«Δώρο Θεού» για την ελληνική οικονομία είναι πολύ πιθανό να αποδειχθεί η νέα παράταση που δόθηκε μέχρι τις 18 Μαΐου για την κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών στον πλειοδοτικό διαγωνισμό πώλησης των περιουσιακών στοιχείων της ΕΛΒΟ.

Γράφει ο ΓΙΩΡΓΟΣ Κ. ΑΝΔΡΗΣ για το NEWSAUTO

Ο λόγος σύμφωνα με αποκλειστικές  πληροφορίες του Newsauto.gr εστιάζεται στο γεγονός πως μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία εξετάζει να συμμετέχει σε κάποιο από τα επιχειρηματικά σχήματα που έχουν ήδη εκδηλώσει ενδιαφέρον τα οποία θα πρέπει να υπενθυμίσουμε πως περιλαμβάνουν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, την Γερμανική Krauss-Maffei Wegmann GmbH & Co. KG (KMW), την Ισραηλινή Plasan, την Paramount Group εκ Νοτίου Αφρικής και ο ελληνικό όμιλο Kouimtzis Group, ο οποίος, έχοντας ήδη συμφωνήσει συνεργασίες με τρεις αμερικανικές εταιρείες του  τομέα των εξοπλιστικών συστημάτων έχει επιβεβαιώσει το ενδιαφέρον του να κατέβει στον πλειοδοτικό διαγωνισμό…

Η αυτοκινητοβιομηχανία θέλει να συμμετέχει μέσω κάποια άλλης εταιρείας ώστε να χρησιμοποιήσει τις εγκαταστάσεις της ΕΛΒΟ είτε για συναρμολόγηση οχημάτων είτε για παραγωγή εξαρτημάτων. Παράλληλα υπάρχει και ένα άλλο σχέδιο για συντήρηση στρατιωτικών οχημάτων που δρουν στην ευρύτερη περιοχή της Μέσης Ανατολής…

Να υπενθυμίσουμε πως σύμφωνα με τον αρχικό προγραμματισμό οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές θα έπρεπε έως τις 2 Απριλίου να καταθέσουν τις προσφορές τους για την απόκτηση της ΕΛΒΟ, που βρίσκεται σε ειδική εκκαθάριση. Ωστόσο εξαιτίας των προβλημάτων που έχει προκαλέσει κορωνοϊός αποφασίστηκε να δοθεί νέα παράταση καθώς τα ενδιαφερόμενα σχήματα δεν έχουν πρόσβαση σε έγγραφα τα οποία πρέπει να προσκομίσουν προκειμένου να συμμετάσχουν στη διαδικασία.

Αξιόλογη περιουσία

Η ΕΛΒΟ διαθέτει αξιόλογη ακίνητη περιουσία και εξειδικευμένο μηχανολογικό εξοπλισμό. Οι εγκαταστάσεις της βρίσκονται στη βιομηχανική περιοχή Θεσσαλονίκης, καταλαμβάνουν έκταση 270 στρεμμάτων, με καλυμμένη επιφάνεια 60.000 τετραγωνικά μέτρα. Δύο σημαντικά περιουσιακά στοιχεία της, όμως, είναι η πιστοποιημένη γραμμή συναρμολόγησης αρμάτων μάχης Leopard που διαθέτει και ο σταθμός διαγνωστικών και συντήρησής τους, κληροδότημα αμφότερα των αντισταθμιστικών από την προ ετών αγορά των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων των εν λόγω αρμάτων μάχης από τη γερμανική Krauss-Maffei Wegmann. Παράλληλα συναρμολογούσε και συντηρούσε στρατιωτικά οχήματα.

Η Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων ΑΒΕ ιδρύθηκε το 1972 με την επωνυμία Στάγιερ Ελλάς ΑΒΕ με σκοπό την παραγωγή και διάθεση φορτηγών οχημάτων, γεωργικών ελκυστήρων και σταθερών κινητήρων. Κατασκεύαζε, αρχικά κάνοντας απλή συναρμολόγηση αλλά αυξάνοντας σταδιακά το ποσοστό εγχώριας κατασκευής εξαρτημάτων, φορτηγά, τανκς και τρακτέρ της αυστριακής εταιρείας στην Ελλάδα. Πολλά από αυτά παραμένουν ακόμη εν υπηρεσία στις ελληνικές ένοπλες δυνάμεις.

Το 1986 η εταιρεία μετονομάσθηκε σε Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ ΑΒΕ) και τον Αύγουστο του 2000, το 43% των μετοχών της, καθώς και το μάνατζμεντ, πέρασαν στη «Μυτιληναίος». Ωστόσο το 2010 η «Μυτιληναίος» αποχώρησε από τη διοίκηση της εταιρείας την οποία και ανέλαβε το ελληνικό Δημόσιο.

Η ΕΛΒΟ τέθηκε τελικά σε καθεστώς ειδικής εκκαθάρισης το 2014 και έκτοτε βρίσκεται σε κυριολεκτικά υπαρξιακή αναζήτηση επενδυτή και business plan. Τα οχήματα που έχουν βγει από τις γραμμές της περιλαμβάνουν αστικά και υπεραστικά λεωφορεία, ηλεκτροκίνητα λεωφορεία (Neoplan), τεθωρακισμένα οχήματα μάχης ΕΛΒΟ Κένταυρος, οχήματα Mercedes Benz GD και Hummer HMMWV (4×4) 1114 GR, φορτηγά γενικής χρήσης και παλαιότερα τα τεθωρακισμένα Steyr SK 105 Kurrasier και ΤΟΜΠ Λεωνίδας και τα θρυλικά στους Έλληνες φαντάρους φορτηγά Steyr.

ΠΗΓΗ: NEWSAUTO