Συμπληρώνεται σήμερα η εικοστή ημέρα στην οποία η Γενική Διεύθυνση Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων του ΥΠΕΘΑ είναι ακέφαλη. Δυστυχώς, η νέα πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΘΑ αποφάσισε να διώξει τον πρώην Γενικό Διευθυντή της ΓΔΑΕΕ Αντιναύαρχο ε.α Κυριάκο Κυριακίδη και τον Αναπληρωτή Διευθυντή, Αντιστράτηγο ε.α Δημήτρη Μπαλαφάτη και να τον αντικαταστήσει από τον κ. Αντιπτέραρχο ε.α Θεόδωρο Λάγιο ως νέο Γενικό Διευθυντή.

Η απόσυρση του Κ. Κυριακίδη στερεί από τη ΓΔΑΕΕ έναν έμπειρο και καλό γνώστη των ελληνικών εξοπλιστικών αναγκών ενώ η έλευση των νέων αξιωματούχων που θα αντικαταστήσουν τους παλαιούς ακόμα δεν έχει προχωρήσει με αποτέλεσμα να υπάρχουν σημαντικές καθυστερήσεις σε προγράμματα που θα έπρεπε ήδη να είχαν προχωρήσει όπως οι νέες τορπίλες και ο εκσυγχρονισμός των φρεγατών ΜΕΚΟ 200ΗΝ.

Δυστυχώς, η ΓΔΑΕΕ αντιμετωπίζεται ως άλλη μια ΔΕΚΟ όπου η εκάστοτε κυβέρνηση τοποθετεί δικούς της ανθρώπους χωρίς να εξασφαλίζεται συνέχεια και συνέπεια. Τη στιγμή που άλλα κράτη στις αντίστοιχες ΓΔΑΕΕ τοποθετηθούν Υφυπουργούς στην Ελλάδα ούτε καν προχωράμε σε αναβάθμιση της ΓΔΑΕΕ στα πλαίσια νέου οργανωτικού σχήματος με Γενική Γραμματεία Αμυντικής Βιομηχανίας και Εξοπλισμών. Η νέα ηγεσία της ΓΔΑΕΕ θα χρειαστεί αρκετό χρόνο έως ότου ενημερωθεί αναλυτικώς για τα εξοπλιστικά δρώμενα.

Όμως εκτός από τη ΓΔΑΕΕ ακόμα να αλλάξει ο περιβόητος νόμος Βενιζέλου (3978 του 2011) ο οποίος αποτελεί τροχοπέδη για οποιοδήποτε εξοπλιστικό συνθέτοντας μια ατελείωτη γραφειοκρατία. Ο νέος Νόμος ενώ είναι έτοιμος από την εποχή ΥΕΘΑ Ε. Αποστολάκη ακόμα να προωθεί στη Βουλή.

Στο πρόγραμμα για τις νέες τορπίλες και το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των φρεγατών ΜΕΚΟ έχουν βγει οι γενικοί και ειδικοί όροι από τη κοινή επιτροπή ΓΕΝ και ΓΔΑΕΕ ώστε να προωθηθούν προς στη κεντρική γνωμοδοτική επιτροπή της ΓΔΑΕΕ και τέλος αφού πάρουν την έγκριση, το ΓΕΝ να προωθήσει τους φακέλους στον ΥΕΘΑ ώστε τα δύο αυτά προγράμματα να εγκριθούν από τη Βουλή και το ΚΥΣΕΑ. Μετά από όλα αυτά προκηρύσσεται ο διεθνής διαγωνισμός για τις τορπίλες ενώ για τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ αρχικά έχουμε τον ανταγωνιστικό και ακολούθως τον διαγωνισμό.

Ασφαλώς και εκτός από τις νέες τορπίλες και τον εκσυγχρονισμό των φρεγατών ΜΕΚΟ 200ΗΝ καθυστερήσεις αναμένονται και σε άλλα εξοπλιστικά προγράμματα όπως των νέων ταχυπλόων σκαφών για τους Αμφίβιους Καταδρομείς.

Comments

  1. Μη λέτε υπερβολές !!!! Καθυστερήσεις δεκαετιών δεν ειναι λογικό λίγες μέρες να λυθούν.Αν το ειχε ετοιμάσει ο αποστολακης θα μπορουσε να το ειχε στειλει …αλλα δεν το έστειλε ,οπως δεν εκανε και πολλά άλλα ,ουτε αυτος ουτε ο Σαμπρελας . … Και μένω σε αυτό …Τα θεματα ειναι βουνο στο ΥΠΕΘΑ

  2. Παγκόσμιο ελληνικό φαινόμενο η μη πρόβλεψη διαδοχής κατάστασης, η προχειρότητα, η αδιαφορία, η ανευθυνότητα.
    Τίποτα και ποτέ δεν θα αλλάξει, κρίμα.

  3. Ουσιαστικά πρόκειται για ώριμα προγράμματα με σχετικά μικρού κόστους που η κυβέρνηση θα έπρεπε να τρέξει αμέσως.

    Παρόλα αυτά βλέπουμε μια ανικανότητα και ένα μπάχαλο.

    Σκεφτείτε να ασχοληθούν με κύρια προγράμματα και ποιο περίπλοκα τι έχει να γίνει.

    Την ίδια στιγμή βέβαια η κυβέρνηση ρίχνει όλο το βάρος στο κομματικό κράτος και τους διορισμούς ημετέρων.

    Λεφτά για την Άμυνα δεν υπάρχουν λεφτά για το κομματικό κράτος υπάρχουν.

  4. Κύριε Γιάννη Νικήτα καλησπέρα.

    Μας είχατε προετοιμάσει σε άλλο άρθρο την προηγούμενη βδομάδα πως τις επόμενες μέρες θα έφταναν κλιμάκια από τη Γαλλία με θέμα συζήτησης την διαμόρφωση της φρεγάτας Belhara όπως και το τελικό κόστος.

    Υπάρχει κάποια εξέλιξη με την έλευση των Γάλλων ή το θέμα συνεχίζει να καθυστερεί με ευθύνη της κυβέρνησης;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *