Στις αρχές του 2018 η Πολωνία προκήρυξε διεθνή διαγωνισμό για την προμήθεια τριών νέων υποβρυχίων προς αντικατάσταση τεσσάρων παλαιών υποβρυχίων κλάσης «Kobben». Ενδιαφέρον, για το διαγωνισμό, έχουν εκφράσει τα γαλλικά ναυπηγεία Naval Group με τα Scorpene, τα γερμανικά ναυπηγεία ThyssenKrupp Marine Systems με τα Type-212CD και τα σουηδικά ναυπηγεία Kockums με τα A-26.
Ωστόσο, τον Μάιο του 2018, το Πολωνικό Υπουργείο Άμυνα, ανακοίνωσε ότι το πρόγραμμα ναυπήγησης νέων υποβρυχίων δεν θα υλοποιηθεί πριν το 2022. Αιτία της καθυστέρησης είναι η αδυναμία εύρεσης των περίπου € 1,5 δισεκατομμυρίων, που αναμένεται να κοστίσει η ναυπήγηση των τριών νέων υποβρυχίων. Στο μεταξύ, το Πολεμικό Ναυτικό της χώρας βρίσκεται σε φάση σταδιακής απόσυρσης από την υπηρεσία δύο υποβρυχίων «Kobben»
Το πρώτο (ORP «Kondor») αποσύρθηκε από την υπηρεσία τον Δεκέμβριο του 2017, ενώ το δεύτερο (ORP «Sokół») αναμένεται να αποσυρθεί σύντομα. Έτσι η Πολωνία θα μείνει με δύο παλαιά «Kobben» και ένα κλάσης Kilo (ORP «Orzełhas»), το οποίο περιμένει να υποστεί πρόγραμμα επισκευών, πριν ενταχθεί εκ νέου στο στόλο. Προκειμένου να καλυφθεί το επιχειρησιακό κενό η Πολωνία εξετάζει το ενδεχόμενο της απόκτησης των δύο μεταχειρισμένων σουηδικών υποβρυχίων κλάσης «Södermanland». Τα σουηδικά υποβρύχια ναυπηγήθηκαν την περίοδο 1988-1989 και αναβαθμίστηκαν την περίοδο 2003-2004 με την ενσωμάτωση συστήματος AIP. Τα υποβρύχια θα αποσυρθούν εντός του 2020, καθώς θα αντικατασταθούν από ισάριθμα κλάσης «Blekinge».