Το γαλλικό Υπουργείο Άμυνας, μέσω εγγράφου, αποκάλυψε το σχέδιο της Ινδίας να προχωρήσει στην προμήθεια 90 επιπλέον μαχητικών αεροσκαφών Rafale, της έκδοσης F4, με δικαίωμα προαίρεσης για 24 επιπλέον αεροσκάφη, της νεότερης έκδοσης F5. Η αναφορά στον ινδικό σχεδιασμό εμφανίστηκε σε ανάλυση του Υπουργείου, η οποία πλέον έχει αποσυρθεί από τη δημόσια θέα, με αναφορές στην Κίνα και την πρόσφατη σύγκρουση με το Πακιστάν, κατά την επιχείρηση «Sindoor», τον περασμένο Μάιο. Το ενδιαφέρον της Ινδίας για την αγορά επιπλέον Rafale (πέραν των 36 που έχει η Ινδική Αεροπορία και των 26 που έχει παραγγείλει το Ινδικό Ναυτικό) είδε το φως της δημοσιότητα τον περασμένο Αύγουστο, όταν η ιστοσελίδα «Times of India» ανέφερε ότι η Ινδία ετοιμάζει διακρατική συμφωνία με την Γαλλία για 114 Rafale.

To γαλλικό Υπουργείο Άμυνας ουσιαστικά επιβεβαίωσε την είδηση αυτή, δηλαδή για 90 Rafale F4 συν 24 Rafale F5, με την σύμβαση να υπογράφεται εντός του 2026. To Rafale F5 θα μπορεί να μεταφέρει έως και 18 πυραύλους αέρος-εδάφους, τόσο για την προσβολή στόχων όσο και για αποστολές καταστολής/καταστροφής εχθρικής αεράμυνας. Η συγκεκριμένη διαμόρφωση έχει ως επιχειρησιακό στόχο τον κορεσμό της εχθρικής αεράμυνας. Οι πύραυλοι, που θα φέρει το Rafale F5, αναπτύσσονται από την MBDA στο πλαίσιο του προγράμματος AASF (Armement Air-Sol Futur) της Γαλλικής Αεροπορίας. Το πρόγραμμα AASF στοχεύει να δώσει ξανά στην Γαλλική Αεροπορία ικανότητα καταστολής/καταστροφής εχθρικής αεράμυνας. Την ικανότητα αυτή απώλεσε η Γαλλική Αεροπορία, τη δεκαετία του 1990, με την απόσυρση των πυραύλων AS-37 Martel.

Το Rafale F5, με φόρτο 18 τέτοιους πυραύλους, θα μπορεί να προσβάλει τα συστήματα και τα δίκτυα αεράμυνας του εχθρού και έτσι να ανοίγει το δρόμο για την προσβολή άλλων στόχων, υψηλής επιχειρησιακής αξίας για τον εχθρό. Οι 18 πύραυλοι θα μεταφέρονται ανά έξι σε τρείς σταθμούς ανάρτησης οπλισμού του αεροσκάφους, έτσι ώστε να υπάρχει χώρος και για το φόρτο και άλλων συστημάτων, όπως ατρακτίδια και εξωτερικές δεξαμενές καυσίμου. Οι πύραυλοι αυτοί θα έχουν τη δυνατότητα να εκτελούν προσβολή αυτόνομα ή σε σμήνος. Επίσης, θα ενσωματώνουν αμφίδρομο σύστημα ζεύξης δεδομένων, έτσι ώστε να ανανεώνουν τα δεδομένα κατά τη διάρκεια της πτήσης τους. To Rafale F5 αναμένεται να είναι διαθέσιμο από το 2033 και επιχειρησιακό από το 2035 και μετά. Η ανάπτυξη της έκδοσης F5 ανακοινώθηκε το 2021.

Η βασική αναβάθμιση, σε σχέση με τις προηγούμενες εκδόσεις, θα είναι η ικανότητα του Rafale F5 να ελέγχει και να συνεργάζεται με UCAV σαν το nEURO. Επίσης, το αεροσκάφος θα ενσωματώνει νέες ικανότητες επικοινωνιών και συνεργασίας (διάχυση και διαβίβαση δεδομένων και πληροφοριών), νέους αισθητήρες και όπλα. Όλες αυτές οι ικανότητες απαιτούν μεγάλη υπολογιστική ισχύ, κάτι που προβλέπεται για την έκδοση F5. Εκτός της ικανότητας ελέγχου και συνεργασίας με UCAV, το Rafale F5 θα έχει και κορυφαίες δυνατότητες καταστολής και καταστροφής της εχθρικής αεράμυνας, μέσω της ανάπτυξης νέου βλήματος αντί-ραντάρ. Έμφαση θα δοθεί και στον Ηλεκτρονικό Πόλεμο, όπου το Rafale F5 θα ενσωματώνει ένα νέο και ολοκληρωμένο σύστημα Ηλεκτρονικού Πολέμου, ικανό να προστατεύει το αεροσκάφος από επιθέσεις, αλλά ταυτόχρονα και ικανό να πραγματοποιεί ηλεκτρονικές επιθέσεις.