Σύμφωνα με δημοσίευμα της αμυντικής ιστοσελίδας «The Navy Times», μετά την απόφαση του να σταματήσει τις παραλαβές νέων πλοίων τύπου LCS, κλάσης «Freedom», λόγω του προβληματικού συστήματος μετάδοσης της πρόωσης, το Αμερικανικό Ναυτικό ανακοίνωσε ότι η ένταξη σε υπηρεσία του πλοίου LCS-21 «Minneapolis-St. Paul» δεν θα γίνει την άνοιξη του 2021, όπως ήταν προγραμματισμένο, αλλά όταν επιλυθεί το πρόβλημα με το σύστημα μετάδοσης της πρόωσης συνολικά. Το πλοίο άρχισε να ναυπηγείται τον Φεβρουάριο του 2018 και καθελκύστηκε τον Ιούνιο του 2019.

Υπενθυμίζουμε ότι λίγες μέρες πριν το Αμερικανικό Ναυτικό ανακοίνωσε ότι σταματά τις παραλαβές των πλοίων κλάσης «Freedom» λόγω σχεδιαστικών αστοχιών στο σύστημα μετάδοσης της πρόωσης του πλοίου, ένα πρόβλημα το οποίο ταλαιπωρεί τα πλοία της συγκεκριμένης κλάσης εδώ και χρόνια με πολλά περιστατικά αστοχιών. Τα πλοία σχεδιάστηκαν από τη Lockheed Martin και ναυπηγούνται από τα ναυπηγεία Mariette Marine της Fincantieri. Το συνδυαστικό σύστημα μετάδοσης της πρόωσης έχει σχεδιαστεί από τη γερμανική Renk. Το Αμερικανικό Ναυτικό και η Renk εργάζονται για να επιδιορθώσουν το πρόβλημα, αλλά κάτι τέτοιο θα χρειαστεί μήνες για να επιδιορθωθούν όλα τα εν υπηρεσία πλοία.

Comments

  1. Και καλά θα κάνει. Εμείς εδώ φαίνεται δεν θέλουμε να καταλάβουμε και κάποιοι τα σπρώχνουν προς το ΠΝ με νύχια και με δόντια. Έλεος πια με τα κουβαδάκια…

    1. Όλοι οι άλλοι μαζί και οι επιτελείς του Π.Ν (που ειναι και το βασικότερο) έχουμε καταλάβει πολυ καλα για τι φόλα επικών διαστάσεων μιλάμε..
      οταν αναφερόμαστε στα LCS

      Μόνο το «περιοδικό» που όλοι ξέρουμε και τα επιχειρηματικά συμφέροντα που πατρονάρουν τα » να γελάς μέχρι δακρύων» άρθρα του
      δεν θέλουν να καταλάβουν το προφανές..

      Ότι ελληνικό Π.Ν ναυτικό και LCS / MMCS
      ΔΕΝ θα συναντηθούν ποτέ.

      παρα μόνο στην περιπτωση που το πρώτο απο συμμαχική υποχρέωση κληθεί να ρυμουλκήσει άλλο ενα Αμερικανικό LCS που θα βολοδέρνει ακυβέρνητο σε κάποια κοντινή θαλλασα.

      ..Η στην κατα 99% άτοπη πιθανότητα οι Αμερικανοί να παραχωρήσουν σε χαμηλό τίμημα τα πανίσχυρα και επιθυμητά στο Π.Ν μεταχειρισμένα A.Burke..

      Και το προφανές ειναι ότι αυτό το σύμπλεγμα συμφερόντων δεν εννοεί να καταλάβει τα προφανή γιατί – απο ότι υποπτεύομαι-
      το ΠΕΡΙΘΩΡΙΟ ΚΕΡΔΟΥΣ που τους βγάζει το ανεπαρκές αλουμινένιο κορβετοπεριπολικο με την παρωχημένη σχεδίαση, τα πολλά προβλήματα και τον στοιχειώδη εξοπλισμό ειναι απλά τόσο ΥΠΕΡΚΟΣΤΟΛΟΓΗΜΕΝΑ ΤΕΡΑΣΤΙΟ που δεν συγκρίνεται με την ναυπήγηση κανένος άλλου αξιοπρεπους και σύγχρονου πολεμικόυ πλοίου κατάλληλου για τις Ελληνικές ανάγκες

      Για αυτό και δεν αλλάζουν τροπάρι…
      ουτε φέρνουν αλλη πρόταση ναυπήγησης..

      αλλά και προσπαθούν να κόψουν και να ράψουν όλο το εξοπλιστικό της Ελλαδος
      απο τα F 35 μέχρι τα πλοια της ενδιάμεση λύσης..

      σε μια φόρμα που να εξυπηρετεί ντε και καλα την αγορά και ναυπήγηση με το έτσι θέλω των LCS

      …ειναι πράγματι αξιοθρήνητοι και καθόλου εθνικα αξιοπρεπείς..

      ενώ η επιμονή τους που δεν δείχνει ουτε την στοιχειώδη
      στρατηγική επιχειρηματική ευελιξία
      μαλλον ως προϊόν βλακειας μπορεί να ορίζεται

      και η χαζομάρα ειναι ότι οσο πιο πολυ επιμένουν να προσπαθούν να πείσουν
      τόσο πιο πολυ αντιστρόφως ο κόσμος και η πολιτική ταξη πείθεται
      ότι το συγκεκριμένο πλοίο ειναι ο ορισμός της τραγελαφικης αποτυχίας.

    2. και να ηταν στη μιση τιμη απο οτι οι Μπελαρες, οκ να το σκεφτουμε. Αλλα να εχουν ιδια περιπου τιμη και καθολου οπλισμο τοτε θα προκειται για μεγα σκανδαλο!!!

  2. Η κλάση μπορεί να αποσυρθεί πρόωρα καθώς το σχεδιαστικό πρόβλημα είναι αμφίβολο αν μπορεί να επιλυθεί, για το πρόβλημα δεν ευθύνεται η Renk που κατασκευάζει το σύστημα μετάδοσης αλλά η απόφαση της Marinette Marine να εφαρμόσει συνδυαστική μετάδοση σε υδροπροωθητές. Η κλάση meko 200 που εφαρμόζει το σύστημα της Wartsila που χρησιμοποιεί υδροπροωθητές χρησιμοποιεί αποκλειστικά αεριοστρόβιλους ενώ οι προπέλες χρησιμοποιούν αποκλειστικά πετρελαιοκινητήρες. H Wartsila ήξερε το πρόβλημα και το απέφυγε.

    1. Σε κάθε περίπτωση δεν πρέπει αυτά τα πλοία και η εκδοχή τους MMSC να αποκτηθούν από το ΠΝ. Θα προκαλέσουν περισσότερα προβλήματα από αυτά που υποτίθεται πως θα επιλύσουν (αντικατάσταση κλάσης S). Πρέπει να στραφούμε σε ευρωπαϊκή σχεδίαση.

    2. @Mitch
      Πράγματι,έτσι όπως το θέτουν σε μερικές ανακοινώσεις αφήνουν να εννοηθεί απο εκείνους που δεν γνωρίζουν για αυτά που επισήμανες ότι φταίει η μετάδοση των Γερμανών για το πρόβλημα που παρουσιάστηκε σε αυτό το σημείο.

  3. Παντως το Ιστορικό περιοδικό του χώρου που πλέον παριστάνει τους ειδικούς σε θέματα πλοιων, εχει σχεδόν κάθε μέρα άρθρο υπερ των MMSC.

    Μηπως αγορασε το περιοδικό η ΟΝΕΧ η ίσως η LM και δεν το μάθαμε? Στο τελευταιο χθεσινο άρθρο οι αθεόφοβοι βγήκαν και έγραψαν ανώνυμο άρθρο οτι πρεπει να αγοράσουμε τις αλουμινιες ψαροτρατες MMSC,ωστε …. να βγάλει πολλα λεφτά ο επιχειρηματίας που θα πάρει τα ναυπηγεία!!!!!!! Κοντεψα να πέσω σπο την καρέκλα οταν το διάβασα.

    Εχουν σαλτάρει εντελως μου φαίνεται, όσο αυξάνονται οι κακες ειδήσεις για τις MMSC, αλλο τόσο αυξάνεται η διαφημηση που κανουν. Τωρα που το Αμερικανικο Ναυτικο σταματησε τις παραλαβέςτων LSC, άλλο τόσο αυξάνονται τα καθημερινά άρθρα υπερ των ψαροτρατων με εντελως γελοία επιχειρήματα.

  4. Ενώ το θέμα τελείωσε (και το τελείωσαν οι ίδιοι οι Αμερικανοί που κατάλαβαν ότι αυτά τα πλοία είναι άχρηστα) γπάρχουν κάποιοι όπως στην Πτήση που συνεχίζουν με τα άρθρα μαϊμού για mmsc και lcs, με κορύφωση το χθεσινό άρθρο (για Ισπανία πριν 20 χρόνια…σοβαροί;)
    Τα πλοία αυτά για το ΠΝ δεν κάνουν και τέλος. Τι καθόμαστε και συζητάμε;
    Πρέπει να πάρουμε ότι καλύτερο υπάρχει, με όποιο οικονομικό και πολιτικό κόστος. Χάνουμε το μισό Αιγαίο και τα μισά νησιά αν δεν ξυπνήσουμε. Εδώ τσιγκουνιά δε χωράει.
    Την απόφαση την πέρνουμε εμείς, ούτε οι Αμερικανοί, ούτε κάποιοι Ευρωπαίοι. Να μπεί ένας ειδικός φόρος για την Άμυνα, σε τσιγάρα, τσόγο, ποτά, καφέδες, bank transfers κτλ. ότι δηλ. κάνουν άλλα κράτη εδώ και χρόνια οπως πχ. η Τουρκία. Το έλεος θα έρθει σπό τον ελληνικό Λαό.
    Άλλο η επένδυση στα ναυπηγία, άλλο η απόκτηση νέων πλοίων. Και μην περιμένουμε να μας στηρίξουν οι Αμερικανοί επειδή θα πάρουμε από την ΛΜ κάποια πλοία. Τα business και τα συμφέροντα που βλέπουν οι Αμερικανοί (και όχι μόνο) στην Τουρκία, είναι πολύ παραπάνω απ’αυτά που έχουμε να προσφέρουμε και έτσι και αλλιώς δίνουμε χωρίς ανταλλάγματα.

  5. Η πρόταση των MMSC στο Πολεμικό Ναυτικό ξεκίνησε με το τυρί στη φάκα της δήθεν παραχώρησης των δύο Arleigh Burke, μετά «έφυγε» το τυράκι (Arleigh Burke) και έμεινε μόνο η φάκα.

    Οι Αμερικάνοι ποτέ δεν πρότειναν ως ενδιάμεση λύση δύο Arleigh Burke.

    Οι Αμερικάνοι δεν είπαν ποτέ ούτε ένα ξεκάθαρο ναι ούτε ένα ξεκάθαρο όχι προκειμένου να ροκανίζουν το χρόνο και κυρίως να μην κλείσει η συμφωνία με τη Γαλλία και τις Belharra.

    Αυτοί έπαιζαν και παίζουν το παιχνίδι τους, οι δικοί μας φωστήρες δεν το καταλάβανε;

    Οι δήθεν «αξιόπιστες» πληροφορίες για παραχώρηση δύο AB καλλιεργήθηκαν ψευδώς από συγκεκριμένους αμυντικούς χώρους αλλά και από στελέχη της κυβέρνησης (με δήθεν διαρροές) προκειμένου να συντηρούν στην επικαιρότητα την ακατάλληλη υποψηφιότητα των MMSC.

    Δεν είμαστε κατά των Αμερικανικών όπλων, είμαστε κατά της ακατάλληλης κορβετοπεριπολικού MMSC.

    Αν πραγματικά ήθελαν οι Αμερικάνοι να μπούνε στο Πολεμικό Ναυτικό θα έπρεπε να καταθέσουν πρόταση σοβαρή.

    Ποια θα μπορούσε να είναι αυτή η πρόταση;

    Να πάρουμε ως δεδομένο το μπάτζετ του Πολεμικού Ναυτικού στα 5,5 δις ευρώ όπως ανακοίνωσε η κυβέρνηση.

    Τα 5,5 δις ευρώ με την ισοτιμία ευρώ-δολαρίου είναι 6,6 δις δολάρια.

    Με 6,6 δις δολάρια αγοράζεις δύο Arleigh Burke του κουτιού με όπλα, υποδομές, υποστήριξη τα οποία κοστολογώ στα 4,5 δις δολάρια συν πλην μιας και στην περίπτωση μας δεν θα αποδεσμευτούν οι SM-3, SM-6 και Tomahawk με αποτέλεσμα το συνολικό κόστος να είναι μικρότερο σε σχέση με το USN.

    Από τα 6,6 δις $ μείον τα 4,5 (από τα δύο ΑΒ) μας κάνει 2,1 δις δολάρια.

    Με αυτά τα χρήματα μπορούμε να πάρουμε τρείς ή οριακά τέσσερις Type 31 ή την Ολλανδική Sigma 11515 όπου θα έχουν σίγουρα δύο MK-41 με 16 κελιά για μέχρι 64 ESSM2 όπως επίσης και ένα RAM είτε εναλλακτικά να εκσυγχρονιστούν τα CIWS από τις S που θα αποσυρθούν και να τοποθετηθούν στις νέες φρεγάτες και μείωση του κόστους.

    Το ίδιο ακριβώς μπορεί να γίνει και με άλλα οπλικά συστήματα των φρεγατών S όπως τους harpoon τα πυροβόλα κτλ. για περαιτέρω μείωση του συνολικού κόστους αφού πρωτίστως υποβληθούν στον απαραίτητο εκσυγχρονισμό όλα αυτά τα συστήματα.

    Ο εκσυγχρονισμός των Meko θα γίνει δωρεάν στα πλαίσια των αντισταθμιστικών από την εταιρία που θα πάρει το πρόγραμμα των φρεγατών.

    Ακόμα και στην περίπτωση που χρειάζεται να αυξηθεί το συνολικό μπάτζετ κατά 500-600 εκατ. για να υλοποιηθεί το παραπάνω πρόγραμμα.

    Φρεγάτες δεν αγοράζουμε κάθε μέρα οπότε θα μπορούσε να αυξηθεί το κονδύλι σε περίπτωση που δεν αρκούν τα 6,6 δις δολάρια.

    Θα μπορούσε συνδυαστικά να γίνει και ένα ταμείο υπέρ του στόλου με μπροστάρηδες τους εφοπλιστές και την οικονομική ελίτ της χώρας.

    Θα μπορούσαν πλούσιες πολιτικές οικογένειες να δώσουν το παράδειγμα.

    Αρκετά έχουν φάει ας επιστρέψουν και κάτι.

    Υποθετικά σε μια τέτοια περίπτωση θα έχουμε δύο καθαρόαιμα πλοία AAW Arleigh Burke και τέσσερις είτε Type 31 είτε Sigma 11515.

    Στην υποθετική περίπτωση των Άγγλων θα μπορούσε να μας δοθεί και ενδιάμεση λύση δύο Type 26 και στην περίπτωση των Ολλανδών οι δύο M.

    Παρένθεση η περίπτωση των δύο Ολλανδικών Μ κουμπώνει καλύτερα στο Πολεμικό Ναυτικό.

    Οπότε θα έχουμε συνολικά:

    Δύο καθαρόαιμα AAW Arleigh Burke, τέσσερις γενικών καθηκόντων είτε τις Αγγλικές Type 31 είτε τις Ολλανδικές Sigma 11515 και ενδιάμεση δύο είτε Type 26 στην περίπτωση των Άγγλων είτε δύο Μ στην περίπτωση που το συμβόλαιο το κερδίσει η Ολλανδία.

    Και τέσσερις εκσυγχρονισμένες; Meko δωρεάν στα πλαίσια των αντισταθμιστικών.

    Οπότε 2 AB συν 4 φρεγάτες γενικών καθηκόντων (είτε Type 31 είτε Sigma 11515) φρεγάτες ενδιάμεση λύση είτε δύο Type 26 είτε δύο M σύνολο 8 νέα πλοία συν οι τέσσερις εκσυγχρονισμένες Meko, 12 νέα πλοία ουσιαστικά.

    Μόνο που η πολιτική και στρατιωτική ηγεσία δεν ζητάει κάτι τέτοιο και απλός περιμένει τι θα μας προτείνουν οι άλλοι έχοντας μια τελείως παθητική στάση λες και αφορά το πρόγραμμα αυτό κάποιους άλλους.

    Ουσιαστικά χάνεται χρόνος (που δεν υπάρχει έτσι κι αλλιώς) χωρίς αποτέλεσμα.

    Τι ακριβώς συζητάνε τόσο καιρό για τις MMSC πραγματικά απορώ.

    Το πρόβλημα είναι αν θα έχει ένα MK-41 ή αν θα έχει σόναρ και αν θα πιάνει τους 30 κόμβους ή ότι το πλοίο είναι προβληματικό εξ αρχής και δεν αποτελεί υποψηφιότητα;

    Και τι σόι ανταγωνιστικός διαγωνισμός είναι αυτός από τη στιγμή που οι προτάσεις των εταιριών δεν ανακοινώνονται και απλός η κυβέρνηση κάνει επιλεγμένες διαρροές σε φιλοκυβερνητικά μέσα χωρίς καμία σοβαρή ενημέρωση;;

    Μια επίσης καλή πρόταση θα ήταν και η Ισπανική αν αφορά τέσσερις νέες φρεγάτες F-110 και ενδιάμεση λύση δύο F-100.

    Επίσης σύστημα Aegis και Αμερικάνικα οπλικά συστήματα αν θέλουν σώνει και καλά να το δώσουν το πρόγραμμα στους Αμερικανούς.

    Αυτό το κόλλημα με τις ακατάλληλες MMSC δεν έχει καμία λογική εξήγηση και κάνει μπαμ από μακριά πως πρόκειται για μια απευθείας ανάθεση με δόλο.

    Η όλη διαδικασία του προγράμματος που ανακοίνωσε η κυβέρνηση είναι πραγματικά για γέλια.

    Οι άνθρωποι είναι παντελώς ανίκανοι.

    Τι ακριβώς ζητάνε και τι ακριβώς θέλουνε κανείς δεν έχει καταλάβει.

    Τσίρκο μεντράνο.

    Από τη Γαλλία ζητάνε Belharra HN με δυνατότητες AAW και ενδιάμεση δύο FREMM από την Αμερική MMSC και ενδιάμεση AB από την Αγγλία Type 31 και ενδιάμεση Type 26 από την Ολλανδία Sigma και ενδιάμεση Μ και πάει λέγοντας.

    Ουσιαστικά μιλάμε για τελείως διαφορετικά πλοία μεταξύ τους.

    Δηλαδή οι προδιαγραφές γίνονται ακορντεόν.

    Από τη στιγμή που το ΠΝ ζήτησε τέσσερις νέες φρεγάτες με δυνατότητες AAW (βλέπε Belharra) και δύο φρεγάτες ενδιάμεση λύση AAW (βλέπε Arleigh Burke) σημαίνει πως το ΠΝ χρειάζεται πλοία AAW.

    Άρα τι ποιο λογικό ο ανταγωνιστικός διαγωνισμός (για γέλια) να ζητάει συγκεκριμένα πράγματα όπως τέσσερις φρεγάτες π.χ γενικών καθηκόντων είτε με δυνατότητες AAW και ενδιάμεση λύση δύο φρεγατών καθαρόαιμων AAW.

    Και εκεί αναγκαστικά όποιοι θα καταθέσουν πρόταση θα γνωρίζουν ακριβώς τι πρέπει να προσφέρουν.

    Παράδειγμα.

    Γερμανία αν θέλεις να καταθέσεις πρόταση θα πρέπει να προσφέρεις τέσσερις νέες φρεγάτες, εκσυγχρονισμό των Meko, κατασκευαστικό έργο και τουλάχιστον μια F-124 και δύο F-123.

    Ισπανία

    Τέσσερις F-110 και ενδιάμεση λύση δύο F-100 συν τα υπόλοιπα.

    Ολλανδία

    Τέσσερις νέες φρεγάτες ενδιάμεση δύο LCF συν τα υπόλοιπα.

    Γαλλία

    Τέσσερις Belharra HN ενδιάμεση λύση δύο FREMM συν τα υπόλοιπα.

    Και πάει λέγοντας.

    Εδώ όμως ζητάνε διαφορετικά πράγματα από κάθε χώρα με αποτέλεσμα να γελοιοποιείται ό έστω αυτός ανταγωνιστικός διαγωνισμός και ουσιαστικά εμείς να πληρώνουμε για κάτι που δεν αξίζει και το ΠΝ να μην πάρει αυτό που πληρώνει και αυτό που χρειάζεται.

    Κλείνοντας

    Αν ο σκοπός της κυβέρνησης είναι να ροκανίζει το χρόνο και να μην γίνεται τίποτα μια χαρά τα έχει καταφέρει.

    Αν ο σκοπός είναι να ενισχύσει πραγματικά το ΠΝ και τα χρήματα που θα επενδύσει να πιάσουν τόπο θα πρέπει άμεσα να κάνει το εξής.

    Με τα 5,5 δις ευρώ που είναι το μπάτζετ σε δολάρια 6,6 δις.

    Αν για λόγους διπλωματικής ισορροπίας θέλει να δώσει το πρόγραμμα στους Αμερικάνους:

    Η εντελώς ακατάλληλη MMSC φεύγει οριστικά από το τραπέζι και να μην χάνεται χρόνος χωρίς λόγο.

    Δύο ολοκαίνουργια Arleigh Burke κόστους 4,5 δις δολάρια με όλα μέσα δηλαδή όπλα, υποδομές, υποστήριξη κτλ.

    Και για τις τέσσερις νέες φρεγάτες γενικών καθηκόντων είτε Type 31 με αμερικάνικο εξοπλισμό και όπλα είτε την Ολλανδική Sigma 11515 επίσης με αμερικάνικα όπλα και εξοπλισμό.

    Ισπανία

    Τέσσερις F-110 συν ενδιάμεση λύση δύο F-100.

    Ολλανδία

    Τέσσερις Sigma 11515 και ενδιάμεση λύση δύο LCF.

    Γαλλία

    Τέσσερις Belharra HN και ενδιάμεση δύο FREMM.

    Εμείς είμαστε οι πελάτες εμείς πληρώνουμε και εμείς βάζουμε τα θέλω μας.

    Αν δεν μπορεί η Ολλανδία να διαθέσει δύο LCF αποκλείεται από το πρόγραμμα ομοίως και οι υπόλοιποι.

    Στην περίπτωση που καμία χώρα δεν μπορεί να μας αποδεσμεύσει ενδιάμεση λύση δύο φρεγάτες AAW ας δούμε την περίπτωση των δύο καινούργιων Arleigh Burke και την αγορά τεσσάρων φρεγατών πολλαπλού ρόλου από άλλη χώρα όπως τη Type 31 ή την Sigma 11515 που είναι χαμηλού κόστους.

    Εν ανάγκη αν αυτό το σχέδιο που προτείνω έχει επιπλέον κόστος αν γίνει ένα ταμείο υπέρ του στόλου όπου όλοι μας θα συνεισφέρουμε αναλογικά.

    Θα μπορούσε αυτή η προσπάθεια να γίνει με μπροστάρηδες τους εφοπλιστές την οικονομική ελίτ της χώρας και τις πλούσιες πολιτικές οικογένειες για να δώσουν το παράδειγμα προς όλους.

    Λύσεις υπάρχουν αυτό που δεν υπάρχει είναι πολιτική βούληση.

  6. Μερικοι ΑΚΟΜΑ – επισημα τυπωμενα μεσω επισημα πολιτικα κι ειδησιογραφικα μεσα – προωθουν αυτες τις παροπλισμενες τρατες !!!

    Για να καταλαβουμε ποσο ΚΑΚΟ ποση ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ εχει φερει αυτο το αμερικανικο λομπι εντος Ελλαδος !!!

  7. Για να μη κρυβόμαστε πίσω από το δαχτυλό μας. Υπάρχει πόλεμος μεταξύ Γεωργιάδη και Παναγιωτόπολου για το θέμα με τις φρεγάτες. Στην συνέντευξή του στην ΕΡΤ, το πρώτο πράγμα που κάνει είναι ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας να καρφώσει τον Άδωνι που μιλάει συνεχώς στα κανάλια. Δεν είναι τυχαίο ότι ξεκινάει με αυτό.
    https://www.youtube.com/watch?v=pgqV7azYDNs
    Έχουμε ακόμα δρόμο να δούμε αν θα επικρατήσει η λογική και τα στρατιωτικά κριτήρια, ή τα οικονομικά κρητήρια και ότι παίζεται γύρω από τα ναυπηγεία.

    1. Καλα και τα ναυπηγεία θα σωθούν ΜΟΝΟ αν ναυπηγησουν MMCS ?

      Μαλλον οι τσέπες των εμπλεκομένων επιχειρήται να σωθούν !

      …αναλαμβάνοντας να ναυπηγησουν ενα κορβετοπεριπολικο της πλάκας με κανονικό κόστος στα 300-400 εκ..

      υπερκοστολογημενο στον θεό και στην τιμή του 1 δις το κομμάτι..

      Τα ναυπηγεία μια χαρά μπορούν να ναυπηγησουν και Γαλλικες Belhrara και Ολλανδικές Sigma, και Ιταλικές Fremm και Γερμανικές A200 ..κ.ο.κ.

      Απλά το περιθώριο κέρδους δεν ειναι τόσο στρατοσφαιρικό
      οσο με τις LCS

      για αυτό και το έχουν τερματίσει γράφοντας στα παλιά τους τα παπούτσια
      και την άμυνα της Ελλάδας καθώς προωθούν το χειρότερο και με διαφορά
      προϊόν, αλλά και την τσέπη του Έλληνα για την οποία βεβαια ποτέ δεν ενδιαφέρονταν.

      1. Τις FREEDOM class LCS οι Αμερικανοι το 2020 τις αγοράζουν προς 520 MIL$
        Βάλε τα επιπλέον VLS MK41,OTO76,FCR, CAPTAS,….
        Βάλε και το παραπάνω κόστος εάν ναυπηγηθούν Ελλάδα οποτε να πως βγαίνει τιμή κοντά στο 1bill
        με τα όπλα και FOS!

  8. Είναι πολλά τα λεφτά Άρη και η πολιτική επιβίωση μετά την καταστροφή που έρχεται …αυτοσκοπός.

    Ο Ντένις και όλο το συνάφι …..προσπαθούν απεγνωσμένα να αλλάξουν τις καταστάσεις αλλά η πρόταση δυστυχώς είναι λίγο πρίν τον επιθανάτιο ρόγχο

    Ποιός πραγματικά ένστολος με το ελάχιστο αίσθημα καθήκοντος θα υπέγραφε οποιαδήποτε σύμβαση για τα MMSC……τώρα πλέον κανείς εκτός από τους μη ένστολους

    Οι Ουσαίοι βέβαια επαναλαμβάνω θέλοντας να ξεφορτωθούν τα LCS τα επόμενα χρόνια θα φροντίσουν να τα φορτώσουν σε άλλους και εμείς είμαστε ……….υποψήφια θύματα λόγω και της ανανέωσης της Συμφωνίας για τις Βάσεις

    Οπότε κανείς δεν πρέπει να είναι σίγουρος ότι θα γλιτώσουμε μια και καλή από δαύτες…και τότε θα πέσουν κλάματα γιατί οι συντηρήσεις θα μας κοστίζουν …ο τζίτζικας αηδόνι

    1. Είναι προφανές πως η πρόταση των Αμερικανών για την ακατάλληλη MMSC ακόμα και αν περιλαμβάνει την αγορά των ναυπηγείων είναι υπερκοστολογημένη τόσο πολύ που κάνει μπαμ από μακριά.

      Είναι προφανές πως κάποιοι στην κυβέρνηση βάζουν την πολιτική τους επιβίωση πάνω από όλα και αυτός είναι ο μοναδικός λόγος που ασχολούνται με την εντελώς ακατάλληλη MMSC.

      Εδώ βγήκε ο Άδωνις που είναι υπουργός και φωτογράφισε την Αμερικάνικη πρόταση ενώ υποτίθεται ο διαγωνισμός είναι ανταγωνιστικός!

      Γνωστός γλείφτης προσπαθεί να κερδίσει την εύνοια των Αμερικανών ώστε να έχει ρόλο στην επόμενη μέρα της ΝΔ ως αρχηγός προφανώς.

      Δηλαδή δουλεύει για την πάρτη του και μόνο.

      Με τα 5,5 δις ευρώ που είναι το μπάτζετ του ΠΝ όπως ανακοίνωσε η κυβέρνηση υπάρχουν πολύ καλύτερες επιλογές και με λογικό κόστος.

      Το παράδειγμα που έφερα σε άλλο μου σχόλιο για την υποθετική πρόταση στους Ιταλούς είναι κατατοπιστική για το τι μπορούμε να αγοράσουμε με αυτά τα 5,5 δις ευρώ.

  9. Ας πουμε τα πραγματα με το ονομα τους.

    Διαβασα και εγω το αρθρο στην Πτωση και Διαστρεμμα για τα «Ισπανικα σαπακια».Το αρθρο εκτος απο τελειως ανακριβες ειναι μια σαφης στηριξη υπερ των MMSC που προσπαθει μεσω ακροβατισμων να προωθησει θεσεις που δεν στεκουν ουτε στην πιο απλη λογικη.Ειναι ενα αρθρο το οποιο δικαιολογει απολυτως τα απαξιωτικα σχολια για το συγκεκριμενο μεσο.Και προς τιμην τους οι αναγνωστες και σχολιαστες το κατακεραυνωνουν στις αναρτησεις τους.

    Απο την αλλη διαβασα και το προηγουμενο αρθρο που εγραψε επωνυμα αρθογραφος τους και ο οποιος παρουσιαζει τα πραγματα ετσι οπως ειναι.Οτι θα πρεπει να αγορασουμε αυτο που αντεχουμε οικονομικα.Σωστοτατες θεσεις οι οποιες αναγνωριστηκαν απο τους αναγνωστες-σχολιαστες.

    Οποτε η καθολικη κατακραυγη ειναι λανθασμενη.Υπαρχουν καποιοι εκει μεσα που κανουν σωστα την δουλεια τους και αν μη τι αλλο προσπαθουν να κρατησουν καποιες ισορροπιες.Απο την αλλη υπαρχει η μεγαλη πλειοψηφια που μαλλον εχει βουτηξει το δαχτυλο στο βαζακι με το μελι και προσπαθει απεγνωσμενα να δικαιολογησει τα αδικαιολογητα με αρθρα σαν το τελευταιο.

    Το γεγονος οτι οι δευτεροι αποτελουν την πλειοψηφια ειναι οτι μετα την αποκαλυψη της προτασης για την MMSC-HN απο την «εταιρια» το περιοδικο εβγαλε την μουγκα παρολλο που την γνωριζε απο την διαδυκτιακη παρουσιαση.Το πλοιο που προτεινεται ειναι χειροτερο απο οτιδηποτε μπορουσε να φανταστει και ο πιο σκληρος πολεμιος της MMSC και αποδομει πληρως ολα τα σαθρα επιχειρηματα που η Πτωση ειχε παρουσιασει με ομοβροντιες αρθρων υπερ της.

    Η «εταιρια» μαλλον εχει καταλαβει οτι δεν εχει πιθανοτητες επιλογης(ειδικα μετα την αρνηση αποδεσμευσης Α.Β αλλα και την σωρεια αποκαλυψεων περι των μεγαλων προβληματων του πλοιου στις οποιες πρωτοστατησαν αναγνωστες-σχολιαστες και ιστολογια σαν το παρον που δεν λογοκρινανε τις αποψεις) οποτε εκανε μια προταση αλα ONEX.Μια προταση η οποια δεν εχει καμμια πιθανοτητα επιλογης συγκρινομενη ακομα και με την πιο βασικη των αντιπαλων αλλα την κραταει τυπικα μονο στο παιχνιδι.

    Η «εταιρια» ουσιαστικα παραδεχεται οτι οσα εχουν παρουσιαστει για το πλοιο ειναι σωστα,οι οποιες εφανταστες διαμορφωσεις ειναι πολυ δυσκολο εως ανεφικτο να γινουν και ακομα και οι πιο απλες τροποποιησεις πλην αυτων που εχουν γινει για την Σαουδαραβικη εκδοση ειναι πανακριβες.Ετσι εκθετει τους οποιους υποστηρικτες αλλα και οσους σκεφτουν ακομα και να συνεχισουν την προωθηση της MMSC στο Π.Ν.Ακομα χειροτερα πιθανη αγορα του θα ειναι πια καταφανως σκανδαλο και θα χριζει ποινικης διερευνησης.

    Το θεμα ομως δυσκολευει και για τους Γαλλους οι οποιοι κρατησαν μια σχετικα σκληρη σταση(και τους βγηκε) γιατι γνωριζαν οτι ανταγωνιζονται με οτι χειροτερο εχει να επιδειξει ο ανταγωνισμος και δεν ηθελαν να παρουσιαστουν οτι «μειωνουν» το προιον τους το οποιο ειναι καταφανως καλλητερο απο την MMSC ακομα και στην βασικη του εκδοση.Ενα προιον ομως που δεν ικανοποιει το Π.Ν ουτε στην «ενισχυμενη» εκδοση του ειδικα απο την πλευρα του κοστους.

    Τωρα εχουν να αντιμετωπισουν προτασεις οπως η Ολλανδικη,η Βρετανικη(αν ισχυει) και η νεα Ισπανικη(που οπως ακουγεται ειναι ενδιαφερουσα) και οι οποιες εκτος απο ανταγωνιστικες ειναι και οικονομικοτερες.Και ολες εχουν συστηματα της «εταιριας».Οποτε η απαραδεκτη προταση της να δειχνει περισσοτερα απο οσα φαινονται.

  10. Ακόμα και η Ιταλική FREMM είναι έτη φωτός καλύτερη από την MMSC και από άλλες υποψηφιότητες και με λογικό κόστος.

    Η Αίγυπτος αγόρασε δύο Ιταλικές FREMM με κόστος 1,1 δις ευρώ χωρίς όπλα, υποδομές, υποστήριξη κτλ. όπως όλοι γνωρίζετε.

    Δηλαδή 550 εκατ. ευρώ ανά πλοίο!

    Και τι πλοίο, 6,700 τόνους εκτόπισμα.

    Στη δική μας περίπτωση αν ζητούσαμε προσφορά από τους Ιταλούς για την FREMM με επιπλέον 16 κελιά (σύνολο 32) και ένα RAM πίσω πόσο παραπάνω θα μας τη χρέωναν ειδικά στην περίπτωση που το πρόγραμμα αφορούσε τέσσερις νέες φρεγάτες;;

    Υποθετικά

    Τέσσερις Ιταλικές FREMM με 600 εκατ. ανά πλοίο (με 32 κελιά και RAM) 4X600 = 2,4 δις ευρώ.

    Ένα δις ευρώ για αρχική υποστήριξη, υποδομές, όπλα κτλ. σύνολο 3,4 δις ευρώ.

    Και περισσεύουν 2,1 δις ευρώ όπου θα μπορούσαμε να ζητήσουμε από τους Ιταλούς δύο XL FREMM AAW (με 48 κελιά) όπου θα περιλαμβάνει το κόστος των όπλων, υποδομών και υποστήριξης με τα 2,1 δις ευρώ.

    Ο εκσυγχρονισμός των τεσσάρων Meko θα γίνει δωρεάν στα πλαίσια των αντισταθμιστικών ενώ δίνοντας τους ένα τόσο μεγάλο πρόγραμμα θα μπορούσαμε να ζητήσουμε φυσικά κατασκευαστικό έργο όπως και ενδιάμεση λύση δύο φρεγατών FREMM.

    Άρα με τα 5,5 δις ευρώ μπορούμε να αγοράσουμε 4 Ιταλικές FREMM (με 32 κελιά και RAM) κόστος 2,4 δις ευρώ συν ένα δις όπλα, υποδομές αρχική υποστήριξη κτλ. σύνολο 3,4 δις και δύο καθαρόαιμες φρεγάτες AAW με 48 κελιά με τα υπόλοιπα 2,1 δις ευρώ.

    Ο εκσυγχρονισμός των τεσσάρων Meko δωρεάν στα πλαίσια των αντισταθμιστικών ενώ μπορούμε να ζητήσουμε και δύο FREMM ως ενδιάμεση λύση μιας και θα τους δώσουμε ένα τόσο μεγάλο πρόγραμμα.

    Λύσεις υπάρχουν και με λογικό κόστος.

    Αυτό που δεν υπάρχει είναι πολιτική βούληση.

    Αυτό που υπάρχει σίγουρα είναι δόλος, υστεροβουλία και να καλοπιάσουν τους Αμερικάνους δίνοντας ένα συμβόλαιο υπερβολικά μεγάλο για μια εντελώς ακατάλληλη πρόταση.

    Σε μια τέτοια περίπτωση και για να κρατηθούν οι ισορροπίες με τη Γαλλία μια δεύτερη μοίρα Rafale σε δεύτερο χρόνο.

    Πως είναι δυνατόν να συζητάνε ακόμα για τέσσερις ακατάλληλες από κάθε άποψη MMSC εκσυγχρονισμό των Meko και κάποια ενδιάμεση λύση (παλιά Tico που αποσύρουν) με κόστος 5,5 δις ευρώ όταν με τα ίδια χρήματα όπως ανάλυσα λίγο παραπάνω μπορούν να αγοραστούν 4 Ιταλικές FREMM (με 32 κελιά και RAM) με κόστος 600 εκατ. 4Χ600 = 2,4 δις με ένα δις ευρώ όπλα, υποδομές, αρχική υποστήριξη κτλ. σύνολο 3,4 δις και να μας περισσεύουν και 2,1 δις ευρώ όπου μπορούμε να ζητήσουμε από τους Ιταλούς δύο φρεγάτες AAW με 48 κελιά (FREMM XL) όπου θα περιλαμβάνει όπλα, υποδομές και αρχική υποστήριξη.

    Εκσυγχρονισμός των Meko δωρεάν ως αντιστάθμισμά και θα μπορούσαμε να ζητήσουμε δύο Ιταλικές FREMM ως ενδιάμεση λύση.

    Αυτά ως παράδειγμα για το τι μπορούμε να πάρουμε με 5,5 δις ευρώ.

    Έχει καμία σχέση η παραπάνω πρόταση με την ενδεχόμενη πρόταση των Αμερικανών για τέσσερις MMSC πιθανός δύο παλιά Tico ενδιάμεση και εκσυγχρονισμό των Meko συνολικού κόστους 5,5 δις ευρώ;

    Είναι με τα καλά τους στην κυβέρνηση ή μήπως νομίζουν πως απευθύνονται σε ιθαγενείς του Αμαζονίου;

    1. Κ γιατί να πάμε σε 4 FREMM IT με το customisation κ που αναφέρεις κ οχι σε 4
      FREMM HN όπως τις είχε διαμορφώσει το ΠΝ το 2007 με κάποιες αλλαγές;
      Το 2007 οι FREMM HN είχαν
      1 πυροβόλο OTO-127mm LW στην πλώρη με 150 βλήματα Vulcano κ 400 κανονικά.
      4 Sylver A50 με 32 Aster30
      6 τετραπλους εκτοξευτές Sylver A43 εκατέρωθεν του υποστεγου για 24 MICA VL
      8 exocet MM40 Block 3
      2 τηλεχειριζόμενους σταθμούς για πυροβόλα των 20 mm
      2 τριπλούς εκτοξευτές τορπίλων MU-90
      Συνδιασμό σόναρ τροπιδας κ συρόμενο κ πλήρες σύστημα ECM/ESM
      Σήμερα αν ζητούσαμε 4 FREMM HN
      1 OTO-76mm STRALES στην πλώρη αντί για το OTO-127mm LW ώστε να χωρέσει ένας ακόμα Sylver A50.
      3 Sylver A50 με 24 Aster30
      2 Sylver A70 με 16 MdCN ή 16 Aster30 ανάλογα με την αποστολή.
      6 τετραπλους εκτοξευτές Sylver A43 εκατέρωθεν του υποστεγου για 24 MICA VL NG
      1 OTO-76mm STRALES στο υπόστεγο όπως κάνουν οι Ιταλοί.
      2 τηλεχειριζόμενους σταθμούς για πυροβόλα των 20 mm
      8exocet MM40 Block 3 C (οι Αμερικάνοι βέβαια χώρεσαν 16 NSM στις Constellation class άρα γιατί όχι κ 16 exocet MM40 Block 3 C);
      2 τριπλούς εκτοξευτές τορπίλων MU-90
      Σύστημα αντιμετρων CANTO για Τορπίλες
      Πλήρες σύστημα ECM/ ESM
      Ανθυποβρυχιακο κοστούμι Kingklip mk2-Captas-4 VDS κ το ραντάρ των FREDA Hercules S-band που είναι εφάμιλλο του SF 500 ,πόσο θα κόστιζε μιας κ όλα τα παραπάνω σύστηματα είναι ΉΔΗ πιστοποιημένα;;;
      Θα πήγαινε το πλοίο πάνω από 1,3 δις με όπλα κ όλο το πακέτο;;
      Όπως λές η αναβάθμιση των ΜΕΚΟ 200 δωρεάν σαν αντισταθμιστικό κ μένουν 300 εκατ για να βρεις 2 μεταχειρισμένα που θα σε βοηθήσουν να κρατήσεις οροφές για 4-5 χρόνια .

  11. Αυτό που θα σημείωνα εγώ, και μου φάνηκε περίεργο που δεν έγραψαν εδώ κάτι για αυτό, είναι ότι σε άλλο σαιτ αναφέρανε ενημέρωση που έκανε η γνωστή εταιρεία, η οποία

    1) από την μία στην ενημέρωση προμόταρε τις MMSC ως το μόνο πλοίο από τα προσφερόμενα που υπηρετεί και δεν είναι απλά σχέδιο (και φυσικά κανένας δεν τους αντιμίλησε και να τους πει ότι η MMSC ακόμη δεν υπηρετεί, ενώ και η LCS αν υποτίθεται ότι έπρεπε να περάσει όλα τα τεστ για να κριθεί επιχειρησιακό, το τεστ κινητήρα και το τεστ επιβίωσης μετά από πλήγμα δεν το έχει περάσει, άρα είναι σαν να είναι επί 10 χρόνια μεταξύ σχεδίου και αποτυχημένης πραγματικότητας). Εναλλατκικά κάποιος θα μπορούσε να τους πει ότι από τα προσφερόμενα, δεν είναι το μόνο που υπηρετεί, αλλά το μόνο που στην πράξη έχει κριθεί αποτυχημένο σχέδιο, ενώ τα άλλα όχι ακόμη.

    2) ΤΟ ΠΙΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΩΝ, ανέφεραν ότι σε συνεργασία με την Fincantieri (που παράγει και την MMSC) αυτή την στιγμή ναυπηγεί πλέον την FFGX, κάτι που μου φάνηκε σαν έμμεση σπόντα ότι αν δεν θέλετε MMSC, μην μας απορρίψετε, θα φέρουμε την FFGX. Αυτό θα ήταν ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ενδιαφέρον, αρκεί η τιμή να ήταν συγκρίσιμη με της Μπελάρα, καθώς οι επιδόσεις του θα κυμαίνονται περίπου εκεί (αλλού είναι καλύτερο το ένα αλλού το άλλο).

    Η μόνη περίπτωση ΚΑΙ να προχωρήσουμε με ένα καλό πλοίο, ΚΑΙ να πετύχουμε καλή τιμή, είναι πραγματικά να πάρουν σωστή προσφορά για την Type 31 (Με λίγες μετατροπές που να φέρνουν περισσότερο στον εξοπλισμό της Iver Huitfelt, ΄που είναι πιο ΑΑ), ώστε να πιεστούν και ΗΠΑ/Γαλλία να προσφέρουν μια σοβαρή τιμή και όχι να μας περνάνε ιθαγενείς που θα δώσουμε χρυσάφι για χάντρες (ΟΚ κάτι καλύτερο από χάντρες, αλλά δεν αξίζει τόσο χρυσάφι). Αν έβγαινε προς τα εξω ότι Άγγλοι με Type 31 και Γερμανοί με μια μεγάλη Α-200 τα προσφέρουν ντούκι με 500 εκατ, θα μαζευόταν αμέσως στην τιμή οι άλλοι.

    Οι Γάλλοι αν προσφέρανε 4 Μπελάρα με επιπλέον sylver, Ram, CIWS και ECM με 750 το κομμάτι, συν 2 Λαφαγιέτ με 300 εκατ/κομμάτι αφού έκαναν μια καλή μετατροπή προς την κατεύθυνση της Formidable και έκαναν μια πολύ δυνατή μετατροπή στις ΜΕΚΟ με 400 εκατ, με συστήματα και λογισμικά που να είναι ίδια ή κοντινά και να μπορούσαν να διασυνδεθούν, θα ήταν ένα συνολικό κόστος 4 δις για όλα και θα είχαμε 10 πλοία σχεδόν καινούργια.

    Η Γαλλία και καλά λεφτά θα έπαιρνε, αλλά θα είχε πετύχει τζακ ποτ, καθώς όλο το ΠΝ θα γινόταν Γαλλικό, οπότε αυτόματα θα γινόταν σχεδόν σίγουρο ότι θα έπαιρνε και επόμενες φρεγάτες και αναβαθμίσεις και ραντάρ και πυραύλους κτλ.

    Μάνι μάνι, για να φύγουν και οι τελευταίες S, θα μπορούσε να δώσει άλλες 2-3 Λαφαγιέτ (με την σωστή αναβάθμιση σε Formidable), και μετά όταν έρθει η ώρα της αντικατάστασης των ΜΕΚΟ, θα ήταν έτοιμη με γκολ από τα αποδυτήρια.

    Το θέμα είναι αν ο Εμμανουέλ και η Φλορένς μπορούν να σκεφτούν στρατηγικά και τι σημαίνει αυτό σε βάθος 30ετίας ή αν θα σκεφτούν για μια αρπαχτή (που πιθανόν να την χάσουν).

    Αντίστοιχα φυσικά και ο θείος Σαμ, αν μας έδινε 4 FFGX με 900 εκατ την μία, συν MEKO up 400 εκατ συν ενδιάμεση λύση 1-2 ΑΒ και τα υπόλοιπα αποσυρόμενα LCS,
    -ΚΑΙ θα έπαιρνε καλά φράγκα για τις FFGX,
    -ΚΑΙ θα έκανε για πρώτη φορά ΟΛΟ το ΠΝ (μετά και την αεροπορία) Αμερικανικό, συν τα όπλα, συν τα ραντάρ, πυραύλους, λογισμικά και όλα με όλα τα μελλοντικά οφέλη που έλεγα και για την Γαλλία
    -ΚΑΙ θα μπορούσε να πει ότι ξεχρέωσε για ένα σημαντικό ποσοστό την χρήση των βάσεων.

    Το θέμα πλέον δεν είναι 4 φρεγάτες. Είναι ποια χώρα θα πάρει ΟΛΟ το ΠΝ για την επόμενη 50ετία μαζί με τα επόμενα σκάφη που θα πάρει.

    1. Το ξανά γράφω: Οι Lafayette ΔΕΝ μπορούν να γίνουν FORMIDABLE!!
      Οι Σιγκαπουριανές FORMIDABLE είναι στο ίδιο εκτόπισμα με τις LAFAYETTE αλλα έχουν ΔΙΠΛAΣΙΑ εγκαταστημένη ηλεκτρική και προωστική ισχύς για να υποστηρίξουν όλο τον επιπλέον εξοπλισμό και οπλισμό

      Εάν για τον απλό εκσυχρονισμό που εφαρμόζουν στα πλοία τους χρειάστηκαν 3 χρονια σχεδιασμό πριν μπει μέσα το πλοίο ΠΟΣΟ καιρό θα τους πάρει να κάνουν ένα πιο εκτεταμένο εκσυχρονισμό με VLS/RADAR σε αυτά και σε τι κόστος??

      Καλύτερα να ζητήσουμε GOWIND αφού παράδωσαν καινούργια στους αιγυπτιους σε 29 MHNES!!

      1. 1) Ναι έχουν διπλάσια εγκατεστημένη ισχύ.
        2) Όχι δεν θεωρώ ότι για να έχουν 2-3 Sylver πάνω τους θα έπρεπε να διπλασιαστεί η εγκατεστημένη ισχύς, στο μεγαλύτερο μέρος τους, είναι ένα αδρανές πράγμα πάνω στο πλοίο και θα ανεβαίνει (λίγο) η κατανάλωση όταν πρέπει να ενεργοποιηθεί.
        3) Αν παίρνει 3 χρόνια για την Γαλλική αναβάθμιση, δεν σημαίνει ότι τον χρόνο τους τον έφαγε ο σχεδιασμός ή η εκτέλεση της αναβάθμισης, απλά δεν ήταν και ιδιαίτερα ζεστοί με αυτό, έχουν άλλες προτεραιότητες
        4) Αν δεν μπορούν αυτοί, να τις πάνε στην Σιγκαπούρη. Αυτή ΚΑΙ τις έφτιαξε όλες μόνη της (πλην μια που έγινε Γαλλία) άρα έχουν όλη την τεχνογνωσία, ΚΑΙ είναι πολύ γρήγοροι, ΚΑΙ είναι πιο φτηνοί.

        Λύσεις υπάρχουν (αλλά δεν είναι σαν το λεφτά υπάρχουν).

        Και φυσικά συμφωνώ με το σχόλιο ότι ΔΕΝ είμαστε για φαραωνικές αγορές στο ΠΝ, γιατί έχουμε ένα σκασμό άλλες ανάγκες. ΔΕΝ καταλαβαίνω αν μας δουλεύουν ψιλό γαζί ή τι έχει γίνει, γιατί:

        -εκεί που έλεγαν δεν βρίσκονται 400 εκατ για τις ΜΕΚΟ και έψαχναν να τις κάνουν με 150 εκατ, ΟΚ βρέθηκε ένα άνοιγμα προυπολογισμού λόγω κορονοιού, και
        -έτσι είπαν μετά ΟΚ θα ξοδέψουμε 1,6 δις (για 2 Μπελάρες)
        -μετά είπαν ώπα 2 Μπελάρες ίσον 2,6 δις, συν 0,4 για τις ΜΕΚΟ=3 δις
        -μετά είπαν πάμε σε 4 φρεγάτες κτλ κτλ, αποφασίσαμε να ξοδέψουμε 4 δις,
        -και τώρα όλοι γράφουν για 5,5 δις. ΠΟΙΟΣ μίλησε για 5,5 δις? Πραγματικά νιώθω ότι από το πουθενά βγαινουν παπαγαλάκια σε διάφορα σαιτ και ανεβάζουν κάθε δίμηνο και κατά ένα δις το τι θα ξοδευτεί. Έχουν τρελλαθεί τελείως???

        1. Οι FORMIDABLE μια χαρά θα μας έρχονταν
          Μισό εκτόπισμα από FREMM και πιο βαριά εξοπλισμένες !!
          Δυστυχώς δεν μας τις προσφέρουν δεν τις συζητάμε και έχουμε κολλήσει στις [email protected] @1billion

      2. εχουμε προς αντικατασταση καμια 10ρια ΤΠΚ, 9 Φρεγατες και 6 Υποβρυχια. Συνολο 25 πεπαλαιωμενα πλοια περιπου. Μακαρι να παρουμε 3 εκσυγχρονισμενες Λαφαγιετ. Δε μπορουμε να αντικαταστησουμε ολα αυτα τα πλοια με FREMM η BELHARRA. Ειναι προφανες. Θελουμε 4 Μπελ ναυαρχιδες μαζι με τις 4 εκσυγχρονισμενες ΜΕΚΟ, συνολο 8 πλοια και μετα πολλα πλοια γενικων καθηκοντων. Και ποιοτητα και ποσοτητα.

  12. Τα ξαναγράφω:
    Να δοθούν 5.5 blIlion μονο για φρεγάτες ενδιάμεση και MEKO Upgrade είναι ΜΕΓAΛΟ ΣΦAΛΜΑ!

    Υπάρχουν μεγάλες ανάγκες και στους 3 κλάδους

    ενδεικτικά αναφέρω τα 3 209/1100 @50XRONA!! που έπρεπε να φύγουν πριν από τις S!!

    Ο ES έχει μείνει με υλικό δεκαετίας 70 και οι ελλείψεις σε μεσαία ελικόπτερα μετά τα Ιμια ΔΕΝ έχουν καλυφθεί και δεν καλύπτονται με διακλαδικά σχOλEια και σιρίτια

    torm2,sa8b με σοβαρά προβλήματα λειτουργίας λόγω έλλειψης fos και αυτά πρέπει να αντικατασταθούν

    Αεροπορία Τεράστιες έλλειψης σε stand off a-g oπλα, ατρακτίδια αναγνώρισης στόχευσης και πεπαλαιωμένο δίκτυο radar/SAE

    Τα φαραωνικά σχέδια των 5.5bill δεν νομίζω να υποστηριχθούν και από την οικονομία !

    Ρεαλιστικά:

    Μετρημένο εκσυχρονισμό MEKO

    Καινούργια πλοία κλάσης GOWIND 2500/3100
    Ας πούμε στα MAX 500-600mil με τα όπλα /FOS

    Μεταχειρισμένα υποβρύχια από Νορβηγία /Ιταλία η Israel

    Το Αιγαίο μπορεί να κλείσει στον αντίπαλο με επάκτιες συστοιχίες και νέα πυρομαχικά πυραυλους για το Πυροβολικό

    Πρέπει να προσγειωθούμε στη πραγματικότητα !!

    PS: Θα ανάφερα και τα TYPE 31 με διαμόρφωση IVH
    https://en.wikipedia.org/wiki/Iver_Huitfeldt-class_frigate

    Armament:
    32 × Mk 41 VLS with up to 32 SM-2 IIIA surface-to-air missiles [1]
    24 × Mk 56 VLS with up to 48 RIM-162 ESSM
    8–16 × Harpoon Block II SSM
    1 × Oerlikon Millennium 35 mm Naval Revolver Gun System CIWS
    2 × OTO Melara 76 mm
    2 × dual MU90 Impact ASW torpedo launchers

    αλλα μάλλον δύσκολο για πολιτκούς λόγους να κάνουμε τέτοια συμφωνία με to UK
    Αλλιώς ένα τέτοιο πλοίο με APAR2 και ένα περιστρεφόμενο VSR -NS200 με είναι ανώτερο από ότι συζητιέται

    Και δεν νομίζω να πήγαινε πάνω από 500MIL το πλοίο χωρίς όπλα!!

    1. Δύσκολη εξίσωση με πολλούς αγνώστους και λίγα χρήματα.

      Κοιτάζουμε τις S που τουλάχιστον πλέουν πάνω από το νερό και έχουμε ξεχάσει τα 50-χρονα υποβρύχια που θα πάνε καμιά μέρα στον πάτο και θα τρέχουμε. Πρόγραμμα ναυπήγησης υποβρυχίων δεν παίζει (λόγω κόστους), επομένως μονάχα μεταχειρισμένες λύσεις μπορούν να εξεταστούν. H Γαλλία έχει τίποτα εκεί αντί για Lafayette; Αφού δεν έχουν σοβαρές φρεγάτες ενδιάμεσης λύσης μήπως έστελναν κανένα υποβρύχιο.

      Οι Gowind ουσιαστικά είναι ανταγωνιστικές των EPC (εκτός και αν κάνω λάθος). Άρα αν παραγγείλουμε αυτές τις κορβέτες με το πρόγραμμα EPC τις θα γίνει; Για να μην πω για το ανέκδοτο ‘Θεμιστοκλής’.

      Ναυπηγεία δεν έχουμε και δεν θα αποκτήσουμε εντός του 2021 (ο Σκαραμανγκάς πάει για ενοποιημένο διαγωνισμό κατά το καλοκαίρι). Άρα και να πληρώναμε αύριο το πρωί για αναβάθμιση των ΜΕΚΟ, οι εργασίες ρεαλιστικά θα μπορούσαν να ξεκινήσουν πριν το καλοκαίρι του 2022; Για ναυπήγηση νέας φρεγάτας ούτε λόγος, υποθέτω η έναρξη στον Σκαραμανγκά θα απαιτούσε τουλάχιστον 1,5 χρόνο αφού πουληθεί, γίνει νομικός έλεγχος και μεταβιβαστεί (ένα χρόνο από σήμερα στην καλύτερη).

      Μήπως να πάρουμε άμεσα 4 μεταχειρισμένες και να τις βάλουμε για εκσυγχρονισμό μαζί με τις ΜΕΚΟ + 4 μεταχειρισμένα υποβρύχια + 4 EPC αργότερα;

    2. Αγαπητέ φίλε CK το ότι έχουν αφήσει τον εξοπλισμό του ΠΝ στο έλεος του Θεού εδώ και χρόνια και οι ανάγκες είναι όντως πολλές όπως νέα υποβρύχια και πυραυλακάτους δεν σημαίνει πως θα πρέπει να πάρουμε υποδεέστερες φρεγάτες για να χωρέσουμε μέσα στον προυπολογισμό και φρεγάτες (προφανώς μικρών δυνατοτήτων) και νέα υποβρύχια και νέες πυραλακάτους.

      Το Πολεμικό Ναυτικό χρειάζεται πλοία με μεγάλες δυνατότητες για να έχει λόγο και παρουσία όπου απαιτηθεί.

      Είτε στο Αιγαίο είτε και στην Ανατολική Μεσόγειο.

      Να κόψουν από το φαγοπότι τους τον κομματικό τους στρατό και από τα συμφέροντα που υπηρετούν πιστά να βρούνε τους αναγκαίους πόρους για να αγοραστούν και οι φρεγάτες που πρέπει και νέα υποβρύχια και ότι χρειάζεται.

      Τους φόρους μας στο κράτος δεν τους πληρώνουμε για να διορίζουν αυτοί τους ψηφοφόρους τους για τη δική τους πολιτική επιβίωση.

      Τους φόρους τους πληρώνουμε για να λειτουργεί το κράτος σωστά να παρέχει στους πολίτες του όλα τα αναγκαία όπως και ασφάλεια.

  13. Κάποτε στην αρχή των μνημονίων παρακολουθούσα το δελτίο του Μέγκα γιατί μέσα από την παραπληροφόρηση του καταλάβαινα τι θα μας επέβαλε κάθε φορά η τρόικα.
    Στην σημερινή περίοδο για το θέμα της ανανέωσης του στόλου παρακολουθώ την Πτήση και διάστημα για να δω προς τα πού πάει αυτό το θέμα.
    Πλέον εντελώς ξεδιάντροπα έχουν αναλάβει τον ρόλο της προώθησης και διαφήμισης σε συγκεκριμένη εταιρεία.
    Εχθές διαβάζοντας το άρθρο στο τέλος του είδα αυτή την πρόταση η οποία μου προκάλεσε αηδία κυριολεκτικά και ταυτόχρονα εντελώς ξεδιάντροπα έπαιρνε σε διπλωματικό επίπεδο λέγοντας :

    Ας αφήσουμε λίγο την καραμέλα της “πίεσης”, και ας δούμε πέρα από τη μύτη μας, και τις βλακείες για την περίφημη συμφωνία “αμοιβαίας αμυντικής συνδρομής”.

    Μετά από αυτό εγώ τελείωσα οριστικά μαζί τους.

    Αν το σχόλιο μου είναι εκτός δεοντολογίας του φιλόξενου χώρου σας, παρακαλώ όπως μην αναρτηθεί.

    Ευχαριστώ

    1. Εύστοχος.

      Κατά τα άλλα μας φταίνε οι κακοί ξένοι για ότι στραβό γίνεται στη χώρα μας.

      Το ότι έχουμε γεμίσει γενίτσαρους και τροχονόμου ξένων συμφερόντων αυτό δεν το βλέπει κανείς.

      Και δυστυχώς αυτοί οι «κάποιοι» που προωθούν συμφέροντα ξένων εταιριών και όχι τα συμφέροντα της χώρας είναι και πολιτικοί.

      Και δεν είναι μόνο τα εξοπλιστικά προγράμματα.

      Το είδαμε και με τα μνημόνια.

      Το είδαμε και τ βλέπουμε και με τα δημόσια έργα και το πάρτι που γίνετε το είδαμε και το βλέπουμε και το πως προσπαθούν με κάθε τρόπο να εξυπηρετήσουν ξένα και ντόπια συμφέροντα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *