Η ομάδα ΔΕΛΤΑ ιδρύθηκε ένα χρόνο πριν από την ομάδα ΔΙ.ΑΣ. και συγκεκριμένα το 2009. Η δομή, η διάρθρωση και η υπαγωγή είναι τελείως διαφορετική. Έχει ως αποστολή την άμεση πρώτη επέμβαση σε σοβαρά συμβάντα. Είχαν προηγηθεί διάφορα περιστατικά καταδρομικών επιθέσεων σε σημεία φρουρούμενα από την αστυνομία, ακόμη και σε αστυνομικά τμήματα, καταστήματα, τραπεζικά υποκαταστήματα όπου ομάδες αντιεξουσιαστών έκαναν αιφνιδιαστικές επιθέσεις κυρίως στο κέντρο της Αθήνας.

Το έμβλημα της αστυνομικής μονάδας αποτελούνταν από το σύμπλεγμα του θυρεού της Ελληνικής Δημοκρατίας στο φόντο, το 4ο γράμμα της αλφαβήτου «Δ», ενώ στην κορυφή του υπήρχε ένας κεραυνός καταδεικνύοντας την ταχύτητα και την άμεση επέμβαση. Υπήρχε, επίσης, το λευκό σπαθί του Σπαρτιάτη που διαπερνά το «Δ» που συμβολίζει την κρούση των ελαφρά οπλισμένων τμημάτων, τα οποία περιβάλλονται από κλάδους δάφνης καταδεικνύοντας την ισονομία και την δικαιοσύνη. Οι ομάδες ΔΕΛΤΑ θα αποτελούνται από 10-11 αστυνομικούς.

 Στην αποστολή της ομάδας Δ.ΕΛ.Τ.Α. περιλαμβάνεται η διενέργεια επιλεκτικών ελέγχων οχημάτων και προσώπων με σκοπό την εμπέδωση του αισθήματος ασφαλείας των πολιτών και την ενίσχυση του μηχανισμού αστυνόμευσης. Η ομάδα Δ.ΕΛ. Τ.Α. επεμβαίνει όταν άτομα μεμονωμένα ή κατά ομάδες, προβαίνουν σε έκνομες ενέργειες και κυρίως σε αδικήματα στρεφόμενα δια της βίας κατά προσώπων, κυβερνητικών κτιρίων, υπηρεσιών τραπεζών και σε λεηλασίες καταστημάτων εκμεταλλευόμενα ειρηνικές διαδηλώσεις και πορείες που πραγματοποιούνται στις περισσότερες περιπτώσεις στο κέντρο της Αθήνας. Η συνδρομή της ομάδας Δ.ΕΛ.Τ.Α. είναι καθοριστική για την αποκατάσταση της τάξης

Και εδώ όλοι οι υποψήφιοι θα πρέπει να πείσουν κατά τη διάρκεια της προσωπικής συνεντεύξεως και των διαδικασιών επιλογής και εκπαιδεύσεως τους ότι πιστεύουν στην αποστολή που θα κληθούν να επιτελέσουν και ότι έχουν την ικανότητα να ανταποκριθούν στις ιδιαίτερα υψηλές απαιτήσεις της.

 Σημαντική διαφορά εντοπίζεται στις μοτοσυκλέτες που χρησιμοποιούν οι δύο ομάδες. Ενώ η ομάδα ΔΙ.ΑΣ. είναι εξοπλισμένη με μοτοσυκλέτες μεγάλου κυβισμού για να επιτυγχάνουν ταχύτατη ανταπόκριση και να είναι ικανή να φέρει σε πέρας καταδιώξεις σε ολόκληρη την Αττική, η ομάδα Δ.ΕΛ.Τ.Α. έχει μικρότερες μηχανές για να μπορεί να ελίσσεται στο αστικό περιβάλλον και να φθάνει γρήγορα στο σημείο όπου έχει διαταχθεί.

Ενώ οι κύριοι τύποι μοτοσυκλετών της ΔΙ.ΑΣ. είναι η Suzuki V-STROM 650, η BMW F800GS, η Honda XL700V transalp και η Yamaha TDM, η Δ.ΕΛ.Τ.Α. χρησιμοποιεί κυρίως τη Yamaha Crypton X 135 και Suzuki DR 125. Οι άνδρες της ομάδας Δ.ΕΛ.Τ.Α. θα κινούνται στο κέντρο της Αθήνας σε συγκεκριμένους τομείς, για να επεμβαίνουν ταχύτατα και με αποτελεσματικότητα, εκεί που δεν μπορούν να επέμβουν οι άλλες δυνάμεις, όπως για παράδειγμα σε επεισόδια που μπορεί να εκδηλώνονται κατά τη διάρκεια κάποιας πορείας.

 Η εκπαίδευση είναι και πάλι ιδιαίτερα απαιτητική και περιλαμβάνει επιχειρησιακά αντικείμενα. Κατά τη διάρκεια του έτους όλοι οι αστυνομικοί της ομάδας συμμετέχουν σε καθημερινή εκπαίδευση ανά ομάδα για την βελτίωση της ατομικής τους τακτικής, της σωματικής βελτίωσης, αφομοίωσης των κανόνων εμπλοκής της ομάδας και τον άρτιο συντονισμό-συνεργασία με τις άλλες ομάδες. Επιγραμματικά οι αποστολές της ομάδας Δ.ΕΛ.Τ.Α., μπορούν να συνοψισθούν όπως παρακάτω:

Άμεση πρώτη επέμβαση σε σοβαρά συμβάντα.

Σύλληψη των αδικοπραγούντων.

Ενέργεια επιλεκτικών από πλευράς αστυνομικής αξιολόγησης ελέγχων επί οχημάτων και προσώπων.

Εμπέδωση αισθήματος ασφαλείας στους πολίτες.

Άμεση αποκατάσταση της τάξης. uΕνίσχυση του κατασταλτικού μηχανισμού της ΕΛ.ΑΣ uΑποτροπή έκνομων ενεργειών από καταδρομικές επιθέσεις ομάδων ατόμων.

Συμπλοκές μεταξύ ομάδων ατόμων με έντονη χρήση βίας.

Συμμετοχή σε σοβαρές αθλητικές εκδηλώσεις (αντιμετώπιση αθλητικής βίας).

Συμμετοχή σε μέτρα τάξης.

Συμμετοχή σε επιχειρήσεις ευρείας κλίμακας (π.χ. εκκενώσεις παρανόμως καταληφθέντων κτιρίων.)

Η νέα ΔΕΛΤΑ θα υπαχθεί διοικητικά στη Διεύθυνση Άμεσης Δράσης, Αττικής, όμως για την εξασφάλιση μεγαλύτερης ευελιξίας στην εκτέλεση της αποστολής τους, επιχειρησιακά αναφέρουν απ’ ευθείας στον Γενικό Αστυνομικό Διευθυντή Αττικής.

Από αυτόν λαμβάνουν εντολές για το πώς θα πρέπει να δραστηριοποιούνται και ποιες αποστολές θα αναλαμβάνουν ανάλογα με τις επιχειρησιακές ανάγκες κάθε φορά.

Οι άνδρες των ομάδων ΔΙ.ΑΣ. και Δ.ΕΛ.Τ.Α. βρίσκονται συνεχώς, όπως αναφέραμε και παραπάνω στην πρώτη γραμμή. Που σημαίνει ότι εκτός από το σκοπό για τον οποίο βγαίνουν στο δρόμο, μπορεί ανά πάσα στιγμή να εμπλακούν με κακοποιούς ή τρομοκράτες. Με τη ΔΙ.ΑΣ. είχαμε δύο περιστατικά όπου ήρθαμε σε ένοπλη αντιπαράθεση με μέλη της οργάνωσης «Συνωμοσίας Πυρήνων της Φωτιάς, στο Βύρωνα και την Κηφισιά αντίστοιχα.

Και στις δύο περιπτώσεις, η συμβολή των αστυνομικών της Ομάδας ΔΙ.ΑΣ. στη σύλληψη των δραστών ήταν καθοριστική. Γι’ αυτούς τους αστυνομικούς που επέλεξαν να βρίσκονται στην πρώτη γραμμή καθημερινά. Για ποιο λόγο δηλώνουν εθελοντές για τις ομάδες ΔΙ.ΑΣ. και Δ.ΕΛ.Τ.Α.; Ποια είναι τα κίνητρα; Τα κίνητρα είναι η αγάπη του αστυνομικού για το έργο που προσφέρει και η ικανοποίηση που νιώθει υπηρετώντας τον πολίτη.

Η Νέα «ΔΕΛΤΑ» έρχεται. Το σίγουρο είναι ένα: στα Εξάρχεια τους έχει πιάσει πονοκέφαλος. Η ΔΕΛΤΑ είναι το επιχειρησιακό αντίδοτο για τα Εξάρχεια.

Πρώτος διοικητής είχε αναλάβει ο αστυνομικός διευθυντής Γιώργος Σταύρακας, ενώ μέχρι τη διάλυση της στις 23 Σεπτεμβρίου 2015 η Ομάδα Δ.ΕΛ.Τ.Α. πραγματοποιεί 2.365 προσαγωγές, εκ των οποίων οι 1.004 μετατρέπονται σε συλλήψεις. Νούμερα αν μη τι άλλο εντυπωσιακά, που δείχνουν ότι η αστυνομική μονάδα παράγει αποτελέσματα και σύντομα γίνεται «φόβος και τρόμος» για τους κουκουλοφόρους.

Comments

  1. Άντε να δούμε. Το θέμα με την ασφάλεια δεν είναι μόνο οι αναρχικοί. Η ΧΩΡΑ ολόκληρη έχει απολυτή ανάγκη η τροχαία να βγει και πάλι στους δρόμους. Μιλάμε για το απόλυτο χάος. ΟΛΟΙ οι οδηγοί έχουν αφηνιάσει. ΚΑΝΕΝΑΣ δεν ελέγχει τίποτα. Είναι αδιανόητο. Πρέπει ΑΜΕΣΑ να βγουν στους δρόμους και ΑΜΕΣΑ να αρχίσει η χρήση των ΜΕΑ για τον έλεγχο της κυκλοφορίας ΠΑΝΤΟΥ. Καλή η δύναμη Δ καλή η ΔΙΑΣ αλλά υπάρχουν κι άλλα προβλήματα ασφαλείας τα οποία παράγουν νεκρούς και τραυματίες, πολλές φορές βαριά τραυματίες με μόνιμες αναπηρίες.

    1. Νομίζω λάθος επιλογή τα παπάκια όπως και να εχει, η λογική λέει κάτι σε κροσάκι που να μπορεί να καβαλάει πεζοδρόμια, εμπόδια και σκάλες…
      Η μηχανές της ΔΙΑΣ χάνουν πολύ εύκολα ευστάθεια…

      1. Ναι καιρός ήταν η ομάδα που για να φτάσει σε αυτα τα εντυπωσιακά νούμερα ενοχοποιησε αθώους (οποίος δεν με πιστεύει υπάρχουν βίντεο και αρθα στο ίντερνετ που το αποδυκνυουν) να ξαναβγεί στους δρόμους για να αντιμετωπίσει τις πορείες λες και αυτό είναι το σοβαρό το πιο σοβαρό πρόβλημα που έχουμε στην Αθήνα. Αντί να κοιτάξουν το εμπόριο ναρκωτικών που είναι σε τεράστιο βαθμό μου βγάζουν τους πιο κομπλεξικους ανθρώπους να ανφετωπισουν καταστάσεις που τις περισσότερες φορές δεν οδηγούν σε θανάτους ενώ κάθε μέρα πεθαίνουν άνθρωποι από το ναρκωτικά και τις συμμορίες που έχουν δημιουργηθεί για τον έλεγχο τους και κάνεις δεν κάνει τίποτα… Εσείς όμως αντί να πείτε πως υποστηρίζεται αυτή την κίνηση αλλά υπάρχουν πολύ πιο σημαντικές που πρέπει να γίνουν πανηγυριζετε για την επανάσυσταση της πιο ύποπτης ομάδας που έχει υπάρξει ποτέ στην ελληνική αστυνομία…

        1. Γενικώς πάντως θα προτιμούσα περισσότερο ομάδα ΔΙΑΣ αν θες την γνώμη μου… όπως και γενικότερα μονάδες που ειναι στην πρώτη γραμμή και όχι στα γραφεία…
          Για την ΔΕΛΤΑ μεγάλη κουβέντα ανοίγεις, μιας και δεν ξέρω τι ακριβώς πλαίσιο θα κινούνται…

          1. Ναι η ενίσχυση των ήδη αποτελεσματικων Δίας θα έκανε την αστυνόμευση καλύτερη στις πόλεις.
            Σε όποιο πλαίσιο και αν κινούνται θα λειτουργούν κατά πάσα πιθανότητα με τον ίδιο τρόπο οποτε άμα έχει καμία πορεία στο κέντρο μην είμαστε εκεί κοντά και πίνουμε κανένα καφέ γιατί μπορεί να καταλήξουμε και εμείς στο τμήμα με δικαστήριο χωρίς να έχουμε κάνει τίποτα…

  2. Αυτα ειναι. Πέσανε με τα μούτρα στα πραγματικα προβληματα της κενωνιας. Αν ολα πανε καλα, ολα θα ειναι υποχρεωτικα χαρούμενοι ολοι οι πολιτες (pun intended)

  3. Ναι καιρός ήταν η ομάδα που για να φτάσει σε αυτα τα εντυπωσιακά νούμερα ενοχοποιησε αθώους (οποίος δεν με πιστεύει υπάρχουν βίντεο και αρθα στο ίντερνετ που το αποδυκνυουν) να ξαναβγεί στους δρόμους για να αντιμετωπίσει τις πορείες λες και αυτό είναι το σοβαρό το πιο σοβαρό πρόβλημα που έχουμε στην Αθήνα. Αντί να κοιτάξουν το εμπόριο ναρκωτικών που είναι σε τεράστιο βαθμό μου βγάζουν τους πιο κομπλεξικους ανθρώπους να ανφετωπισουν καταστάσεις που τις περισσότερες φορές δεν οδηγούν σε θανάτους ενώ κάθε μέρα πεθαίνουν άνθρωποι από το ναρκωτικά και τις συμμορίες που έχουν δημιουργηθεί για τον έλεγχο τους και κάνεις δεν κάνει τίποτα… Εσείς όμως αντί να πείτε πως υποστηρίζεται αυτή την κίνηση αλλά υπάρχουν πολύ πιο σημαντικές που πρέπει να γίνουν πανηγυριζετε για την επανάσυσταση της πιο ύποπτης ομάδας που έχει υπάρξει ποτέ στην ελληνική αστυνομία…

  4. Το βίντεο στο νετ δεν αποδεικνύει τίποτα, δείχνει απλά μια σύλληψη. Οσο για τα υπόλοιπα που γράφεις είναι μπούρδες. Η Δ ήταν διαστημικά επιτυχημένη κάτι που δεν άρεσε ακόμα κ εντός ελλ.αστυνομιας… Το θέμα είναι πού θα βρεθούν τα παληκάρια που θα τη στελεχώσουν, οι βαθμοφόροι που θα διοικήσουν , όπως και να διορθωθούν οι παθογένειες που είχε η προηγούμενη «Δ», όπως ΛΑΘΟΣ διοικητική υπαγωγή, κακή εκπαίδευση, ελλειψη συνεργασίας- συνεκπαιδευσης με αλλες υπηρεσίες και που επιφυλάσσομαι να αναλύσω. Τιμή και δόξα στα παλικάρια και ειδικά στον Δημήτρη Γκ. πού είχα την τιμή να γνωρίζω

  5. ΔΕΛΤΑ και πράσινα άλογα. Μια ομάδα αστυνομικών που συμπεριφέρονταν σαν συμμορίτες ήταν με την ανοχή του κράτους. Ας ενισχύσουν την ΔΙΑΣ που παράγει πραγματικό έργο και βρίσκεται στο πλευρό του πολίτη . Επίσης συμφωνώ με τον φίλο πιο πάνω που μιλάει για άμεση και επιτακτική ενίσχυση της τροχαίας . Κάθε μέρα η ζούγκλα των δρόμων κοστίζει εκατομμύρια στο κράτος και επιβαρύνει ανεπανόρθωτα το σύστημα υγείας της χωρας . Αλλά το μόνο που μας ενδιαφέρει είναι οι κινήσεις εντυπωσιασμού .

  6. Τώρα με έστειλες φίλε μου. Ακόμα κι αν δεχτώ την έλλειψη γνώσης σου για την Δ, τα ουσιαστικά στατιστικά της (κι όχι αυτά που είναι μαγειρεμένα με μπόλικη επικοινωνιακή γαρνιτούρα,) οπως και για το έργο της που έγινε με κόπο, ιδρώτα, ρίσκο και κατάθεση ψυχής και προσωπικού πορτοφολιου για εξοπλισμό και άλλα που δε φτάνει ο χώρος εδώ να πω, δεν μπορώ να δεχτώ το παπαγαλισμα από συριζαιικες ατάκες πουλημενων τομαριων υπουργών και ΙΔΙΩΣ τα περί ΤΡΟΧΑΙΑΣ;;;;;;;;
    Η τροχαία θέλει ενίσχυση σε προτεραιότητα έναντι των μάχιμων;;;;; ΟΥΑΟΥ το ακούσαμε κι αυτό!!!!! Να σε πληροφορήσω επειδή προφανώς είσαι άσχετος ότι η τροχαία παίρνει όντως ΗΔΗ εδώ και χρόνια κατά προτεραιότητα το καλύτερο υλικό, όπως μπουφάν νέου τύπου, οχήματα κλπ ακριβώς επειδή είναι υπηρεσία βιτρίνας. Αυτοί που κάνουν τη βρώμικη και ουσιαστική δουλειά τα βάζουν απτην τσέπη τους με φιλότιμο. Εσύ λες να συνεχιστεί αυτό για να μην έχουμε θανάτους. Μμμμ. Μάλιστα. Δηλαδή αν η τροχαία επιχειρεί με ουφο θα μειωθούν οι θάνατοι, όχι αν την αφήσουν απλά να κάνει τη δουλειά της. Και πάμε τώρα στο ζουμί.
    Σε τι ποσοστό οφείλονται οι θάνατοι από τροχαία δυστυχήματα στην … τροχαία; Μήπως σε συντριπτικό ποσοστό οφείλονται στο κακό οδικό δίκτυο κ σημανση, στα ταχυδρομικά απεσταλμένα διπλώματα οδήγησης, στο νομικό πλαίσιο που χαρίζεται στους εγκληματικά και κατά συρροή παραβάτες μεθυσμένους κλπ, στην ολιγωρία του κράτους γενικά;;; Θα μπορούσα να σου πω κι άλλα πολλά αλλά όποιος νοήμων διαβάζει κατανοεί, κάτι που αμφιβάλλω για σένα και τους λοιπους μισθωτούς τρολακες

  7. Όσον αφορά τη ΔΙΑΣ , πάλι όλος ο σεβασμός πάει στα παιδιά που υπηρετούν σαυτην. Το κακό είναι ότι έχει κι αυτή εσωτερικούς εχθρούς «γαλαζοαιματους» , όποιος κατάλαβε… Επίσης είναι αντικείμενο επικοινωνιακής εκμετάλλευσης κατά το «αστυνομικός της γειτονιάς»(μουαχαχα) και ίσως γι’αυτό δεν καταργήθηκε κι αυτή…
    Τώρα το ποιος είναι δίπλα στον πολίτη θέλει συζήτηση. Δεν μπορούμε να πούμε ότι ο ένας είναι δίπλα κι ο άλλος δεν είναι. Π.χ. αυτός που κυνηγά παιδεραστές κι απατεώνες στο internet τι είναι, μακριά απ’τον πολίτη; Οι γενικότητες έχουν εξαιρέσεις αλλά οι εξαιρέσεις παρεξηγούνται πολλές φορές γιατί δεν αναλύονται εύκολα…

  8. Φιλτατε παντογνώστη,

    Όταν αποκτήσεις μια πιο σφαιρική εικόνα τι συμβαίνει γύρω σου θα καταλάβεις ότι με αστυνόμευση στους δρόμους θα γλιτώσεις περί τα 2.5 – 3 δις ευρώ στην Ελλάδα . Κάνε τα μαθηματικά και θα καταλάβεις ότι με αυτόν τον τρόπο θα ενισχυθεί η αστυνομία, τα νοσοκομεία , τα σχολεία και η καθημερινότητα σου. Στην Αθήνα δεν ζω αλλά στην Θεσσαλονίκη η τροχαία το μόνο που προλαβαίνει να κάνει είναι να τρέχει από τροχαίο σε τροχαίο και να καταγράφει συμβάντα . Έλεγχος δεν υπάρχει . Τα Εξάρχεια είναι το εργαλείο για δεξιές και αριστερές κυβερνήσεις προκειμένου να προωθούν την ατζέντα τους. Η ΔΕΛΤΑ είναι ακριβώς αυτό, ένα εργαλείο καταστολής που δεν χρειάζεται . Η δουλειά θα μπορούσε να γίνει με την υπάρχουσα δομή αλλά δεν συμφέρει κάποιους αλλά προφανώς όπως κάποιοι βλέπανε ρουβικωνες και πάθαιναν ονειρώξεις έτσι και κάποιοι θέλουν να βλέπουν ορδές αστυνομικών σε παπάκια. Η ΔΙΑΣ κέρδισε τον σεβασμό του πολίτη γιατί πολύ απλά είναι εκεί όταν χρειάζεται . Δεν είναι επικοινωνιακό κόλπο, το βλέπεις στην καθημερινότητά σου.

  9. Τροχαια της ΕΛ.ΑΣ. ΜΟΝΟ στο εθνικο οδικο δικτυο. Για περιστατικα εντος αστικου ιστου δημοτικη ή περιφεριακη αστυνομευση.

  10. Απάντησα στα περί τροχαίας κ θανατων, μην το γελοιοποιουμε κι άλλο… Όσον αφορά την ΔΕΛΤΑ το κόστος λειτουργίας της σε σχέση με το αποτέλεσμά της είναι επιβλητικό θα λεγα. Πάρε κι ένα στατιστικό τωρα. Στα 5 έτη δράσης της δεν αποτολμηθηκε ΟΥΤΕ ΜΙΑ ένοπλη τρομοκρατική επίθεση κατά αστυνομικού ΜΕ ΣΤΟΛΗ (δηλ. επικοινωνιακή). Η καλύτερη ασφάλεια ζωής για τους στατικούς των ΥΑΤ, ΥΜΕΤ κλπ. Γνωστό στους κύκλους των μαχιμων αυτο… Όταν τα λαθροισλαμια βγήκαν και τα σπάγανε για το δήθεν σκισιμο του Κορανίου και η Δ καθάρισε σε χρόνο dt και έσωσε περιουσίες πού ήταν οι άλλοι; Σε ανάλογα περιστατικά έγραψε ιστορία, απλά. Η Δ χρειάζεται για εκεί που άλλοι δεν μπορούν. ΜΕ 2 λεπτά μ.ό. χρόνου ανταπόκρισης στο όποιο δήποτε συμβάν, δεν το συζητάμε καν. Αν σου αρέσουν οι ρουβικωνες με γεια σου με χαρά σου. Το αντίδοτο είναι γνωστό και ΦΘΗΝΟ.
    Τα άλλα είναι δικαιολογίες εκ του πονηρού ή προκατειλημμενες. Δικαιολογεισαι εν μέρει ως Θεσσαλονικιός.
    Και κάτι για τα επικοινωνιακά:
    Τον καλό και τον κακό αστυνομικό
    αρέσει στα κανάλια και στους παραβατικους να βλέπουν και να κρίνουν. Όμως απλά δεν υπάρχει. Ο κ»κακός» συμμορίτης δελτας Πάπαρης Γ. Όταν έγινε ΔΙΑΣ και κουβαλούσε ηλικιωμένους στο Μάτι έγινε «καλός»; Ο φτωχός νεαρός νεοεξερχομενος αστυφύλακας της ΥΑΤ είναι κακός ενώ το κ#λοβυσμα στο γραφείο που κολλάει χαρτόσημα κ γνήσια υπογραφής στους παππούδες είναι ο καλός;
    Τα πράγματα δεν είναι όπως φαίνονται εκ πρώτης οψεως. Αυτά…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *