πάντα μας σκυφτοί.
    Σαν τα σκουλήκια, κάθε φτέρνα
    όπου μας εύρει μας πατεί.
    Δειλοί, μοιραίοι κι άβουλοι αντάμα,
    προσμένουμε, ίσως, κάποιο θάμα!»

    Πινε το κρασι σου λοιπον Jason.Αυτο που δεν ανεχεται να πινει ο Μητσοτακης.Και περιμενε τον «διαιτητη» απο την Αμερικη,την Γερμανια η απο οπου αλλου τον περιμενεις.Κανε τα παντα για να κερδισεις χρονο πιστευοντας οτι ο Τουρκος δεν θα παρει χαμπαρι οτι δεν εχεις ισχυρες ενοπλες δυναμεις οπως ευθεως λες και οτι απλα κανεις σοου και πουλας προπαγανδα.Οχι σε αυτον.Στους δικους σου.

    Ο Τουρκος ομως βλεπει ισχυρες ενοπλες δυναμεις.Βλεπει ομως και πολλα σκουλικια.Και τωρα τα τεσταρει.Για να δει μεχρι που θα φτασει η δειλια τους.Τι αλλο θα σκαρφιστουν ακομα για να δικαιολογησουν την σταση τους.

    Και μετα θα στειλει το πλοιο του στα 6 μιλια απο το εξοχικο του Μητσοτακη στην Κρητη.Ετσι απλα.Για να τον γελοιοποιησει.

    1. Όμως δυστυχώς με αυτούς που έχουμε μπλέξει ούτε ιδρώνει το αυτί τους με τις απανωτές γελοιοποιήσεις, ούτε νοιάζονται που διασύρεται όλο το έθνος, ούτε κάνουν και το αυτονόητο μήπως σταθεί η χώρα στα πόδια της και αποφύγουμε τα χειρότερα!

  31. Να πάμε και εμείς για S-400 και ρωσικά συστήματα και άσε το Nato να φωνάζει. Εδώ ΗΠΑ, ΕΕ και Νato δε πρόκειτε να μας βοηθήσουν και κάτω από το τραπέζι έδωσαν στην Τουρκία το πράσινο φως για να κάνει αυτά που κάνει. Άλλο από καλά και κούφια λόγια δεν πρόκειτε να ακούσουμε. Εδώ κινδυνεύουμε να χάσουμε θάλασσες και εδάφη και οι «φίλοι και συμμάχοι» δε το συζητάνε για κυρώσεις. Μόνο τα συμφέροντα τους. Καιρός να κοιτάξουμε τα δικά μας και να τελειώνουν οι φιλοτιμίες και τα χατήρια για άλλους.

  32. 12 ΜΙΛΙΑ ΤΟ ΣΥΝΤΟΜΩΤΕΡΟ
    ΕΠΙΣΗΣ ΚΕΡΔΙΖΕΙΣ ΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ ΜΟΝΟ ΑΝ ΦΤΙΑΧΝΕΙΣ ΚΑΠΟΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑΚΙΑ ΑΠΕΡΙΟΡΙΣΤΩΣ
    ΔΙΟΤΙ:
    κατευθύνονται πρός τούς στόχους «χιλιάδες» ρουκέτες πύραυλοι, drones ὅταν σκάσουν θά γίνονται μεγάλες ζημιές, ἐξουδετέρωση στόν ἀέρα, τροποποιημένο ἄρτεμις δέν κάνει δουλειά;;;;;;
    ἐπίσης οἱ λαθροπακιστανοτοῦρκοι πόσο στρατό μας θά ἀπασχολήσουν;;;;;; ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΑ ΧΕΙΛΗ ΟΛΩΝ!
    στόν πόλεμο τοῦ 40 δέν ἀφήσαμε πίσω μας 1000000 ἰταλούς θρονιασμένους ἐδῶ σάν μετανάστες!

  33. Για αφήστε της αντιπαραθέσεις και χτυπήστε κανέναν Τούρκο έστω και με το πληκτρολόγιο αγγλικά ξέρετε!
    Στο προκείμενο τώρα χθες σας έβαλα μερικές από της περιπτώσεις που θα μπορούσαμε να αναπτύξουμε
    πολεμική βιομηχανία, ξέρω πολλές περισσότερες και δεν είμαι εκτός θέματος.
    Προσπαθώ να σας εξηγήσω με απλό τρόπο την συνέχεια και συνέπεια των Τούρκων και την δική μας αμέλεια,
    το ωχ αδελφέ, δεν τρέχει τίποτα, άσε με καημένε, σιγά μην γίνει πόλεμος,!
    Να γράψω και χειρότερα που ακούγονται: ε δεν τρέχει και τίποτα να πάρουν και κανένα νησάκι οι Τούρκοι όλα
    εμείς θα τα έχουμε; Να το δώσουμε να μην γίνει πόλεμος! Τι το δικό μου παιδί να μην πολεμήσει και ας έρθουν
    οι Τούρκοι και έξω από την Αθήνα! Να τους δώσουμε ότι θέλουν να έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο!

    Δεν θα συνεχίσω να γράφω ήρθε η ώρα να πω για την δική μας ανικανότητα:
    Όπως έχω ξανά πει το 1993 το περιοδικό που βγάζει η Ένωση Ελλήνων Μεταλλειολόγων δημοσίευσε χάρτη
    με όλα τα κοιτάσματα φυσικού αερίου, πετρελαίου και όλων των υπόλοιπων μετάλλων, ουρανίου κλπ.
    Οι δικοί μας πολιτικοί έλεγαν πως δεν έχουμε τίποτα από αυτά!

    Στο βιβλίο του Μεχμέτ Αλί Μπιράντ διατάξτε κύριε στρατηγέ που βγήκε μετά το κάζο της Τουρκίας για τον
    Μάρτιο του 1987 που έτρεχε ο πρέσβης να τους ειδοποιήσει να κάνουν πίσω γιατί οι Ελληνες ήταν έτοιμοι για πόλεμο κλπ. Άσχετα τι έγινε μετά το Νταβός οι πιέσεις και το βιβλίο του Καψή οι τρεις μέρες του Μάρτη που αναρωτιέται πως από νικητές βρεθήκαμε ηττημένοι!

    Στο βιβλίο του Τούρκου συγγραφέα που εκδόθηκε στα ελληνικά έλεγε σαφώς πως οι Τούρκοι αναζητούσαν την ρεβάνς και πως το 1996 θα ήταν έτοιμοι, με τα 80 F16 και της 4 φρεγάτες για να μας νικήσουν και να ξεπλύνουν την ντροπή του Μαρτίου του 1987!
    Οι τούρκοι το διατυμπανιζάν παντού δημοσίως και εμείς κοιμόμαστε όρθιοι ως συνήθως, έτσι έγιναν τα Ίμια το 1996 η κρίση και παρότι είμαστε ισχυρότεροι χάσαμε χωρίς λόγο και αιτία!

    Οι Τούρκοι λένε για τα 12 μίλια λένε για την ΑΟΖ για τα πετρέλαια από το 1973, έφτιαξαν πολεμική βιομηχανία γιατί το πλήρωσαν το 1974 και έμαθαν πως δεν πρέπει να έχουν ανάγκη κανέναν@!
    Μας απειλούν δεκαετίες και εμείς…… δεν θα γράψω τι κάνουμε εμείς γιατί δεν πρέπει να αθυροστομήσω.
    Αν υπήρχαν λύσεις να τους τσακίσουμε; Πολλές αλλά με ποιον πολιτικό από αυτούς που διαλέξαμε;
    Εμείς δεν τους διαλέξαμε τους πολιτικούς; Γιατί φωνάζουμε τώρα;

    ΥΣ δεν μας πρότειναν οι ξένοι Νορβηγοί και Σουηδοί να αναλάβουν το χρέος μας να το πληρώνουν αλλά να τους δώσουμε τα πετρέλαια; Τι απάντησε ο Γιωργάκης; Πως δεν έχουμε πετρέλαιο!
    Να τους χαιρόμαστε όλοι μας μπράβο μας!

  34. Επίσης μαζί με την επέκταση των χωρικών υδάτων πρέπει να ορίσουμε γραµµές βάσης κλείνοντας τους κόλπους και επίσης να ορίσουμε και συνορεύουσα ζώνη στα 24νμ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *