Το χθεσινό συμβάν επαναφέρει στο προσκήνιο ζητήματα επιχειρησιακής σχεδίασης και υλικοτεχνικής υποδομής για το Λ.Σ και δεν πρέπει να εκπλήσσει κανέναν. Διότι ήταν θέμα χρόνου να συμβεί. Εδώ και αρκετό καιρό το Λ.Σ κατόπιν πολιτικών πιέσεων, βρίσκεται σε καθημερινή διατεταγμένη υπηρεσία πλησίον των Ιμίων και των Δωδεκανήσων ώστε να παρακολουθεί εκ του σύνεγγυς την τουρκική προκλητικότητα.

Το Π.Ν για πολιτικούς λόγους μη κλιμάκωσης παρακολουθεί από πιο μακριά τις τουρκικές κινήσεις. Επισημαίνεται ότι χθες το βράδυ στη περιοχή έπλεε η κανονιοφόρος «ΠΟΛΕΜΙΣΤΗΣ» της Διοίκησης Πλοίων Επιτηρήσεως του Αρχηγείου Στόλου στα πλαίσια της διαρκούς επιχείρησης «ΞΙΦΙΑΣ» με αντικειμενικό σκοπό την καταγραφή και παρακολούθηση των κινήσεων του τουρκικού στόλου.

Από την Κρίση Ιμίων και εκ τότε το Λ.Σ υποτίθεται θα αναλάμβανε να σηκώσει το βάρος της διαχείρισης περιστατικών χαμηλής ή μέτριας προκλητικότητας ώστε αφενός να απαλλάξει το Π.Ν από πάρεργο και αφετέρου το Λ.Σ να αποκλιμακώνει τις όποιες τοπικές προκλήσεις. Το ζήτημα είναι ότι εδώ και 22 χρόνια το Λ.Σ παραμένει αγκυλωμένο σε στρεβλές αντιλήψεις και νοοτροπίες που απορρέουν πρωτίστως από τις πολιτικές ηγεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας και δευτερευόντως από τις φυσικές ηγεσίες με ελάχιστες φωτεινές εξαιρέσεις.

Χαρακτηριστικά αναφέρουμε το παράδειγμα των ακατάλληλων περιπολικών ανοιχτής θαλάσσης λόγω εκτοπίσματος και οπλισμού που αδυνατούν να διαχειριστούν  περιστατικά όπως τα χθεσινά ή να διεξάγουν επιχειρήσεις σε ανοικτή θάλασσα υπό δυσμενείς συνθήκες. Το τουρκικό πλοίο TCSG UMUT SG-703 κλάσης DOST εκτοπίσματος 1725 τόνων είναι κατά πολύ ικανότερο από το άοπλο ΠΑΘ 090 «ΓΑΥΔΟΣ» των 460 τόνων ή τα Ισραηλινά Saar. Το Τουρκικό σκάφος που βασίζεται στην Ιταλική κλάση σκαφών ακτοφυλακής Sirio φέρει πυροβόλο των 40 χιλιοστών και διαθέτει ελικοδρόμιο για υποστήριξη ελικοπτέρου Bell 412EP.

Γι αυτό και το Π.Ν έχοντας αντιληφθεί την επιχειρησιακή ακαταλληλότητα του Λ.Σ έχει επενδύσει πάνω στις Κανονιοφόρους και τη Διοίκηση Πλοίων Επιτηρήσεως δεσμεύοντας κονδύλια και προσωπικό για μια δουλειά που είναι του Λ.Σ. Πολλάκις κατά το παρελθόν το Λ.Σ έχασε ευκαιρίες να συγκροτήσει έναν ικανό στολίσκο ώστε να μεταμορφωθεί σε πραγματική ακτοφυλακή και όχι κατ’ ονομασία.

Εφόσον η Πολιτική Ηγεσία της χώρας αποφάσισε πως το Λ.Σ θα διαχειρίζεται τη τουρκική προκλητικότητα κατά το πρώτο στάδιο με απώτερο σκοπό να μην υπάρξει κλιμάκωση τότε απαιτούνται επενδύσεις σε πλωτά μεγάλου εκτοπίσματος παράλληλα με καλλιέργεια νέας επιχειρησιακής κουλτούρας. Γιατί διαφορετική θα ήταν η αντιμετώπιση των τούρκων απέναντι σε πλοίο αντίστοιχου εκτοπίσματος και διαφορετική σε ενός μικρότερου.  

Οι ηγεσίες του Αρχηγείου Λ.Σ είναι οι φυσικοί αυτουργοί για όσα έζησε το πλήρωμα του «ΓΑΥΔΟΣ». Διότι συναινούσαν στην εκάστοτε πολιτική ηγεσία ελέω ευθυνοφοβίας και δημοσιοϋπαλληλικής νοοτροπίας με στόχο την αποστρατιωτικοποίηση της Υπηρεσίας και τη διαρκή απαξίωση των υφιστάμενων επιχειρησιακών μέσων όπως συμβαίνει με τα υπερσύγχρονα ελικόπτερα DAUPHIN AS365-N3 που τα χαίρονται τα υπόστεγα της Βάσης Ελικοπτέρων Ναυτικού. Ή με τα υφιστάμενα ΠΑΘ που εξακολουθούν να είναι άοπλα.

Δυστυχώς όλα ξεκινούν από την επιλογή και εκπαίδευση του προσωπικού της Υπηρεσίας. Μια επιλογή που βασίζεται στο ρουσφέτι και την αναξιοκρατία και μια εκπαίδευση τόσο των Αξιωματικών όσο και των Υπαξιωματικών που είναι για κλάματα.  Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν ικανοί και άξιοι στο Λ.Σ. Ενδεικτικά αναφέρουμε τις συνεχείς επιτυχίες της Δίωξης Ναρκωτικών ή τις επιχειρήσεις της ΜΥΑ και των ΚΕΑ. Το ζήτημα δεν είναι εκεί. Το ζήτημα είναι ότι το Λ.Σ δεν είναι μια απλή υπηρεσία επιβολής του Νόμου αλλά έχει προεκτάσεις σε θέματα εθνικής άμυνας.

Και τα λάθος μηνύματα αποκωδικοποιούνται από τον Τουρκικό Αναθεωρητισμό και τους διεθνούς πυρήνες του σκληρού ποινικού δικαίου, με τον τρόπο που εξυπηρετεί τα συμφέροντα τους. Μετά και από το φιάσκο με τα ναρκωτικά του αλιευτικού σκάφος MURAT TERZI, σημαίας Τουρκίας και τον εμβολισμό του ΠΑΘ 090 «ΓΑΥΔΟΣ» δεν πρέπει να τρέφουμε αυταπάτες για τις τραγικές περιπέτειες που μας έχουν βάλει φυσικές και πολιτικές ηγεσίες, αμετανόητες και ανίκανες να διδαχθούν από τα λάθη τους.

Και επειδή κυρίαρχος όλων πρέπει να είναι ο ανθρώπινος παράγοντας…τι θα γινόταν σήμερα αν θρηνούσαμε ανθρώπινα θύματα από το πλήρωμα του «ΓΑΥΔΟΣ»;

Comments

  1. Εσεις που αναφερεστε στο Λ.Σ. (Λαθος. Σωμα),γιατι δεν λετε πως το 70% των στελεχων ασχολειται με γραφειοκρατικες αγγαρειες;Λιμενικη αρχη 10 ατομων σημαινει 7 ατομα σε θεσεις ΚΕΠ,τυπου αλιεια,ΝΑΤ,ναυτικη εργασια,επιθεωρηση,θαλασσσια ρυπανση,αδειες,δικαιολογητικα εφοριας,εξυπηρετηση εταιρειων (πληροφοριες δρομολογιων,απαγορευτικα,κλπ.),λοιπη χαρτουρα και 3 ατομα «μαχιμα» -εξωτερικα για τα ματια του κοσμου;Και τα 3 πολλα ειναι…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *