Στις αρχές του 2018 η Πολωνία προκήρυξε διεθνή διαγωνισμό για την προμήθεια τριών (3) νέων υποβρυχίων προς αντικατάσταση τεσσάρων (4) παλαιών υποβρυχίων κλάσης «Kobben». Ενδιαφέρον, για το διαγωνισμό, έχουν εκφράσει τα γαλλικά ναυπηγεία Naval Group με τα Scorpene, τα γερμανικά ναυπηγεία ThyssenKrupp Marine Systems με τα Type-212CD και τα σουηδικά ναυπηγεία Kockums με τα A-26.

Ωστόσο, τον Μάιο του 2018, το Πολωνικό Υπουργείο Άμυνα, ανακοίνωσε ότι το πρόγραμμα ναυπήγησης νέων υποβρυχίων δεν θα υλοποιηθεί πριν το 2022. Αιτία της καθυστέρησης είναι η αδυναμία εύρεσης των περίπου € 1,5 δισεκατομμυρίων, που αναμένεται να κοστίσει η ναυπήγηση των τριών (3) νέων υποβρυχίων. Στο μεταξύ, το Πολεμικό Ναυτικό της χώρας βρίσκεται σε φάση σταδιακής απόσυρσης από την υπηρεσία δύο (2) υποβρυχίων «Kobben»

Το πρώτο (ORP «Kondor») αποσύρθηκε από την υπηρεσία τον Δεκέμβριο του 2017, ενώ το δεύτερο (ORP «Sokół») αναμένεται να αποσυρθεί σύντομα. Έτσι η Πολωνία θα μείνει με δύο (2) παλαιά «Kobben» και ένα κλάσης Kilo (ORP «Orzełhas»), το οποίο περιμένει να υποστεί πρόγραμμα επισκευών, πριν ενταχθεί εκ νέου στο στόλο. Προκειμένου να καλυφθεί το επιχειρησιακό κενό η Πολωνία εξετάζει το ενδεχόμενο της απόκτησης των δύο (2) μεταχειρισμένων σουηδικών υποβρυχίων κλάσης «Södermanland». Τα σουηδικά υποβρύχια ναυπηγήθηκαν την περίοδο 1988-1989 και αναβαθμίστηκαν την περίοδο 2003-2004 με την ενσωμάτωση συστήματος AIP. Τα υποβρύχια θα αποσυρθούν εντός του 2020, καθώς θα αντικατασταθούν από ισάριθμα κλάσης «Blekinge».

Comments

  1. Το θέμα είναι γιατί δεν προωθούν οι Γερμανοί το Type 214 αλλά το Type 212. Θα μπορούσαν έστω να προωθήσουν το Type 216 που περιμένει τον πρώτο του πελάτη ή το Type 218.

    1. Το 212 έχει σχεδιασθεί ειδικά για τις συνθήκες της Βαλτικές
      Λόγω των μικρών βαθών τα υποβρύχια αυτά είναι κατασκευασμένα από ειδικό αντιμαγνητικό χάλυβα για απόκρυψη από συσκευέςMAD

  2. Όλοι όσοι εχουν πρόβλημα ψάχνονται, στην ελλάδα μοιράζουμε επιδόματα…

    Τα βραζιλιάνικα 209/1400 φαίνεται δεν μας κάνουν, για να ασχοληθεί κανείς… θα έχουμε καλύτερα.

  3. Οι Σουηδοί δείχνουν πάλι εμπορική ευελιξία, με την πώληση των δύο μεταχειρισμενων έχουν ισχυρό προβάδισμα για την πώληση καινούργιων όταν προχωρήσει το πρόγραμμα.
    Το Α26 είναι αξιόλογη προσπάθεια;
    Έχει ενδιαφέρον;
    Νομίζω ναι.
    Αυτή την στιγμή έχουμε πέντε αξιομαχα υποβρύχια στον στόλο με επιχειρησιακη οροφή τα οκτώ και εκφρασμένη οροφή (κάποτε) τα δώδεκα.
    Ίσως να αξίζει η επένδυση σε υποβρύχια αφού μιλάμε και για ανατολική μεσόγειο, περισσότερο από φρεγάτες;
    Η Σουηδία έδειξε θέληση να ξανακερδισει τα ναυπηγεία της (είχε και θέληση και χρήμα) δεν τα πήρε ο σαφα (αλήθεια τι γίνεται με αυτή την υπόθεση; πρόσφατα διάβασα πως μέχρι και η Μοζαμβίκη προχώρησε σε αγωγή εναντίον του).
    Έχουμε ένα έλλειμμα επτά υποβρυχίων, μια παραγγελία με σουηδική χρηματοδότηση (και ίσως και συνοδεία κληρινγκ;) για τέσσερα Α26 με μία προσφορά για τα τρία υφιστάμενα που σημειωτέων μοιράζονται σχεδόν τα ίδια συστήματα σε βαθμό (μετά από την αναβάθμιση) είναι ρητορική φιλολογία… Αλλά ευχάριστη.

    1. Επίσης το Α26 διατίθεται με VLS έως 18 κελιών και επομένως αποτελεί για τις ανάγκες της Ελλάδας στρατηγικό όπλο. Το μόνο κακό είναι ότι παίρνει τον Τόμαχοκ που δεν είναι διαθέσιμος για εμάς. Από αυτή την άποψη θα προτιμούσα ίσως γαλλικό.

    2. Τα ελληνικά 214 ΔΕΝ είναι Αξιόμαχα με τορπίλεςSUT της δεκαετίας του 70!!

      Επιπλέον τα214 Θέλουν μα αρκετές εργασίες για να καθιστούν 100% επιχειρησιακά

      Και εγώ είμαι υπέρ των υποβρυχιων από τις θαλαμηγό φρεγάτες τύπου BELLADES

      Έχουν μεγαλύτερες ελπίδες επιβίωσης στο αιγαίο και στη ανατολική μεσόγειο

      Εκεί το area denial /anti access μπορεί να επιτευχθεί από εμάς πιο εύκολα με υποβρύχια και σύχρονες τορπίλες παρα από φρεγάτες

      Έχουμε καταντήσει να έχουμε 50 χρονά υποβρύχια πλέον

      Ούτε Λατινική Αμερική να ήμασταν!

      1. Δεν ειμαι υπερ των FTI αλλα όχι και θαλαμηγός, δηλαδή κάπου ήμαρτον.

        Με βάση τα οικονομικά της χώρας πρώτο μέλημα πρέπει να ειναι οι έξυπνες λύσεις, να μην αφήνουμε μεταχειρισμένο που να μην το ελέγχουμε. Ως εκ τούτου μιας και μιλάμε για υποβρύχια τα 209/1400 της Βραζιλίας και τα SAURO της Ιταλίας πρέπει να εξετασθούν.

        Δεν λέω ότι είναι πρώτο πράγμα αλλά εδώ που έχουμε φτάσει καλύτερα από τα 50χρονα υποβρύχια.

        1. φρεγατο-θαλαμηγούς έγραψα!!

          Όχι και θαλαμηγούς!(=Lafayette!!)

          Είπαμε εκεί που σταματάει η Λογική ξεκινάνε οι ελληνικοί εξοπλισμοί !

          Μεγάλο μέρος του στόλου διατηρείται πλέον για να δικαιολογούνται θέσεις και βαθμοί

  4. Τα γαλλικά υποβρύχια τα θεωρώ αξιόλογα και τηρουμένων αναλογιών μάλλον και μεγαλύτερη επιτυχία από τα 214.
    Τα 214 πούλησαν κυρίως λόγο του «προτερου
    εντιμου βίου»;
    Αν σκεφτεί κανείς πως πούλησαν Ελλάδα (4), Κορέα (9) Τουρκία (6); Πορτογαλία αντε ας πούμε (2) και παντού είχαν προβλήματα τεχνικά αντε πες πάλι και αντε και άσχετα πολιτικά, δεν το λες και υπόδειγμα επιτυχίας, το λες όμως εμπορική και τελικά αυτό μετράει.
    Ασφαλώς και είναι αξιόλογα θανάσιμα υποβρύχια (και έτσι πρέπει να πιστεύουμε).
    Στην ουσία δεν ξέρω πόσο πιο αξιόλογα είναι σε σχέση με τα εφαμιλλα όμως, ας πούμε ότι είναι εξίσου κορυφαία.
    Αν βγάλεις όμως το μάρκετινγκ και το καλό προηγούμενο (παλιές σειρές 209 κτλ) «βίο» τα 9 της Κορέας; το τουρκικό υβρίδιο; τα «μας τον φόρεσαν» δικά μας (αντε ξανά πες πάλι), τα του ίδιο μοτίβο φορετα της πορτουγκαλ (πρώτη δύναμη στην Ευρώπη η αλεμανια, έπαιξε ρόλο) δεν είναι και αυτό που, επαναλαμβάνω, διαφημίζουν.
    Τα γαλλικά δε, πιστεύω πως στάθηκαν καλά, λίγο πολύ όλοι τον ίδιο δρόμο ακολουθούν,
    Ενώ παράλληλα εμπιστεύομαι τους Γάλλους και στον ανθυποβρυχιακο τομέα που θεωρώ ότι τον κατέχουν πολύ καλά (αν και θεωρώ πως υστερούν σε άλλα κυρίως λόγο δόγματος /ανάγκης γαλλικού ναυτικού, ο κυρίως πελάτης της ναυπηγικής τους).
    Αυτό που δεν μου αρέσει στα γαλλικά συστήματα είναι ότι τα πουλάνε…. Γάλλοι.
    Τους οποίους αγαπώ και εκτιμώ και τους έχω μες στην καρδιά μου…. Αλλά.
    Για να μην κουράζω περισσότερο οι Γάλλοι κάνουν από τα καλύτερα και σίγουρα από τα ομορφότερα όπλα και όχι μόνο…
    Αλλά (δις)… είναι σαν τον καλό ορθοπεδικο , αν έχεις γόνατο και θέλεις να παίξεις μπάλα θα σε φτιάξει… Είναι κορυφή επιστημοναρας … Και θα σου πάρει και το ένα νεφρό για πληρωμή… Και το κακό είναι ότι θα έχεις σούπερ γόνατα αλλά με ένα νεφρό δύσκολα θα κάνεις καριέρα.

  5. Scorpene αντί [email protected] είναι η λύση. Με τέσσερα Scorpene (η μία πιο συγχρονη σχεδίαση) και τα πέντε 214/209 ΑΙΡ και εννοείται σύγχρονες τορπίλες νομίζω θα ήμασταν πολύ μεγάλος πονοκέφαλος για τους απέναντι, από το να πάραθεσουμε μόνο 2 [email protected]

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *