Το ενδιαφέρον των Γάλλων για το πρόγραμμα ναυπήγησης νέων κορβετών για το Πολεμικό Ναυτικό (ΠΝ) είναι δεδομένο. Οι Γάλλοι κατά τη διάρκεια της επίσκεψης μας στη Λοριάν, μας ενημέρωσαν εκτενώς αναφορικά με τη δυνητική προοπτική απόκτησης 3+1 κορβετών με δυνατότητα ναυπήγησης στη χώρα μας.
Σύμφωνα με τη Naval Group δύναται να υπάρξει συμπαραγωγή και μεταφορά τεχνολογίας και τεχνογνωσίας στην Ελλάδα ώστε τα πλοία να ναυπηγηθούν εγχώρια. Οι Γάλλοι διαθέτουν μεγάλη τεχνογνωσία και όπως τονίζουν ήδη το μοντέλο ναυπήγησης και μεταφοράς τεχνογνωσίας έχει δοκιμαστεί επιτυχώς στη περίπτωση της Αιγύπτου. Βέβαια το κώλυμα είναι πως τα ελληνικά ναυπηγεία (Ελευσίνα και Σκαραμαγκάς) είναι σε άσχημη κατάσταση και απαιτείται επανεκκίνηση σε πολλούς τομείς (προσωπικό, υποδομές, μηχανήματα, εξοπλισμός κτλ).
Σύμφωνα με τη Naval Group μέσα σε 30 μήνες δύναται να παραδοθεί μια Gowind στο ΠΝ και σε οποιοδήποτε άλλο Ναυτικό. Οι 30 μήνες αποτελούν το συνολικό χρονοδιάγραμμα που περιλαμβάνει από τα πρώτα στάδια ναυπήγησης έως τη παράδοση με την ολοκλήρωση των θαλάσσιων δοκιμών.
Επίσης είναι ανοικτοί και ευέλικτοι ως προς τη διαμόρφωση των πλοίων τόσο με γαλλικά όσο και με αμερικανικά οπλικά συστήματα. Χαρακτηριστικά αναφέρεται το παράδειγμα των ΗΑΕ που επέλεξαν τη Gowind με ESSM. Είχαμε τη μοναδική ευκαιρία να δούμε εκ του σύνεγγυς το πλοίο.
Για την Ελλάδα προτείνεται η Gowind στους 2.800 τόνους, ένα σχέδιο που βασίζεται στη σχεδίαση της Gowind-2500. Ξεχωρίζει η εγκατάσταση του RAM ως σύστημα εγγύς άμυνας (CIWS), των 16 VL MICA καθώς και ραντάρ της σειράς NS-100. Χρονικό κώλυμα σύμφωνα με την MBDA είναι η παράδοση των VL MICA NG αφού δύναται να παραδοθεί από το 2026. Πρόκειται για ένα υπερσύγχρονο (state of the art) βλήμα μέσης ακτίνας. Το πλέον ρεαλιστικό σενάριο είναι οι πρώτες Gowind να διαθέτουν VL MICA και οι επόμενες VL MICA NG. Ο συνδυασμός ενός σύγχρονου ραντάρ της κατηγορίας του NS-100 σε συνδυασμό με 16 βλήματα μέσης ακτίνας, κρίνεται ένας ικανοποιητικός οπλισμός αλλά και φόρτος βλημάτων για ένα πλοίο αυτής της κατηγορίας.
Επισημάνουν πως τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του πλοίου είναι οι άριστες ικανότητες ανθυποβρυχιακών επιχειρήσεων απόρροια του σόναρ κατηγορίας VDS (σόναρ μεταβλητού βάθους) καθώς του σόναρ τρόπιδας (Hull Mounted Sonar) σε συνδυασμό με το χαμηλό ακουστικό ίχνος των πλοίων. Το προωστήριο σκεύος είναι CODLOD (COmbined Diesel-eLectric Or Diesel).
Για το πλοίο θα ακολουθήσει εκτενής τεχνική παρουσίαση τις επόμενες μέρες. Ο υπεύθυνος προγραμμάτων Gowind μας μιλά με φόντο τη Gowind των ΗΑΕ: