Σύμφωνα με δημοσίευμα της γερμανικής αμυντικής ιστοσελίδας «hartpunkt» η TKMS (Thyssenkrupp Marine Systems) σχεδιάζει μια νέα έκδοση των υποβρυχίων Type-209, υπό την ονομασία Next Generation. Η σχεδίαση Type-209 έχει αποδειχθεί τεράστια εμπορική επιτυχία για την εταιρία που θέλει να διατηρήσει τις εμπορικές προοπτικές του υποβρυχίου σε υψηλό επίπεδο. Το Type-209 NG θα ενσωματώνει νέα συστήματα, αλλά και διάφορες επιλογές, σύμφωνα με τις απαιτήσεις των πιθανών χρηστών. Στόχος της TKMS είναι το Type-209 NG να αποτελέσει μια οικονομική εναλλακτική λύση για όσες χώρες δεν μπορούν να αποκτήσουν τα ικανότερα και πιο ακριβά Type-212CD ή Type-214. Μια από τις αναβαθμίσεις που θα ενσωματώνουν τα υποβρύχια θα είναι οι συσσωρευτές ιόντων λιθίου, αντί των μολύβδου-οξέος. Οι συσσωρευτές ιόντων λιθίου επιτρέπουν μεγαλύτερους χρόνους πλεύσης, ενώ ταυτόχρονα απαιτούν λιγότερη συντήρηση. Μια δεύτερη αναβάθμιση θα είναι η επιλογή του χρήστη υπέρ πετρελαιοκινητήρα ή ηλεκτροκινητήρα, για ακόμη μεγαλύτερη μείωση του ακουστικού ίχνους του υποβρυχίου. Επιπλέον, αν επιλεγούν πετρελαιοκινητήρες, το υποβρύχιο δεν θα ενσωματώνει τέσσερις, αλλά δύο, οι οποίοι θα παράγουν την ίδια ισχύ, αλλά θα μειώσουν τη δαπάνη χρήσης και συντήρησης. Το κεντρικό χειριστήριο του υποβρυχίου (τιμόνι) θα είναι ηλεκτρικό και όχι υδραυλικό. Το σύστημα διαχείρισης μάχης θα είναι το ORCCA, των Atlas Elektronik και Kongsberg, και θα συνοδεύεται από επτά οθόνες πολλαπλών ενδείξεων. Μεταξύ των τορπιλοσωλήνων, προβλέπεται η ενσωμάτωση θαλάμου διαμέτρου 1,5 μέτρου για χρήση από ειδικές δυνάμεις, ενσωμάτωση ειδικού εξοπλισμού ή όπλων. Φυσικά, τα Type-209 NG θα ενσωματώνουν νέας γενιάς ηλεκτρονικά συστήματα και αισθητήρες, ενώ έμφαση θα δοθεί στη μείωση του ίχνους του υποβρυχίου.