Στη τελική ευθεία βρίσκονται οι διαπραγματεύσεις μεταξύ της Βασιλικής Αεροπορίας της Σαουδικής Αραβίας και της Βραζιλιάνικης Embraer με αντικείμενο τη προμήθεια συνολικά 33 αεροσκαφών KC/C-390. Παράλληλα, το Βασίλειο της Σαουδικής Αραβίας διαπραγματευέται τη κατασκευή ενός επισκευαστικού κέντρου στη χώρα καθώς και της διασφάλισης αυξημένου βιομηχανικού έργου, συγκροτώντας σχετική γραμμή συναρμολόγησης αεροσκαφών KC/C-390 της Embraer.

Το αεροσκάφος έχει διαστάσεις, μήκος 35,2μ, ύψος 11,84μ και εκπέτασμα πτερύγων 35,05μ., διαστάσεις διαμερίσματος φορτίου 12,7μ x 3,45μ x 2,98μ (μ x π x υ) και μέγιστο μεταφερόμενο φορτίο στους 26 τόνους. Το διαμερίσμα φορτίου μπορεί να μεταφέρει είτε 80 πλήρως εξοπλισμένους στρατιώτες είτε 64 αλεξιπτωτιστές είτε 80 φορεία είτε επτά παλέτες των 463 λίτρων. Όσον αφορά τις επιδόσεις του αεροσκάφους, η μέγιστη ταχύτητα είναι 533 κόμβοι και η ταχύτητα πλεύσης 470 κόμβοι. Μέγιστη εμβέλεια είναι στα 3370 ναυτικά μίλια και μέγιστο ύψος πτήσης τα 36000 πόδια ενώ η ποσότητα μεταφερόμενου καύσιμου είναι 23,9 τόνοι.

Η εταιρία είχε εξαρχής αποφασίσει τη χρησιμοποίηση αεροστρόβιλων αντί των ελικοστρόβιλων κινητήρων. Το αεροσκάφος διαθέτει δύο αεροστρόβιλους κινητήρες Turbofan IAE V2500-E5 υψηλού λόγου παράκαμψης και απόδοσης 31330 ίππων ο καθένας. Ο V2500-E5 είναι βασισμένος στον εμπορικά επιτυχημένο V2500-Α5 που φέρει όλη η σειρά επιβατικών αεροσκαφών της Airbus A319/320/321 με εκατομμύρια ώρες λειτουργίας και βελτιστοποιημένος για υψηλή απόδοση και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.

Να υπενθυμίσουμε ότι σε σύγκριση με το C-130J έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει 37% περισσότερο φορτίο ή να μεταφέρει φορτίο 15 τόνων σε απόσταση 50% μεγαλύτερη πετώντας με 32% μεγαλύτερη ταχύτητα. Επίσης έχει τη δυνατότητα ταχείας αναδιαμόρφωσης και αλλαγή αποστολής με σημαντικότερη αυτή του ιπτάμενου τάνκερ.

Ως εκ τούτων, τα κύρια σημεία στα οποία το C-390 Millennium πλεοενεκτεί ξεκάθαρα έναντι του αμερικανικού C-130J Super Hercules είναι η ακτίνα δράσης, η ταχύτητα μετάβασης στη περιοχή ενδιαφέροντος, η επιβιωσιμότητα, η ικανότητα να μεταφέρει μεγαλύτερο φορτίο, το συνολικό κόστος κύκλου ζωής και κυρίως οι μειωμένες απαιτήσεις συντήρησης. Οι μειωμένες απαιτήσεις συντήρησης αποτυπώνονται ξεκάθαρα σε επίσημο έγγραφο της Ολλανδικής Βουλής με βάση τις εισηγήσεις και τις αναφορές της Ολλανδικής Αεροπορίας, η οποία επισημαίνει πως: το C-390M απαιτεί λιγότερη συντήρηση και μπορεί να προσφέρει περισσότερες ώρες πτήσης ανά αεροσκάφος, σε σχέση με το C-130J.