Το 2000 ξεκίνησε η κατασκευή των νέων κορβετών του σουηδικού ναυτικού κλάσης Visby. Τα νέα αυτά πλοία σχεδιάστηκαν από το σουηδικό γραφείο αμυντικού υλικού (Swedish Defense Materiel Administration, FMV) και κατασκευάστηκαν στα ναυπηγεία της SAAB Kockums στο Καρλσκρόνα, μεταξύ των ετών 2000 και 2015. Συνολικά κατασκευάστηκαν πέντε πλοία. Το κύριο χαρακτηριστικό των σκαφών είναι το υλικό κατασκευής και η στελθ σχεδίαση που είχε ως αποτέλεσμα την κατασκευή ενός πραγματικά αόρατου πλοίου στο ηλεκτρομαγνητικό, μαγνητικό και θερμικό ίχνος. Ο κύριος ρόλος των σκαφών είναι πόλεμος επιφανείας, Α/Υ πόλεμος και επιχειρήσεις αποναρκοθέτησης για τις οποίες διαθέτει ειδικά οχήματα ROV. Το σκάφος έχει μήκος 72,7 μέτρα, πλάτος 10,4 μέτρα, βύθισμα 2,4 μέτρα και εκτόπισμα μόλις 640 τόνους. Η κατασκευή του πλοίου είναι τύπου σάντουιτς από σύνθετα υλικά και αποτελείται από 100% ανθρακονήματα, PVC και φύλλα βινυλίου. Η κατεργασία του υλικού έχει γίνει σε κενό με αποτέλεσμα να έχει πολύ καλές αντιπυρικές ιδιότητες. Σε σημεία όπου ήταν αναγκαία η επιπλέον δομική ενίσχυση τα ανθρακονήματα έχουν ενισχυθεί από τιτάνιο. Η χρήση ανθρακονημάτων ως υλικό κατασκευής είχε πολλαπλά οφέλη. Κατασκευαστικά απέδωσε μια πολύ ισχυρή δομή με το μισό βάρος σε σύγκριση με ένα πλοίο αντίστοιχου μεγέθους κατασκευασμένο από χάλυβα. Παράλληλα τα σύνθετα υλικά παρουσιάζουν πολύ χαμηλή ανάγκη συντήρησης εφόσον δεν επηρεάζονται από το θαλάσσιο περιβάλλον. Επίσης έχει πολύ καλή δομική αντοχή έναντι κραδασμών (Shock resistant). Κραδασμοί που μπορεί να προέλθουν από πλεύση σε ταραγμένη θάλασσα ή από παρακείμενες εκρήξεις.

Τέλος η επιλογή του υλικού έχει παίξει πολύ σημαντικό ρόλο στην επίτευξη του πολύ χαμηλού ηλεκτρομαγνητικού, μαγνητικού και θερμικού ίχνους του πλοίου. Η γάστρα είναι χωρισμένη σε δύο καταστρώματα και έντεκα υδατοστεγή διαμερίσματα κατά μήκος. Από το μέσο και μπροστά βρίσκονται οι ενδιαιτήσεις το πληρώματος, στο μέσο βρίσκεται πλώρα το κέντρο πληροφοριών μάχης και πρυμναία ο χώρος για RHIB και ROV, από το μέσο και πίσω τα δύο μηχανοστάσια. Το προωστήριο σκεύος του πλοίου είναι ουσιαστικά χωρισμένο σε τρία μέρη που καταλαμβάνου και αντίστοιχα διαμερίσματα επί του πλοίου. Το διαμέρισμα/μηχανοστάσιο των κύριων μηχανών ντίζελ, το διαμέρισμα/μηχανοστάσιο των αεροστροβίλων και το διαμέρισμα του συστήματος των υδροπροωθητών. Τα καυσαέρια των μηχανών οδηγούνται εκτός του σκάφους από ανοίγματα στην πρύμνη. Το πλήρωμα αποτελείται από 43 άτομα. Το προωστήριο σκεύος είναι τύπου CODOG (Combined Diesel or Gas) με δύο μηχανές ντίζελ MTU 16V 2000 N90 που αποδίδουν 1300 kW έκαστη και τέσσερις αεροστρόβιλους Honeywell TF 50A που αποδίδουν 4000kW έκαστος, συνδεδεμένα μέσω κιβώτιων MA-107 SBS με δύο υδροπροωθητές (waterjets) KaMeWa 125 SII. Με τη χρήση μόνο των μηχανών ντίζελ το πλοίο επιτυγχάνει μέγιστη σταθερή ταχύτητα 15 κόμβων ενώ με τη χρήση των αεροστροβίλων επιτυγχάνει μέγιστη ταχύτητα άνω των 35 κόμβων. Η διεύθυνση του πλοίου κατά τη διάρκεια πλόας γίνεται μέσω τον ακροφύσιων των waterjets ενώ σε λιμένες και για κινήσεις ακριβείας η διεύθυνση υποβοηθιέται από έναν προωθητήρα πλώρης HRP-200-65 Holland Roer των 125kW. Οι απαιτήσεις ηλεκτρικής ενέργειας καλύπτονται από τρεις ηλεκτρογεννήτριες των 270kW έκαστη.  

Οπλισμός

Ο κύριος οπλισμός της Visby αποτελείται από ένα πυροβόλο Bofors L70 SAK Mk III των 57χιλ στην πλώρη για στόχους αέρος και επιφανείας και μέχρι το 2021 ήταν το κύριο αντιαεροπορικό όπλο της κορβέτας. Το όπλο έχει ένα πλήρως αυτόματο σύστημα φόρτωσης που περιέχει 120 φυσίγγια έτοιμα για βολή με ρυθμό βολής 220 βλήματα το λεπτό σε μέγιστο βεληνεκές 17.000 μέτρων. Το πυροβόλο βρίσκεται μέσα σε ειδική στελθ κάψουλα, αντίστοιχη των αντιτορπιλικών Zumwalt, για μείωση του ηλεκτρομαγνητικού ίχνους στο πρόσθιο τόξο. Στην πλώρη μπροστά από το πυροβόλο υπάρχουν εγκατεστημένοι ακόμη δύο εκτοξευτές Α/Υ ρουκετών των 127χιλ. Στο μέσο στο χώρο των ROV μπορούν να εγκατασταθούν ή είναι εγκατεστημένοι έως οκτώ αντιπλοϊκοί πύραυλοι RBS 15 Mk 2/3 και κάτω από το ελικοδρόμιο δύο διπλοί τορπιλοσωλήνες για ελαφρές τορπίλες Torped 45. Το πλοίο επίσης μπορεί να φέρει ναυτικές νάρκες και βόμβες βυθού. Τελευταία γραμμή άμυνας είναι ένα σύστημα δολωμάτων MASS των 32 θέσεων. Το 2021 ξεκίνησε ένα πρόγραμμα εκσυγχρονισμού μέσης ζωής των πλοίων όπου μεταξύ άλλων τα πλοία θα αποκτήσουν και αντιαεροπορική-αντιπυραυλική δυνατότητα μέσω της εγκατάστασης του συστήματος Sea Ceptor με ΑΑ πυραύλους CAMM. Το σύστημα Sea Ceptor είναι ένα εξαιρετικά επεκτάσιμο και συμπαγές σύστημα εκτόξευσης που χρησιμοποιεί τη μέθοδο της ψυχρής εκτόξευσης  και μπορεί εύκολα να εγκατασταθεί σε οποιοδήποτε μέρος ενός πλοίου ενώ ταυτόχρονα δεν απαιτεί ειδικά ραντάρ ελέγχου πυρός και μπορεί να διασυνδεθεί με τους υπάρχοντες αισθητήρες.

Ηλεκτρονικά

Ο κύριος αισθητήρας του πλοίου είναι το ραντάρ τριών διαστάσεων Sea Giraffe C-band της SAAB στον κύριο ιστό του πλοίου τοποθετημένο μέσα σε διηλεκτρικό κωνικό κάλυμμα. Διαθέτει τρισδιάστατη ευέλικτη τεχνολογία πολλαπλών δεσμών και μπορεί να χειριστεί πολλαπλές απειλές έως και 20.000 μέτρα σε ανύψωση έως και 70°. Οι δυνατότητες ηλεκτρονικών αντίμετρων (ECCM) περιλαμβάνουν εξαιρετικά χαμηλούς πλευρικούς λοβούς κεραίας και ευελιξία συχνότητας και κώδικα. Η κεραία έχει ρυθμό περιστροφής 30 rpm για επιτήρηση και 60 rpm για αεράμυνα. Το πλοίο διαθέτει επίσης ένα ραντάρ έρευνας επιφανείας Celcius Tech Pilot I/J band. Το σύστημα διοίκησης, ελέγχου και επικοινωνιών (C3) CETRIS του σκάφους αποτελείται από το σύστημα διαχείρισης μάχης Saab Systems 9LV Μk3E, το βοήθημα υποστήριξης αποφάσεων MAST και ένα ολοκληρωμένο σύστημα επικοινωνιών. Το 9LV Μk3Ε βασίζεται στην αρχιτεκτονική ανοιχτού συστήματος και χρησιμοποιεί το λειτουργικό σύστημα Windows NT. Το ραντάρ SaabTech CEROS 200 και το σύστημα ελέγχου πυρός optronic είναι πλήρως ενσωματωμένο στο σύστημα διαχείρισης μάχης της Visby. Το σύστημα επικοινωνιών διαθέτει διακόπτη ψηφιακών επικοινωνιών υψηλής χωρητικότητας, που αναπτύχθηκε από τη δανική εταιρεία Maersk Data Defense (πρώην Infocom) μαζί με την Karlskrona, που διασυνδέει τα κανάλια επικοινωνίας φωνής και δεδομένων. Το σύστημα παρέχει εσωτερικές επικοινωνίες ή ανοιχτές γραμμές συνδιάσκεψης και πρόσβαση σε εξωτερικές επικοινωνίες με ραδιοζεύξεις και επίγεια δίκτυα. Το σύστημα τακτικής επιτήρησης ραντάρ CS-3701 (TRSS) της EDO Reconnaissance & Surveillance Systems παρέχει ηλεκτρονικά μέτρα υποστήριξης (ESM) και λειτουργίες προειδοποίησης δέκτη ραντάρ. Για Α/Υ και αντιναρκικές επιχειρήσεις οι κορβέτες Visby είναι εξοπλισμένες με τη σουίτα πολλαπλών σόναρ Hydra από την General Dynamics Canada, η οποία ενσωματώνει δεδομένα από μια παθητική ρυμουλκούμενη συστοιχία Hydroscience Technologies, ενεργή συστοιχία μεταβλητού βάθους διπλής συχνότητας C-Tech CVDS-26 (VDS), από το σόνας σκάφους C-Tech CHMS-90 σόναρ τοποθετημένο στο κύτος και δεδομένα από τα μεταφερόμενα ROVs σε αντιναρκική λειτουργία.