Η ινδονησιακή PT Pindad ανακοίνωσε ότι στις 28 Απριλίου καθέλκυσε το πρωτότυπο ταχύπλοο σκάφος αμφίβιων επιχειρήσεων X-18 (Antasena) μήκους 18 μέτρων. Εκτός της PT Pindad στο πρόγραμμα συμμετέχουν και οι PT Len και PT Hariff. Το πρωτότυπο ενσωματώνει πυροβόλο των 30 χιλιοστών και όχι των 105 χιλιοστών. Το X-18 είναι σκάφος τύπου Catamaran και αναπτύχθηκε για να καλύψει της ανάγκες της Ινδονησίας, που σαν νησιωτική χώρα, έχει να αμυνθεί επί πολλών νησιών. Το βύθισμα του είναι μόλις 90 εκατοστά.

Είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, είναι ιδιαίτερα ελαφρύ και έχει αναπτυχθεί με σπονδυλωτή φιλοσοφία, έτσι ώστε να είναι δυνατή και εφικτή η εύκολη αναβάθμιση του και η εύκολη προσθαφαίρεση οπλισμού και συστημάτων. Πρωτίστως το X-18 έχει αναπτυχθεί ως εξειδικευμένο ταχύπλοο σκάφος αμφίβιων επιχειρήσεων, ταχείας αντίδρασης και επιχειρήσεων ανακατάληψης νήσων, αλλά μπορεί να εκτελέσει και άλλες αποστολές όπως περιπολίας, συλλογής πληροφοριών, αναγνώρισης και επιτήρησης, μεταφοράς προσωπικού και εφοδίων κ.ά.

Η PT Pindad έχει παρουσιάσει το X-18 σε τρείς εκδόσεις. Η πρώτη έκδοση είναι εφοδιασμένη με τον πύργο μάχης δύο ατόμων Cockerill-3000 της βελγικής CMI, με πυροβόλο των 105 χιλιοστών και αυτόματο σύστημα γέμισης. Πάνω από τον πύργο είναι τοποθετημένος και ένας τηλεχειριζόμενος πύργος της σουηδικής Bofors με πυροβόλο των 30 χιλιοστών. Η δεύτερη έκδοση περιλαμβάνει ότι και η πρώτη συν το σουηδικό φορητό αντιαεροπορικό σύστημα RBS-70NG της Bofors μέγιστου βεληνεκούς 8 χιλιομέτρων και με δυνατότητα εμπλοκής και στόχων εδάφους. Η τρίτη έκδοση ενσωματώνει τον πύργο Cockerill-3000, αλλά με πυροβόλο των 90 χιλιοστών συν τον πύργο με το πυροβόλο των 30 χιλιοστών.

Σ’ όλες τις εκδόσεις το X-18 μπορεί να φιλοξενήσει μικρού μεγέθους, κάθετης απογείωσης/προσγείωσης UAV, ταχύπλοο φουσκωτό (RHIB), φορτίο (πυρομαχικά ή άλλα εφόδια) και ομάδα στρατιωτών ή ειδικών δυνάμεων 10-15 ατόμων (στην έκδοση μεταφοράς προσωπικού μπορεί να μεταφέρει ως 60 άτομα, χωρίς οπλισμό και σε πυκνή διάταξη). Το σκάφος ενσωματώνει δύο υδροπροωθητές οι οποίοι αποδίδουν μέγιστη ταχύτητα της τάξεως των 40 κόμβων (74 χιλιόμετρα την ώρα) και μέγιστη εμβέλεια 1.110 περίπου χιλιόμετρα με ταχύτητα πλεύσης 9 κόμβους (17 χιλιόμετρα την ώρα). Απαιτεί πλήρωμα πέντε ατόμων.

Comments

  1. Ποσο πιο κάτω να με πάρει δηλ…
    Δεν θαχει ούτε μήνα που μιλάγαμε για τα σκάφη αμφιβίων επιχειρήσεων και πως δεν κάνουν σοβαρή δουλειά να αγοράζουν φουσκωτά αναψυχής και να τα βαπτίζουν τακτικά….
    Χωρίς να τοχω δει το συγκεκριμένο έγραψα για κάτι λίγο μεγαλύτερο να σηκώνει και ένα little bird για από αέρος υποστήριξη και ανάπτυξη ,πρόχειρο ιατρείο,υποστήριξης των ομάδων και κέντρο διοίκησης της μοίρας.
    Ετσι κανείς σοβαρές δουλειες…
    Με εκτιμηση

  2. » για να καλύψει της ανάγκες της Ινδονησίας, που σαν νησιωτική χώρα, έχει να αμυνθεί επί πολλών νησιών» . Εμείς δηλαδή τι είμαστε; ΟΚ δεν μπορούμε να κατασκευάσουμε μεγάλα σκάφη επιφανείας. Δεν θα μπορούσε όμως κάποιος στην Ελλάδα (αφού βέβαια τεθούν οι επιχειρισιακές προδιαγραφές από το ΓΕΕΘΑ) να σχεδιάσει και να κατασκευάσει κάτι ανάλογο;

    1. Ελα ρε συ ευκολακι βαζεις. Προφανως και στο αιγαιο δεν κανει διοτι ως κλειστη θαλασσα εχει υψηλο κυματισμο και σουελ και το καταμαραν δεν θα μπορει να πλευσει ικανοποιητικα 🤣🤣

  3. Τα πουλάνε και έτοιμα οι Κινέζοι έλεος πια με το δύσκολο και της πατέντες!
    Η διαφορά είναι στο υλικό τα αθρακονήματα θα έχει υψηλό κόστος.
    Το έκαναν για λιγότερο βάρος από το αλουμίνιο.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *