Από την Τρίτη 23 Ιουνίου θα λάβει χώρα η έναρξη των παραδόσεων των νέων υπερσύγχρονων ταχυπλόων RAFNAR 1100 Tactical για το Λιμενικό Σώμα. Το χρονοδιάγραμμα παραδόσεων περιλαμβάνει ένα ταχύπλοο ανά μήνα. Τα σκάφη ναυπηγούνται στην Ελλάδα ενώ ήδη οι Ειδικές Δυνάμεις του ΕΣ έχουν παραλάβει ένα σκάφος.

Πρόκειται για σκάφη Ισλανδικής σχεδίασης και ελληνικής ναυπήγησης. Το σκάφος θα φέρει δυο εξωλέμβιους κινητήρες Mercury 450R και θα αναπτύσσει έμφορτο τη μέγιστη ταχύτητα των 53 κόμβων. Το σκάφος κλειστού τύπου με υπερκατασεκυή και έχοντας θωράκιση  κατηγορίας NIJ3+ στα παράθυρα και τη καμπίνα. Δύναται να μεταφέρει 14 άτομα προσωπικό σε αντικραδασμικά καθίσματα της εταιρείας Ulman. Τέσσερα άτομα είναι εξωτερικά στη πλώρη, τέσσερα στη πρύμνη και τα υπόλοιπα εσωτερικά στην καμπίνα του σκάφους.

Ο εξοπλισμός των σκαφών τύπου RAFNAR 1100 Tactical συμπληρώνεται από ηλεκτροπτικό σύστημα της FLIR, ραντάρ ναυτιλίας SIMRAD, GPS – Plotter, τακτικό σύστημα αποστολής μετάδοσης εικόνας και ήχου και δυνατότητα τοποθέτησης έστορα με πολυβόλο στη πλώρη των 12,7 χιλιοστών. Το σκάφος ζυγίζει 4,1 τόνους και έχει ακτίνα δράσης τα 400 ναυτικά μίλια. Τα σκάφη RAFNAR έχουν τη δυνατότητα να πλέουν σε εξαιρετικά δυσμενείς συνθήκες και σε περίπτωση που πάρουν κλήση επανέρχονται στην αρχική τους θέση.

Φυσικά ο εξοπλισμός των σκαφών τροποποιείται και διαμορφώνεται ανάλογα τις ανάγκες τις απαιτήσεις του πελάτη ως προς το σκέλος των αισθητήρες, του οπλικού φορτίου (μπορεί να τοποθετηθεί και τηλεχειριζόμενος έστορας με πολυβόλο μέχρι 12,7 χιλιοστά), των επικοινωνιακών συστημάτων καθώς και των κινητήρων (εσωλέμβιοι ή εξωλέμβιοι). Η επιλογή των εξωλέμβιων μηχανών γίνεται λόγω της γάστρας του σκάφους καθώς και λόγω ευκολιών στη συντήρηση.

Το μοντέλο τύπου RAFNAR 1100 Tactical είναι αυτό που θα συμπληρώσει τον στόλο πλωτών του ΛΣ μέσω της δωρεάς δέκα σκαφών του παραπάνω τύπου από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών. Επίσης, όπως προαναφέρθηκε ένα τέτοιο έχει ήδη παραδοθεί στις Ειδικές Δυνάμεις (Αμφίβιοι Καταδρομείς).

Comments

  1. Το οτι δεν κατασκευάζονται στην Ελλαδα ειναι η χειρότερη κραπαζιά που θα μπορούσαμε να εισπράξουμε.
    Ανόητοι, αχρηστοι, αυτοκαταστροφικοί.
    Συνδικαλισταριό,ωχ αδερφισμός και ας ψοφήσει η κατσικα του γείτονα.
    Πίκρα.

    1. Όπως λέει και το άρθρο ναυπηγούνται στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα από την Rafnar Hellas στην Κερατέα. Λίγη ψυχραιμία δεν κάνει κακό.

      1. Να διαβάζαμε και λίγο πριν την αμολήσουμε να λες.
        Μετά πως θα πει ΟΛΟΙ ΠΡΟΔΟΤΕΣ…
        Δεν φτάνει που γίνεται μεγάλη προσπάθεια να ενισχυθούν με πλωτά το ΛΣ, δεν φτάνει που κάποιοι έκαναν δωρεές τα ακούν και από πάνω…

  2. Αλήθεια το ωκυαλος τι έγινε; Όπως και το καταμαράν κατασκευής εάν τι τύχη είχαν; Γι’αυτό συνεχίζω και επιμένω ότι κάθε ελληνική προσπάθεια καταλήγει στα σκουπίδια όσο αξιόλογη και αν είναι .Εντολές άνωθεν.

    1. @ Φωτης κυπραιος,

      Αυτη ειναι μια πικρη αληθεια, πως καθε Ελληνικη προσπαθεια καταληγει στα σκουπιδια ή σε καποιο συρταρι που ανοιγει μονο μετα απο δεκαετιες.

      ακομα πιο πικρη αληθεια ειιναι ΟΛΟΙ αυτοι που ΑΦΟΡΙΖΟΥΝ οτι εχει σχεδιαστει κι εχει κατασκευασθει απο Ελληνικα χερια….

      Ενδεχεται να μισουν τον ιδιον τους τον ευατο ὴ ειναι λατρες της σχολης του Σικαγο !

    2. Να σημειώσουμε επίσης ότι το Ωκυαλός είναι πρόγραμμα δωρεών από Ελληνική Βιομηχανία και Ναυπηγείο που με οδηγίες του ΠΝ δημιούργησε 1 πρωτότυπο που προορίζεται για τη ΔΥΚ ενώ τα Rafnar για το ΛΣ. Δεν ξέρω αν υπάρχει απόφαση για το αν θα συνεχιστεί το πρόγραμμα (= αν είναι αρκετά ικανοποιητικές οι επιδόσεις του), πάντως από ότι φαίνεται δεν έχει απορριφθεί ως τώρα.

      1. Δες κατασταση, εε;;

        Τα βατραχια της ΔΥΚ να ξερουν ΑΠΕΙΡΕΣ καλυτερα απο μερικα αμερικανακια εδω μεσα, που το μονο που ξερουν ειναι το μαρλπμπορο την κοκα κολα κι τον Tom Clancy – Rainbow 6…..

    1. Αγαπητέ φίλε, ναι ίσως το Ωκυαλος να μην ήταν αξιόλογη προσπάθεια όπως λες,αυτό όμως θα μπορούσε να αποδειχθεί μόνο αν δοκιμάζονται στη πράξη ένα πρωτότυπο,που δεν θα είχε στοιχίσει τίποτα μπροστά στα χρήματα που πετά το ελληνικό κράτος εδώ και εκεί.προσωπικα πιστεύω πως το ελληνικό κράτος,διαχρονικά, είναι ο μεγαλύτερος νεκροθάφτης κάθε ελληνικής προσπαθειας

      1. Μα υπάρχει πρωτότυπο και δοκιμάστηκε… Και επανέρχομαι λοιπόν στην πρόταση του giorgos tsagaris, Το γεγονός να δοκιμάστηκε αλλά να μην έκανε δεν παίζει; Η επειδή το φτιάξαμε εμείς θα πρέπει ντε και καλά να είναι τέλειο;

          1. Ναι ξερουμε το αποτεκεσμα των δοκιμων.

            Εγινε ΑΠΟΔΕΧΤΟ απο το ΓΕΝ !
            ακολουθει η δηλωσει του Γεν:
            «Το νέο ταχύπλοο, η καθέλκυση του οποίου έγινε τέλη Νοεμβρίου, τις τελευταίες ημέρες εκτελεί δοκιμές αποδοχής από το Π.Ν. Η μέχρι τώρα πορεία των δοκιμών κρίνεται επιτυχής, καθώς ικανοποιήθηκαν οι απαιτήσεις της Διοίκησης Υποβρυχίων Καταστροφών και όλα δείχνουν ότι στις αρχές του νέου χρόνου το σκάφος θα ενταχθεί στη δύναμή της. Οπως σημειώνουν πηγές του ΓΕΝ, «τα ιδιαίτερα τεχνικά χαρακτηριστικά και ο εξοπλισμός του σκάφους θα έχουν αποτέλεσμα να αναβαθμιστούν οι δυνατότητες της ΔΥΚ, καθώς η Διοίκηση θα αποκτήσει ένα ακόμα Σκάφος Ανορθόδοξου Πολέμου (ΣΑΠ) για τη διεξαγωγή ειδικών επιχειρήσεων σε ολόκληρη την έκταση του θεάτρου επιχειρήσεων». «

            Προφανως μερικων του βρωμαει οτι ειναι εγχωριο κι Ελληνικο !!!!!!!!!!!

      2. Είναι πολλά τα λεφτά. Ξέρεις πόσο εύκολα το καλό γίνεται κακό και τούμπαλιν για να εξυπηρετηθούν συμφέροντα;

    2. Φημες λενε αγαπητε, πως θα σας τα φορτωσουν στο Πρασινονησι για προστασια του ΝΚ, τωρα που θα αποκτησετε ΚΑΙ στολο….

  3. Το αποδέχομαι και συνυπογράφω.Το καταμαράν της ΕΑΒ που ο οπλισμός αν θυμάμαι καλά ήταν δύο ρουκετοβολα των 70 ένα πενηνταρι και τριμελές πλήρωμα (45knots μέγιστη) τι ζημιά θα μπορούσε να κάνει;

  4. Το τι κάνει η κάθε εταιρεία είναι Θεμα της εταιρίας. Ο ωκυαλος ίσων να ήταν καλός για κάποια χρήση, μέτριος για κάποια άλλη. Το ίδιο και το Rafnar και κάθε άλλη μάρκα. Το τι θα πάρει η κάθε υπηρεσία εξαρτάτε από τις ανάγκες της και την χρήση,που έχει προβλεφθεί να κανει.
    Οσο αφορά το συγκεκριμένο σκάφος η γνώμη μου είναι ότι είναι ότι καλύτερο έχει πάρει ποτέ το ΛΣ σ αυτη την κατηγορία. Καθώς οι κατασκευαστές είχαν την διαύγεια να ρωτήσουν, τι και πως είναι χρήσιμο από τα ίδια τα πληρώματα, και σε όλες τις παρατηρήσεις η ανταπόκριση ήταν άμεση. Πράγμα που δεν έχει γίνει ποτέ ξανά. Απ όσο θυμάμαι. Απ την άλλη έχει μια εντελώς διαφορετική γάστρα που του αποδίδει νέες δυνατότητες πολύ ανώτερες απ αυτές που είδει ξέρουμε.

  5. Μπορει καποιος να αιτιολογησει γιατι τα σκαφη της πρωτης φουρνιας ειναι βαμμενα μαυρα ενα κατεξοχην μη τακτικο και δυσκολο για αποκρυψη χρωμα?

  6. » …..μόνο τὸ αἴσθημα τὸ Ἑλληνικό, ὁ φιλήκοος τῶν ξένων εἶναι προδότης». « Ι. Καποδιστριας
    «….Κατήγγειλε γιαυτὸ τοὺς «φιλήκοους τῶν ξένων» ὡς προδότες

    Αυτπο το μαθημα θα το μαθουν μερικοι αργα ή γρηγορα….

    οσο για το Ελληνικο Σκαφος Ωκυαλος, που οι προδιαγραφες του ηταν ΑΝΩΤΕΡΕΣ κι υπερτερουσε ως σκαφος εντος του υγρου στοιχειου σε ολα σχεδον τα κριτηρια μαζι κι με το πολεμικο εξοπλισμο του, σε συγκριση με ενα σχεδιασμενο για τις αναγκες ΞΕΝΩΝ πανω σε ξενο φυσικο περιμβαλον απο αυτο του Αιγαιου κι με προδιαγραφες/κριτηρια ξενων.

    Αλλα ειπαμε, οι λατρες του μαλμπορο κι της κοκα κολας, ως ανοητοι ενθουσιαζονται με οτι
    λαμπει…….

    υ.γ.
    Αναρωτιεμαι, καλα αυτη η ΜΑΝΙΑ να υποστηριζει ενας Ελληνας(υποθετω) οτι ξενο κι οχι το σπιτι του, απο που προερχεται;;;

    Τοσο καλα πληρωνουν εκει στα διοικητηρια της Βασ. Σοφιας;;;;;;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *