Η κλάση Gowind είναι μια οικογένεια πλοίων που προσφέρεται από τον γαλλικό ναυπηγικό όμιλο της Naval Group με εκτόπισμα από αυτό του υπεράκτιου περιπολικού σκάφους των 1000 τόνων έως ελαφριάς φρεγάτας με εκτόπισμα των 3100 τόνων. Μέχρι σήμερα έχει σημειώσει μεγάλη εμπορική επιτυχία με παραγγελίες και παραδόσεις για τέσσερα σκάφη για το αιγυπτιακό ναυτικό, πέντε σκάφη για το Μαλαισιανό ναυτικό, δύο σκάφη για το ναυτικό των ΗΑΕ και τέσσερα σκάφη για το ναυτικό της Αργεντινής. Παράλληλα υπάρχει πρόθεση απόκτησης δύο σκαφών από την Ινδονησία ενώ συμμετέχει έχοντας μπει στη short list για το αντίστοιχο πρόγραμμα του Π.Ν. για 3+1 σκάφη.

Στο ελληνικό Π.Ν. προσφέρεται η Gowind 2800 HN, μια ελαφρώς μεγενθυμένη έκδοση της Gowind 2500. Η οποία πρόκειται για μια βαριά οπλισμένη ανθυποβρυχιακή κορβέτα με αρκετά ισορροπημένο εξοπλισμό ώστε να μπορεί να φέρει σε πέρας το πλήρες φάσμα των ναυτικών επιχειρήσεων.

Το σκάφος είναι κατασκευασμένο από χάλυβα και είναι διαιρεμένο σε δώδεκα υδατοστεγή διαμερίσματα και δύο καταστρώματα ενώ η υπερκατασκευή διαθέτει δύο καταστρώματα και τη γέφυρα. Όπως και με τις φρεγάτες FDI πίσω από τη γέφυρα έρχεται και κουμπώνει το μπλοκ του PSIM το οποιό διαθέτει τρία καταστρώματα και όπου βρίσκονται προτοπεθετημένα όλα τα κύρια ηλεκτρονικά του πλοίου και το κέντρο πληροφοριών μάχης. Για αύξηση της επιβιωσιμότητας, το πλοίο χωρίζεται στα δύο από υδατοστεγές διάφραγμα διπλού τοιχώματος το οποίο βρίσκεται μεταξύ των δύο μηχανοστασίων του πλοίου. Το πλοίο θα έχει ολικό μήκος 102 μέτρα, πλάτος 16 μέτρα, βύθισμα 5,4 μέτρα και μέγιστο εκτόπισμα 2800 τόνους περίπου.

Το σύστημα πρόωσης θα είναι συνδυασμός ηλεκτροπρόωσης ή ντήζελ, CODLOD (Combination of Diesel Electric or Diesel) και αποτελείται από δύο κύριες μηχανές ντήζελ MTU 20V 8000 M91L οι οποίες αποδίδουν 10000 kW στις 1150 σ.α.λ. και κινούν ισάριθμους άξονες με προπέλες μεταβλητού βήματος. Με τις MTU 20V 8000 M91L σε λειτουργία το πλοίο επιτυγχάνει 25+ κόμβους μέγιστη ταχύτητα. Είναι δε τοποθετημένες ανά μία σε κάθε μηχανοστάσιο για την αποφυγή απώλειας ισχύος. Για πολύ μικρές ταχύτητες και αθόρυβη πλεύση που χρειάζεται κατά τη διάρκεια Α/Υ επιχειρήσεων το πλοίο κινείται με ηλεκτροπρόωση. Δύο ηλεκτρομότορες Leroy Somer PTI (power take in) είναι κομπλαρισμένοι στους άξονες και δίνουν κίνηση στο πλοίο χρησιμοποιώντας ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται από τις τρεις ηλεκτρογεννήτριες του πλοίου με απόδοση 550kW η καθεμιά. Επίσης διαθέτει και μία ηλεκτρογεννήτρια ανάγκης στα  220kW. Η μέγιστη εμβέλεια του πλοίου είναι 3700 ν.μ. με ταχύτητα 15 κόμβων ενώ η διεύθυνση του γίνεται με διπλά πηδάλια στην πρύμνη. Για αυξημένη ευστάθεια το πλοίο διαθέτει παρατροπίδια και ενεργό σύστημα ευστάθειας με δύο πτερύγια τοποθετημένα στο κέντρο εκατέρωθεν.

Οπλισμός

Ο οπλισμός του πλοίου συμπεριλαμβάνει ένα ναυτικό πυροβόλο Compatto SR 76/62 με περίβλημα χαμηλού RCS ενώ δίνεται η δυνατότητα εάν η ελληνική πλευρά επιθυμεί να ενσωματωθεί και το σύστημα strales. Πίσω από το πυροβόλο βρίσκονται τοποθετημένοι δύο κάθετοι εκτοξευτές ΑΑ πυραύλων Sylver 35 για πυραύλους MICA/MICA NG. Η μέχρι τώρα καθυστέρηση του προγράμματος ίσως το μόνο θετικό αντίκτυπο που έχει είναι η δυνατότητα εξ αρχής ενσωμάτωσης των νέων με αυξημένο βεληνεκές πυραύλων MICA NG. Οι MICA NG έχουν το μοναδικό πλεονέκτημα της ύπαρξης της κεφαλής IR. Στο μεσόστεγο, ανάμεσα στο PSIM και την τσιμινιέρα είναι η θέση των οκτώ αντιπλοϊκών πυραύλων ΜΜ-40 BLK3c. Τέλος πάνω από το υπόστεγο του ελικοπτέρου θα είναι τοποθετημένο το αντιπυραυλικό σύστημα εγγύς άμυνας RAM με 21 πυραύλους. Τον οπλισμό συμπληρώνουν δύο τηλεχειριζόμενοι σταθμοί Lionfish 20mm με κάλυψη 360 μοιρών για αντισυμβατικές απειλές αέρος και επιφανείας. Για Α/Υ επιχειρήσεις υπάρχουν δύο διπλοί τορπιλοσωλήνες για ελαφρές τορπίλες MU90 και Α/Υ ελικόπτερο 10 τόνων. Επίσης έχει τη δυνατότητα υποστήριξης και ενός UAV. Ως τελική γραμμή άμυνας θα υπάρχουν δύο εκτοξευτές αναλλώσιμων Sylena Mk2 και CANTO.

Ηλεκτρονικά

Από πλευράς αισθητήρων – ραντάρ, το πλοίο προτείνεται για το ΠΝ με το περιστρεφόμενο ραντάρ NS-110 (έκδοση του NS-100 της εταιρείας Τhales) το οποίο είναι εγκαταστημένο στο ιστό PSIM (Panoramic Sensors and Intelligence Module). Συγκριτικώς με το Smart-S Mk2 εξασφαλίζονται ανώτερες επιδόσεις. Η εμβέλεια αποκάλυψης στόχων αέρος του ραντάρ NS-110 είναι των 280 χιλιομέτρων ενώ δύναται να υποστηρίζει και τη καθοδήγηση πυραύλων με ενεργό ερευνητή. Ανήκει στη κατηγορία των Active Electronic Scanning Array (AESA) ραντάρ με τεχνολογία νιτριδίου του γαλλίου (GaN) που αντιπροσωπεύει τις πλέον πρόσφατες τεχνολογικές εξελίξεις στον χώρο των ραντάρ ενώ εκπέμπει στην E/F μπάντα. Εκτός από την έρευνα στόχων αέρος, το NS-110 πραγματοποιεί και έρευνα στόχων επιφανείας. Φυσικά εκτός από την ονομαστική εμβέλεια κύρια τεχνικά χαρακτηριστικά που αποτελούν κριτήρια επιλογής είναι η δυνατότητα αποκάλυψης και εύρεσης στόχων χαμηλού ηλεκτρομαγνητικού ίχνους (RCS).

Καρδιά του πλοίου αποτελεί το τακτικό σύστημα μάχης SETIS ενώ τον εξοπλισμό των Gowind συμπληρώνουν τα συστήματα κατηγορίας R-ESM τύπου VIGILE 200 Tactical, το κατηγορίας C-ESM τύπου ALTESSE-H, αμφότερα της γαλλικής Thales. Σύμφωνα με τη Naval Group στο πλοίο θα ενσωματωθεί και το σύστημα ECM που αναπτύσσεται για τις φρεγάτες FDI του γαλλικού και του ελληνικού ναυτικού. Επιπροσθέτως το πλοίο θα διαθέτει σύστημα ελέγχου πυρός Stir 1.2 EO Mk2, δύο Ηλεκτροπτικά συστήματα PASEO XLR και ζεύξεις δεδομένων Link 11/16/22. Θα διαθέτει πλήρεις επικοινωνίες σε HF, VHF, UHF καθώς και δορυφορικές επικοινωνίες SATCOM X & Ku. Τέλος θα διαθέτει πλήρη ανθυποβρυχιακή σουίτα με σόναρ γάστρας Kingklip Mk2 και συρρόμενο μεταβλητού βάθους CAPTAS 2 αμφότερα της Thales.

Σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά μέχρι σήμερα, η πρόταση της Naval Group περιλάμβανε την κατασκευή του πρώτου σκάφους στο Λοριάν μέσα σε 28 μήνες και τα υπόλοιπα 2-3 σκάφη στα ναυπηγεία του Σκαραμαγκα, με τα οποία είχαν έρθει σε επαφή, ανά 12 μήνες. Το δε πρόγραμμα αποπληρωμής ήταν οπισθοβαρές σε βάθος δεκαετίας ώστε το πρόγραμμα να μην επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό. Επίσης η μεταφορά τεχνογνωσίας είχε υπολογιστεί ότι θα έφτανε το 34%.

Αντί επιλόγου – Πλεονεκτήματα της Gowind 2800HN

Η πρόταση της Naval Group διαθέτει συγκριτικά πλεονεκτήματα τα οποία δεν είναι άλλα από τον υψηλό βαθμό κοινών συστημάτων και διαλειτουργικότητας μεταξύ των κορβετών Gowind και των υπό απόκτηση φρεγατών FDI. H επιλογή των Gowind διασφαλίζει οικονομίες κλίμακας και κοινή υποστήριξη σε μεγάλο βαθμό μεταξύ των FDI και των Gowind. Μια πιθανή επιλογή θα έχει πολλαπλά οφέλη λόγω της ύπαρξης μεγάλου ποσοστου κοινών ανταλλακτικών και εκπαίδευσης στα μηχανολογικά, ηλεκτρολογικά, ηλεκτρονικά και οπλικά συστήματα επιτυγχάνοντας οικονομίες κλίμακας και αποδίδοντας προσωπικό με διαθεσιμότητα και στις δύο κλάσεις πλοίων. Επίσης τα κοινά ηλεκτρονικά συστήματα και ιδιαιτέρως το SETIS δίνει τη δυνατότητα συνεργατικής εμπλοκής μεταξύ των γαλλικών φρεγατών και κορβετών καθώς και των Rafale της Π.Α. με τις ισχυρότερες FDI να γίνονται πραγματικά διαχειριστές πολλαπλών οπλικών συστημάτων και διαμοίρασης στόχων και στα τρία επίπεδα, αέρα, επιφάνεια και υποβρύχιως.