Η συμφωνία που υπέγραψαν ο Τούρκος υπουργός Εμπορίου Ρουσάρ Πεκκάν με τον υπουργό Προγραμματισμού της Λιβύης Αλ-Ταχίρ Αλ-Τζουχαϊμί, ανοίγει το δρόμο για νέες επενδύσεις και προσκαλεί τις τουρκικές εταιρείες να αναλάβουν έργα στη χώρα ενώ προβλέπει τεράστιες αποζημιώσεις.

Η συμφωνία προβλέπει ότι περίπου 100 τουρκικές εταιρείες, οι οποίες εγκατέλειψαν έργα στη Λιβύη το 2011 λόγω του εμφυλίου πολέμου, μπορούν να γυρίσουν άμεσα και να συνεχίσουν από το σημείο που σταμάτησαν-δίνοντάς τους αποζημίωση για ζημίες που προκλήθηκαν σε μηχανήματα και απώλεια δομικών προϊόντων, μεταξύ άλλων ευεργετημάτων.

Η συμφωνία επίσης περιγράφει νέα κατασκευαστικά και πολεοδομικά έργα συνολικής αξίας 16 δισεκατομμυρίων δολαρίων, καθώς και ημιτελή έργα αξίας 19 δισεκατομμυρίων δολαρίων για συνολικά 35 δισεκατομμύρια δολάρια από τα κατασκευαστικά έργα υποδομών υπό δημοπράτηση.

Μετά την υπογραφή της συμφωνίας, ο Πεκκάν από την Άγκυρα είπε πως η συμφωνία αποτελεί «νέα ευκαιρία να παρουσιαστεί σε ολόκληρο τον κόσμο η συνεργασία Τουρκίας-Λιβύης», σημειώνοντας ότι οι Τούρκοι εργολάβοι είχαν αναλάβει πάνω από 10.000 έργα σε 127 χώρες στον κόσμο, με συνολικό προϋπολογισμό 407 δισ. δολαρίων.

Ο Μιθάτ Γιενιγκούν, πρόεδρος της Τουρκικής Ένωσης Εργολάβων (TMB), ενός οργανισμού ομπρέλα που εκπροσωπεί τους κορυφαίους εργολάβους της χώρας, δήλωσε ότι η συμφωνία σηματοδοτεί μια νέα ελπίδα για τον κατασκευαστικό τομέα της Τουρκίας.

Οι τουρκικές συμβαλλόμενες εταιρείες εγκατέλειψαν τα εργοτάξια στη Λιβύη το 2011 λόγω προβλημάτων ασφαλείας από τον εμφύλιο πόλεμο, και οι περίπου 25.000 εργαζόμενοι επέστρεψαν στην Τουρκία, είπε ο Γιενιγκούν στην Daily Sabah.

Πρόσθεσε ότι οι αποζημιώσεις για τις τουρκικές εταιρείες ανέρχονται σε περίπου 1 δισεκατομμύριο δολάρια, στα οποία προστίθενται άλλα 1,7 δισεκατομμύρια δολάρια σε προκαταβολές και εγγυήσεις για τρέχοντα έργα και άλλα 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια για ζημιές σε εξοπλισμό, μηχανήματα και απώλεια υλικών.

Το πρώτο έργο του τουρκικού κατασκευαστικού κλάδου στη Λιβύη πραγματοποιήθηκε το 1972.

Ο Γιενίγκον είπε ότι, παρά τις διακοπές που οφείλονται στον εμφύλιο πόλεμο, η Λιβύη παραμένει στην τρίτη θέση στη λίστα των τουρκικών διεθνών συμβάσεων, με συμμετοχή 7,2% στο σύνολο των έργων.

Επί του παρόντος, υπάρχουν έργα συνολικού ύψους 19 δισεκατομμυρίων δολαρίων που ξεκίνησαν από περισσότερες από 100 εταιρείες μέλη της TMB στη Λιβύη, σημείωσε ο Γιενίγκον.

Τον Ιούνιο, ο υπουργός Εξωτερικών Μεβλούτ Τσαβούσογλου και ο επικεφαλής των μυστικών υπηρεσιών ΜΙΤ Χακάν Φιντάν, επισκέφθηκαν την Τρίπολη για να προετοιμάσουν τις συμφωνίες μεταξύ Άγκυρας και κυβέρνησης Σάρατζ. Ακλούθησε μνημόνιο συμφωνίας μεταξύ των δύο πλευρών για την επίλυση των εμποδίων που αντιμετωπίζουν οι Τούρκοι εργολάβοι.

Η συμφωνία επιτυγχάνεται σε μια στιγμή που η τουρκική λίρα υποχωρεί εν μέσω αυξανόμενων ανησυχιών σχετικά με τη μείωση των συναλλαγματικών αποθεμάτων.

Μένει να φανεί κατά πόσο η συμφωνία που αποκαλύπτεται με τη Λιβύη αλλά και η υπόσχεση Ερντογάν για «καλά νέα την Παρασκευή» (τα οποία σύμφωνα με πληροφορίες αφορούν νέα κοιτάσματα φυσικού αερίου), θα στηρίξει το νόμισμα που έχει χάσει την στήριξή του.

ΠΗΓΗ: NEWMONEY

Comments

  1. Υπαρχουν πολλες περιεργες ειδησεις σχετικα με τη Λιβυη. Για παραδειγμα σημερα δημοσιευτικε πως ο Σαρατζ ζητησε εκλογες, και η Συρτη να γινει αποστρατικοποιημενη. Επισης ο Χαφταρ επετρεψε εξαγωγες πετρελαιου, ενω ο Σισι του εστειλε καποιο σημαντικο μηνυμα με τον αρχηγο των μυστικων υπηρεσιων της Αιγυπτου.

    Τι ακριβως συμβαινει? Θελουν να κανουν αντικατασταση του Χαφταρ με εναν πολιτικο οπως ο Αγκίλα Σάλεχ Ίσα ?

    Τα Τουρκικα στρατευματα και οι βασεις που εφτιαχναν τι θα γινουν? Θα συνεχισουν να υπαρχουν, η θα γινει απομακρυνση?

    Ειναι καπως περιεργη η εξελιξη αυτη, υπαρχει μαλλον καποια συμφωνια στο παρασκηνιο. Αλλα δεν νομιζω οι Αιγυπτιοι θα αφησουν τους Τουρκους να ελεγχουν τη Λιβυη.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *