Κατά τη διάρκεια του συμποσίου, που διοργάνωσε η αμερικανική SNA (Surface Navy Association) στην Ουάσιγκτον η Lockheed Martin παρουσίασε την πρόταση της για το πρόγραμμα FFG(X) του Αμερικανικού Πολεμικού Ναυτικού.

Το πρόγραμμα FFG(X) αφορά στη ναυπήγηση 20 πλοίων κατηγορίας φρεγάτας και ξεκίνησε τον Ιούλιο του 2017 όταν το Αμερικανικό Υπουργείο Άμυνας εξέδωσε αίτημα για πληροφορίες (RFI : Request for Information) προς τους ενδιαφερόμενους, ενώ το συμβόλαιο λεπτομερούς σχεδίασης και ναυπήγησης αναμένεται να υπογραφεί το 2020.

Το Αμερικανικό Πολεμικό Ναυτικό ενδιαφέρεται για πλοία ικανά να συνοδεύουν αεροπλανοφόρα και να συνεργάζονται αποτελεσματικά στο πλαίσιο απαιτητικών αεροναυτικών επιχειρήσεων σε περιβάλλον έντονων απειλών από βλήματα κατά πλοίων και εφαρμογές ηλεκτρονικού πολέμου. Το εκτόπισμα των νέων πλοίων θα είναι μεταξύ των 4.000 και 6.000 τόνων.

Το μοντέλο που παρουσιάστηκε στο συμπόσιο ενσωματώνει οκτώ (8) εκτοξευτές βλημάτων κατά πλοίων (στο κατάστρωμα της πλώρης, κάτω από τη γέφυρα). Ποιο μπροστά βρίσκεται το σύστημα κάθετης εκτόξευσης Mk.41 VLS (Vertical Launch System) με 16 θέσεις εκτόξευσης αντιαεροπορικών βλημάτων ESSM (Evolved Sea Sparrow Missiles) και SM (Standard Missiles), ενώ ακολουθούν δύο (2) θέσεις για το σύστημα SSMM (Surface to Surface Missile Module) το οποίο χρησιμοποιεί βλήματα AGM-114L Longbow Hellfire σε ρόλο εγγύς προσβολής στόχων επιφανείας. Το κύριο πυροβόλο του πλοίου, που βρίσκεται στην πλώρη, είναι ένα Mk.110 των 57 χιλιοστών της BAE Systems. Ως σύστημα εγγύς άμυνας (CIWS : Close-In Weapon System) έχει επιλεγεί το SeaRAM (Rolling Airframe Missile), το οποίο είναι τοποθετημένο πάνω από το υπόστεγο του ελικοπτέρου, στην πρύμνη.

Σε σχέση με τα πλοία LCS η υπερκατασκευή των πλοίων έχει σχεδιαστεί εκ νέου για καλύτερη εργονομία, αλλά και για να υπάρξει ο απαραίτητος χώρος εγκατάστασης του ραντάρ EASR (Enterprise Air Surveillance Radar) της Raytheon). Για την προστασία του το πλοίο διαθέτει τέσσερις (4) εκτοξευτές αντιμέτρων Nulka, οι οποίοι είναι τοποθετημένοι πάνω από τη γέφυρα, ενώ πάνω από τη γέφυρα και σε υψωμένη θέση υπάρχει και πρόνοια για την εγκατάσταση όπλου λέιζερ.

Οι οπές εκτόνωσης των καυσαερίων των κινητήρων είναι τοποθετημένοι εντός της υπερκατασκευής, δίπλα στον κεντρικό ιστό, προκειμένου να μειωθεί το υπέρυθρο ίχνος του πλοίου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *