Η ιταλική Fincantieri ανακοίνωσε ότι καθελκύστηκε το δεύτερο πλοίο πολλαπλών ρόλων PPA (Pattugliatore Polivalente d’Altura), το οποίο ονομάζεται «Francesco Morosini». Το πλοίο αναμένεται να ενταχθεί σε υπηρεσία το 2022. Τα πλοία PPA είναι πολλαπλού ρόλου, περιπολικά, έρευνας και διάσωσης, αλλά και μάχης, καθώς μπορούν να εξοπλιστούν με βαρύ οπλισμό. Έχει μήκος 133 μέτρα και πλήρωμα 90 ατόμων με δυνατότητα φιλοξενίας άλλων 171 ατόμων, ενώ επιτυγχάνει μέγιστη ταχύτητα 31 κόμβους (57 χιλιόμετρα την ώρα). Τα πλοία, τα οποία έχουν σπονδυλωτή σχεδίαση, μπορούν να διαμορφωθούν σε τρείς (3) διαφορετικές εκδόσεις: PPA Full, PPA Light+ και PPA Light.

Στις εκδόσεις PPA Full και Light+ ο εξοπλισμός των πλοίων είναι εντυπωσιακός και αποτελείται από το αντιαεροπορικό σύστημα SAAM-ESD με 16 βλήματα Aster-15 ή Aster-30 ή SCALP-Naval (σε δύο οκταπλούς εκτοξευτές SYLVER Α50 ή Α70), ένα (1) πυροβόλο των 127 χιλιοστών της Leonardo, ένα (1) δευτερεύον πυροβόλο των 76 χιλιοστών, με ικανότητα βολής κατευθυνόμενων πυρομαχικών Vulcano και Strales αντίστοιχα, δύο (2) τηλεχειριζόμενους πύργους με πυροβόλα των 25 χιλιοστών, οκτώ (8) βλήματα κατά πλοίων Otomat Mk.2/E και δύο (2) εκτοξευτές τορπιλών των 324 χιλιοστών. Στην έκδοση PPA Light το πλοίο ενσωματώνει δύο (2) οκταπλούς εκτοξευτές για 32 CAMM-ER ή 16 SCALP-Naval. Το ελικοδρόμιο μπορεί να φιλοξενήσει ελικόπτερο της κατηγορίας AW-101.

Ο κοινός ηλεκτρονικός τους εξοπλισμός αποτελείται από σύστημα διαχείρισης μάχης SADOC Mk.4, από ραντάρ έρευνας αέρος και επιφανείας SPS-732, ραντάρ πλοήγησης ζώνης συχνοτήτων X/Ka, σύστημα IRST (InfraRed Search and Track), σύστημα IFF, σύστημα (σόναρ) εντοπισμού δυτών, σύστημα ελέγχου πυρός ADT NG NA30S Mk.2 και δορυφορικές επικοινωνίες. Στην έκδοση PPA Full το πλοίο ενσωματώνει τρισδιάστατο ραντάρ AESA στις ζώνες συχνοτήτων C/X, σόναρ VDS και ενεργητικό ποντιζόμενο σόναρ και ποντιζόμενο σόναρ Black Snake εντοπισμού τορπιλών. Στην έκδοση PPA Light+ το ραντάρ AESA λειτουργεί στη ζώνη συχνοτήτων C, ενώ στην έκδοση PPA Light λειτουργεί στη ζώνη συχνοτήτων X. Σε όλες τις εκδόσεις τα πλοία ενσωματώνουν ολοκληρωμένο σύστημα ηλεκτρονικών μέσων υποστήριξης, δύο (2) ακουστικά συστήματα μεγάλου βεληνεκούς και δύο (2) συστήματα εκτόξευσης αντιμέτρων τορπιλών Oto Melara ODLS-20.

Φρεγάτα κλάσης «Soldati»
Κορβέτα κλάσης «Minerva»

Η ναυπήγηση του πρώτου πλοίου ξεκίνησε τον Μάιο του 2017, καθελκύστηκε τον Ιούνιο του 2019 και αναμένεται να ενταχθεί σε υπηρεσία τον Μάιο του 2021. Συνολικά η Ιταλία θα ναυπηγήσει επτά (7) πλοία του τύπου ( «Thaon di Revel») μέχρι το 2026, με δικαίωμα προαίρεσης για τη ναυπήγησης άλλων τριών (3) πλοίων. Το κόστος των επτά (7) πρώτων πλοίων είναι της τάξεως των € 3,9 δισεκατομμυρίων (€ 557 εκατομμύρια ανά πλοίο) και θα ναυπηγηθούν στις εξής διαμορφώσεις: Τρία (3) PPA Full+, δύο (2) PPA Full και δύο (2) PPA Light. Σε υπηρεσία αναμένεται να αντικαταστήσουν τέσσερις (4) ελαφρές φρεγάτες κλάσης «Soldati» και οκτώ (8) κορβέτες κλάσης «Minerva». Οι φρεγάτες «Soldati» εντάχθηκαν σε υπηρεσία την περίοδο 1985-1987 και ήδη έχουν αποσυρθεί από την ενεργό υπηρεσία, ενώ οι κορβέτες «Minerva» εντάχθηκαν σε υπηρεσία την περίοδο 1987-1991 (τέσσερα πλοία έχουν πωληθεί στο Μπαγκλαντές, ενώ άλλα τέσσερα έχουν τεθεί εκτός υπηρεσίας).

Comments

  1. Δεν είμαι ειδικός στο κομμάτι της άμυνας οπότε πιθανόν αυτό που θα πω να είναι μια χαζομάρα, οπότε αν θέλετε μπορείτε να με διορθώσετε, αλλά αν ως χώρα παραγγείλουμε 14 τέτοια πλοία το πιθανό κόστος θα ήταν θεωρητικά 7,8 δις ευρώ (αναφέρατε ότι το κόστος των επτά (7) πρώτων πλοίων είναι της τάξεως των € 3,9 δισεκατομμυρίων (€ 557 εκατομμύρια ανά πλοίο).), ας το στρογγυλοποιήσουμε στα 8 δις. Να υποθέσω ότι για όπλα, υποστήριξη (FOS), εκπαίδευση πάμε στα 10 δις ?
    Αν το πάμε σε βάθος 20ετίας θα χρειαστούμε 500 εκ. τον χρόνο. για αναβαθμίσουμε όλο τον στόλο μας αντικαθιστώντας τις φρεγάτες S καθώς και τις ΜΕΚΟ με ένα τύπο πλοίου (άρα σταματάμε να έχουμε το πρόβλημα της μη ομοιοτυπίας) και μπορούμε κάλλιστα να παραχωρήσουμε στην Κύπρο (ή σε κάποια άλλη φιλική χώρα) τις ΜΕΚΟ έναντι ενός ποσού και ή κάποιες από τις S πιθανότατα.

    Θεωρώ ότι πρέπει να κάνουμε έναν διαγωνισμό (ανοικτό σε όλους) για ένα τύπο σκάφους που να μας ταιριάζει ως Ναυτικό και να παραγγείλουμε μαζικά 14 με 15 φρεγάτες (με την μορφή δόσεων και δανείων ίσως καθώς τα οικονομικά μας δεν μας το επιτρέπουν) ώστε να πετύχεις καλύτερη τιμή /απόδοση αλλά και να έχεις ναυτικό σύγχρονο με λιγότερα λειτουργικά έξοδα.

    1. Μα αυτό λένε όλοι, αυτό ήθελε να κάνει πάντα το ΠΝ. Σήμερα δεν βλέπω να το αντιλαμβάνονται οι κρατούντες. Κάνουν διαπραγματεύσεις για μόλις 2 ακατάλληλα πανάκριβα πλοία και όχι διαγωνισμό για 10 πλοία.

  2. Να πω την αμαρτία μου, αν είναι το εικονιζόμενο στην φωτό,

    α) μοιάζει κακομούτσουνο/άσχημο στην εμφάνιση,
    β) μοιάζει λίγο παλαιατζούρα όλα τα σχέδια τώρα ενσωματώνουν στελθ κτλ ενώ αυτό μοιάζει σαν δεκαετίας του 80,
    γ) το λένε περιπολικό ανοιχτής θαλάσσης, αλλά από τον εξοπλισμό μοιάζει σαν μια μεγαλούτσικη φραγάτα γενικών καθηκόντων (το μέγεθος της είναι 4.800-5.000tn)
    δ) έχει τιμή ψιλο-ακριβής φρεγάτας αν η τιμή δεν έχει τον εξοπλισμό, ή μια καλή τιμή φρεγάτας αν έχει τον εξοπλισμό,
    ε) δεν καταλαβαίνω ποια είναι η σκοπιμότητα να παράγουν αυτό, θα μπορούσαν να παράγουν και άλλες Fremm σε μικρότερο μέγεθος ή Μπελάρα
    στ) λόγω ασχετοσύνης δεν καταλαβαίνω γιατί ενώ έχει προσωπικό 90-120 άτομα (ανάλογα της διαμόρφωσης, κρεβάτια έχει για 173+30 άτομα.

  3. Και εμεις θελουμε Belharra των 1+ δις η μια, για να ριχνουν 8 Σκαλπ, αλλα χωρις να μπορουν να φερουν CIWS (π.χ. RAM, Phallanx) η συστηματα ECM, και θα ειναι τα ακριβοτερα πλοια Αντι-Αεροπορικου πολεμου της Ευρωπης. Πιο ακριβα ακομη και απο τα Αντιτορπιλικα Type 45 της Βρετανιας!!!

    Λες και δεν υπαρχουν ετοιμα σχεδια που να μπορουν να φερουν και MK-41 για πυραυλους ESSM αλλα και sylver για πυραυλους Aster, π.χ. η Δανεζικη φρεγατα Iver Huitfeldt. Αγοραζεις το σχεδιο, κανεις Ναυπηγηση στην Ελλαδα και οι Δανοι σου κανουν δωρο και το Συστημα Διαχειρησης Μαχης. Εναλλακτικα αγοραζεις την Αγγλικη εκδοση της Δανεζικης φρεγατας με τις μετατροπες που εκανε η Babcock ωστε να φτιαξει τις Type-31 / Arrowhead 140. Με 350 εκατομμυρια το καθε πλοιο ΜΑΖΙ με το οπλα και τα ρανταρ, δεν υπαρχει πουθενα τετοια αλλη ευκαιρια.

    Διαφορετικα, ας αγορασουμε τα ετοιμα Ιταλικα πλοια οπως εκαναν οι Αιγυπτιοι, θα μας στοιχησουν φτηνοτερα απο τις Μπελχαρες, μεχρι και ρανταρ ΑΕSA εχουν.

    1. Η Iver Huitfeldt είναι ιδανική λύση για την αντικατάσταση όλων των 9 φρεγατών S.
      Θα πρέπει να γίνει ανοιχτός διαγωνισμός ώστε να υπάρξει έντονος ανταγωνισμός προς όφελός μας.
      Με βασικούς όρους του διαγωνισμού την ευνοική χρηματοδότηση σε βάθος χρόνου και την ενδιάμεση λύση δύο φρεγατών.
      Προσφορές θα υπάρξουν πολλές και σίγουρα πολλοί θα μπούνε σε πειρασμό προκειμένου να κερδίσουν το συμβόλαιο.
      Και εκεί θα πέσουν οι μάσκες όλων όσων προσπαθούν να μας πουλήσουν το παραμύθι πως μόνο από τη Γαλλία υπάρχει χρηματοδότηση.
      Ακόμα και η Ολλανδία θα έμπαινε σε πειρασμό προκειμένου να κερδίσει το συμβόλαιο και να μας παραχωρήσει ενδεχομένως δύο LCF ως ενδιάμεση λύση ακόμα και η Ιταλία με ενδιάμεση λύση δύο FREMM.
      Πάντως με τα σημερινά δεδομένα η ποιο ρεαλιστική λύση και προσιτή παραμένει η Iver Huitfeldt.
      Με ένα μακροχρόνιο σχεδιασμό για 4+4 νέες φρεγάτες θα καλύπταμε όλες μας τις ανάγκες.
      Με 4 AAW Iver Huitfeldt (με SM-2 και ESSM) συν 4 ως φρεγάτες γενικών καθηκόντων και χαμηλότερου κόστους και εξοπλισμού με ESSM2.
      Από τη Γαλλία όπου είναι σταθερός μας σύμμαχος να κάνουμε δεκτή την παλιά πρόταση τους που επανήλθε πρόσφατα για την ανταλλαγή όλων των Mirage με Rafale συν το επιπλέον κόστος.
      Τα χρήματα θα βρεθούν από το χρηματοδοτικό που μας έχουν υποσχεθεί οι Γάλλοι για τη Belharra όπου θα ακυρωθεί και η όποια χρηματοδότηση θα χρησιμοποιηθεί για την αγορά των Rafale.
      Θεωρώ πως οι Γάλλοι σε μια τέτοια περίπτωση θα είναι ποιο ευέλικτοι γιατί άλλο βάρος έχει μια αγορά του Rafale και άλλο η Belharra.
      Η αγορά των Belharra θα είναι η ταφόπλακα του Πολεμικού Ναυτικού.
      Το τυράκι στη φάκα είναι οι MdcN αλλά όσοι πιστεύουν πως με 2Χ8=16 MdcN θα καταστρέψουν την Τουρκία ή ότι θα έχουν κάποιο καθοριστικό λόγο σε μια υποθετική σύγκρουση μάλλον είναι λίγο αφελείς.
      Το μόνο που θα καταστρέψουν είναι το Πολεμικό Ναυτικό επειδή είναι μια κάκιστη αγορά.
      Η αγορά της Belharra είναι καθαρά 100% πολιτική απόφαση.
      Ο Μητσοτάκης προσπαθεί μέσω αυτής της αγοράς να εξαγοράσει προστασία για τον ίδιο όπως ακριβώς κάνει και στο εσωτερικό με την εξαγορά των δημοσιογράφων και των καναλιών.
      Κλείνοντας θεωρώ πως για τις νέες φρεγάτες πρέπει να γίνει ανοιχτός διαγωνισμός για 4 AAW Iver Huitfeldt με SM-2 και ESSM2 και άλλες 4 Iver Huitfeldt γενικών καθηκόντων με μικρότερο εξοπλισμό και ESSM2 για μικρότερο συνολικό κόστος.
      Εκτός και αν μέσου του ανταγωνισμού σε ένα ανοιχτό διαγωνισμό προκύψουν και άλλες ποιο δελεαστικές προτάσεις.
      Και από τη Γαλλία Rafale με τον τρόπο που ανέφερα λίγο παραπάνω.

      1. Οντως, με ενα διαγωνισμο θα τρεχαν ολοι να μας δανεισουν καμια 10αρια δις. Κ γιατι δε βγαινουν δημοσιως οι ολλανδοι πχ να πουν παιδια παρτε απο μας σας δανειζουμε κ μεις; Ή οι δανοι; Οι αμερικανοι που μας δανειζουν πχ μια χαρα χωθηκαν στη μεση. Κ μ αρεσει οτι φαντασιωνεσαι οτι θα σου δωσουν τζαμπε κ μερικες de zeven. Με δανεικα, το τονιζω! Που οι βορειοευρωπαιοι ειδαμε ποσο ανοιχτοχερηδες ηταν μαζι μας τα χρονια της κρισης… Επισης το θεμα μπελαρα επι τσιπρα ξεκινησε αλλα για καποιο λογο ο μητσοτακης αγοραζει προστασια. Οκ αδερφε καταλαβαμε

        1. andreasmp412c
          Ανοιχτό διαγωνισμό κάνουν όλες οι σοβαρές χώρες ακόμα και η Ινδονησία,απευθείας αναθέσεις κάνουν μόνο οι τριτοκοσμικές χώρες που δεν σέβονται τα χρήματα των φορολογουμένων τους.
          Και ο Τσίπρας προστασία έψαχνε με την αγορά της Belharra και ο Μητσοτάκης.
          Αναφέρθηκα στο Μητσοτάκη συγκεκριμένα διότι σήμερα αυτός κυβερνά.
          Δεν είπα δωρεάν δύο LCF από την Ολλανδία είπα ενδιάμεση λύση.
          Η ενδιάμεση λύση προφανώς έχει και κάποιο κόστος.
          Και αδερφέ τίποτα δεν κατάλαβες από το σχόλιο μου για αυτό και απάντησες όπως απάντησες.

        2. Χωρις διάγωνισμο γιατι να σου κανει ο αλλος προτάση δανεισμου οταν εσυ τον αποκλειεις δινοντας την δουλεια στους Γαλλους που ταχα μου μονο αυτοι θα σε δανειζαν? .Δηλαδη οι αλλοι αν σε δανεισουν θα χασουν τα χρηματα τους ενω οι Γαλλοι μας αγαπανε και μας δανειζουν?
          Τα πιστευετε αυτα που γραφετε η απλα αναπαραγετε οτι μας σερβιρουν?
          Στο τελος οι καλοι δανειστες Γαλλοι θα σε γδαρουν στα τελικα κοστη δινοντας σου και οτι αυτοι εχουν προσφορο και οχι μονον κατωτερο ολων των αλλων και σε ασημαντη ποσοτητα αλλα και ακριβοτερο .
          Φοβερη προσφορα.
          Πιστευει καποιος οτι δεν θελουν να πουλησουν οι αλλοι απο Ιταλους μεχρι Γερμανους και η χρηματοδοτηση ειναι το προβλημα η ο εντεχνος αποκλεισμος τους με απευθειας αναθεση προς εξαγορα σκιωδους στηριξης απο την Γαλλια?
          Εαν γινοταν διαγωνισμος ολα αυτα θα αποδεικνυονταν στην πραξη και εαν εμεναν οι Γαλλοι με το μοναδικο χρηματοδοτικο πακετο θα δεχομουν το αναγκαιο και αναποδραστο του ζητηματος .
          Κανεις λοιπον δεν μπορει να μιιλαει κατηγορηματικα για ελλειψη προτασεων γιατι δεν ειναι ανοιχτο καφενειο για παραγγελια η εκδηλωση ενδιαφεροντος μια προμηθεια να ερθει μονη της μια εταιρεια να σου κανει διακρατικη μαλιστά προταση αλλα εσυ την προσκαλεις επισημα μεσω διαδικασιας η επαφων .Αν πας μονο σου σε μια εταιρεια πως ο αλλος θα εμπιστευτει το αδιαβλητο ενος διαγωνισμου?
          Που δεν κανεις καν?
          Το αντιθετο ειναι εξαιρεση και οχι ο κανονας.
          Τωρα τα υπολοιπα τα ακουω ολα βερεσε οπως ελεγαν κατι φωστηρες για ακριβες και σε κακη κατασταση ADL επειδη τις ειδαν για μιση ωρα σε εθιμοτυπικη επισκεψη και απεφανθησαν επι παντος επιστητου και τωρα μειναμε με τα μουσεια.

      2. @Mιχαλης

        Να ξεχασουμε τις αντιαεροπορικες φρεγατες γενικως. Ειναι πανακριβες και δεν τις σηκωνει η τσεπη μας. Ιδιως οταν παμε να τις παρουμε διχως διαγωνισμο και εισαγουμε τοσα νεα οπλα. Αεραμυνα περιοχης στο Αιγαιο και το Λυβικό θα προσφερει η Αεροπορία. Να το χωνεψουμε επιτελους: κυρια αποστολη των φρεγατων στο Αιγαιο πρεπει να ειναι ο ανθυποβρυχιακος πολεμος, στη δε Ανατολικη Μεσογειο μονο με υποβρυχια κανουμε παιχνιδι.
        Συμφωνω οτι ειναι καλυτερα να επιλεξουμε πλοια τα οποια θα χρησιμοποιουν το ESSM, που ηδη εχουμε, για αεραμυνα σημειου. Αυτο θα μειωσει και αλλο το κοστος, αλλα και την πολυτυπια.
        Υπο αυτες τις συνθηκες, με τα 3 δισ. που θελει να πεταξει ο Κούλης στις Μπελχαρες, πιστευω οτι ειναι εφικτη η ναυπηγηση 4 ανθυποβρυχιακων φρεγατων και 2 υποβρυχιων. Ενα πολυ αξιοπρεπες και ορθολογικο ναυτικο προγραμμα.

        1. Όπως εξηγώ στο σχόλιο μου παραπάνω 4+4 Iver Huitfeldt 4 AAW και 4 γενικών καθηκόντων.
          Η Iver Huitfeldt προσιτή και καμία σχέση δεν έχει με τις ακριβές σχεδιάσεις άλλων φρεγατών AAW.

        2. NF
          Αν θεωρούν απαραίτητη την αεροπορική κάλυψη στην Ανατολική Μεσόγειο θα μπορούσαν να συμμετέχουν στην συμφωνία MRTT-C στα πλαίσια NSPA που είναι ανοιχτή για χώρες του ΝΑΤΟ, η να ρωτήσουν τους Γάλλους για μια διακρατική συμφωνία αφού έχουν προγραμματίσει να εντάξουν και 15 δικά τους Α330 MRTT στην Adla για αντικατάσταση των KC-135 και να έχουν συνέχεια μια η δυο CAP στον αέρα σε εκείνη την περιοχή, αφού δεν θέλουν να ασχοληθεί η ΠΑ με εναέριο ανεφοδιασμό για να ρίχνει όλα τα χρήματα σε μαχητικά αεροσκάφη.
          Έτσι θα μπορούσαν να αποφύγουν το δίλλημα με τα πλοία AAW που είναι για όλους όσοι τα έχουν αποκτήσει μια ακριβότερη υπόθεση σε σύγκριση με τα πλοία γενικής χρήσης. Αν θέλουν ένα συμβόλαιο οι Γάλλοι μπορούν να το πάρουν για άλλα μέσα η πλοία με χαμηλότερα έξοδα αγοράς και να έχουν επιπλέον μια συμφωνία για υπηρεσίες υποστήριξης στον αέρα, όπως γίνεται και σε άλλα προγράμματα συνεργασίας.
          Αυτό θα σήμαινε βέβαια ότι θα πρέπει να συνεργαστούν με την αεροπορία και αυτό ίσως να μη τους ενθουσιάζει και για αυτό ψάχνονται για πλοία AAW.

        3. Καλό ηταν να μην σπάνε οι παραγγελίες 2πλοία 2 υποβρύχια κλπ.
          Αφού θα διατεθεί ένα ποσό που θα πλησιάσει τα 3 δισεκατομμύρια είτε ας αγοραστούν μαχητικά, είτε πλοία Gowind αφού θα πάει στους Γάλλους το συμβόλαιο…
          Από εκεί και πέρα αν μπορούμε να τσιμπήσουμε κανένα Mirage 2000-5…

      3. Αυτην την προσφορα ανταλλαγης mirgae με rafale συν το κοστος πρωτη φορα την ακουω επισης κρινοντας απο το κοστος των rafale παρα το γεγονος οτι εχουμε ηδη καποιες υποδομες και οπλα η διαφορα θα ειναι τεραστια.

        Γιατι να τρεξουν χωρες να σου δωσουν και πλοια ενδιαμεσης λυσης και ευννοικη χρηματοδωτηση?

        Πως ο διαγωνισμος θα ειναι ανοιχτος αν θες Iver Huitfeldt?

        1. Μπορούμε να κάνουμε ανοιχτό διαγωνισμό έχοντας ως βάση στο μυαλό μας την προσφορά για την Iver Huitfeldt φυσικά αν προκύψουν και άλλες δελεαστικές προτάσεις το συζητάμε.

          Οι χώρες θα τρέξουν να σου δώσουν ευνοική χρηματοδότηση και ενδιάμεση λύση γιατί θα υπάρξει έντονος ανταγωνισμός και πολλές χώρες θα μπούνε σε πειρασμό να κερδίσουν ένα τέτοιο συμβόλαιο.

          Βασική προυπόθεση ένα ναυπηγικό πρόγραμμα σε βάθος χρόνου για 4+4 νέες φρεγάτες.

          Η πρόταση για ανταλλαγή όλων των Mirage με Rafale (συν το επιπλέον κόστος) δεν είναι τωρινή.

          Είχε γίνει στο πρόσφατο παρελθόν από τους Γάλλους και επανήλθε πρόσφατα αν και ποτέ δεν έφυγε από το τραπέζι.

      4. Από πότε πλοίο των Δανών ειναι ιδανική λύση; Το βασικό πρόβλημα του ΠΝ ειναι η αντικατάσταση των κύριων πλοίων επιφανείας, με φρεγάτες πολλαπλών ρόλων…

        Επίσης στους εξοπλισμούς υπάρχει και το πολιτικό θέμα, δεν αγοράζεις από οπουδήποτε όπλα…

        1. Το πλοίο της Δανίας είναι ιδανικό γιατί μπορεί με προσιτό κόστος να αποδώσει ότι πλοίο θέλεις. Προσφάτως οι Βρετανοί έκλεισαν συμφωνία για 5 σκάφη πολλαπλών ρόλων, με οπλισμό και εξοπλισμό της επιλογής τους, βασισμένα στα AAW πλοία της Δανίας.

          Τα σκάφη μπορούν να εξοπλιστούν με πλοία από Γαλλία σε ότι έχει να κάνει με πυραύλους εναντίον πλοίων και πλεύσης, ακόμη και σε άλλον εξοπλισμό, όπως αντίμετρα, ΗΠ σόναρ κτλ. Απλά οι ΑΑ πύραυλοι τα ραντάρ και το ΚΠΜ του πλοίου θα είναι αυτά που θέλει το ΠΝ και όχι ότι επιβάλουν οι Γάλλοι.

          1. Οτι εχουν προσιτό κόστος τα έχουμε πει, ειναι αδύνατο για πράγματα που αγοράζονται κατά 80% από τον ίδιο και ειναι και το μεγαλύτερο κόστος του πλοίου να πετύχεις τις τιμές που αναφέρονται, το πως το πέτυχαν οι Δανοί ειναι ένα θέμα που εχει κουβεντιαστεί πολλές φορές. Εδώ μόνο η άοπλη type 31, χωρίς φορτίο και κοστίζει 300εκ.

    2. Δε θα σχολιασω τα υπολοιπα περι αγορων κτλ θα μεινω στην ναυπηγηση στην ελλαδα. Δε μαθαμε ακομη απ τις super vita, πρεπει να την πατησουμε κ να χρυσοπληρωσουμε κ τις φρεγατες δλδ…

      1. Ελα ντε. Ποτε θα καταλαβουμε επιτελους οτι δεν το κατεχουμε το αθλημα; Καναμε 12 χρονια να ναυπηγησουμε 3 ΜΕΚΟ και αλλα 13 χρονια για 3 υποβρυχια. Και κοστισε και παραπανω.

        1. Μην ξεχνάτε τα αρματαγωγά που ήταν επίσης οδύσσεια μέχρι να παραδοθούν με υπέρβαση του κόστους μερικών δισεκατομμυρίων επιπλέον νταβατζιλίκι που πλήρωσε ο φορολογούμενος για να κάνουν σήμερα κρουαζιέρα οι λαθρομετανάστες…

    3. Από άρθρα των τελευταίων βδομάδων και σε αυτό το site αλλά και στον Δούρειο Ίππο, γράφτηκε πως θα είναι εξοπλισμένες οι [email protected] με RAM και εάν δεν κάνω λάθος (δεν είμαι καλός γνώστης των συστημάτων) τα συστήματα για ECM θα είναι ενσωματωμένα στο Sea Fire ή κάτι τέτοιο. Όσον αφορά για τα ECM, το διάβασα σε ένα σχόλιο στη πτήση και διάστημα από έναν άλλο αναγνώστη. Όσον αφορά τους εκτοξευτές σίγουρα θα είναι 4 και μάλλον οι 2 από τους 4 θα είναι sylver A50 και οι άλλοι 2 Α70. Θα φέρουν μάλλον 32 camm, επειδή οι sylver βρίσκονται σε φάση αναβάθμισης (ITR) για να φέρουν μελλοντικά όλα τα όπλα της MBDA. Απλά εμείς θα πρέπει να τους πιστοποιήσουμε στο σύστημα μάχης και στα ραντάρ. Οι εκτοξευτές λογικά θα μπορούν να χωράνε x4 στο κάθε κελί. Τα υπόλοιπα κελιά θα έχουν 16/24 aster 30 και + – 8 scalp. Δεν νομίζω να υπάρξει εμπόδιο στη χρήση των camm. Εάν το κάνουν αυτό οι Γάλλοι και μας φορτώσουν τους aster 15 για αεράμυνα σημείου που στο κάθε κελί μπαίνει μόνο ένας, τότε θα δουν δύσκολα παραγγελίες για κορβέτες. Στις gowind τι θα βάλουμε τότε; Ή θα πρέπει να τις πάρουμε με essm για να μπαίνει σε τετράδες ή θα συμβιβαστούμε με 16 aster 15/30 ή 8 aster 30 και 8 aster 15. Συν της άλλης θα είναι πολύ κοστοβόρο να συντηρούμε και aster 15/ camm και essm. O στόλος θα πρέπει να αποκτήσει ομοιογένεια. Λεφτόδεντρα δεν υπάρχουν. Προσωπικά για φρεγάτες προτιμώ [email protected], εάν όντως φέρουν RAM (θα ναι ακραίο να μην φέρουν και αυτές θα είναι οι τελευταίες 2 γαλλικές αγορές για το ναυτικό, εάν εξελιχθούν έτσι τα πράγματα). Για κορβέτες και το πλοίο που παρουσιάζεται σε αυτό το άρθρο ίσως φαίνεται καλή περίπτωση, αλλά πρέπει να δούμε τις pesco μήπως μας συμφέρουν σε θέμα οπλισμού και κόστους περισσότερο. Σίγουρα οι fremm θα ήταν καλύτερες σε αριθμό όπλων, αλλά και με 32 camm er και 24 aster 30 + ecm + ram (21 πύραυλοι) κάνεις και με το παραπάνω δουλεία. Δεν χρειάζεται να πάρουμε απαραίτητα κάτι με 48 κελιά. Πρέπει να αποκτήσουμε και UAV για παρακολούθηση και τανκερ για εναέριο ανεφοδιασμό, τις τορπίλες, μία γερή αναβάθμιση ΜΕΚΟ και πιστοποίηση όλων των όπλων στα Mirage. Μετά πας για πόλεμο και βγαίνεις νικητής. Άμα δεν υπάρχει βούληση να πολεμήσεις και 48 κελιά να έχεις δεν μου λέει κάτι. Μακάρι να είχαμε λεφτά για FREMM να τις έχουμε για ΑΑW και να πέρναμε τις [email protected] για φρεγατοκορβέτες στην διαμόρφωση που είπα πιο πάνω, αλλά και με τις τελευταίες γίνεται δουλεία. Πιο πολύ πρέπει να ανησυχούμε για τον χρόνο παράδωσης και τον χρόνο της πολεμικής κρίσης και για το ότι δεν αναβαθμίζουμε τις Μεκο όπως πρέπει και ότι δεν έχουμε τορπίλες. Απ’ την άλλη χωρίς ενδιάμεση λύση δεν μπορείς να δεσμεύσεις τα 4 καλύτερα πλοία σου για 2 χρόνια και να ελπίζεις μην το εκμεταλλευτεί η Τουρκία. Μακάρι η αγορά των Bel να φέρει καμία ενδιάμεση λύση είτε στη θάλασσα, είτε στον αέρα και να πάρουμε και μερίδιο κατασκευής των aster 30 και των camm er. Μελλοντικά θα μπορούμε να πάμε και σε samp/t aster 30 μαζί με τη Κύπρο και να γίνει μία πιο οικονομική αγορά. Στο χέρι των Γάλλων είναι να κάνουν κάποιες υποχωρήσεις και να λάβουν τα μέγιστα σε βάθος χρόνου. Απ’ την άλλη ας ανοίξουμε εμείς ένα ταμείο άμυνας, να αυξήσουμε και τον προϋπολογισμό, ας ζητήσουμε και την βοήθεια της ομογένειας και κάποιων εφοπλιστών, ας προσφέρουμε φορολογικές διευκολύνσεις σε όσους βοηθήσουν για την άμυνα, ας μας πάρουν και 6 ευρώ το δίμηνο από τον λογαριασμό της ΔΕΗ και ας παίρνουν τον ΦΠΑ από ποτά και καφέδες και να τον ρίχνουν στην άμυνα. Είμαστε που είμαστε λαός της καφετέριας, ας βοηθήσει λοιπόν έμμεσα το καλαμάκι στην αναστύλωση της άμυνας για να συνεχίσουμε να πίνουμε ήσυχοι τον καφέ μας.

      1. Αν ισχύουν αυτά που λέγονται στο παρακάτω για τα MMCS που προτείνονται συχνά σε συζητήσεις, η γαλλική FTI φαίνεται όντως προτιμότερη ως λύση.
        Ειδικά απο οικονομική άποψη και αν υπάρχει και η πρόβλεψη για χρήση των μελλοντικών εκδόσεων του Aster 30 στους εκτοξευτές που θα εγκατασταθούν στα πλοία.

        MMSC For Hellenic Navy: No, The Cost Is Not € 2 Billion, It Is Double The Amount

        https://www.navalnews.com/naval-news/2019/11/mmsc-for-hellenic-navy-no-the-cost-is-not-e-2-billion-it-is-double-the-amount/

        Άκου εκεί ζητάνε και 10% γραφική ύλη των FMS απο τα συνολικά έξοδα του προγράμματος. Δηλαδή δεν φτάνει που θα τους αναθέσεις έργο 4 δις $ για αποτυχημένο σχέδιο πλοίου, θέλουν και μπαξίσι απο πάνω για να ρίξουν δυο σφραγίδες και 5 υπογραφές. Πλάκα έχουν οι άνθρωποι!

        What is true is that the process can be achieved through FMS. Note that FMS is not a free process. There is a 10% charge on each program as a US Government service.

    4. Ναυοπήγηση στην ελλάδα????? ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΑΧΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ ΣΑΝ ΤΑ 214 ΚΑΙ ΤΙΣ ΤΠΚ??????
      ΝΑ ΜΑΣ ΛΕΙΠΕΙ!!!!!!
      Καλύτερα να ερθουν από έξω στην ώρα τους και να δίνουμε επιδόματα ανεργίας παρά να τα πληρώσουμε 3 φορές πάνω και να μην τα πάρουμε και ποτε!!!!

    1. Σε διαφημιστική μπροσούρα του 2016 η MBDA ανέφερε ότι βρίσκεται σε διαδικασία πιστοποίησης των CAMM/CAMM-ER στους A50.

        1. Υπάρχει ένα λίγο πιο παλιό PDF που δείχνει σε Α50.
          CAMM-ER & quadpack δεν υπάρχει ακόμα τίποτα συγκεκριμένο ακόμα.

  4. Ρε σεις, ο Φρανσέσκο Μοροζίνι δεν ειναι ο Βενετός στρατηγος που τίναξε στον αερα τον Παρθενωνα το 1687; (μεχρι τοτε το μνημειο εδιατηρειτο περιπου αθικτο επι 2000 χρονια).
    Αν ειναι δυνατόν να δωσανε αυτουνού το ονομα στο πλοίο οι Ιταλοί!

    1. Που το απιστευτο?
      Σημαντικη προσωπικοτητα της Βενετιας ηταν με άξιολογη δραση η νομιζεις πως εχουν συμπλεγματα σαν και εμας που ντρεπομαστε για προσωπικοτητες της ιστοριας μας επειδη δεν τις εγκρινει το αριστερο παρακρατος?

  5. Το CAMM είναι ήδη πιστοποιημένο στους εκτοξευτές A50 sylver:

    https://www.naval-group.com/wp-content/uploads/2017/01/sylver-multimissile-vertical-launcher.pdf

    Aλλες πηγες αναφέρουν πως δεν είναι πιστοποιημένο για quad packing στους SYLVER :

    Το quad packing έχει γίνει για τους MK41 όχι στο SYLVER αφού κανένας δεν ενδιαφέρεται προς το παρόν:

    Quad-packed Sylver is a theoretical niche capability for the UK and France but Lockheed Martin has already tested and proven the quad-pack concept for their Mk 41 VLS Extensible Launching System (EXLS

    https://www.savetheroyalnavy.org/from-sea-wolf-to-sea-ceptor-the-royal-navys-defensive-shield/

    Κατά MBDA μπορεί να μπει αλλα καποιος Πελάτης πρέπει να βρεθεί να πληρώσει για τη πιστοποίηση

    Ο CAMM-ER για ναυτικές εφαρμογές είναι Ακόμα στον αέρα αφού ούτε οι Ιταλοί δεν είναι σίγουροι για αυτόν:

    https://www.defense-aerospace.com/articles-view/feature/5/207899/italian-parliament-green_lights-camm_er-missile-program.html

    However, the Navy’s involvement in the program is dependent on the outcome of an ongoing feasibility study to confirm the missile’s compatibility with the Italian Navy’s new class of multirole warships, the Pattugliatori Polivalenti d’Altura (PPA)

    https://ukdefencejournal.org.uk/camm-er-missile-completes-trials-milestone/

  6. Προφανως ειναι φρεγατα, βασει εκτοπίσματος και εξοπλισμου. Ασχετα αν το βαφτισαν «περιπολικο» για πολιτικους λογους. Αν αυτο ειναι «περιπολικο», τοτε οι δικες μας ΜΕΚΟ των 4000 τονων ειναι ψαρόβαρκες.

  7. andreasmp412c – ΝF – Ndgi

    Δεν νοείται ναυπηγικό πρόγραμμα σε κρατικά ναυπηγεία είτε σε ναυπηγεία σαν το Ελευσίνας με την παρούσα κατάσταση.
    Προφανώς και στα πλαίσια ενός προγράμματος μακροπρόθεσμου σχεδιασμού για π.χ 4+4 νέες φρεγάτες αυτός που θα κερδίσει το πρόγραμμα θα πρέπει να πάρει ένα ναυπηγείο και να το λειτουργήσει.
    Μην συγκρίνεται λοιπόν την αρρωστημένη κατάσταση που επικρατεί με την απαξιωμένη πολεμική βιομηχανία μας και εδώ και οι ευθύνες των πολιτικών διαχρονικά είναι βαρύτατες.
    Εκτός και αν πιστεύετε πως οι Έλληνες είναι εντελώς ανίκανοι και ικανοί μόνο για να φτιάχνουν μουσακά και τζατζίκη.
    Προσωπικά δεν το πιστεύω αυτό.
    Αυτό που πιστεύω είναι πως οι Έλληνες έχουν μεγάλες δυνατότητες και προοπτικές εφόσον έχουν σωστό καθοδηγητή.
    Άρα ανθρώπινο δυναμικό και υψηλού επιπέδου υπάρχει στην Ελλάδα αυτό που δεν υπάρχει είναι η πολιτική βούληση των κυβερνήσεων διαχρονικά.

    1. Αυτό λέει και στο άρθρο με τα MMCS που επεσήμανα στο σχόλιο μου προς τον ANDREAS λίγο πιο πάνω για την πραγματικότητα με τα ναυπηγεία στη Ελλάδα.
      Φανταστείτε που θα έφταναν τα έξοδα για τα πλοία αν προσθέσουν και το ποσό που θα δαπανήσουν για την επαναλειτουργία των ναυπηγείων στην Ελλάδα που θα αναλάβουν για το πρόγραμμα.
      Προφανώς είναι περισσότερο θέμα και ευθύνη των ηγεσιών, και πιστεύω ότι έχουν ακόμα πολύ δρόμο μπροστά τους για να φτιάξουν ναυπηγεία που να αντέχουν στον ανταγωνισμό.
      Προς το παρόν λοιπόν θα έλεγα μακρυά απο περιπέτειες με εμπλοκή των ελληνικών ναυπηγείων που εύκολα θα μπορούσαν να εξελιχθούν σε εθνική τραγωδία όσο βρίσκονται σε ακατάλληλα χέρια. Απο την άλλη δεν θα ήθελα και ναυπηγήσεις σε ναυπηγεία στην Αμερική αφού είναι επίσης πολύ ακριβά, αλλά να μείνουμε στην Ευρώπη είτε μιλάμε για Γαλλία είτε για Ολλανδία και άλλα με μακρόχρονη εμπειρία στην ναυπήγηση πολεμικών πλοίων.

      1. Πριν λίγο διάβασα στη πτήση ότι υπάρχει καθυστέρηση με τις ιταλικές φρεμμ των Αιγυπτίων. Ότι δεν τους έχουν απαντήσει ακόμα οι Ιταλοί. Θα τις κρατάνε για εμάς…. Μακάρι αλλά δεν παίζει ούτε στα πιο τρελά μας όνειρα.

        1. Αν υπάρξει ναυάγιο στη συμφωνία για τις δύο Ιταλικές FREMM θα ήταν ιδανική περίπτωση για εμάς αρκεί να μην αρχίσουν πάλι τις δικαιολογίες (όπως με τις Αδελαίδες) πως πρόκειται γοα γενικότερο συμβόλαιο πολλών δις ευρώ δορυφόρους και αεροπλανοφόρα προκειμένου να μην προχωρήσουν.
          Σε μια τέτοια περίπτωση υποθετικά θα μπορούσαμε είτε να πάμε σε περισσότερες ναυπηγήσεις Ιταλικών FREMM μιας και το κόστος τους είναι λογικό 550-600 εκατ. χωρίς όπλα,υποδομές κτλ.
          Είτε 2+2 Ιταλικές FREMM ως γενικών καθηκόντων φρεγάτες και 4 AAW Iver Huitfeldt.
          Και από τη Γαλλία Rafale όπως έχω πει σε άλλο μου σχόλιο.

          1. Αμα πας σε 4 Iver Huitfeldt, γιατί να πάρεις και 2+2 Ιταλικές FREMM ως γενικών καθηκόντων; γιατί όχι 8 Iver Huitfeldt;

          2. Gunner

            Σωστός.
            Και έτσι έχεις ομοιοτυπία με 8 Iver Huitfeldt όπως περιέγραψα λίγο παραπάνω.
            Με 4 AAW Iver Huitfeldt και 4 γενικών καθηκόντων.
            Απλά με την Ιταλική FREMM με βάζει σε πειρασμό η άμεση παράδοση των δύο πρώτον.

          3. Μιχάλης – Gunner

            Εάν υπήρχε η πιθανότητα να γίνει υποψήφιο το σχέδιο Stanflex της Δανίας για αντικατάσταση του συνόλου των S στο ΠΝ, θα μελετούσα και το θέμα Absalon-class που βασίζονται στο ίδιο σχέδιο σκάφους τα οποία καλύπτουν όμως παράλληλα στα καθήκοντα ναυτικού πολέμου που περιλαμβάνει και την ναρκοθέτηση θαλάσσιων περιοχών και την αντιμετώπιση αυτών ένα εύρη φάσμα αποστολών ξεκινώντας απο καθήκοντα διοίκησης και ελέγχου ως πλωτά στρατηγεία, μέχρι και την υποστήριξη μάχης για αμφίβιες επιχειρήσεις και μονάδες στην ξηρά αφού έχουν και την δυνατότητα μεταφοράς και φόρτο-εκφόρτωσης στρατιωτικών οχημάτων συμπεριλαμβανομένης μιας μικρής δύναμης αρμάτων μάχης.

        2. Μάλλον για άλλους λόγους θα καθυστερεί η υπόθεση των FREMM, σίγουρα όχι για εμάς, για εμάς κρατάνε κάτι LCS που έτσι και αλλιώς έμειναν στο ράφι αφού δεν έπεισαν ούτε τους σκληροπυρηνικούς και πιο φανατικούς πατριώτες στο USN.
          Γενικά δεν πιστεύω ότι θα αποκτήσουμε πλοία των 6000ts για το ΠΝ, αλλιώς θα είχαν προχωρήσει πρίν απο χρόνια τα πράγματα όταν το ΠΝ είχε εκφράσει μια επιθυμία για τις ολλανδικές LCF.
          Ενώ σήμερα συζητάνε με το ζόρι για πλοία των 4000ts με πολύ λιγότερο οπλισμό.

          1. Η γενική τάση πάντως στις νέες σχεδιάσεις φρεγατών είναι πάνω από τους 6000 τόνους και πάνω.
            Και οι κορβέτες πλέον προσεγγίζουν το εκτόπισμα παλαιότερων φρεγατών όπως οι S και η Meko.
            Οι απαιτήσεις πλέον έχουν αλλάξει για τις νέες φρεγάτες με βαρύτερο εξοπλισμό,ραντάρ,ηλεκτρονικά,μεγαλύτερο εκτόπισμα πιθανώς για να αντέχουν και σε πλήγματα κτλ.
            Άρα και εμείς πρέπει να το δούμε αυτό.

      2. Σίγουρα όπως περιγράφεις από τη στιγμή που τα ναυπηγεία βρίσκονται σε ακατάλληλα χέρια δεν μπορούν να γίνουν πολλά.
        Από την άλλη όμως δεν μπορώ να δεχτώ πως οι Έλληνες είναι ανίκανοι και ικανοί μόνο για να φτιάχνουν μουσακά και τζατζίκι.
        Ανθρώπινο δυναμικό υψηλό διαθέτει η χώρα μας αυτό που δεν διαθέτει είναι πατριωτικό πολιτικό προσωπικό που να βλέπουν πέρα από τη μύτη τους.
        Με ένα μακροχρόνιο σχεδιασμό για περισσότερες φρεγάτες θα μπορούσαν να ζητήσουν ο νικητής του διαγωνισμού να πάρει και ένα ναυπηγείο και να το λειτουργήσει.
        Αυτό θα έχει πολλά θετικά κυρίως μεγάλη προστιθέμενη αξία για μας, θέσεις εργασίας και μεταφορά υψηλής τεχνολογίας και τεχνογνωσίας.
        Και επιτέλους κάποια στιγμή πρέπει να σοβαρευτούνε και να αναγεννήσουν την πολεμική μας βιομηχανία.
        Και εδώ μπορούν να βοηθήσουν και οι Έλληνες εφοπλιστές.
        Το κάλεσμα μπορεί να γίνει και όποιοι θέλουν να κρυφτούν και όποιοι θέλουν να εμφανιστούν.

        1. Ανίκανοι σίγουρα δεν είναι οι Έλληνες απο άποψη ταλέντου και αυτό που λένε technical understanding and manual skills, και υπάρχουν αρκετά παραδείγματα για αυτό το σημείο. Αυτό που πάσχει σε πολλά σημεία είναι το σύστημα στην Ελλάδα και αυτό πρέπει να αλλάξει.

          Στο θέμα της τάσης για σκάφη μεγαλύτερου εκτοπίσματος συμφωνούμε γενικά, αυτά θα μπορούσαν όμως να χαρακτηρίζονται και άνετα ως αντιτορπιλικά αν σκεφτούμε ότι τα Charles-F.-Adams των 4500ts λεγόταν και DDG ενώ τα σημερινά Α/Τ έχουν φτάσει η και ξεπεράσει τους 9000ts σε εκτόπισμα.
          Απο παλαιότερες συζητήσεις για το θέμα θυμάμαι ότι σε μια χώρα του ΝΑΤΟ που είχε τα C.F. Adams σε υπηρεσία είχε ξεσπάσει μια μεγάλη υστερία επειδή υπήρχαν φόβοι ότι μετά την απόσυρση τους -που είχε αποφασιστεί- θα ακολουθούσε υποβάθμιση του πολεμικού ναυτικού σε φρεγατοναυτικό όπως έλεγαν. Οι αντικαταστάτες είχαν όμως σχεδόν διπλάσιο εκτόπισμα και σαφώς υψηλότερα έξοδα στη αγορά ενώ έχουν ταξινομηθεί ως φρεγάτες.
          Για τα ναυτικά με στενά οικονομικά περιθώρια όπως είναι το ΠΝ, συνεχίζουν να ναυπηγούνται φρεγάτες μικρότερου εκτοπίσματος όπως οι FTI. MEKO A200 και οι ολλανδικές SIGMA.

  8. Αμυντικές βιομηχανίες και διαχρονικά εγκληματικά λάθη.

    https://infognomonpolitics.gr/2020/05/milontas-gia-onira-1-perasa-30-chronia-stin-eav-kyrios-stis-kataskeves/

    https://infognomonpolitics.gr/2020/05/i-tragodia-tis-ellinikis-amyntikis-viomichanias/

    Και έτσι φτάσαμε στο σήμερα με όλες τις πολεμικές βιομηχανίες να είναι προβληματικές.

    1. Αν θέλουμε αμυντική βιομηχανία:
      -Δεν πρέπει να είναι κρατική
      -Δεν πρέπει να είναι κρατικοδίαιτη (π.χ. να έχει το πολύ 30-50% των εσοδων της από το Ελληνικό κράτος και τα άλλα από αλλού)
      -Να μην υπάρχει ούτε ένας μόνιμος, καθώς σε τέτοιες εταιρείες η δραστηριότητα ανεβοκατεβαίνει με τα χρόνια ανάλογα τις μεγάλες ή μικρές παραγγελιες, οπότε πρέπει να είναι ευέλικτη.

      Τέλος έχει πλάκα που την τελευταία φορά συνομιλούσα με ένθερμο οπαδό (και μάλλον εργαζόμενο αλλά όχι μόνιμο) της ΕΑΒ στον οποίο προσπαθούσα να εξηγήσω τα προβλήματά της. Με τα πολλά και ο ίδιος ήρθε και είπε ότι μέρος της κακοδαιμονίας της ήταν οι μεγάλοι μισθόί των ΄παλιών, βυσμάτων και χωρίς να παράγουν, και του είπα ναι αλλά είδα ότι κάνετε απεργίες για τις περικοπές, αλλά δεν κάνατε ποτέ απεργίες γιατί προσλαμβάνονται βύσματα κτλ, Μετά το τέλος των απεργιών επειδή έγιναν δεκτά τ αιτήματα των χαμηλόμισθων και δεν τους κόβεται ο μισθός, ξαναρχισαν οι απεργίες γιατί δεν επέστρεψαν τα επιδόματα και των υψηλόμισθων…

  9. Απο τα σκαφη που αποσυρει η Ιταλια κανενα δεν ενδιάφερει την ανυπαρκτη ναυτικα Κυπρο η προτιμά φουσκωτα και τενεκεδες τυπου Αλασια?
    Απο καπου δεν πρεπει να ξεκινησουν ναυτικα η θα μεινουν ως εχουν ?
    Τελικα πως φανταζονται τους εαυτους τους ναυτικα και στρατιωτικα στο μελλον?
    Υπο προστάσια τριτων η υπο μονιμη απειλη?
    Τα πλοια δεν ειναι καινουργια αλλα εχουν μια δεκαετια ακομη χρησης αποδειξη η διαθεση τους και η χαμηλη τιμη ειναι δελεαρ αφου η Κυπρος δεν εχει ταχα μού χρηματα ασχετα εαν εχει λεηλατησει το ταμειο αμυνας της δεκαετιες τωρα για ασχετα με την αμυνα θεματα.
    Και μην γράψει παλι καποιος καμια ανοησια περι συντριπτικης υπεροχης των Τουρκων και τα λοιπα συνηθισμενο οποτε μιλαμε για αεροναυτικες αγορες της Κυπρου γιατι η κασετα παλιωσε και με την «λογικη «αυτη ας μη αγοραζουν πλεον τιποτα αφου σε ολα θα υπερεχουν οι Τουρκοι και θα τα καταστρεψουν ολα αν γινει κατι.

  10. Tha ithela katarxas na dwsw sugxaritiria stous suntaktes tis istioselidas mias kai einai i prwth fora pou sxoliazw edw. Ithela apla na pw se olous tous parapanw filous pou parakolouthw kathimerina ta sxolia tous, oti i Ellada den apofasizei pote gia ta eksoplistika. Ta eksoplistika programmata panta mas epivalontai apo ekswthen. Toulaxiston einai afto pou sumvainei tis teleftaies dekaeties me kapoies eksereseis vevaia. Oi diafores etaireies erxontai panta me trapezikous akolouthous kai epivalloun ta ti kai pws. Kai i ekastote kuvernisi apla ektelei. Kerdizoume etsi mia proswrini katapafsi puros kai i elliniki diplwmatia mpainei gia ligo diastima sto apurovlito. Mizes peftoun panta, isws oxi me toso ekwfantiko tropo oso paliotera, alla panta. Dustuxws den eimaste emeis pou apofasizoume.

    1. Καταρχήν να σε καλωσορίσω στην παρέα μας.

      Το πρόβλημα κατά τη γνώμη μου δεν είναι ότι δεν μας αφήνουν οι έξω να εξοπλιστούμε κατάλληλα.
      Αυτό που ισχύει είναι ότι δεν υπάρχει πολιτική βούληση εδώ και πολλά χρόνια.
      Το πολιτικό προσωπικό στην Ελλάδα είναι λαικίστικο και χρησιμοποιεί τα χρήματα είτε για να μεγαλώσει τον κομματικό του στρατό είτε να κάνει χάρες σε συμφέροντα.
      Ουσιαστικά «δουλεύει» για το πως θα διατηρηθεί στην εξουσία.
      Υπάρχει μεγάλη παραπληροφόρηση στην Ελλάδα όπου όλοι αυτοί είναι μια παρέα πολιτικοί-δημοσιογράφοι-καναλάρχες και όλοι τους τρώνε και στηρίζουν αυτούς που τους ταίζουν.
      Η Ελλάδα μπορεί να αγοράσει ότι θέλει σε όπλα κανείς δεν την εμποδίζει το μόνο εμπόδιο είναι το υπάρχων πολιτικό προσωπικό.
      Στο πρόσφατο παρελθόν είχαμε φτάσει κοντά στην αγορά των Eurofighter με βάση το πρόγραμμα 60+30 που ακυρώθηκε τελικά από την υπέρβαση του κόστους των Ολυμπιακών αγώνων.
      Και ποιο πριν η Αμερικάνοι μας πουλούσαν τα F-15 αλλά τελικά επιλέξανε την αγορά των 60 F-16.
      Οι Γάλλοι μας πρότειναν το Rafale και να συμμετέχουμε στο πρόγραμμα των FREMM πάντα το πολιτικό προσωπικό έκανε πίσω.
      Το πρόβλημα δεν είναι οι ξένοι το πρόβλημα βρίσκεται εδώ στους πολιτικούς διαχρονικά.

  11. Αν λέγαμε 4 PPA στους Ιταλούς και σε σχεδόν συμβολική τιμή 2 FREMM άραγε θα μας έλεγαν οι Γάλλοι για 4 balhara 2 FREMM? Σε κάθε περίπτωση χρειάζεται μαξιμαλισμός στην διαπραγμάτευση για να υπάρχει μεγαλύτερο όφελος.

    1. Από τη στιγμή που δεν κάναμε ανοιχτό διαγωνισμό θα μείνουμε με τις απορίες.
      Μόνο με ανοιχτό διαγωνισμό θα είχαμε μεγάλο ανταγωνισμό προς όφελος μας.

      1. Δυστυχώς. Πάντως πιστεύω ότι πάντα μπορούν να γίνουν πολλά. Ειλικρινά και με δεδομένη την κατάσταση του Στόλου δεν θα με ενοχλούσε για 4 belhara 2 λαφαγιετ τώρα με αναβάθμιση τους με το γαλλικό πακέτο συν aster15, 76ρι και RAM και των υπολοίπων όταν θα αποσυρθούν για να φύγουν οι S.

        1. Μην ακούω για αυτές τις πατάτες!
          Δεν έχουν την απαιτουμενη μηχανική και ηλεκτρική ισχύ για να σηκώσουν τον οπλισμό που γραφεις!Τα πλοία ήδη σέρνονται
          Aμα δεις τις FORMIDABLE έχουν διπλάσια εγκαταστημένη ισχύς
          Οι Γάλλοι θα ξοδέψουν εάν θυμάμαι καλά γύρω στα 80-100mil ανά πλοίο για πολύ μέτριο εκσυχρονισμό
          Ούτε AESA RADAR ούτε VLS ούτε συρόμενο SONAR
          Οι CROTALE θα αντικατασταθούν με SADRAL
          Τα πλοία αυτά δεν σηκώνουν τέτοιου είδος αλλαγές

          1. Ναι με την υπαρχουσα κατασταση δεν μπορουν να βρεθουν αυτα τα λεφτα. Εδω δεν εχουμε για εξαρτησεις των στρατιωτων θα εχουμε για υποβρυχια και φρεμμ και μπελ. Συμφωνω σε αυτο που λες. Ολα αυτα που γραφω και ειναι φαραωνικα για την οικονομικη μας κατασταση, θα συνεχισουν να παρεμενουν εαν δεν στρεψουμε το βλεμμα μας στην βιομηχανια και στον πρωτογενη τομεα. Η χωρα δυστυχως για μια αλλη φορα βρισκεται σε πολυ δυσκολη θεση. Αυτο που θα ηθελα να δω ομως ειναι να προσπαθησουν να μαζεψουν πλαγιως λεφτα για την αμυνα. Δεν ειναι δυνατον να πληρωνουμε φορους για τους λαθρο και να μην μας περναει απ το μυαλο οτι αυτα πρεπει να δωθουν στην αμυνα. Ολοι αυτοι που ηρθαν εδω να πανε πισω στις χωρες τους, ειτε ειναι κατεστραμενες ειτε οχι. Αρκετα προβληματα εχουμε για να μας απασχολει ο βιοπορισμος τους. Ας πανε τοσα λεφτα εκει, ας βαλουν και 3 το μηνα στη δεη και κατι απο φπα ειτε σε ποτα ειτε σε καφεδες και ας τα κατευθυνουν ολα εκει. Αλλος τροπος δεν υπαρχει στην κατασταση που ειμαστε, επειδη δεν προλαβαινουμε για γρηγορη αναπτυξη που να επιτρεψει τετοιες αγορες. Ακομα και διαγωνισμο να κανεις (που αυτο ειναι το σωστο) παλι εαν δεν μαζεψεις πλαγιως λεφτα με 500 μιλ οπως ειπες δεν κανεις τιποτα. Θα ερθουν και σε 6 χρονια οι αμερικανοι να μουν σφηνα για τα φ35 και οτι απεμεινε απο τα 500 θα πανε και αυτα στη μαρτιν. Επομένως ας στραφει αλλου η φορολογια, γιατί χρονος για να δουμε ποιος φταει δεν υπαρχει. Μετα τη νικη ή την ηττα θα το ερευνησουμε. Προς το παρον καιγομαστε και θελουμε το μεγαλυτερο δυνατο αποτελεσμα με το μικροτερο κοστος και εννοειται διαφανεια που να παρει ο διαολος. Τι αλλο να πεις…. τραβαμε τα μαλλια μας. Πανε και δινουν 30 μιλ στα καναλια και οι τορπιλες ουτε που εχουν υπογραφει. Κρεμαλες στο συνταγμα πρεπει. Μια εβδομαδα κρεμασμενοι να περναμε να τους φτυνουμε. Ωρες ωρες απορω πως υπαρχουμε ακομη. Παιρνουν ελικοπτερα για το ναυτικο, χωρις να φροντιζουν για τα φος των προηγουμενων. Εδω δεν θα εχουμε φρεγατες να απογειωνονται απο αυτες. Απ την αλλη λες πως και τοσο λαθος αγορα δεν ηταν, γιατι εγιναν με παραγγελια της ινδιας νομιζω και μας πεφτουν πιο οικονομικα. Στο τελος κολυμπώντας θα ορμαμε στις φρεγατες των τουρκων. Γιουργια και ότι βγει. Θα το παιζουμε πειρατες.

        2. Και τώρα μπορεί να γίνει ανοιχτός διαγωνισμός.
          Σύμφωνα με πληροφορίες οι Γάλλοι λένε πως με τις αλλαγές που θέλει το ΠΝ στη Belharra μπορεί να παραδώσει την πρώτη φρεγάτα το 2026!
          Μέχρι το 2026 είναι 6+ χρόνια.
          Άρα τι θα χάσουμε αν σήμερα πάμε σε ανοιχτό διαγωνισμό;
          Έτσι κι αλλιώς σε περίπτωση που επιλέξουν τελικά τη Belharra η πρώτη θα μας δοθεί το 2026.
          Αν προκηρύξουμε σήμερα διαγωνισμό και τρέξουμε τις διαδικασίες και έχουμε νικητή του διαγωνισμού σε ένα χρόνο το πιθανότερο είναι να μας παραδοθεί η πρώτη φρεγάτα πολύ νωρίτερα.
          Με ένα ανοιχτό διαγωνισμό δεν ξέρουμε τη μπορεί να μας προκύψει (ευχάριστα εννοώ) για παράδειγμα μπορεί να έχουμε πρόταση από Αμερική και με ενδιάμεση λύση δύο Burke.
          Ναι μεν δύσκολο αλλά ποτέ δεν ξέρεις.
          Αυτό που ξέρω να πω είναι πως έχουμε ένα όπλο στα χέρια μας (ανοιχτός διαγωνισμός) και δεν το χρησιμοποιούμε και αυτό είναι τραγικό.

          1. Συμφωνώ 100% μαζί σου. Και όντως μπλεχάρα από το 26 θα δούμε. Άρα, το καλύτερο που έχουμε να κάνουμε είναι διαγωνισμός και λογικά οι Γάλλοι θα χεστούν. Θα τα βάλουν όλα μέσα. Θα μιλάμε για FREMM, [email protected] και λογικά υποβρύχια. Νομιζω και οι μπελ και οι φρεμμ χρειαζονται. Οι μπελ εχουν κατι καλυτερο σε ρανταρ σε σχεση με τις φρεμμ (περα απο την εμβέλεια). Λογικα θα μπορουμε να μιλαμε για 2 φρεμμ με προαιρεση για αλλες 2, 4 bel με προαιρεση για αλλες 2 και 2 υποβρυχια. Βεβαια τα δις για κατι τετοιο ειναι πολλα. Απο οκτωμβρη αμα μειωθει το αεπ μονο 10% θα πινουμε απ τη χαρα μας. Το θεμα ειναι πως εαν δεν γινουν σωστες οικονομικες κινησεις απο τους συμβουλους και τις κυβερνησεις την εχουμε γαμησει. Αμα δεν δωθουν δανεια απο τωρα και οχι οκτωμβρη στις μικρες και μεσαιες επιχειρησεις για να πληρωσουν τα ασυμαζευτα των 3 μηνων, μεχρι οκτωμβρη θα εχουν κλεισει. Με αλλα λογια επειδη ο πατος πλησιαζει απο οικονομικη αποψη το μονο που θα μας μενει θμετα θα ειναι η αναπτυξη. Αρα πρεπει να επενδυσουμε στον πρωτογενη τομεα ακομα περισσοτερο και ακομα περισσοτερο στον κατασκευαστικο. Χρειαζομαστε χερια, πρεπει να μειωθει το δημοσιο, να πανε ελληνικα χερια να δουλεψουν λιγο στε γεωργια και ας εχουμε τους αλβανους και τους πακιστανους με ενα μεροκαματο. Σιγουρα πρεπει να υπαρξει βιομηχανοποιηση και στην γεωργια. Βασικα τα παντα θα μπορουσαμε να κανουμε. Και μεταλλα εχουμε και μυαλα εχουμε, απλα προς το παρον σκεφτομαστε με τα……. μεχρι το 2026 εχουμε χρονο να φτασουμε πατω και να παμε για αναπτυξη μετα. Στο ενδιαμεσο πριν το μπαμ θα πρεπει να εχουν μπει κατι λεφτα στην ακρη 5 δις πχ και να σπρωχθουν στην αμυνα. Γενικα και αυτα που λεω μπαζουν απο παντού, γιατί οικονομικά δεν γνωρίζω αλλα ότι πλησιάζει το τέλος ισχυει. Άρα ή εξαφανιζόμαστε ή χρεωκοπούμε, πεινάμε και μετά στρεφόμαστε στο πως να αναπτύξουμε τη χώρα πάνω σε άλλες βάσεις και όχι μόνο στον τουρισμό και τη ναυτηλεία. Σε παιδεια μπορουμε, σε βιομηχανία επισης, σε τεχνολογιά – λογισμικά παλι μπορουμε. Γενικα έχουμε λίγο απ όλα και ταυτοχρόνως τιποτα.

          2. Επειδή υπάρχει αναφορά ότι οι Μπελ υπερτερούν της Fremm στο ραντάρ, σιγά τα λάχανα κάποιος μπορεί να ζητήσει να φορεθεί στις Fremm το Sea Fire και έκλεισε

          3. @ANDREAS
            Το διαθέσιμα για εξοπλισμούς είναι 500MIL το χρόνο!!!
            Βγάλε 250+ για τα F16 καμια 40 για τα M2000 FOS
            Δεν μένει τίποτα σοβαρό!!
            Πως θα παραγγείλουμε όλα αυτά που γραφεις???
            ΑΔΎΝΑΤΟ
            Η ΝΔ βασικά συνεχίζει την ίδια πολιτική με το ΣΎΡΡΙΖΑ στα εξοπλιστικά
            Ούτε τα 5 MIL για FOS @ NH90 δεν μπορεί να βρούνε!!

          4. Ανδρέα

            Πρέπει να αλλάξει το αναπτυξιακό μοντέλο της χώρας να επενδύσουμε και στην τεχνολογία και στις κατασκευές στις νέες τεχνολογίες στην αμυντική βιομηχανία και να παραχθεί πλούτος.
            Και ο πρωτογενής τομέας να βοηθηθεί και να αλλάξει μοντέλο με εξαγωγικά προιόντα ποιότητας.
            Πολλά πρέπει να γίνουν και κυρίως πρέπει να γίνουν γρήγορα έχει χαθεί πολύς χρόνος.

          5. «ανοιχτός διαγωνισμός» «τρέξουμε τις διαδικασίες»
            Ζείτε σίγουρα στην ελλάδα???
            ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ/ΤΟΡΠΙΛΕΣ/214/ΤΠΚ/και πολλάαααα πολλάααα άλλλα….
            ξέρετε πόσα χρόνια θέλει για να οργανώσουμε έναν διαγωνισμό…??? μόνο από μεριάς μας…. πόσες επιτροπές πόσοι καβγάδες για τα προαπαιτουμενα… πόσοι καβγάδες για τα αντισταθμιστικά κτλπ κτλπ…
            Όλοι όσοι μιλάτε για διαγωνισμούς και ακριβες Bel είναι σαν το παρακάτω παράδειγμα:
            Σας έχουν διαρρήξει το σπίτι και έχει σπάσει και η κλειδαριά της πόρτας.. στη γειτονιά υπάρχει ο κλειδαράς αλλά επειδή σας είπε τιμή 100ε και εσείς βλέπετε κλειδαριά στο σκρο.τζ 70ε…
            Αυτοί που θέλουμε τις Bel είμαστε αυτοί που θα δίναμε τα 100 γιατί καίγεται ο κ..λος μας
            και πρέπει να μείνει μέσα η οικογένεια
            και εσεις που δεν τις θέλετε ειστε αυτοι που θα παραγγέλνανε από ίντερνετ με 5 μέρες χρόνος αποστολής γιατί και ο μπάμπης απέναντι (δανός) 70 την είχε βάλει(iver) την κλειδαρια…

          6. @STEVE
            Aμα καιγόταν ο k..os θα το ζαλίζαμε 2+ χρονια και θα ήμασταν Ακόμα στον αέρα????

            Χωρίς συμφωνημένη διαμόρφωση και τιμή όπως δήλωσε η Υπουργάρα μας στο ΒΉΜΑ?

            Η θα περιμέναμε πρώτη παράδοση το …2026??

            Ενός πλοίου που υπάρχει σε μοντέλα και δεν έχει κατασκευαστεί και δοκιμασθεί Ακόμα?
            Μας δουλεύεις τώρα!!!???!!!

          7. Αγαπητέ Steve,

            σε διαβεβαιώνω, ότι ΟΛΟΙ μα ΟΛΟΙ εδώ, εδώ και χρόνια, λέμε ότι θέλουμε φρεγάτες ΧΤΕΣ! Για αυτό προτείναμε:
            -να ληφθούν οι Αδελαίδες,
            -να ψάχνει εντατικά το ναυτικό για όποια ευκαιρία υπάρχει στην αγορά (Fremm Ιταλίας)
            -με όσους συζητάει το ναυτικό για νέες φρεγάτες, να απαιτήσει άμεσα να του δώσει ο πωλητής σκάφη ενδιάμεσης λύσης (που να είναι μάχιμα)
            -να κάνει άμεσα την αναβάθμιση των ΜΕΚΟ,
            -να αγοράσει άμεσα τορπίλες.

            Ξέρεις ποιοι ΔΕΝ το θέλουν? Αυτοί που θέλουν να πάρουμε τις Μπελάρες με οποιοδήποτε κόστος και τίμημα, με οποιαδήποτε διαμόρφωση και παράδοση το 2026 και βάλε! Λές ένα παράδειγμα ότι έχουμε έναν κλέφτη στην πόρτα και εμείς ψάχνουμε κλειδαριές στο internet. Όχι οι κλειδαριές στο internet (παράδοση 2026+) είναι η Μπελάρα.

            Το θέμα είναι γιατί αυτοί που θέλουν την Μπελάρα ΔΕΝ θέλουν όλα τα ανωτέρω (μέχρι να παραγγελθεί η Μπελάρα)? Πάντως εμένα μου φαίνεται προφανής ο λόγος.

            Και όχι, ΔΕΝ είμαστε εναντίον της Μπελάρα, είμαστε εναντίον του να την πληρώσουμε τριπλή, δεν μπορεί μια Fremm USA με διπλάσια μαχητική αξία, να πουλιέται πιο φτηνά από την Μπελάρα. Δεν μπορεί η Μπελάρα που είναι το ενδιάμεσο πλοίο ανάμεσα σε Gowind και Fremm, αντί να κοστίζει το ενδιάμεσο να κοστίζει όσο 3 Gowind ή όσο μιάμιση δύο Fremm. Όπως έχω πει πολλάκις εδώ, την Μπελάρα την λατρεύω και είναι η τέλεια φρεγάτα των 550 εκατομυρίων. Αν ψάχνουμε για φρεγάτα 1,3 δις, βρίσκουμε και αεροπλανοφόρο (της Τουρκίας κόστισε κοντά στο δις) ή ένα πολύ καλό αντιτορπιλικό.

  12. »ΟΠΟΙΟΣ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΖΥΜΩΣΕΙ 10 ΧΡΟΝΙΑ ΚΟΣΚΙΝΙΖΕΙ»…ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΘΑ ΠΑΡΟΥΜΕ,ΕΧΟΥΜΕ ΔΟΡΥΦΟΡΟΠΟΙΗΘΕΙ,ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΘΗΝΑΙ,ΑΣΕ ΠΟΥ ΓΙΝΑΜΕ ΙΣΛΑΜΑΜΠΑΝΤ….ΕΧΟΥΜΕ ΧΑΣΕΙ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΧΑΜΠΑΡΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ

  13. Για να καταλαβαίνουμε τι γίνεται σε μια διαδικασία ανταγωνιστικών προσφορών/διαγωνισμού.

    Η Ρουμανία ήθελε 4 κορβέτες.
    -Οι τιμές είχαν ξεκινήσει στα 400 η μία, σύνολο 1,6 δις.
    -Μέσα σε λίγο καιρό, η τιμή έπεσε στο 1,2 δις,
    -Μετά έγινε 1,2 δις για τις φουλ εξοπλισμένες 4 κορβέτες, συν κατασκευή επισκευαστικής και εκπαιδευτικής βάσης (στην ουσία περιόριζε το κόστος της FOS αφού πια θα το έκανε η βάση την Ρουμανία)

    -Και τέλος έγινε: 1,2 δις για τέσσερις πλήρως εξοπλισμένες Gowind με το κλειδί στο χέρι, ΣΥΝ αναβάθμιση των 2 φρεγατών type 22 που είχε η Ρουμανία από την Αγγλία, ΣΥΝ την επισκευαστική και εκπαιδευτική βάση, ΣΥΝ ότι η κατασκευή θα γίνει στην Ρουμανία.

    Δηλαδή για να το καταλάβουμε με 2,5 δις που λέμε για τις Μπελάρα, παίρναμε 9 Gowind (!!!) (που όμως νομίζω είναι οι μικρές, ή 7 από τις μεγάλες) γινόταν αναβάθμιση σε 4 φρεγάτες (ΜΕΚΟ), συν επισκευαστική βάση, συν κατασκευή στην Ελλάδα. Αν πηγαίναμε να τίς πάρουμε με απευθείας ανάθεση, θα μας έλεγαν, εεε 1,1 δις η Μπελάρα, ΟΚ θα σας δώσουμε κοψοχρονιά 4 Gowind με 600 εκατ την μία και να μας λέτε και ευχαριστώ. Επίσης για να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα σε μια τέτοια μουσαντένια τιμή, θα την ονόμαζαν ψηφιακή κορβέτα [email protected] να ψαρώνει το πόπολο (λες και οι άλλες λειτουργούν με μανιβέλα), θα κοτσαρανε και ένα σκάλπ και θα την τιμολογούσαν για όπλο στρατηγικού χτυπήματος.

    Σε τελική ανάλυση αν τους χρωστάμε χάρη, να τρέξουμε έναν διαγωνσμό και ας τους δώσουμε και 10% φιλικό αβάντζο/καπέλο στην τιμή. Εκεί για 4 κορβέτες του 1,2 δις και σφαζόταν επί μήνες όλοι.

    1. Με το ανωτέρω φυσικά δεν εννοώ να πάμε σε Gowind αλλά τα θετικά ενός διαγωνισμού για φρεγάτες. Ξαφνικά ναι θα κατέβει η Μπελάρα, αλλά θα κατέβει και η Ιταλική Fremm, θα κατέβει η δανέζικη, η αγγλική, η Ισπανική και γιατι όχι η Fremm USA. Και εκει να δούμε πόσα απίδια (φρεγάτες) θα χωρούσαν με πχ 3 δις σύνολο (για σκαριά, συστήματα και όπλα).

      1. Συμφωνώ απόλυτα.
        Το πρώτο σου σχόλιο αποδεικνύει περίτρανα (με το παράδειγμα της Ρουμανίας) το αποτέλεσμα ενός σκληρού ανταγωνισμού των εταιριών σε έναν ανοιχτό διαγωνισμό αλλά και τα οφέλη που προκύπτουν.

        Ο ανοιχτός διαγωνισμός είναι ένα όπλο στα χέρια μας που δεν χρησιμοποιούμε και αυτό είναι τραγικό.

      2. αααα εσύ είσαι περίεργος. Θέλεις και διαγωνισμό. Πάντως ακόμα και αν πρέπει να πάρουμε τις γαλλικές το σημαντικότερο που πρέπει να καταλάβει το ΠΝ(και θεωρώ ότι το γνωρίζουν καλύτερα από εμένα) στις διαπραγματεύσεις είναι ότι δεν πρέπει να πάνε στους Γάλλους και να πούνε ότι θέλετε αλλά ότι σας προτιμούμε αλλά χρειαζόμαστε αυτά. Το δε κόστος που μπορεί να φτάνει με τα όλα του μεταξύ 2,4 και 3 δις πραγματικά πέφτει όσο περισσότερα πλοία αγοραστούν.

    2. Μη συγκρινεις 2 διαφορετικά πλοία Gowind-bel … Δεν ξες τιμές ,συσκευές αν περιλαμβάνονται πχ ECM ,εμβέλειες σόναρ,στρατηγική κρούση ,αεράμυνα περιοχής ,ραντάρ και τι τελικά θα ειναι ολοκληρωμένο πάνω στο Setis … Οπως φαίνεται το συμβόλαιο δεν περιλαμβάνει όπλα .Όπως επίσης και η αναβάθμιση των Αγγλικών πλοίων θα ειναι πολύ Light .

      Οσο για το fos, οτι θα γίνετε από την βάση στην ρουμανια δεν σημαίνει οτι θα ειναι τζαμπα ,απλά θα μπει σε άλλο κωδικό εξόδου .

      Σε κάθε περίπτωση η τιμή ειναι ανάλογη των Αιγυπτιακών gowind .

      Όταν κάνεις διαγωνισμό εχεις χρήμα απο τον ΚΠ να δώσεις σε μεγάλες και λίγες δόσεις !!! Σε εμας δεν υπαρχει κατι τετοιο προς το παρον … Και αν βρεθει εχουν πολυ να παρουν σειρα .

        1. Υπαρχουν σίγουρα οφέλη απο ενα διαγωνισμό ,οχι ομως τοσο πολλά όσα αφήνει να εννοηθεί ο agnostosependytis και αυτα δεν ειναι ομως μικρες και πολλές δόσεις …

      1. Όπως συμπλήρωσα, δεν τρελλαίνομαι με τις Gowind, απλά το θέτω σαν παράδειγμα από ξεκίνησε η τιμή και τα freebies και που κατέληξαν μετά τον διαγωνισμό. Κερδίσανε και σε τιμή και σε επιπλέον αναβάθμιση δύο φρεγατών και σε επισκευαστική βάση και κατασκευή στην χωρα τους (εντάξει για το τελευταίο δεν είμαι και φαν).

        Και σε τελική ανάλυση ας τρέξουν τον διαγωνισμό και ας δώσουν ένα μπόνους με τις παραμέτρους τους σε αυτόν που θελουν, τουλάχιστον ας το πάρει προσπαθώντας τουλάχιστον να βγάλει ένα θεμιτό κέρδος και όχι να μας τα πουλήσει σε 3πλή τιμή.

      2. Η τιμή δεν είναι ακριβώς ανάλογη των Αιγυπτικών γιατι οι δεύτερες δεν έχουν ούτε δωρεάν αναβάθμιση φρεγατών ούτε κατασκευή στην Αίγυπτο.

        Για την FOS έχεις δίκιο, σαν κόστος αντί να πληρώνεται στους Γάλλους πάει σε άλλο κωδικό, τον κωδικό πχ του ΠΝ που θα πληρώνει τον εαυτό του για σέρβις (ΟΚ θα υπάρχει το κόστος των ανταλλακτικών αλλά πόσα ανταλλακτικά να χρειαστείς την πρωτη 5ετία, λαμαρίνες δεν χαλάνε, μηχανές δεν χαλάνε, οι υπολογιστές κτλ είναι φτηνοί, πιστοποιηση οι πύραυλοι ίσως αλλά τόσα πολλά είναι κλοπή).

        Όμως το βασικό είναι ότι έχεις συγκρισιμη τιμη με ανταγωνιστές. Και ναι, η Αίγυπτος τις πήρε περίπου 300/κομμάτι (2.500tn), όπως είναι να πάρει Fremm 550/κομμάτι (6.000) πόσο νομίζεις θα έπαιρνε η Αίγυπτος μια Μπελάρα που είναι στο ενδιάμεσο (4.500tn). Πως νομίζεις ότι θα αντιδρούσε η Αίγυπτος αν της έλεγαν πάρε Μπελάρα με 1 δις? (εγώ πιστεύω θα τους έλεγε για 450 εκατ θα ήταν ΟΚ για οτιδήποτε άλλο ή θα έλεγε όχι γελώντας με την τιμή ή θα τραβούσε έναν διαγωνισμό.

        Και επειδή η ελπίδα πεθαίνει τελευταία, ευελπιστώ μόνο στο τέλος να κάνουν καμιά ρελάνς οι Γάλλοι και να πουν δεν καταλάβατε καλά το 2,5 δις εννοούσαμε ότι είναι για 5 πλοία και να κοιμηθούμε όλοι ήσυχα…

        1. To Αιγυπτιακο συμβολαιο ηταν 1 δις +τα οπλα .Και κατασκευάστηκαν οι 3 στην Αίγυπτο νομίζω !!! Τα 200εκ παραπάνω στο ρουμανικο συμβολαιο ειναι η αναβαθμιση των Αγγλικων πλοιων .

          1. Όσο για τις Bel … Scalp σε πλοίο οι Αιγύπτιοι χλωμό να τους δώσουν !!! Σε καθε περιπτωση απο 8 Mica vl μεχρι 24 Aster 30 ,8 scalp Και Ram υπαρχει υπαρχει μεγαλος δρομος σε κοστος …

          2. 4 είναι και οι αιγυπτιακές για 1,2 δισ όσο οι ρουμάνοι απλά στην ρουμανία πήραν και αυτόνομη συντήρηση/εκπαίδευση συν την αναβάθμιση των φρεγατών.

        2. Με έναν διαγωνισμό τουλάχιστον, ακόμη και αν παίρναμε κάτι πανάκριβο, θα μπορούσαμε να ξέρουμε και εμείς αν μας κορόιδεψαν εντελώς ή όχι. Θεωρώ ότι είναι εντελώς επίτηδες η συζήτηση για τιμές που θολώνουν τα νερά και με τρόπο που δεν μπορεί να συγκριθεί με τίποτα.

          Όλοι μπορούμε να βρούμε από ανοιχτές πηγές πόσο πουλήθηκε μια οποιαδήποτε άλλη φρεγάτα σαν σκαρί ή με τα συστήματά της. Ωστόσο εδώ δεν το λένε, μας το λενε με έναν ομιχλώδη τρόπο συν FOS για αδιευκρίνιστα χρόνια, συν όπλα αλλά με αδιευκρίνιστο αριθμό πυραύλων και τύπων κτλ.

          Ξέρετε εσείς από διαγωνισμούς πόσο κάνει:
          -μια Fremm με αδιευκρίνιστο αριθμό πυραύλων και FOS για αδιευκρίνιστο αριθμό ετών?
          -μια από τις νέες Γερμανικές μικρές φρεγάτες
          -μια Ισπανική
          -μια Iver Huitfelt,
          -μια Arrowhead
          -μια LCS, MMSC
          -μια οποιαδήποτε? Χωρίς όμως να αρχίσουμε μαντεψιές και προσθαφαιρέσεις κάνοντας υποθέσεις κτλ και μιλώντας πάντα για μια δυτική εννομούμενη χώρα (και όχι κάτι περίεργο που μπορεί να περιλαμβάνει και άλλες περιπτώσεις και θέλουν και εκεί να θολώσουν τα νερά).

          Ακόμη και η Wikipedia, το κόστος το αναφέρει σαν πλοίο, και όχι σαν ένα γενικό άθροισμα μυστηριωδών πραγμάτων που μπαίνουν στο πακέτο.

          Ο διαγωνισμός τουλάχιστον θα τους ανάγκαζε να πουν Χ για σκαρί, Ψ για συστήματα, Z για πυραύλους και Ω για FOS. Και εκεί μπορεί να βλέπαμε ότι κάποιος μας κοροιδεύει στο ένα ή στο άλλο (προσωπικά πχ για FOS 5-10 ετών θα περίμενα ελάχιστο κόστος καθώς ακόμη και αυτοκίνητο να πάρεις, η πρώτη 5ετία-σε κάποια 7ετία-, καλύπτεται από την εγγύηση και το κάνουν όχι γιατί είναι κουβαρντάδες αλλά γιατί ξέρουν ότι τίποτε ουσιαστικό και ακριβό δεν θα χαλάσει, ή αν χαλάσει είναι κατασκευαστικό λάθος).

          Μόλις αρχίσαν να ακούγονται γκρίνιες για το υποτιθέμενο κόστος της FOS, άρχισαν να προσπαθούν πάλι να το θολώσουν ότι και καλά δεν είναι το κόστος τόσο για το σκαρί αλλά για επιθεωρήσεις των πυραύλων, ναι σιγά μην θέλει το κόστος άλλης μια αγοράς αναχορηγίας μόνο η πιστοποίηση και ο έλεγχος.

      3. Να το πούμε απλά όμως. Οι Ρουμάνοι ξεκίνησαν με 1,6 και υπέγραψαν για πλήρως εξοπλισμένα σκάφη(στα μέτρα τους και ισοδύναμα του ανταγωνισμού) στα 1,2 συν πόσες θέσεις εργασίας, αυτονομία συντήρησης και σε περίπτωση που ναυπηγήσουν ακόμα 2 (υπήρχε πρόταση γιατί έχουν και παλαιότερες κορβέτες) θα πέσουν περισσότερο. Συν ότι παίρνουν αναβάθμιση έστω και ελαφρά(λες και εμείς με 120 για τις ΜΕΚΟ θα κάνουμε τπτ της προκοπής). Σε κάθε περίπτωση αυτό που πρέπει να δούμε ότι η ίδια εταιρεία που σε εμάς έρχεται να μην πω με τι αέρα(υπάρχουν και λαικότερες εκφράσεις) και μας ζαλίσουν για ένα RAM(ήθελα να ήξερα στον αιώνα της πληροφορικής και η… ψηφιακή φρεγάτα πόσο δυσκολίες μας φέρνουν για διασύνδεση-κοροιδία καθαρή είναι γιατί έχουν δεμένο γάιδαρο ότι ότι και να γίνει πρέπει να πάρουμε τις γαλλικές) και στην Ρουμανία έδωσαν γη και ύδωρ λες και ήταν κανένα συμβόλαιο για αεροπλανοφόρα.
        ΥΓ.Θέλω πραγματικά να διαψευστώ και να τρίβουμε όλοι τα μάτια μας με την γαλλική προσφορά για το καλό του ΠΝ και της πατρίδας μας.

    3. Αυτό από τα λίγα που αποδεικνύει ότι οι Γάλλοι δεν ειναι ακριβοί όπως παρουσιάζεται. Αρκεί οι συγκρίσεις να είναι σχετικές.
      Επίσης το ΠΝ σίγουρα θέλει καλύτερο εξοπλισμένη έκδοση Gowind από αυτή της Ρουμανίας…

  14. Πραγματικά σκέφτομαι μήπως η φωτογραφία εκ παραδρομής είναι λάθος. Είναι ένα άσχημο πλοίο, μηδέν stelthyness, μοιάζει σαν πολύ παλιά σχεδίαση ενώ η fincantieri έχει πολύ καλύτερες. Επίσης προβληματισμό προκαλεί η (τουλάχιστον στα μάτια μου που δεν είμαι ειδικός) αναντιστοιχία μεταξύ του τι λένε ότι είναι, και του οπλισμού του.

    Περιπολικό, έρευνας και διάσωσης, πολλαπλού ρόλου και μάχης θα περίμενα ότι η έμφαση είναι στο πολύ περιπολικό και παρεπιμπτόντως αν γίνει κάτι να έχει και κανα πυροβόλο. Εδώ φτάσαμε να έχει Aster (?) και Scalp naval (???), ειδικά το τελευταίο τι να το κάνει ένα περιπολικό?

    Θα μου ερχόταν στο μυαλό ότι ήθελαν ένα πολεμικό, αλλά για να έπαιρναν καμιά επιχορήγηση να το ονομασαν περιπολικό+έρευνας και διάσωσης, να πουν ότι είναι να σώζει μετανάστες και να τσιμπησουν καμιά έξτρα χρηματοδότηση. Αλλά και πάλι κανα καλύτερο σκαρί δεν είχαν?

    1. Ήταν στο συμβόλαιο για να μην υπάρχει πρόβλημα με προυπολογισμό της Ιταλίας, Εδώ το νέο τους μικρό αεροπλανοφόρο trieste το αναφέρουν ότι το ναυπηγούν για έρευνα και διάσωση. Μην ξεχνάμε και παλαιότερα ότι είχαν ναυπηγήσει το ένα από τα τρία αποβατικά κλάσης san giorgio με χρήματα της ΕΕ για αποστολές ανθρωπιστικές. Ξέρουν να προσπερνούν σκοπέλους πάντως οι Ιταλοί.

  15. @AIM

    H άοπλη type 31, χωρίς φορτίο που θα κατασκευαστεί στην Αγγλία και κοστίζει 300εκ. Η FDI που θα κατασκευαστεί στην Γαλλία χωρίς όπλα κοστίζει υπερδιπλάσια. Δλδ με τα χρήματα που θα δώσουμε για 2 FDI, αποκτούμε 5-6 Τype 31 χωρίς όπλα.

    1. Έχει διαφορές στα δύο σκάφη και επομένως στο κόστος. Ναι μεν τα αγγλικά πλοία είναι μεγαλύτερα αλλά είναι απλά περισσότερη «λαμαρίνα»(το κόστος ενός σκάφους είναι το 25% περίπου ενός επιχειρησιακού πολεμικού). Μόνο η διαφορά στο ραντάρ(sea fire vs NS-100) αρκεί να εξηγήσει το κόστος συν ότι οι αγγλικές έχουν ένα σόναρ σκάφους μόνο νομίζω και όχι και towed.

      1. Δλδ θα είχαμε πρόβλημα να είχαμε 5 νέα πλοία όπως η Type 31, χρησιμοποιώντας οπλισμό και υποσυστήματα από τις S που αποσύρονται, συμπιέζοντας το κόστος και παράλληλα τοποθετώντας συρόμενο σόναρ και ραντάρ αλλά το σημαντικότερο ESSM, κάτι που σημαίνει ότι το ΠΝ δεν θα επενδύσει καθόλου σε νέες υποδομές όπλων και αισθητήρων, παρά μόνο σε ότι είναι απολύτως απαραίτητο για να λειτουργούν τα πλοία, σε αντίθεση με ότι ισχύει για τις FDI, που πρέπει να αποκτήσουμε υποδομές για τα ΠΆΝΤΑ

          1. Πυροβόλα, τορπιλοσωλήνες, τορπίλες, CIWS, εκτοξευτές αντιμέτρων, αντίμετρα και κάποια υποσυστήματα του πλοίου που μπορούν να χρησιμοποιηθούν ξανά.

          2. Δεν έχει κανένα νόημα σε νέα σκάφη να βάλεις πράγματα με τόσες δεκαετίες χρήσης….
            Αντε να χρησιμοποιηθούν σε δευτερεύοντα σκάφη.

          3. AIM

            Αυτό εξαρτάτε νομίζω απο την φθορά του υλικού.
            Πόλεμο για να ρίχνουν αβέρτα δεν έχουν δει τα ελληνικά οπότε αν είναι σωστά συντηρημένα αντέχουν ακόμα για αρκετά χρόνια. Όπως αντέχουν τα ατομικά όπλα εφόδου στο ΣΞ και τα πυροβόλα του ΠΒ.

    2. Αυτό κόστος καμιά σχέση δεν εχει με ότι θα πληρώσουμε τελικά, δεν έχει μέσα υποστήριξης, εκπαίδευσης, χρηματοδότησης κλπ κλπ

      Ασε που δεν παίζει να χάσουν οι Γάλλοι συμβόλαιο και να το δώσουμε αλλού, πόσο μάλλον σε Αγγλο-Δανούς, αν ειναι να αλλάξει κάτι θα πάμε σε Gowind ή Rafale.

      Μια Gowind 3100 με κάτι λίγο από την εκδοχή των HAE (ESSM 2, ίσως και RAM), καλυπτόμαστε…

  16. Και ένα αναλυτικό στα ιταλικά άρθρο για τις φρεγάτες, εεε συγγνώμη περιπολικά. https://svppbellum.blogspot.com/2019/06/il-pattugliatore-polivalente-daltura.html. Το σκάφος είναι πλήρες πάντως σε τιμή άκρως ανταγωνιστική. Συν ναυπηγημένο με το μυαλό στην θάλασσα της Μεσογείου όχι για τον Ατλαντικό που δεν μας ενδιαφέρει.

    1. Μπορεί να είναι ναυπηγημένα για την Μεσόγειο, αλλά με βύθισμα 10,5 μέτρων δεν είμαι σίγουρος αν είναι ιδανικά για το ΠΝ, έχοντας υπόψη τα περιστατικά προσάραξης φρεγάτων S σε ρηχά αβαθή σημεία του Αιγαίου ενώ έχουν μόλις ένα βύθισμα των 4,4 μέτρων. Γενικά είναι μεγάλο το βύθισμα των νέων ιταλικών ακόμα και μπροστά στα θηρία Absalon της Δανίας που έχουν μόλις 6,3 μέτρα βύθισμα με εκτόπισμα 6100ts όπως τα ιταλικά πλοία.

  17. @AIM

    Οι Δανοί γιατί το έκαναν; γιατί όχι κι εμείς μετά από μια ανακατασκευή και έναν εκσυγχρονισμό;

    @Ndgi

    Η κλάση Absalon θα ήταν το ιδανικό για το περιβάλλον του Αιγαίου. Ιδανικά πάντα το ΠΝ χρειάζεται 4 Absalon και 6 Iver Huitfeldt AAW. Τα σκάφη Absalon είναι ότι πρέπει για τις ανάγκες μας. Έχουν τον απαραίτητο χώρο για να εκτελέσουν μια πλειάδα από αποστολές, μάχης αλλά και ανθρωπιστικές. Σε ότι έχει να κάνει με τις αποστολές μάχης, το πλοίο μπορεί να μεταφέρει ΠΖΝ και να τους αναπτύξει στο πεδίο με ελικόπτερα, ταχέα σκάφη σαν SB90E αλλά και με τα AAV-7, αν τα αποκτήσουν οι ΠΖΝ. Μπορεί να εκτελέσει ASW πόλεμο με πολύ εξελιγμένο συρόμενο σόναρ, αφού έχει τον απαραίτητο χώρο και εκτόπισμα για να το φιλοξενήσει και να το διαχειριστεί, πέρα από το σόναρ που ήδη έχει στον βασικό του εξοπλισμό. Μπορεί να εκτελέσει ναρκοθέτηση και ναρκαλιεία. Έχει τα απαραίτητα όπλα για να προστατεύσει το ίδιο και να διεξάγει πόλεμο επιφάνειας όπως επίσης προστασία από επιθέσεις αέρος με τους 36 ESSM το πυροβόλο και τα 2 CIWS που μεταφέρει.

    1. Αυτό σκέφτηκα και τις έφερα στην συζήτηση.
      Εδώ φαίνεται ότι οι Δανοί ήταν πρωτοπόροι σε ένα πλοίο που οι Ολλανδοί σήμερα προτείνουν ως Crossover 131 Amphibious ίδιας φιλοσοφίας της οικογένειας CROSSOVER στην αγορά, ενώ δεν νομίζω να συγκεντρώνουν όλα αυτά που προσφέρουν οι Absalon αν και έρχονται πολύ κοντά στα δανέζικα πλοία. Η διάφορα είναι ότι στην περίπτωση επιλογής Iver Huitfeldt & Absalon προκύπτουν συνέργιες απο το ίδιο σκαρί η σκάφος Stanflex.
      Εκεί που σε λίγα χρόνια θα ψάχνουν για αντικατάσταση για τα αρματαγωγά θα ήταν νομίζω προτιμότερο να ακολουθούσαν το δανέζικο μοντέλο.
      Οι φρεγάτες AAW στις οποίες έχουν αφοσιωθεί οι περισσότεροι που ασχολούνται με το θέμα νομίζω ότι δεν είναι το παν και η λύση για όλες τις ανάγκες του ΠΝ και τις Ελλάδας. Γενικα είναι χρήσιμο να υπάρχουν οι AAW σε ένα ναυτικό, αλλά όχι σε μεγάλους αριθμούς, σε αντίθεση με τις φρεγάτες γενικής χρήσης.

      Crossover 131 Amphibious
      https://products.damen.com/en/ranges/crossover

      1. Η απαίτηση του ΠΝ ήταν για 6 πλοία AAW. Τα υπόλοιπα 8 σκάφη θα ήταν γενικών καθηκόντων. Οι Absalon δεν μπορούν να αντικαταστήσουν τα αρματαγωγά. Δεν έχουν την απαιτούμενη μεταφορική ικανότητα. Τα αρματαγωγά πρέπει να αντικατασταθούν από LPD ή από υβρίδια όπως το JSS Karel Doorman, όχι φυσικά 1 προς 1.

        https://products.damen.com/en/ranges/joint-support-ship/joint-support-ship
        https://products.damen.com/en/ranges/landing-platform-dock/landing-platform-dock-johan-de-witt

        1. Η μεταφορική ικανότητα των JSS και LPD προσφέρει σίγουρα παραπάνω απο μια Absalon σε αριθμούς, αλλά το θεωρώ αδύνατο να αποκτηθούν πλοία των 16000ts η και παραπάνω για το ΠΝ, επειδή απο τα σημερινά που είναι στους 4400ts το άλμα θα ήταν πολύ μεγάλο.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *