Σύμφωνα με δημοσίευμα της τουρκικής ιστοσελίδας «Türkiye Today», η χώρα βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις με το Κατάρ, για την απόκτηση μεταχειρισμένων μαχητικών αεροσκαφών Eurofighter, σε μια προσπάθεια να ενισχύσει την Πολεμική της Αεροπορία άμεσα, με σύγχρονα αεροσκάφη. Σύμφωνα με το δημοσίευμα η λύση αυτή προκρίνεται ως ενδιάμεση μέχρι την έλευση του Kaan. Χθες, ο Υπουργός Άμυνας της Τουρκίας, Yasar Guler, και ο Αρχηγός της Τουρκικής Αεροπορίας, Πτέραρχος Ziya Cemal Kadioglu, πήγαν στην Ντόχα για συζητήσεις σχετικά με την πιθανή αγοραπωλησία. Σύμφωνα πάντα με το δημοσίευμα οι συζητήσεις έχουν προχωρήσει πολύ, αλλά δεν έχουν ολοκληρωθεί. Το Κατάρ διαθέτει 24 Eurofighter, της έκδοσης Tranche.3A, ενώ έχει παραγγείλει και 12 αεροσκάφη της έκδοσης Tranche.4. Να σημειωθεί ότι η Τουρκία βρισκόταν σε συζητήσεις με τη Μεγάλη Βρετανία, για την απόκτηση 40 μαχητικών του τύπου, αλλά το κόστος της αγοράς αποδείχθηκε μεγάλο για την Τουρκία.

Στη συνέχεια ήρθε η συνάντηση με τον Τραμπ στην Ουάσιγκτον, όπου οι όροι για την αποδέσμευση του F-35 στην Άγκυρα είναι δύσκολη υπόθεση (οριστική λύση στο θέμα των S-400, διακοπή της χρήσης ρωσικού φυσικού αερίου κ.ά.). Από την άλλη ο Υπουργός Εξωτερικών της Τουρκίας αποκάλυψε το πρόβλημα με τους κινητήρες των Kaan, κάτι που μπορεί να σημαίνει καθυστέρηση στην ένταξη του σε υπηρεσία. Στο μεταξύ, η Τουρκική Αεροπορία βασίζεται σε έναν στόλο F-16 που γερνά και γίνεται ολοένα και πιο παρωχημένων τεχνολογικά, τη στιγμή που η Ελλάδα διαθέτει 24 Rafale και αναβαθμίζει 82 F-16 στο επίπεδο Viper. Η προσπάθεια της Τουρκίας να αποκτήσει 40 F-16 Viper νέας κατασκευής και να αναβαθμίσει 79 εν υπηρεσία F-16 σε Viper ακόμα δεν έχει μετουσιωθεί σε συμβόλαιο. Έτσι, όπως φαίνεται η Τουρκία αναζητά άμεση λύση στο πρόβλημα, μέσω των Eurofighter του Κατάρ. Να σημειωθεί ωστόσο ότι ακόμα και αν το Κατάρ συμφωνήσει στην πώληση, αυτή θα πρέπει να εγκριθεί από τις χώρες που το κατασκευάζουν, δηλαδή τη Μεγάλη Βρετανία, την Γερμανία, την Ιταλία και την Ισπανία.