Στο πλαίσιο της Πολυεθνικής Διακλαδικής Άσκησης Μεσαίας Κλίμακας «Ηνίοχος 2021», έχει ολοκληρωθεί στο μεγαλύτερο ποσοστό η άφιξη στην 117 Πτέρυγα Μάχης (ΠΜ) στην Ανδραβίδα του προσωπικού και των μέσων από τα ξένα Κράτη που θα συμμετέχουν σε αυτήν. Συγκεκριμένα θα συμμετέχουν η Γαλλία (Rarafe, Mirage-2000D), τα ΗΑΕ (F-16), οι ΗΠΑ (F-16, MQ-9, KC-135), η Ισπανία (F/A-18), το Ισραήλ (F-15, F-16), ο Καναδάς (Air Weapon Managers) και η Κύπρος (AW-139), καθώς και η Αυστρία, η Αίγυπτος, η Ιορδανία, η Ρουμανία και η Σλοβενία με παρατηρητές.

Η άσκηση θα λάβει χώρα σε όλο το εύρος του FIR Αθηνών και θα συμμετέχουν προσωπικό και μέσα όλων των Κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων. Συγκεκριμένα η Πολεμική Αεροπορία θα συμμετέχει με το σύνολο των τύπων Μαχητικών Αεροσκαφών που διαθέτει καθώς και με μέσα Αντιαεροπορικής προστασίας, Ηλεκτρονικού Πολέμου και Μη Επανδρωμένα Αεροχήματα. Το Πολεμικό Ναυτικό θα συμμετέχει με Φρεγάτες, Ταχέα Περιπολικά Κατευθυνόμενων Βλημάτων, Κανονιοφόρους, Πλοία Γενικής Υποστήριξης, Ελικόπτερα και Αεροσκάφος Ναυτικών Επιχειρήσεων. Ο Στρατός Ξηράς θα συμμετέχει με HAWK, Μηχανοκίνητα Τμήματα Πεζικού και Τεθωρακισμένων, AH-64 και CH -47D.

Επιπρόσθετα στην Άσκηση θα συμμετέχει η Διακλαδική Διοίκηση Ειδικών Επιχειρήσεων του ΓΕΕΘΑ (ΔΔΕΕ/ΓΕΕΘΑ) με Δυνάμεις για την διεξαγωγή Αποστολών Υποστήριξης Αεροπορικών Επιχειρήσεων GAA (Ground Air Assisted Interdiction), CAS (Close Air Support), CCA (Close Combat Attack) με προσωπικό εκπαιδευμένο σε διαδικασίες τερματικής καθοδήγησης πυρών JTAC (ΑΕΛΑ), σε συνδυασμό με τη διεξαγωγή χερσαίων αλμάτων Ελεύθερης Πτώσης και θαλάσσιων αλμάτων Στατικού Ιμάντα.

Comments

  1. Νομίζω οτι τα Mirage 2000D αν είναι από τα εκσυγχρονισμένα θα έχουν ενδιαφέρον να τα γνωρίσουν από κοντά οι ιπτάμενοι μας, μιας και στο μέλλον πιθανόν να αποτελέσουν μια εναλλακτική επιλογή ΠΑ για την αντικατάσταση των δικών μας MIrage 2000egm/bgm. Η πώλησή τους θα ανοίξει των δρόμο για επιπλέον παραγγελίες καινούργιων Rafale από την Γαλλική αεροπορία όπως έγινε στην περίπτωση των μεταχειρισμένων Rafale που αγοράσαμε.
    Θεωρώ οτι τα Γαλλικά αεροσκάφη που θα υπηρετούν στο μέλλον στην ΠΑ θα είναι δύο μοίρες MIrage 2000 (mk2 και D) και δύο μοίρες Rafale.

  2. Φοβάμαι οτι θέλουν σύντομα να αντικαταστήσουν ολα τα μιραζ με ραφαλε, δλδ απλα 2 μοιρες ραφαλε, για να έχουμε περισσοτερα φ16.

    Αν κ το ιδανικο θα ητανε, μια μοιρα Μιραζ-2005 κ 2 μοιρες ραφαλε, κ σε βάθος χρόνου να παμε για 3 μοιρες ραφαλε. Γενικά πρέπει να μειώσουμε τα νούμερα των φ16 κ να αυξήσουμε την οροφή των γαλλικών μαχητικών.

    @DEFENCEREVIEW: κανα νεο με φρεγάτες έχουμε? 😆

    1. Αν οι Γάλλοι ξέραν ότι έχασε το πλοίο τους δεν θα είχαν ξενερώσει;
      Τώρα έχουν την μεγαλύτερη αποστολή στον Ηνίοχο και με mirage και με Rafale!
      Πόσο δύσκολο αν μας δωθούν οι 2 La fayette σαν ενδιάμεση είναι να πάρουν τις μηχανές των cassard-Georges Leygues, που αποσύρονται αλλα δεν είναι και τόσο παλιες, και να φτάσουν τους 30 κόμβους;

      1. Μήπως ξέρεις εάν χρειάζεται να κοπεί το πλοίο ώστε να βγούν οι παλιές μηχανές και να μπούν οι# νέες# από τα CASSARD??

        Λέω μήπως!!!

        1. @ CK

          Αυτα ειναι μικρο-λεπτομερειες.

          Μολις μπουν οι καινουριες μηχανες στα υπεροπλα La Fayette, θα ειναι ακατανικητες. Οι Τουρκοι θα τα κανουν πανω τους με τις La Fayette στο Αιγαιο, ουτε για ηλιοθεραπεια στην παραλια δεν θα πηγαινουν απο τον φοβο !!!

          Με τα Sadral που θα φερουν οι φρεγατες, κλεινουμε Αιγαιο, Ανατολικη Μεσογειο, αλλα και το βορειο ημισφαιριο του πλανητη, οι Αμερικανοι και οι Ρωσοι θα πρεπει να ζητουν την αδεια μας για να απογειωσουν μαχητικα !!!

      2. Δεν έχει νόημα, πες οτι αλλάζουν εύκολα οι μηχανές, που δεν το νομίζω, αλλά πες, το πλεονέκτημα των Lafayette είναι πως λειτουργούν οικονομικά και αξιόπιστα. Αν αλλάξεις μηχανές τι να τις κάνεις? Πάλι σχεδόν άοπλες θα είναι. Εκτός αν αλλάξεις και ραντάρ και όπλα κλπ, δλδ μιλάμε για αρκετές 100-αδες εκατομμύρια.

      3. Τα 2 πλοια la fayette δεν εχω θεμα σε οτι αφορα τις μηχανες τους που ειναι οικονομικες μηχανες. Ειναι θεμα σε οτι αφορα τον οπλισμο τους.
        Αν δηλαδη μας πουνε οτι στα αυτα τα 2 πλοια θα κανουν εκσυχρονισμο με συστηματα αναλογα των 4 μεκο και με την προσθηκη 2 ram και την αλλαγη του κυριος πυροβολο σε 76χιλ τοτε ναι τα πλοια ειναι αρκετα καλα. Το να κοψουμε τα πλοια να βγαλουμε τις μηχανηες να βαλουμε αλλες μτχ μηχανες για να εχουν μεγαλυτερη ταχυτητα ειναι πεταω τα λεφτα μου στην φωτια.
        Και οχι οι Γαλλοι κερδισαν οτι η Ελλαδα θα εχει για ακομα 30 χρονια Γαλλικα αεροπλανα και ακομα μια παραγγελια rafale.
        Δεν ηθελαν να χασουν την μονη ευρωπαικη χωρα που χρησιμοποιει Γαλλικα αεροπλανα

  3. Και ομως αυτο θα ηταν αρκετα λογικο. Να πωληθουν και τα Mirage 2000-5, τα οποια ειναι συγχρονα αεροπλανα και μπορουν να πιασουν πολυ καλη τιμη, και με το τιμημα να χρματοδοτηθει εν μερει η αγορα 22 επιπλεον Rafale ωστε να συμπληρωθουν 2 πληρεις μοιρες 40 αεροσκαφων. Θα μειωθει και η πολυτυπια.

      1. για μια αεροπορια που θελει απλα airpolicing αποστολες ή για μια αεροπορια σαν την Αργεντινη πχ που θελει 1-2 μοιρες 12 αεροσκαφων για να λεει οτι εχει αεροπορια τα -5 ειναι παραπανω απο καλα.
        Παντως η δικτυωση των -5 εχει επιτευχθει απο ΗΑΕ με την συνδεση του τερματικου σταθμου εδαφους στο δικτυο αρα εμμεσα εχουν link16 . ir αισθητηρα εχει το -5 micair εδω και χρονια και επισης το -5 εχει δυνατοτητες που αλλα αεροσκαφοι τις αποκτουν τωρα. Δεν ειναι τοσο κακο αεροσκαφος το -5 οσο πολλοι νομιζετε. Μεχρι και την ελευση των rafale ειναι το καλυτερο airsuperiority αεροσκαφος στην περιοχη .
        Αν εξοπλιστει και με τους νεους micang τοτε δεν θα εχει και το μοναδικο πλεονεκτημα που δινουν οι φαν των φ16 σε οτι αφορα την εμβελεια του aim120c7 . Αρα θα ειναι καλυτερο του φ16 σχεδον σε ολες τις φασεις ενος αεροπορικου πολεμου. Αυτο μεχρι την ελευση των block70 οπου εκει το φ16 οντως μετα εχει καλυτερη τακτικη απεικονιση του πεδιου.
        Ομως ο συνδυασμος m2000-5mkII/rdy2/icms2000mkIII/micang EM/IR θα ειναι παντα ανωτερος του φ16block50M/apg68v9/rapier/aim9x-aim120c7. Εστω και αν στην κλειστη εμπλοκη το φ16 εχει το jhmcs. Δεν θα φτασει ποτε στην κλειστη εμπλοκη για να αποκτησει πλεονεκτημα.

        1. @aris32

          Σε κλειστή εμπλοκή, ο συνδυασμός κάσκας στόχευσης + πυραύλου high off-boresight σαν τον AIM-9X ή τον MICA έχει αποφασιστικό πλεονέκτημα έναντι άφους που δεν έχει ένα απ τα δύο.

          Συνεπώς τα M2000 αν είναι να χρησιμοποιηθούν σε κλειστές αερομαχίες χρειάζονται κάσκα. Οι Ινδοί χρησιμοποιούν την DASH της elbit.

        2. Tο ΙR των πυραύλων, δεν είναι IR του α/φ. Γιατί εάν τον ρίξεις, μετά τι γίνεται?
          Από τη στιγμή που οι Γάλλοι, πάνω από 20 χρόνια πριν, το παράτησαν το α/φ, απλά το αλλάζεις εάν μπορείς. Κατά τη γνώμη μου, αυτό το α/φ είχε πολλά να δώσει ακόμα.
          Και εάν το είχαν εξελίξει όπως πρέπει, θα έκανε ακόμα καλές εξαγωγές, αλλά……
          Έρωτας το Mirage, αλλά πρέπει να κοιτάξουμε μπροστά ή να το αναβαθμίσουμε σε 3-4 πράγματα τουλάχιστον. Αλλά όπως και να έχει, σε κάποια λίγα χρόνια θα μιλάμε με α/φ 6ης γενιάς. Αυτό το α/φ δεν θα μπορεί να σταθεί πουθενά.

  4. Νομίζω πως τα Mirage 2000D είναι καθαρά κρούσης, οπότε είναι εξαιρετικά για αποστολές εναντίων ταλιμπάνων και συναφών απειλών.
    Τα μόνα Μιράζ που κάνουν για μας είναι των Ταϊβανέζων (M2000-5) και των Εμιρατιανών (M2000-9). Υπάρχουν και των Ινδών, αλλά δεδομένου πως έδωσαν ένα σκασμό λεφτά προσφάτως να τα εκσυγχρονίσουν δεν τα δίνουν, άρα δεν παίζουν ως λύση.

    Αλλά δεν ξέρω, ενώ θεωρητικά με ένα link-16 και μια κάσκα σκόπευσης όπως η DASH IV της Elbit που έχουν τα Ινδικά Mirage 2000 τα δικά μας Μιράζ θα γινόντουσαν τρομερά, υπάρχουν κι άλλα θέματα, πχ τα ραντάρ, τα οποία έχουν λυχνίες για την παραγωγή των μικροκυματικών και με τον χρόνο η ισχύς τους υποβαθμίζεται. Οπότε μήπως δεν έχει νόημα η αναβάθμιση των Μιράζ, αλλά είναι καλύτερα να κρατήσουμε μια μόνο μοίρα μειωμένης σύνθεσης για καθημερινές αναχαιτίσεις, τα υπόλοιπα για ανταλλακτικά και να προσπαθήσουμε να πάρουμε άλλες δύο μοίρες Ραφάλ? Μία κρούσης και μία ναυτικών επιχειρήσεων?

    Και πλάκα πλάκα, μια που στον ηνίοχο οι Γάλλοι έστειλαν και Rafale M (marine) μήπως αντί για 4 φρεγάτες να πάρουμε δύο, να πάρουμε με τα λεφτά που θα περισσέψουν μια η μοίρα Rafale M και να την προσκολλήσουμε στο Π.Ν. ωστε να αποκτήσουν κι οι ναυταίοι τους SCALP τους που έχουν φαγωθεί, να αποκτήσουν και αεροπορία ναυτικού που επίσης έχουν φαγωθεί (ελπίζω να μην τους πειράζει που οι πιλότοι θα είναι απ την Ικάρων ε?) και για τον στόλο να βολευτούμε με τίποτα κορβέτες?

  5. Τα Mirage χρειάζονται δύο μοίρες για τις καθημερινές ανάχαιτησειςστο Αιγαίο, δεν θα σηκώνουμε τα δικινητηρια Rafale! Τα Rafale είναι για στρατηγική κρούση και Αν. Μεσόγειο. Όσο αφορά την πολυτυπια γίνονται βήματα προς την σωστή κατεύθυνση. Πριν μια δεκαπενταετια ήταν τα πράγματα χειρότερα. Το να έχεις τέσσερις διαφορετικους τύπους δεν είναι πρόβλημα. Άλλωστε αν υπάρξει κάποιοα αστοχία υλικού σε κάποιο τύπο δεν καθηλωνεις όλο τον στόλο σου!

    1. Νομίζω πως τέσσερις διαφορετικοί τύποι είναι πρόβλημα.

      Δεν είναι τυχαίο που οι ΗΠΑ θέλαν να αντικαταστήσουν σχεδόν όλους τους τύπους με έναν, το F35, ούτε που οι Γάλλοι θα αντικαταστήσουν επίσης όλους τους τύπους με έναν.

      Νομίζω ο στόχος μας πρέπει να είναι να φτάσουμε σε δύο μόλις τύπους, πχ έναν μονοκινητήριο F16 κι έναν δικινητήριο Ραφαλ, και τρίτος τύπος θα συνυπάρχει όταν σταδιακά ένας απ τους δύο αποσύρεται.

  6. Αναφέρω ότι τα εκσυχρονισμενα Mirage 2000D έχουν το ραντάρ πολλαπλών λειτουργιών RDY-3, νέα αεροβοηθήματα, πιλοτήριο νέας γενιάς, σύστημα ζεύξης δεδομένων link 16, νέους ασυρμάτους, νέο αδρανειακό σύστημα πλοήγησης, την πιστοποίηση ενός ατρακτιδίου πυροβόλου, τη δυνατότητα μεταφοράς πυραύλων αέρος-αέρος MICA-IR/ER καθώς και των γαλλικών κατευθυνόμενων βομβών AASM.

    Σύμφωνα με τα γαλλικά δημοσιεύματα τα Mirage 2000D θα διατηρήσουν και την δυνατότητα χρήσης των αμερικανικών κατευθυνόμενων βομβών GBU-12 Paveway II, GBU-24 Paveway III και GBU-49 Enhanced Paveway II, Mk82, SCALP για τις οποίες είναι πιστοποιημένο το αεροσκάφος

    1. τα εκσυχρονισμενα m2000d εχουν διαφορετικο ρανταρ απο το rdy3. Πιστοποιουνται ο micaIR τα νεα ατρακτιδια σκοπευσης τα νεα οπλα και αναβαθμιζονται καποια υποσυστηματα. Επι της ουσιας ειναι ενα διαφορετικο αεροσκαφος απο το -5 που χρησιμοποιει η ΠΑ. Αν καποιο μ2000-5 μας κανει αυτο ειναι η εκδοση των ΗΑΕ που ειναι 95% ομοια με τα δικα μας -5.

  7. Πρέπει να έχουμε στις άμεσες προτεραιότητες την απόκτηση αεροσκαφών εναέριου εφοδιασμού. Είναι κάτι που θα προσδώσει μεγάλη ευχέρεια και ευελιξία στις αποστολές της Π.Α.

    Καλή και σημαντική η απόκτηση 2ης μοίρας Rafale, καθώς και ο εκσυγχρονισμός των F-16, αλλά ο πολλαπλασιαστής που θα απογειώσει τις δυνατότητες τους λείπει και ελπίζω να αποκτηθεί σύντομα όπως έχει ειπωθεί

  8. Μάλιστα και οι απόστρατοι νάυρχοι στην υπηρεσία της κυβέρνησης και των αμερικάνων , με σχόλια σε όλα τα μέσα που φωτογραφίζουν
    τη καταλληλότητα της επιλογής των τρατών?
    Προσπαθούν τη σίγουρη απόφαση τους να πάρουμε τις αλουμινότρατες να μας την κάνουν πιο εύπεπτη.
    Θα έχει και για εσάς θέση στο ειδικό δικαστήριο που θα περάσουν οχι μόνο όσοι υπέγραψαν αλλά και όσοι προπαγάνδισαν υπέρ της τράτας.
    Διαίρει και βασίλευε η τακτική αυτής της κωλοκυβέρνησης (που το κομμα της σημερινής το ψηφίζω δυστηχώς σχεδόν μια ζωή με τη λογική βέλτιστον το μη χείριστον) αφού έκαναν άτυπο «διαγωνισμό» προσφορών για τα μάτια του κόσμου, για να αποδείξουν πόσο ακριβή είναι η μπέλαra σε σχέση με τον ανταγωνισμο (που ειναι αλλα οχι τοσο πολύ οσο το υπερτονίζουν εσκεμμένα) αλλά προσφέρει δυνατότητες που ο ανταγωνισμός δεν προσφέρει (Aster30, SeaFire) oπότε δικαιολογημένο το κόστος της, αποδόμησαν λοιπον το πλοίο και έτσι ανοίγει ο δρόμος για τις τράτες τη μόνη τους επιλογή απο την αρχή.
    Πάει περίπατο η απαίτηση του ΠΝ για αεράμυνα περιοχης εδώ και 20 χρόνια, για να πάρει λεφτά η λόκχιντ
    και κυρίως για να μην ενισχυθούμε υπερβολικά έναντι των τούρκων.
    Με ένα σμπάρο 2 τρυγόνια, και τα λεφτά μας θα πάρουν και θα εφαρμόσουν της εξωτερικη πολιτική που τους
    συμφέρει οι αμερικανοί.
    Τι θα κάνουμε?
    Θα κάτσουμε απαθείς στο πληκτρολόγιο και θα γκρινιάζουμε, και θα περιμένουμε απο τα παλαβά κόμματα της αντιπολίτευσης να καταφέρουν να μπλοκάρουν την αγορά?
    Φυσικά και δεν θα τα καταφέρουν.
    Τι θα κάνουμε? Θα κάτσουμε απαθείς?
    Μήπως ήρθε η στιγμή για κάποια διαδικτυακή κίνηση, ενάντια στην έσχατη προδοσία της αποδυνάμωσης του ΠΝ?
    Οι 55 είχαν τα κότσια και κάναν αυτό που κάναν επώνυμα, εμείς που είμαστε ο λαός?

    1. Διαβάζω κι άλλα σχόλια για «σίγουρη απόφαση» και θέλω πραγματικά να ρωτήσω:
      Έχετε κάποια πληροφορία ή είναι δικά σας συμπεράσματα;

    2. @Romeo60

      Κοίτα, οι Μπελλάρες έχουν δύο προβλήματα.
      Το πρώτο είναι πως οι Γάλλοι δεν φρόντισαν να τις έχουν εξοπλισμένες όπως θα έπρεπε, και γι αυτό φταίει η εμμονή τους σε Γαλλικά συστήματα σχεδόν παντού. Αυτό έχει αρχίσει να αλλάζει τελευταία, αλλά οι παρενέργειες υπάρχουν. Αποτέλεσμα, οι φρεγάτες στην Γαλλική διαμόρφωση είναι υπεξοπλισμένες. Εγώ αν ήμουν Γάλλος κάποια Αμερικανικά συστήματα όπως tο RAM θα τα υιοθετούσα εξ αρχής και για τις FREMM. Οι Αμερικάνοι είναι πολύ πιο ευέλικτοι στην χρήση όπλων απο άλλες χώρες, πχ με τον Νορβηγικό NSM.

      Το δεύτερο είναι πως οι Μπελλάρες εισαγάγουν εντελώς νέα συστήματα στο ΠΝ. Οπότε η επιλογή τους αναγκαστικά πρέπει να έχει και κάποιο πολιτικό / στρατηγικό στοιχείο, με την έννοια οτι αποφασίζουμε να αλλάξουμε σιγά σιγά το ναυτικό απο Αμερικανικά σε ΕυρωΓαλλικά συστήματα. Στην θάλασσα δεν είναι καλή ιδέα να έχουμε δύο τύπους, στην αεροπορία ΟΚ, στην Θάλασσα όχι.

      Αλλιώς αν το δεις στεγνά η συμφερότερη πρόταση μοιάζει να είναι η Γερμανική. Παρόμοια συστήματα με τα υπάρχοντα, καλά πλοία, καλή τιμή, και υποβρύχια.

      Θα δούμε.

      Το σίγουρο είναι πως το Π.Ν. χρειάζεται σχέδιο, γιατί 4 πλοία δεν μας φτάνουν ούτε για ζήτω. Κανονικά το ελάχιστο που θέλουμε 2 με 3 πλοία μεγέθους FREMM αεράμυνας περιοχής, 4 με 5 μεγέθους MEKO γενικών καθηκόντων με καλή αντιεροπορική άμυνα – ιδανικά και μεγάλου βεληνεκούς, έστω και 8 πυραύλων, και καμιά εξάδα κορβετών εξειδικευμένων, υποθέτω οι περισσότερες σε ανθυποβρυχιακό ρόλο. Κι όλα αυτά καλό είναι να έχουν κοινά κατα το δυνατόν συστήματα και να παίζει και συνεργατική εμπλοκή μεταξύ τους.

      Γι αυτό νομίζω έχει πολύ μεγάλη σημασία αυτή αγορά, και γι αυτό προσωπικά δεν θέλω Αμερικάνικα πλοία, δεν θέλω να προσδεθούμε και να εξαρτόμαστε 100% χωρίς να έχει διευκρινιστεί η σχέση ΗΠΑ Τουρκίας. Αυτός μάλλον είναι ο σημαντικόερος λόγος που προσωπικά θα προτιμούσα Ιταλογαλλικά.

    3. Έλα ROMEO να χαρείς!!

      Έρχονται και αλλα 3 ROMEOs:

      https://www.kathimerini.gr/politics/561325603/exoplistika-programmata-ston-dromo-pros-ti-voyli/

      7 ελικόπτερα συνολικά στα 300?+215= 500+ mil !!!

      Κατά αλλα αναμείνατε τορπίλες αντίμετρα @ 214 και εκυσχρονισμο MEKO εδώ και αρκετaaaaά χρονια!!!

      Τα ROMERO τα αποφασίσανε αναγγείλανε αγοράσανε σε χρόνο dt !!

      Ποιος καθορίζει τις εξοπλιστικές προτεραιότητες είπαμε???

      1. @ CK

        Αφου ο Ντοκος μας λεει οτι αν κανουμε αγορες με βαση τη γεωπολιτικη, δεν χρειαζεται να ασχολουμαστε με λεπτομερειες οπως τορπιλες, αντιμετρα κτλ. Αυτα ειναι ψιλικατζιδικα πραγματα ανευ σημασιας.

        Εμεις πρεπει να κοιταζουμε το ζουμι της υποθεσης, δηλαδη να κανουμε μεγαλες αγορες απο διαφορες χωρες, οπως υποβρυχια χωρις τορπιλες, αρματα μαχης χωρις πυρομαχικα, αεροσκαφη χωρις οπλα stand-off και αντιπλοικους πυραυλους. Τι να τον κανεις τον πυραυλο οταν μπορεις να στειλεις διπλωματικο διαβημα !!!

        Προσεχως πιθανοτατα θα εχουμε και αλουμινοτρατες MMSC χωρις σοναρ, τορπιλες, χωρις λειτουγικο συστημα κινησης κτλ. Γεωπολιτικη χρειαζεται συμφωνα με τον Ντοκο, και οχι πλοια για πολεμο. Ως ανταλλαγμα θα παιρνουμε δηλωσεις για το ποσο σημαντικο ειναι το Διεθνες Δικαιο.

          1. Υπάρχει μια μικρή λεπτομέρεια που προσπέρασες η ξέχασες να επισημάνεις, εκείνοι έχουν όλοι χρήματα να αυξήσουν τις διαθεσιμότητες οπότε το θεωρήσουν χρήσιμο η αναγκαίο, στην Ελλάδα μετά απο λίγα χρόνια μόλις εξαντληθεί η συμφωνία για υποστήριξη απο το αρχικό πακέτο, θα γεμίσουν τα υπόστεγα με ελικόπτερα και θα καμαρώνεις τα όμορφα Romeo μόνο στις παρελάσεις, αν θα έχεις να ρίξεις κέρμα για να παίξει «μουσική» το εργαλείο.

    4. Συγγνώμη αλλά οι Γάλλοι προωθούν ένα σχέδιο υποεξοπλισμενο βασισμένο σε δικές τους ανάγκες και χωρίς να είμαι σίγουρος αν οι όποιες αλλαγές που θέλουμε να έχουν δεδομένου των απειλών αξίζουν το κόστος. Στο δικό μου μυαλό ένας μεγαλύτερος (αρκετά) και διαθέσιμος φόρτος βλημάτων με βεληνεκές πχ 40 – 50 km ( μιλάω θεωρητικά δεν βάζω τίτλο βλήματος ) είναι καλύτερο από μικρό φόρτο με μεγάλη εμβέλεια. Εκτός αν έχουμε τέτοιο δίκτυο που μας επιτρέπει να εντοπίζουμε μαχητικό στην μεγαλύτερη δυνατή απόσταση και προφανώς να ξέρουμε αν φέρει αντιπλοικά βλήματα ή όχι.
      Το αεράμυνα περιοχής στο δικό μου λεξικό είναι έχω μονάδες να με καλύψουν σε επιθέσεις κορεσμού και μια -δυο μονάδες να κυνηγήσει τους φορείς των όπλων που μας στοχεύουν (όσοι εντοπιστούν σε συνήθως Lo-Lo-LO), έτσι ώστε να μην ρηφθούν όλα τα όπλα προς εμαί.
      Δεν αναφέρω για την ΠΑ μιας και πλέον τα αντιπλοικα βλήματα(μην ξεχνάμε ότι βάλλονται και από άλλους φορείς) έχουν αρκετή εμβέλεια έτσι ώστε οι φορείς να δρουν υπό την προστασία Α/Α συστημάτων.

  9. @npo
    Συμφωνώ απόλυτα με αυτό που λες για 2τυπους αεροσκαφών.F16 και Rafale .
    Πρεπει να αναβαθμιστούν όλα τα F16 σεV πλην ισως των 30. Να πουληθούν όλα τα mirage και να γίνουν 40 τα Rafale .
    Και από τώρα να μπούμε σε προγραμμα για μονοκινητήριο αεροσκάφος για μελλοντικό αντικατάσταση των F16.
    @Διηνεκης
    Συμφωνώ απολύτως μαζί σου. Δεν μπορώ πραγματικά να καταλάβω ενώ παίζουν ιπτάμενα τάνκερ στην αγορά η ΠΑ δεν…..
    Με εκτίμηση

    1. Προφανώς δεν υπάρχει ενδιαφέρον για ενασχόληση με αεροσκάφη εναέριου ανεφοδιασμού.
      Εδώ δεν θεωρούσαν χρήσιμο ούτε ενδιαφέρθηκαν να συμμετέχουν σε ένα ενιαίο ευρωπαϊκό πρόγραμμα (MMF) συνεργασίας για αεροσκάφη εναέριου ανεφοδιασμού… και προτιμούν να σηκώνουν συνέχεια αεροσκάφη με Scramble παρά να έχουν έτοιμη περίπολο στον αέρα που μειώνει και τον χρόνο αντίδρασης.
      Οι γείτονες εμφανίζονται απότομα, εμπλέκονται, μετά φουλάρουν στον αέρα και μπουκάρουν ξανά απο άλλο σημείο.

      http://www.occar.int/programmes/mmf

      1. Η έτοιμη περίπολος που λες θα πετάει συνεχώς προφανώς μαζί με τα αεροσκάφη ανεφοδιασμού.
        Μπες στον κόπο να υπολογίσεις πόσο κοστίζει αυτό….
        Το πότε απογειώνονται οι γείτονες και τι κατεύθυνση παίρνουν το βλέπεις πολύ νωρίς … δεν είναι βλάκες να σηκώνονται από Άγκυρα και τα αεροσκάφη ανεφοδιασμού δεν είναι πάντα στον αέρα θεωρώ αλλιώς θα επέστρεφαν πάντα οι σχηματισμοί τους πράγμα που δεν συμβαίνει….

        1. Ασφαλώς σκέφτηκα ότι έχει έξοδα η υπόθεση, αλλά αυτές είναι επιλογές που προκύπτουν απο τις απαιτήσεις μιας χώρας, ανάλογα με τις προκλήσεις που αντιμετοπίζει.
          Ίσως οι ευρωπαϊκές χώρες που έχουν προγράμματα για εναέριο ανεφοδιασμό για υποστήριξη αεροσκαφών CAP να νιώθουν περισσότερο απειλούμενες απο μια Ελλάδα που έχει μερικές εκατοντάδες εξόδους scramble ανά έτος, και στη Ελλάδα να μην υφίσταται πραγματική απειλή σε αυτό το σημείο, αν είναι έτσι πάω πάσο. Επειδή και εγώ προτιμώ να χρειάζεται να γίνονται έξοδα στην άμυνα χωρίς να υπάρχει λόγος για αυτά τα έξοδα.

    1. Μπορεί απλά οι κεραίες να είναι άλλου τύπου απ’ αυτές τις οδοντωτές που ξέρουμε και να μην φαίνονται.
      Μου φαίνεται απίθανο να μην έχουν IFF

      1. Εγώ πιστεύω πως δεν έχουν εγκατεστημένο σύστημα IFF στα συγκεκριμένα αεροσκάφη, αφού φέρουν ακόμα και τα Block 25 της ANG η τα τουρκικά Block 40 και τα ευρωπαϊκά MLU το IFF στο σημείο που περιγράφεις.

        Υπάρχει μια παλιότερη αναφορά/ανακοίνωση που λέει ότι ήταν να αγοραστούν 300+ συστήματα IFF αξίας 34 million’s $ απο την BAE Systems για μεταγενέστερη εγκατάσταση στα F-16 Block 40 and 42 της USAF(αφού δεν φέρουν ούτε τα αεροσκάφη της Wolf Pack στην Κορέα το συγκεκριμένο σύστημα), αλλά δεν φαίνεται να ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα.

  10. Μια πώληση των -5 και αγορά rafale F3 (να φτάσουμε τα 50), ώστε αργότερα να γίνουν όλα F4.
    Απόσυρση F4E και αν το επιτρέπει η τσέπη και ή δομική κατασκευή τα block 30 σε viper.
    2 Τύποι και έχουμε γλυτώσει αρκετά χρήματα (για να επενδύσουμε σε όπλα – αριθμούς), μέχρι να αξίζει (μέχρι τώρα δεν) να πάμε σε F35 (ή σε κάτι που θα δώσει αντίστοιχα πλεονεκτήματα μιας και η ημερομηνία παραλαβής θα είναι τουλάχιστον 2030+).

      1. Ε ναι. Αυτα προερχονται απο το γνωστο αντιγαλλικο – φιλοαμερικανικο λομπι που λυμαινεται το στρατο εδω κ 10ετιες. Συζηταμε να δωσουμε το καλυτερο αεροσκαφος μας, χωρις να συζηταμε συγχρονως να διωξουμε τις μπαχαντελες ονοματι φ16 block30!!Ο,τι ναναι!!Απλα παιρνεις κ αλλα ραφαλ και μειωνεις την οροφη των φ16, εαν δεν θελεις να αυξησεις τη συνολικη οροφη των μαχητικων σου. Κ εγω δεν καταλαβαινω γιατι πρεπει να διωξουμε τα -5, κ καλα λογω πολυτυπιας, οταν εχεις αυτη τη στιγμη 3 -4 τυπους φ16

        1. Θα σου απαντήσω γιατί δεν καταλαβαίνεις.
          1. Νομίζεις ότι αυτό θα συμβεί άυριο.
          2. Δεν έχεις καμιά γνώση για το κόστος λειτουργίας και διατήρησης ενός τύπου μαχητικού σε πτητική κατάσταση.
          3. Η αναβάθμιση των F16 γίνεται για να αποκτήσουν κοινά υποσυστήματα (εκτός κινητήρων) και να πέσει το κόστος υποστήριξης τους – τα 30αρια μόνο αν αντέχουν δομικά τα κρατάς και τα αναβαθμίζεις – (άνοιξε να διαβάσεις τι σημαίνει οικονομία κλίμακας)
          4. Αν η Γαλλία συνέχιζε να πετάει -5 θα ήταν μια χαρά να τα κρατήσουμε αλλά θα βρεθούμε να τα πληρώνουμε χρυσά, οπότε πριν φτάσουμε στο στάδιο αυτό θα πρέπει να αντικατασταθούν με Ραφάλ.
          Μακροπρόθεσμα να έχεις 2 τύπους μαχητικών και φουλ εξοπλισμένους.

          1. Επειδη μαλλον εσυ δεν καταλαβαινεις…
            Συζητας για οικονομια κλιμακος σε 2 διαφορετικους τυπους οταν στο αλλο στρατοπεδο ηδη εχεις 3-4, εκ των οποιων ο ενας ειναι σε κατασταση σκραπ. Κ βεβαιως, συμπτωματικα, εκει που εχεις τη μεγαλυτερη πολυτυπια εχεις κ τα λιγοτερα οπλα (φ16, για τους γνωστους κ μη εξαιρετεους λογους).
            Τεσπα και εγω μακροπροθεσμα υπερ 2 τυπων ειμαι σαφως, φ16V kαι ραφαλ σε αναλογια , ομως, 50 – 50.

    1. @Christo
      Τα Dash-5 είναι η αφρόκρεμα της ΠΑ έως την έλευση των Rafale. Τα -5 πρέπει να μείνουν μέχρι να λιώσουν. Επίσης, έχουν κοινά στοιχεία με τα Rafale. Ένα link-16 και ένα Targo II και είναι game changer!

      1. Όταν μιλάω για πώληση προφανώς δεν μιλάω για τώρα !
        Το μέχρι να λιώσουν δεν ξέρω κατά πόσο συμφέρει κυρίως από θέμα οικονομίας κλίμακας. Τα κοινά τους στοιχεία εξαντλούνται στις MFD και τα όπλα τους. Έχουν αρκετές διαφορές στην υποστήριξη με το Ραφάλ.
        Μπορούν όμως να δώσουν πόρους για να αγοραστούν και άλλα Ραφάλ μελλοντικά.
        Τα F16 να γίνουν (που είναι ήδη) workworse και τα ραφαλ το κρυφό χαρτί.
        Και επίσης @ Sapionderonga για πενταροδεκάρες δεν πουλιούνται σε καμιά περίπτωση. Τα eg δεν θα τα δίναμε ούτε σε μεθυσμένους για 5 ευρώ το ένα και ευτυχώς που τα παίρνουν οι Γάλλοι να λέμε.
        Αγορές υπάρχουν και κυρίως η Ινδική !

        1. @Christos
          Περισσότερα Rafale F3R θα ενταχθούν εκτός απροόπτου στο μέλλον χωρίς να φύγουν τα 24 Dash -5. Η Π.Α. πρέπει κατ’ εκτίμηση πολλών (ευτυχώς) στελεχών να διατηρεί 3 μοίρες τουλάχιστον από εναλλακτικό προμηθευτή. Τα -5 έχουν πολύ περισσότερα κοινά στοιχεία από όσα φαντάζεται κανείς με τα Rafale (κάποια για ευνόητους λόγους δεν μπορούν να αναφερθούν).
          Τα F16 θα συμφωνήσω πως είναι και θα είναι το workhorse μας για τουλάχιστον 20 έτη ακόμα. Είναι ένα VFM μονοκινητήριο για το οποίο, όμως, οι «σύμμαχοι» θα πρέπει επιτέλους να αποδεσμεύσουν κάποια όπλα (…)
          Η προσωπική μου εκτίμηση είναι ότι η δεκαετία 2025-2035 θα μας βρει με μια οροφή 180 – 200 αε/φών και εάν θέλετε την άποψή μου (for what it might worth) η Π.Α. μας δε χρειάζεται περισσότερα από 220 αε/φη (εξαιρώ προφανώς τα εκπαιδευτικά, τα μεταφορικά, τα εγκαίρου ειδοποίησεως, τα ιπτάμενα τάνκερ που δεν έχουμε κ.λπ.).

    1. @Fylax1970
      To Rafale εννοείται πως όταν με το καλώ καταστεί επιχειρησιακό με το εθνόσημο θα είναι ο άσσος.
      Το -5 αυτήν τη στιγμή (προ αξιοποίησης της έκδοσης V του F16) είναι ότι καλύτερο υπηρετεί. Φυσικά, link16 και targo ΙI θα το εκτόξευαν στα ύψη.

  11. @Christos
    Θα συμφωνήσω απόλυτα με την ανάλυση σου μόνο με έναν όρο.
    Οι αμερικανοί να αποδεσμεύσουν χωρίς δεύτερη συζήτηση άμεσα ότι όπλα και συστήματά ζητήσουμε για τα Viper..
    Αλλιώς χτίζουμε ανάποδα την ΠΑ μας.
    Προσθέτουμε Γαλλικά και αφαιρούμε πολυτυποια από τα αμερικανικά!
    Τελος με τα παιχνιδάκια τους!
    Αλλιώς δεν πρεπει επουδενί λόγο να δωθεί κανένα mirage.
    Σωστο το μάζεμα πολυτυποιας ποτε όμως εις βάρος της μαχητικής μας ικανότητας.
    Από τώρα όμως πρεπει να δούμε σε πιο προγραμμα θα μπούμε για να μπορέσουμε στο μελλον να συντηρούμε και να αντικαθιστούμε τόσο μεγάλο αριθμό μαχητικών για το μέγεθος της χώρας.
    Με εκτίμηση

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *