Όπως είναι γνωστό, Ολλανδία και Βέλγιο θα ναυπηγήσουν τέσσερις φρεγάτες ASWF (Anti-Submarine Warfare Frigate) προς αντικατάσταση ισάριθμων «Μ» (δύο για κάθε χώρα). Οι νέες φρεγάτες θα έχουν ως κύρια αποστολή τον ανθυποβρυχιακό πόλεμο, ενώ έμφαση θα δοθεί στον ηλεκτρονικό πόλεμο και τον αυτοματισμό, ώστε να μειωθούν οι απαιτήσεις επάνδρωσης. Το πρόγραμμα έχουν αναλάβει τα ολλανδικά ναυπηγεία Damen σε συνεργασία με την Thales. Στόχος του προγράμματος είναι και τα τέσσερα πλοία να έχουν παραδοθεί και να είναι επιχειρησιακά το 2030.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της ιστοσελίδας «marineschepen.nl», το οποίο υπογράφει ο Jaime Karremann και επικαλείται ανακοίνωση του Βέλγου Υπουργού Άμυνας Ludivine Dedonder στις 10 Φεβρουαρίου, οι βελγικές ASWF δεν θα ενσωματώνουν 16 κελιά κάθετης εκτόξευσης Mk.41 VLS (Vertical Launch System), που θα έχουν οι ολλανδικές, αλλά μόλις οκτώ, για ισάριθμα βλήματα αντιαεροπορικής άμυνας περιοχής SM-2 ή 32 βλήματα αντιαεροπορικής άμυνας ESSM (Evolved Sea Sparrow Missile).
Δεν είναι η πρώτη διαφωνία μεταξύ Βελγίου και Ολλανδίας. Τον Μάιο του 2020 η ολλανδική εφημερίδα «De Telegraaf» έγραψε ότι το πρόγραμμα αντιμετωπίζει πρόβλημα διαφωνιών, μεταξύ Ολλανδίας και Βελγίου, σχετικά με τα τεχνικά χαρακτηριστικά, το χρονοδιάγραμμα και το συνολικό κόστος των πλοίων. Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Βέλγου Υπουργού Άμυνας «ένας αριθμός συμβιβαστών έχει αποφασιστεί και οι επιλογές δεν έχουν επιπτώσεις στις καλές σχέσεις μας με την Ολλανδία».
Οι φρεγάτες θα έχουν χώρο, πίσω από το κύριο πυροβόλο διαμετρήματος 76 χιλιοστών, για την τοποθέτηση δύο Mk.41 VLS. Κάθε Mk.41 VLS έχει οκτώ κελιά. Συνολικά δηλαδή το πλοίο θα μπορεί να μεταφέρει μέχρι 16 SM-2 ή 64 ESSM. Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Βέλγου Υπουργού Άμυνας οι βελγικές ASWF θα έχουν ένα Mk.41 VLS με οκτώ κελιά, ενώ θα υπάρχει εγκαταστημένη η υποδομή για το δεύτερο Mk.41 VLS, αν και εφόσον αποφασιστεί η εγκατάσταση του σε ύστερο χρόνο.
Ο λόγος για τον οποίο το Βέλγιο επέλεξε κάτι τέτοιο είναι οικονομικός. «Κάναμε την επιλογή να παραμείνουμε αυστηρά εντός του προϋπολογισμού που καταγράφει το Μνημόνιο Κατανόησης μεταξύ της Ολλανδίας και του Βελγίου». Σύμφωνα με τα όσα γνωρίζουμε μέχρι σήμερα τα πλοία θα είναι εκτοπίσματος 6.000 τόνων περίπου, θα έχουν μήκος 146 μέτρα, μέγιστη ταχύτητα άνω των 30 κόμβων (56 χιλιόμετρα την ώρα) και πλήρωμα 120 άτομα. Εκτός των αντιαεροπορικών βλημάτων θα έχουν και αντιπυραυλικό σύστημα RAM, ελαφρά πολυβόλα, βλήματα κατά πλοίων και ελαφρές τορπίλες.