Μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό CNN Turk, ο Διευθύνων Σύμβουλος της TAI (Turkish Aerospace Industries) Temel Kotil αποκάλυψε ότι η εταιρία μετέτρεψε τους εναέριους στόχους Şimşek σε αιωρούμενα πυρομαχικά. Ο Şimşek αναπτύχθηκε το 2009 ως εναέριος στόχος υψηλής ταχύτητας, για λογαριασμό των Τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων. Σύμφωνα με τον Kotil, ο Şimşek δοκιμάζεται ως αιωρούμενο πυρομαχικό μέγιστου βεληνεκούς 200 χιλιομέτρων και με πολεμική κεφαλή βάρους 5 κιλών. Όπως δήλωσε ο Kotil ο Şimşek έχει εκτοξευτεί από UAV τύπου Anka-S, καθώς και από το υπό ανάπτυξη Aksungur.

Comments

  1. Αυτό που θα έπρεπε να έχουμε κανεί εμείς εδώ κ χρόνια με τους στόχους της 3ΣΙΓΜΑ το κάνουν οι Τούρκοι.
    Είχαμε Έτοιμο το 80% ενός τέτοιου συστήματος αλλά κανείς δεν ασχολήθηκε .
    Οι εταιρεία πωλήθηκε κ μετά από λίγα χρόνια έκλεισε.

  2. Φαίνεται να έχουμε φτάσει πλέον στο σημείο όπου μεγάλο μέρος αποστολών κρούσης/βομβαρδισμού, καταστολής αεράμυνας κ.α έχουν μπει σε μια νέα εποχή με την χρήση UCAVs και αιωρούμενων πυρομαχικών. Οι μη-ευνοϊκές διεθνείς συνθήκες για την πολεμική αεροπορία της Τουρκίας την σπρώχνουν ακόμα περισσότερο σε αυτή την κατεύθυνση.

    Μερικές εκατοντάδες αιωρούμενα πυρομαχικά τύπου Şimşek μπορούν να είναι πολύ πιο επίφοβα για τον αντίπαλο και πολύ πιο αποτελεσματικά από μόλις ένα ή δύο αντίστοιχου κόστους F-35, ιδίως αν εξοπλιστούν με μια ποικιλία διαφορετικών τερματικών ερευνητών/αισθητήρων και αλγόριθμους που επιτρέπουν τακτικές σμήνους.

    Δεν ξέρω πόσο οι Τουρκικές καινοτομίες στον τομέα αυτό οφείλονται στις συγκυρίες, ή σε μια εμπνευσμένη επιλογή ή απλά στην ανάγκη, αλλά σίγουρα η χώρα μας καλείται από τις περιστάσεις να προσπαθήσει να πρωτοστατήσει επίσης σε αντίστοιχα συστήματα αλλά και στην αναχαίτησή τους. Πεδίο δόξης λαμπρό, αρκεί να ξεκινήσουμε άμεσα. Και να μην φορτωθούμε τα πανάκριβα και προβληματικά F-35 που είναι πλέον από άλλη εποχή.

    1. Αρχικώς @Spiral ενώ έχετε δίκιο, υπό τις παρόντες συνθήκες, υπενθυμίζω ότι το F-35, αν και παρωχημένης, εν μέρει, λογικής, παραμένει αόρατο στα περισσότερα συστήματα ανίχνευσης ενώ τα Τούρκικα UCAV δεν ενσωματώνουν γεωμετρία κατάλληλη για μείωση ίχνους, πέραν ίσως κάποιων ειδικών υλικών και μπογιών, τα οποία κάλλιστα μπορούμε να ενσωματώσουμε, σε μεγαλύτερο βαθμό, στα F-16 μας τώρα που θα πάνε εργοστάσιο, για συντήρηση και αναβάθμιση. Τα UAV είναι γνωστό πλέον ότι με σύγχρονα συστήματα παρεμβολών, με πλατφόρμες εξειδικευμένες κατά ανεπάνδρωτων πεύτουν ή μάλλον ορθότερα, με σοβαρά συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου παίρνεις και τον έλεγχό τους και προσγειώνεις ένα Bayraktar όπου θέλεις ή μάλλον καλύτερα εκτοξεύεις τα όπλα του εναντίον των Τούρκων που ξαφνικά παγώσανε τα όργανα ελέγχου του επειδή πήραμε ηλεκτρονικά τον έλεγχο εμείς. Στο μέλλον θα υπάρχουν συστήματα λέιζερ, πάνω στα πλοία, όπου με την τεχνολογική σμίκρυνση θα περάσουν και στα αεροσκάφη π.χ. ναυτικής συνεργασίας, εναέρια ανεφοδιαστικά και ραντάρ, ώσπου να μπορέσουν να χωρέσουν σε ένα F-16 όπου αυτόματα ο αλγόριθμος θα καίει ή θα ψήνει το ανεπάνδρωτο, οδηγώντας το, αναπόφευκτα, σε πτώση.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *