Συνεχίζοντας τη χθεσινή αναφορά στις νοτιοκορεάτικες σχεδιάσεις φρεγατών που προτάθηκαν στο ΓΕΝ, σειρά έχει η Hanwha Ocean πρώης DSME η οποία πρότεινε τη σχεδίαση Ocean 4000. Το σχέδιο αυτό είναι μια εξαγωγική σχεδίαση η οποία βασίζεται στην φρεγάτα κλάσης Bhumibol Adulyadej η οποία έχει εξαχθεί στην Ταϊλάνδη και πρόκειται για μία φρεγάτα της κλάσης των 4000 τόνων εκτόπισμα. Έχει μήκος 124 μέτρα, πλάτος 14 μέτρα και κοίλο στα 8 μέτρα ενώ εκτοπίζει περίπου 3700 τόνους. Το σύστημα πρόωσης είναι τύπου CODAG (Combined Diesel and Gas) και με αυτή τη διαμόρφωση επιτυγχάνει 27 κόμβους μέγιστη ταχύτητα. Η Hanwha Ocean προωθεί αυτόν τον σχεδιασμό ως μια πλατφόρμα υψηλής ποιότητας, ταχείας παράδοσης και αποδεδειγμένης απόδοσης, αξιοποιώντας την επιχειρησιακή εμπειρία του Βασιλικού Ναυτικού της Ταϊλάνδης. Για να καταστεί δυνατή η ταχεία προσαρμογή στις εξελισσόμενες συνθήκες του πεδίου της μάχης, η φρεγάτα προσφέρεται με επαρκή και προσαρμόσιμο εσωτερικό χώρο για να υποστηρίξει ποικίλες απαιτήσεις αποστολών και μελλοντική επέκταση των δυνατοτήτων της. Επιπλέον, η Hanwha Ocean έχει σχεδιάσει ένα σύστημα μάχης πλοίου που μπορεί να υποστηρίξει ποικιλία ξένων συστημάτων, όπλων και αισθητήρων.

H OH-4000 με πυροβόλο 127 χιλιοστών στην πλώρη και δύο οκταπλούς κάθετους εκτοξευτές πυραύλων
Κοντινή άποψη του μεσόστεγου και της οροφής του υπόστεγου του ελικοπτέρου με δύο τετραπλούς εκτοξευτές αντιπλοϊκών πυραύλκων, δύο τηλεχειριζόμενους σταθμούς πυροβόλων μεσαίου διαμετρήματος και συστήματος CIWS Simbad RC

Η αντίστοιχη φρεγάτα του ναυτικού της Ταϊλάνδης έχει ολικό μήκος 124,1 μέτρα, πλάτος 14,4 μέτρα και μέσο βύθισμα 4,3 μέτρα ενώ εκτοπίζει 3700 τόνους περίπου. Στη σχεδίαση έχουν ενσωματωθεί στοιχεία στελθ για περιορισμό του ηλεκτρομαγνητικού, θερμικού και ακουστικού ίχνους ενω διαθέτει και σύστημα απομαγνητισμού.

Η HMS Bhumibol Adulyadej του Βασιλικού Ναυτικού της Ταϊλάνδης πάνω στην οποία στηρίχθηκε η πρόταση HO-4000.

Ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός αποτελείται κυρίως από συστήματα της σουηδικής SAAB. Διαθέτει το ραντάρ μέσης εμβέλειας Sea Giraffe AMB 3D C-band με εμβέλεια 180 χιλιόμετρα στον κύριο ιστό μέσα σε διηλεκτρικό θόλο, το ραντάρ μεγάλης εμβέλειας AESA Sea Giraffe 4A S-Band με εμβέλεια 400 χιλιόμετρα στον πρυμναίο ιστό, δύο ραντάρ καταύγασης Saab CEROS 200 καλύπτοντας τόξο 360 μοιρών, ένα Η/Ο σύστημα Saab EOS 500, δύο ραντάρ ναυσιπλοϊας της Wartsila σε X και S μπάντα αντίστοιχα ενώ διαθέτει και πλήρη σουίτα ανθυποβρυχιακού πολέμου της γερμανικής Atlas Electronic με το σόναρ γάστρας DSQS-24 και το συρόμενο μεταβλητού βάθους σόναρ ACTAS. Όλα τα παραπάνω συστήματα είναι ολοκληρομένα στο σύστημα μάχης 9LV Mk4 της SAAB που απαρτίζεται από 15 πολυλειτουργικές κονσόλες. Όσον αφορά τον ηλεκτρονικό πόλεμο το πλοίο διαθέτει πλήρη σουίτα καλύπτοντας R-ESM, C-ESM & R-ECM.

Ο οπλισμός αποτελείται από ένα ναυτικό πυροβόλο Super Rapid 76mm της Leonardo στην πλώρη και ακριβώς πίσω βρίσκεται τοποθετημένος ένας κάθετος εκτοξευτής οκτώ θέσεων Mk41 για έως 32 αντιαεροπορικούς πυραύλους ESSM block 2 ή έως 8 ρουκέτες ASROC. Στο μεσόστεγο βρίσκονται δύο τριπλοί τορπιλοσωλήνες Mk32 για ελαφρές τορπίλες Mk54 καθώς και 2×4 εκτοξευτές Mk141 για RGM-84L Block 2 Harpoon. Πηγαίνοντας προς τα πίσω επάνω από το υπόστεγο του ελικοπτέρου βρίσκονται τοποθετημένα δύο συστήματα RWS των 30 χιλιοστών DS30M Mark 2, δεξιά και αριστερά και κεντρικά ένα σύστημα CIWS Mk15 Phalanx. Ο οπλισμός συμπληρώνεται με 6x εκτοξευτές αντιμέτρων Terma C-Guard DL-12T Mk. 137 κατά επερχόμενων πυραύλων και εκτοξευτές αντιμέτρων κατά τορπιλών CANTO-V.

Εν κατακλείδι και έχοντας παρουσιάσει τις προσφερόμενες κλάσεις φρεγάτων μπορούμε να επισημάνουμε τα εξής. Αν και οι νοτιοκορεάτικες σχεδιάσεις δεν είναι γνώριμες στους ανθρώπους του πολεμικού ναυτικού ωστόσο είναι σχεδιάσεις με ενδιαφέρον και σίγουρα οι νοτιοκορεάτες είναι ανοιχτοί ως προς την επιλογή του εξοπλισμού και του οπλισμού κάτι το οποίο φαίνεται και από τον πλουραλισμό και την ποικιλία των συστημάτων που βρίσκονται επάνω τόσο στα δικά τους πλοία όσο και στα πλοία που έχουν παραδώσει ή προτείνει σε άλλα ναυτικά. Επίσης έχουν το πλεονέκτημα ότι έχουν τη δυνατότητα να προσφέρουν και δικά τους υποσυστήματα χωρίς να υπόκεινται σε περιορισμούς εάν βέβαια το πολεμικό ναυτικό θέλει να εντάξει νέα όπλα και ηλεκτρονικά στη φαρέτρα του. Κάτι βέβαια δύσκολο από άποψη εκπαίδευσης και δημιουργίας νέας εφοδιαστικής αλυσίδας. Όμως πρέπει να επισημάνουμε δύο πράγματα ότι οι νοτιοκορεάτες έχουν καταφέρει να παράγουν δύσκολες τεχνικά ναυτικές κατασκευές όπως είναι τα πλοία LNG και τα πλοία γεωτρήσεων έχοντας κατακτήσει την παγκόσμια αγορά. Από την άλλη οι νοτιοκορεάτες είναι έμποροι και το ζήτημα της προσφοράς (τιμή και ποσοστό μεταφοράς τεχνογνωσίας, γιατί σίγουρα το σύνολο των πλοίων θα κατασκευαζόταν σε ελληνικά ναυπηγεία) είναι πολύ σημαντικός παράγοντας.