Άλλη μια ήττα καταγράφει το C-130J της Lockheed Martin. Αυτή τη φορά στη Νότια Κορέα. Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα του νοτιοκορεάτικου Τύπου, η Αεροπορίας της χώρας επέλεξε το βραζιλιάνικο C-390 έναντι του C-130J της Lockheed Martin και του Α-400Μ της Airbus. Το C-390 Millennium της Embraer κυριάρχησε στη συγκριτική αξιολόγηση της Νότιας Κορέας έναντι των άλλων δυο υποψηφιοτήτων τόσο ως προς το κόστος απόκτησης/ κύκλου ζωής όσο και ως προς τις πτητικές επιδόσεις και γενικότερες επιχειρησιακές ικανότητες.

Τα παραπάνω οφείλουν να προβληματίσουν σοβαρά τη πολιτική και στρατιωτική ηγεσία. Το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας και ο Αρχηγός ΓΕΑ Αντιπτέραρχος (Ι) Θεμιστοκλής Μπουρολιάς οφείλουν να εξετάσουν πολύ σοβαρά τη περίπτωση του C-390 έναντι του C-130J της Lockheed Martin.

Αυτό μπορεί να γίνει μόνον μέσα από μια διαδικασία αντίστοιχη του προγράμματος απόκτησης νέων ελικοπτέρων SAR/ CSAR όπου το ΓΕΑ έστειλε αιτήματα παροχής τεχνικών πληροφοριών και τιμών (RFI – Request for Information) στους επιμέρους διεκδικητές του προγράμματος (Lockheed Martin, Leonardo, Airbus).

Ήδη το κόστος για το πρόγραμμα των C-130J για τη ΠΑ είναι ιδιαίτερα υψηλό και αυτό οφείλεται στο γεγονός πως η ΠΑ απευθείας στράφηκε στη Lockheed Martin.

Το C-130J της Lockheed Martin κατέγραψε άλλη μια αποτυχία σε μια χώρα στενά συνδεδεμένη με τις ΗΠΑ η οποία αντί των απευθείας αναθέσεων υλοποίησε μια αυστηρή διαδικασία και επέλεξε το C-390 Millennium της Embraer.