H SIMA (Servicios Industriales de la Marina), από το Περού, και η νοτιοκορεατική HD HHI (HD Hyundai Heavy Industries) ανακοίνωσαν ότι υπέγραψαν Επιστολή Προθέσεων για την ανάπτυξη και αγορά υποβρυχίων για το Ναυτικό της χώρας. Είχε προηγηθεί η υπογραφή Μνημονίου Κατανόησης (το 2024) και Μνημόνιο Συμφωνίας (το 2025). Η συμφωνία προβλέπει την σχεδίαση, ανάπτυξη και ναυπήγηση νέων υποβρυχίων για το Περού, στο Περού και με συμμετοχή της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας. Στο επίκεντρο του Μνημονίου είναι η ανάπτυξη ενός νέου υποβρυχίου, βασισμένο στη σχεδίαση HDS-1500, αλλά τροποποιημένο σύμφωνα με τις επιχειρησιακές απαιτήσεις του Ναυτικού του Περού. Τα νέα υποβρύχια θα αντικαταστήσουν τα δύο T-209.1100 (κλάσης «Islay») και τα τέσσερα Type-209.1200 (κλάση «Angamos») που διατηρεί σε υπηρεσία το Περού και η ηλικία τους ξεπερνά τα 45 χρόνια.

Συγκεκριμένα, τα δύο T-209.1100 εντάχθηκαν σε υπηρεσία το 1975 και τα τέσσερα Type-209.1200 εντάχθηκαν σε υπηρεσία το 1980 (δύο υποβρύχια), το 1982 και το 1983. Το HDS-1500 έχει μήκος 65 μέτρα, πλάτος 6,5 μέτρα και εκτόπισμα 1.500 τόνους. Δεν ενσωματώνει σύστημα AIP (Air Independent Propulsion), αλλά χρησιμοποιεί συσσωρευτές Ιόντων Λιθίου. Οι συγκεκριμένοι συσσωρευτές έχουν το πλεονέκτημα ότι μπορούν να αποθηκεύσουν πολύ περισσότερη ενέργεια με αποτέλεσμα το υποβρύχιο να πετυχαίνει σε κατάδυση την ίδια χρονική διάρκεια με το σύστημα ΑΙΡ. Ένα ακόμη μεγάλο πλεονέκτημα των συσσωρευτών Ιόντων Λιθίου, σε σύγκριση με τους συσσωρευτές Μολύβδου Οξέως είναι η μικρή διάρκεια επαναφόρτισης αλλά και η μεγαλύτερη διάρκεια ζωής τους. Το HDS-1500 απαιτεί πλήρωμα 25-32 ατόμων, χάρη στο μεγάλο βαθμό αυτοματισμού που ενσωματώνει. Επίσης, έχει σχεδιαστεί με ανοιχτή αρχιτεκτονική για ευκολία στη συντήρηση και την μελλοντική αναβάθμιση.