Στη διάρκεια επίσκεψης εργασίας του Υφυπουργού Βιομηχανίας και Τεχνολογίας της Τουρκίας, Hasan Büyükdede, και του κυβερνήτη της επαρχίας Sakarya (Σαγγάριος), Çetin Oktay Kalkim, στις εγκαταστάσεις της BMC στο Arifiye, στις 23 November 2020, προέκυψε μια ενδιαφέρουσα είδηση. Συγκεκριμένα, η φωτογραφία που δημοσιεύτηκε στον τουρκικό τύπο δείχνει ένα άρμα μάχης Leopard-2A4 να φέρει τον πύργο του Altay. Υπενθυμίζουμε ότι η Τουρκία έχει παραλάβει 354 Leopard-2A4, αλλά έχει απολέσει ορισμένα στη Συρία. Συγκεκριμένα το Νοέμβριο του 2005 υπογράφηκε σύμβαση ύψους € 365.000.000 για την προμήθεια 298 Leopard-2A4 από τα γερμανικά αποθέματα (οι παραδώσεις ξεκίνησαν τον Ιούλιο του 2006 και ολοκληρώθηκαν το 2008), ενώ τον Μάρτιο του 2010, υπογράφηκε νέα σύμβαση για την προμήθεια 56 επιπλέον Leopard-2A4, οι παραδόσεις των οποίων ξεκίνησαν το 2011 και ολοκληρώθηκαν το 2012.

Η επίμαχη φωτογραφία, όπως δημοσιεύτηκε στον τουρκικό τύπο.

Για τα τουρκικά Leopard-2A4 η Aselsan έχει αναπτύξει μια συλλογή αναβάθμισης, η οποία όμως δεν υιοθετήθηκε, λόγω της ανάπτυξης του Altay. Ωστόσο η εμπειρία στη Συρία και οι απώλειες σε Leopard-2A4 κατέδειξε την ανάγκη αναβάθμισης τους, έτσι ώστε να παραμείνουν ικανά στο σύγχρονο πεδίο μάχης. Από τα Leopard-2A4, που οποία έχουν απομείνει, τουλάχιστον 40 θα αναβαθμιστούν, με τις εργασίες να έχουν ξεκινήσει, στο επίπεδο Leopard-2A4T1, στο πλαίσιο του εσπευσμένου προγράμματος αναβάθμισης 249 αρμάτων μάχης M-60T (συνολικά 169 άρματα μάχης, η αναβάθμιση τους έχει ολοκληρωθεί), M-60A3 TTS (40 άρματα μάχης) και Leopard-2A4 (40 άρματα μάχης). Το πρόγραμμα είχε αποφασιστεί στις 31 Ιανουαρίου του 2018 και ξεκίνησε στα μέσα Μαρτίου του ίδιου χρόνου. Όπως έγινε γνωστό τον περασμένο Ιούλιο ολοκληρώθηκε η αναβάθμιση των 169 M-60T και πλέον αναβαθμίζονται τα 40 Leopard-2A4.

Leopard-2A4 (δεξιά) και Leopard-2NG (αριστερά).

Τα 40 Leopard-2A4 θα αναβαθμιστούν με επιπλέον θωράκιση τύπου ERA (Explosive Reaction Armor), με το σύστημα αυτοπροστασίας Pulat, με το θερμικό σύστημα οδήγησης ADIS της Aselsan, με σύστημα ηχητικού συναγερμού προειδοποίησης όσων πεζών βρίσκονται πέριξ του άρματος ή το ακολουθούν και με νέο σύστημα εκτόξευσης καπνογόνων βομβίδων. Αποτέλεσμα της επιπρόσθετης θωράκισης είναι η αύξηση του βάρους των Leopard-2A4 από τους 55 στους 62 τόνους, χωρίς όμως να αυξηθεί η ιπποδύναμη του κινητήρα, μειώνοντας έτσι το λόγο ισχύος/βάρους από τους 27,27 ίππους ανά τόνο στους 24,19 ίππους ανά τόνο. Η συλλογή αναβάθμισης που έχει αναπτύξει η Aselsan (Leopard-2NG, New Generation) είναι ευρύτερη και αφορά τους αισθητήρες και τα ηλεκτρονικά συστήματα, καθώς και τη θωράκιση του άρματος. Λεπτομέρειες για την πρόταση της Aselsan μπορείτε να δείτε στις δύο (2) φωτογραφίες που ακολουθούν και είναι από την ιστοσελίδα της ίδιας της εταιρίας:

Η φωτογραφία που δείχνει το Leopard-2A4 με τον πύργο του Altay έχει και μια άλλη ενδιαφέρουσα παράμετρο. Φαίνεται ότι το πυροβόλου δεν είναι το L55 των 120 χιλιοστών, το οποίο κατασκευάζει η τουρκική MKEK για τα Altay, κατόπιν άδειας της γερμανικής Rheinmetall, αλλά το L44, επίσης των 120 χιλιοστών, που φέρουν τα Leopard-2A4. Δεν γνωρίζουμε το λόγο που υιοθετήθηκε το L44 αντί του L55. Ίσως να επιλέχθηκε έτσι ώστε να συμπιεστεί το κόστος, ίσως να είναι αποτέλεσμα του γερμανικού εμπάργκο εξαγωγών προς την Τουρκία, λόγω της εμπλοκής της στη Συρία, όπως γίνεται με τους κινητήρες και το σύστημα μετάδοσης της κίνησης που προορίζονται για τα Altay. Να υπενθυμίσουμε ότι για το λόγο αυτό υπάρχει χρονική καθυστέρηση στην έναρξη παραγωγής του Altay, στροφή της Άγκυρας προς τη Νότιο Κορέα για αναζήτηση εναλλακτικής λύσης, και εγχώρια προσπάθεια ανάπτυξης κινητήρα ισχύος 1.500 ίππων.

Το Altay με τον πύργο μάχης του.

Μια άλλη εξήγηση είναι η πιθανή επιλογή της Aselsan να αναβαθμίσει το πακέτο αναβάθμισης Leopard-2NG ώστε να συμπεριλάβει πολλά υπό-συστήματα από το πρόγραμμα Altay, έτσι ώστε να επιτευχθεί μεγαλύτερη ομοιοτυπία. Επίσης η φωτογραφία δείχνει ότι το όχημα του Leopard-2A4 είναι ήδη αναβαθμισμένο με επιπλέον θωράκιση, όπως δείχνουν παλαιότερες φωτογραφίες που έχει δημοσιεύσει η Aselsan και αφορούν το Leopard-2NG. Σε κάθε περίπτωση η ενσωμάτωση του πύργου μάχης του Altay, επί του Leopard-2A4, σε συνδυασμό με την υιοθέτηση κοινών συστημάτων μεταξύ των δύο (2) αρμάτων μάχης θα επιφέρει ομοιοτυπία, υπό την προϋπόθεση βέβαια ότι και τα Leopard-2A4 θα αναβαθμιστούν σε ένα επίπεδο πολύ κοντά στο Altay, αλλά και το Altay θα τεθεί τελικά σε μαζική παραγωγή, κάτι που με τα σημερινά δεδομένα είναι μια προοπτική που αντιμετωπίζει πολύ σοβαρές προκλήσεις.

Comments

  1. Πλακα θα εχει να ακυρωθει το Αλταυ και να δουμε τιποτα σασι απο Μ60 με πυργους Αλταυ
    ΥΓ: 650 κομματια ειναι τα Μ60Α3 τους….

  2. Το ξαναλέω για πολλοστή φορα!!!!Η ΕΟDH΄και το υπουργιο αμυνης θα πρεπει να ανλαβουν την πληρη αναβάθμιση ολων των leonida και των leopard 2a4 σε θωράκιση, ηλεκτρονικά, κινητήρα και τοποθέτηση αυτοπροστασίας ….και να συνεχίσουμε με αναβάθμιση της θωράκισης των Leopard1a5 και του κινητήρα του ώστε να μπορεί να διατηρηθεί για άλλη μια 25 αιτια σε υπηρεσία από τον ελληνικο στρατο!!!

    1. Πρέπει να έχεις ξεχαστεί στο «λεφτά υπάρχουν» δεν εξηγείτε αλλιώς.
      700 μυρια για οπλα στα αεροπλανα…
      Πρέπει να αναβαθμιστούν ναι αλλά υπαρχουν προτεραιότητες.
      Και τα Leo 1 πρεπει να αντικατασταθούν μακροπρόθεσμα με 120mm
      Τα leonidas τι να τα κανεις ? αναβαθμισμενες νεκροφορες ? Για την εποχη του καλο ηταν…

      1. https://www.ptisidiastima.com/new-leonidas-mk30f-ifv-details/
        Κατσε και διαβασαι σε τι επίπεδο θα ερχόντουσαν τα leonidas και μετά πείτε μου εάν άξιζει!!!Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΠΡΩΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΤΙΜΗ ΤΟΥ 1 ΕΚΑΤΟΜ. ΤΟ ΚΟΜΜΆΤΙ!!!!!ΔΙΟΤΙ θα σου ΥΠΕΝΘΗΜΙΖΩ ότι η ΕΟDH δεν βγάζει κέρδος από την αναβάθμιση που πρωτινει…. βγάζει κέρδος μόνο από την θωράκιση του τανκ!!!!!!ΔΕΝ ΜΑΣ ΕΧΕΙ ΠΡΟΣΦΕΡΘΕΊ ΠΟΤΕ ΞΑΝΑ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΣΟ ΦΘΗΝΟ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΚΑΛΟ ΟΧΗΜΑ ΣΤΗΝ ΤΙΜΗ ΑΥΤΉΝ!!!!

  3. Αγαπητοί φίλοι δυστυχώς αυτή η εξέλιξη είναι πολύ άσχημη γιατί οι τούρκοι αναβαθμίζουν ένα ολόκληρο σύστημα το οποίο υπάρχει σε μεγάλους αριθμούς και είναι ανεπτυγμένο πολύ κοντά σε θερμά σημεία της επικράτειας μας όπως ο Έβρος και η Κύπρος.
    Εγώ επιτρέψτε μου να συνεχίζω να φωνάζω ότι έχουμε εγκλωβιστεί στο δέντρο κι έχουμε ξεχάσει το δάσος και αυτό δεν είναι από το αρματικό δυναμικό μας το οποίο θέλει απαραίτητα ενίσχυση σε αριθμούς και αναβάθμιση όπως επίσης και τα ΠΕΠ μας ώστε να αντιμετωπίσουμε τις ορδές που θα βγούν από τη Ανδριανούπολη.
    Για την Κύπρο δεν θα αναφερθώ γιατί δυστυχώς εκεί φαίνεται σαν να μην τους νοιάζει η αμυντική τους ενίσχυση αλλά μόνο η αισθητική αναβάθμιση της Λεμεσού και των άλλων παραθεριστικών θέρετρων των Ρώσων και των Λιβανέζων!
    Στα θετικά βέβαια της αναβάθμισης των τουρκικών Leo2Α4 είναι αφενός η σημαντική αύξηση του βάρους τους κι αφετέρου η μη εγκατάσταση του του L55 των 120mm το οποίο θα τους άλλαζε την φονικότατα και το εύρος βολής αν και το άρθρο δεν διευκρινίζει αν το αλλάξουν τελικά σε ύστερη φάση.
    Σε κάθε περίπτωση με μη αναβαθμισμένα Leo2Α4 & M60Molf μην περιμένουμε και πολλά και φυσικά ούτε και τα Τ80 της Κύπρου αν δεν αναβαθμιστούν σε Τ80MTU τουλάχιστον
    Καλές οι φρεγάτες αλλά πρέπι να κοιτάξουμε και τον Στρατό επειγόντως

    1. Μην ανησυχείτε και τόσο πολύ…δεν έχεις δει στο αζέρικο παιδιού μάχης πως τα τανκ ήταν σχεδόν αχριστα…..ΕΑΝ ΦΑΣ ΕΝΑΝ …ΑΝΤΕ ΤΟ ΠΟΛΥ 2 ΑΝΤΙΑΡΜΑΤΙΚΌΥΣ πυραύλους γίνεσαι άγνωστος!!!!ΠΟΣΟ ΜΆΛΛΟΝ ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΤΙΝ ΠΥΡΑΥΛΟ ΝΑ ΈΡΧΕΤΑΙ ΑΠΟ droun….ΔΕΝ ΔΙΑΦΩΝΏ ΑΛΛΑ ΓΝΩΡΊΖΟΥΜΕ ΟΤΙ ΟΙ ΘΑΛΑΣΣΑ ΕΙΝΑΙ ΣΧΕΔΌΝ ΔΥΠΛΑΣΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΤΕΡΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΆΜΕΣΗ ΠΡΩΤΕΡΕΟΤΗΤΑ……Ο Ευρος είναι απροσπέλαστος…η μόνη απυλη είναι τα νησιά μας…για τα νησιά και την υφαλοκρηπίδα χρειάζεσαι ΣΤΟΛΟ,ΑΕΕΟΠΟΡΙΑ,ΑΕΡΑΜΥΝΑ και υποβρυχια για την προστασία τους!!!!!!!!

      1. Φίλε μου χωρίς στρατό ότι αεροπορία και ναυτικό και να έχεις …δεν.. Αεροπορία ναυτικό και αεράμυνα είναι απλά μέσα υποστήριξης του πεζικού

  4. Τι σημαίνει Leopard-2A4 με τον πύργο του Altay; Εγώ βλέπω τον πύργο του Leopard-2A4 ενισχυμένο και αναβαθμισμένο. Γι’ αυτό και το πυροβόλο είναι το L44.

    1. Ίσως να σκέπτονται να υλοποιήσουν ένα πρόγραμμα ανάλογο του γαλλογερμανικού με Πύργο του Leclerc επάνω σε σκάφος Leopard 2 όπου έχουν έτοιμους κινητήρες με μετάδοση εγκατεστημένα στο σκάφος γνωστό ως Powerpack των εταιριών Renk και MTU, αφού οι Γερμανοί δεν δίνουν επιπλέον κινητήρες και συστήματα μετάδοσης για το τουρκικό πρόγραμμα Altay και οι Κορεάτες δεν έχουν να προσφέρουν λύση αφού στηρίζονται οι ίδιοι στο γερμανικό σύστημα μετάδοσης.

    2. Οπότε το φημισμένο Altay μπορεί να είναι κινητήρας Leo A4, κυρίως σώμα του άρματος το LeoA4, και πύργος Leo A4 ενισχυμένο/βελτιωμένο, και όλο αυτό με κόστος άνω των 10 εκατ ανά άρμα.

      Μια χαρά τα πάνε οι γείτονες, με αυτό υποθέτω ότι το νέο στελθ μαχητικό τους θα είναι κινητήρας F-16, σώμα F-16 που θα το πειράξουν λίγο, ραντάρ F-16 improved με clopyright, και ηλεκτρονικά/οθόνη από F-35 με clopyright (αφού το κατασκεύαζαν αυτοί).

      Αν πεις και ότι η Ada class corvete έχει τεράστιες ομοιότητες με την LCS Freedom, και ότι πύραυλοί τους έχουν εξαιρετικές ομοιότητες με πυραύλους που έφτιαχναν φασόν για τις ξένες εταιρείες στα πλαίσια αντισταθμιστικών, το clopyright έχει πάει σύννεφο, έχουν ξεπεράσει άλλη χώρα (καθώς η άλλη χώρα δεν έχει πρόσβαση σε δυτικά συστήματα μέχρι το μεδούλι για να τα αντιγράψει όλα)

      Πλάκα έχουν

      1. Ο πύργος θα προέρχεται προφανώς έτσι όπως είναι απο το Altay όπως έγινε στο γαλλογερμανικό πρόγραμμα όπου συνδυάστηκε το σκάφος του Leopard 2 με τον Πύργο του Leclerc, οι κινητήρες -η το Powerpack- στα Leopard 2 έχουν παραμείνει όμως οι ίδιοι είτε μιλάμε για Α4 είτε για Α7+ αν θυμάμαι σωστά, ενώ υπήρξε η ανακοίνωση ότι θα γίνουν ρυθμίσεις στο σύστημα μετάδοσης στα μοντέλα Α7V που χρησημοποιεί η Γερμανία. Η ιπποδύναμη παρέμεινε όμως στους 1500 Hp που είναι αρκετή και για τα μοντέλα με ενισχυμένη θωράκιση σύμφωνα με σχετικές ανακοινώσεις.

        Όσον αφορά το TFX θα στηριζέται νομίζω στο σχέδιο του κορεάτικου KFX αφού μοιάζουν πολύ στις παρουσιάσεις.

        Υπάρχουν γενικά συνεργασίες σε μερικά προγράμματα με ξένες εταιρίες.

        Υπάρχει γενικά μεθοδικότητα στα τουρκικά προγράμματα, ακόμα και αν οι απομιμήσεις φαίνονται λίγο αστείες.

        Οι καραγκιόζηδες είναι αλλού, εκεί που ασχολούνται με εγχώριες πατέντες απο τις οποίες προκύπτουν «λύσεις» που θυμίζουν οχήματα αντιστασιακών μονάδωνστην μέση ανατολή.

        http://www.defense-aerospace.com/articles-view/release/3/40631/fnss,-kmw-team-for-turkish-market-%28june-16%29.html

      2. Να θυμίσουμε επίσης ότι οι πλάκες θωράκισης για τα πρώτα 40 αν δεν κάνω λάθος κομμάτια θα ήταν από Γαλλία και έχουν μπλοκαριστεί.

        1. Πλάκες για θωράκιση μπορούν να πάρουν και απο αλλού, αλλά αξιόπιστο κινητήρα και μετάδοση είναι το μεγάλο ζήτημα, αφού σε αυτό το σημείο πάσχουν.

          1. Σωστό και αυτό, έτσι λιγοστεύουν οι χώρες που θα μπορούσαν να τους προμηθεύσουν με απαραίτητα υλικά.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *