Σύμφωνα με δήλωση του Ολλανδού Υπουργού Άμυνας, Christophe van der Maat, στο κοινοβούλιο της χώρας, ο σχεδιασμός για την αναβάθμιση των τεσσάρων φρεγατών τύπου LCF κλάσης «De Zeven Provinciën» του Ολλανδικού Ναυτικού άλλαξε και πλέον θα αναβαθμιστούν μόνο τα δύο από τα τέσσερα πλοία. Συγκεκριμένα, δήλωσε ότι από το 2028 και μετά δύο από τα τέσσερα πλοία θα αναβαθμιστούν με αντιαεροπορικά βλήματα RIM-162 ESSM Block.2 (Evolved Sea Sparrow Missile) αν και ο αρχικός προγραμματισμός ανέφερε αναβάθμιση και των τεσσάρων πλοίων, με τα συγκεκριμένα βλήματα κι άλλες βελτιώσεις (η σχετική απόφαση πάρθηκε το 2018). Επίσης, οι δύο φρεγάτες θα αναβαθμιστούν με το ραντάρ APAR Block.2 (μετά το 2028), με νέα βλήματα κατά πλοίων και με νέα κύρια πυροβόλα OTO Breda 127/64.

Ο λόγος περιορισμού του προγράμματος αναβάθμισης σε δύο πλοία είναι το συνολικό κόστος και το γεγονός ότι πριν την αναβάθμιση τα πλοία θα πρέπει να υποστούν πρόγραμμα γενικής επιθεώρησης και επισκευής διάρκειας ενός έτους, κάτι που θα επιβαρύνει περισσότερο το κόστος, τη στιγμή που δύο πλοία έχουν ήδη υποβληθεί πρόσφατα στο συγκεκριμένο πρόγραμμα, αλλά κρίθηκε ότι για να αναβαθμιστούν με το πλήρες πακέτο θα πρέπει να υποβληθούν ξανά σε ανάλογο πρόγραμμα. Ένας άλλος λόγος έχει να κάνει με τη διαθεσιμότητα των ανταλλακτικών. Για λόγους εξοικονόμησης δαπανών, το 2019 η Ολλανδίας αποφασίστηκε τη διατήρηση των φρεγατών LCF σε υπηρεσία για άλλα πέντε χρόνια, μέχρι το 2034, χωρίς όμως πρόνοια αύξησης του αποθέματος ανταλλακτικών, το οποίο έχει υπολογιστεί μέχρι το 2029. Έτσι, τα συστήματα που θα αντικατασταθούν στις αναβαθμισμένες LCF θα χρησιμοποιηθούν για την υποστήριξη των μη-αναβαθμισμένων μέχρι την αντικατάσταση τους μετά το 2034.

Τα δύο πλοία που δεν θα αναβαθμιστούν πιθανότατα θα αντικατασταθούν από νέες φρεγάτες ASWF (Anti-Submarine Warfare Frigate). Οι φρεγάτες ASWF αναπτύσσονται στο πλαίσιο κοινού προγράμματος Ολλανδίας-Βελγίου για τέσσερα πλοία, δύο για κάθε χώρα, προς αντικατάσταση των «M». Προφανώς, μετά τις «M» η Ολλανδία θα ναυπηγήσει άλλες δύο ASWF για την αντικατάσταση των μη-αναβαθμισμένων LCF. Το ραντάρ APAR Block.2 κατασκευάζεται από Νιτρίδιο του Γαλλίου και σχεδιάστηκε έτσι ώστε να αντιμετωπίζει μια σειρά απειλών και κυρίως απειλές κορεσμού της άμυνας του πλοίου. Βρίσκεται υπό ανάπτυξη και αναμένεται να γίνει επιχειρησιακό το 2028. Τα βλήματα ESSM Block.2 ενσωματώνουν διπλό σύστημα καθοδήγησης, ένα ημί-ενεργητικής και ένα ενεργητικής καθοδήγησης, με στόχο την αντιμετώπιση σημερινών, αλλά και μελλοντικών απειλών. Το μέγιστο βεληνεκές τους ξεπερνά τα 50 χιλιόμετρα.