Σύμφωνα με δημοσίευμα του «Reuters», το οποίο επικαλείται δύο ανώτατους αξιωματούχους της ινδικής κυβέρνησης, η χώρα θα προκηρύξει, εντός του 2025, διαγωνισμό για την προμήθεια 114 νέων μαχητικών αεροσκαφών. Το πρόγραμμα, το οποίο βρίσκεται υπό συζήτηση εδώ και αρκετά χρόνια, κρίνεται αναγκαίο για την ενίσχυση των ικανοτήτων της Ινδικής Αεροπορίας, υπό την πίεση των κινεζικών και πακιστανικών εξοπλισμών. Η Ινδία βλέπει την Κίνα να αυξάνει σημαντικά τις αεροπορικές της δυνατότητες, ενώ το Πακιστάν συνεργάζεται με την Κίνα στον αεροπορικό τομέα. Επιπλέον, ο προγραμματισμός της Ινδικής Αεροπορίας αναφέρει δύναμη μαχητικών αεροσκαφών 42 Μοιρών, ενώ σήμερα η χώρα διαθέτει 31 Μοίρες. Σύμφωνα με το «Reuters» ο διαγωνισμός θα είναι ανοιχτός, με δυνητικό κόστος άνω των $ 20 δισεκατομμυρίων, και αναμένεται να προσελκύσει όλες τις μεγάλες αεροδιαστημικές βιομηχανίες του κόσμου. Η αμερικανική Lockheed Martin αναμένεται να προσφέρει το F-35 Lightning II, μετά την ανακοίνωση Τραμπ ότι είναι θετικός στην πώληση του αεροσκάφους στην Ινδία, παρά την παρουσία των ρωσικών αντιαεροπορικών συστημάτων S-400 στο ινδικό οπλοστάσιο. Εναλλακτικά του F-35 η Lockheed Martin μπορεί να προσφέρει μια διαμόρφωση του F-16, το F-21, το οποίο είχε προσφέρει στην Ινδία το 2019. Σύμφωνα με τη Lockheed Martin το F-21 σχεδιάστηκε ειδικά για τις ανάγκες της Ινδίας. Μοιράζεται κοινά τεχνολογικά στοιχεία με το F-22 και το F-35, ενώ έχει την ίδια εφοδιαστική αλυσίδα (το 50% της εφοδιαστικής αλυσίδας του F-21 και του F-16 είναι ίδια με αυτή των F-22 και F-35). Εκτός την Lockheed Martin, τον διαγωνισμό αναμένεται να διεκδικήσουν η επίσης αμερικανική Boeing με το F/A-18 Super Hornet, η γαλλική Dassault με το Rafale, η σουηδική Saab με το JAS-39 Gripen, η Ρωσία με το Su-57 και η Ευρώπη με το Eurofighter.

Στις αρχές Νοεμβρίου του 2024, η ιστοσελίδα «Asian News International» δημοσίευσε την είδηση ότι η Ινδία προσανατολίζεται στη διενέργεια ανοιχτού διεθνούς διαγωνισμού, για την προμήθεια των 114 νέων μαχητικών, παρά την παρουσία των Rafale στο οπλοστάσιο της, προκειμένου να πετύχει τους καλύτερους δυνατούς όρους και την καλύτερη δυνατή τιμή. Επιπλέον, σύμφωνα πάντα με το δημοσίευμα, η Ινδία θέλει να αποφύγει χρονοβόρες διαδικασίες, όπως έγινε με τις διαπραγματεύσεις με τη Dassault, το 2012-2015, σχετικά με την πιθανότητα προμήθειας 126 επιπλέον Rafale. Τελικά, δεν βρέθηκε η χρυσή τομή και επιλέχθηκε η αγορά μόνο 36 Rafale μέσω διακρατικής συμφωνίας. Ως προς τις απαιτήσεις την Ινδία, τα αεροσκάφη θα πρέπει να κατασκευαστούν στην Ινδία, με μεταφορά τεχνολογίας και τεχνογνωσίας στην εγχώρια αμυντική βιομηχανία. Για την ιστορία να πούμε ότι για 36 Rafale η Ινδία πλήρωσε $ 8,8 δισεκατομμύρια, δηλαδή $ 244,5 εκατομμύρια ανά αεροσκάφος Από το ποσό αυτό τα $ 3,06 δισεκατομμύρια είναι το κόστος παραγωγής των 36 Rafale στις εγκαταστάσεις της HAL στην Ινδία, τα $ 1,721 δισεκατομμύρια είναι το κόστος μεταφοράς τεχνολογίας και τεχνογνωσίας, καθώς και οι δαπάνες της HAL για την προετοιμασία της γραμμής παραγωγής (εργοτάξιο, μηχανήματα κ.ά.), της εκπαίδευσης του προσωπικού και τα εργατικά και αναλώσιμα κόστη της βιομηχανικής διαδικασίας και απαιτεί το πρόγραμμα της παραγωγής. Τα $ 1,906 δισεκατομμύρια είναι το κόστος της σύμβασης εν συνεχεία υποστήριξης των αεροσκαφών, δεκαετούς διάρκειας, τα $ 1,2 δισεκατομμύρια είναι το κόστος της δημιουργία δύο αεροπορικών βάσεων και δύο νέων κέντρων υποστήριξης και συντήρησης για τα 36 αεροσκάφη και τα υπόλοιπα $ 913 εκατομμύρια είναι το κόστος της προμήθεια των όπλων για δύο φόρτους μάχης ανά αεροσκάφος.