Τον Μάιο του 2015 το Ισραήλ προχώρησε στην παραγγελία τεσσάρων νέων πλοίων από τον γερμανικό ναυπηγικό όμιλο TKMS συνάπτοντας ένα συμβόλαιο ύψους περίπου 1,92 δις δολαρίων από τα οποία το ένα τρίτο θα αποπληρωνόταν από την Γερμανία. Η νέα κλάση ονομάστηκε Sa’ar 6 και ήταν απαίτηση του Ισραήλ για την ασφάλεια και επιτήρηση της ΑΟΖ και των κοιτασμάτων φυσικού αερίου στην ανατολική Μεσόγειο.

Η Sa’ar 6 σχεδιαστικά προέρχεται από την κορβέτα ΜΕΚΟ Α100 με επανασχεδίαση της υπερκατασκευής για να ενσωματωθούν τα ισραηλινά ηλεκτρονικά και όπλα που φέρει το πλοίο. Κατά τη σχεδίαση, έχει γίνει μέριμνα για την περεταίρω μείωση του ηλεκτρομαγνητικού και θερμικού ίχνους του πλοίου. Το πλοίο έχει ολικό μήκος 90 μέτρα, πλάτος 13,5 μέτρα, βύθισμα 3,5 μέτρα και εκτόπισμα πλήρους φόρτου 1930 τόνων περίπου. Οι ενδιαιτήσεις του πληρώματος είναι για 70 άτομα.

Το προωστήριο σκεύος είναι τύπου CODAD (COmbination of Diesel And Diesel) με δύο κύριες ναυτικές μηχανές ντίζελ MTU 20V 1163 TB93 που αποδίδουν 7400 kW στις 1300 σ.α.λ. και έχουν μέση κατανάλωση καυσίμου 210 gr/kWh. Οι μηχανές κινούν μέσω μειωτήρων δύο άξονες που καταλήγουν σε ισάριθμες προπέλες μεταβλητού βήματος. Η μέγιστη ταχύτητα του πλοίου ανέρχεται σε 26 κόμβους ενώ με την οικονομική ταχύτητα των 14 κόμβων το πλοίο επιτυγχάνει εμβέλεια 4000 ν.μ.

Οπλισμός

Ο οπλισμός της ισραηλινής κορβέτας είναι εντυπωσιακός για ένα πλοίο με εκτόπισμα κάτω των 2000 τόνων. Περιλαμβάνει ένα ναυτικό πυροβόλο Leonardo 76/62 SR στην πλώρη και δύο τηλεχειριζόμενους σταθμούς πυροβόλων Rafael Typhoon μεσαίου διαμετρήματος τοποθετημένους στο μέσο του πλοίου εκατέρωθεν για κάλυψη τουλάχιστον τόξου 300 μοιρών με τυφλό σημείο ένα μικρό τόξο στην πλώρη που όμως καλύπτεται από το κύριο πυροβόλο του πλοίου.

Για αντιπυραυλική άμυνα και αντιαεροπορική σημείου στο πλοίο έχει εγκατασταθεί η ναυτική έκδοση του γνωστού αντιπυραυλικού συστήματος C-DOME με 40 κάθετα εκτοξευόμενους πυραύλους τοποθετημένους στην πλώρη πίσω από το κύριο πυροβόλο. Το C-Dome χρησιμοποιεί τον πύραυλο Tamir μήκους 3 μέτρων, διαμέτρου 0,16 μ. και βάρους 90 κιλών, ο οποίος έχει μέγιστη εμβέλεια 70 χλμ. 

Το πλοίο διαθέτει ισχυρή αντιαεροπορική άμυνα με 32 Α/Α μέσου βεληνεκούς Barak 8 σε δύο κάθετους εκτοξευτές τοποθετημένους στην υπερκατασκευή στο μέσο περίπου του πλοίου. Ο Barak 8 έχει δύο εκδόσεις. Τον Barak 8 LR με μέγιστη εμβέλεια 100 χλμ και τον Barak 8 ER με πυραυλοκινητήρα διπλού σταδίου και μέγιστη εμβέλεια 150 χλμ. Η ταχύτητα είναι 2 και 3 Mach αντίστοιχα. Διαθέτει αμφίδρομη ζεύξη για την ενδιάμεση πτήση μέχρι το στόχο και ενεργό ερευνητή και θερμικό ερευνητή που ενεργοποιείται κατά την τελική φάση. Ο πύραυλος είναι κάθετα εκτοξευόμενος από εκτοξευτή των οχτώ θέσεων και κάθε κελί μπορεί να φιλοξενήσει δύο πυραύλους.

Κατά στόχων επιφανείας η κορβέτα διαθέτει 16 αντιπλοϊκούς πυραύλους IAI Gabriel V τοποθετημένους στο μεσόστεγο. Η τελευταία έκδοση του ισραηλινού πυραύλου έχει μήκος 5,5 μέτρα, βάρος 1250 κιλά, χρησιμοποιεί σύστημα ναυτιλίας GPS/INS και προκαθορισμένων σημείων και ενεργό ερευνητή τερματική έρευνα και πρόσκτηση στόχου. Πετάει με υψηλή υποηχητική ταχύτητα και έχει εμβέλεια πάνω από 200 χιλιόμετρα.

IAI Gabriel V

Τον οπλισμό συμπληρώνουν δύο τριπλοί τορπιλοσωλήνες των 324 χιλ για ελαφρές τορπίλες κατά υποβρύχιων στόχων καθώς και ένα Α/Υ ελικόπτερο. Ως τελευταία γραμμή άμυνας υπάρχουν τρεις εκτοξευτές αντιμέτρων της Elbit καλύπτοντας τόξο 360 μοιρών.

Ηλεκτρονικά

Ο κύριος αισθητήρας του πλοίου είναι το πολυλειτουργικό ραντάρ ενεργής διάταξης φάσης (AESA) EL/M-2248 MF-STAR της IAI. Το ραντάρ στη ναυτική έκδοση διαθέτει τέσσερις επίπεδες κεραίες για κάλυψη 360 μοιρών και εκπέμπει στη ζώνη S. Για πλοία μεγέθους κορβέτας κάθε κεραία έχει διαστάσεις 1 x 2 μέτρα και το ραντάρ έχει μέγιστη εμβέλεια που ξεπερνάει τα 250 χλμ και για μεγαλύτερου εκτοπίσματος πλοία οι κεραίες έχουν διαστάσεις 3 x 3 μέτρα και η εμβέλεια του ραντάρ ξεπερνάει τα 450 χλμ.

Διαθέτει επίσης δύο ραντάρ ναυτιλίας και έρευνας επιφανείας, δύο Η/Ο συστήματα, πλήρες σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου R-ESM/ECM, το SEWS-DV της Rafael καθώς και σύστημα C-ESM  το NATACS 2020 της Elbit. Τέλος διαθέτει πλήρες πακέτο επικοινωνιών καθώς και δορυφορικές επικοινωνίες. Σε αντίθεση με την Sa’ar 5 η νέα κορβέτα του ισραηλινού ναυτικού δεν διαθέτει καθόλου συστήματα για την αποκάλυψη υπόβρυχιων απειλών.