Σύμφωνα με δημοσίευμα της γαλλικής εφημερίδας «La Tribune» (δείτε ΕΔΩ), η Αίγυπτος, μετά την πρόσφατη ανακοίνωση για την προμήθεια άλλων 30 Rafale, θέλει να αποκτήσει, από τη Γαλλία, έναν κατασκοπευτικό δορυφόρο και δύο αεροσκάφη εναέριου ανεφοδιασμού A-330 MRTT. Σύμφωνα με την γαλλική εφημερίδα το πρόσφατο συμβόλαιο, ύψους € 4 δισεκατομμυρίων, για την απόκτηση των 30 Rafale, «κρύβει» και την προμήθεια του δορυφόρου και των A-330 MRTT. H «La Tribune» λέει ότι το 2016 η Αίγυπτος ήθελε να αποκτήσει δύο δορυφόρους, αλλά τελικά απέκτησε έναν, λόγω κόστους.

Επίσης αναφέρει ότι το κόστος απόκτησης του δορυφόρου και των αεροσκαφών εναέριου ανεφοδιασμού θα ανέλθει στα € 1,4 δισεκατομμύρια και δεν αποκλείεται να περιληφθεί στο συμβόλαιο των Rafale, προκείμενου να επιταχυνθούν οι διαδικασίες. Σύμφωνα με την «La Tribune», η οποία επικαλείται πηγές της από τη γαλλική κυβέρνηση, η Γαλλία ζήτησε από τις τράπεζες BNP Paribas, Crédit Agricole, Société Générale και CIC να χρηματοδοτήσουν τη συμφωνία των Rafale όχι με € 4 δισεκατομμύρια, αλλά με € 5,4 δισεκατομμύρια και αυτό διότι η συμφωνία περιλαμβάνει το δορυφόρο και τα A-330 MRTT.

Comments

    1. Έτσι φαίνεται. Δυναμώνουν πάρα πολύ.
      Πάντως εδώ που τα λέμε, 100 εκ κόσμος και δεν φτιάχνουν δικά τους οπλικά συστήματα και εισάγουν τα πάντα (απ’ ότι ξέρω). Ακόμα και αυτό, περίεργο είναι.

      1. Αριθμούς είχαν και πρίν αν θυμάμαι σωστά μερικές πληροφορίες, αλλά επειδή δεν ασχολούνταν πολλοί με την Αίγυπτος γίνεται αντιληπτό σήμερα που εκσυγχριζουν/αντικαταστούν αβέρτα και παλιό υλικό.
        Προσπάθειες να αναπτύξουν εγχώρια αμυντικά συστήματα έκαναν απο παλιότερα απο ότι λέγεται αλλά παρά την υποστήριξη απο το εξωτερικό δεν πέτυχαν ανάλογα αποτελέσματα όπως το Ισραήλ.
        Η υποστήριξη απο έξω τους είναι όμως σίγουρη αφού είναι σε θέση στρατηγικής σημασίας για το παγκόσμιο εμπόριο διαφόρων προϊόντων και επίσης στα ενεργειακά, αφού τα δεξαμενόπλοια με τα πετρέλαια της μέσης ανατολής για την Ευρώπη περνάνε όλα απο το Ζουέζ.
        Η Ελλάδα όταν είχε την ευκαιρία να φτιάξει τον αγωγό για το ρωσικό φυσικό αέριο προς την νότια Ευρώπη πετούσε χαρταετό, αφήνοντας αυτές τις μπίζνες στου γείτονες δεξιά και αριστερά. Σήμερα ο αγωγός που ήταν να γίνει South Stream με συμμετοχή της Ελλάδας, yλέγεται Turk Stream και χρηματοδοτήθηκε 100% απο την Ρωσία και η Τουρκία είναι μέσα με 30% μέτοχος στο πρότζεκτ που εφοδιάζει απο πέρσι και την Ελλάδα (σαν απλό πελάτη) με το ρωσικό αέριο(«Russia begins TurkStream gas flows to Greece, North Macedonia»).

        https://nationalinterest.org/blog/buzz/egyptian-arms-industry-never-lived-its-potential-145937

          1. Σωστά, και ξέρω και τους λόγους.
            Η Αμερική πάντως παρά την ένταση με την Ρωσία αγοράζει αβέρτα πετρέλαιο απο την Ρωσία ας μιλάει για επιβολή κυρώσεων στην Ρωσία σε επίσημες ανακοινώσεις.

            The U.S. Imports Record Share Of Russian Oil Despite Tensions

            By Tsvetana Paraskova – Mar 24, 2021, 9:00 AM CDT

            https://oilprice.com/Energy/Crude-Oil/The-US-Imports-Record-Share-Of-Russian-Oil-Despite-Tensions.html

            And the Moral of the Story (όπως λέει ο αμερικανός) είναι ότι για να κάνει μπίζνες ο αμερικανός χρειάζεται τα κορόιδα απο την Ελλάδα η την Ουκρανία και μερικές άλλες χώρες που δεν έχουν δικαίωμα να υπερασπίζονται τα εθνικά τους συμφέροντα.

        1. Α μάλιστα οκ. Απλά δεν το έχουν.
          Για το άλλο, δεν γινόταν. Έπεσαν οι Αμερικανοί πάνω στον Καραμανλή και μάλιστα την έκανε και γενικά από την πολιτική. Γιατί είχαν τα σχέδιά τους που βλέπουμε τώρα στην Αλεξανδρούπολη. Τες πα.

        2. @ WTF Δεν είναι αυτή η χαμένη ευκαιρία. Το γεοπολιτικo παιχνίδι έχει αλλάξει αλλά η Ελλάδα φυσικά συνεχίζει να κοιμάται. Η ΗΠΑ θέλουν να εξαλείψουν την εξάρτηση της Ευρώπης σε φυσικό αέριο και πετρέλαιο από τη Ρωσία για αυτό και προωθούν τον East Med. Το Ελλάδισταν έχει σήμερα την ευκαιρία να γίνει ενεργειακός κόμβος και μέσω της ΑΟΖ της παραγωγός και προμηθευτής φυσικού αερίου ίσως και πετρελαίου στην Ευρώπη ενώ θα είναι σε θέση να υπερκαλύψει τις δικές της ανάγκες . Η κίνηση αυτή θα έκανε τη χώρα μας ακρογωνιαίο λίθο στο γεοστρατηγικο σχέδια της Αμερικής αλλά και της Ευρώπης. Η Γερμανία δεν θα είχε άλλη επιλογή από το να αναστείλει το North Stream ενώ Γαλλία Ιταλία θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν την ενεργειακή σημασία της Ελλάδας για να μειώσουν την επιρροή της Γερμανίας στη πολιτική κατεύθυνση που αυτή προσδίδει στην εξωτερική πολιτική της Ευρώπης. Φυσικά η Ελλάδα θα μπορούσε να χρεισιμοποιησει την καινούργια της θέση ως μοχλό πίεσης προς την Γερμανία εξαλείφοντας την Τουρκία ως αποκλειστικό οικονομικό παράγοντα για τα Γερμανικά συμφέροντα και παραγκονιζοντας την επιρροή της. Από οικονομικής πλευράς η Ελλάδα θα μπορούσε εκτός της ενεργειακής ανεξαρτησίας, τις υψηλά μαινόμενος θέσεις εργασίας, την τεχνογνωσία, τα έσοδα από την μίσθωση και αδειοδότηση της εκμαιταλευσης των κοιτασμάτων να ζητήσει και να λάβει αμυντική οικονομική ενίσχυση όπως καλή ώρα η Αίγυπτος. Ναι ο αμυντικός εξοπλισμός θα μπορούσε να είναι προσφορά του μπάρμπα Σαμ.
          Φυσικά από αυτά δεν πρόκειται να γίνει τίποτα. Η ΑΟΖ δεν υπάρχει γιατί η Ελλάδα έχει εθελοντικά παραχώρηση την κυριαρχία της στην Τουρκίαβκαθως και τα 12ν.μ Χωρίς ΑΟΖ δεν υπάρχει East Med ούτε έρευνα για κοιτάσματα. Αλλά και στο Ιόνιο και Λιβυκό πέλαγος για να μην υπάρχει πιθανότητα να βρεθεί κάτι η κυβέρνηση τορπίλισε τη διαθέσει των μεγάλων ενεργειακών κολοσσών με το περίφημη «γκάφα» Δένδια η Μεσόγειος είναι διαμάντι και εμείς δεν θα το καταστρέψουμε με εξορύξεις. Το Ελλαδιστάν της δουλοπρέπειας κάνει ότι είναι δυνατών να παραμένει εξαρτημένο ανήμπορο και ανίκανο. Όσο για το Turkish Stream σιγά τα ωα μιλάς για μερικά εκατομμύρια σε έσοδα από τη μεταφορά αερίου μέσω όταν απεναντίας χάσαμε, μάλλον το σωστό θα ήταν πούμε, δώσαμε και τα βρακιά μας της στιγμή που το εξωφρενικό εξωτερικό χρέος είναι στο 259% του ΑΕΠ. Εξού και ο όρος Ελλαδισταν. Άντε και του χρόνου με Τουρκική σημαία στο Καστελοριζο.

          1. @Σιγά η πατρης κοιμαται!
            Δεν είναι η μοναδική χαμένη ευκαιρία, αφού έχουμε μεγάλο ιστορικό χαμένων ευκαιριών, για να μη χαλάμε χατήρια ορισμένων παραγόντων που πλεονεκτούν συνέχεια επάνω στην πλάτη του έλληνα πολίτη.
            Για τα υπόλοιπα συμφωνούμε σε γενικές γραμμές.

          2. Ξεκίνησα να διαβάζω αυτό έγραψες άλλα όταν έφτασα στο Ελλαδισταν προχώρησα παρακάτω…….

      2. @gmast Που το περίεργο; Είδες η Ελλάδα να φτιάχνει και να αγοράζει δικά της οπλικά συστήματα; Εξάλλου της Αιγύπτου ο εξοπλισμός δεν τις κοστίζει τίποτα.

        1. Καλά, εμείς τα τελευταία 20 χρόνια (ιδίως) δεν αγοράζουμε ούτε Ελληνικά, ούτε ξένα, ούτε τίποτα. Μόλις πρόσφατα ξεκινήσαμε πάλι κάτι να κάνουμε, αλλά για να φτιάξουμε δικά μας θέλει πρόγραμμα και παραγγελίες. Τι να φτιάξεις άμα δεν τα αγοράσει πρώτα το κράτος?
          Οι Φαραώ όμως εξοπλίζονται χρόνια τώρα σε μεγάλο αριθμό και είναι και 100 εκ κόσμος, δεν είναι το ίδιο. Αυτοί έχουν 2 εκ στρατό ξέρω γω. Είναι άλλα τα μεγέθη και οι δυνατότητες γι’ αυτούς εάν ήθελαν και μπορούσαν. Εμείς παίρνουμε 500 άτομα προσωπικό 5ετίας και γίνεται μέγα θέμα για κανά δυό χρόνια ξέρω γω. . Αυτοί 500 άτομα τα έχουν για ….διμοιρία.

  1. Το MRTT εχοντας την δυνατοτητα ανεφοδιασμου, με καθε μεθοδο, θα αποτελεσει εναν στρατηγικο πολλαπλασιαστη ισχυος για το συνολο σχεδον της Αιγυπτιακης Αεροποριας. Το ζητημα ειναι οτι μια χωρα της γειτονιας , με συμφεροντα εφαπτομενα ως προς εμας, αποκτα ισχυ ικανη και μαλιστα με ξεφρενους ρυθμους ,ικανη να ανατρεψει τα μεχρι σημερα γνωστα δεδομενα ισορροπιων στην περιοχη. Τωρα αν αυτο ειναι καλο η κακο για εμας και τα συμφεροντα μας στην περιοχη , το μελλον θα δειξει.

    1. Με 54 rafale και τα δύο MRTT η Αίγυπτος περνάει σε άλλο επίπεδο. Αν συνυπολογίσουμε και τα SU35 και αν έχει προμηθευτεί όπλα ακριβείας μακρού πλήγματος για τα Su όπως ο 3m-14, αυτό σημαίνει πως η Αίγυπτος θα έχει τη δυνατότητα να εξαπολύσει ταυτόχρονα 171! όπλα ακριβείας μακρού πλήγματος και μάλιστα σε αποστάσεις πολύ πιο μακριά από τον εθνικό εναέριο της χώρο. Αν και το Ισραήλ δεν έχει ακόμα λόγο να ανησυχεί για την αεροπορική ισχύ της Αιγύπτου, η Τουρκία θα πρέπει καθώς σε μια αντιπαράθεση στην Αν. Μεσόγειο οι Αιγύπτιοι θα τους εξολοθρεύσουν. Προφανώς η Αίγυπτος έχει βαλθεί να γίνει η ισχυρότερη χώρα του ισλαμικού κόσμου και αυτό χαλάει τα σχέδια της Άγκυρας και του Ερντογάν.

      1. Κοίτα, η Αίγυπτος έχει γενικά και τη στήριξη των Αράβων.
        Μάλιστα για όσους ξέρουν, ιστορικά, οι Άραβες δεν τους πάνε καθόλου του Τούρκους. Ότι τραβήξαμε εδώ από αυτούς, τράβηξαν και αυτοί υπό τους Τούρκους. Και σφαγές και τέτοια. Μάλιστα, ούτε οι Τούρκοι τους γουστάρουν τους Άραβες. Είναι αμοιβαία τα αισθήματα.
        Ακόμα και σήμερα, μόνο με το Κατάρ έχουν καλές σχέσεις οι Τούρκοι, άγνωστο το γιατί.

    2. Μπα εδώ δεν ανυσηχουμε με το πυρηνικό πρόγραμμα και τη φιλοδοξία της Τουρκίας να αποκτήσει πυρηνικά όπλα με το εξοπλιστικό πρόγραμμα της Αιγύπτου θα ασχοληθούμε. Το πολύ πολύ να ζητήσουμε το East Med να παραγκωνισει όχι
      μόνο Κύπρο αλλά και Ελλάδα και να πάει Λιβυη και μετά κατευθείαν Ιταλία.
      Εμείς επενδύουμε στον Τουρισμό και έχουμε και το θράσος να το λέμε δυνατά.

  2. Τελικα ποσα διαφορετικά μαχιτικα αεροπλανα έχουν;

    RAFALE,F16,SU35,MIRAGE2000,MIG29..

    Πετανε ακομι τα Mig21,F4 κλπ;

    Εμις λιγο μπάχαλο όλο αυτό το πράγμα.
    Δισκολεβουμε να πιστέψω πριν αυτό το μοντέλο αεροπορίας παι μακρια.

    Να προσέξουμε να μην γίνουμε και εμις ετσι με F16,Mirage,Rafale,F35 & F-15.

      1. Ναι.Αλλα τελευταίες μέρες κατι διαβασα και για F-15EX και αναρωτιέμαι τι πίνουν και δεν μας δίνουν..

        Η Αίγυπτο δεν θα πολεμήσει.Για αυτό περνει οτι ιπαρχι.Για πολιτικους λόγους.Αντε να στείλει καπια στιγμή καπια στρατεύματα στην ανατολική Λιβύη.Η Νότια για το νερό.Μεχρι εκει.

        Αλλά ποτε δεν θα πολεμήσει Ισραήλ η Τουρκία κλπ.

        1. Δεν είναι σίγουρο ότι ποτέ δεν θα πολεμήσει. Ποτέ δεν ξέρεις.
          Άλλωστε η λογική των εξοπλισμών αυτή είναι για μένα.
          Δηλαδή, εξοπλίζεσαι για να αποφύγεις τον πόλεμο, αλλά εάν δεν τον αποφύγεις, θα είσαι τουλάχιστον εξοπλισμένος.

        2. Ποιος είπε ότι δεν πολεμάει οχι πολεμήσει. Είναι στη Λιβυη, εχει θεμα με την Αιθιοπία με τεράστιο φράγμα του Νείλου. Εχει απέναντι Ισραήλ, Τουρκία και ειναι σε μια περιοχή που φλέγεται στη ζώνη του Σαχελ.
          Αν δεν ενισχυθεί δεν θα μπορέσει να επιβιώσει και κινδυνεύει απο το Ισλαμικο κράτος της Αφρικής.
          Όσο για τα όπλα αν έπαιρνες 1+ δις καθε χρονο απο ΗΠΑ ….σημαινει 15 δις για εξοπλισμούς την 10ετια + αλλα τόσα τουλάχιστον δικά της=30δις ισως και 40δις για εξοπλισμούς minimum ….οπότε παίρνεις ότι θέλεις με τόσα χρήματα αρκει να ερθει γρηγορα χωρις να νιαζεσαι και πολυ. Ταυτόχρονα διατηρούν 2 πηγές όπλων δυτικών και ρωσικών.

        3. Ποιο λόγο φαντάζεσαι έχει η Αίγυπτος να πολεμήσει εκτός από τη Λιβυη; Έχει F16 να πετάνε πάνω από τα νησιά της; Μήπως τον Τουρκικό στόλο να κάνει έρευνα στα 7ν.μ. Παντός δεν έχει Τουρκικά τρυπάνια να προσπαθήσουν να βρουν αέριο μέσα στην ΑΟΖ της.
          Η Τουρκία δεν πρόκειται να προκαλέσει ποτέ την Αίγυπτο γιατί ξέρει ότι οι Αιγύπτιοι δεν μασάνε. Δεν είναι Έλληνες να κουρεύονται. Όταν βάλανε κόκκινη γραμμή στη Λιβυη η «αναγνωρισμένη» Λιβυκη κυβέρνηση έβαλε τα φρένα και η Τουρκία έμεινε σούζα και ας το έπαιζε λιοντάρι. Τις δικές μας κόκκινες γραμμές τις είδες; Θα μου πεις τις βάψαμε μπλε που να ψάχνουμε τώρα στο Αιγαίο. Ασε που μπορεί να τις παρέσυρε και το ρεύμα προς Πειραιά.

  3. Συμφωνούμε.

    Αλλά ιπαρχι και η άλλη εκδοχή:Είσαι δικτάτορας και θελις να μείνεις στην εξουσία και να μην σου λένε στιν Ευρώπη & Αμερική για ανθρώπινα δικαιώματα,δημοκρατία και «τετια..να μην μπις στο μάτι τους και να σε επιβάλουν εμπάργκο που θα πιάνει ο λαός σου και θα σε κρεμάσει στα φανάρια..

    Τι κανις?

    Ναι. Περνις οπλα.Απο όλους.Για δισεκατομμύρια.Το κάνουν η άραβες γενικα αυτό.Καταρ,Αίγυπτο,Σαουδική Αραβία.Αεροποριες μπάχαλο ολοι τους με 4-5-6-7 διαφορετικών τύπων μαχητικών που τα «συντηρούν» καθ καπιε ξένοι μισθοφόροι «τεχνικοι»..

    1. Πολι σοστο τω σχολιω σου Αγγελε θα ιθαιλα να σιμπλιρόσο ότι κε εμις η Ελληνες μπωρουμαι αν θαιλουμε

  4. Για να παρακολουθεί και τους 2 νειλους από τις πηγές τους είναι ο δορυφόρος.
    Ποιος τραβάει νερό για πότισμα, ποιοι φτιάχνουν φράγματα για ενέργεια.
    Είναι πολλές χώρες που αυξάνονται πληθυσμιακα ραγδαία που έτσι όπως πάνε θα το στερέψουν το ποτάμι, και η Αίγυπτος θα λοιμοκτονησει.
    Αν δεν συμορφωθουν παντως τα ραφαλ τώρα που θα έχουν και εναέριο ανεφοδιασμό θα τους συνετήσουν.
    Ουγκάντα, Αιθιοπία, Σουδάν και κάποιες άλλες θα το φάνε το κεφάλι τους.
    Αυτό είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα της Αιγύπτου πάντως και όχι η Λιβυη η μερικά τζιχαντια στο Σινα,η αν θα πάρουν 10 χιλιόμετρα Αοζ παραπάνω.
    Με το Ισραήλ τα βρήκανε, αέριο θα βγάζουνε, όλα καλά, άμα ο ποταμός όμως φτάνει στην αιγυπτο με πολύ λιγότερο νερό πλέον κατάστραφηκανε, οι πληγές των Φαραώ θα ξαναεπιστρεψουν.

    1. Πολύ σωστός, βέβαια η Αιθιοπία έχει τελειώσει ένα γιγαντιαίο φράγμα με λεφτά του ΔΝΤ ή της Παγκόσμιας τράπεζας και έχει το πάνω χέρι.

  5. Η μεγαλυτερη Αραβικη χωρα στην Μεση και Εγγυς Ανατολη με μεγαλη επιρροη στον Αραβικο κοσμο σε αντιθεση με τις αλλες χωρες του Μακρεμπ τις οποιες οι Αραβες του Κολπου τις θεωρουν πολυ δευτερες και του πεταμου.

    Η Σαουδικη Αραβια και τα ΗΑΕ αγοραζουν αβερτα οτι αιγυπτιακο ομολογο υπαρχει μονο και μονο για να εχουν την Αιγυπτο σε καταστολη και παντα σε κατασταση ετοιμοτητας ωστε να προστατευει ταο Σουεζ και τη χερσονησο του Σινα.

    Ο Σισι νοιωθει ατρωτος αυτη τη στιγμη και παιρνει τα μετρα του για το μελλον.
    Με μια ασυληπτη δημογραφικη εκρηξη η Αιγυπτος αυτη τη στιγμη διαθετει το εργατικο και επιστημονικο προσωπικο να τροφοδοτει ολον τον Κολπο κι αυτο εχει τη σημασια του.

    Δεν σκοπευει να κυριευσει τιποτα απλως να εξασφαλισει τα τεραστια κοιτασματα της λεκανης της Μεσογειου και τους υδατινους οριζοντες περιξ του Νειλου οπως ανεφερε ενας φιλος πριν.

    Ο Σισι γνωριζει οτι ο επομενος μεγαλος πολεμος θα ξεκινησει για το νερο οπως ξεκινησε και της Συριας για αυτο ο Νειλος πρεπει να ειναι προστατευμενος εσαει.

    Οι Αιγυπτιοι εν γενει δεν εχουν εδαφικες αντιδικιες και ηταν απο τα πιο ουδετερα καρτη σε σχεση με το Ισραηλ και αυτο επισης εχει τη σημασια του. Για την Τουρκια ομως θα ειναι παντα ανταγωνιστης καθως πλυθησμιακα και χωρικα εχουν πολλα κοινα στοιχεια. Με εμας τωρα ουτε κρυο ουτε ζεστη γιατι ναι μεν μας σεβονται αλλα δεν το εχουν και σε τιποτα να ακυρωσουν συμφωνιες μας και να κοιταξουν αλλου. συνηθες το φαινομενο με τους Αραβες γενικα χωρις αυτο να σημεινει οτι ειναι αναξιοπιστοι. Ευελικτους θα τιυς χαρακτηριζα και παντος καιρου.

    Αν γινουν παντως τα σχεδια για τους αγωγους στην Ερυθρα θαλασσα πλησιον του Σινα και της πολης ΝΕΟΝ της Σ.Αραβιας τοτε η γεωπολιτικη θεση της ετσι κι αλλιως ισχυρης Αιγυπτου θα ανεβει στα ουρανια.

    οι σχεσεις μας ως λαοι ειναι παναρχαιοι. Στο χερι των διπλωματικων ασβων ειναι να μην τις διαλυσουν κια αυτες οπως με τα ονειρα και τις πολυχρονες προσπαθιες για την εξορυξη υδρογονανθρακων στον Ελλαδικο χωρο.

    1. Αν πετύχουν οι καινούργιες τεχνικές αφαλάτωσης που θα εφαρμοστούν στη ΝΕΟΝ της Σ.Αραβιας, οπως λες,
      τότε σώθηκε και η αίγυπτος γιατί λογικά οι σαουδάραβες θα τους δώσουν την σχετική τεχνογνωσία.
      Οι σαουντ άλλωστε μόνο με αφαλάτωση ζούνε, άλλο νερό δεν έχουν απλώς όταν θές να αφαλατώσεις τόσο τεράστιες ποσότητες θαλασσινού νερού, η μόλυνση είναι χειρότερη και απο εργοστάσια (τράβα το νερό απο τη θάλασσα, θερμανέ το, ξαναρίξε το στη θάλασσα).
      Για να δούμε τις νέες πιο φιλικές προς το περιβάλλον τεχνικές?
      Παντως μια που με σαουντ, εμιρηδες και αιγυπτιους ειμαστε τοσο κολληταρια πλεον, κριμα να μην εχουμε μια κρατικη η ημικρατικη εταιρεία ενεργειας (η αν υπάρχει καποιος μεγαλος ιδιωτης?) που να μπορει να παρει αυτη τη νεα τεχνογνωσια και να την εφαρμοσει και στην ελλαδα γιατι τις επομενες 10ετιες μας βλεπω να βιωνουμε τρελες ξηρασιες.
      Καλα τα φυσικα αερια, οι ανανεωσιμες πηγες ενεργειας και η ενεργεια γενικα, αλλα το νερο ειναι το παν
      και ειδικα εμεις σαν χωρα κλιματικά εχουμε potential να πουμε το νερό νεράκι

    2. @ Paradox

      Ολα καλα, αλλα μην παιρνεις ορκο οτι δεν εχει εδαφικες διεκδικησεις,
      εχει καποια παλια απωθημενα σε σχεση με τους απεναντι, αλλα και με εμας.
      Ευναι πιο επικινδυνη απο τον απεναντι, πιο μουλωχτη.
      Περιμενει στην γωνια να αρπαχτουμε με τους απεναντι,
      για να παιξει μετα το παιχνιδι της, δε την παιρνει διαφορετικα λογω ΝΑΤΟ.
      Μεχρι τοτε ακομα και ο Χαφταρ της προσθετει ποντους στην Λιβυη.
      Οταν το ΝΑΤΟ αλλαξει μορφη, εχει κανει την επιλογη της που θα παει
      και μαλλον εχει κανει τον σωστοτερο προγραμματισμο.

  6. Οι ολλανδοι χτες ήρθαν και είδαν τον Σκαραμαγκά και θεωρούν ότι και έτσι όπως ειναι μπορεί να χτίσει τις σίγμα.
    (δελτίο ειδήσεων star)
    ίσως υπάρχει ελπίδα να γλυτώσουμε τις τρατες.
    Έτσι θέλω να πιστεύω γιατί όσοι γνωρίζουν παρασκήνιο τις τρατες τις έχουν σιγουρες.

    1. @Romeo60
      Σοβαρά πλοία επιλέγουν μόνο οι σοβαροί άνθρωποι που δεν αγοράζουν υλικό με πολιτικά κριτήρια, οι καραγκιόζηδες επιλέγουν και τα ανάλογα πλοία αφού αυτά τους εκφράζουν.

  7. Η ΑΙγυπτος παει να τα βρει με τη Τουρκια εντωμεταξυ.

    επισης γραφτηκε και απο εφημεριδα οτι θα αγορασουμε τρατες.

    Η φτωχη και μικρη Ελλαδα ( που δινει τσαμπα βασεις στον θειο Σαμ) θα δωσει στους αμερικανους 5 δις για τις τρατες που θα ειναι το πιο αδυναμο και προβληματικο πλοιο στην περιοχη
    η Αμερική με τη σειρα της επιδοτει οικονομικα την δεκαπλασια σε μεγεθος Αιγυπτο που με τα λεφτα των αμερικανων
    ΑΓΟΡΑΖΕΙ ΕΥΡΩΠΑΙΚΕΣ ΦΡΕΓΑΤΕΣ γερμανικες ιταλικες και Γαλικες που ολες μας εχουν προταθει και ολες ειναι καλυτερες απο τις τρατες.

    με πιο απλα λογια πληρωνουμε για να εχει η Αιγυπτος αξιομαχο ναυτικο και εμεις αστειο.

    ειμαι σιγουρος στις συναντησεις τους αμερικανοι τουρκοι αιγυπτιοι ισραηλινοι πολυ θα γελανε μαζι μας.

    1. ¨επισης γραφτηκε και απο εφημεριδα οτι θα αγορασουμε τρατες.¨

      Δημήτρη δώσε λίνκ αν δε σου κάνει κόπο.

        1. Νομιζο πλησιάζουμε ολλανδια η και Ισπανία με αμερικανικά οπλα.
          Τα F110 με spy7(combatss?)και 4xMK41/SM2/essm/harpoon σχεδόν αμερικανικά καράβια είναι.Αρκοι η Ισπανοί να δοσουν «κατι διπλωματικό» σαν αντάλλαγμα..ενα εμπάργκο όπλων στους Τούρκους μολις αυτοί τελιονουν το anadolou η κατι τετιο.Το ίδιο και το ολλανδικό minus radar.

          Μόνο τα αμερικανικά οπλα για τις φρεγάτες θα μας κοστίσουν 1-1,5 δις.Αμα παμε για F110 60% τον χρεώσεων θα παι Αμέρικα.Και η ΝΔ κερδισμένοι γιατι «αντιστάθηκε» και επέλεξε επιχειρησιακά..

          Και μια ακόμα μοίρα Rafale.
          2-3 U-214
          Και πριν ακόμα κλήση το 23 θα παραγγείλουμε 18-24 F-35.

          Και μοιράστηκε η πιτα.

          1. μακαρι να παρουμε ισπανικα σε σχεση με τρατες αλλα να βαλουν και ραμ2 και περισσοτερους πυραυλους και nsm (τι χαρπουν φτανει ). 6000 τονοι πλοιο ενα δις και θα εχει οπλα οσα οι μεκο η οι σιγμα? αμαρτια ειναι.

            γιατι ομως επιμενουν οι αμερικανοι στις τρατες? θελουν να σωσουν ενα αποτυχημενο προτζεκτ?

            η μηπως θελουν και μια αποδυναμωμενη επιχειρησιακα Ελλαδα για να μπανει αυτη παντα μπροστα και να μας εχει εξαρτημενους στο Αιγαιο?

          2. @ Δημήτρης Λ
            Επιμένουν @MMSC /LCS διότι δεν έχουν αλλα πλοία στα μετρα μας !
            Επιπλέον εάν περικόψουν τους αριθμούς των FREEDOM κάπου πρέπει να σπρώξουν αυτά που έχουν ήδη υπό κατασκευή
            2 lcs έτοιμα προς παράδοση και 4 αλλα hulls σε διαφορα στάδια κατασκευής έγραφε το FORBES εάν θυμάμαι σωστά
            Είδατε για ποτε πήραμε 7 ROMEO @ 600MIL $ από αυτά που τους περίσσευαν
            Δαπάνη στα 600mil και πέρασε se dt!!
            Ενώ οι τορπίλες στα 100mil είναι ακόμα στον αέρα
            Αλλα δεν υπάρχει και σοβαρή αντιπολίτευση να ασχοληθεί μαζί τους!!!

    2. Ειναι να μελαγχολείς..

      Απο την μια να βλέπεις την Αίγυπτο να αγοράζει τα καλύτερα
      απο οποιον γουστάρει και με μόνο γνώμονα το εθνικό της συμφέρον..
      και την απόλυτη ενίσχυση των ενόπλων της δυναμεων

      Και απο την αλλη την χώρα μας κανονικό γιογιό
      να άγεται και να φέρεται απο μια LM, ενα πρεσβειδιο
      και τις βαθιές τσέπες των μονίμως ξεπουλημένων πολιτικών της..

      και ναι και εγώ αυτη την αίσθηση έχω απο την περιρρέουσα ατμόσφαιρα
      ότι πάμε κατα 90% για τα άχρηστα περιπολικά της LM
      (γαρνιρισμένα με μπόλικη μίζα και για την «πρέσβη- εμπορικό αντιπρόσωπο»
      και για τους εγχώριους λίμασμενους)

      τα οποία μας τα φορούν οι Αμερικανοί μπας και σώσουν ως προγραμμα
      την μεγαλύτερη φόλα απο καταβολής του USN.

      Απο την αλλη το ΠΝ με επιχειρησιακά μόνο κριτήρια
      μαλλον θα επιλέξει την Ολλανδική προσφορά
      που δυνητικά στην διευρυμένη της μορφή
      θα μπορούσε να ανανεώσει σε μονάδες το μεγαλύτερο μέρος του Π.Ν
      με 4 νεοτευκτες sigma 11515
      + 2 μικρότερες επίσης νεότευκτες S 10514
      + 4 Μ ( 2 ολλανδικές 2 βέλγικες)….αλλα

      απο ότι φαίνεται deal χωρίς Αμερικανούς δεν γίνεται
      έστω και αν στην ουσία προϊόν δεν έχουν

      όποτε δεν θα με εξέπλητε και κάποια λυση φραγκεσταιν
      δηλ 4+ 2 μετ.LCS …

      ..για να μην πάει χαμένος και ο κόπος του πρέσβη και χαθεί
      και το πλούσιο παραδάκι του παρασκηνίου

      και γιατί όχι 2 FDI απο τους Γάλλους + τα 6 επιπλέον Rafale

      Και έτσι όλοι οι παίχτες ευχαριστημένοι..

  8. Δεν μπορώ να το χωνέψω να παμε στις τρατες…πραγματικα θα επρεπε ολοι.μας να στέλνουμε συνεχως σε ΠΝ ΓΕΕΘΑ ΥΕΘΑ κ δεν ξερω εγω που αλλου. Ντροπη αισχος απογοητευση κ αηδία αν τελικα επικράτηση η μμαψ

  9. https://www.zougla.gr/newspapers/issue/127918#page0

    οριστε κυριοι αυτη ειναι η Ελλαδα του 2021 μια πτωχευμενη χωρα ραγιαδων.

    οι αμερικανοι δεν εχουν καταθεσει καν επισημη τελικη προταση και με ενα γελοιο πλοιο ειναι ηδη φαβορι.

    γιαυτο πτωχευσαμε και γιαυτο θα ξανα πτωχευσουμε.

    1. Αμα ειναι τοσο τρελοι να το ρισκάρουν με ένα τετιο σκάνδαλο πιος τους φται.

      Αλλά δεν το πιστεύω.

      Το οτι η πτώση μας λανσάρει εδο τοσες εβδομαδες ολλανδια & Ισπανία κατο μου λει.Στο κάτω,κάτω κυβερνητικό φιλαδιο ειναι.Και πόσες μήνες τώρα το προσπαθισαν,το ξανα προσπαθισαν και δεν το έβαλαν κάτω με τίποτα και το μόνο που κατάφεραν ειναι να έχει ξυπνήσει όλο το πανελλήνιο να βρίζει αυτά τα αυτοκαταστροφικά καράβια.

      Η κυβέρνηση διλαδι ξέρει ότι δεν θα περάσει αυτό.Δεν υπάρχουν αμφιβολίες για αυτο.Ψαχνουν «αλλο τροπο» να παι Αμέρικα το πράγμα.

      Τουλάχιστον αυτό πιστευο.Οτι δεν ειναι εντελος ηλίθιοι και προδότες Η τουκαχιστον είναι καπος επιφυλακτική και φοβούνται το σκάνδαλο.

  10. Απίστευτο αυτό που πάει να κάνει η κυβέρνηση να δώσει και 5 δις στη λοκχιντ για τις τρατες και άλλα 3 δις στη λοκχιντ σε μια 5ετια? για τον τενεκε35.
    Και έχοντας δώσει (όλες οι κυβερνήσεις) πάνω από 20 δις στους αμερικανους τα τελευταία 30 χρόνια που και το 80% πάλι στη λοκχιντ πήγαν.
    Οι αμερικανοι να έχουν πάρει (θα πάρουν) 30 δις (25+δις η λοκχιντ) και οι Γάλλοι 7 δις σε 40 χρόνια.
    Αν δεν το κάνει κανείς Έλληνας ευρωβουλευτής (οποιουδήποτε κόμματος)
    Πρεπει να το στείλουμε εμείς στην ευρώ βουλή.
    Οι επιδοτήσεις της ΕΕ στην Ελλάδα πάνε στη λοκχιντ ενώ ένα αρκετά μεγαλύτερο ποσοστό θα μπορούσε να πάει σε ευρωπαϊκά όπλα και εταιρείες που συνήθως έχουν και καλύτερα όπλα από τους Αμερικανούς.
    Να δω πως θα πανυγηριζει ο ακατονομαστος πρωθυπουργός (που δυστηχως ψήφισα) όταν πριν 1 ακριβώς χρόνο πανυγηριζε και έλεγε ότι γύρισα με 70 δις από τις Βρυξέλλες για να αντιμετωπίσω την πανδημία και δεν φοβάμαι τιποτα.
    Καλό θα ήταν να του τα πάρουν πίσω αν είναι να τα δώσει στη γαγγραινα που λέγετε λοκχιντ για τρατες και τενεκεδες.

    1. αμα θελουν να δωσουν λεφτα στους αμερικανους για οπλα εχουν αλλα πραγματικα αξιολογα ας τα ζητησουν.

      αν θελουν να δειξουν εργα και αναπτυξη με τους αμερικανους ας το κανουν με αλλα εργα του δημοσιου.

      πανω στα πλοια θα ειναι ψυχες δικων μας παιδιων ας ειναι σε αξιολογα πλοια για την ασφαλεια τους.

      τα λαθη στα δικα τους προγραμματα εμεις θα τα πληρωσουμε στους αμερικανους και θα τα σωσουμε ?

      και το ρεπορταζ του σταρ που ανεφερες.
      https://www.youtube.com/watch?v=I4ffMH_onNE

      υ.γ. αν πιστευουν με δουλικη νοοτροπια οτι με μπαιντεν αν δωσουμε και πακετο στους αμερικανους δεσαμε τον γαιδαρο μας περα απο το πασιφανες οτι πρεπει να στηριζομαστε πρωτα σε εμας να σκεφτουν ( αν μπορουν ) οτι καποια στιγμη πιθανως θα γυρισει και ο κολλητος του σουλτανου.

      ο Τραμπ…

    2. @Romeo60
      Στην περίπτωση με τις FREMM που πρότεινε ο Σαρκοζί το είχε κάνει μια γερμανική εταιρία, και έτσι δεν προχώρησε η πρώταση του Γάλλου προέδρου.
      Σήμερα θα έπρεπε να γίνει ένσταση απο γαλλικό ναυπηγείο(αφού οι άλλοι είναι όλοι φλουφληδες μπροστά στα αμερικανά) για να φάει το αθηναϊκό καθεστώς άκυρο στην ευρωπαϊκή ένωση στο σημείο οικονομικής υποστήριξης, μόνο έτσι θα ζόρισουν τα πράγματα τους τρατοπροθυπουργούς και τρατουππυργούς στην Ελλάδα που σκέφτονται να φεσώσουν τον φορολογούμενο για αγορά αχρήστων πλοίων με πληθώρα ελαττωμάτων.

  11. Οσο ψηστηρι και αν ριχνουν
    ο αγωνας για τις φρεγατες ηταν για 2.
    Γαλλια και Αγγλια.
    Λογικα εγινε επιλογη Αγγλια, με δικαιολογια για το ποπολο
    καλυτερα 6 παρα 4.
    Πολλοι λογοι απο πισω, ενας μπροστα.

    Για την αλουμινοτρατα η 1 Απριλη περασε,
    τωρα και να την ψελισει το ανθρωπακι θα βρεθει σπιτι του
    και εμεις με Γαλλικες φρεγατες.

  12. ΠΟΛΥ απλα τα πραγματα αγαπητοι μου.

    ΕΑΝ η Ελλαδα ΔΕΝ αναλαβει το φυσκο της ρολο στην πιο κρισημη κομβικη περιοχη τριων ηπειρων, Ασιας, Αφρικης κι Ευρωπης πανω στο θεμα της Ενεργειακης γεωστρατηγικης, τοτε να ειμαστε ΟΛΟΙ βεβαιοι κι να θεωρουμε δεδομενο, πως αυτον τον ρολο θα τον αναλαβουν οι Αιγυπτος με το Ισραηλ !!

    ειναι τυχαιο που η Αιγυπτος προχωρησε να διαφημιζει υποθαλασσια τεμαχια σε εταιριες εξορυξης, τα οποια τετοια τεμαχια ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΥΝ κι λουριδες της Ελληνικες ΑΟΖ;; Γινονται τετοια λαθη;;

    Ειναι τυχαιο που η Αιγυπτος εχει μπει σε ενα μαραθωνιο προγραμμα εκσυχρονισμου κι ισχυροποιησης των ΕΔ της, οταν καταλαβε πως η πολιτικη γραμμη απο το ελληνοφωνο πολιτικο σωμα στο θεμα της ΑΟΖ ειναι η γραμμη των ΗΠΑ, δηλαδη να τα βρουμε με την τουρκια, δηλαδη συνεκμεταλλευση;;;

    Στο πρωτο ημιχρονο οπου το Ελληνικο ΠΝ ακυρωσε τα σχεδια της τουρκιας με κινησεις ματ στην Ανατολικη Μεσογειο, τοτε η σταση της Αιγυπτου προς την Ελλαδα ποια ηταν;;

    Οταν ειδαν ΟΛΟΙ, εχθροι κι συμμαχοι πως ενας πρωην πολιτικος προισταμενος κι μεταβατικος πρωθυπουργος στην Λιβυη ΞΕΥΤΕΛΙΣΕ το πολιτικο σωμα ενος κρατους της ΕΕ, τοτε αρχισε κι η Αιγυπτος να χαραζει τον δικος της δρομο.

    Ολα αυτα τα γεγονοτα στο χρονικο διαστημα που διαμορφωθηκαν λετε να ειναι τυχαιες συμπτωσεις;;;

    οπως εγραψα στην αρχη, τοσο απλα ειναι τα πραγματα.

    υ.γ.
    Να παψουμε να εχουμε μνημη χρυσοψαρου – ΟΛΑ ειναι αλληλοσυνδεομενα !

  13. Αν παρατηρήσατε, το τελευταίο χρονικό διάστημα ο πρέσβης έχει γίνει μεγάλη κολιτσιδα στους αξιωματικούς μας. Σε όλες τις εκδηλώσεις του ΓΕΕΘΑ, όπου και αν γίνονται, παρίσταται και συνεχώς στις ομιλίες του μιλάει για τη σχέση και τους δεσμούς Ελλάδας-ΗΠΑ. Όλα αυτά τα τελευταία κολλητηλικια αν μη τι άλλο είναι ανησυχητικά!
    Με το φτωχό μου το μυαλό εικάζω ότι αφού πιστεύει ότι «έχει» πλέον τους πολιτικούς, πρέπει να «πείσει» τώρα και τους στρατιωτικούς για να μην υπάρξουν αντιδράσεις εκ των έσω και χαλάσει η δουλειά. Παράλληλα με τα φιλοκυβερνητικα μέσα και διάφορους εντεταλμένους στα media θα αντισταθμίσουν τις αντιδράσεις του κόσμου, θα τον αποπροσανατολίσουν βάζοντας άλλα θέματα στην επικαιρότητα (κορονοιος, κάποιο νέο βιτριόλι, κάποιο κουτσομπολιστικο σκάνδαλο κλπ) και έτσι όμορφα και ωραία θα τις αγοράσουν.
    Σε αυτή την περίπτωση η αντίδραση όλων μας θα πρέπει να είναι καταλυτική! Κανένας δεν έχει το δικαίωμα να υπονομεύει την ασφάλεια της χώρας για προσωπικά του συμφέροντα, τέλος! Είναι ντροπή και μόνο που υφίσταται αυτό το γελοίο πλοίο στις λοιπές υποψηφιότητες, όχι να το αγοράσουμε κιόλας! Ντροπή!!

    1. Να είσαι σίγουρός ότι τα κορονοmedia θα παρουσιάσουν τις LCS/MMSC ως τεράστια επιτυχία Μητσοτάκη, Σταϊκούρα και Γεωργιάδη που θα συσφίξουν τις «στρατηγικές» σχέσεις των δύο χωρών και θα αναβαθμίσουν τη βιομηχανία.

      Και διάφοροι παλαμακιστές, από τους πολλούς που κυκλοφορούν καί εδώ μέσα, θα λένε ότι επιτέλους παράγουμε βαριά βιομηχανία.

      Τρεις λαλούν και δυο χορεύουν.

  14. Το νέο κάιρο θα είναι η νέα πρωτεουσα 30 χιλρα απο το καιρο και θα ειναι μια φουτουριστικη πολη 7 εκριων.
    Με λεφτα/δανεια των σαουντ και των εμιρηδων φυσικα.
    https://www.youtube.com/watch?v=yVkIJPWgAqo
    Επίσης στις μεσογειακες ακτες απο την αλεξανδρεια ως τα συνορα της λιβυης γινονται τεραστια τουριστικα προτζεκτς σχεδον αναλογα της ερυθρας θαλλασας (χουργκαντα, σαρμ ελ σειχ).
    Ο σισι σαν πρωη στρατηγος θέλει ισχυρο στρατο για να δειξει ισχυρος και στο εσωτερικο, και οι σαουδαραβες και εμιρηδες που χρηματοδοτουν αβερτα, θεωρω πως βλεπουν την αιγυπτο (αφου ολοι αραβες ειναι) σαν τον προστατη τους αφου αυτες σαν χωρες εχουν πολυ μικρο πλυθησμο και κυριως ασιατες μεταναστες και πλυθησμιακα δεν μπορουν να αντισταθουν στο μονιμο εχθρο τους το σιιτικο ιραν και στο νεο εν δυναμει εχθρο τους την παλαβη τουρκια του ερντογαν που ονειρευεται οθωμανικα μεγαλεια.
    Μονο η αιγυπτος εχει τον πλυθησμο να παει κοντρα σε ιραν και τουρκια, γι αυτο την θελουν ισχυρη.

    1. @ Romeo60

      Ναι, αλλα ταυτοχρονα θελουν και μια χωρα του ΝΑΤΟ στην περιοχη
      που εχει εκ φυσεως εχθρικες σχεσεις με την Τουρκια,
      για να αφαιρεσει το οποιο πλεονεκτημα εχει η Τουρκια απεναντι τους.
      ΣΑ και ΗΑ εχουν αναγκη την χωρα μας, η Αιγυπτος εχει αναγκη την χωρα μας,
      η Γαλλια εχει αναγκη την χωρα μας.
      Απο ολους αυτους η Αιγυπτος ειναι η μονη που καλοβλεπει την μη εκμεταλλευση
      των κοιτασματων απο εμας, οπως και την μη υλοποιηση του ψευδοαγωγου.
      Οι υπολοιποι θα βγαλουν χρημα χοντρο μαζι με εμας
      ή αν δεν υπαρξει φως με εμας, με οποιον παρει την θεση μας.
      Ακομα και ο σουλτανος που τα θελει ολα, οταν δει οριστικα οτι δεν τον παιρνει,
      δεν εχει προβλημα να συμβιβαστει με ολους πλην εμας.
      Δεν θελει ο σουλτανος την πιθανοτητα μεσω των κοιτασματων
      να αποκτησουμε οικονομικη ανεση στους εξοπλισμους.
      Ετσι σουλτανος και Αιγυπτος μπορουν να μοιραστουν την θεση μας στην περιοχη,
      αλλα οι διαφορες τους δεν θα παψουν να υπαρχουν και η Αιγυπτος θα εξακολουθει
      να εχει αναγκη την χωρα μας.
      Η ατολμια απο μερους μας ειναι ο κανονας στους πολιτικους σχηματισμους
      που κυβερνουν την χωρα μας πολλες δεκαετιες
      και πηγαζει απο την πληρη ελλειψη εξωτερικης πολιτικης.
      Ενας λαος σε ενα οικοπεδο χωρις μπροσταρηδες ,
      για να περιφρουρησουν τα κεκτημενα, αλλα να εκμεταλλευτουν και οτιδηποτε
      μπορει να δωσει προσθετη αξια.
      Αυτη τη στιγμη στην κυβερνηση υπαρχουν δυο διαφορετικες κατευθηνσεις.
      Η κυριαρχη, τα παιρνει ολα η Τουρκια και η δευτερευουσα,
      να ειμαστε η κολλα που θα ενωσει ολους πλην Τουρκιας.
      Και οι δυο τασεις ειναι ξενοφερτες και οι δυο επιζημιες,
      αν και σε διαφορετικο βαθμο.
      Η κολλα ειμαστε ετσι και αλλιως, δεν υπαρχει λογος για αχρηστες παραχωρησεις,
      αλλα οταν ειναι ξενοι οι διαχειριστες, δεν υπαρχει πονος για τις απωλειες.
      Μεσα και στις δυο τασεις δεν υπαρχει ουσιαστικος χωρος για τους Γαλλους,
      που ειναι ο νουμερο 1 συντελεστης αυξησης της ισχυος μας.
      Δωρο εξ ουρανου για τους Αιγυπτιους, που απο δευτεροι
      γινονται πρωτοι και στους Γαλλους.
      Πρεπει να ανατραπει ολο αυτο το σκηνικο και η λογικη λεει οτι αυτο θα γινει
      οταν τα πραγματα φτασουν στο απροχωρητο.
      Ειτε με την εξοφθαλμη λαθος επιλογη φρεγατας, ειτε με το τρυπανι του σουλτανου.
      Τα ψωμια των τωρα εχουν τελειωσει και στον επομενο τονο,
      θα υπαρξει το παραθυρο για περισσοτερη Γαλλια και αξιοποιηση
      προς οφελος μας της θεσης μας στην περιοχη.

  15. https://www.enikos.gr/politics/777009/tico-gia-to-polemiko-naftiko-mythoi-kai-apantiseis

    Αρχισε το μασαζ.
    2 σαπιοντερογκα ειναι τελεια μας λενε τα αμερικανοδουλα σαιτ για δικαιολογια στο να παρουμε τις τρατες.
    Φυσικα για ΑΒurke ούτε λόγος.

    Θα μας δωσουν ολα τα αποσυρμενα να τα καννιβαλισουμε μας λεει το αρθρο
    Αφου αποσυρονται 11 για να καννιβαλιστουν 1 προς1 απο τα υπολοιπα 11 που θα παραμεινουν αυστηρα το πολυ μια 10ετια ακομα σε υπηρεσια πως θα τα δωσουν σε εμας?
    Τα νεοτερα 2 εχουν απειρα προβληματα το ενα εχει μονιμως διαρροες στις μηχανες και επιστρεφει αρον αρον απο ολες τις αποστολες και το αλλα εχει προσαραξει στουκαρει ολη τη γαστρα που την αντικατεστησαν με τεραστιο κοστος.
    Τα αμεσως 2 πιο νεα τους βγαλαν εξαρτηματα για συντηρηση και μετα απο5 χρονια δεν ξερουν πως να τα ξαναβαλουν.
    Ολα αυτα δεν εχουν περασει κανεναν εκσυχρονισμο (γι αυτο μενουν σε υπηρεσια τα παλιοτερα του 1985-88 που εχουν περάσει,
    και αποσυρονται τα του 1989-92 που δεν περασαν και μαλλον δεν περασαν και βαρια συντηρηση) θα τα εχουμε δηλαδη με ηλεκτρονικα του 1985 το 2025?
    Οσο για το μικρο κοστος αλλα αρθρα μας λενε οτι είναι αυτό.
    https://news.usni.org/2021/04/05/navy-struggling-to-modernize-aging-cruiser-fleet-as-tight-budgets-push-pentagon-to-shed-legacy-platforms

    https://news.usni.org/2019/04/08/navy-sees-no-easy-answer-balance-future-surface-fleet

      1. Ποιές προυποθέσεις έχουν τα σαπάκια?
        Να ξοδευσεις ενα σωρο λεφτα να τα συντηρήσεις, εκσυχρονισεις, οπλισεις και να μην ξερεις αν θα σε προδωσουν οι μηχανές? και ολα αυτά για 7-8 χρόνια υπηρεσίας?
        Πάνε πακέτο με τις τράτες φίλε μου. Μόνα τους δεν τα δίνουν, χαίρω πολύ.

        Τα θες μαζι τρατες και σαπιοντερονγκα ναι η όχι?
        4 τράτες και 2 σαπιοτίκο στα 5μιση δις με τον εκσυχρονισμο/οπλισμο των τικο?
        οταν με 5μιση δις μπορεις να εχεις 4 σιγμα με 2μκ41 και απαρ2, καπτας4 κομπακτ, κτλ
        2 ολλαδικες Μ αμεσα και 2 βελγικες σε 5-6 χρονια δωρεάν η με συμβολικο ποσο (αφου θα παρουμε τις σιγμα δεν θα τις χρεωσουν ιδιαιτερα)
        και κυρίως και 3 υποβρυχια σκορπιν με 6 σκαλπ ναβαλ το καθένα και 2ης γεννιάς ΑΙΡ.
        Τι προτιμας με 5μιση δις απο τα 2 σεναρια?

        1. το αρθρο ειναι πολυ στοχευμενο και φαινεται ξεκαθαρα απο τις απαντησεις στα ερωτηματα οτι το εουν υποβαλλει απευθειας οι αμερικανοι

          τα ερωτηματα ομως που δεν θετει ειναι τα εξης 2 ( ξεχωρα απο τα λιγα χρονια που θα ειναι αξιοποιησιμα τα πλοια)

          τα mmcs που ειναι η κυρια προμηθεια και θα υπηρετουν για 40 χρονια αξιζουν σε σχεση με τον ανταγωνισμο?

          οι 120 πυραυλοι ανα πλοιο θα τους δωσουν δωρεαν ?

          αποδεσμευουν sm2?

        2. Η παραχώρηση των TICOs θα αλλάξει τα επιχειρισιακα και geo πολιτκά δεδομένα και θα στείλει το κατάλληλο μήνυμα προς τους απέναντι

          Οποτε μάλλον δύσκολο να συμβεί!!

          Η βασική προϋπόθεση είναι η διασφάλιση της λειτουργικής κατάστασης των πλοίων και των συστημάτων τους για τα επόμενα 15-20 χρονια σε λογικό κόστος

          Όπως γραφει το άρθρο το αμερικανικο ναυτικό αποσύρει σταδιακά πλοία οποτε μπορεί να υπάρχει roh και απόθεμα ανταλλακτικών

          Επιπλέον θα μπορούσαν να αποκτηθούν επιπλέον πλοία αργότερα στη δεκαετία

          Πυραυλους καινούργιους θα αγοράσουμε για οποιαδήποτε άλλη λύση επιλεγει
          Οι RIM7 δεν κρατάνε για πάντα και οι ESSM είναι αρκετοί για ένα φόρτο των MEKO
          μονο

          Με 2-3 TICOs available θα μπορούσαμε να κοιτάξουμε προς οικονομικότερες λύσεις προς αντικατάσταση των S όπως οι GOWIND!!

          Τα TICOs δεν συγκρίνονται με τα αλλα ενδιάμεσα βαρκάκια που αναφέρεις από άποψης μαχητικής ισχύος!!

          Βεβαια τα μεταξωτά MPIMP θέλουν και τους analogous MPIPs!!

          Κάθε TICO θα κοστίζει στο Ελληνικό Ναυτικό 30mil $ το χρόνο κατά Ναύαρχο Χρηστίδη οποτε πρέπει να γίνει και ανάλογη αύξηση των διαθεσιμων κονδυλιων !!

          1. Διαφωνω με όσα λες, αλλα δεν το συνεχίζω, το θεμα μας ειναι αυτο που σε ρωτησα και δεν το απαντησες.
            Θελεις 2 σαπιοτικο μαζι με 4 τράτες?
            Δεν σε ρωτησα αν θες 2 σαπιοτικο μονα τους.
            Τι για γκοβιντ μου λες?
            Θα εχουμε 2 σαπιοτικο, 4 αλουμινοτρατες και 4 γκοβιντ?
            Εσυ εισαι αυτος που φωνάζει για πολυτυπία σωστά?

          2. Για αυτό χρειαζόμαστε να επενδύσουμε σε Γαλλικά όπλα χωρίς περιορισμούς εγκατάστασης (πχ Κύπρο) η περιορισμό χρήσης (προληπτικής) εναντίον νατοϊκής χώρας (πχ Τουρκία). Τα στρατηγικά βλήματα MdCN (1000χλμ), οι αντιαεροπορικοί Aster30b1nt και οι Exocet b3c, σε φρεγάτες και συνεργαζόμενα φορητά επάκτια συστήματα στα κατάλληλα νησιά πρέπει οπωσδήποτε να αποκτηθούν χτες σε μεγάλες ποσότητες ιδανικά με συμπαραγωγή. Τα πλοία θα πρέπει να μπορούν να δίνουν στόχους και σε παρακείμενα επάκτια συστήματα για να μην εξαντλούνται εύκολα τα βλήματα.

          3. @romeo 60
            Σε καμια περίπτωση δεν πρέπει να δεκτούμε τις MMSCraps!!

            Δεν μπορούμε να τις πάρουμε ως το νέο μεγάλο πλοίο του Ναυτικού μονο και μονο για να πάρουμε 2 TICOs!!

          4. @οινή Λογική
            Ζείτε εκτος αμερικανο δούλης πραγματικότητας!!

            Δες τους χαριεντισμούς του AGEETHA με τον Αμερικανο πρέσβη στην Αλεξανδρούπολη για να καταλάβεις που βρισκόμαστε

            Στρατηγέ μου τα στρατεύματα sou
            πως το λέγανε κάποτε??

          5. @ Κοινή Λογική

            + 1000

            Το μιση Κυπρος δεν ηταν αρκετο, θελουν και μιση Ελλαδα
            τα ελληνοφωνα ανθρωπακια.

  16. An to egkrinoun..sto enikos.gr sto arthro gia Tico.

    Mazanitis tragikos…apo tin LM i plirofories i apo tin US embassy? To site edw k 2 xronia ypostirizei tin amerikaniki protasi twn MMSC pou antikeimenika,…AN o kos Mazanitis eixe stoixeiodeis gnoseis sto antikeimeno i estrwne pisino na diabasei, i protasi twn MMSC i kyria fregata gia ta epomena 40 xronia, apo pleuras oplismou, radar, axiopistias, epibiosimotitas klp k kostos..einai makran i xeiroteri..apo oles tis alles protaseis.

  17. 2M
    2TIKO
    4MMSC

    Κατι τέτοιο βλέπω πλέον. Τραγικό που οι υπεύθυνοι του ΠΝ απλα σωπαίνουν κ δέχονται την σαπίλα τράτα να έρχεται…

    Προς DR: Aν εχετε κανα νεο για φρεγατες γενικά κ εκτος Μπελχ@ρρα το τι.παιζει, ευχαρίστως. Μηπως και γλιτώσουμε την τρατα.κ δουμε την Σιγμα η την ΜεκοΑ200…. (Δεν τους εχω ξεγραψει τους γερμανους)

    1. @ Βασίλης

      Βγαλε τις 2 M και τα 2 TIKO και κρατα τις 4 MMSC και βαλε και 3 LSC
      και την αναβαθμιση των ΜΕΚΟ.
      Ολα αυτα με 6,5 δις ευρω.
      Κοψοχρονια σε σχσεση με την ΣΑ.
      μια που ειμαστε στην κατηγορια ζητιανοι για τον θειο.
      Θα απορει ο θειος γιατι δεν θα δεχτει το ανθρωπακι μας την προταση του.
      Σχιστηκαν για παρτη μας.
      Αν παθει εγκεφαλικο το ανθρωπακι μας οταν δει την απαντηση του θειου
      μετα απο τοση αναμονη, δεν θα ειναι απο το εμβολιο.

        1. Μακαρι νa απορρίψουμε την προταση της Αμερικής. Να εχουμε τα Αρχιδια κ οχι τα γνωστά…

          Η Γαλλία να πάρει αλλα 24 Ραφαλε..12 μεταχειρισμένα της Κροατίας κ12 ολοκαίνουρια. Ωστε να εχουμε έως το 2025 40 νεα μαχητικά αεροσκάφη κ μαζι να πάρουμε κ 4 Α330.
          Η αμερικη να πάρει συμβόλαιο για φ35 ωστε να έχουμε μιραζ2000-5, ραφαλε φ16 κ φ35.

          Φρεγάτες στους Ολλανδους κ 4 216αρια που δεν εχουν οι μογγολοι ακομα απο τους Γκεσταπακιδες!

  18. Η αιγυπτος παει και για 4 Γαλλικά υποβρύχια σκορπιν σύμφωνα με πληροφορίες.
    (Θα ανακοινωθούν σύντομα σύμφωνα με αιγύπτιο γιουτούμπερ)
    Αγνωστο αν θα έχουν σκαλπ ναβαλ (δυσκολο παντως να αποδεσμευτει για αυτους)
    Παντως ηταν ανοησια (κάνουν και τέτοιες μέσα στον εξοπλιστικό οίστρο τους) που πηραν (ακομα παραλαμβανουν) 4 γερμανικα 209-1400 που δεν ειναι ΑΙΡ και ακομα δεν τα πηραν μάλλον σύντομα θα χρειαστουν αναβάθμιση σε ΑΙΡ.

  19. O D_Mitch κατακεραυνώνει σε ανάρτησή του στο Tweeter τις αμέτρητες σαχλαμάρες που γράφονται στα εγχώρια ΜΜΕ υπέρ των ΜΜΣΨ, που θεωρεί ως τα χειρότερα υποψήφια πλοία για το ΠΝ!
    Θυμίζω ότι ο D_Mitch είναι συνεργάτης της Φτύσης (πολύ γέλασα!!)

    1. https://twitter.com/D__Mitch/status/1363061273961918468?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Eembeddedtimeline%7Ctwterm%5Eprofile%3AD__Mitch%7Ctwgr%5EeyJ0ZndfZXhwZXJpbWVudHNfY29va2llX2V4cGlyYXRpb24iOnsiYnVja2V0IjoxMjA5NjAwLCJ2ZXJzaW9uIjpudWxsfSwidGZ3X2hvcml6b25fdHdlZXRfZW1iZWRfOTU1NSI6eyJidWNrZXQiOiJodGUiLCJ2ZXJzaW9uIjpudWxsfX0%3D&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.navalanalyses.com%2F

      Αυτά που γράφουμε όλοι γραφει και αυτός

      Αλλα από ότι δημοσιεύεται η απόφαση έχει παρθεί με γεωπολιτικά κριτήρια

      Να δούμε που θα τα βάλουμε τα geo πολιτκά έτσι και χρειαστεί να πολεμήσουμε με τα MMSCrap..

      1. πλεον φτασαμε στην κορυφαια στιγμη οχι μονο να σε κραζουν οι αναγνωστες σου αλλα να σε κραζουν και οι συνεργατες σου

        τη σαχλαμαρα για το ελικοπτερο που ειναι τελειο μονο για τις τρατες ενω για τα αλλα πλοια οχι το αμερικανοδουλο περιοδικο την εγραψε.

  20. Έφτασα στο σημείο να φοβάμαι να πάω στό σιτε τους να μην διαβάσω αλλες σαχλαμάρες και να ντρέπομαι για το πώς κατάντησε η παλια αγαπημένη πτισι μού.

    1. Αντί να ντρέπονται εκείνοι που πουλήθηκαν σαν ιερόδουλη στον καπιταλιστή άπο τις ΗΠΑ ντρέπεσαι εσύ που ήσουν αναγνώστης;

      1. Είναι απλά κρίμα πώς κατάντησε το αγαπημένο μου περιοδικό που δεν μπορούσα να περιμενο καθε μήνα να το αγοράσω σαν πιτσιρικάς..και να σας πω ότι στην Γερμανία τότε που ζούσα πλήρωνα ακριβά να το αγοράσω καθε φορά σε μάρκα τότε.

        1. Ήταν άλλοι άνθρωποι που αρθρογραφούσαν εκείνη την εποχή στο περιοδικό. Σήμερα ανέλαβε προφανώς άλλη πάστα ανθρώπων το περιοδικό, με συνέπεια να έμεινε μόνο η ανάμνηση στην ποιότητα που είχε παλιά η οποία δεν υφίσταται πλέον, αφού αντί να μεταφέρουν ειδήσεις αφοσιώνονται στην παραγωγή ειδήσεων η στο μάρκετινγκ ορισμένων προϊόντων.
          Με αυτού του είδους μέσων δεν αξίζει να ασχολείται οποίος ψάχνει αξιοποιούν ενημέρωση.
          Στο περιοδικό Flug Revue και στα ακριβότερα Combat Aircraft και AIRFORCES MONTHLY και μερικά άλλα σοβαρά που ασχολούνται με τα αμυντικά συστήματα που αγόραζα εγώ συχνά πάντως η ποιότητα παρέμεινε στο συνηθισμένο επίπεδο.

          1. Ναι.Τοτε Η Πτήση την είχε ο κύριος Καββαθας.Εννοείτε άλλη πάστα.

  21. Μπειτε μια στο hellasjournal…
    Η μπάλα θα παιχτεί μεταξύ αμερικης ολλανδιας γερμανιας….αν οι γερμανοι δωσουν φ123 ειναι φαβορί (αυτο πιστεύω εγω) αλλιώς ολλανδια η Αμερική….

    1. δεν αναφερει για καποιο προβαδισμα περα απο οτι εστιαζουμε στις μεκο α 200 και οτι εχουμε σε εκτιμηση τους ολλανδους. επισης Γερμανοι εχουν 6 διαφορετικες εναλλακτικες που σημαινει εχουν ασχοληθει σοβαρα οχι οπως μας παρουσιαζοταν σαν αδιαφοροι.

      επισης λεει οτι οι Γαλλοι θα κανουν νεα ενημερωση.

      ελπιζω να εχουν κατι νεο να πουν κατι σε λαφαγιετ η gowind στο ολο πακετο

      απορω βρετανους με το πιο αξιοπιστο πλοιο το πιο μεγαλο και το πιο φθηνο γιατι τους εχουμε τοσο απεξω?

      εχουν και ωραια ενδιαμεση επρεπε να εχουμε εστιασει σε αυτους

      επισης με 8 δις περνεις 8 πλοια νεα και 2 μεταχειρισμενα 10 φρεγαταρες

      αν ρωτουσες εναν ξενο και του ελεγες μια μικρη φτωχη χωρα θελει να αγορασει φρεγατες και μαλιστα φτηνες με κλειστα ματια θα σου ελεγε arrohead θα μας περνουσε για τρελους που τους εχουμε τοσο απεξω.

      1. @Δημήτρης Λ
        Οι Άγγλοι έχουν και πλοία με ισχυρότερο οπλισμό,γι’αυτό έχουν τα περιθώρια (η την πολυτέλεια) να επιλέξουν και τα φθηνότερα πλοία Type 31 με ελάχιστο οπλισμό για αυτοπροστασία σε περιπολίες, ως οικονομικό συμπλήρωμα στα ακριβότερα πλοία.
        Μην ξεχνάμε ότι για πρώτη γραμμή έχουν αντιτορπιλικά αεράμυνας Type 45 ενώ ετοιμάζουν (η ξεκίνησαν) ναυπήγηση των Type 26 GCS με πλήρες πακέτο πυραύλων για αεράμυνα, πυραύλους Tomahawk και πλήρες πακέτο ASW και οτιδήποτε άλλο θεωρούσαν χρήσιμο. Δεν θα στείλουν τις Type 31 με τα «Ψαροντούφεκα» των 57mm σε πολεμική αποστολή απέναντι σε ισάξιο η ισχυρότερο αντίπαλο.

        1. σωστα αλλα αυτο το πλοιο μπορεις να βαλεις NS200 64 essm2 ram strales τορπιλες εξοσετ και να ειναι μια πολυ μαχιμη φρεγατα μεγαλη που μπορει να παει μακρυα και δεν εχει να ζηλεψει κατι απο αιγυπτιακη η τουρκικη φρεγατα.

          μονο μπελαρα εχει καλυτερα οπλα αλλα τα μισα

          πιστευω θα ειναι στα 600 εκ ετσι οπως την αναφερω 600 επι 8? 4800 και 2 type 23 παμε στα 5 δις δεκα φεγαταρες και κανεις μικρη αναθαθμιση στις τωρινες μεκο

          αν παμε μπελαρα θελει και συνδιασμο με κορβετες σε low high συνδιασμο οπως αναλογα και με τισ ισπανικες
          ]
          Γερμανοι στα 600 εκ επισης η α200 περνεις 6 πλοια συν 2 υποβρυχια συν 2 ενδιαμεσης συν δυνατη αναβαθμιση των τωρινων επισης πολυ ολοκληρωμενη λυση με την καλυτερη ομοιοτυπια απο ολες σε επισης αξιοπρεπεστατη φρεγατα

          δεν τους παω τους Γερμανους αλλα αγοραζω και απτον διαολο για να σωσουμε το ναυτικο απο τη τρατα

          1. @Δημήτρης Λ
            Ασφαλώς μπορείς να προσθέσεις οπλισμό και ισχυρότερα ραντάρ στο συγκεκριμένο πλοίο, αλλά θα πληρώσεις όπως και στα άλλα πλοία έτσι δεν θα είναι πλέον φθηνό, όπως νομίζουν μερικοί που κοιτάζουν σήμερα μόνο την τιμή για την ελαφριά οπλισμένη έκδοση του RN.

            Ας ζητήσουν πρώτα ενημέρωση πόσο θα στοίχιζε με τα συστήματα που θέλει το ΠΝ για να έχουμε μια ιδέα που θα έφταναν τα έξοδα και μετά το συζητάμε.

        2. @WTF

          Μιλάμε για ARROWHEAD 140
          Όχι για TYPE 31
          Σε μας προσφέρεται με πολύ διαφορετικό εξοπλισμό!
          Και το πλοίο μπορεί να σηκώσει ότι αντέχει το πορτοφόλι μας

          1. @CK
            Νομίζω ότι σου έχω εξηγήσει αρκετές φορές (με στοιχεία) ότι πρόκειται για το ίδιο πλοίο είτε το πεις Type 31 είτε Arrowhead 140 είναι το ίδιο πλοίο της Team 31 απο το αντίστοιχο πρόγραμμα απο το οποίο προέκυψε η ονομασία Arrowhead, δεν υπάρχει Type 31 και Arrowhead είναι το ίδιο πράγμα, απλά άλλαξε η ονομασία. Iver Huitfeldt = Type 31 = Arrowhead

            «A key element of the Type 31 programme is to supply a design with the potential to secure a range of export orders thereby supporting the UK economy and UK jobs. Arrowhead 140 offers export customers an unrivalled blend of price, capability and flexibility backed by world-class experience.»

            https://www.babcockinternational.com/de/what-we-do/marine/defence/type-31/

            Από το Ukdj:

            «The Type 31e Frigate is expected to sit at 5,700 tonnes and 138.7 metres in length.

            Babcock’s ‘Arrowhead’ design offering requires a ships company of around 100 with space for an embarked military force of 60. Babcock’s Team 31 has selected the in-service Iver Huitfeldt frigate design as the baseline for their offering.»

          2. @WTF
            Η πλατφόρμα είναι η ίδια αλλα ο εξοπλισμός είναι διαφορετικός!!

            Κατά ΠΤΉΣΗ/naval analyses προσφέρεται με
            STRALES-RAM- 32 CELL MK41 + CAPTAS+NS110

            Δεν μιλάμε για εξοπλισμό TYPE 31 με τους 12 CAPTOR!!

            Το πλοίο είναι βασικά οι Δανέζικες Iver Huitfield
            οι οποιες είναι από τα πλέον βαριά εξοπλισμένα πλοία !!

            Με ένα APAR2 γίνετε ένα φοβερό AAW με τιμή κάτω από 600MIL!!

          3. @CK
            Ίδια πλατφόρμα σημαίνει ίδιο πλοίο, που δεν αλλάζει ονομασία(ούτε το σχέδιο) είτε προσθέσουν είτε αφαιρέσουν συστήματα απο πάνω, όπως και στα CG πχ που αντικατέστησαν τους εκτοξευτές Mk-26-Starter με το σύστημα VLS Mk.41 χωρίς να αλλάξει η ονομασία των πλοίων.
            Η στα αντιτορπιλικά DDG Flight II/III προστέθηκε ολόκληρη υπερκατασκευή με υπόστεγο για το ελικόπτερο που δεν υπήρχε στα Flight I χωρίς να αλλάξει η ονομασία/κλάση του πλοίου η το σχέδιο. Έτσι είναι και με τις Type 31/Arrowhead, όσους πυραύλους και να φέρει το πλοίο.
            Στις FREMM επίσης που έχουν παραδοθεί με 16 για Ιταλία και Αίγυπτος η με 32 VLS για το ΜΝ της Γαλλίας, η με πυροβόλο 76mm και 127mm, μόνο οι αμερικάνοι θα τις αλλάξουν ονομασία.

            Όσο για τα έξοδα δεν θέλω να κάνω σπέκουλα χωρίς να έχω πληροφορίες, επειδή το Apar είναι και για τους Άγγλους ξένο σύστημα (όπως είναι και για τους Γάλλους) αφού χρησημοποιούν άλλα συστήματα όπως το SAMPSON με πυραύλους Aster και CAMM/Sea Ceptor για αεράμυνα, οπότε θα ζητήσουν και για τα a la carte συστήματα επιπλέον χρήματα για πιστοποίηση και ολοκλήρωση στο πλέον αγγλικό πλοίο, που θα ανεβάσουν το λογαριασμό για τα πλοία ακόμα περισσότερο.

          4. @WTF

            Γράψε το όπως θέλεις!!

            Η πλατφόρμα η ίδια βασισμένη στις ΉΔΗ ναυπηγημένες Δανέζικες IVH/ABsalon

            Ο εξοπλισμός θα είναι διαφορετικός από τις Type 31

            Το πλοίο θα έχει ως CMS το TACTICOS με το οποιο είναι ολοκληρωμένο το υπάρχον VERSION του APAR!

            Όλα είναι της THALES oποτε δεν υπάρχει ρίσκο και κόστος !

            Τα ίδια και με τα sonar!!

            Είναι η καλύτερη επιλογή από άποψη επιδόσεων προς κόστος

          5. @CK
            Οταν θέλετε «όλα γίνονται χωρίς ρίσκο και είναι συμβατά» όταν δεν θέλετε όμως (όπως στα γαλλικά πλοία) όλα είναι «δύσκολα, ασύμβατα και με υψηλό ρίσκο», δυο μέτρα και δυο σταθμά και παραφροσύνη αλλά γκρέκα.

            Όταν υπάρξει σχετική ενημέρωση τα ξαναλέμε, χωρίς ενημέρωση για το αν θα θέλουν (χωρίς έξτρα έξοδα) οι Άγγλοι αμερικανικούς πυραύλους ΑΑ σε αγγλικά πλοία (που δεν πιστοποιούν στα πλοία για το RN αφού έχουν ευρωπαικούς CAMM/Aster με αγγλική συμμετοχή) όπως λέτε συνέχεια για τα γαλλικά πλοία με τους αγγλικούς πυραύλους, είναι να είχαμε να λέγαμε.
            Αν ήθελαν Apar και ESSM θα υπήρχε σχετική ανακοίνωση για τα πλοία που ναυπηγούν για το RN, αφού δεν υπήρξε ανακοίνωση για ESSM αλλά για CAMM/Sea ceptor σημαίνει ότι ΔΕΝ θέλουν ξένα η αμερικάνικα η γερμανικά πυραυλάκια, οπότε θα προτείνουν αυτά που προωθούν για να οικονομήσει και η «αγγλική» MBDA και για έξτρα επιθυμίες θα ζητήσουν έξτρα χρήματα, αφού απέκτησαν τα δικαιώματα για το σχέδιο και αφού ξέρουν και αυτοί απο μπίζνες.
            Οπότε ισχύει ότι ισχύει και για τους υπόλοιπους, επειδή όλοι φροντίζουν πρώτα για τα συμφέροντα τους εκτός απο ορισμένους στην Ελλάδα που είναι περίπτωση όπου φυσάει ο άνεμος.

          6. @ CK

            Χανεις τον χρονο σου με τον συγκεκριμενο, δεν καταλαβαινει ο ανθρωπος.

            Το γεγονος οτι οι Αγγλοι βαζουν Αμερικανικο εκτοξευτη ΜΚ41 των 24 κελιων στις καινουριες φρεγατες Τype 26 δεν το πηρε χαμπαρι ακομη.

            Για τον εξοπλισμο των Arrowhead με ΜΚ41 των 32 θεσεων γραφει η ιδια η εταιρια στο προσπεκτους στη σελιδα 4.

            «Missile Options
            › Deck space for up to 8 SSGWs.
            › Flexible space for VLS– up to 32 variable length cells.»

            https://www.arrowhead140.com/wp-content/uploads/2019/02/Arrowhead-140-EXPORT-brochure.pdf

          7. Σχετικά με το κόστος αυτών των πλοίων της κλάσης type 31.
            Το βρετανικό ναυτικό διατηρεί την επιστασία στην κατασκευή και χρηματοδοτεί ανάλογα με τη πρόοδο των εργασιών όπως όταν κατασκευάζεις σπίτι, δεν υπάρχει κάποιο συμβόλαιο με καθορισμένη τιμή έτσι δεν είναι γνωστό πόσο τελικά θα κοστίσουν τα 250 εκ.λίρες είναι μια εκτίμηση στόχος που όπως συμβαίνει συνήθως ξεπερνιέται, λόγω του μεγέθους είναι μια μεγάλη υποεκτίμηση, τα βρετανικά ναυπηγεία δεν φημίζονται για την παραγωγικότητα τους κατασκευάζουν πολεμικά πλοία και τα πετρελαιοφόρα για το ναυτικό κατασκευάστηκαν στην Κορέα γιατί η διαφορά κόστους ήταν μεγάλη.
            Η babcock δεν έχει παραγωγικές δυνατότητες με την ανάληψη αυτής της παραγγελίας και υπήρχαν και αμφιβολίες αν μπορούσε να ανταποκριθεί αυτό που μπορεί να βοηθήσει είναι μόνο τεχνική υποστήριξη στην κατασκευή την ενσωμάτωση των οπλικών συστημάτων θα κάνει η Thales nl.
            Το πόσο κόστισαν πριν χρόνια σε ναυπηγεία στις βαλτικές χώρες και στην Δανία που δεν υπάρχουν πιά , και με πολλή δουλειά στην σχεδίαση και ενσωμάτωση από το δανέζικο ναυτικό που τα κάνει όλα μόνο του έχει ελάχιστη σημασία σήμερα.
            Και το ολλανδικό ναυτικό τα κάνει μόνο του και κοστίζουν πολύ φθηνότερα.
            Το ΠΝ θά πρέπει να πληρώσει για τα πάντα.

          8. Εσύ GP χάζευε μόνο τις μπροσούρες αφού σε φτιάχνει την ημέρα να παπαγαλίζεις πράγματα χωρίς να σκέφτεσαι.
            Ασχολήσου καλύτερα με τα κομματικά για τα οποία γνωρίζεις περισσότερα.

  22. Όσο σκεφτόμουν ότι θα πάμε για τα ολλανδικά τόσο σιγά σιγά μου φαίνετε ότι υπάρχουν πιθανότητες να παμε για την πραγματικά δεύτερη αμερικανική πρόταση:F110/aegis

    Και σαν ενδιάμεση λύση μια F100.Alvaro De Bazan.
    Είναι 21 χρονών και άμα είναι έξυπνη η ισπανοί την δίνουν και το περνούν..και η αμερικανοί πάλι κερδισμένοι.

    1. για να ερχεται ο πρωθυπουργος τους σημαινει οτι εχουν μετρησει τις πιθανοτητες τους και τις βρηκαν καλες

      1. Ναι δηλαδή τι χρειάζονται 5 F-100;Το μόνο προβλιμα τους είναι η Γιβραλτάρ..ουτε Ρωσία προσέχουν ούτε έχουν αποικίες όπως Ολλανδία, Γαλλία,Αγγλία κλπ..ουτε έχουν δουλειά στην Ασία όπως η αμερικανοί.

        Μια φρεγάτα 21 χρόνον..να πάρουν τα μισά από όσα έδωσαν..μια χαρά θα είναι άμα μπορούν να βάλουν 2 δις για μεταλο και λαμαρίνες στα ταμεία τους και ας πάρουν η αμερικανοί τα άλλα 3 δις για aegis/mk41/ram και φυσικά όπλα.

        1. Δεν θα μείνουν χωρίς Ναυτικό επειδή εμείς μη πω τη λέξη με τις νέες φρεγατες εδώ και δέκα χρονια!!
          Κατά ΠΤΉΣΗ προσφέρουν τις SANTA MARIA ου έχουν προς απόσυρση
          Βασικά μια Perry!!

          Τις Αυστραλέζικες ADELAIDE τις σνομπάραμε γιατί χάλαγαν τις business σε πολλούς οποτε τώρα κοιτάζουμε CASARDOsapakia και SANTA MARIES !!
          ΚΑΤAΝΤΙΑ!!

          1. Μια από τις 5.Δεν είπε κανις να μας τα δώσουν όλα Κύριε @CK.

            Θα μινουν με 4 και θα φτιάξουν και μια F110 παραπανο για το ναυτικό τους.

            Απλά θα πάρουν ένα μεγάλο deal 5-6 δις από ένα ευρωπαϊκό ναυτικό prestige.
            Και ας πάνε τα περισσότερα λεφτά από αυτό το ποσοστό στην Αμερική.Δεν θα τους πίράζί.

          2. Για εμάς είναι μάλλον απίθανο να δεκτούμε ως ενδιάμεση ένα και μοναδικό πλοίο
            δεν αξίζει η επένδυση σε πλήρωμα υποστήριξη και υποδομές
            Τουλάχιστον δυο θέλουμε αλλα οι Ισπανοί(F100) η Ολλανδοί(LCF) δεν μπορούν να μείνουν πρακτικά χωρίς ναυτικό !!

          3. Διλαδι μας κάνουν διό M η ακομα χειρότερα 2 «αγνοστα» T23 αλλά δεν μας κάνουν μια Alvaro 48cells me 32 SM2/64essm για 20 χρονια και ακόμα μια Santa Maria για 2-3 χρόνια;

            Τι άλλο θα ακουσο εδο..

          4. @Άγγελος

            Ο κάθε τύπος πλοίου έχει διαφορετικά συστήματα όπλα μηχανές ηλεκτρονικά υποδομές εργαλεία και δεν συμμαζεύεται

            Και πάνω από όλα άμα έχεις διαφορετικούς τύπους δεν θα μπορεί να μεταφέρεις προσωπικό από πλοίο σε πλοίο χωρίς εκπαίδευση για να καλυφθούν διαφορες επιχειρησιακές ανάγκες

            Εισαγωγή ενός τύπου με μονο ένα πλοίο έστω και για μερικά χρονια ΔΕΝ γίνετε

            Και εσύ μου γραφεις να βάλουμε 1 santa maria και 1 f100!!

            Από logistics/maintenance /crew resources έχουμε ιδέα??

  23. Συμπεράσματα που μας αφορούν.

    Οι Αιγύπτιοι έδωσαν ψήφο εμπιστοσύνης στο Ραφάλ, ξανά. Οι επαναληπτικές αγορές είναι σημαντικές, λένε πολλά και κεφαλαιοποιούν υπάρχουσες επενδύσεις. Ίσως δούμε κάτι ανάλογο και με το Su-35 στο μέλλον.

    Δεν θα το δούμε πάντως με τα F-16 και ας είναι και τζάμπα, γιατί οι αμερικάνοι απέδειξαν πως τραβάνε εμπάργκο όποτε θέλουν άρα δεν υπάρχει εμπιστοσύνη από τον πελάτη πως μπορούν να βασιστούν σε αυτό το α/φος σε περίπτωση ανάγκης. Eπίσης δεν δίνουν όλα τα όπλα ώστε να υπάρχει έστω ισορροπία με τους Τούρκους (οι Γάλλοι δίνουν τα πάντα, το ξέρουμε και εμείς αυτό) αλλά και να έδιναν πάλι απλά θα ματσάραν τους Τούρκους. Με το Ραφάλ αντιθέτως οι Αιγύπτιοι αποκτούν υπεροχή.

    Πέρα από το στρατιωτικό σκέλος η σχέση εμπιστοσύνης και η σύμπλευση των συμφερόντων για την κατάσταση στην Αν.Μεσόγειο με τη Γαλλία επεκτείνει τη σχέση και στους δορυφόρους.

    Η χρήση των εναέριων τάνκερ είναι επιτακτική σε περιόδους κρίσης όπως αυτής που βιώσαμε το καλοκαίρι εμείς στην Αν.Μεσόγειο. Η Αίγυπτος μάλλον διδάχθηκε από τα δικά μας παθήματα. Τα πολύωρα CAP πάνω από την περιοχή που θες να ελέγξεις που μπορεί να είναι σε μεγάλη απόσταση και η απειλή σε βάθος και να ανταποδώσεις το παιχνίδι στην έδρα του αντιπάλου είναι σημαντικά στοιχεία. Δώρο για την Αίγυπτο η μεγαλύτερη ευελιξία αν χρειαστεί κάποια επιχείρηση ενάντια στην Αιθιοπία.

    Ωστόσο η Αιθιοπία παρόλο που συνιστά σημαντική απειλή με το φράγμα, δεν είναι σοβαρός στρατιωτικός αντίπαλος, ούτε οποιαδήποτε άλλη υποσαχάρια χώρα. Η Αίγυπτος δαπανά πολλά δις τα τελευταία χρόνια σε εξοπλισμούς όχι λόγω της απειλής από το νότο, ούτε λόγω του Ισραήλ με το οποίο πλέον τα έχουν βρει.

    Η βασική απειλή είναι η Τουρκία η οποία πολύ εύκολα θα κλέψει την Αιγυπτιακή ΑΟΖ με την πρώτη ευκαιρία όπως έκανε με την Ελλαδική και Κυπριακή ήδη. Για αυτό και η Αίγυπτος επενδύει πολλά δις στο να φτιάξει ισχυρό ναυτικό με κατεπείγουσες διαδικασίες και προμήθειες. Ότι νεοτευτκτο μεταχειρισμένο ή άλλη ευκαιρία όπως τα Μιστράλ τα σκουπίζει χτίζωντας πάνω σε πολιτικές συνεργασίες με τη Γαλλία και την Ιταλία κυρίως με τις οποίες μοιράζονται κοινά συμφέροντα σε Λιβύη και Αν.Μεσόγειο.

    Μην ξεχνάμε πως η Αίγυπτος έχει μεγάλα υπεράκτια κοιτάσματα, βεβαιωμένα και άλλα που εκμεταλλεύεται ήδη και η Τουρκία θα τα άρπαζε αν δεν είχε ισχυρό ναυτικό. Και ισχυρή αεροπορία φυσικά με δυνατοτητες επιχειρήσεων στην Αν.Μεσόγειο την οποία επίσης χτίζει.

    Οι νέες παραγγελίες Ραφάλ της Αιγύπτου επίσης βάζουν πιο πίσω στο backlog και τις δικές μας μελλοντικές παραγγελίες. Ίσως και να επηρεάστηκαν από τη δική μας παραγγελία και να επισπεύστηκαν από τη συμπληρωματική δική μας. Οι Γάλλοι πάντως τρίβουν τα χέρια τους που πλακωνόμαστε ποιος θα παραλάβει πρώτος.

    Παράλληλα οι Γάλλοι φτιάχνουν μια καινούργια τάξη πραγμάτων στην Αν.Μεσόγειο. Γαλλία με Ελλάδα και Αίγυπτο μαζί εναντίον της Τουρκίας. Αν ήταν έτσι τα πράγματα ο νικητής θα ήταν ξεκάθαρος. Αλλά υπάρχει ένας αστάθμητος παράγοντας. Οι ΗΠΑ που δείχνουν να κλείνουν το μάτι στην Τουρκία και να συγκρατούν το Ισραήλ από το να ενταχθεί στη φιλογαλλική τάξη πραγμάτων.

    1. Πολύ εύστοχο σχόλιο.
      Είναι φανερό ότι οι Αιγύπτιοι κοιτάνε προς τη θάλασσα, αγοράζουν αεροπλάνα με μεγάλη αυτονομία για να έχουν αεροπορική κάλυψη στη θάλασσα όπως και αεροπλάνα εναέριου εφοδιασμού .Στο ναυτικό δίνουν ίσως την εντύπωση ότι αγοράζουν ότι βρουν μπορεί όμως να διακρίνει κανείς ένα σχέδιο πίσω από τις αγορές τους, τον σχηματισμό δύο ναυτικών μοιρών με ένα ελικοπτεροφόρο mistral επικεφαλής και περίπου 6-8 πλοία η κάθε μοίρα. Η αγορά 4 fremm από την Ιταλία σε αιγυπτιακή διαμόρφωση είναι για να καλύψουν την αεράμυνα περιοχής με 32 aster που γράφτηκε ότι συζητάνε , δεν είναι βέβαιο ότι θα είναι ιταλικές μπορεί να είναι και γαλλικές, επιπλέον στις 3 που έχουν ήδη αγοράσει δημιουργούν την εσωτερική άμυνα γύρω από το mistral ενώ στην εξωτερική άμυνα θα βρίσκονται οι μικρότερες κλάσεις meko και gowind με mica και mica ng για ανθυποβρυχιακή και αντιπυραυλική άμυνα, ιαπωνικές επιρροές στη μεσόγειο.

      1. Αεράμυνα περιοχής με ASTER15 δεν γίνετε
        Δεν τους πουλάνε ASTER 30???
        Έτσι για να μην λένε μονο για τους αμερικανους μερικοί μερικοί!!

        1. @ck εμας μας ενδιαφέρει τι δινουν σε εμας και επισημως πριν 2 εβδομάδες η εταιρία με τον γάλλο πρέσβη ε’ιπαν για 32 αστερ 30

          ήθελα να ρωτήσω όποιον γνωρίζει σε υποθετικό σενάριο για τις μπελάρα με διαμορφώσεις αντί 32 αστερ 30

          1) 24 αστερ 30 και 16 μονούς μικα ng πίσω

          2) 16 αστερ 30 και 24 μονούς μικα ng πίσω

          οι παραπάνω διαμορφώσεις μπορούν να μειώσουν το κόστος σημαντικά? π.χ. στα 900 εκ ανά πλοίο με όπλα fos?

          αν ναι ίσως χωράνε και 2 GOWIND με μικα σετις ραμ στον προϋπολογισμό και μετά ότι δώσουν αντισταθμιστικά λαφαγιετ ιδανικα για να φτάσουν και να προσπεράσουν την ολλανδική πρόταση

          μην ξεχνάμε οτι σε σχέση με τους Ολλανδους έχουν αβαντάζ

          αστερ 30

          γεωπολιτικό βάρος

          πλοίο που το έχει επιλέξει και το δικό τους ναυτικό και θα υπηρετεί παράλληλα με τα δικά μας.

          1. Δύσκολο με 24 ASTER 30
            Θα έχεις μπροστά 3 X8 SYLVER A50 VLS–> ασύμμετρο lOADING!

            Οποτε πας για 16 A30 /2 A50 VL S όπως το έχουν οι Γάλλοι και πληρώνεις μονο για τη πιστοποίηση των MICA στο πλοίο και στο radar/datalinks

            Οι Γάλλοι το δικό τους πλοίο το δίνουν στα 700mil:

            https://defencereview.gr/polemiko-naytiko-oi-galloi-kateftasa/

            Βάλε RAM(30+)-STRALES(10?MIL) – ECM και τους MICA
            Πάμε στα > 800 mil

            Χωρίς όπλα και FOS!!

            Για αυτό λέω να πάρουμε τις ARROWHEAD+APAR2 @600MIL να κάνουμε τη δουλειά μας!!

          2. @ck ευχαριστω για την απαντηση

            νομίζω οι μικα είναι πολυ φθηνότεροι από τους αστερ 30

            Γαλλοι δινουν το πλοιο με ολα και 32 αστερ 30 στο 1.1 δις με οπλα φος

            αυτη η προταση ηταν πριν 2 εβδομαδες.

            παω στοιχημα οτι τελευταια εβδομάδα πριν την αξιολογηση ολοι θα κατεβουν με μειωμενες τελικες τιμες εστω και λιγο

            αρα ισως να ειναι εφικτος ο στοχος για 900 εκ στην διαμορφωση 16 αστερ 30 και 24 μικα ng που ειναι μια πολυ ενδιαφερουσα διαμορφωση πλοιου ισχυρότερου όλων όσων αγορασε π.χ. η Αιγυπτος

            με ενδιαφέρει επίσης και το σενάριο να χωρέσουν οι 2 gowind και 2 λαφαγοετ γιατί από την αρχή πίστευα οτι 4 πλοια οποια και να ειναι ειναι λιγα αλλα ειδικα αν ειναι και οι μπελαρα που ειναι πιο ακριβες δεν μπορεις να ανανεωσεις τον στολο με αυτον τον τυπο μονο.

            επίσης αν κολλησεις στις 4 μπελαρα 2 gowind και 2 λαφαγιετ ανανεωνεις σε μεγαλο αριθμο τον στολο με Γαλλικα συστηματα

          3. Εγώ δεν θα ασχολιόμουνα με τις Lapapommes!!
            Ούτε βεβαια τα CASSARDOsapakia
            Θα ζήταγα GOWIND
            Παράδωσαν το πρώτο πλοίο σε 29months στους Αιγυπτιους
            Με τέτοιο delivery time δεν έχει νόημα να κοιτάς ενδιάμεσα προβλήματα
            Ακόμα και αύριο να υπογραφει ο εκσυχρονισμός των MEKO το πρώτο πλοίο θα μπει μέσα σε δυο χρονια το νωρίτερο
            αφού καμια εταιρία δεν έχει έτοιμες 100% τις μελέτες για τον εκσυχρονισμό η τα καινούργια PARTS/SYSTEMS που θα μπούν

          4. @ck τοτε 3 ‘η και 4 gowind στα 5 δις και αντισταθμιστικα την αναβαθμιση των μεκο δωρο 😉

          5. Να το προχωρήσω πιο πολύ:
            Θα έλεγα να ξεχάσουμε τον εκτεταμένο εκσυχρονισμό των 4 MEKO στα 450mil
            λόγω της ηλικίας των πλοίων!
            Οι ρουμάνοι πήραν 4 gowind στα 1.2 billion:
            https://www.defenseworld.net/news/28203/Romania___s____1_2B_Corvette_Deal_to_Go_to_Naval_Group#.YJkWksDitPY

            Οποτε οριακά μπορεί να ζητήσουμε 4 BEL – 3 GOWIND 2500
            και έναν πολύ μετρημένο εκσυχρονισμό των MEKO
            Όλα αυτά κοντά στα 5.5 billion:
            4 BEL * 800mil ——->3200
            3 GOW * 350?MIL—-> 1000
            weapons—————>1000
            FOS ———————>??
            MEKO UPGrade—-> 150?

            Και μετά μου γράφουνε πως δεν γουστάρω τους Γάλλους!!

            Ολόκληρη πρόταση κάθομαι και τους γράφω αλλα είναι πολύ δυσκοίλιοι μην γράψω τίποτα πιο κατάλληλο!!

          6. ε ναι αυτο εγραψα πολυ καλη λύση και συμφωνω απολυτα για τις μεκο δεν αξιζει να δωσουμε 400 εκ

            μεχρι να ολοκληρωθει η αναβαθμιση τους θα μενουν αλλα 10 χρονια για αυτες

            στους ρουμανους διναν δωσρο αναβαθμιση για 2 πλοια

            και θα αγορασουν κορβετες οχι μπελαρα.

            πρεπει να διαπραγματευτουμε πιο σοβαρα και οι Ολλανδοι μας βοηθανε πολυ σε αυτο.

          7. Ιδανικά θα ήταν 2Α70 πασπαρτού για μέχρι 16 ΜdCN, 2A50 για 16 Aster30b1nt και 24 Mica στο υπόστεγο ακριβώς όπως προέβλεπε η συμφωνία με τους Γάλλους (πριν 13 χρόνια) για 6 FREMM αξίας τότε 2.5 billion euros. Μου κάνει εντύπωση ότι μερικές από τις νέες προτάσεις υστερούν σε σχέση με τις FREMM της τότε συμφωνίας ενώ θα περίμενε κανείς ότι εφόσον αυξήθηκαν οι απειλές θα αυξηθούν και οι απαιτήσεις του ΠΝ. Απορώ επίσης πως δεν συζητιούνται καθόλου σαν επιλογές η FREMM-ER με το Sea Fire 500 και η Belharra XL με τα 48VLS.

          8. @ Κοινή Λογική

            Απλα τοτε ηθελαν να αξιοποιησουμε τα κοιτασματα,
            τωρα προτιμουν να τα αξιοποιησουν οι Τουρκοι και
            οι Αιγυπτιοι.
            Μετα τα μνημονια σκοπευουν να μας φορτωσουν
            και αλλα 400 χρονια τουρκοκρατιας.
            Απο τον πρωτο μεχρι τον τελευταιο, ολοι μετρανε τα
            κουκια και δεν κανουν τιποτα, ενω οι απεναντι
            πεινανε αλλα τρεχουν με 1000 στα εξοπλιστικα.
            Δεν χρειαζεται σοβαρη σκεψη για να προβλεψει
            κανενας το αποτελεσμα.
            Για την ακριβεια δεν χρειαζεται καθολου σκεψη
            με τους αμετρητους λαθροεισβολεις που εχει
            γεμισει η χωρα μας και δηλωνουν οτι ειναι
            ενα με τον απεναντι.

        2. @CK

          Eδω τους πουλανε Ραφαλ και Μετεορ, δεν θα τους πουλησουν Aster-30; Μαλλον οι Αιγυπτιοι προτιμησαν να βαλλουν Aster-15 για να χωρεσει περισσοτερα βληματα. Στο κατω κατω εχουν δυνατη Αεροπορια, ικανη να παρεχει επαρκη αεροπορικη καλυψη στο Ναυτικο.

          1. @NF

            Με τις Ιταλικές FREMM έχουν παραγγείλει 50 ASTER 15 μονο

            https://www.al-monitor.com/originals/2021/03/italy-advances-arms-deals-egypt-despite-opposition
            Έχουν βγει δημοσιεύματα πως δεν τους πουλάνε ASTER30

            Η γαλλική FREMM που πήρανε @2015 νομίζω έχει εκτοξευτές A43VLS οποτε μονο ASTER15

            Ούτε METEOR δεν τους πουλάνε από ότι έχει βγει μετά από πίεση των Ισραηλινών:

            https://sldinfo.com/2021/03/france-and-the-sale-of-rafale-to-egypt-sans-meteor/

            Paris – France withheld the sale of the Meteor long-range, air-to-air missile to Egypt in response to a request from Israel, an arms specialist said.

            Μάλλον έτσι??
            διότι ότι γράφω είναι από ότι βρίσκω από ανοικτές πηγες!!

          2. @NF
            Αν υπήρχε θέμα με τους πυραύλους για μεγάλη εμβέλεια στην Αίγυπτο δεν θα τους έδιναν ούτε Patriot οι δυτικοί, αφού πήραν πρίν απο πολλά χρόνια Patriot PAC3 λογικά μπορούν να πάρουν και Aster 30 αν το επιθυμούν.
            Ο γάλλος δεν νομίζω να είναι χαζός να αφήσει την αγορά για αντιαεροπορικούς πυραύλους μεγάλης εμβέλειας στους αμερικανούς η στους Ρώσους, όταν έχει την Αίγυπτο απέναντι απο την Γαλλία στην ίδια θάλασσα.

          3. @NF
            Όπως έχει αναφερθεί πάντως απο τον διευθυντή της Roste Sergei Chemezov σε παλιότερη ανακοίνωση, η Αίγυπτος ενδιαφέρεται εδώ και χρόνια για την αγορά του S-400 αλλά υπάρχει οικονομικό θέμα απο πλευράς Αιγύπτου.
            Οι Γάλλοι αυτό νομίζω ότι το γνωρίζουν.

            https://www.newsru.com/finance/20feb2017/idex2017_c400.html

        3. Τους δίνουν rafale αλλά δεν τους δίνουν aster30; ξέρεις οι Γάλλοι δεν πουλάνε αεροπλανάκια για επιδείξεις μπορείς να πάρεις όλο το πακέτο. Σίγουρα δεν πήραν το ιταλικό nettuno γιατί είναι το κορυφαίο ecm για πλοία και ευαίσθητη τεχνολογία και υπάρχει κίνδυνος διαρροής όχι για άλλο λόγο.

          1. Δίνω παραπάνω links!!

            Μην ξεχνάς πως υπάρχουν και οι Ισραηλινοί στη γειτονιά!

          2. @ CK
            διάβασα τα link, το πρώτο αναφέρει ότι αγοράστηκαν aster15 που ήταν αναμενόμενο, το δεύτερο επιβεβαιώνει ότι αγοράστηκαν scalp, σε αυτούς αναφερόμουνα όπως επίσης σε exocet και hammer μιλώντας για πακέτο, ο meteor δεν είναι γαλλικός και δεν ανήκει στο πακέτο.
            Έκανα μια υπόθεση ότι οι 4 αναφερόμενες fremm σε αιγυπτιακή διαμόρφωση αφορούν AAW escorts και νομίζω αυτή θα είναι η επόμενη αγορά για το ναυτικό της Αιγύπτου αλλά μπορεί και να μην είναι Ιταλικές fremm θα δούμε.

  24. » Παράλληλα οι Γάλλοι φτιάχνουν μια καινούργια τάξη πραγμάτων στην Αν.Μεσόγειο. «

    Ευστοχη αναλυση. Ομως θα μεινω εδω διοτι το υπολοιπο της παραγραφου, ειναι περισσοτερο ευχολογια παρα πραγματικοτητα.

    1. @ eksothen

      Ενα ανθρωπακι διαφορα ειναι για να μετατραπουν τα ευχολογια σε πραγματικοτητα.
      Η πυξιδα δειχνει Γαλλια, οποιος δεν το βλεπει θα τον παραμερισουν τα γεγονοτα.

      1. Φιλτατε kanenas1,

        Συμφωνουμε στον ορο ανθρωπακι κι προς τα που απευθυνεται – 1000%.

        Ναι μια ομαδα συμμαχιων που να ηγειται η Γαλλια στην Ανατολικη Μεσογειο ειναι θεμιτο κι εφαρμοσιμο, χθες κιολας, με τις αυτονοητες προυποθεσεις. Προσωπικα θελω να δω και τις Ινδιες εντος μιας τετοιας ομαδος.

        Αλλα καμια ΗΠΑ δεν συγκρατει κανενα ισραηλ!!

        Το Ισραηλ, δρα σε οποιες συμμαχιες, με ηγετη ΜΟΝΟ τον ευατον του. Η ιστορια το λεει αυτο,

        Και πολυ καλα κανει κατα την γνωμη μου. Εδω το ισραηλ ειναι παραδειγμα προς μιμηση – κατι που ειχαμε ως Εθνικη αρχη πριν μερικους αιωνες.

  25. Αγαπητοί φίλοι,

    Επαναλαμβάνω την παράμετρο των Αράβων του Κόλπου οι οποίοι έχουν εξασφαλίσει την οικονομική ισορροπία της Αιγύπτου και τον Γάλλο Ρωσικό αγώνα που έχει εξασφαλίσει την εξοπλιστική υπέροχη της στη Μεσόγειο.
    Ξέχναμε ότι η Αίγυπτος έχει αρκετές μοίρες ρωσικών μαχητικών MIG29, SU34, ιλες αρμάτων Τ80 & Τ90 και φυσικά BUK & Thor M2 εκτός των S300MPU τα οποία είναι όλα σε πλήρη ετοιμότητα και με επιτόπια παρουσία Ρώσων τεχνικών.

    Το σημαντικοτερο βέβαια είναι ιδρυτικό μέλος του Αραβικού Συνδέσμου στο οποίο έχει ηγέτιδα θέση με ότι αυτό σημαίνει για τον Μουσουλμάνοι κόσμο και πιστέψτε με για όσους έχουν ζήσει χρόνια στη Μ.Ανατολη όπως ο γράφων το έχει βιώσει.

    Η Αίγυπτος ήταν είναι και θα παραμείνει κομβικη για όλους και ειδικά τους Γάλλους οι οποίοι είχαν πάντα απωθημένο να ελέγξουν το Σούεζ σε κόντρα με τους Αγγλοσαξονες. Η στιγμή είναι κομβικη για το δίπολο Γαλλιας-Ρωσιας που φαίνεται στα μάτια όλων εχθρικό αλλά στην ουσία πίσω από τις κουρτίνες είναι το εντελώς αντιθετο για τον λόγο ότι πλέον έχει εμφανιστεί ένα απίστευτο κενό εξουσίας των Αγγλοσαξωνων και κυρίως των ΗΠΑ στην Μ.Ανατολη το οποίο δίνει την ευκαιρία απόκτησης του απόλυτου ελέγχου στο συγκεκριμένο δίπολο όσο ποτέ άλλοτε.

    Με τη δυναστεία των Σαουδ σε μεταβατικό στάδιο, το Ισραήλ ουδετερο ειδικά ως προς τη Ρωσία την οποία πάντα σεβεται και ακολουθεί (ως ο μεγαλύτερος τροφοδότης ρωσοφονων παλλινοστουντων Εβραίων πίσω στην Ιερή Γη του Δαυίδ) και τα υπόλοιπα βασιλεία σε απόλυτη σιγή (Χασεμιτες στην Ιορδανία) η Αίγυπτος έχει όλα τα φόντα να αποτελέσει παράγοντα στη περιοχή υπέρ των Γάλλων και κυρίως των Ρώσων οι οποίοι έχοντας κλειδώσει γεωπολιτικά το διάδρομο Ιράκ/Ιράν/Συρία εξασφαλίζουν άμεση και απρόσκοπτη έξοδο στη Μεσόγειο έχοντας ασφαλίσει όλες τις πλευρές.

    Η Τουρκία σε αυτό το παίγνιο βρίσκεται εγκλωβισμένη γιατί ο Ρωσικο-γαλλικος παράγοντας μέσω της Αιγύπτου έχει κλειδώσει την μισή Λιβύη ενώ στην άλλη μισή οι ομάδες της Βάγκνερ και κάποιοι Γαλλοαθρεμενοι μισθοφόροι κυρίως από το Μαχρεμπ κάνουν την βρώμικη δουλειά
    Ειδικά στο Νότο που οι Ιταλοί ως γνήσιοι μαφιόζοι σε συνεργασία με τους Τούρκους προσπαθούν να δημιούργησαν θέματα ώστε να αλλάξουν το στάτους και να βάλουν πόδι στα ορυχεία της Υποσαχαριας Λιβύης και του Νίγηρα.

    Η Ελλάδα έχει να φοβάται τι άλλο….. Από τους άχρηστους και πούλημενους πολιτικούς της και όχι από την Αίγυπτο. Οι Άραβες κυρίως της Μεσογείου -και όχι του Κολπου-οπου εκεί το βασικό ρόλο τον παίζει το διαβατήριο που κουβαλάς μας αγαπούν και μας σέβονται γιατί δεν θα ξεχάσουν ότι εμείς είμαστε οι μοναδικοί που βοήθησαν ουσιαστικά και στις δύο Ιντιφαντες και αυτοί που έδωσαν σε χιλιάδες φτωχά παιδιά να σπουδάσουν τσάμπα στα Ελληνικά Πανεπιστήμια και να προκύψουν.

    ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΠΑΡΑΚΑΤΑΘΗΚΗ ΚΑΙ ΕΝΑ ΠΑΡΑΣΗΜΟ ΠΟΥ ΕΜΕΙΣ ΠΟΥ ΖΗΣΑΜΕ ΣΕ ΕΚΕΙΝΟΥΣ ΤΟΥΣ ΤΟΠΟΥΣ ΤΟ ΛΑΒΑΜΕ ΚΑΙ ΤΟ ΒΙΩΣΑΜΕ.

    Εύχομαι και κάνω το Σταυρό μου αυτοί οι άχρηστοι που κυβερνούν τόσα και τόσα χρόνια να μην το καταστρέψουν και αυτό στο βωμό των συμφερόντων….

  26. @ Paradox

    Και φιλιες και τα παντα ξεχνιουνται οσο εισαι ευκολος στοχος.
    Τον τελευταιο χρονο οι αδυναμιες μας εγιναν κραυγαλεες.
    Για Γαλλια και Ρωσια εχεις απολυτο δικιο.
    Και οι δυο χρησιμοποιουν την Αιγυπτο, αλλα κανενας τους δεν
    της εχει εμπιστοσυνη.
    Η Αιγυπτος αφηνει να την χρησιμοποιουν γιατι εχει την δικια της αντζεντα,
    που θα την ξεδιπλωσει καποια στιγμη. Ειναι στα χναρια της Τουρκιας αλλα
    πιο προσεκτικη.
    Οι Ιταλοι μπορει να φαινεται οτι ειναι κοντα με τους Τουρκους,
    αλλα οταν ζορισουν τα πραγματα θα ενσωματωθουν και αυτοι
    στο Γαλλικο αξονα.
    Ο περιουσιος δεν ειναι ουδετερος με την Ρωσια, δεν χανει ευκαιρια
    να της βαλει τρικλοποδιες.
    Ειναι ο ανακατωστρας στην περιοχη, συνηθως μεσω αλλων.
    Εχει καπελωσει τους παντες και γουσταρει τζερτζελε και αλλαγες.
    Θελει διακαως την δημιουργια Κουρδισταν κατι που δεν θελει η Ρωσια.

    1. Αν ο περιούσιος θελει Κουρδιστάν, αυτο ειναι προς το συμφερον μας, και σε καθε περιτπωση καλα θα κανουμε να τα εχουμε καλα μαζι του.

      1. @ NF

        Προς το συμφερον των Κουρδων ειναι,
        Εμεις το πιθανοτερο ειναι να βγουμε ζημιωμενοι.
        Ο θειος θελει να κρατησει στο Νατοικο μαντρι τον απεναντι.
        Ο θειος εχει αναγκη περισσοτερο τον απεναντι απο οτι εμας.
        Εμεις ειμαστε δεδομενοι και υποχωρουμε στις απαιτησεις του θειου.
        Ο απεναντι οχι.
        Ο θειος θελει Κουρδισταν αλλα περισσοτερο θελει αθικτο το ΝΑΤΟ.
        Ο περιουσιος θελει Κουρδισταν και δεν νοιαζεται για το ΝΑΤΟ.
        Ο περιουσιος πιεζει τον θειο για το Κουρδισταν.
        Ο θειος προτιμαει αναιμακτες παραχωρησεις απο μερους μας
        προς τον απεναντι, για αναπληρωση των απωλειων του
        απο την δημιουργια του Κουρδισταν.
        Ο σουλτανος δεν δεχεται την τραμπα, θελει να παρει χωρις να δωσει.
        Ο περιουσιος με τον ψευτοαγωγο μας βαζει δολωμα στον απεναντι,
        για να φτασουμε στην συγκρουση.
        Εμεις με σκοπιμες παραληψεις στην ασκηση των δικαιωματων μας,
        αφηνουμε πορτες ανοικτες στον απεναντι, για να γινει η αναιμακτη
        παραχωρηση, αλλα και η συγκρουση αν χρειαστει, με τα ψηγματα
        νομιμοτητας που του αφηνουμε στα χερια.
        Ο περιουσιος και ο θειος καθοριζουν τις κινησεις μας,
        στα λογια συμμαχοι στο καλυτερο σημειο, στην πραξη
        μας ξηλωνουν, χωρις να μας αυξανουν την στρατιωτικη ισχυ.
        Χαμενοι ετσι και αλλιως με προεργασια πολλων ετων,
        μνημονια, υποεξοπλισμενοι , συμφωνια Πρεσπων
        και αποθηκη αναριθμητων λαθροεισβολεων, με τις ευλογιες ολων.
        Στην αλλαγη συνορων ετοιμοι για διαμελισμο και εμεις.
        Η Γαλλια μας προσφερει στρατιωτικη αναβαθμιση
        και κατι παραπανω, αλλα ο θειος απαιτει το αρνι εμεις,
        να κατσει στην θεση του περιμενοντας τον λυκο.
        Αν θειος και περιουσιος δεν ειχαν κακες βλεψεις για εμας,
        θα μας αφηναν να ενισχυθουμε.
        Ακομα και το απλωμα του θειου στην Θρακη δεν ειναι για καλο μας.
        Μας αφαιρει το τελευταιο πλεονεκτημα που ειχαμε για να ρεφαρουμε,
        οταν ο απεναντι κανει καταληψη νησιων.
        Αφου αποφασισαν να ειμαστε η Ιφιγενεια,
        ας τους κανουμε την χαρη με τον τροπο μας
        και ας γινουμε ο καταλυτης για την ενισχυση του Γαλλικου αξονα.
        Δυνατοι σιγουρα κερδισμενοι, αδυνατοι σιγουρα χαμενοι.

  27. Γαλλοι δωσανε συνεντευξη και ειπαν παλι τα ιδια με μονα θετικα οτι ολες οι φρεγατες θα εχουν 32 αστερ και οι πολυ συντομες παραδοσεις ( οι υπολοιποι δινουν τοσο συντομα τα νεα πλοια?)

    ειναι δυνατον να επιμενουν παλι στις κασαρντ ? δεν εχουν ενημερωθει οτι δεν τις θελουμε?

    γιατι παλι λενε οτι οι gowind αργουν σε σχεση με τις κασαρντ

    ΜΑ ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΚΑΘΟΛΟΥ ΚΑΣΑΡΝΤ ΜΕ ΤΟ ΖΟΡΙ?

    ιγνατιου στο σαιτ του επισης λεει για τικο ΚΑΙ ΟΤΙ ΕΠΙΣΗς ΟΥΤΕ ΑΥΤΕΣ ΤΙΕ ΘΕΛΟΥΜΕ

    μα καλα το δικο μας ναυτικο δεν τους λεει τιποτα ολους αυτους η ειναι απλα βληματα?

    1. Περί είχε γράψει και το dr πριν καμια βδομάδα+

      Οποτε ξεχνάμε τα σενάρια που γράφαμε περί MICA+ASTER

      Τα CASSARDOsapakia είναι τελείως απαράδεκτα ως ενδιάμεση λύση

      Ίσως οι γάλλοι το έχουν μυριστεί πως χάνουνε οποτε θέλουν να τη κοπανήσουν διακριτικά με αφορμή την ενδιάμεση σαβούρα που προσφέρουν !

      1. τσαμπα σχεδιαζαμε εμεις ολο το μεσημερι χαχαχ !

        δυστηχως εχουν δικιο οσοι λενε οτι οι Γαλλοι δεν ειναι ευελικτοι

    2. Επιβεβαιώνουν δυνατότητα εγκατάστασης ενός η δύο Α-70 για τον MdCN. Πάλι όμως δεν ξεκαθαρίζουν αν ο Α-70 μπορεί να φιλοξενεί Aster 30, Mica NG x2, CAMM ER x2, CAMM x2 ή αν υπάρχει χώρος στο υπόστεγο για VL MICA η έστω τριπλούς ExLS για CAMM. Το πλοίο φαίνεται δυνατό αλλά μάλλον καλύτερα θα μας ταίριαζε η διαμόρφωση XL με τους 48 εκτοξευτές.

  28. @Δημήτρης Λ
    Με το ζόρι δεν νομίζω να σου επιβάλουν Cassard, αλλά ενδιάμεση λύση δεν σημαίνει ούτε μεταφράζεται σε «σύγχρονο πλοίο ως δωρεάν παραχώρηση» όπως θεωρούν μερικοί στην Ελλάδα. Ενδιάμεση λύση είναι για προσωρινή ενίσχυση του στόλου μέχρι την άφιξη των νέων πλοίων.
    Οι Γάλλοι και οποιοσδήποτε άλλος προμηθευτής θα έπρεπε να είναι χαζός να χαρίσει 2-3 σύγχρονα πλοία σε πελάτη τα οποία θα πρέπει να αναπληρώσει πχ το ΜΝ,μόνο για να πουλήσει 4 φρεγάτες. Έτσι προσφέρουν αυτά που είναι για απόσυρση, αφού είναι και προσωρινή/ενδιάμεση λύση. Όπως και οι ΗΠΑ με τα πλοία LCS και τα καταδρομικά που είναι επίσης για πέταμα.
    Όσες ενδιάμεσες λύσεις πήρε η Ελλάδα για τις S και Meko που αγόρασε θα πάρει και για τα νέα πλοία(αν και όταν τα επιλέξει).
    Μερικοί επιτήδιοι στην Ελλάδα πέταξαν ένα «ενδιάμεση λύση» για επικοινωνιακούς λόγους και μια μεγάλη μερίδα που παρακολουθεί τις εξελίξεις νομίζει ότι οι προμηθευτές «δεσμεύτηκαν» να παραχωρήσουν σύγχρονα πλοία για χαρτζιλίκι και ασήμαντα ποσά στην Ελλάδα λες και η αγορά φρεγατών είναι τουρκικό/ανατολίτικο παζάρι.

    1. Καλησπερα φιλε wtf
      οι αναγκες ομως του ναυτικου για μεταχειρισμενα ειναι δεδομενη και γιατι μια μεκο θα λειπει καθε φορα σε αναβαθμιση αλλα και για φθηνοτερη καλυψη των μεγαλων αναγκων.

      σαφως και η Γαλλια ή η Αμερικη δεν ευθυνεται που αφησαμε τοσα χρονια τον στολο μας αλλα οι αναγκες του πελατη που θα κανει παραγγελια 5 δις ειναι αυτες τωρα.

      δινει ο ανταγωνισμος 2 η και 4 Μ που ταιριαζουν σε εμας και ειναι και καλυτερα πλοια απο τις κασαρντ ?
      εχει πεσει στο τραπεζι απο τον ανταγωνισμο 2 μικρες σιγμα και 2 αλφα3000 με συντομη ναυπηγηση?

      οι Γαλλοι δεν απαντησαν σημερα σε τιποτα απο οσα πλεονεκτει ο διαγωνισμος.

      ολοι συμφωνουμε οτι οι κασαρντ δεν μας κανουν αρα ειναι προβλημα των Γαλλων να δουν τι κανει ο ανταγωνισμος και να τον φτασουν συγνωμη αλλα η ναβαλ ειναι εταιρια και πρεπει να λειτουργει με τους ορους της αγορας.

      αφου λοιπον οι Γαλλοι ειναι ατυχοι και δεν εχουν Μ μπορουν να βαλουν και αυτοι στο τραπεζι gowind να εχουν κατι να δειξουν τωρα δεν εχουν τιποτα.

      επισης σημερα μπορει το ναυτικο να λεει δεν θελω νεες κορβετες αλλα αυτα αλλαζουν καθως και πριν 8 μηνες αλλα ελεγε και πριν 2 χρονια επισης αλλα..

      Τελος πιστευω οτι οταν γινει το ΚΥΣΕΑ θα πει ο Μητσοτακης παιδια ποιες ειναι οι προτασεις εγω θελω να μου πειτε πρωτα Αμερικανους Γαλλους και να πουν οι του Ναυτικου να οι Γαλλοι καλο πλοιο αλλα δεν μας κανει η ενδιαμεση και οι Αμερικανοι μετροι

      δεν θα καθησει ο Πρωθυπουργος να αναλυει αστερ 30 και ραμ

      θα ακουσει μετριος ο ενας αλλα και αλλος εχει αδυναμιες δωσε στον Μπαιντεν και τελος.

      Πρεπει οι Γαλλοι να δωσουν εναλλακτικες τελος. εγω που τους παω και μαρεσει και η μπελαρα θα τους το ξεκαθαριζα παιδια θελω και αλλα εκτος απο 4 μπελαρα που να με ενισχυουν σοβαρα στα 5 δις αλλιως ξεχαστε με.

  29. Καλησπέρα αγαπητέ Δημήτρη
    Οι ανάγκες σαφώς υπάρχουν στο ναυτικό, αλλά αυτό είναι πρόβλημα της πολιτικής στην χώρα του πελάτη που δεν πρέπει να απασχολεί ένα ξένο ναυπηγείο που πουλάει πλοία νέα παραγωγής κατόπιν παραγγελιών.
    Πάρε παράδειγμα απο την Αίγυπτο η την Αλγερία που αγόρασαν νέα πλοία απο ευρωπαϊκά ναυπηγεία, η την Τουρκία που αγόρασε πλοίο απο την Navantia, και πες μου αν αυτοί πήραν δωρεάν πλοία ως ενδιάμεσες λύσεις ως αντάλλαγμα για να επιλέξουν γαλλικά η ιταλικά και ολλανδικά πλοία, η αν έκριναν απο τις ενδιάμεσες λύσεις το πλοίο που ήθελαν να αποκτήσουν.
    Ανάγκες είχαν σίγουρα και αυτές οι χώρες που ανέφερα για σύντομες λύσεις, αλλά αντί να προσπαθούν να αποσπάσουν παραχωρήσεις σύγχρονων πλοίων για μπιρ παρά με την μέθοδο που λειτουργεί η πολιτική στην Ελλάδα φρόντισαν να παραλάβουν σύντομα τα πλοία που χρειάζονται με πληρωμή. Για αυτό έχουν σήμερα σύγχρονα πλοία σε υπηρεσία ενώ η στο Villabajo(Ελλάδα) ακόμα τρίβουν, όπως λέει στην γνωστή διαφήμιση υγρό πιάτων.

    Ο προθυπουργός στην Ελλάδα θα πράξει προφανώς αυτά που περιγράφεις, σε άλλες χώρες ένας προθυπυργος η πρόεδρος μπορεί να μην ασχοληθεί κάν με αυτά τα πράγματα και να εμφανιστεί μόνο στην παράδοση του πλοίου, αφού υπάρχουν αρμόδιες επιτροπές και γραφεία προγραμμάτων για αυτά στα αρμόδια υπουργεία όπου σέβονται τις γνώσεις και γνώμες των ειδικών στα ναυτικά, αφού εκείνοι(οι ναυτικοί) γνωρίζουν την ύλη απο πρώτο χέρι και ξέρουν τι χρειάζονται για να εκπληρώσουν το έργο που τους ανατίθεται απο την πολιτική.

    Οι Γάλλοι στην εποχή του Σαρκοζί έκαναν εξαιρετική πρόταση για FREMM, αλλά οι φωστήρες στην Ελλάδα που πετούσαν χαρταετό (ως συνήθως) δεν ενδιαφέρθηκαν όσο θα έπρεπε για να υλοποιηθεί ένα πρόγραμμα, και σήμερα πουλάνε παραμύθια στο πόπολο για ενδιάμεσες λύσεις και λοιπές αρλούμπες που είναι ακατάλληλο κριτήριο για την επιλογή νέου πλοίου, αφού θα πρέπει να μας ενδιαφέρει πρώτα το πλοίο που θέλουμε να αγοράσουμε και μετά όλα τα υπόλοιπα.

    Οι Γάλλοι παρακολουθούν τις εξελίξεις και ξέρουν,ότι η αμερικανική πρώταση που είναι στην μικρή λίστα υποψηφίων δεν ικανοποιεί το ναυτικό, και ότι η ολλανδική προσφέρει πλοία με υποδεέστερο εξοπλισμό (αφού είναι και μικρότερου εκτοπίσματος), όπως και ισπανική με μεγαλύτερο πλοίο που είναι επίσης φτοχω σε εξοπλισμό ανάλογα του αγγλικού σχεδίου, οπότε δεν νομίζω να ανησυχούν ιδιαίτερα, αφού θα έχουν σίγουρα πελάτες για τα πλοία που προτείνουν στην Ελλάδα, όπως απέκτησαν και για τις FREMM που μας πρότειναν που δεν πήραμε.
    Συνεπώς υπάρχει η περίπτωση να έχουν σκεφτεί ότι η μπάλα είναι στη ελληνική πολιτική που θα πρέπει να λογοδοτήσει απέναντι στον λαό για μια ακατάλληλη επιλογή.

    1. πολυ σωστη η αναλυση σου αλλα οπως εγραψα στο τραπεζι ο ανταγωνισμος εχει αυτη τη στιγμη 2 Μ και 2 type 23 αυτη ειναι η πραγματικοτητα και δεν αλλαζει οσες συνεντευξεις δωσουν.

      η ενδιαμεση λυση κυριως αυξανει σημαντικα την ικανοτητα του δικου μας ναυτικου στα επομενα 5-10 χρονια

      δεν ειναι αυτα τα επομενα 5-10 χρονια κρισιμα για την χωρα μας? οπως βλεπω τις πιθανοτητες στα επομενα 5-10 χρονια ειναι αυξημενες για ενα θερμο επεισοδιο και ο αντιπαλος δεν θα περιμενει ποτε θα ερθουν οι μπελαρα, συνεπως εχει προσθετη αξια η ενδιαμεση λυση επιχειρησιακη που μπορει να κρινει ενα αποτελεσμα.

      η να το πω αλλιως αν αποφασιστει να παρουμε 4 μπελαρα και 2 κασαρντ και σε 3 χρονια απο σημερα εχουμε θερμο επισοδιο με τουρκια δεν θα γυρισουν και θα ζητησουν ευθυνες απο αυτους που αποφασισαν να παρουμε κασαρντ ενω στο τραπεζι υπηρχαν καλυτερα?

      ευλογως θα πεις σε δεκα χρονια σε ενα πολεμικο επεισοδιο καλυτερα να εισαι ναυτης σε μπελαρα παρα σε σιγμα η σε arrow αλλα οι μπελαρα θα ειναι 4 ενω οι σιγμα με τα ιδια λεφτα περισσοτερες πιθανως αρα περισσοτεροι δικοι μας ανθρωποι θα ειναι σε περισσοτερα νεα πλοια με συγχρονα συστηματα.

      Γιατι σωστα θετεις οτι τα υπολοιπα πλοια δεν εχουν αυτες τις δυνατοτητες που προσφερουν οι 32 αστερ 30 αλλα ειδικα η Ολλανδικη και η βρετανικη πιθανως να εχουν τιμες που δινουν ευκαιρια για περισσοτερα πλοια που για εμενα απο την αρχη θα επρεπε να ηταν στοχος μας.

      τελος σαφως και οι Γαλλοι μπορουν να πουλησουν και αλλου αλλα πλεον και η Ελλαδα εχει αλλες αξιολογες προτασεις.

      εμενα προσωπικα με στεναχωρει το γεγονος οτι μιλαμε χρονια με Γαλλους και μπορει να παρουμε απο αλλου και γιατι αυτοι ξηγηθηκαν με τα ραφαλ και γιατι θα φανουμε αναξιοπιστοι ( αλλα ζητουσαμε αλλα ζηταμε κλπ)

      θα επρεπε να παμε πριν 2 χρονια σε μεταχειρισμενα αποκλειστικα να τα κλεισουμε σημερα να τα παραλαβουμε και μετα να κλεισουμε τα νεα

      τωρα ο Ολλανδος γιατι να σου δωσει γρηγορα Μ? χωρις να παρει τη παραγγελια ακομα και να πληρωσεις θα σου δωσει πιο αργα αρα εγκλωβιστηκαμε σε εναν συνδιασμο που ειναι δυσκολος.

      με τα τωρινα δεδομενα θα επερνα

      1) 4 σιγμα μεγαλες αλλα χωρις απαρ συν 2 σιγμα μεγαλες με απαρ συν 2 η 4 Μ

      2) 4 σιγμα μεγαλες με απαρ συν 4 σιγμα μικρες συν 2 η 4 Μ

      3) 4 arrowhead απλες συν 2 με απαρ συν 2 η 4 type 23

      σε ολες τις περιπτωσεις θα επεδιωκα δωρο την αναβαθμιση μεκο η θα εκανα μικρη με 150 εκ

      1. Οι ολλανδικές Μ έχουν ζητηθεί απο την Χιλή,σύμφωνα με σχετικές αναφορές.
        Όσο για τις αγγλικές 23 δεν γνωρίζω πολλά, αλλά τα όπλα που φέρουν είναι όλα ξένα στο ναυτικό, ενώ υπάρχει περίπτωση να πανε επίσης Χιλή όπου υπάρχουν ήδη 3 πλοία της σειράς που έχουν εκσυγχρονιστεί(αν είναι σωστές οι πληροφορίες).

        Η αύξηση ικανότητας με ενδιάμεσες λύσεις εξαρτάτε απο το πλοίο και τον εξοπλισμό που φέρει αφού παίρνεις αναγκαστικά ότι έχει επάνω.
        Αν είναι όντως διαθέσιμα τα πλοία που αναφέρεις, στην αγγλική περίπτωση θα πρέπει να υπολογίσεις και χρόνο για εκπαίδευση του προσωπικού, αφού είναι όλα τα συστήματα άγνωστα με εξαίρεση τους Harpoon που φέρουν επίσης(αν δεν ξηλώθηκαν για να έχουν απόθεμα στο RN).
        Ενώ τα υπόλοιπα(πύραυλοι ΑΑ, η τορπίλες και πυρομαχικά για το πυροβόλο) θα πρέπει να αγοραστούν με ότι ανταλλακτικά υπάρχουν και για το σύστημα πρόωσης των πλοίων(για να μην ψάχνεις αργότερα για συντήρηση και επισκευή/αντικατάσταση).
        Οπότε απο τα 5-10 χρόνια θα υπολογίσεις και χρόνο για εκπαίδευση με τα ανάλογα έξοδα στην Αγγλία. Αν είναι να συμβεί λοιπόν κάτι στα επόμενα 2-3 χρόνια τα αγγλικά πλοία όπως καταλαβαίνεις δεν θα είναι έτοιμα για χρήση, αφού πρέπει να εξοικειωθεί πρώτα το προσοπικό με τα «νέα» πλοία που αποσείρουν οι Άγγλοι.

        Οι Sigma με τις μετατροπές που έχουν επικοινωνεί έχουν νομίζω ρίσκο, αφού για να χωρέσουν αυτά που λένε με Apar και Mk.41 θα χρειαστούν αρκετές παρεμβάσεις στο αρχικό σχέδιο που θα επιρεάσουν μάλλον και το οικονομικό μέρος.
        Η αγγλική Arrowhead παραμένει μυστήριο, αφού ευσι όπως την αγοράζει το RN δεν έχει να προσφέρει πολλά για το μέγεθος του πλοίου. Ενώ όταν αρχίσουμε να προσθέτουμε αυτά που θεωρεί απαραίτητα το ναυτικό θα ανεβαίνει και το ποσό, όπως και στην γαλλική περίπτωση.

        Έτσι μένει η μικρή ισπανική, που δεν προσφέρει κάτι που δεν έχουμε ήδη στο ναυτικό που έχουν και οι γείτονες. Εμένα προσωπικά δεν με εντυπωσιάζει το συγκεκριμένο πλοίο, ούτε θεωρώ ότι θα φέρει την επανάσταση στο ναυτικό με το απαραίτητο πλεονέκτημα που χρειάζεται όποιος δεν μπορεί να έχει ποσότητα.
        Η μια γερμανική Α200 που φαίνεται αξιόλογο πλοίο, αν δεν χρειάζεται ο εξοπλισμός για αεράμυνα μεγάλης εμβέλειας που αυξάνει τα έξοδα για το πλοίο.

        Οι ΜΕΚΟ θα ήταν πάντως χρήσιμο να αναβαθμιστούν όσο έχει ακόμα νόημα.

        Υ.Γ.
        Εγώ προσωπικά δεν περιμένω πάντως να ρισκάρει επεισόδιο ένας Ερντογάν έτσι όπως είναι στριμωγμένος απο όλες τις πλευρές, με ανοιχτά μέτωπα σε Ιράκ, Συρία και εντός της χώρας απο τους Κούρδους και την αντιπολίτευση. Αφού όλοι περιμένουν να στραβοπατήσει η να φάει μεγαλύτερη μπουκιά ανοίγοντας επεισόδιο με χώρα του ΝΑΤΟ και ΕΕ η μια άλλη στην περιοχή της νότιας η νοτιοανατολικής Μεσογείου με την οποία δεν θα είχε εύκολο παιχνίδι.

    2. Πως το Ισπανικό πλοίο με 16 cell mk41 ,no CIWS είναι στο ίδιο επίπεδο με το 32 CELL MK41 + RAM των ARROWHEAD δεν μας εξηγείς!!!

      32 CELL MK41 = 20 SM2+12*4 ESSM BII > 32 ASTER 30
      600MIL < 700+ MIL

      Εξακολουθείς να γραφεις πως οι ARROWHEAD 140 προσφέρονται με την Βρετανική έκδοση εξοπλισμού ΠΟΥ ΔΕΝ ΙΣΧΎΕΙ!

      Το πλοίο είναι ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΜΈΝΟ kai ΔΟΚΙΜΑΣΜΈΝΟ σε αντίθεση με το Γαλλικό Ολλανδικό και Ισπανικό

      Το CMS TACTICOS είναι το ΉΔΗ γνωστό στο Ναυτικό και απόλυτα συμβατό με το TACTTICOS των S,SV kai TO STACOS tvn MEKO ΠΟΥ ΔΕΝ ΙΣΧΎΕΙ ΜΕ ΤΟ ΚΛΕΙΣΤΌ SETIS των [email protected]

      Μπορεί επίσης να πάρει τα ΊΔΙΑ SONAR με το Γαλλικό που ενσωματώνονται στο TACTICOS αφού είναι της ίδιας εταιρίας – THALES!!!

      Εάν μάλιστα τοποθετηθεί το τAPAR2 ploIo είναι ΑΝΏΤΕΡΟ από τις [email protected] σε AAW!!

      Καταλαβαινόμαστε???

      1. Όπως σου είπα και πριν πιο πάνω, όσο δεν υπάρχει επίσημη πρωτάση σαν την γαλλική απο τους Άγγλους δεν έχει νόημα να το συζητάω.
        Οι μπακαλίστικες σου «οικονομοτεχνικές μελέτες» χαρτοπετσέτας που έγραφες και για κάτι LCS σε παλιότερες συζητήσεις για εξοπλισμό πλοίων,είναι ακριβώς αυτό και συνεπώς δεν με εντυπωσιάζουν, ούτε τις θεωρώ άξιες σχολιασμού όσο δεν στηρίζονται από επίσημα στοιχεία.
        Αν θυμάμαι σωστά εσύ ήσουν αυτός που έγραφε ότι «οι Γάλλοι προσφέρουν τις μπελχαρά ΜΟΝΟ σε γαλλική διαμόρφωση με 2×8 Sylver και χωρίς ciws που ήταν προφανώς πράγματα που έβγαιναν από την φαντασία σου όπως αποδείχθηκε στην συνέχεια και για αυτά που φανταζόσουν ότι θα έβαζαν οι αμερικανοί στις αλουμινότρατες, και σήμερα τσαμπουνάς το αντίθετο σενάριο από αυτό που έλεγες για τα γαλλικά πλοία που είναι ακριβώς το ίδιο που έλεγες για τα LCS που το κότσαρες στα αγγλικά πλοία επειδή έτσι σε συμφέρει όπως πρίν και για τις LCS, πετώντας πάλι και τα ανάλογα φανταστικά ποσά στον αέρα χωρίς να έχεις στοιχεία από επίσημη πηγή στα χέρια, και απαιτείς να τα πάρω στα σοβαρά. Δεν πάνε όμως έτσι αυτά τα πράγματα.
        Πρώτα περιμένεις σχετική επίσημη ενημέρωση όπως έδωσαν οι Γάλλοι στην Ελλάδα που δημοσίευσε το παρόν ιστολόγιο,μετά συγκρίνεις, και μετά μιλάς με ύφος σαράντα καρδιναλίων για πράγματα που δεν μπορείς να γνωρίζεις πριν από εκείνους που είναι αρμόδιοι για τις μελέτες των προτάσεων και αποφάσεις. Αρέσει δεν αρέσει, αυτή είναι νομίζω η σειρά.

        1. Τι κοτσάνες γραφεις πάλι

          Η πρόταση επιδόθηκε από τη Βρετανή πρεσβευτή στον Υπουργό

          https://twitter.com/KateSmithFCDO/status/1377298291155697666?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1377298291155697666%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.ptisidiastima.com%2Fuk-babcock-international-proposal-for-new-next-generation-frigates-delivered%2F

          Το τι προσφέρουν οι Γάλλοι στα τα έχει γράψει και το dr!

          Το Γαλλικό πλοίο!!

          1. Φαίνεται ποιος γράφει «κοτσάνες» απο αυτά που αντιπαραθέτεις ως επιχειρήματα και «σοβαρά στοιχεία» με πρόταση μέσο τουίτερ και μεσολαβητή(;) την πιο αναξιόπιστη ιστοσελίδα στον χορό των αμυντικών θεμάτων και φερέφωνο της πρεσβείας.
            Εννοείται πως δεν πρόκειται να ανοίξω σύνδεσμο που έχει σχέση με αυτή την φυλλάδα.

  30. @CK
    Σύμφωνα πάντως με τις διαρροές, γιατί επισήμως δεν υπάρχει τπτ, οι AH140 προσφέρονται όπως λες κι εσύ με MK.41 και πιθανόν APAR MK-2/NS110, αλλά και οι F110 προσφέρονται πλέον με 32 κελιά και RAM.

    Σύμφωνα πάντα με τις διαρροές, το ΠΝ γλυκοκοιτάζει εκτός από τις δύο προαναφερόμενες και τις FDI-HN, Sigma 11515 Extended AAW και MEKO A300, που σημαίνει ότι θέλει AAW πλοίο για την Ανατολική Μεσόγειο.

    Για την Α300 λέγεται ότι δεν υπάρχει σοβαρή στήριξη από την ίδια την Γερμανική κυβέρνηση. Για την F110 ότι είναι η ακριβότερη όλων, και για την FDI-HN το πρόβλημα είναι η ανύπαρκτη πρακτικά ενδιάμεση λύση. Φαβορί εμφανίζεται η Sigma λόγω κόστους και ενδιάμεσης λύσης για συνολικά 8 πλοία.

    Ερμηνεύοντας τις διαρροές των τελευταίων 2 εβδομάδων η shortlist έχει κάπως έτσι:

    1) Sigma 11515HN AAW
    2) Arrowhead 140 HN
    3) F110 HN
    4) FDI-HN
    5) MEKO A300

    Επίσης από ότι φαίνεται κι από ότι λέγεται (ειδικά από χθες), οι Αμερικανοί δεν θα απαντήσουν στην LOR κι ότι απλά όλον αυτό τον καιρό κάναν τον λαγό για να ρίξουν τις τιμές οι Ευρωπαίοι. Μακάρι να είναι αλήθεια.

      1. https://www.defence-point.gr/news/polemiko-naytiko-ora-quot-katataxis-quot-gia-tis-fregates-choris-na-echei-erthei-i-protasi-ton-ipa

        για ποιο λογο δεν περιμενουν?

        κανονικα σαν εταιρια η ναβαλ δεν μπορει να παει απευθειας να αγορασει αυτη τις 2 Μ με 300 εκ π.χ. για να τις βαλει στο πακετο μας να τελιωνει το πανηγυρι?

  31. @Δημητρης Λ
    Οι M είναι άμεσα διαθέσιμες πακέτο μόνο με Sigma. Αλλιώς θα βγούν προς πώληση το 2ο μισό της δεκαετίας όταν θα αντικατασταθούν από τη νέα Ολλανδοβελγική φρεγάτα.

    Άμεσα διαθέσιμες προς πώληση είναι δύο Type-23 ανεξάρτητα από το αν επιλεγεί η AH140 ή όχι. Μόνο η μία όμως έχει περάσει απο εκσυγχρονισμό. Μελλοντικά ως το 2023 θα γίνουν διαθέσιμες άλλες τρεις εκσυγχρονισμένες Type-23 GP.

    @CK
    Οι «τουϊτεράδες» πάντως την περασμένη εβδομάδα ισχυρίζονταν ότι οι Αμερικανοί κάνουν απλώς τον «λαγό». Φαντάζομαι το είδες κι εσύ. Κι από χθες άρχισαν τα δημοσιεύματα ότι πάμε για απόφαση τέλη Μάη χωρίς να περιμένουμε τους Αμερικανούς. Εμένα δεν μου προκαλεί ούτε έκπληξη ούτε γέλιο. Ανακούφιση θα έλεγα… 😀

    1. Η Χιλή έχει ήδη δυο M και έχει υπογράψει LoI για τις 2 τελευταίες Ολλανδικές M
      Σίγουρα δεν θα μείνουν για πολύ αδιάθετες !!

      Να δούμε που θα κρυφτούν όλοι εκείνοι που σπρώχνουν την Αμερικανικη προσφορα με gevpolitka και αναπτυξιακά κριτήρια εάν πράγματι δεν απαντήσουν οι Αμερικανοι στο μέχρι τέλη Μαΐου

      Θα τολμήσουν να πάρουν απόφαση η θα το καθυστερήσουν κι άλλο μέχρι να έρθει κάτι από USA??

      1. το χειροτερο που φοβαμαι ειναι να βγει μια καταταξη να πηγαινουμε για κυσεα και να σκασει τοτε η αμερικανικη προταση χωρις να μπορεσουν να αντιδρασουν οι υπολοιποι υποψηφιοι

        για ποιο λογο να κανει το λαγο η LM δεν εχει σαπιλα και τρατα να ξεφορτωθει? η μηπως την χαλανε 5 δις.

      2. Το τελευταίο διάστημα Βρετανοί, Ολλανδοί και Γάλλοι είναι σε διαρκείς επαφές με εκπροσώπους Ελληνικών ναυπηγείων. Όλα δείχνουν ότι ένας από τους τρεις θα πάρει το συμβόλαιο και πως αναμένεται η απόφαση σύντομα. Οι Ολλανδοί παίζουν ως το φαβορί. Η Καθημερινή γράφει πως πάει κλιμάκιο του ΠΝ να επιθεωρήσει τις M αλλά και τα Tripartite! Άρα πάμε για 8-10 πλοία από τους Ολλανδούς!

        Μετά από όλα αυτά να μας προκύψει MMSC τέλος του μήνα; ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ!

  32. Επίσης όσον αφορά την Ολλανδική πρόταση στο παιχνίδι φαίνεται να μπήκαν και τα ναρκοθηρευτικά Tripartite, σύμφωνα με τον Β. Νέδο στην Καθημερινη, ενώ στο παρελθόν έχει ακουστεί και για PzH-2000.

    1. το μονο μεγαλο και σοβαρο για εμενα ελατωμμα της ολλανδικης ειναι οτι ειναι πλοιο που δεν υπαρχει και μαλλον δεν θα υπαρχει και σε αλλο ναυτικο

      1. Ναι έχεις δίκιο, και ειδικά η η extended AAW που φαίνεται να ενδιαφέρει το ΠΝ δείχνει ακόμα πιο επίφοβη. Από την άλλη μιλάμε πλέον για «Εθνικό πλοίο». Αν επιλεγόταν μία από τις ALS τα ίδια δεν θα ίσχυαν; Τουλάχιστον τώρα πρόκειται για επιμηκυμένη έκδοση πλοίων που έχουν ήδη ναυπηγηθεί!

        Από ότι φαίνεται πάμε για 4 Sigma 11515 AAW + 2 M + 2 Tripartite με άλλες 2 M + 3 Tripartite διαθέσιμα σε λίγα χρόνια!

        1. ελπιζω να παρουμε και 2 η 3 μικρες σιγμα γιατι έχουμε μεγαλύτερη ανάγκη σε νεα πλοια απο τα 4

          σε δεκα χρονια οι Μ και μεκο θαναι παλιες και τοτε θα εχουμε αναγκη για 8 πλοια?

          παλι μεταχειρισμενα θα παρακαλαμε?

          το ναυτικο καθε δεκα χρονια θα πρεπει να μαθαινει και αλλα πλοια?

          1. @ Δημητρης Λ

            Ποιος ο λογος να φορτωνεσαι σαβουρες και ποιος ο λογος να
            παιρνεις μικρα πλοια που σε λιγα χρονια θα ειναι ξεπερασμενα.
            Μπορουν να αγορασουν τα σχεδια απο ενα σκαρι σαν
            την Arrowhead 140, να κανουν τις απαραιτητες τροποποιησεις
            και να ξεκινησουν ναυπηγηση 10 φρεγατων.
            Με περιορισμενο οπλισμο στην αρχη, αλλα με δυνατοτητες
            συμπληρωσης οταν θα υπαρχει η απαραιτητη αναβαθμιση.
            Θα βγουν οι αριθμοι πιο ευκολα και αν σοβαρεψουν τα
            πραγματα μπορουν να γινουν οι απαραιτητες αλλαγες.
            Ακομα και τωρα απο το χαρτι μπουσουλα που εδωσε
            ο Paradox εχουν μονο 2 επιλογες μια ακριβη την
            Γαλλικη και μια φθηνη.
            Την Γαλλικη θα την παρουν μονο αν ζοριστουν να χασουν
            αμεσα την εξουσια, την αλλη για να παρουν επιπλεον
            κομματια.
            Φθηνη λογαριαζουν την Arrowhead 140 και υποθετουν
            οτι η Ολλανδικη μπορει να βγει πιο φθηνη αν ο θειος
            δεν αποδεσμευσει τους SM-2.
            Αν φτασουν σε αυτο το σημειο θα εχει καθε φρεγατα
            μονο 1 Mk 41.
            Ακομα και στην Arrowhead 140 θα βαλουν 2 Mk 41.
            Αν τους αποδεσμευει ο θειος τους SM-2,
            υπαρχει μονο η Arrowhead 140
            και τοτε θα εχει 4 Mk 41 και καλυτερο ρανταρ.
            Αν λογω φοβου παρουν την Γαλλικη,
            τοτε αυτη θα ειναι ακριβως η Γαλλικη διαμορφωση,
            με τους 2 Α-50 και χωρις RAM.
            Για τα προθετα δικο μας προβλημα,
            με κανενα SeaRAM οπως στην αλουμινοτρατα.

        2. Η ναυπηγηση 6-8 arrowhead kai 2-4 type 23 κραταει την Ελλαδα με εναν μεγαλο συχρονο στολο

          για το κοστος ομως υπαρχουν ερωτηματα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *