Η Boeing ανακοίνωσε ότι θα αυξήσει την παραγωγή των μαχητικών αεροσκαφών F-15EX Eagle II. Στόχος της εταιρίας είναι να φτάσει σε σταθερό ρυθμό παράδοσης δύο αεροσκαφών ανά μήνα έως το τέλος του 2026. Η αύξηση της παραγωγής συνοδεύεται και από βελτιώσεις στην αποδοτικότητα της γραμμής παραγωγής, αλλά και των διαδικασιών ποιοτικού ελέγχου των παραγόμενων αεροσκαφών. Ο διευθυντής παραγωγής και ασφάλειας των F-15 της Boeing, Τομ Αλταμούρο, δήλωσε ότι η απόδοση του εργοστασίου έχει βελτιωθεί τους τελευταίους μήνες, με τα ποσοστά επανεπεξεργασίας και διακοπής της λειτουργίας να μειώνονται από μήνα σε μήνα. Η αύξηση της παραγωγής των F-15EX Eagle II είναι αποτέλεσμα της εσωτερικής πρωτοβουλία της εταιρείας «Cut the CoRRS», η οποία περιλαμβάνει ένα καθημερινό μοντέλο παραγωγής, όπου οι ομάδες εργασίας αντιμετωπίζουν τα όποια προβλήματα παραγωγής σε πραγματικό χρόνο, έτσι ώστε να αποφύγουν οι καθυστερήσεις και οι αστοχίες. Υπενθυμίζουμε ότι μέχρι σήμερα η Αμερικανική Αεροπορία έχει παραλάβει οκτώ αεροσκάφη, έναντι των 104 που θέλει να αποκτήσει. To F-15ΕX επιλέχθηκε ως αντικαταστάτης F-15 παλαιότερων εκδόσεων. Το F-15EX είναι η τελευταία και πλέον προηγμένη έκδοση του γνωστού μαχητικού αεροσκάφους F-15 Eagle, σχεδίασης και ανάπτυξης της αμερικανικής Boeing. Ο λόγος επιλογής του F-15EX από την Αμερικανική Αεροπορία είναι διττός.

Αρχικά, ο τερματισμός της παραγωγής των F-22 Raptor έχει δημιουργήσει την ανάγκη για ένα ακόμα αεροσκάφος εναέριας υπεροχής στις τάξεις της Αμερικανικής Αεροπορίας έτσι ώστε να υπάρχουν διαθέσιμοι οι προβλεπόμενοι αριθμοί αεροσκαφών. Από την άλλη η γήρανση των F-15C/D με ρυθμό γρηγορότερο από το ρυθμό ένταξης σε υπηρεσία των F-35 Lightning II θα δημιουργήσει επιχειρησιακό κενό στη δομή δυνάμεων της Αμερικανικής Αεροπορίας, ιδιαίτερα στη δεκαετία του 2020. Η λύση της αναβάθμισης τους εξετάστηκε μεν, αλλά τελικά προκρίθηκε η λύση της προμήθειας νέων αεροσκαφών για την αντικατάσταση των F-15C/D και η αναβάθμιση των F-15E Strike Eagle. Ένας καταλυτικός παράγοντας, που οδήγησε στην επιλογή του F-15EX, είναι η μεγάλη μεταφορική ικανότητα όπλων του αεροσκάφους (συνολικά το αεροσκάφος μπορεί να μεταφέρει 29.500 λίβρες φορτίου, ενώ έχει διάρκεια επιχειρησιακή ζωής 20.000 ωρών). Αλλά δεν είναι μόνο η μεγάλη μεταφορική ικανότητα του F-15EX. Είναι το σύστημα ελέγχου πτήσης που ενσωματώνει, το ραντάρ AN/APG-82(V)1, τα συστήματα DEWS και EPAWSS, το νέο, πιο εργονομικό πιλοτήριο με τη νέα ενιαία οθόνη αφής ευρείας γωνίας προβολής πολλαπλών δεδομένων, τα ικανότερα JHMCS ΙΙ για τους δύο πιλότους, υπέρυθρο σύστημα IRST τους κινητήρες F100-PW-229 ή F110-GE-129, που αποδίδουν περίπου 30.000 λίβρες ώσης. Επίσης, το αεροσκάφος έχει μεγάλες επιδόσεις πτήσης (μέγιστη εμβέλεια 1.770 χιλιόμετρα με τρείς εξωτερικές δεξαμενές καυσίμου, μέγιστο επιχειρησιακό ύψος στα 60.000 πόδια).